Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Łódzkiego rok 2012 poz. 4566

Porozumienie nr 4/2012 Burmistrza Miasta Konstantynowa Łódzkiego; Zarządu Powiatu Pabianickiego

z dnia 14 listopada 2012r.

pomiędzy:

Powiatem Pabianickim, zwanym w dalszych postanowieniach porozumienia "Powiatem" reprezentowanym przez Zarząd, w imieniu którego działają:

1. Krzysztof Habura - Starosta Pabianicki

2. Adam Krasiński - Członek Zarządu Powiatu Pabianickiego

a Gminą Konstantynów Łódzki zwaną w dalszych postanowieniach porozumienia "Gminą" reprezentowaną przez:

Burmistrza Konstantynowa Łódzkiego - Henryka Brzyszcza

Powiat i Gmina, mając na względzie następujące uchwały: Uchwała Rady Powiatu Pabianickiego Nr LIII/329/02 z dnia 21 lutego 2002 r., w sprawie powierzenia prowadzenia zadania publicznego z zakresu zarządu drogami powiatowymi oraz Uchwała Nr XXV/208/12 Rady Miejskiej w Konstantynowie Łódzkim z dnia 26 października 2012 r. w sprawie zawarcia porozumienia z Powiatem Pabianickim w sprawie przyjęcia prowadzenia zadania publicznego z zakresu zarządu drogami powiatowymi, polegającego na zimowym utrzymaniu dróg powiatowych na terenie gminy Konstantynów Łódzki w sezonie 2012/2013 zawierają porozumienie następującej treści:

§ 1. 1. Powiat powierza Gminie prowadzenie zadań publicznych, zwanych w dalszych postanowieniach porozumienia "zadaniami", w zakresie zarządu drogami powiatowymi, polegających na Zimowym utrzymaniu dróg powiatowych na terenie Gminy Konstantynów Łódzki.

2. Zadanie będzie realizowane na drogach powiatowych wymienionych w załączniku nr 1 do niniejszego porozumienia.

3. Obowiązki Gminy związane z realizacją zadania są określone w załączniku nr 2 do niniejszego porozumienia.

§ 2. 1. Porozumienie zawiera się na okres od dnia 26.11.2012 r. do 30.05.2013 r.

2. Zadania wynikające z § 1 ust. 1 realizowane będą w okresie od 26.11.2012 r. do 15.04.2013 r.

§ 3. Powiat przekaże Gminie na realizację zadania dotację do wysokości 32.000,00 zł (słownie: trzydzieści dwa tysiące złotych). Środki na zadanie nie będą wyższe niż przyjęte w planie finansowym dział 600, rozdział 60014, paragraf 2310 budżetu Powiatu Pabianickiego na 2013 rok.

§ 4. 1. Przyznane środki finansowe, za prawidłową realizację zadania, w wysokości określonej w § 3 będą sukcesywnie przekazywane na konto Gminy o nr 86 8780 0007 0000 0316 1000 0002 - 15 dni po przedstawieniu Powiatowi comiesięcznych, cząstkowych rozliczeń przez Gminę oraz ich zatwierdzeniu przez Powiat.

2. Terminem przekazania rozliczeń cząstkowych jest 15 dzień miesiąca następującego po miesiącu, którego dotyczy rozliczenie. Pierwsze rozliczenie obejmujące listopad oraz grudzień należy złożyć w dniach 1-15 stycznia 2013 r. Rozliczenie obejmujące miesiąc kwiecień Gmina przekaże do dnia 30.04.2013 r. Wzór rozliczenia został określony w załączniku nr 3.

3. W przypadku zaistnienia sytuacji, w której do rozliczenia zostanie załączona faktura bez dowodu jej zapłacenia przez Gminę (ze względu na to, że nie upłynął termin zapłaty za tą fakturę) Gmina dołączy pisemne oświadczenie o terminie przedstawienia dowodu zapłaty. Termin ten nie może być dłuższy niż 30 dzień po złożeniu rozliczenia Powiatowi przez Gminę.

4. Zatwierdzenie rozliczenia Gminy przez Powiat nastąpi w terminie 15 dni od dnia jego przedstawienia przez Gminę.

§ 5. 1. W przypadku, gdy dotacja, bądź jej część nie zostanie wykorzystana najpóźniej w terminie 15 dni od dnia otrzymania środków przez Gminę niewykorzystana część dotacji podlega zwrotowi w terminie 15 dni po upływie terminu wykorzystania dotacji. Po upływie terminu zwrotu zostaną naliczone odsetki w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych, począwszy od dnia następującego po upływie terminu zwrotu.

2. W przypadku, gdy dotacja zostanie wykorzystana niezgodnie z przeznaczeniem lub w nadmiernej wysokości podlega ona zwrotowi wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych w terminie 15 dni od stwierdzenia takiej okoliczności. Odsetki od dotacji wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem zostaną naliczone począwszy od dnia przekazania dotacji przez Powiat. W przypadku dotacji pobranej w nadmiernej wysokości odsetki naliczane będą począwszy od dnia następującego po upływie terminu zwrotu dotacji.

§ 6. Gmina oświadcza, iż przekazane środki o których mowa w § 3 są środkami koniecznymi do realizacji zadania wymienionego w § 1 (zgodnie z art. 8 ust. 3 Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym - t.j. Dz. U. z 2001 roku Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.). W przypadku zaistnienia sytuacji pogodowej, której nie można było przewidzieć, a która spowoduje przekroczenie kwoty określonej w § 3 strony ustalą w formie aneksu do niniejszego porozumienia kwotę, termin i formę przekazania należnych środków finansowych.

§ 7. Powiatowi przysługuje prawo kontroli oraz nadzoru nad realizacją zadania przez Gminę. Gmina obowiązana jest stosować się do zaleceń Powiatu w zakresie realizacji zadania.

§ 8. Powiatowi i Gminie przysługuje prawo rozwiązania porozumienia w trybie natychmiastowym w razie naruszenia postanowień porozumienia przez jedną ze stron.

§ 9. Strony porozumienia zgodnie ustalają, iż załączniki do porozumienia stanowią integralną część porozumienia. Porozumienie podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego i wchodzi w życie z dniem podpisania.

§ 10. Strony porozumienia oświadczają, iż do kontaktów związanych z realizacją postanowień porozumienia wyznaczają następujące osoby:

a) Powiat Pabianicki: Jolanta Nowicka - Naczelnik Wydziału Dróg i Mostów

b) Gmina Konstantynów Łódzki: Elżbieta Pawlak - Kierownik Referatu Techniczno - Inwestycyjnego

§ 11. Spory majątkowe związane z realizacją porozumienia rozpatruje sąd powszechny.

§ 12. W sprawach nieuregulowanych porozumieniem stosuje się postanowienia kodeksu cywilnego oraz ustaw o samorządzie powiatowym, o samorządzie gminnym, prawo zamówień publicznych, ustawy o finansach publicznych oraz ustawy o drogach publicznych wraz z aktami wykonawczymi.

§ 13. Wszelkie zmiany porozumienia wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności w postaci aneksu.

§ 14. Niniejsze porozumienie sporządzone zostało w czterech jednobrzmiących egzemplarzach, jeden dla Gminy, trzy dla Powiatu, z których dwa z przeznaczeniem do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego.

Burmistrz Konstantynowa Łódzkiego


Henryk Brzyszcz

Starosta Pabianicki


Krzysztof Habura


Członek Zarządu Powiatu Pabianickiego


Adam Krasiński


Załącznik Nr 1 do Porozumienia Nr 4/2012
Zarządu Powiatu Pabianickiego
z dnia 14 listopada 2012 r.

Gmina Konstantynów Łódzki

Pierwsza kolejność Zimowego Utrzymania

a) Droga nr 3307E ul. Kolejowa - 1,0 km - 8.800 m2

b) Droga nr 3307E ul. 1 Maja - 1,0 km - 8.500 m2

c) Droga nr 5102E ul. Zgierska - 1,3 km - 6.500 m2

Razem: 3,3 km - 23.800 m2

Druga kolejność Zimowego Utrzymania

a) Droga nr 1112E ul. Niesięcin - 4,2 km - 20.500 m2

b) Droga nr 3302E ul. Klonowa - 1,2 km - 6.325 m2

Razem: 5,4 km 26.825 m2

OGÓŁEM I + II kolejność - 8,7 km - 50.625 m2

Wszystkie drogi należy utrzymywać w 4 STANDARDZIE zimowego utrzymania dróg.

STANDARD 4 - jezdnia odśnieżona na całej szerokości, jezdnia posypana na odcinkach decydujących o możliwości ruchu.

Wszystkie drogi I - szej i II - ej kolejności odśnieżania.


Załącznik Nr 2 do Porozumienia Nr 4/2012
Zarządu Powiatu Pabianickiego
z dnia 14 listopada 2012 r.

Obowiązki Gminy związane z realizacją zadania: zimowe utrzymanie dróg.

1) Prowadzenie całodobowego zimowego utrzymania dróg (odśnieżania i usuwania śliskości zimowej).

2) Dysponowanie do wykonania usługi sprzętem oraz urządzeniami do zimowego utrzymania dróg.

3) Utrzymywanie sprzętu oraz urządzeń w okresie obowiązywania porozumienia w sprawności technicznej.

4) Wykonanie porozumienia obejmuje wszystkie dni kalendarzowe i godziny w ciągu całej doby w okresie jego obowiązywania.

5) Odpowiedzialność za prawidłowe wykonanie zadania, zapewnienie warunków bezpieczeństwa, prowadzenie utrzymania zgodnie ze standardami, jakość materiałów oraz zastosowane metody organizacyjno - techniczne.

6) Gmina odpowiada za działania i zaniechania osób, z których pomocą zobowiązanie wykonuje, jak również osób którym wykonanie zobowiązania powierza, jak za własne działanie.

7) Odpowiedzialność wobec osób trzecich wynikająca ze stanu dróg w okresie trwania porozumienia spoczywa na Powiecie. Gmina dostarczy wszelkie dokumenty potwierdzające wykonanie prac. W przypadku stwierdzenia, że szkoda powstała na skutek zaniechania, bądź niezgodnego z porozumieniem wykonania zadania, Powiat ma prawo dochodzić należnego odszkodowania ze strony Gminy na zasadach określonych w porozumieniu.

8) Sprzęt do zimowego utrzymania dróg zostanie wyposażony w żółte światła pulsujące zgodnie z art. 54 ust. 1 Ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity: Dz. U. 2005 r. Nr 108 poz. 908).

9) Należy zawiadomić telefonicznie i faxem Wydział Dróg i Mostów o wyjazdach dotyczących zimowego utrzymania dróg mających miejsce dnia poprzedniego. W przypadku, gdy wyjazd ma miejsce w dzień wolny od pracy zawiadomienia należy dokonać w pierwszy dzień roboczy po wyjeździe.


Załącznik Nr 3 do Porozumienia Nr 4/2012
Zarządu Powiatu Pabianickiego
z dnia 14 listopada 2012 r.

Sprawozdanie miesięczne z wykonania zadania powinno być sporządzone przez Gminę według przedstawionego poniżej wzoru (w załączeniu kserokopie faktur z opisem, których dróg powiatowych dotyczą oraz długością odcinków, które były utrzymywane w ramach danej faktury).

Rozliczenie dotacji na zadanie: Zimowe utrzymanie dróg powiatowych na terenie gminy Konstantynów Łódzki

Lp.

NR FAKTURY

DATA WYSTAWIENIA

DATA ZAPŁATY

WYSTAWCA FAKTURY

TREŚĆ FAKTURY (na co wydatkowano zawartą w nim kwotę)

KWOTA FAKTURY(zł)

UWAGI

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

OGÓŁEM

-

-

Sporządził: Główny Księgowy/Skarbnik

data: ........................, tel. ..........................

podpis: .............................

Podpis Kierownika jednostki/Przewodniczącego Zarządu: ...................................

W rozliczeniu prac wykonanych przez pracowników własnych oraz sprzęt będący własnością Gminy przedstawia się faktyczne koszty własne poniesione przy realizacji zadania.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00