Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Łódzkiego rok 2013 poz. 51

Uchwała nr XXVII/187/12 Rady Powiatu w Wieluniu

z dnia 29 listopada 2012r.

w sprawie określenia trybu powoływania członków oraz organizacji i trybu działania Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego w Wieluniu

Na podstawie art. 12 pkt 11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 200, poz. 1688, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 167, poz. 1759, z 2007 r. Nr 173, poz. 1218, z 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458, z 2009 r. Nr 92, poz. 753, Nr 157, poz. 1241, z 2010 r. Nr 28, poz. 142 i 146, Nr 40, poz. 230, Nr 106, poz. 675, z 2011 r. Nr 21, poz. 113, Nr 149, poz. 887, Nr 217, poz. 1281), art. 41g ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j.: Dz. U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536, z 2011 r. Nr 112, poz. 654, Nr 149, poz. 887, Nr 205, poz. 1211, Nr 208, poz. 1241, Nr 209, poz. 1244, Nr 232, poz. 1378) oraz po przeprowadzeniu konsultacji z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536, z późn. zm), Rada Powiatu w Wieluniu uchwala, co następuje:

§ 1. Określa się tryb powoływania członków oraz organizację i tryb działania Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego w Wieluniu, który stanowi załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu w Wieluniu.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego.

Przewodniczący Rady Powiatu w Wieluniu


mgr inż. Krzysztof Owczarek


Załącznik do Uchwały Nr XXVII/187/12
Rady Powiatu w Wieluniu
z dnia 29 listopada 2012 r.

Tryb powoływania członków oraz organizacja i tryb działania Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego w Wieluniu

§ 1. Ilekroć w niniejszej uchwale mowa jest o:

1) Radzie - należy przez to rozumieć Powiatową Radę Działalności Pożytku Publicznego w Wieluniu;

2) organizacjach pozarządowych - należy przez to rozumieć organizacje pozarządowe oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;

3) Trybie - należy przez to rozumieć Tryb powoływania członków oraz organizację i tryb działania Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego w Wieluniu;

4) ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536, z późn. zm.).

§ 2. 1. Rada jest organem konsultacyjnym i opiniodawczym dla organów Powiatu Wieluńskiego.

2. Do zadań Rady należy w szczególności:

1) opiniowanie projektów strategii rozwoju powiatu;

2) opiniowanie projektów uchwał i aktów prawa miejscowego dotyczących:

a) sfery zadań publicznych, o których mowa w art. 4 ustawy,

b) współpracy z organizacjami pozarządowymi;

3) wyrażanie opinii w sprawach dotyczących funkcjonowania organizacji pozarządowych;

4) udzielanie pomocy i wyrażanie opinii w przypadku sporów między organami Powiatu Wieluńskiego a organizacjami pozarządowymi;

5) wyrażanie opinii w sprawach dotyczących zadań publicznych, w tym zlecania tych zadań do realizacji przez organizacje pozarządowe.

§ 3. 1. Rada składa się z:

1) co najmniej dwóch przedstawicieli Rady Powiatu w Wieluniu;

2) co najmniej dwóch przedstawicieli Zarządu Powiatu w Wieluniu;

3) z przedstawicieli organizacji pozarządowych prowadzących działalność statutową na terenie powiatu wieluńskiego, reprezentujących w miarę możliwości wszystkie sfery zadań publicznych, określonych w art. 4 ustawy, w ramach których działalność organizacji pozarządowych występuje na terenie powiatu wieluńskiego - w liczbie co najmniej połowy składu Rady.

2. Kadencja Rady trwa 2 lata.

3. Starosta, na co najmniej dwa miesiące przed upływem kadencji, ogłasza nabór kandydatów na członków Rady.

§ 4. 1. Rada powoływana jest przez Zarząd Powiatu w Wieluniu w drodze uchwały, na wniosek co najmniej dwóch organizacji pozarządowych, prowadzących działalność na terenie powiatu wieluńskiego.

2. Nabór kandydatów do Rady ogłasza Starosta, zamieszczając ogłoszenie w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na stronie internetowej Powiatu Wieluńskiego.

3. Organizacje pozarządowe, w terminie 21 dni od dnia ogłoszenia naboru kandydatów do Rady, wskazują swoich przedstawicieli do składu Rady poprzez złożenie wniosku, stanowiącego załącznik do niniejszego Trybu.

4. Na podstawie złożonych wniosków tworzy się listę kandydatów, którą zamieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na stronie internetowej Powiatu Wieluńskiego.

5. W terminie najpóźniej 10 dni od ostatniego dnia składania wniosków Starosta organizuje spotkanie z przedstawicielami organizacji pozarządowych, na którym organizacje pozarządowe wybierają do składu Rady - spośród umieszczonych na liście kandydatów - przedstawicieli organizacji pozarządowych.

6. Ze spotkania, o którym mowa w ust. 5 sporządza się protokół, który przedkłada się Zarządowi Powiatu w Wieluniu.

§ 5. 1. Pierwsze posiedzenie Rady zwołuje Starosta najpóźniej w terminie 14 dni od jej powołania.

2. Pierwsze posiedzenie Rady do czasu wyboru Przewodniczącego prowadzi Starosta.

3. Na pierwszym posiedzeniu Rada wybiera ze swojego grona Przewodniczącego i Wiceprzewodniczącego, w głosowaniu jawnym bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy członków Rady.

4. Odwołanie Przewodniczącego bądź Wiceprzewodniczącego następuje w takim samym trybie, co ich powołanie.

§ 6. 1. Rada obraduje na posiedzeniach.

2. Posiedzenia Rady zwoływane są przez przewodniczącego, na wniosek:

1) co najmniej 1/3 członków Rady;

2) Zarządu Powiatu w Wieluniu.

3. W przypadku zwołania posiedzenia na wniosek co najmniej 1/2 członków Rady, o czasie, miejscu i porządku posiedzenia powiadamia się Starostę.

4. O posiedzeniu zawiadamia się członków Rady na co najmniej 7 dni przed jego terminem. Do zawiadomienia o zwołaniu posiedzenia dołącza się porządek obrad.

5. Pracami Rady kieruje Przewodniczący, a w czasie jego nieobecności Wiceprzewodniczący.

6. W przypadku braku obecności na posiedzeniu Przewodniczącego oraz Wiceprzewodniczącego, członkowie Rady wybierają przewodniczącego obrad zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy członków obecnych na posiedzeniu.

7. Rada obraduje zgodnie z porządkiem obrad, o którym mowa w ust. 4.

8. Przewodniczący Rady może zapraszać na posiedzenia z głosem doradczym inne osoby, w szczególności posiadające doświadczenie w rozpatrywanej dziedzinie.

§ 7. 1. Rozstrzygnięcia, opinie i wnioski Rada podejmuje w formie uchwał zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy członków Rady.

2. Członek Rady głosujący przeciw uchwale może żądać umieszczenia w protokole obrad adnotacji o jego odrębnym zdaniu wraz z uzasadnieniem.

3. Uchwały podjęte przez Radę przedkładane są Staroście.

§ 8. Z każdego posiedzenia Rady sporządzany jest protokół, który podpisuje przewodniczący obrad. Do protokołu załącza się listy obecności członków i innych osób uczestniczących w posiedzeniu.

§ 9. 1. Zarząd Powiatu w Wieluniu odwołuje członka Rady przed upływem kadencji:

1) z własnej inicjatywy lub inicjatywy Rady Powiatu w Wieluniu - w odniesieniu do członków będących przedstawicielami odpowiednio Rady Powiatu w Wieluniu lub Zarządu Powiatu w Wieluniu;

2) wskutek złożenia rezygnacji przez członka Rady;

3) na uzasadniony wniosek organizacji pozarządowych;

4) w przypadku nieusprawiedliwionej nieobecności na trzech kolejnych posiedzeniach Rady.

2. W razie śmierci lub odwołania członka Rady, Zarząd Powiatu w Wieluniu uzupełnia skład Rady na okres do końca kadencji, w trybie określonym w § 4.

§ 10. Za uczestnictwo w posiedzeniach Rady nie przysługuje wynagrodzenie.

§ 11. Obsługę organizacyjną Rady zapewnia Wydział Ogólny Starostwa Powiatowego w Wieluniu.


Załącznik do Trybu

Wzór

................................................

Pieczęć organizacji

Miejscowość, dnia ................................................

Karta zgłoszenia kandydata do Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego w Wieluniu

1. Nazwa organizacji pozarządowej/podmiotu wymienionego w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie

................................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................................

2. Siedziba, telefon, adres do korespondencji

................................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................................

3. Numer KRS lub nr innej ewidencji (rejestru) wraz z jej nazwą

................................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................................

4. Główne dziedziny prowadzonej działalności

................................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................................

5. Imię i nazwisko zgłaszanego kandydata

................................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................................

6. Adres zamieszkania, telefon, e-mail kandydata

................................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................................

7. Uzasadnienie (opis kwalifikacji przydatnych do wykonywania zadań członka Rady, w tym doświadczenie i umiejętności, które będą przydatne w pełnieniu obowiązków członka Rady)

................................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................................

Oświadczam, że:

1) wyrażam zgodę na kandydowanie na członka Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego w Wieluniu;

2) wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Starostwo Powiatowe w Wieluniu - zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r., Nr 101, poz. 926, z późn. zm.) - moich danych osobowych dla potrzeb procedury wyboru członków do ww. Rady;

3) dane zawarte w niniejszym wniosku są zgodne ze stanem prawnym i faktycznym.

...........................

Podpis kandydata

..........................................

Podpisy osób statutowo upoważnionych do reprezentowania organizacji

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00