Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Łódzkiego rok 2013 poz. 3204

Umowa Prezydenta Miasta Zduńska Wola; Wójta Gminy Sędziejowice; Wójta Gminy Zduńska Wola; Zarządu Powiatu Łaskiego; Zarządu Powiatu Zduńskowolskiego

z dnia 31 stycznia 2013r.

w sprawie przygotowania i realizacji projektu pn. „Wyznaczenie miejskiego obszaru funkcjonalnego o charakterze transportowo-przemysłowym na terenie Powiatu Zduńskowolskiego i Powiatu Łaskiego wokół węzła drogi ekspresowej S8 Zduńska Wola Karsznice oraz magistrali kolejowej Śląsk - Porty” w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna

zawarta w dniu 31 stycznia 2013 roku w Zduńskiej Woli, pomiędzy następującymi stronami:

1. Powiatem Zduńskowolskim , reprezentowanym przez Zarząd Powiatu, w imieniu i na rzecz którego działają:

1) Wojciech Rychlik - Starosta Zduńskowolski;

2) Witold Oleszczyk - Wicestarosta Zduńskowolski;

zwanym dalej "Powiatem Zduńskowolskim",

2. Miastem Zduńska Wola , reprezentowanym przez:

Piotra Niedźwieckiego - Prezydenta Miasta,

zwanym dalej "Miastem Zduńska Wola",

3. Gminą Zduńska Wola , reprezentowaną przez:

Henryka Staniuchę - Wójta Gminy,

zwaną dalej "Gminą Zduńska Wola",

4. Powiatem Łaskim , reprezentowanym przez Zarząd Powiatu, w imieniu i na rzecz którego działają:

1) Cezary Gabryjączyk - Starosta Łaski,

2) Wojciech Sikora - Wicestarosta Łaski,

zwanym dalej "Powiatem Łaskim",

5. Gminą Sędziejowice , reprezentowaną przez:

Jerzego Kotarskiego - Wójta Gminy,

zwaną dalej "Gminą Sędziejowice",

Na podstawie art. 4 ust. 1 pkt 6 i 17, art. 5 ust. 2 oraz art. 7a ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t. j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.), art. 7 ust. 1 pkt. 1, 2 i 3 oraz art. 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz w związku z art. 220 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) ustala się, co następuje:

§ 1. Słownik Umowy Partnerstwa

Ilekroć w Umowie Partnerstwa występuje pojęcie:

a) Projekt - należy przez to rozumieć projekt pn. "Wyznaczenie miejskiego obszaru funkcjonalnego o charakterze transportowo-przemysłowym na terenie Powiatu Zduńskowolskiego i Powiatu Łaskiego wokół węzła drogi ekspresowej S8 Zduńska Wola Karsznice oraz magistrali kolejowej Śląsk - Porty" , wspólne przedsięwzięcie stron niniejszej Umowy Partnerstwa,

b) obszar funkcjonalny - to obszar w skład którego wchodzą tereny znajdujące się wokół węzła drogi ekspresowej S8 - Zduńska Wola Karsznice, na południe od drogi krajowej 12 (14), w sąsiedztwie Karsznickiego Węzła Kolejowego będącego częścią magistrali kolejowej Śląsk - Porty, pełniącego funkcje transportowo - przemysłowe, którego dokładne granice zostaną określone w toku realizacji niniejszego Projektu. Obszar ten administracyjnie umiejscowiony jest na obszarze miasta Zduńska Wola, gminy Zduńska Wola i gminy Sędziejowice, na granicy dwóch powiatów: zduńskowolskiego i łaskiego,

c) PO Pomoc Techniczna - należy przez to rozumieć Program Operacyjny Pomoc Techniczna na lata 2007-2013,

d) Lider - należy przez to rozumieć Powiat Zduńskowolski, jako stronę Umowy Partnerstwa, reprezentującą wspólne przedsięwzięcie, podmiot praw i obowiązków, na zasadach i warunkach określonych w niniejszej Umowie Partnerstwa,

e) Partner - należy przez to rozumieć stronę Umowy Partnerstwa, nie będącą Liderem, a więc kolejno: Miasto Zduńska Wola, Gminę Zduńska Wola, Powiat Łaski, Gminę Sędziejowice, współodpowiedzialną za przygotowanie oraz realizację Projektu i pełniącą funkcje określone w tej umowie, wnoszącą do Projektu zasoby ludzkie, organizacyjne, techniczne i finansowe na zasadach i warunkach określonych w niniejszej Umowie Partnerstwa,

f) wniosek o przyznanie dotacji - wypełniony formularz wniosku aplikacyjnego zgodnie ze wzorem i instrukcją opracowaną przez Ministra Rozwoju Regionalnego wraz z wszystkimi wymaganymi załącznikami, koniecznymi do skutecznego złożenia tego wniosku,

g) udzielenie dotacji - należy przez to rozumieć udzielenie dotacji rozwojowej Liderowi przez Ministra Rozwoju Regionalnego w ramach PO Pomoc Techniczna, na podstawie umowy o udzielenie dotacji,

h) umowa o udzielenie dotacji - umowa z Ministrem Rozwoju Regionalnego na realizację Projektu w ramach PO Pomoc Techniczna, której integralną częścią jest pozytywnie zweryfikowany wniosek o przyznanie dotacji,

i) wydatki kwalifikowalne - należy przez to rozumieć wydatki Projektu, uznane przez Ministra Rozwoju Regionalnego, jako koszty kwalifikujące się do dofinansowania w ramach Projektu, zgodnie z zasadami PO Pomoc Techniczna,

j) wydatki niekwalifikowalne - należy przez to rozumieć wydatki Projektu nie uznane przez Ministra Rozwoju Regionalnego, jako kwalifikujące się do dofinansowania w ramach Projektu, zgodnie z zasadami PO Pomoc Techniczna,

k) całkowity koszt realizacji Projektu - należy przez to rozumieć wydatki kwalifikowalne i niekwalifikowalne Projektu,

l) wkład własny - należy przez to rozumieć środki finansowe i nakłady zabezpieczone przez strony Umowy Partnerstwa w kwocie niezbędnej do uzupełnienia dofinansowania Projektu do wydatków kwalifikowalnych oraz pozwalające na pokrycie wydatków niekwalifikowalnych Projektu,

m) przygotowanie Projektu - należy przez to rozumieć przygotowanie przez Lidera i Partnerów stosownej dokumentacji niezbędnej do złożenia wniosku o przyznanie dotacji do Ministra Rozwoju Regionalnego w ramach PO Pomoc Techniczna w nieprzekraczalnym terminie do dnia 1 lutego 2013 r.,

n) realizacja Projektu - należy przez to rozumieć realizację przez Lidera i Partnerów zakresu rzeczowego Projektu, wynikającego z podpisanej umowy o udzielenie dotacji w ramach PO Pomoc Techniczna;

§ 2. Przedmiot Umowy Partnerstwa

1. Lider i Partnerzy postanawiają wspólnie przygotować i zrealizować projekt pn. "Wyznaczenie miejskiego obszaru funkcjonalnego o charakterze transportowo-przemysłowym na terenie Powiatu Zduńskowolskiego i Powiatu Łaskiego wokół węzła drogi ekspresowej S8 Zduńska Wola Karsznice oraz magistrali kolejowej Śląsk - Porty".

2. Realizacja zakresu rzeczowego Projektu będzie podzielona na dwie fazy:

a) faza I - opracowanie dokumentów koncepcyjnych,

b) faza II - opracowanie dokumentów wykonawczych, z zastrzeżeniem iż realizacja i zakres fazy II jest uzależniony od efektu realizacji fazy I;

3. Zakres rzeczowy fazy I, o której mowa w ust. 2 pkt a, będzie obejmował:

a) opracowanie planu rozwoju obszaru funkcjonalnego objętego niniejszym Projektem,

b) opracowanie koncepcji zagospodarowania obszaru funkcjonalnego, wynikającej z planu rozwoju obszaru funkcjonalnego, o którym mowa w pkt a,

c) opracowanie założeń do zmiany bądź opracowania planów miejscowych zagospodarowania przestrzennego dla całości obszaru funkcjonalnego objętego niniejszym Projektem, wraz z prognozami skutków finansowych oraz prognozami oddziaływania na środowisko społeczne i naturalne;

4. Zakres rzeczowy fazy II, o której mowa w ust. 2 pkt b, będzie obejmował:

a) opracowanie studium wykonalności, jako dokumentu planistycznego ze szczególnym uwzględnieniem możliwości poprawy skomunikowania wyznaczonego obszaru funkcjonalnego oraz prognozą finansową dotyczącą skuteczności zastosowania możliwych rozwiązań wskazanych w koncepcji zagospodarowania obszaru funkcjonalnego,

b) opracowanie dokumentacji do celów przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko,

c) opracowanie dokumentacji do celów projektowych,

d) opracowanie dokumentacji projektowej służącej do opisu przedmiotu zamówienia na wykonanie robót budowlanych, dla których jest wymagane uzyskanie pozwolenia na budowę zgodnie z wymaganiami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. (Dz. U. z 2004 r Nr 202, poz. 2072 ze zm.) w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego,

e) opracowanie kosztorysów inwestorskich na wykonanie planowanych robót budowlanych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r., w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. z 2004 r. Nr 130 poz. 1389 ze zm.);

5. Niezależnie od realizacji zakresu rzeczowego fazy I i II, o których mowa w ust. 3 i 4 w toku realizacji projektu będą równolegle prowadzone następujące działania:

a) działania informacyjne i promocyjne dotyczące realizacji Projektu kierowane do opinii publicznej, informujące o finansowaniu realizacji Projektu przez Unię Europejską zgodnie z wymogami Ministra Rozwoju Regionalnego, zawartymi w umowie o udzielenie dotacji,

b) przeprowadzenie konsultacji społecznych wśród mieszkańców bezpośredniej strefy oddziaływania projektowanego obszaru funkcjonalnego, która zostanie określona w wyniku opracowania planu rozwoju obszaru funkcjonalnego, o którym mowa w ust. 3 pkt a,

c) działania związane z zarządzaniem projektem, obejmujące jego rozliczenie, sprawozdawczość, monitoring i ewaluację;

6. Plan rozwoju obszaru funkcjonalnego, o którym mowa w ust. 3 pkt a, będzie uwzględniał kwestie:

a) wyznaczenia dokładnych granic obszaru funkcjonalnego, którego dotyczyć będą poszczególne opracowania, o których mowa w ust. 3 pkt b - c oraz opcjonalnie w ust. 4,

b) inwentaryzacji istniejącej infrastruktury technicznej,

c) analizy powiązań projektowanego obszaru funkcjonalnego,

d) kierunki i cele rozwoju projektowanego obszaru funkcjonalnego;

7. Koncepcja zagospodarowania obszaru funkcjonalnego, o której mowa w ust. 3 pkt b, będzie uwzględniała kwestie:

a) umiejscowienia korytarza przebiegu łącznika drogowego pomiędzy węzłem drogi ekspresowej S8 Zduńska Wola Karsznice a drogą krajową 12(14) wraz z siecią dróg lokalnych umożliwiających skomunikowanie potencjalnych terenów inwestycyjnych z łącznikiem drogowym,

b) odwodnienia terenów objętych opracowaniem, z uwagi na wysoki poziom wód gruntowych oraz bezpośrednie sąsiedztwo rzeki Tymianki,

c) zmiany przeznaczenia gruntów rolnych na inne z uwzględnieniem ich klas bonitacyjnych,

d) uzbrojenia potencjalnych terenów inwestycyjnych, w tym doprowadzenia sieci gazowej do projektowanych terenów inwestycyjnych, wraz z analizą kosztową,

e) wykupu gruntów,

f) założeń do zmian w istniejących oraz planowanych do opracowania miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego;

8. Studium wykonalności, o którym mowa w ust. 4 pkt a, będzie zawierało m.in.:

a) analizę wniosków wynikających z przeprowadzonych konsultacji społecznych, o których mowa w ust. 5 pkt b,

b) przeprowadzenie analizy wariantowości przebiegu łącznika drogowego pomiędzy węzłem drogi ekspresowej S8 Zduńska Wola Karsznice a drogą krajową 12(14),

c) analizę środowiskową, która posłuży do przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko,

d) prognozę finansową dotyczącą skuteczności zastosowania możliwych rozwiązań wskazanych w koncepcji zagospodarowania obszaru funkcjonalnego;

9. Dokumentacja do celów projektowych, o których mowa w ust. 4 pkt c, będzie zawierała w szczególności:

a) wstępny projekt podziału nieruchomości w zakresie projektowanego obszaru funkcjonalnego,

b) dokumentację geodezyjno-kartograficzną w zakresie projektowanego obszaru funkcjonalnego;

10. Dokumentacja projektowa, o której mowa w ust. 4 pkt d, dotyczyć będzie w szczególności:

a) projektu budowy łącznika drogowego pomiędzy węzłem drogi ekspresowej S8 Zduńska Wola Karsznice a drogą krajową 12(14) wraz z infrastrukturą towarzyszącą,

b) oceny stanu technicznego oraz projektu przebudowy istniejących obiektów inżynieryjnych znajdujących się na trasie projektowanego łącznika drogowego pomiędzy węzłem drogi ekspresowej S8 Zduńska Wola Karsznice a drogą krajową 12 (14), w tym wiaduktów w ciągu ul Kolejowej - droga powiatowa nr 4927E w Zduńskiej Woli;

11. Opracowanie dokumentów, o których mowa w ust. 4, oraz ich zakres opisany w ust od 8 do 10, jest ściśle uzależnione od efektów realizacji fazy I projektu.

12. Lider przekaże prawa autorskie opracowanych dokumentów, o których mowa w ust. 3 i 4 Partnerom Projektu, zgodnie z właściwościami poszczególnych jednostek samorządu terytorialnego. Przekazanie praw autorskich będzie elementem oddzielnych, szczegółowych umów w sprawie realizacji Projektu pomiędzy Powiatem Zduńskowolskim a poszczególnymi Partnerami.

13. W ramach przygotowania Projektu Lider i Partnerzy zobowiązują się do wspólnej realizacji działań koniecznych do opracowania i złożenia wniosku o przyznanie dotacji, w tym w szczególności:

a) uczestnictwa w spotkaniach organizowanych przez Lidera, w sprawach związanych z przygotowaniem Projektu,

b) opracowania formularza wniosku o przyznanie dotacji, w tym dostarczenia niezbędnych do tego dokumentów i informacji,

c) przygotowania wszystkich niezbędnych załączników wymaganych przez Ministra Rozwoju Regionalnego do złożenia wniosku o przyznanie dotacji;

14. W ramach realizacji Projektu Lider i Partnerzy zobowiązują się do wspólnej realizacji działań wynikających z umowy o udzielenie dotacji, a w szczególności do:

a) uczestnictwa w spotkaniach organizowanych przez Lidera, w sprawach związanych z realizacją Projektu,

b) wspólnego przygotowania i realizacji wszystkich procedur zamówień publicznych związanych z wydatkami ponoszonymi w ramach zakresu rzeczowego Projektu,

c) wspólnej organizacji spotkań w ramach zaplanowanych konsultacji społecznych dotyczących opiniowania zamierzeń inwestycyjnych planowanych na wyznaczonym obszarze funkcjonalnym,

d) wspólnej realizacji działań informacyjnych i promocyjnych wynikających z umowy o udzielenie dotacji,

e) przechowywania i archiwizacji dokumentów związanych z realizacją projektu na zasadach określonych w umowie o udzielenie dotacji.

15. Szczegółowy zakres rzeczowy Projektu określać będzie wniosek o przyznanie dotacji.

§ 3. Zarządzanie projektem - Lider i Partnerzy

1. Wskazuje się Powiat Zduńskowolski, jako Lidera reprezentującego wszystkie strony Umowy Partnerstwa, w zakresie przygotowania, a następnie realizacji Projektu wobec Ministra Rozwoju Regionalnego.

2. Lider jest uprawniony do reprezentowania Partnerów w zakresie niniejszej Umowy Partnerstwa w stosunkach zewnętrznych, w tym w szczególności w stosunku instytucji uprawnionych do kontroli Projektu.

3. Miasto Zduńska Wola, Gmina Zduńska Wola, Powiat Łaski, Gmina Sędziejowice będą pełnić rolę Partnerów Projektu.

4. Lider zobowiązany jest do:

a) koordynowania wszelkich prac związanych z przygotowaniem Projektu,

b) złożenia wniosku o przyznanie dotacji w miejscu i terminie wskazanym przez Ministra Rozwoju Regionalnego, pod warunkiem dostarczenia przez Partnerów wszystkich dokumentów niezbędnych do opracowania tego wniosku,

c) dopełnienia formalności związanych z przyjęciem od Ministra Rozwoju Regionalnego środków finansowych udzielonych w ramach dofinansowania Projektu, w tym podpisania umowy o udzielenie dotacji,

d) koordynacji prac związanych z prawidłową realizacją Projektu,

e) prawidłowego rozliczenia finansowego Projektu, zgodnie z wymaganiami Ministra Rozwoju Regionalnego,

f) zapewnienia w imieniu Partnerów Projektu przestrzegania procedur sprawozdawczości w trakcie jego realizacji,

g) prawidłowego zarządzania środkami finansowymi, w tym środkami stanowiącymi dofinansowanie oraz kontroli ich wydatkowania,

h) informowania Partnerów o wszelkich istotnych kwestiach związanych z Projektem;

5. Partnerzy zobowiązani są do:

a) współpracy z Liderem w celu prawidłowego przygotowania i realizacji Projektu,

b) informowania Lidera o wszelkich kwestiach związanych z przygotowaniem i realizacją Projektu,

c) prawidłowego i terminowego przygotowania dokumentów, stanowiących załączniki do wniosku o przyznanie dotacji oraz innych dokumentów niezbędnych do prawidłowej realizacji Projektu, sprawozdawczości, kontroli i jego rozliczenia finansowego,

d) prawidłowego przygotowania i udostępnienia Liderowi wszelkich dokumentów związanych z realizacją Projektu;

6. Lider i Partnerzy zobowiązują się do:

a) zapewnienia zgodności dokumentacji projektowej z zakresem rzeczowym Projektu przedstawianym Ministrowi Rozwoju Regionalnego we wniosku o przyznanie dotacji,

b) umieszczenia Projektu w dokumentach planistycznych, w tym w szczególności: strategiach rozwoju, planach rozwoju lokalnego i wieloletnich planach (programach) inwestycyjnych,

c) zabezpieczenia środków finansowych na udział w Projekcie objętym niniejszą umową we własnych uchwałach budżetowych, w tym Wieloletnich Planach Finansowych,

d) realizacji Projektu zgodnie z zasadami dotyczącymi PO Pomoc Techniczna, w tym zgodnie z przepisami:

- rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 z dnia 11 lipca 2006 r. ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności i uchylającego rozporządzenie (WE) nr 1260/1999 (Dz. Urz. UE L 210 z 31.07.2006, str. 25, z późn. zm.), w zakresie prowadzenia działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących pomocy udzielanej z funduszy strukturalnych,

- rozporządzenia Komisji (WE) nr 1828/2006 z dnia 8 grudnia 2006 r. ustanawiającego szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności oraz rozporządzenia (WE) nr 1080/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (Dz. Urz. UE L 371 z 27.12.2006, s. 1, z późn. zm.),

- Wytycznych Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie korzystania z pomocy technicznej wydanych na podstawie przepisów art.35 ust.3 pkt 11 Ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz.U. z 2009 r. Nr 84, poz. 712, z późn. zm.), aktualnych na dzień podejmowania czynności związanych z realizacją umowy;

e) przestrzegania ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r., Nr 113, poz. 759, z późn. zm.) w trakcie realizacji Projektu, a także do poddania się kontroli w tym zakresie,

f) prowadzenia w sposób przejrzysty ewidencji księgowej dotyczącej realizacji Projektu, tak aby była możliwa identyfikacja operacji księgowych, umożliwiające rozliczenie Projektu z Ministrem Rozwoju Regionalnego,

g) prowadzenia działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących realizacji Projektu kierowanych do opinii publicznej, informujących o finansowaniu realizacji Projektu przez Unię Europejską zgodnie z wymogami Ministra Rozwoju Regionalnego, zawartymi w umowie o udzielenie dotacji,

h) umieszczania odpowiednich znaków graficznych oraz logotypów na dokumentach dotyczących Projektu, w tym: korespondencji, dokumentacji, materiałach promocyjnych, informacyjnych dotyczących Projektu oraz składników majątku finansowanych w ramach Projektu zgodnie z wytycznymi Ministra Rozwoju Regionalnego,

i) umożliwienia monitoringu, sprawozdawczości i kontroli Projektu zgodnie z wytycznymi Ministra Rozwoju Regionalnego,

j) ponoszenia odpowiedzialności wobec osób trzecich za szkody powstałe w związku z realizacją Projektu w części odpowiadającej realizowanemu zakresowi;

7. Zarządzanie Projektem w zakresie rozliczenia finansowego Projektu, sprawozdawczości, monitoringu i ewaluacji Projektu zostanie powierzone Liderowi, we współpracy z powołanym Zespołem ds. realizacji Projektu, złożonym z przedstawicieli Lidera i Partnerów.

8. Zespół o którym mowa w ust. 7 zostanie powołany w przypadku przyznania dotacji.

9. Lider nie ponosi odpowiedzialności za zmiany w Projekcie wynikające ze zmian w przepisach lub zmian wprowadzonych przez Ministra Rozwoju Regionalnego.

§ 4. Finansowanie wspólnego przedsięwzięcia

1. Całkowity koszt realizacji Projektu zostanie określony we wniosku o przyznanie dotacji oraz umowie o udzielenie dotacji, z zastrzeżeniem, iż może on ulec zmianie w trakcie jego realizacji, m.in. w wyniku rozstrzygnięcia postępowań zamówień publicznych.

2. Całkowity koszt realizacji Projektu oszacowano na kwotę 1 500 000 zł (słownie: jeden milion pięćset tysięcy złotych). Zmiana kosztu realizacji Projektu wymaga zgody wszystkich Partnerów i podpisania aneksu do niniejszej Umowy. Brak zgody Partnera oznacza jego odstąpienia od umowy.

3. Wkład własny do całkowitych kosztów realizacji Projektu, o których mowa w ust. 2, został oszacowany łącznie na kwotę 150 000 złotych (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych) i zostanie pokryty przez Lidera i Partnerów. Wielkość wkładu własnego zależy od całkowitych kosztów realizacji Projektu i może ulec zmianie, w przypadku zmiany kosztów całkowitych.

4. Lider i Partnerzy w ramach wkładu własnego zadeklarowali swoje udziały finansowe w następujących wysokościach:

a) Powiat Zduńskowolski - 45 000 zł (słownie: czterdzieści pięć tysięcy złotych), co stanowi 30 % szacowanego wkładu własnego, z czego 30 000 zł (słownie trzydzieści tysięcy złotych) w 2013 r., a 15 000 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych) w 2014 r.,

b) Miasto Zduńska Wola - 45 000 zł (słownie: czterdzieści pięć tysięcy złotych), co stanowi 30 % szacowanego wkładu własnego, z czego 30 000 zł (słownie trzydzieści tysięcy złotych) w 2013 r., a 15 000 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych) w 2014 r.,

c) Gmina Zduńska Wola - 30 000 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych), co stanowi 20 % szacowanego wkładu własnego, z czego 20 000 zł (słownie dwadzieścia tysięcy złotych) w 2013 r., a 10 000 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych) w 2014 r.,

d) Powiat Łaski - 15 000 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych), co stanowi 10 % szacowanego wkładu własnego, z czego 10 000 zł (słownie dziesięć tysięcy złotych) w 2013 r., a 5 000 zł (słownie: pięć tysięcy złotych) w 2014 r.,

e) Gmina Sędziejowice - 15 000 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych), co stanowi 10 % szacowanego wkładu własnego, z czego 10 000 zł (słownie dziesięć tysięcy złotych) w 2013 r., a 5 000 zł (słownie: pięć tysięcy złotych) w 2014 r.;

5. Wszyscy Partnerzy oświadczają, że zapewnią środki finansowe zabezpieczające realizację Projektu zgodnie z obowiązującymi wytycznymi Ministerstwa Rozwoju Regionalnego w wysokości określonej w ust. 4 oraz zobowiązują się do przedłożenia Liderowi stosownych dokumentów poświadczających ich zdolność do współfinansowania Projektu.

6. Szczegółowa weryfikacja wielkości udziału finansowego Lidera i Partnerów nastąpi po przygotowaniu wniosku o przyznanie dotacji oraz po przeprowadzeniu postępowań w sprawie udzielenia zamówień publicznych.

7. W przypadku nie wywiązania się z podjętych zobowiązań finansowych wynikających z niniejszej Umowy Partnerstwa strony zastrzegają sobie prawo do polubownego rozstrzygnięcia spornych kwestii, a w przypadku braku porozumienia na drodze sądowej.

8. Dla zabezpieczenia prawidłowej realizacji Projektu, w tym wniesienia wkładu własnego, każdy z Partnerów wyraża zgodę na podpisanie weksla własnego "in blanco" z klauzulą "bez protestu" wraz z deklaracją wekslową na kwotę zadeklarowanego wkładu własnego określonego w § 4 ust.4. Partnerzy zobowiązują się do złożenia ww. dokumentów u Lidera w przypadku pozytywnej decyzji co do udzielenia dotacji, przed podpisaniem umowy o udzielenie dotacji z Ministrem Rozwoju Regionalnego. Kwota zabezpieczenia wynikać będzie z wniosku o przyznanie dotacji, stanowiącego załącznik do umowy o udzielenie dotacji.

9. Środki pieniężne, stanowiące wkład własny Partnerów Projektu, przekazywane będą Liderowi na wyodrębniony rachunek bankowy dla Projektu, w oparciu o harmonogram rzeczowo - finansowy, który będzie stanowił do załącznik odrębnych umów szczegółowych na realizację Projektu pomiędzy Liderem a Partnerami.

10. W przypadku pozytywnej decyzji Ministra Rozwoju Regionalnego o udzieleniu dotacji, Lider otworzy jeden odrębny rachunek bankowy, który służyć będzie dla obsługi księgowej Projektu.

§ 5. Realizacja Projektu

1. Zakłada się, że przygotowanie i realizacja Projektu odbywać będzie się w latach 2013 - 2014.

2. Lider i Partnerzy zobowiązują się do realizacji założonych celów Projektu mierzonych wskaźnikami produktu i rezultatu.

3. Lider i Partnerzy, w przypadku nie wywiązania się z przyjętych na siebie zobowiązań związanych z realizacją Projektu oraz w przypadku zaistniałych nieprawidłowości popełnionych przez nich w trakcie jego realizacji, ponoszą za nie pełną odpowiedzialność prawną i finansową i są zobowiązani do zwrotu całej kwoty dofinansowania Ministra Rozwoju Regionalnego włącznie, proporcjonalnie do udziału finansowego w Projekcie, określonego w § 4, ust. 4.

4. Lider ma prawo do przeprowadzenia kontroli poprawności działań Partnerów, w tym wszystkich dokumentów związanych z realizacją Projektu.

5. Lider i Partnerzy zobowiązują się do zachowania celów Projektu zgodnych z umową o udzielenie dotacji.

6. Lider i Partnerzy postanawiają, iż w przypadku zaistnienia konieczności reprezentowania stron umowy przez pełnomocników w toku postępowania administracyjnego, sądowego lub odwoławczego przed właściwymi organami, wybór pełnomocników zostanie dokonany za zgodą wszystkich stron umowy, a Lider i Partnerzy:

a) pokryją koszty tej reprezentacji oraz w przypadku konieczności również koszty postępowania w proporcji odpowiadającej udziałom finansowym poszczególnych stron umowy, zgodnie z § 4 ust. 4,

b) udzielą stosownych pełnomocnictw dla pełnomocników.

§ 6. Postanowienia końcowe

1. Załącznik do niniejszej Umowy Partnerstwa stanowią uchwały podjęte przez Rady: Powiatu Zduńskowolskiego, Miasta Zduńska Wola, Gminy Zduńska Wola, Powiatu Łaskiego i Gminy Sędziejowice, wyrażające zgodę na jej podpisanie.

2. Lider zastrzega sobie możliwość podpisania oddzielnych, szczegółowych umów w sprawie realizacji Projektu pomiędzy Powiatem Zduńskowolskim a poszczególnymi Partnerami, niesprzecznych z niniejszą Umową Partnerstwa.

3. Zmiana Umowy Partnerstwa wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.

4. Realizacja niniejszej Umowy Partnerstwa jest zależna od uzyskania dofinansowania. W przypadku nie udzielenia dotacji przez Ministra Rozwoju Regionalnego niniejsza umowa ulega rozwiązaniu w dniu powzięcia informacji przez Lidera o ostatecznej decyzji Ministra Rozwoju Regionalnego o nieudzieleniu dotacji.

5. Sądem właściwym dla rozstrzygania sporów mogących wyniknąć z niniejszej Umowy Partnerstwa jest sąd właściwy dla siedziby Lidera.

6. W sprawach nieuregulowanych niniejszą Umową Partnerstwa zastosowanie mają przepisy odrębne, a w szczególności: Kodeksu Cywilnego, Ustawy o finansach publicznych oraz Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.

7. Niniejsza Umowa Partnerstwa wiąże strony do momentu wywiązania się z wszystkich zobowiązań z niej wynikających, tj. etapu koncepcyjno-dokumentacyjnego. Realizacja poszczególnych inwestycji przez Partnerów wymaga nowej umowy partnerstwa w tym zakresie, poprzedzonej stosownymi uchwałami organów stanowiących JST.

8. Niniejsza Umowa Partnerstwa została sporządzona w 6 jednobrzmiących egzemplarzach, z czego 2 egzemplarze są w posiadaniu Lidera. Partnerzy otrzymują po jednym egzemplarzu umowy.

9. Treść Umowy Partnerstwa zostanie opublikowana w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego, zgodnie z art. 5 ust.3 ustawy o samorządzie powiatowym (t. j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.).

10. Umowa Partnerstwa wchodzi w życie z dniem podpisania.

Podpisy stron:

Starosta Zduńskowolski


Wojciech Rychlik


Wicestarosta Zduńskowolski


Witold Oleszczyk


Prezydent Miasta Zduńska Wola


Piotr Niedźwiecki


Wójt Gminy Zduńska Wola


Henryk Staniucha


Starosta Łaski


Cezary Gabryjączyk


Wicestarosta Łaski


Wojciech Sikora


Wójt Gminy Sędziejowice


Jerzy Kotarski


Skarbnik Powiatu Zduńskowolskiego


Anna Królikowska


Skarbnik Miasta Zduńska Wola


Maria Jabłońska


Skarbnik Gminy Zduńska Wola


Iwona Szewczyk-Bąk


Skarbnik Powiatu Łaskiego


Dorota Cieślak


Skarbnik Gminy Sędziejowice


Sławomir Niedźwiedzki

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00