Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Łódzkiego rok 2012 poz. 4524

Uchwała nr XXII/200/2012 Rady Miejskiej w Sulejowie

z dnia 26 października 2012r.

w sprawie określenia trybu udzielania i rozliczania dotacji z budżetu Gminy Sulejów dla szkół niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych, niepublicznych przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego oraz kontroli jej wykorzystania

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1 i art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591; z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 180; z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568; z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz.1203, Nr 172, poz. 1441; z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz.1337; z 2007 r. Nr 48, poz.327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218; z 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458; z 2009 r. Nr 52, poz. 420, Nr 156, poz.1241; z 2010 r. Nr 28, poz. 142 i 146, Nr 40, poz. 230, Nr 106 poz. 675;z 2011 r. Nr 121, poz. 113, Nr 117, poz. 679, Nr 134, poz.777, Nr 217, poz. 1281; z 2012 r. poz. 567) oraz art. 90 ust. 1, 2a, 2b, 2d i 4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (t.j. Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, Nr 273, poz. 2703, Nr 281, poz. 2781; z 2005 r. Nr 17, poz. 141, Nr 94, poz. 788, Nr 122, poz. 1020, Nr 131, poz. 1091, Nr 167, poz. 1400, Nr 249, poz. 2104; z 2006 r. Nr 144, poz. 1043, Nr 208, poz. 1532, Nr 227, poz. 1658; z 2007 r. Nr 42, poz. 273, Nr 80, poz. 542, Nr 115, poz. 791, Nr 120, poz. 818, Nr 180, poz. 1280, Nr 181, poz. 1292; z 2008 r. Nr 70, poz. 416, Nr 145 poz.917, Nr 216, poz. 1370, Nr 145, poz. 917; z 2009 r. Nr 6, poz. 33, Nr 31, poz. 206, Nr 56, poz. 458, Nr 145, poz. 917, Nr 219, poz. 1705; z 2010 r. Nr 44, poz. 250, Nr 54, poz. 320, Nr 127, 857, Nr 148, poz. 991; z 2011 r. Nr 106, poz. 622, Nr 112, poz. 654, Nr 205, poz. 1206; z 2012 poz. 941, poz. 979) Rada Miejska w Sulejowie uchwala, co następuje:

§ 1. 1. Niepubliczne szkoły o uprawnieniach szkół publicznych, w których realizowany jest obowiązek szkolny lub obowiązek nauki, otrzymują dotacje z budżetu Gminy Sulejów na każdego ucznia w wysokości przewidzianej na jednego ucznia danego typu i rodzaju szkoły w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez Gminę Sulejów.

2. Oddziały przedszkolne przy niepublicznych szkołach podstawowych otrzymują na każde dziecko dotacje w wysokości 100% ustalonych wydatków bieżących, ponoszonych w oddziałach przedszkolnych w publicznych szkołach podstawowych, w przeliczeniu na jednego ucznia, zapisanych w uchwale budżetowej na początek roku budżetowego.
W przypadku dziecka niepełnosprawnego przysługuje dotacja zwiększona o kwotę przewidzianą w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez Gminę Sulejów.

§ 2. Niepubliczne przedszkola otrzymują dotacje na każde dziecko, które ukończyło 2,5 roku, w wysokości 75% ustalonych wydatków bieżących, ponoszonych w przedszkolach publicznych, w przeliczeniu na jednego ucznia, zapisanych w uchwale na początek roku budżetowego. W przypadku dziecka niepełnosprawnego uczęszczającego do przedszkola niepublicznego dotacja zostaje zwiększona o kwotę przewidzianą w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez Gminę Sulejów.

§ 3. Osoba prowadząca wychowanie przedszkolne w formach, o których mowaw przepisach wydanych na podstawie art. 14a ust. 7 ustawy o systemie oświaty, otrzymuje na każde dziecko dotacje w wysokości 40% ustalonych wydatków bieżących, ponoszonychw przedszkolach publicznych, w przeliczeniu na jednego ucznia, zapisanych w uchwale na początek roku budżetowego. W przypadku dziecka niepełnosprawnego przysługuje dotacja zwiększona o kwotę przewidzianą w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez Gminę Sulejów.

§ 4. 1. Dotacji udziela się na wniosek organu prowadzącego szkołę, przedszkole, lub inne formy wychowania przedszkolnego składany corocznie do organu właściwego do udzielenia dotacji, nie później niż do dnia 30 września roku poprzedzającego rok uzyskania dotacji.

2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1 winien zawierać:

1) nazwę i adres placówki,

2) nazwę i adres organu prowadzącego,

3) numer i datę wydania zaświadczenia o wpisie placówki do ewidencji szkół i placówek niepublicznych,

4) numer i datę wydania decyzji o nadaniu uprawnień szkoły publicznej

5) informację o planowanej liczbie uczniów w roku, którego dotyczy wniosek o dotację,z uwzględnieniem planowanej liczby uczniów w okresie styczeń sierpień oraz w okresie wrzesień grudzień,

6) informację o planowanej liczbie uczniów niepełnosprawnych w placówcez uwzględnieniem rodzaju niepełnosprawności stwierdzonych orzeczeniem Poradni Psychologiczno Pedagogicznej,

7) nazwę banku i numer rachunku bankowego organu prowadzącego, na który ma być przekazywana dotacja,

8) wykaz imienny uczniów wraz z datą urodzenia i adresem zamieszkania wg stanu na dzień 10 września.

3. Wzór wniosku o udzielenie dotacji, o którym mowa w ust. 2, stanowi załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały.

§ 5. 1. Dotacji, o której mowa w § 1,2,3 udziela się na okres jednego roku kalendarzowego i przekazuje się na rachunek bankowy organu prowadzącego szkołę, przedszkole lub inne formy wychowania przedszkolnego w 12 częściach w terminie do 25 dnia każdego miesiąca.

2. Dotację wylicza się na podstawie informacji o faktycznej liczby uczniów uczęszczających do placówki według stanu na pierwszy dzień miesiąca, przekazanej do organu właściwego do udzielenia dotacji, nie później niż do 10 dnia każdego miesiąca. Wzór informacji miesięcznej o aktualnej liczbie uczniów stanowi załącznik Nr 2 do niniejszej uchwały.

3. Łączna kwota dotacji, wypłaconych w danym roku dla poszczególnych szkół/placówek wymienionych w § 1-3, nie może być wyższa od kwoty przewidzianej na ten cel, obliczonej w oparciu o planowaną liczbę uczniów/wychowanków, określoną we wniosku o przyznanie dotacji.

4. Dotacje, o których mowa w § 1-3, winny być przeznaczone wyłącznie na wydatki bieżące związane z działalnością dydaktyczną szkoły/placówki.

5. W miesiącach lipcu i sierpniu liczbę uczniów ustala się następująco:

1) w szkołach - stan wykazany w informacji miesięcznej w miesiącu czerwcu, łączniez absolwentami, którym w czerwcu wręczono świadectwo ukończenia szkoły, za wyjątkiem uczniów skreślonych z listy;

2) w przedszkolach/innych formach wychowania przedszkolnego i pozostałych placówkach - stan wykazany w informacji za miesiąc czerwiec, za wyjątkiem skreślonych z listy.

§ 6. 1. Organ prowadzący placówkę sporządza i przekazuje organowi właściwemu do udzielenia dotacji półroczne i roczne rozliczenie otrzymanych dotacji, z uwzględnieniem aktualnej liczby uczniów w poszczególnych miesiącach otrzymania dotacji, w terminach do dnia odpowiednio 25 czerwca i 25 grudnia.

2. Rozliczenie dotacji, o którym mowa w ust. 1, następuje według wzoru sprawozdania z rozliczenia dotacji, który stanowi załącznik Nr 3 do niniejszej uchwały.

§ 7. 1. Organ właściwy do udzielenia dotacji ma prawo kontroli wykorzystania udzielonej dotacji w zakresie określonym w ustawie o systemie oświaty.

2. Podstawą do przeprowadzania kontroli jest imienne upoważnienie, wydane przez Burmistrza Sulejowa. Do przeprowadzania kontroli mogą być upoważnieni pracownicy Urzędu Miejskiego w Sulejowie oraz Biura Obsługi Jednostek Oświatowych w Sulejowie.

3. Organ dotujący informuje dotowanego o planowanej kontroli na 7 dni przed jej rozpoczęciem.

4. Z przeprowadzonych czynności kontrolnych, sporządza się protokół w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.

5. Organowi prowadzącemu placówkę przysługuje prawo wniesienia uwagi wyjaśnień do protokołu, w terminie 7 dni od daty podpisania protokołu.

6. Wyjaśnienia i uwagi należy kierować do Burmistrza Sulejowa w formie pisemnej.

7. W przypadku ujawnienia w czasie kontroli nieprawidłowości, kontrolujący przygotowuje wystąpienie pokontrolne, w którym informuje organ prowadzący placówkęo stwierdzonych nieprawidłowościach.

8. Wystąpienie pokontrolne podpisuje Burmistrz Sulejowa.

§ 9. Dotacje wstrzymuje się w przypadku:

1) niezłożenia informacji, o której mowa w § 5 ust. 2, do czasu jej złożenia;

2) niezłożenia sprawozdania, o którym mowa w § 6 ust. 1, do czasu złożenia sprawozdania;

3) stwierdzenia niezgodności informacji o faktycznej liczby uczniów uczęszczających do placówki, ze stanem faktycznym, do czasu wyjaśnienia niezgodności.

§ 10. Dotacje wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem, pobrane nienależnie lubw nadmiernej wysokości, podlegają zwrotowi wraz z odsetkami, liczonymi jak dla zaległości podatkowych. Odsetki nalicza się od dnia przekazania z budżetu Gminy Sulejów dotacji wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem lub nienależnie pobranych.

§ 11. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Sulejowa.

§ 12. Uchwała podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego i wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Sulejowie


Przemysław Majchrowski


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XXII/200/2012
Rady Miejskiej w Sulejowie
z dnia 26 października 2012 r.

....................................... ............................................

pieczęć szkoły/placówki miejscowość, data

Wniosek o udzielenia dotacji

Wnoszę o udzielenie dotacji na rok ……………….

dla ………………………………………………………………………………………………

(nazwa, adres placówki)

Typ i rodzaj placówki

……………………………………………………………………………………………….

Numer i data wydania decyzji o uprawnieniach szkoły publicznej …………………………...

Prowadzonej przez……………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………...

Wpisanej do ewidencji szkół i placówek niepublicznych prowadzonej przez Gminę Sulejów,

zaświadczenie nr: ………………………………………., z dnia………………………………

Planowana liczba uczniów:

1. w okresie od dnia 1 stycznia do dnia 31 sierpnia ………....roku,

wynosi :…………………………………...uczniów

a) w tym uczniowie niepełnosprawni: ……………………….... uczniów

2. w okresie od dnia 1 września do dnia 31 grudnia …………roku,

wynosi: …………………………………. uczniów

a) w tym uczniowie niepełnosprawni : ……………..uczniów

Nazwa banku i numer konta na które ma być przekazywana dotacja:

Nazwa banku:

Numer rachunku bankowego szkoły



…………………………………

(pieczątka i podpis dyrektora )


Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XXII/200/2012
Rady Miejskiej w Sulejowie
z dnia 26 października 2012 r.

....................................... ............................................

pieczęć szkoły/placówki miejscowość, data

Informacja miesięczna

za m-c __________________________ r.

o aktualnej liczbie uczniów

(wg stanu na pierwszy dzień miesiąca)

1. Pełna nazwa organu prowadzącego szkołę/placówkę niepubliczną

2. Rachunek bankowy szkoły/placówki właściwy do przekazania należnej dotacji

Nazwa banku:

Numer rachunku bankowego szkoły

3. Liczba uczniów: ________ w tym niepełnosprawni: ________.

4. Liczba uczniów niepełnosprawnych z poszczególnymi upośledzeniami, na których przysługują dodatkowe wagi:

Oznaczenie Wagi*

Ilość uczniów:

*Należy podać kategorię niepełnosprawności zgodnie ze stosownym rozporządzeniem MEN np: P2, P3, itp.

5. Dzieci objęte dotacją:

Lp.

Nazwisko i Imię

Klasa

PESEL

Adres zamieszkania

1

2

3

4

5

1.

2.

…………………………………

(pieczątka i podpis dyrektora )


Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr XXII/200/2012
Rady Miejskiej w Sulejowie
z dnia 26 października 2012 r.

....................................... ............................................

pieczęć szkoły/placówki miejscowość, data

Sprawozdanie półroczne/roczne
z rozliczenia dotacji z budżetu Gminy Sulejów
na rok ……………..

Przedkładam sprawozdanie z otrzymanej dotacji na ……….. rok, dla ……………………… …………………………………………………………………………………………………...

prowadzonej przez ……………………………………………………………………………...

wpisanej do ewidencji szkół i placówek niepublicznych prowadzonej przez Gminę Sulejów, zaświadczenie nr: ……………………………...…. z dnia …….………………………………

Liczba uczniów podana we wniosku o udzielenie dotacji: …………………..

Lp.

Miesiąc

Faktyczna liczba uczniów

Kwota dotacji

ogółem

w tym niepełnosprawni

należnej

otrzymanej

1

2

3

4

5

6

1.

Styczeń

2.

Luty

3.

Marzec

4.

Kwiecień

5.

Maj

6.

Czerwiec

7.

Lipiec

8.

Sierpień

9.

Wrzesień

10.

Październik

11.

Listopad

12.

Grudzień

RAZEM

Uwagi:

…………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………

............................………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………

............................………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………

............................………………………………………………………………………………

*) Nadpłatę otrzymanej dotacji w wysokości ………………………… zł

( słownie złotych: …………………………………………………………………………….)

zobowiązuję się zwrócić w terminie do dnia 31 grudnia br. na rachunek bankowy Gminy Sulejów

**) Proszę o wyrównanie należnej dotacji w wysokości ………………………… zł

(słownie złotych: ……………………………………………………………………………….)

w terminie do dnia 31 grudnia br. na rachunek bankowy szkoły/placówki

Nazwa banku:

Numer rachunku bankowego szkoły

…………………………………

(pieczątka i podpis dyrektora )

Uwaga:

*), **) nie wypełnia się w przypadku sprawozdania półrocznego

*) Wypełnić, gdy wysokość dotacji otrzymanej jest większa od należnej

**) Wypełnić, gdy wysokość dotacji otrzymanej jest mniejsza od należnej

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00