Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Łódzkiego rok 2013 poz. 4103

Sprawozdanie Zgromadzenia Związku Międzygminnego "BZURA" z wykonania budżetu Związku Międzygminnego "Bzura" za rok 2012

Budżet Związku Międzygminnego "BZURA" na rok 2012 został określony uchwałą Nr V/19/2012 Zgromadzenia Związku Międzygminnego "BZURA" z dnia 17 stycznia 2012 r. i wynosił:

- dochody 4.042.360,00 zł.

- wydatki 4.256.875,56 zł.

Po rozdysponowaniu nadwyżki z lat ubiegłych na dzień 31 grudnia 2012 roku budżet Związku Międzygminnego "BZURA" wynosił:

- dochody 4.042.360,00 zł.

- wydatki 5.271.311,85 zł.

W ciągu 2012 roku budżet został zmieniony uchwałą Nr VI/24/2012 Zgromadzenia Związku Międzygminnego "BZURA" z dnia 18 czerwca 2012 r.

- zwiększono przychody z tytułu nadwyżki z roku 2011 w wysokości 1.014.436,29 zł.,

- zwiększono wydatki o kwotę 1.014.436,29 zł., w tym wydatki bieżące o 390.090,51 zł, wydatki majątkowe na realizacje projektu pn. " Kompleksowy system gospodarki odpadami komunalnymi i niebezpiecznymi dla obszaru podregionu Północnego Województwa Łódzkiego

Wprowadzono następujące zmiany w planie finansowym:

1) uchwałą Nr XVI/8/2012 Zarządu Związku Międzygminnego "BZURA" z dnia 27 kwietnia 2012 r. dokonano przeniesień wydatków na zadania statutowe związku w kwocie 10.000,00 zł.,

2) uchwałą Nr XIX/9/2012 Zarządu Związku Międzygminnego "BZURA" z dnia 11 czerwca 2012 r. dokonano przeniesień wydatków na zadania statutowe związku w kwocie 1.000,00 zł.,

3) uchwałą Nr XXI/10/2012 Zarządu Związku Międzygminnego "BZURA" z dnia 16 lipca 2012 r. dokonano przeniesień wydatków na zadania statutowe związku w kwocie 400,00 zł.,

4) uchwałą Nr XXI/10/2012 Zarządu Związku Międzygminnego "BZURA" z dnia 16 lipca 2012 r. dokonano przeniesień wydatków na zadania statutowe związku w kwocie 200,00 zł.

Realizacja dochodów przedstawia się następująco:

- dochody ogółem

plan 4.042.360,00 zł. wykonano w wysokości 3.665.302,86 zł. (90,67 %), w tym:

- dochody bieżące

plan 391.499,00 zł. wykonano w wysokości 460.836,71 zł. (117,71 %),

- dochody majątkowe

plan 3.650.861,00 zł. wykonano w wysokości 3.204.466,15 zł. (87,77 %),

zgodnie z załącznikiem nr 1.

DZIAŁ 750 - ADMINISTRACJA PUBLICZNA

Plan w tym dziale wynosił 386.499,00 zł. i został wykonany w wysokości 395.531,52 zł.

(102,34 %), w tym:

- dochody z tytułu poddzierżawy gruntów dzierżawionych przez związek 2.792,00 zł.,

- odsetki z tytułu nieterminowych wpłat za poddzierżawę gruntów 40,00 zł.,

- zwrot nadpłaconego podatku dochodowego za 2011 rok 56,00 zł.,

- zwrot podatku VAT za szkolenie w 2011 roku 89,70 zł.,

- dochody z czynszu z lat ubiegłych 1.507,20 zł.,

- wpływy z tytułu składek gmin członkowskich na realizację przez związek jej zadań statutowych bieżących 391.046,62 zł.

DZIAŁ 758 - RÓŻNE ROZLICZENIA

W dziale tym zaplanowane dochody z tytułu odsetek od środków na rachunku bankowym oraz od lokat bankowych w wysokości 5.000,00 zł. wykonano w kwocie 65.305,19 zł., co stanowi 1.306,10 %.

DZIAŁ 900 - GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA

W dziale tym zaplanowane dochody w wysokości 3.650.861,00 zł. z tytułu wpłat gmin członkowskich, jako udziału własnego Związku Międzygminnego "BZURA" na realizację przez związek projektu " Kompleksowy system gospodarki odpadami komunalnymi i niebezpiecznymi dla obszaru podregionu Północnego Województwa Łódzkiego wraz z budową zakładu zagospodarowania odpadów" wykonano w wysokości 3.204.466,15 zł.

Realizacja wydatków przedstawia się następująco:

- wydatki ogółem

plan 5.271.311,85 zł. wykonano w wysokości 2.609.158,93 zł. (49,50 %), w tym:

- wydatki bieżące

plan 961.093,07 zł. wykonano w wysokości 401.420,23 zł. (41,77 %),

- wydatki majątkowe

plan 4.310.218,78 zł. wykonano w wysokości 2.207.738,70 zł. (51,22 %),
zgodnie z załącznikiem nr 2.

DZIAŁ 750 - ADMINISTRACJA PUBLICZNA

Plan wydatków w tym dziale wynosił 956.093,07 zł., wykonany został w kwocie 401.420,23 zł. (41,99%), w tym:

- dofinansowanie wydatków za okulary korekcyjne pracowników do pracy przy komputerze oraz szkolenia BHP - 459,00 zł.,

- wynagrodzenia i pochodne oraz dodatkowe wynagrodzenia roczne należne za 2011 rok - 311.003,10 zł.,

- odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych 4.216,19 zł.,

- umowa zlecenia na remont pomieszczenia biura oraz odprowadzone podatki i ubezpieczenie zdrowotne z 2011 r. na kwotę 1.780,00 zł.,

- zakupy materiałów i wyposażenia 25.126,69 zł., w tym prenumerata prasy, środki czystości, druki, zakup artykułów biurowych, zakup laptopów i mebli, zakup sprzętu biurowego, wydatki na artykuły spożywcze i napoje na spotkania,

- zakup energii elektrycznej 1.009,18 zł.,

- badania lekarskie wstępne - 80,00 zł.,

- opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii komórkowej - 3.815,83 zł.,

- opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjonarnej -
1.032,08 zł.,

- zakup usług dostępu do sieci Internet 736,48 zł.,

- zakup usług pozostałych 20.111,65 zł., w tym usługi informatyczne, opłaty pocztowe i bankowe, konserwacja sprzętu, usługi transportowe i noclegi związane z wyjazdami studyjnymi,

- podróże służbowe krajowe - 10.505,73 zł.,

- szkolenia pracowników - 4.303,49 zł.,

- opłaty sądowe i ubezpieczenie wyposażenia biura - 658,40 zł.,

- czynsz za lokal na potrzeby biura Związku - 15.948,41 zł.,

- podatek rolny za 2012 rok 634,00 zł.

Nie wykorzystano środków przeznaczonych za zakupy inwestycyjne.

DZIAŁ 758 - RÓŻNE ROZLICZENIA

Rezerwa ogólna w wysokości 40.000,00 zł. nie została rozdysponowana.

DZIAŁ 900 - GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA

W dziale tym zaplanowane wydatki majątkowe w wysokości 4.275.218,78 zł. przeznaczone na zadanie pn. " Kompleksowy system gospodarki odpadami komunalnymi i niebezpiecznymi dla obszaru podregionu Północnego Województwa Łódzkiego wraz z budową zakładu zagospodarowania odpadów" zostały wykonane w wysokości 2.207.738,70 zł. (51,64 %), w tym:

- czynsz za dzierżawę gruntów gm. Bielawy - 45.000,00 zł.,

- czynsz dzierżawy gruntów m. Głowno - 7.574,76 zł.,

- czynsz za dzierżawę gruntów od osób fizycznych - 17.916,17 zł.

- dwukrotne badanie morfologii odpadów 14.288,47 zł.,

- doradztwo w zakresie ubiegania się o środki unijne oraz w zakresie opracowania SIWZ - 17.770,00 zł.,

- zakup 1/4 działki rolnej nr 210 o pow. 1,89 hektara oraz 1/4 działki rolnej nr 216 o pow. 3,62 hektara, położonych we wsi Piaski Bankowe gmina Bielawy powiat łowicki za kwotę 188.162,20 zł.,

- zakup działek rolnych nr 212/2, 213/2, 214/3 o powierzchni łącznej 0,3000 hektara położonych we wsi Piaski Bankowe gmina Bielawy powiat łowicki - kwota 49.129,25 zł. ( w 2011 roku przekazano zaliczkę w wysokości 10.000,00 zł.),

- zakup działek rolnych nr 211 i 217 o powierzchni łącznej 6,72 hektara położonych we wsi Piaski Bankowe gmina Bielawy powiat łowicki - kwota 864.422,60 zł. ,

- zakup działek rolnych nr 199 i 200 o powierzchni łącznej 7,24 hektara położonych we wsi Piaski Bankowe gmina Bielawy powiat łowicki - kwota 987.422,60 zł.

- wykonanie mapy do celów projektowych - kwota 8.610,00 zł.,

- wypis z rejestru gruntów - kwota 18,00 zł.,

- opłata notarialna z grudnia 2011 roku - kwota 7.414,65 zł.,

- dopłata do umowy za wycenę gruntów z 2011 roku - kwota 10,00 zł.

Realizację wydatków majątkowych przedstawia załącznik nr 3.

Sprawozdanie o nadwyżce/ deficycie przedstawia załącznik nr 4.

Budżet Związku Międzygminnego "BZURA" na koniec 2011 roku zamknął się nadwyżką w wysokości 1.0056.143,93zł.

Stan należności wynosił 639.855,04 zł., w tym z tytułu składek gmin członkowskich na realizację przez związek jej zadań statutowych bieżących 10.449,53 zł. oraz 629.402,20 zł. z tytułu wpłat gmin członkowskich, jako udziału własnego Związku Międzygminnego "BZURA" na realizację przez związek projektu " Kompleksowy system gospodarki odpadami komunalnymi i niebezpiecznymi dla obszaru podregionu Północnego Województwa Łódzkiego wraz z budową zakładu zagospodarowania odpadów" . Wszystkie należności są wymagalne.

Związek posiadał zobowiązanie wymagalne z tytułu rozliczeń z Urzędem Skarbowym z tytułu podatku dochodowego w wysokości 33,00 zł.

W 2012 roku Zarząd Związku złożył wniosek do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi o dofinansowanie projektu pn. "Odpady pod kontrolą", na zakup programu informatycznego do obsługi systemu odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z dostępem dla wszystkich gmin członkowskich.

W 2012 roku Związek zakupił wszystkie grunty potrzebne do realizacji budowy Regionalnego Zakładu Zagospodarowania Odpadów Komunalnych w Piaskach Bankowych. Został również ogłoszony przetarg oraz wyłoniony wykonawca na wykonanie dokumentacji technicznej wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę zakładu. Związek podejmował działania w celu uzyskania wsparcia finansowego w latach 2013 - 2015 na realizację inwestycji w WFOŚiGW w Łodzi, NFOŚiGW w Warszawie oraz Urzędzie Marszałkowskim w Łodzi.

Związek również podejmował działania w celu stworzenia jednolitego systemu odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych oraz wykonywania tego zadania w imieniu wszystkich gmin członkowskich.

Przewodniczący Zgromadzenia


Cezary Dzierżek


Załącznik Nr 1

DOCHODY

Dział

Rozdz.

§

TREŚĆ

Plan wg uchwały budżetowej

Plan na koniec 2012 r.

Wykonanie za 2012 r.

% (kol. 7:6)

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

750

ADMINISTRACJA PUBLICZNA

386 499,00

386 499,00

395 531,52

102,34

75095

POZOSTAŁA DZIAŁALNOŚĆ

386 499,00

386 499,00

395 531,52

102,34

0750

Dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych Skarbu Państwa, jednostek samorządu terytorialnego lub innych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych oraz innych umów o podobnym charakterze

0,00

0,00

2 792,00

0,00

0920

Pozostałe odsetki

0,00

0,00

40,00

0,00

0970

Różne rozliczenia

0,00

0,00

1 652,90

2900

Wpływy z wpłat gmin i powiatów na rzecz innych jednostek samorządu terytorialnego oraz związków gmin lub związków powiatów na dofinansowanie zadań bieżących

386 499,00

386 499,00

391 046,62

101,18

Dochody bieżące

386 499,00

386 499,00

395 531,52

102,34

758

RÓŻNE ROZLICZENIA

5 000,00

5 000,00

65 305,19

1306,10

75814

RÓŻNE ROZLICZENIA FINANSOWE

5 000,00

5 000,00

65 305,19

1306,10

0920

Pozostałe odsetki

5 000,00

5 000,00

65 305,19

1306,10

Dochody bieżące

5 000,00

5 000,00

65 305,19

1306,10

900

GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA

3 650 861,00

3 650 861,00

3 204 466,15

87,77

90002

GOSPODARKA ODPADAMI

3 650 861,00

3 650 861,00

3 204 466,15

87,77

6650

Wpływy z wpłat gmin i powiatów na rzecz innych jednostek samorządu terytorialnego oraz związków gmin lub związków powiatów na dofinansowanie zadań inwestycyjnych i zakupów inwestycyjnych

3 650 861,00

3 650 861,00

3 204 466,15

87,77

Dochody majątkowe

3 650 861,00

3 650 861,00

3 204 466,15

87,77

OGÓŁEM

4 042 360,00

4 042 360,00

3 665 302,86

90,67

w tym:

DOCHODY BIEŻĄCE

391 499,00

391 499,00

460 836,71

117,71

DOCHODY MAJĄTKOWE

3 650 861,00

3 650 861,00

3 204 466,15

87,77


Załącznik Nr 2

WYDATKI

Dział

Rozdz.

§

TREŚĆ

Plan wg uchwały budżetowej

Plan na koniec 2012 r.

Wykonanie za 2012 r.

% (kol. 7:6)

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

750

ADMINISTRACJA PUBLICZNA

566 002,56

956 093,07

401 420,23

41,99

75095

POZOSTAŁA DZIAŁALNOŚĆ

566 002,56

956 093,07

401 420,23

41,99

3020

Wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń

500,00

500,00

459,00

91,80

Wydatki bieżące - świadczenia na rzecz osób fizycznych

500,00

500,00

459,00

91,80

4010

Wynagrodzenia osobowe

288 125,00

288 125,00

253 627,85

88,03

4040

Dodatkowe wynagrodzenia roczne

7 830,37

7 830,37

7 830,37

100,00

4110

Składki na ubezpieczenia społeczne

52 770,00

52 770,00

42 853,63

81,21

4120

Składki na Fundusz Pracy

7 325,00

7 325,00

6 691,25

91,35

4170

Wynagrodzenia bezosobowe

40 858,63

40 858,63

1 780,00

4,36

Wydatki bieżące - wynagrodzenia i składki od nich naliczane

396 909,00

396 909,00

312 783,10

78,80

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

36 405,56

226 496,07

25 126,69

11,09

4260

Zakup energii

800,00

1 200,00

1 009,18

84,10

4280

Zakup usług zdrowotnych

300,00

300,00

80,00

26,67

4300

Zakup usług pozostałych

27 000,00

226 400,00

20 111,65

8,88

4350

Zakup usług dostępu do sieci Internet

1 000,00

1 000,00

736,48

73,65

4360

Opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych świadczonych w ruchomej publicznej sieci telefonicznej

5 000,00

5 000,00

3 815,83

76,32

4370

Opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych świadczonych w stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej

1 500,00

1 500,00

1 032,08

68,81

4400

Opłaty za administrowanie i czynsze za budynki

32 988,00

21 988,00

15 948,41

72,53

4410

Podróże służbowe krajowe

5 000,00

15 000,00

10 505,73

70,04

4420

Podróże służbowe zagraniczne

8 000,00

8 000,00

0,00

0,00

4430

Różne opłaty i składki

600,00

800,00

658,40

82,30

4440

Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych

6 000,00

6 000,00

4 216,19

70,27

4500

0,00

1 000,00

634,00

63,40

4700

Szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej

9 000,00

9 000,00

4 303,49

47,82

Wydatki bieżące jednostek budżetowych - zadania statutowe

133 593,56

523 684,07

88 178,13

16,84

6060

Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych

35 000,00

35 000,00

0,00

0,00

Wydatki majątkowe

35 000,00

35 000,00

0,00

0,00

758

RÓŻNE ROZLICZENIA

40 000,00

40 000,00

0,00

0,00

75818

REZERWY OGÓLNE I CELOWE

40 000,00

40 000,00

0,00

0,00

4810

Rezerwy

40 000,00

40 000,00

0,00

0,00

Wydatki bieżące jednostek budżetowych - zadania statutowe

40 000,00

40 000,00

0,00

0,00

900

GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA

3 650 873,00

4 275 218,78

2 207 738,70

51,64

90002

GOSPODARKA ODPADAMI

3 650 873,00

4 275 218,78

2 207 738,70

51,64

6050

Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych

3 650 873,00

4 275 218,78

2 207 738,70

51,64

Wydatki majątkowe - ze środków własnych gminy

3 650 873,00

4 275 218,78

2 207 738,70

51,64

OGÓŁEM

4 256 875,56

5 271 311,85

2 609 158,93

49,50

w tym:

WYDATKI BIEŻĄCE

571 002,56

961 093,07

401 420,23

41,77

Wydatki bieżące jednostek budżetowych - wynagrodzenia i składki od nich naliczane

396 909,00

396 909,00

312 783,10

78,80

Wydatki bieżące jednostek budżetowych - zadania statutowe

173 593,56

563 684,07

88 178,13

16,84

Wydatki bieżące - świadczenia na rzecz osób fizycznych

500,00

500,00

459,00

91,80

WYDATKI MAJĄTKOWE

3 685 873,00

4 310 218,78

2 207 738,70

51,22


Załącznik Nr 3

REALIZACJA WYDATKÓW INWESTYCYJNYCH

Lp.

Dział

Rozdział

Rodzaj wydatku

Plan wg uchwały budżetowej

Plan na koniec 2012 r.

Wykonanie za 2012 r.

% (kol. 7:6)

Zakres wykonania

1

2

3

4

5

6

7

8

9

1.

750

75095

Zakup kserokopiarki

35 000,00

35 000,00

0,00

0,00

2.

900

90002

Kompleksowy system gospodarki odpadami komunalnymi i niebezpiecznymi dla obszaru podregionu Północnego Województwa Łódzkiego wraz z budową zakładu zagospodarowania odpadów

3 650 873,00

4 275 218,78

2 207 738,70

51,64

Zakupiono pozostałe grunty pod budowę zakładu, rozstrzygnięto przetarg i podpisano umowę na wykonanie dokumentacji projektowej RZZOK

Ogółem

3 685 873,00

4 310 218,78

2 207 738,70

51,22


Załącznik Nr 4

SPRAWOZDANIE O NADWYŻCE/DEFICYCIE

Lp.

Treść

Plan wg uchwały budżetowej

Plan na koniec 2012 r.

Wykonanie za 2012 r.

1

2

3

4

5

1.

A. DOCHODY

3 870 383,00

4 042 360,00

3 665 302,86

2.

- dochody bieżące

659 759,00

391 499,00

460 836,71

3.

- dochody majątkowe

3 210 624,00

3 650 861,00

3 204 466,15

4.

B. WYDATKI

3 870 383,00

5 271 311,85

2 609 158,93

5.

- wydatki bieżące

556 321,00

961 093,07

401 420,23

6.

-wydatki majątkowe

3 314 062,00

4 310 218,78

2 207 738,70

7.

C. NADWYŻKA/ DEFICYT (A-B)

0,00

-1 228 951,85

1 056 143,93

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00