Akt prawny
Alerty
Uchwała nr XXXII/234/10 Rady Gminy Sokolniki
z dnia 10 listopada 2010r.
w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu Gminy Sokolniki podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku na inne zadania niż określone w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, sposobu jej rozliczania oraz sposobu kontroli wykonywania zleconego zadania
Na podstawie art.221 ust.4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 157, poz.1240, z 2010 r. Nr 28, poz.146, Nr 123, poz.835, Nr 96, poz.620 i Nr 152, poz.1020) uchwala się, co następuje:
§ 1. Uchwała określa:
1) tryb postępowania o udzielenie dotacji;
2) sposób rozliczania dotacji;
3) sposób kontroli wykonania zleconego zadania.
§ 2. Ilekroć w uchwale jest mowa o:
1) gminie - należy przez to rozumieć Gminę Sokolniki;
2) wójcie - należy przez to rozumieć Wójta Gminy Sokolniki;
3) ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;
4) podmiocie lub oferencie - należy przez to rozumieć podmiot niezaliczony do sektora finansów publicznych i niedziałający w celu osiągnięcia zysku ubiegający się o udzielenie dotacji;
5) ofercie - należy przez to rozumieć ofertę na realizację zadania publicznego;
6) podmiocie dotowanym - należy przez to rozumieć podmiot określony w pkt 4, któremu powierzono realizację zadania publicznego;
7) zadaniu publicznym - należy przez to rozumieć zadanie własne gminy.
§ 3. Z budżetu Gminy mogą być udzielane dotacje celowe na cele publiczne, związane z realizacją zadań Gminy, a także na dofinansowanie inwestycji związanych z realizacją tych zadań innych niż określone w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku, zwanym dalej "podmiotami", na zasadach określonych w niniejszej uchwale.
§ 4. Zlecenie zadania i udzielenie dotacji, o których mowa w § 5 następuje po przeprowadzeniu otwartego konkursu ofert.
§ 5. Zlecenie realizacji zadań publicznych może być dokonywane w następujących formach:
1) powierzenia wykonania zadania wraz z udzieleniem dotacji na finansowanie jego realizacji;
2) wsparcia wykonania zadania wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie jego realizacji.
§ 6. 1. Informację o wszczęciu postępowania na zlecenie realizacji zadania publicznego Wójt podaje do publicznej wiadomości umieszczając ją na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy oraz w Biuletynie Informacji Publicznej.
2. W informacji, o której mowa w ust.1 Wójt określa:
1) rodzaj zadania publicznego;
2) wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania;
3) termin i warunki realizacji zadania;
4) warunki, jakie powinien spełniać podmiot ubiegający się o zlecenie realizacji zadania;
5) termin składania ofert.
§ 7. Podmiot, o którym mowa w § 1 ust.2 ubiegający się o realizację zadania publicznego składa ofertę według wzoru określonego w załączniku do uchwały.
§ 8. 1. Wyboru ofert dokonuje Wójt.
2. W celu rozpatrzenia ofert i wydania opinii Wójt powołuje komisję.
§ 9. 1. Po upływie terminu do składania ofert Wójt dokonuje wstępnej oceny złożonych ofert pod kątem ich kompletności i formalnej zgodności z niniejszą uchwałą.
2. W przypadku stwierdzenia uchybień formalno - prawnych lub innych wad oferty Wójt wzywa oferenta do ich usunięcia w terminie 14 dni, pod rygorem zwrotu oferty.
3. Oferty złożone po terminie wyznaczonym na ich składanie Wójt zwraca oferentowi bez otwarcia.
§ 10. Dokonując wyboru ofert Wójt bierze pod uwagę w szczególności:
1) merytoryczną wartość projektu lub programu;
2) korzyści płynące z realizacji zadania;
3) koszty realizacji zadania;
4) perspektywy kontynuacji realizacji zadania i potencjalne źródła jego dalszego finansowania;
5) doświadczenia dotychczasowej współpracy z oferentem;
6) zgodność celów realizowanych zadań z celami statutowymi oferenta;
7) merytoryczne przygotowanie oferenta do realizacji zadania;
8) opinię komisji.
§ 11. Informację o wyborze ofert Wójt podaje do publicznej wiadomości w sposób określony w § 6 ust.1.
§ 12. 1. Zlecenie zadania i udzielenie dotacji następuje na podstawie pisemnej umowy zawartej z podmiotem dotowanym.
2. Umowa, o której mowa w ust.1 winna spełniać wymagania określone w art.221 ust.3 ustawy.
§ 13. 1. Podmiot dotowany zobowiązany jest do wyodrębnienia w ewidencji księgowej środków otrzymanych na realizację umowy w sposób umożliwiający przeprowadzenie kontroli wykonywania zleconego zadania pod względem rzeczowym i finansowym.
2. W trakcie realizacji umowy oraz po jej zakończeniu osoby upoważnione przez Wójta dokonują kontroli realizacji zleconego zadania oraz sposobu wykorzystania dotacji.
3. Kontrola, o której mowa w ust.2 polega na:
1) sprawdzeniu rzeczywistego przebiegu realizacji dotowanego zadania (kontrola merytoryczna);
2) sprawdzeniu dokumentów związanych z realizacją dotowanego zadania, w szczególności oryginałów dokumentów finansowych znajdujących się w siedzibie podmiotu (kontrola formalno - rachunkowa).
§ 14. 1. Podmiot dotowany jest zobowiązany złożyć rozliczenie z udzielonej dotacji.
2. Rozliczenie powinno zawierać sprawozdanie merytoryczne i finansowe.
3. Do rozliczenia należy dołączyć:
1) zestawienie wydatków;
2) opisane kserokopie rachunków;
3) inne dokumenty uzasadniające poniesione wydatki.
§ 15. Dotacja wykorzystana niezgodnie z przeznaczeniem albo pobrana nienależnie lub w nadmiernej wysokości podlega zwrotowi w terminie i na zasadach określonych w ustawie.
§ 16. Wójt zobowiązany jest do ogłoszenia i przedłożenia Radzie Gminy Sokolniki wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy informacji zawierającej wykaz podmiotów, którym udzielono dotacji z określeniem celu, na jaki została ona udzielona oraz o kwotach udzielonych, wykorzystanych, rozliczonych oraz nierozliczonych przez nich dotacji w poprzednim roku budżetowym.
§ 17. Wójt ogłasza informację o wykorzystaniu dotacji udzielonych podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku w Biuletynie Informacji Publicznej.
§ 18. Traci moc uchwała Nr IV/20/2002 Rady Gminy Sokolniki z dnia 30 grudnia 2002 r. w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu gminy podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych, sposobu jej rozliczania oraz kontroli wykonania zleconego zadania.
§ 19. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Sokolniki.
§ 20. 1. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
2. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego.
Przewodniczący Rady Gminy Sokolniki |
Załącznik do Uchwały Nr XXXII/234/10
Rady Gminy Sokolniki
z dnia 10 listopada 2010 r.
OFERTA NA ZLECENIE REALIZACJI ZADANIA PUBLICZNEGO
1. Informacje ogólne o podmiocie:
1) podmiot - pełna nazwa, dokładny adres, telefon, faks, e-mail;
2) forma prawna;
3) numer w Krajowym Rejestrze Sądowym lub w innym rejestrze;
4) cele statutowe, przedmiot działalności statutowej;
5) nazwa banku, numer rachunku bankowego;
6) Regon, NIP;
7) nazwiska i imiona oraz funkcje (stanowiska) osób statutowo upoważnionych do reprezentacji podmiotu i składania oświadczeń woli w jego imieniu.
2. Informacje o zadaniu:
1) tytuł projektu (zadania);
2) nazwisko osoby odpowiedzialnej;
3) termin realizacji;
4) doświadczenia w realizacji podobnych projektów;
5) lista podmiotów uczestniczących w realizacji zadania lub w jego finansowaniu;
6) cele projektu;
7) przewidywane działania;
8) przewidywany efekt;
9) harmonogram realizacji, terminy i miejsce zdarzeń.
3. Projekt budżetu:
Kategoria | Wyliczenie | Kwota ogółem | Udział własny organizacji | Udział Gminy | Udział innych partnerów projektu |
4. Załączniki:
1) aktualny odpis z rejestru (ważny 3 miesiące od daty wystawienia);
2) odpis Statutu lub innego aktu prawnego, na podstawie którego działa podmiot, poświadczony przez osoby, o których mowa w ust.1 pkt 7.