Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Łódzkiego rok 2012 poz. 4652

Porozumienie nr 11/2012 Prezydenta Miasta Pabianic; Zarządu Powiatu Bełchatowskiego

z dnia 4 grudnia 2012r.

§ 1. 1. Na mocy niniejszego porozumienia, na warunkach poniżej określonych, Powiat powierza Miastu prowadzenie zadania z zakresu zarządzania drogami powiatowymi na obszarze Miasta Bełchatowa pn.: "Budowa nawierzchni ulic, ścieżki rowerowej, chodników, zjazdów, oświetlenia w osiedlu Politanice - przebudowa ulicy Czyżewskiego".

2. Powiat zobowiązuje się do przekazania na realizację zadania, o którym mowa w § 1 ust. 1 w roku 2012 dotacji z budżetu Powiatu.

3. Na współfinansowanie zakresu rzeczowego realizowanego w roku 2013 zostanie zawarty stosowny aneks, pod warunkiem uprzedniego zabezpieczenia stosownych środków w budżecie Powiatu.

§ 2. 1. Koszt przebudowy drogi powiatowej - ul. Czyżewskiego wynosi: 8.407.800,20 zł. brutto.

2. Zadanie zostanie sfinansowane w następujący sposób:

1) dofinansowaniem ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007 - 2013 w kwocie nieprzekraczającej 5.989.586,04 zł, zgodnie z umową o dofinansowanie projektu UDA-RPLD.01.01.00-00-056/09-00,

2) dotacją z budżetu Powiatu na rok 2012 w kwocie 392.880,42 zł, tj. w wysokości nieprzekraczającej 50 % wydatków poniesionych przez Miasto Bełchatów w ramach realizacji projektu UDA-RPLD.01.01.00-00-056/09-00, jako udział własny i wydatki niekwalifikowane, zgodnie z Uchwałą Nr XXIV/199/2012 Rady Powiatu w Bełchatowie z dnia 31 października 2012 r. w sprawie zmiany budżetu Powiatu na 2012 rok. Kwota dotacji zostanie przekazana w ciągu 7 dni po przedstawieniu Powiatowi kopii faktury wystawionej przez Wykonawcę,

3) środkami własnymi budżetu Miasta Bełchatowa ponisionymi jako udział własny i wydatki niekwalifikowane projektu UDA-RPLD.01.01.00-00-056/09-00, zgodnie z Uchwałą Nr XXX/247/12 Rady Miejskiej w Bełchatowie z dnia 25 października 2012 r. w sprawie zmian w budżecie Miasta Bełchatowa na 2012 rok.

3. Wydatki poniesione ze środków własnych Miasta Bełchatowa, w części pomniejszonej o wydatki na sfinansowanie kosztów budowy oświetlenia ulicznego, kanalizacji sanitarnej i deszczowej wraz z odejściami w ramach pasa drogowego, stanowić będą pomoc rzeczową na rzecz Powiatu Bełchatowskiego.

§ 3. Miasto zobowiązuje się do:

1. Wykonania przebudowy drogi powiatowej - ul. Czyżewskiego w Bełchatowie.

2. Wykonania zadania przy udziale wykonawców wyłonionych zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych.

3. Zapewnienia Powiatowi pełnej informacji na temat realizacji procesu inwestycyjnego.

4. Zapewnienia prowadzenia przedmiotowej inwestycji zgodnie z obowiązującym prawem oraz pełnienie nadzoru inwestorskiego.

5. Zapewnienia udziału w odbiorze końcowym zadania przedstawiciela Powiatu.

§ 4. 1. Termin rzeczowego zakończenia realizacji zadania ustala się do dnia 31.10.2013 r.

2. Termin wykorzystania dotacji o której mowa w § 2 ust. 2 pkt 2 ustala się do dnia 31.12.2012 r.

3. Termin rozliczenia dotacji, o której mowa w § 2 ust. 2 pkt 2 ustala się do dnia 15.01.2013 r.

4. Rozliczenie zadania nastąpi przez przedłożenie sprawozdania rzeczowo - finansowego z wykorzystania środków do wysokości 392.880,42 zł. Do sprawozdania należy załączyć potwierdzone za zgodność z oryginałem faktury dotyczące wykonawstwa robót wraz z protokołem ich odbioru, jak i potwierdzenia zapłaty wynagrodzenia Wykonawcy robót.

5. W przypadku stwierdzenia na podstawie rozliczenia o którym mowa w ust. 4, że dotacja Powiatu została w części lub całości wykorzystana niezgodnie z przeznaczeniem albo pobrana nienależnie lub w nadmiernej wysokości, podlega ona zwrotowi do budżetu wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych, zgodnie z art. 252 ustawy o finansach publicznych.

6. W przypadku niewykorzystania części dotacji Powiatu dotacja podlega zwrotowi do budżetu Powiatu w terminie do dnia 31.01.2013 r.

§ 5. 1. Strony porozumienia ustalają, że wszystkie skutki prawne i finansowe zawarcia umowy z Wykonawcą ponosi Miasto.

2. Wytworzone w wyniku realizacji zadania przez Miasto Bełchatów środki trwałe, w zakresie drogi staną się własnością Powiatu Bełchatowskiego. Pozostałe środki trwałe tj. oświetlenie uliczne, sieć kanalizacji sanitarnej i deszczowej wraz z odejściami w ramach pasa drogowego stanowić będą własność Miasta.

3. Na okoliczność przekazania środków trwałych zostanie sporządzony protokół zdawczo odbiorczy środka trwałego PT, w terminie 30 dni od terminu rzeczowego zakończenia zadania, o którym mowa w § 4 ust. 1.

§ 6. Wszelkie zmiany porozumienia wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.W sprawach nie uregulowanych niniejszym porozumieniem stosuje się przepisy ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r.Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) oraz inne przepisy dotyczące spraw objętych porozumieniem.

§ 7. Porozumienie podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego.

§ 8. Porozumienie zostało spisane w czterech jednobrzmiących egzemplarzach, po dwa egzemplarze dla każdej ze stron.

Starosta


mgr Szczepan Chrzęst


Wicestarosta


mgr Marek Jasiński

Prezydent Miasta


mgr inż. Marek Chrzanowski


Skarbnik Powiatu


mgr Magdalena Lipska


Skarbnik Miasta


mgr Ewa Gocel

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00