Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Łódzkiego rok 2010 nr 337 poz. 2980

Sprawozdanie nr 1/2010 Wójta Gminy Domaniewice

z dnia 17 marca 2010r.

z wykonania budżetu Gminy Domaniewice za 2009 rok

- podatek od nieruchomości - 7.221,53 zł ,

- podatek leśny - 1.112,30 zł ,

- podatek od środków transportowych - 10.704,00 zł ,

- podatki pobierane przez Urzędy Skarbowe - 6.963,40 zł..

- Dochody z majątku gminy na plan 46.500,00 zł wykonane zostały w wysokości 52.921,65 zł , co stanowi 113,8 %.

Dochodami tymi są wpływy z najmu 7 lokali mieszkalnych, sal lekcyjnych w Gimnazjum w Domaniewicach na rzecz Siedleckiego Centrum Edukacyjnego które prowadzi Uzupełniające L.O. dla Dorosłych , dzierżawy gruntów gminnych na rzecz POLKOMTELU , RUCH , F.H.U. " GAJ-POL" oraz rolników , dzierżawy za obwody łowieckie, opłaty za wieczyste użytkowanie gruntów wnoszone przez Gminną Spółdzielnię i Spółdzielnię Kółek Rolniczych w Domaniewicach oraz należne odsetki za zwłokę.

W w/w opłatach figurują zaległości w łącznej wysokości 12.920,67 zł w tym :

- w opłatach za najem mieszkań - 8.277,26 zł ,

- w odsetkach za zwłokę - 4.643,41 zł.

- Wpływy z opłat z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na plan 45.000,00 zł zrealizowane zostały w kwocie 57.104,97 zł , co stanowi 126,9 % wykonania .

- Pozostałe dochody na plan 601.277,60 zł wykonane zostały w wysokości 698.005,14 zł, tj. 116,1 % wykonania .

Dochodami tymi są wpływy z tytułu świadczonych usług dostawy wody , odprowadzenia ścieków, za dostawę energii cieplnej do mieszkań gminnych i podgrzanie wody , za usługi opiekuńcze , opłata eksploatacyjna , opłata za zajęcie pasa drogowego , odsetki od nieterminowych wpłat , odsetki od środków pieniężnych znajdujących się na rachunku bankowym , dochody uzyskane w wysokości 5 % od wpłat za wydane nowe dowody osobiste oraz 50 % z tytułu zwrotu zaliczek alimentacyjnych i 20 % zwrotu świadczeń alimentacyjnych od dłużników .Na dzień 31 grudnia 2009 roku w w/w opłatach figurują następujące zaległości:

- w opłacie za wodę - 39.096,11 zł ,

- odsetki za zwłokę w opłatach za wodę - 6.676,60 zł ,

- za dostawę ciepłej wody i energii cieplnej - 687,43 zł ,

- za odprowadzanie ścieków - 2.797,99 zł ,

- odsetki za zwłokę w opłatach za ścieki - 766,70 zł ,

- w dochodach z tyt. zwrotu zaliczek alimentacyjnych i funduszu alimentacyjnego - 89.504,25 zł.

Ogólna kwota zaległości występująca w dochodach własnych gminy wynosi 188.342,26 zł. Wobec wszystkich zalegających prowadzona jest egzekucja zaległych należności w formie wystawianych upomnień i tytułów egzekucyjnych .

2. dotacje celowe otrzymane na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie na plan 1.501.416,19 zł wykonane zostały w wysokości 1.501.285,94 zł co stanowi 100,0 % wykonania w tym:

- dotacja na zwrot części podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej przez producentów rolnych oraz na pokrycie poniesionych kosztów przez gminę na postępowania w sprawie zwrotu tego podatku na plan 230.713,19 zł wykonana została w 100,0 % , tj. w kwocie 230.713,19 zł,

- dotacja na utrzymanie stanowisk pracy realizujących zadania z zakresu administracji rządowej, na pokrycie kosztów transportu dowodów osobistych oraz na akcję kurierską i świadczenia na rzecz obrony na plan 78.878,00 zł wykonana została w 100,0 % tj. w kwocie 78.878,00 zł ,

- dotacja na aktualizację stałego rejestru wyborców oraz na sfinansowanie wydatków związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem wyborów do Parlamentu Europejskiego na plan 8.577,00 zł zrealizowana została w kwocie 8.577,00 zł , tj. w 100,0 % ,

- dotacja na obronę cywilną na plan 1.900,00 zł wykonana została w wysokości 1.900,00 zł, co stanowi 100,0 % ,

- dotacja na pomoc społeczną tj. na wypłatę zasiłków rodzinnych, pielęgnacyjnych , dodatków , świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz ich obsługę, na wypłatę zasiłków stałych , odprowadzanie składek zdrowotnych na plan 1.181.348,00 zł wykonana została w kwocie 1.181.217,75 zł tj. 100,0 % ,

3. dotacje celowe na realizację własnych zadań bieżących gmin na plan 164.492,00 zł wykonane zostały w 100,0 %, tj. w kwocie 164.490,73 zł ,w tym:

- dotacja na sfinansowanie w ramach podnoszenia jakości oświaty prac komisji egzaminacyjnych powołanej do rozpatrzenia wniosków nauczycieli o wyższy stopień awansu zawodowego na plan 132,00 zł wykonana została w 100,0 % tj. w kwocie 132,00 zł ,

- dotacje na pomoc społeczną tj. na wypłatę zasiłków okresowych, stałych , odprowadzanie składek zdrowotnych , utrzymanie stanowisk pracy w GOPS oraz na wypłatę zasiłków celowych na zakup żywności i dożywianie uczniów w szkołach w ramach programu " Pomoc państwa w zakresie dożywiania " na plan 138.763,00 zł wykonane zostały w kwocie 138.761,73 zł, co stanowi 100,0 % wykonania.

- dotacja na pomoc materialną dla uczniów tj. na wypłatę stypendiów o charakterze socjalnym oraz na zakup podręczników dla uczniów w ramach Rządowego programu pomocy uczniom w 2009 roku " Wyprawka szkolna " na plan 25.597,00 zł wykonana została w 100,0 % tj. w kwocie 25.597,00 zł.

4. dotacja na realizację zadań bieżących na podstawie porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego na plan 2.621,00 zł wykonana została w kwocie 2.621,00 zł , co stanowi 100,0% wykonania , w tym :

- środki na zadanie związane z poborem i rozliczaniem opłaty melioracyjnej z terenu naszej gminy na podstawie porozumienia ze Starostwem Powiatowym w Łowiczu na plan 1.250,00 zł wykonane zostały w kwocie 1.250,00 zł , co stanowi 100,0 % wykonania,

- dotacja na jednego ucznia uczęszczającego do Niepublicznego Przedszkola w Domaniewicach z terenu Miasta Łowicza na plan 1.371,00 wykonana została w 100,0 % tj. w kwocie 1.371,00 zł .

5. dotacja otrzymana z Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łowiczu na dofinansowanie zadania polegającego na prowadzeniu selektywnej zbiórki odpadów na terenie gminy na plan 2.500,00 zł wykonana została w 100% , tj. w kwocie 2.500,00 zł ,

6. dotacja rozwojowa na realizację projektu pt. " Świetlica miejscem ekologicznej integracji " w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na plan 10.698,00 zł wykonana została w kwocie 7.539,70 zł , co stanowi 70,5 % wykonania .

7. część oświatowa, wyrównawcza i równoważąca subwencji ogólnej dla gmin na plan 4.781.006,00 zł wykonana została w 100,0 % tj. w kwocie 4.781.006,00 zł.

II. dochody majątkowe gminy na plan 150.000,00 zł wykonane zostały w wysokości 190.800,15 zł , tj .w 127,2 % .

Dochody majątkowe uzyskano z tytułu sprzedaży nabytych w wyniku spadku trzech działek: rolnej , zabudowanej i niezabudowanej w miejscowości Reczyce oraz trzech działek usługowo- budowlanych w m. Domaniewice ul . Kościelna. W wykonaniu dochodów dochody własne gminy stanowią 33,0 %, dotacje na zadania zlecone 15,1 %, dotacje na realizację własnych zadań 1,7 % , pozostałe dotacje 0,1 % , subwencje 48,2 % oraz dochody majątkowe 1,9 %.

Wykonanie dochodów w poszczególnych działach przedstawia tabela Nr 1.

Wydatki budżetowe na plan 10.046.417,79 zł wykonane zostały w wysokości 9.391.504,45 zł , co stanowi 93,5 % , z tego :

1.wydatki bieżące na plan 8.194.860,79 zł wykonane zostały w kwocie 7.880.062,35 zł , co stanowi 96,2 % , w tym:

- wydatki na zadania bieżące z zakresu administracji rządowej zlecone gminie do realizacji na plan 1.501.416,19 zł wykonane zostały w wysokości 1.501.285,94 zł co stanowi 100,0 % ,

- wydatki związane z realizacją zadań bieżących na podstawie porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego na plan 2.621,00 zł wykonane zostały w wysokości 2.621,00 zł co stanowi 100,0 % wykonania ,

- dotacje udzielone z budżetu na realizację zadań bieżących na plan 512.073,00 zł wykonano w wysokości 505.413,00 zł, co stanowi 98,7 % wykonania,

2. wydatki majątkowe na plan 1.851.557,00 wykonane zostały w kwocie 1.511.442,10 zł , co stanowi 81,6% wykonania, w tym :

- dotacja udzielona z budżetu dla Powiatu Łowickiego na zakupy inwestycyjne na plan 48.000,00 zł zrealizowana została w 100 % tj. w kwocie 48.000,00 zł

- dotacja dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Domaniewicach na zakup samochodu pożarniczego na plan 16.050,00 zł wykonana została w wysokości 14.700,00 zł , co stanowi 91,6 % .

W ogólnym wykonaniu wydatków wydatki bieżące stanowią 83,9 % wykonania natomiast wydatki majątkowe 16,1 % .

Plan przychodów po zmianach w wysokości 764.000,00 zł wykonany został w kwocie 941.086,39 zł , tj. w 123,28 % .

Przychodami tymi są wolne środki jako nadwyżka środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu wynikająca z rozliczeń pożyczek i kredytów z lat ubiegłych .

Plan rozchodów w wysokości 512.000,00 zł wykonany został w 95,7 % tj. w kwocie 490.182,03 zł .

W ramach tych środków spłacono następujące zobowiązania :

- kredyt zaciągnięty w BSZŁ O/Domaniewice na przebudowę dróg gminnych na terenie gminy - 103.200,00 zł,

- kredyt zaciągnięty w BSZŁ O/Domaniewice na przebudowę drogi w m. Skaratki - Skaratki pod Las - 111.600,00 zł ,

- pożyczkę z WFOŚiGW w Łodzi na rozbudowę stacji uzdatniania wody w m. Skaratki - 125.382,03 zł ,

- pożyczkę z WFOŚiGW w Łodzi na budowę sieci kanalizacji sanitarnej z przykanalikami w m. Domaniewice , Skaratki pod Rogoźno i Krepa - 150.000,00 zł .

Stan zadłużenia gminy z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów na dzień 31 grudnia 2009 roku wynosi 1.843.619,88 zł , w tym na poczet:

- Banku Spółdzielczego Ziemi Łowickiej O/Domaniewice - 254.100,00 zł ,

- Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi - 1.589.519,88 zł.

Budżet gminy na rok 2009 wg Uchwały Rady Gminy Nr XXIII/150/09 z dnia 5 marca 2009 roku uchwalony w wysokości 9.584.210,00 zł po stronie dochodów i 9.736.210,00 zł po stronie wydatków w okresie jego realizacji uległ zmianie o kwotę 210.207,79 zł po stronie dochodów , o 100.000,00 zł po stronie przychodów( wolne środki ) oraz o kwotę 310.207,79 zł po stronie wydatków.

Zmiana budżetu wynika ze zwiększenia dochodów o kwotę 318.183,79 , w tym :

1.dotacji z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących o kwotę 57.743,00 zł , w tym ;

- środki na sfinansowanie w ramach podnoszenia jakości oświaty prac komisji egzaminacyjnej powołanej do rozpatrzenia wniosków nauczycieli o wyższy stopień awansu zawodowego - 132,00 zł ,

- środki na odprowadzanie składek zdrowotnych od osób pobierających zasiłek stały z pomocy społecznej - 1.609,00 zł ,

- środki na wypłatę zasiłków stałych i okresowych - 19.511,00 zł ,

- środki na wypłatę dodatków dla pracowników socjalnych zatrudnionych w GOPS w Domaniewicach w kwocie 5.134,00 zł ,

- środki na dożywianie uczniów w szkołach i wypłatę zasiłków celowych na zakup żywności w wysokości 5.760,00 zł,

- środki przeznaczone na pomoc materialną dla uczniów o charakterze socjalnym ( wyplata stypendiów ) w wysokości 18.967,00 zł,

- środki na dofinansowanie zakupu podręczników dla uczniów w ramach Rządowego programu pomocy uczniom w 2009 roku " Wyprawka szkolna " - 6.630,00 zł ,

2.dotacji na realizację zadań bieżących zleconych gminie o kwotę 242.770,19 zł , w tym:

- środki przeznaczone na zwrot części podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej przez producentów rolnych w wysokości 230.713,19 zł,

- środki jako refundacja poniesionych wydatków na zakup sprzętu komputerowego i oprogramowania do rejestracji aktów stanu cywilnego - 4.304,00 zł ,

- środki na przygotowanie i przeprowadzenie wyborów posłów do Parlamentu Europejskiego - 7.753,00 zł ,

3.dotacji na realizację zadań bieżących na podstawie porozumień z jednostkami samorządu terytorialnego o kwotę 2.621,00 zł , w tym :

- środki ze Starostwa Powiatowego na zadania związane z poborem i rozliczaniem opłaty melioracyjnej - 1.250,00 zł ,

- środki na pokrycie kosztów utrzymania jednego ucznia z terenu Miasta Łowicza w Niepublicznym Przedszkolu w Domaniewicach - 1.371,00 zł ,

4.dotacji otrzymanych z funduszy celowych na dofinansowanie zadań bieżących związanych z prowadzeniem selektywnej zbiórki odpadów na terenie gminy o kwotę 2.500,00 zł ,

5.dochodów własnych gminy tj. środki pochodzące ze zwrotu niesłusznie pobranego w 2008 roku zasiłku rodzinnego i pielęgnacyjnego wraz z odsetkami - 1.851,60 zł ,

6.dotacji rozwojowej na realizację projektu pt. " Świetlica miejscem ekologicznej integracji " w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - 10.698,00 zł , oraz zmniejszenia dochodów tj. dotacji na realizację zadań zleconych gminie do realizacji o kwotę 107.976,00 , w tym :

- dotacji na zadania zlecone związane z odprowadzeniem składki zdrowotnej od osób pobierających zasiłki z pomocy społecznej - 1.486,00 zł ,

- otacji na zadania zlecone związane z wypłatą zasiłków stałych - 18.169,00 zł ,

- dotacji na wypłatę zasiłków rodzinnych oraz ich obsługę - 88.321,00 zł

Wydatki bieżące w poszczególnych działach przedstawiają się następująco:

Dział 010 - Rolnictwo i łowiectwo

Rozdz. 01008 - Melioracje wodne

W ramach wydatków tj. kwoty 1.250,00 zł wypłacono:

- nagrody dla dwóch pracowników za prace związane z poborem i rozliczaniem opłaty melioracyjnej na rzecz Starostwa Powiatowego w Łowiczu zgodnie z zawartym porozumieniem - 1.063,45 zł ,

- odprowadzano pochodne od wynagrodzeń tj. składkę na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy od naliczonych nagród - 186,55 zł .

Rozdz. 01022- Zwalczanie chorób zakaźnych zwierząt oraz badania monitoringowe pozostałości chemicznych i biologicznych w tkankach zwierząt i produktach pochodzenia zwierzęcego

Planowana kwota 1.000,00 zł na wydatki związane ze zwalczaniem chorób zakaźnych w 2009 roku nie była wydatkowana.

Rozdz. 01030 - Izby rolnicze

Środki w wysokości 4.902,00 zł stanowią 2 % uzyskanych wpływów z podatku rolnego od osób fizycznych i prawnych za 2009 rok , które zostały przekazane na rzecz Izby Rolniczej Województwa Łódzkiego.

Rozdz. 01095 -Pozostała działalność

Kwotę 290.762,14 zł wydatkowano na :

- wykonanie odbudowy rowu w m. Domaniewice ul. Długa Wieś - etap II oraz odwodnienia gruntów rolnych w m. Stroniewice i odwodnienia w m. Reczyce etap I - 60.048,95 zł ,

- zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie paliwa wykorzystywanego do produkcji rolnej przez producentów rolnych w wysokości 230.713,19 zł ( zadania zlecone gminie do realizacji ) , a w szczególności na :

- wypłatę dodatku specjalnego z tytułu zwiększonych obowiązków służbowych związanych z naliczaniem zwrotu podatku - 700,00 zł ,

- odprowadzenie składek na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy od wypłaconego dodatku specjalnego - 122,86 zł ,

- wypłatę wynagrodzenia na podstawie umowy o dzieło za doręczenie decyzji w/w sprawie dla 376 osób za zwrotnym potwierdzeniem odbioru - 2.344,90 zł,

- zakup wniosków o zwrot akcyzy , papieru ksero na potrzeby drukowania decyzji, monitora do komputera , tonera , kalkulatora oraz opłaty pocztowe i z tyt. prowizji bankowych od przelewów - 1.356,02 zł ,

- wypłatę zwrotu podatku dla 376 rolników - 226.189,41 zł.

Dział 400- Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną , gaz i wodę

Rozdz.40002 - Dostarczanie wody

Ogólna kwota 255.756,48 zł wydatkowana została na :

- wynagrodzenia osobowe dla dwóch konserwatorów ( 1,25 etatu ) , dodatkowego wynagrodzenia rocznego za 2008 rok oraz wynagrodzenia na podstawie umowy zlecenia za zastępstwo konserwatorów będących na urlopie - 32.476,02 zł ,

- pochodne od wynagrodzeń tj. składki na ubezpieczenia społeczne i Fundusz Pracy od naliczonych wynagrodzeń - 5.699,57 zł .

- pozostała kwota 217.580,89 zł wydatkowana została na zakup herbaty, ręczników oraz na wypłatę ekwiwalentu za pranie odzieży roboczej dla konserwatorów. Zakupiono wodomierze, paliwo oraz nóż do kosiarki , sygnalizator poziomu cieczy na hydrofornię w Skaratkach , zasuwę na hydrofornię w Reczycach oraz części do sprężarki na hydrofornię Domaniewice . Na wszystkie cztery hydrofornie zakupiono środki czystości , zawory , artykuły hydrauliczne i elektryczne oraz uregulowano opłaty za zużycie energii elektrycznej . Ponadto wykonane zostały naprawy wodociągów na terenie gminy , mapy i projekt techniczny dotyczący remontu sieci wodociągowej przy ul. Szkolnej oraz jego wymianę - remont wraz z inwentaryzacją powykonawczą . Wykonano również wymianę pompy głębinowej na hydroforni w Skaratkach i uiszczono należności za nadzór inwestorski nad remontami . Zapłacono za badanie lekarskie pracowników , za dozór techniczny nad ujęciami wód, miesięczną opłatę za ochronę obiektów, za wykonanie badań wód popłucznych na wszystkich hydroforniach , za papier termiczny do drukarki PSION oraz jego dostarczenie , za papier do drukowania faktur , za wyciąganie nieczystości na hydroforni w Reczycach , za znaczki pocztowe na wystawiane upomnienia na zalegających w opłatach za wodę. Wypłacono ryczałty dla konserwatorów za używanie prywatnych samochodów do celów służbowych oraz delegacje służbowe. Odprowadzono opłaty na rzecz Urzędu Marszałkowskiego za pobór wód podziemnych oraz za zajęcie pasa drogowego za umieszczenie sieci wodociągowej z przyłączami w m. Skaratki w pasie drogowym na rzecz Powiatu Łowickiego . Dokonano odpisu na ZFŚS

Dział 600 - Transport i łączność

Rozdz. 60016 -Drogi publiczne gminne

W ramach tych środków tj. kwoty 120.204,22 zł zakupiono paliwo do zagęszczarki oraz paliwo do kosiarki na wykaszanie przydrożnych rowów , opryski na ich opryskiwanie , rury PCV na wykonanie przepustu na drodze w m. Reczyce i Strzebieszew , szlakę na drogę w miejscowości Reczyce , znaki drogowe na drogi gminne oraz ich transport , tablice informacyjne , mieszankę mineralno - bitumiczną do wypełniania ubytków na drogach gminnych oraz kamień łamany do utwardzania dróg gruntowych i jego transport . Uregulowano faktury za naprawę przepustu na drodze w m. Skaratki pod Rogoźno , za profilowanie i korytowanie dróg gruntowych , równanie kruszywa , remont dróg pospółką oraz odśnieżanie .

Rozdz. 60078 - Usuwanie skutków klęsk żywiołowych

W ramach kwoty 5.000,00 zł udzielono pomocy finansowej w formie dotacji celowej dla Gminy Kłodzko poszkodowanej w wyniku czerwcowej powodzi w 2009 roku z przeznaczeniem na poprawę infrastruktury drogowej .

Dział 700 - Gospodarka mieszkaniowa

Rozdz. 70005 - Gospodarka gruntami i nieruchomościami

Poniesione wydatki w wysokości 28.921,46 zł przeznaczone zostały na zakup paliwa do kosiarki na potrzeby wykaszania traw z terenów gminnych , za uiszczenie opłat za energię elektryczną i cieplną oraz za wywóz nieczystości i czynszu za cztery mieszkania gminne w blokach przy ul. Głównej na rzecz Wspólnot Mieszkaniowych. Ponadto uregulowano należności za wypisy i wyrysy z rejestru gruntów niezbędne do sprzedaży działek , do uzasadnienia wniosków wieczystoksięgowych oraz do sprostowania numeracji i powierzchni działek w księdze wieczystej . Zapłacono za zamieszczanie ogłoszeń w prasie o przeznaczeniu nieruchomości do sprzedaży oraz o przetargu na sprzedaż nieruchomości w m. Reczyce i Domaniewice . Uiszczono opłaty sądowe niezbędne do uzyskania prawomocnych odpisów sądu . Wypłacono na rzecz Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Łodzi opłatę za 2009 rok za trwałe wyłączenie z pod produkcji leśnej działki położonej w m. Domaniewice z przeznaczeniem pod budowę drogi publicznej. Uporządkowano teren przeznaczony na działki budowlane w m. Domaniewice ul. Klonowa.

Dział 710 - Działalność usługowa

Rozdz. 71004 -Plany zagospodarowania przestrzennego.

W ramach tych środków tj. kwoty 30.270,40 zł wypłacono :

- wynagrodzenia dla Komisji Urbanistyczno - Architektonicznej - 600,00 zł ,

- należności z tytułu wykonania dokumentacji dotyczącej zmiany planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Domaniewice , za opracowanie projektów decyzji o warunkach zabudowy zagospodarowania terenu oraz opłaty za zamieszczenie w prasie ogłoszenia o zmianie miejscowego planu zagospodarowania oraz o wszczęciu postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia - 29.670,40zł.

Rozdz. 71035 -Cmentarze

Wydatki w wysokości 5.798,30 zł przeznaczone zostały na :

- wypłatę wynagrodzenia na podstawie umowy zlecenia za prace pielęgnacyjne na kwaterach żołnierzy na miejscowym cmentarzu w wysokości - 1.800,00 zł ,

- zakup kwiatów , trawy , nawozu do trawy , paliwa do kosiarki , zniczy i środków czystości na kwatery - 3.998,30 zł.

Dział 750 - Administracja publiczna

Rozdz.75011 - Urzędy wojewódzkie

Wydatkowana kwota 78.878,00 zł przeznaczona została na :

- wypłatę wynagrodzenia osobowego pracowników / 2 etaty kalkulacyjne/, dodatkowego wynagrodzenia rocznego za 2008 rok - 63.277,50 zł ,

- odprowadzenie pochodnych od wynagrodzeń tj. składki na ubezpieczenia społeczne i na Fundusz Pracy od naliczonych wynagrodzeń - 5.711,50 zł ,

- pozostałe wydatki rzeczowe w kwocie 9.889,00 zł przeznaczono na zakup druków na potrzeby USC , opłat za nadzór serwisowy programu SELWIN , za ubezpieczenie sprzętu komputerowego do obsługi obywatela . Wypłacono delegacje służbowe dla pracownika dowożącego dowody osobiste : Urząd Gminy - Komenda Powiatowa Policji - Urząd Gminy . Dokonano odpisu na ZFŚS . Zakupiono notebook wraz z programem operacyjnym oraz program komputerowy do rejestracji aktów stanu cywilnego. Zadania w tym rozdziale są zadaniami zleconymi.

Rozdz. 75022 - Rady gmin

Wydatki w wysokości 50.562,82zł przeznaczone zostały na wypłaty diet dla Przewodniczącego Rady Gminy , radnych oraz sołtysów za udział w sesjach i posiedzeniach komisji . Ponadto zakupiono artykuły spożywcze na potrzeby organizowanych sesji , kalendarze i długopisy dla radnych . W ramach tych środków dokonano również opłaty za kartę kryptograficzną i certyfikat kwalifikowany na podpis elektroniczny dla Przewodniczącego Rady Gminy ,za uroczysty obiad na zakończenie roku , za udział radnych w szkoleniu oraz wypłacono delegacje za przejazd na szkolenie .

Rozdz. 75023 -Urzędy gmin

Wydatkowana kwota 823.027,06 zł przeznaczona została na :

- wypłatę wynagrodzeń osobowych pracowników / 13,75 etatów kalkulacyjnych / , dodatkowego wynagrodzenia rocznego za 2008 roku , nagrody jubileuszowej dla dwóch osób oraz wynagrodzenia na umowę zlecenie za obsługę prawną , nadzór informatyczny oraz zastępstwo sprzątaczki - 577.899,21 zł,

- odprowadzenie pochodnych od wynagrodzeń tj. składki na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy - 96.585,24 zł.

- pozostałe środki 148.542,61 zł przeznaczone zostały na zakup herbaty i ręczników dla pracowników , odzieży roboczej dla sprzątaczki i okularów korekcyjnych dla czterech osób oraz wypłatę ekwiwalentu za pranie odzieży roboczej. Zakupiono również krzesło obrotowe , dwa czajniki elektryczne , termowentylator , dwa kalkulatory , program komputerowy EWOPIS niezbędny do przeglądania i korzystania z bazy danych ewidencji gruntów i budynków , kosę spalinową , fachową publikację , nóż do kosiarki spalinowej , części do naprawy drukarki i kosiarki , flagi , artykuły spożywcze na sekretariat, środki czystości i wiaderka , materiały biurowe, druki, paliwo do kosiarki , olej opałowy, tusz i tonery do drukarek, papier do urządzeń kserograficznych , dyskietki , płyty i pieczątki , artykuły oświetleniowe , szafkę pod kserokopiarkę , aparat telefoniczny , pamięć do komputera , klawiaturę oraz program antywirusowy. Uregulowano należności za energię elektryczną , konserwację i serwis kotłowni olejowej, naprawę i konserwację ksero , drukarki oraz odkurzacza , za miesięczny dostęp do Biblioteki Prawa Pracy i Elektronicznego Serwisu księgowego. Wypłacono za okresowe badania lekarskie pracowników. Poniesiono również wydatki związane z opłatami pocztowymi , bankowymi , zakupem usług telefonii komórkowej i stacjonarnej, dostępu do sieci Internet , prenumeratą prasy, ochroną obiektu , aktualizacją programów komputerowych. Wykonano przegląd drukarki fiskalnej . Zapłacono za szkolenia pracowników . Uiszczono należności za utrzymanie BIP w serwerze , za serwis pogwarancyjny programów komputerowych " Pakiet dla Administracji " za nadzór bhp, ubezpieczenie sprzętu komputerowego oraz budynku Urzędu Gminy wraz z wyposażeniem , za przegląd gaśnic , przewodów wentylacyjnych i kominowych , wyciąganie nieczystości , czyszczenie przewodów spalinowych w kotłowni olejowej . Wypłacono delegacje służbowe pracownikom oraz ryczałty dla dwóch pracowników za używanie własnego samochodu do celów służbowych . Dokonano odpisu na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych .

Rozdz. 75075 - Promocja jednostek samorządu terytorialnego

Wydatki w kwocie 8.549,25 zł przeznaczono na zakup statuetek oraz nagród na organizowany VI Powiatowy Przegląd Kolęd , na konkurs " Klęska - powódź czy huragan " oraz IV Gminny Turniej Wiedzy Pożarniczej . Ponadto zakupiono papier ozdobny i tusz do drukarek na potrzeby drukowania dyplomów. W ramach tych środków zakupiono album " Witaj Ziemio Łowicka " w której zamieszczono informacje do Gminie Domaniewice , artykuły na potrzeby zrobienia wieńca dożynkowego na Powiatowe Dożynki , torby i plecaki dla członków zespołu "Kalina " z okazji 20 - lecia zespołu oraz zamieszczono życzenia świąteczne dla mieszkańców w gazecie " Nowy Łowiczanin ".

Rozdz. 75095 - Pozostała działalność

Kwota 24.049,36 zł została wydatkowana na odprowadzenie składek na rzecz Związku Gmin Wiejskich , Stowarzyszenia Powiatów i Gmin Dorzecza Bzury oraz Stowarzyszenia " POLCENTRUM ". Ponadto zakupiono ksiązki , kompozycje kwiatowe z okazji Dnia Edukacji Narodowej , Pracownika Socjalnego oraz kalendarze i długopisy dla sołtysów.

Dział 751 - Urzędy naczelnych organów władzy państwowej ,kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa

Rozdz. 75101 - Urzędy naczelnych organów władzy państwowej , kontroli i ochrony prawa

Wydatkowane środki w kwocie 824,00 zł przeznaczone były na opłaty związane z prowadzeniem i aktualizacją stałego rejestru wyborców tj. nadzór serwisowy nad programem "SELWIN".

Rozdz. 75113 - Wybory do Parlamentu Europejskiego

Wydatkowana kwota 7.753,00 zł , przeznaczona została na :

- wypłatę wynagrodzeń dla operatorów wykonujących zadania w zakresie obsługi informatycznej trzech obwodowych komisji wyborczych , dla koordynatora gminnego oraz za sporządzenie spisu wyborców - 1.542,09 zł ,

- pochodne od naliczonych wynagrodzeń tj. składki na ubezpieczenia społeczne i Fundusz Pracy - 142,52 zł ,

- pozostałe wydatki rzeczowe w kwocie 6.068,39 zł przeznaczone zostały na wypłatę diet dla członków obwodowych komisji wyborczych oraz na zakupy tablicy informacyjnej, wykładziny na podłogę , kart do telefonów , artykułów biurowych , chemicznych i spożywczych , papieru do urządzeń kserograficznych , kasety do drukarki , tuszów . płyt . Wypłacono również delegacje służbowe .

Zadania realizowane w tym dziele są zadaniami zleconymi do realizacji gminie

Dział 754 - Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa

Rozdz. 75412 - Ochotnicze straże pożarne

Wydatki bieżące w wysokości 78.258,37 zł przeznaczone zostały :

- na dotację celową dla jednostek OSP z przeznaczeniem na zakup ubrań i obuwia specjalistycznego oraz prądownicy w łącznej wysokości 8.662,00 zł , w tym :

- dla OSP w Krępie - 4.502,00 zł ,

- dla OSP w Strzebieszewie - 2.800,00 zł ,

- dla OSP w Reczycach - 1.360,00 zł ,

- na wypłatę wynagrodzeń dla kierowców - 12.480,00 zł ,

- na pozostałe wydatki rzeczowe - 57.116,37 zł . W ramach tej kwoty zakupiono paliwo , oleje , kalendarze , materiały biurowe , puchary i nagrody na Gminne Zawody Pożarnicze oraz inne materiały niezbędne do utrzymania gotowości bojowej jednostek OSP. Ponadto dla wszystkich jednostek opłacono ubezpieczenie samochodów oraz strażaków , wykonano przeglądy techniczne pojazdów , uiszczono opłatę za udział w programie szkoleniowym z zakresu bhp , za prenumeratę "Strażaka" oraz za zużytą energię elektryczną i cieplną w strażnicach. Wykonano badania okresowe 20 członków OSP oraz psychologiczne pięciu kierowców Ponadto :

- dla OSP Domaniewice zakupiono dwa akumulatory , filtry , części zamienne do samochodu , artykuły elektryczne oraz wykonano zmianę konfiguracji oprogramowania radiotelefonu Motorola ,

- dla OSP Krępa zakupiono oprawy , lampy sodowe oraz inne artykuły elektryczne niezbędne do naprawy instalacji ,

- dla OSP Reczyce zakupiono części do naprawy samochodu .

- dla OSP Stroniewice zakupiono prądownicę , części do motopompy , artykuły elektryczne . Uiszczono należność za transport i regenerację motopompy ,

- dla OSP Rogoźno zakupiono artykuły elektryczne , rozdzielacz do budynku , pompę zasilającą , wykonano zmianę konfiguracji oprogramowania radiotelefonu Motorola ,

- dla OSP Strzebieszew zakupiono artykuły elektryczne do naprawy instalacji

- dla OSP Sapy zakupiono części do samochodu oraz wykonano naprawę motopompy

Rozdz. 75414 - Obrona cywilna

W ramach wydatkowanej kwoty 1.900,00 zł :

- wypłacono wynagrodzenie na podstawie umowy zlecenia za wykonanie prac polegających na wykonaniu remontu i konserwacji dachu na magazynku sprzętu obrony cywilnej - 400,00 zł ,

- odprowadzono składki na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy od wynagrodzenia - 70,20 zł ,

- uiszczono opłatę za prenumeratę miesięcznika "Przegląd OC" , za zakupione materiały potrzebne na remont dachu ( bitumex , smolowiec , zestaw taśm , rękawice ochronne ) , za 4 sztuki kocy dla potrzeb realizacji zadań z zakresu obrony cywilnej oraz za ubezpieczenie sprzętu komputerowego oraz wyposażenia znajdującego się w magazynku - 1.429,80 zł .

Zadania realizowane w tym rozdziale są zadaniami zleconymi gminie .

Rozdz. 75421 - Zarządzanie kryzysowe

Zaplanowana rezerwa celowa w wysokości 10.000,00 zł na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego w 2009 roku nie była wydatkowana.

Dział 756 - Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem

Rozdz.75647 - Pobór podatków , opłat i niepodatkowych należności budżetowych

Zrealizowane wydatki 15.061,12 zł przeznaczone były na :

- wypłatę wynagrodzenia agencyjno - prowizyjnego dla sołtysów za inkaso podatków w wysokości 6% zebranej kwoty - 12.377,24 zł ,

- zakup druków do ewidencji księgowej podatków i pieczątki . Ponadto uiszczono opłaty komornicze za ściąganie zaległości podatkowych z terenu naszej gminy oraz opłaty pocztowe od wysyłanych upomnień - 2.683,88 zł.

Dział 757 - Obsługa długu publicznego

Rozdz. 75702 - Obsługa papierów wartościowych ,kredytów i pożyczek jednostek samorządu terytorialnego

Wydatkowana kwota 18.177,36 zł to spłata odsetek , w tym:

- od pożyczek z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi zaciągniętych na budowę SUW w Skaratkach w wysokości - 1.609,84 zł ,

- od zaciągniętych kredytów w Banku Spółdzielczym Ziemi Łowickiej O/Domaniewice na przebudowę dróg gminnych w wysokości - 16.567,52 zł.

Dział 801 - Oświata i wychowanie

Rozdz. 80101 -Szkoły podstawowe

Poniesione wydatki w wysokości 1.850.887,67 zł wydatkowane zostały na :

- wypłatę wynagrodzeń dla pracowników ( 28,5 etatu nauczycieli oraz 9 etatów pracowników obsługi i administracji ) , dodatkowego wynagrodzenia rocznego za 2008 rok , 8 nagród jubileuszowych oraz wynagrodzenia na umowę zlecenie za zastępstwo sprzątaczki , nieobecnego nauczyciela oraz za dowóz dzieci - 1.267.384,44 zł ,

- odprowadzenie na rzecz ZUS pochodnych od wynagrodzeń tj. składki na ubezpieczenia społeczne i Fundusz Pracy w kwocie - 232.445,22 zł .

- pozostałe wydatki w wysokości 351.058,01 zł przeznaczone zostały na wydatki rzeczowe w poszczególnych szkołach :

- w Szkole Podstawowej w Domaniewicach zakupiono olej opałowy, uiszczono należności za konserwację i serwis kotłowni olejowej ,zapłacono za remont dachu

- w Szkole Podstawowej w Skaratkach zakupiono węgiel i miał węglowy , piec do centralnego ogrzewania , zapłacono za montaż pieca i wymianę rozdzielni w kotłowni, za emisję zanieczyszczeń do powietrza , za wykonanie projektu oraz za naprawę oświetlenia w klasach .

Ponadto dla obydwu szkól zakupiono środki czystości ,artykuły papiernicze i sanitarne , druki, tusze, tonery , farby, świetlówki, papier do urządzeń kserograficznych . Zapłacono za zakupione pomoce dydaktyczne , książki dla bibliotek , za energię elektryczną , za badania okresowe pracowników , usługi telekomunikacyjne i dostępu do sieci Internet, wywóz nieczystości , usługi kominiarskie , za dostawę wody i odprowadzenie ścieków, nadzór bhp oraz za aktualizację programów komputerowych . Uiszczono prowizje bankowe i opłaty RTV. Wypłacono dodatki mieszkaniowe, delegacje służbowe oraz dokonano odpisu na ZFŚS.

Rozdz. 80103 - Oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych

Wydatki w kwocie 127.308,88 zł poniesione zostały na :

- wypłatę wynagrodzeń pracowników ( 2 etaty nauczycieli i 0,5 etatu pracowników obsługi i administracji ) , nagrody jubileuszowej oraz dodatkowego wynagrodzenia rocznego za 2008 rok - 87.432,92 zł ,

- odprowadzenie składek na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy od naliczonych wynagrodzeń - 15.849,09 zł.

- pozostałe środki - 24.026,87 zł wydatkowane zostały na zakupy dyplomów dla uczniów , zabawek , tonera , za olej opałowy , węgiel i miał . Uiszczono opłaty za energię elektryczną , za remont dachu , za usługi telekomunikacyjne oraz wypłacono dodatki mieszkaniowe i dokonano odpisu na ZFŚS.

Rozdz.80104 -Przedszkola

Wydatki w kwocie 134.751,00 zł to :

- udzielona dotacja dla Niepublicznego Przedszkola Zgromadzenia Sióstr Pasjonistek w Domaniewicach średnio rocznie na 32 dzieci - 132.987,00 zł ,

- dotacja dla Gminy Nowosolna na jedno dziecko z trenu naszej gminy uczęszczające tam do przedszkola - 1.764,00 zł .

Rozdz. 80110 -Gimnazja

Wydatkowana kwota w wysokości 1.023.176,83 zł przeznaczona została na:

- wypłatę wynagrodzeń osobowych pracowników (15,67 etatów nauczycieli oraz 6 etatów pracowników obsługi i administracji ), dwóch nagród jubileuszowych , dodatkowego wynagrodzenia rocznego oraz wynagrodzenia na podstawie umowy zlecenia za zastępstwo sprzątaczki - 693.766,90zł ,

- odprowadzenie pochodnych od wynagrodzeń tj. składki na ubezpieczenie społeczne i na Fundusz Pracy - 127.049,03 zł ,

- w ramach pozostałej kwoty 202.360,90 zł zakupiono olej opałowy , monitor i części do komputera , tusz , tonery , dzienniki , druki , gaz , artykuły chemiczne , papiernicze , gospodarcze , farby , gaz, nawóz do trawy , części sanitarne do odwodnienia , książki, papier do urządzeń kserograficznych oraz programy komputerowe .Wykonano badania okresowe pracowników . Uregulowano należności za energię elektryczną , za wywóz nieczystości , usługi telekomunikacyjne i dostępu do sieci Internet , opłaty pocztowe i RTV, za monitoring obiektu , dostawę wody i odprowadzenie ścieków, konserwację ksera , przegląd gaśnic , wymianę i naprawę lamp na sali gimnastycznej . Zapłacono ubezpieczenie budynków i sprzętu komputerowego .Ponadto wypłacono dodatki mieszkaniowe dla nauczycieli , delegacje służbowe oraz dokonano odpisu na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych.

Rozdz. 80113 - Dowożenie uczniów do szkół

Środki w wysokości 184.371,36zł wydatkowane zostały na :

- wypłatę wynagrodzenia osobowego pracowników ( 2 etaty ) , dodatkowego wynagrodzenia rocznego oraz nagrody jubileuszowej dla jednej osoby - 79.933,75 zł

- odprowadzenie na rzecz ZUS pochodnych od wynagrodzeń - 13.093,93 zł.

- pozostałe wydatki rzeczowe w kwocie 91.343,68 zł wydatkowano w szczególności na zakup oleju napędowego i części zamiennych do autokarów . Zapłacono za badania okresowe kierowców , za przegląd autokarów i okresowe sprawdzenie tachografu , naprawę układu wydechowego i hamulcowego oraz dowóz niepełnosprawnego dziecka do szkoły. Wypłacono delegacje służbowe i zapłacono ubezpieczenie autokarów . Dokonano odpisu na ZFŚS.

Rozdz. 80114 - Zespoły obsługi ekonomiczno - administracyjnej szkół

Kwota 136.363,31 zł wydatkowana została na :

- wypłatę wynagrodzeń dla pracowników ( 2,5 etatu ), dodatkowego wynagrodzenia rocznego , nagrody jubileuszowej oraz wynagrodzenia na podstawie umowy zlecenia za szkolenie p. poż. .- 106.457,93 zł,

- odprowadzenie pochodnych od wynagrodzeń tj. składki na ubezpieczenie społeczne i na Fundusz Pracy zł - 16.409,90 zł ,

- pozostałe środki 13.495,48zł przeznaczono na zakup tonera do drukarki , art. papierniczych , czytnika kart, środków czystości oraz programu komputerowego . Uiszczono opłaty za telefon, znaczki pocztowe , opłatę RTV oraz za badania okresowe pracowników. Ponadto wypłacono delegacje służbowe pracownikom oraz dokonano odpisu na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych.

Rozdz.80146 - Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli.

W ramach tych środków tj. kwoty 3.832,69 zł wypłacono delegacje służbowe nauczycielom uczestniczącym w różnych formach dokształcania . Wypłacono za radę szkoleniową , przeprowadzenie prezentacji oraz dofinansowano udział w kursie doskonalenia zawodowego.

Rozdz. 80195 - Pozostała działalność

Zrealizowane wydatki w wysokości 25.692,00 zł , przeznaczono na :

- wypłatę dopłat do wczasów turystycznych pod gruszą dla 30 emerytów , 3 pożyczek , dopłaty do leczenia sanatoryjnego oraz zapomogi materialnej i świadczenia rzeczowego - 25.560,00 zł ,

- wypłatę wynagrodzenia za udział w komisji egzaminacyjnej powołanej do rozpatrzenia wniosków nauczycieli o wyższy stopień awansu zawodowego- 132,00 zł.

Dział 851 - Ochrona zdrowia

Rozdz. 85153 - Zwalczanie narkomanii

W ramach zaplanowanych środków w wysokości 834,99 zł zakupiono książki o profilaktyce narkomanii dla potrzeb samokształceniowych pracowników GOPS w Domaniewicach oraz dla pedagogów ze szkół z terenu gminy . Ponadto zapłacono za przeprowadzone warsztaty dla młodzieży gimnazjalnej z zakresu profilaktyki uzależnień pt. " Requiem dla życia - narkotyki " Zrealizowane wydatki były zgodne z założeniami Gminnego Programu Zwalczania Narkomanii.

Rozdz. 85154 - Przeciwdziałanie alkoholizmowi

W ramach ogólnej kwoty wydatków 39.595,61 zł wypłacono :

- wynagrodzenia dla członków GKRPA oraz dla osoby prowadzącej punkt informacyjno - konsultacyjny dla ofiar przemocy w rodzinie i osób z problemem alkoholowym - 15.200,00 zł.,

- pozostała kwota 24.395,61 zł wydatkowana została na zakup : czajnika elektrycznego dla potrzeb grupy AA ,materiałów edukacyjnych do realizowanego programu " Zachowaj trzeźwy umysł " , książki "Vademecum KRPA " , artykułów spożywczych i nagród na zorganizowany w szkołach Dzień Dziecka z programem profilaktycznym , nagród dla uczestników programu " Jesteśmy wolni od nałogów " oraz dla młodzieży gimnazjalnej za udział w programie " Uwierz w siebie - zdrowo się odżywiaj " oraz w konkursach pt. " Promujemy szkołę bez przemocy " , " Ruch , słońce i woda - zdrowia Ci doda " Zakupiono również stroje sportowe dla grupy " Fantazja " wykorzystane w rozgrywkach sportowych ph. " Na sportowo przez młode Zycie " Zapłacono za udział młodzieży w spektaklu profilaktycznym pt. " Spotkanie dla młodzieży " , za udzielanie porad dla osób uzależnionych od alkoholu i osób nieradzących sobie z problemami emocjonalnymi. Dofinansowano wycieczki szkolne oraz wyjazdy wakacyjne dzieci i młodzieży realizujące programy profilaktyczne . Dla Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych zakupiono literaturę fachową " Vademecum komisji rozwiązywania problemów alkoholowych " Zapłacono za prenumeratę miesięcznika : " Świat problemów" , "Niebieska linia " i " Remedium ". Ponadto zapłacono za udział członków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w szkoleniach , za rozmowy telefoniczne, za opinię biegłego o uzależnieniach. Wypłacono delegacje służbowe. Wszelkie wydatki realizowane były zgodnie z założeniami Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

Dział 852 - Pomoc społeczna

Rozdz. 85212 - Świadczenia rodzinne, świadczenia z funduszu alimentacyjnego oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego

Wydatki w łącznej wysokości 1.158.548,34 zł przeznaczone zostały na:

1. obsługę świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego w wysokości 33.883,11 zł , a w szczególności na :

- wypłatę wynagrodzenia (1 etat ) oraz dodatkowego wynagrodzenia rocznego za 2008 rok - 18.902,82 zł ,

- pochodne od wynagrodzeń tj. składki na ubezpieczenia społeczne i Fundusz Pracy od naliczonych wynagrodzeń - 3.480,83 zł ,

- pozostałe środki w wysokości 11.499,46 zł wydatkowane zostały na zakup herbaty i środków czystości dla pracowników , tonera do drukarki , papieru do urządzeń kserograficznych . Uregulowano opłaty za konserwacje kserokopiarki , przedłużenie licencji na program antywirusowy i obsługi funduszu alimentacyjnego , za badania lekarskie pracowników , za udział pracowników w szkoleniach . Uiszczono porto od wypłat , opłaty pocztowe , prowizje bankowe oraz za telefon . Wypłacono delegacje służbowe, ubezpieczono sprzęt komputerowy oraz dokonano odpisu na ZFŚS

2. odprowadzenie składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego za trzy osoby pobierające świadczenia pielęgnacyjne - 3.746,23 zł,

3.wypłatę świadczeń w kwocie 1.119.067,40 zł , z czego na:

- zasiłki rodzinne i dodatki dla 602 osób - 786.786,90 zł ,

-zasiłki pielęgnacyjne dla 82 osób - 140.760,00 zł ,

-świadczenia pielęgnacyjne dla 5 osób - 25.160,00 zł,

-jednorazową zapomogę z tyt. urodzenia dziecka dla 55 osób - 55.000,00 zł

-świadczenia z funduszu alimentacyjnego dla 34 osób - 111.360,50 zł .

4. zwrot dotacji wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem lub pobranych w nadmiernej wysokości na rzecz Urzędu Wojewódzkiego - 1.851,60 zł .

W/w wydatki finansowe są w 100% z dotacji otrzymanej z budżetu państwa na zadania zlecone gminie do realizacji z wyjątkiem zwrotu dotacji na rzecz Urzędu Wojewódzkiego.

Rozdz. 85213 - Składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej , niektóre świadczenia rodzinne oraz za osoby uczestniczące w zajęciach centrum integracji społecznej.

W ramach tych wydatków odprowadzono składki zdrowotne dla 10 osób pobierających zasiłek stały z pomocy społecznej w łącznej wysokości 3.596,40 zł , w tym :

-w ramach zadań zleconych odprowadzono składki zdrowotne w wysokości -1.988,01 zł ,

-w ramach zadań własnych odprowadzono składki zdrowotne w wysokości -1.608,39 zł ,

Rozdz. 85214 - Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe.

Wydatkowana kwota 95.666,35 zł przeznaczona została na wypłatę :

-zasiłków stałych dla 9 osób - 22.533,00 zł ( zadania zlecone do realizacji ),

-zasiłków stałych dla 9 osób - 17.871,00 zł ( zdania własne gminy ) ,

-zasiłków okresowych dla 20 rodzin - 12.628,57 ,00 zł ( zadania własne gminy ),

-zasiłków celowych i w naturze dla 88 osób - 42.633,78 zł ( zadań własnych gminy).

Rozdz. 85215 - Dodatki mieszkaniowe

W ramach tych środków wypłacono dodatki mieszkaniowe dla 5 rodzin - 3.733,65 zł.

Rozdz. 85219 - Ośrodki Pomocy Społecznej

Kwotę 184.535,88 zł wydatkowano na :

-wypłatę wynagrodzeń dla pracowników / 4 etaty / , dodatkowego wynagrodzenia rocznego za 2008 rok - 137.073,69 zł ,

-odprowadzenie pochodnych od naliczonych wynagrodzeń tj. składki na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy - 25.021,17 zł.

-pozostałe wydatki w wysokości 22.441,02 zł przeznaczono na zakup środków czystości , herbaty i ręczników dla pracowników .Ponadto zakupiono materiały biurowe , druki , paliwo do samochodu , toner do drukarki, literaturę fachową , pieczątki , papier do urządzeń kserograficznych, przedłużenie licencji na program antywirusowy. Zapłacono za konserwację ksero , nadzór informatyczny , badania okresowe pracowników , abonament radiowy . Opłacono porto od zapomóg , prowizje bankowe uregulowano opłaty pocztowe , za telefon, za usługę Home Banking, za ubezpieczenie sprzętu komputerowego., prenumeratę " Pracownika socjalnego " oraz " Pomoc społeczną w praktyce ", za szkolenia pracowników .Wykonano przegląd techniczny samochodu i wymianę opon. Wypłacono delegacje służbowe . Dokonano odpisu na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych.

Rozdz.85228 - Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze.

W ramach kwoty 12.921,88 zł wypłacono:

-wynagrodzenia na umowę zlecenia dla trzech opiekunek społecznych - 11.348,75 zł.

-odprowadzono pochodne od wynagrodzeń - 1.473,13 zł ,

-zapłacono za badanie okresowe dwóch opiekunki społecznej - 100,00 zł.

Rozdz. 85295 - Pozostała działalność

Wydatki w kwocie 76.969,47zł przeznaczono na:

-kwotę 36.283,60 zł wydatkowano na zakup cukru i herbaty dla wszystkich uczniów ( 525 uczniów )oraz opłacono posiłki dla 45 uczniów i wypłacono zasiłki celowe na zakup żywności w ramach programu " Pomoc Państwa w zakresie dożywiania " dla 34 rodzin ,

-kwotę 38.329,75 zł przeznaczono na opłaty za pobyt dwóch podopiecznych w Domu Pomocy Społecznej ,

-kwotę - 2.320,12 zł przeznaczona została na zakup artykułów spożywczych na imprezy integracyjne - " VI Powiatowego Przeglądu Kolęd " , "Dzień Dziecka 2009 " "Dzień Seniora " , " Szalony karnawał " , " Tanecznym krokiem na wakacje " . Zakupiono papier ksero na zaproszenia oraz zapłacono za wynajem autokarów na przewóz osób na "Dzień Seniora ",

-zwrot dotacji pobranej w nadmiernej wysokości w 2008 roku na dożywianie uczniów w szkołach na rzecz Urzędu Wojewódzkiego - 36,00 zł .

Dział 854 - Edukacyjna opieka wychowawcza

Rozdz. 85401 - Świetlice szkolne

Ogólna kwota wydatków - 202.943,43 zł przeznaczona została na :

-wypłatę wynagrodzenia osobowego pracowników ( 3 etaty nauczycieli i 1 etat obsługi ) , dodatkowego wynagrodzenia rocznego za 2008 rok - 152.836,69 zł ,

-odprowadzenie na rzecz ZUS i Fundusz Pracy od naliczonych wynagrodzeń - 28.241,94 zł.

-pozostałe wydatki w wysokości 21.864,80 zł przeznaczono na zakup artykułów papierniczych , pomocy świetlicowych , gier oraz zabawek . Uiszczono opłaty za energię elektryczną oraz wodę. Wypłacono dodatki mieszkaniowe i wiejskie dla nauczycieli oraz pomoc zdrowotną. Dokonano odpisu na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych .

Rozdz.85415 - Pomoc materialna dla uczniów

Środki w wysokości 29.393,00 zł zostały przeznaczone na:

-na pomoc stypendialną dla 60 uczniów o charakterze socjalnym i dla 1 ucznia wypłacono zasiłek szkolny - 19.813,00 zł ,

-na stypendia motywacyjne za dobre wyniki w nauce i osiągnięcia sportowe dla 21 osób - 2.950,00 zł ,

-zakup podręczników dla 32 uczniów w ramach Rządowego programu pomocy uczniom w 2009 roku " Wyprawka szkolna " - 6.630,00 zł.

Dział 900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

Rozdz.90001 - Gospodarka ściekowa i ochrona wód

Wydatki bieżące w łącznej wysokości 165.441,67 zł przeznaczone zostały na :

-wynagrodzenia osobowe pracowników ( 1 etat ), dodatkowe wynagrodzenie roczne, nagrodę jubileuszową oraz wynagrodzenie na podstawie umowy zlecenia za zastępstwo konserwatora - 30.260,28 zł ,

-pochodne od wynagrodzeń tj. składki na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy - 4.301,88 zł.

-pozostałe wydatki rzeczowe - 130.879,51 zł przeznaczono na zakup herbaty , ręcznika ,ubrania roboczego oraz obuwia dla konserwatora i wypłatę ekwiwalentu za pranie odzieży roboczej. Ponadto zakupiono agregat sprężarkę , sterownik pływakowy , środki czystości , paliwo i części zamienne do kosiarki, środki ochrony roślin , worki filtracyjne , maski ochronne , czajnik elektryczny , preparat do zbiorników z osadem , płyn do dezynfekcji , artykuły elektryczne do sterowni , UPS do urządzeń oraz inne materiały niezbędne na oczyszczalni . Uregulowano należności za energię elektryczną , monitoring obiektu , naprawę kanalizacji i nadzór inwestorski nad remontami , za badania ścieków surowych i oczyszczonych , badanie gruntu i osadu oraz podatek VAT od inwestycji związanej z budową kanalizacji podlegający zwrotowi z Urzędu Skarbowego w 2010 roku . Wypłacono delegacje służbowe , odprowadzono składki na rzecz Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi za wprowadzanie ścieków do wód podziemnych. Dokonano odpisu na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych.

Rozdz. 90003 - Oczyszczanie miast i wsi

Wydatkowana kwota 10.170,27 zł przeznaczona została na :

-wywóz nieczystości z terenu Gminy - 1.670,27 zł ,

-selektywną zbiórkę odpadów - 8.500,00 zł na prowadzenie tej akcji otrzymaliśmy dofinansowanie z Powiatu Łowickiego .

Rozdz. 90015 - Oświetlenie ulic, placów i dróg

W ramach tych środków tj. kwoty 156.072,73 zł opłacono należności za energię elektryczną związaną z oświetleniem dróg i placów oraz za bieżącą konserwację urządzeń energetycznych . Ponadto wykonano przebudowę linii kablowej w Domaniewicach ul. Klonowa oraz modernizację oświetlenia ulicznego w m. Reczyce 2.

Rozdz. 90095 - Pozostała działalność

W ramach tych środków tj. kwoty 23.669,50 zł zapłacono za odłapianie bezdomnych psów z terenu naszej gminy oraz za ich pobyt w Hotelu dla Zwierząt i Ptactwa Domowego w Łodzi.

Dział 921 - Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego

Rozdz. 92109 - Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby

Wydatki w kwocie 338.259,78 zł to:

1. dotacja podmiotowa z budżetu dla instytucji kultury tj. Gminnego Ośrodka Kultury w Domaniewicach w wysokości 317.000,00 zł . W ramach tej dotacji finansowana jest również działalność Gminnej Biblioteki Publicznej która działa w strukturach organizacyjnych GOK.

2.wydatki na realizację projektu pt. "Świetlica miejscem ekologicznej integracji " w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej - 7.539,70 zł . W związku z realizacją tego projektu poniesiono następujące wydatki :

-wypłacono wynagrodzenia ( dodatki specjalne ) dla koordynatora projektu , księgowej i dla pracownika obsługi kadr - 1.190,98 zł ,

-naliczono i odprowadzono składki na ubezpieczenia społeczne i Fundusz Pracy od wynagrodzeń w wysokości 209,02 zł ,

-dla mieszkańców i młodzieży w m. Reczyce i Strzebieszew zorganizowano seminarium " Ekologiczne gospodarstwo - czyste środowisko " w ramach którego prowadzono szkolenia pt. " Azbest w Twoim Domu " oraz " W kręgu tajemnic pojęć ekologicznych " , " Modernizacja gospodarstw rolnych " . Ponadto zakupiono artykuły spożywcze , środki czystości , artykuły biurowe , płyty , dyskietki . tusz do drukarki, długopisy , papier do urządzeń kserograficznych , balonowy i plakaty z logotypami oraz zamieszczono ogłoszenie w prasie o organizowanym projekcie - 6.139,70 zł .

3. pozostała kwota 13.720,08 zł to:

-wydatki rzeczowe związane są z zakupami materiałów niezbędnych do przeprowadzenia prac remontowych w świetlicy wiejskich w Strzebieszewie oraz opłata za energię elektryczną w świetlicach . Ponadto zakupiono drzwi wejściowe PCV dla Świetlicy w Strzebieszewie oraz grzejniki elektryczne i inne materiały niezbędne do ich zamontowania w świetlicy w Sapach- 13.220,08 zł.,

-wynagrodzenia na podstawie umowy zlecenia dla kierownika robót związanych z remontem pomieszczeń przeznaczonych na świetlicę wiejską w Strzebieszewie - 500,00 zł. .

Dział 926 - Kultura fizyczna i sport

Rozdz. 92605 - Zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu

Wydatki w wysokości 41.420,32 zł przeznaczono na wydatki bieżące tj. zakup nagród dla najlepszych sportowców w 2008 roku oraz dla uczestników w III Turnieju Piłki Halowej - 1.420,32 zł. Pozostała kwota 40.000,00 zł to dotacja z budżetu na wsparcie finansowe dla klubów sportowych tj. LZS "VAGAT" , UKS "BŁYSKAWICA" .i LUKS "ASIK" w zakresie wspierania i rozwoju sportu kwalifikowanego.

Wydatki inwestycyjne w poszczególnych działach przedstawiają się następująco :

Dział 400 - Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną , gaz i wodę

Rozdz.40002 - Dostarczanie wody

Wydatkowana kwota w wysokości 3.556,41 zł przeznaczona została na zakup pompy głębinowej na hydrofornię w Skaratkach .

Dział 600 - Transport i łączność

Rozdz. 60016 - Drogi publiczne gminne

W ramach kwoty 34.601,05 zł wykonana została nakładka asfaltowa na drodze gminnej we wsi Reczyce o długości 336 mb oraz uiszczono należność za pełnienie obowiązków inspektora nadzoru.

Dział 750 - Administracja publiczna

Rozdz.75023 - Urzędy gmin

W ramach zaplanowanej kwoty na zakupy inwestycyjne wydatkowano 11.124,00 zł i zakupiono centralę telefoniczną za kwotę 5.124,00 zł oraz kserokopiarkę z automatycznym podajnikiem dokumentem , duptexem oraz dodatkową kasetą za kwotę 6.000,00 zł.

Dział 754 - Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa

Rozdz. 75412 -Ochotnicze straże pożarne

Wydatkowana kwota 14.700,00 zł to dotacja dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Domaniewicach na zakup samochodu gaśniczego typu Jelcz GCBA 004.

Dział 801 - Oświata i wychowanie

Rozdz. 80101 - Szkoły podstawowe

Kwota 64.660,18 zł wydatkowana została na wykonanie dwóch lokali socjalnych poprzez wyremontowanie pomieszczeń po dawnej szkole podstawowej w Skaratkach .

Rozdz. 80110 - Gimnazja

Wydatkowana kwota 47.638,43 zł przeznaczona została na wykonanie remontu boiska sportowego poprzez zamontowanie obrzeży oraz przygotowanie terenu pod bieżnię.

Dział 851 - Ochrona zdrowia

Rozdz.85111 - Szpitale ogólne

Kwota 48.000,00 zł to przekazana dotacja dla Powiatu Łowickiego przeznaczona na pomoc finansową w zakupie tomografu dla Zespołu Opieki Zdrowotnej w Łowiczu.

Dział 852 - Pomoc społeczna

Rozdz.85219 - Ośrodki pomocy społecznej

Środki w kwocie 4.457,88 zł wydatkowane zostały na zakup programu komputerowego " Księgowość budżetowa ".

Dział 900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

Rozdz. 90001 - Gospodarka ściekowa i ochrona wód

Wydatki w wysokości 1.269.204,15 zł przeznaczono :

- na wykonanie kolejnego etapu budowy sieci kanalizacji sanitarnej wraz z przykanalikami w m. Domaniewice , Skaratki pod Rogóźno i Krepa oraz za nadzór inwestorski - 1.187.440,17 zł. Niższe wykonanie wydatków związane jest z odliczeniem podatku VAT i jego zwrotem z Urzędu Skarbowego. Zakończenie inwestycji planowane jest w 2010 roku

- na budowę kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej w Domaniewicach ul . Klonowa (działki budowlane ) - 81.763,98 zł .

Środki zaplanowane na zakup i montaż sondy tlenowej na oczyszczalnię ścieków nie zostały zrealizowane .

Dział 921 - Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego

Rozdz. 92109 - Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby

Wydatki w kwocie 13.500,00 zł przeznaczone zostały na :

-zakup klimatyzatora ściennego dla świetlicy wiejskiej w m. Sapy - 6.000,00 zł

-wykonanie ogrzewania w świetlicy wiejskiej w m Rogoźno - 7.500,00 zł .

Wykonanie wydatków budżetowych poszczególnych działach przedstawia tabela Nr 2 . Wykonanie udzielonych dotacji z budżety gminy przedstawia tabela Nr 3.

Realizacja zadań wykonywanych w 2009 roku oparta była na środkach własnych gminy , dotacjach otrzymanych z budżetu państwa na realizację zadań bieżących zleconych gminie , dotacjach na realizację własnych zadań bieżących, dotacjach na realizację zadań na podstawie porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego , dotacjach z funduszy celowych na zadania bieżące.Wszelkie zobowiązania finansowe podejmowane zostały zgodnie z uchwałą budżetową Nr XXIII/150/09 z dnia 5 marca 2009 roku.

Gminny Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

Dział 900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

Rozdz. 90011 - Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Stan środków na początek roku to kwota 8.440,07 zł. Plan przychodów w wysokości 17.000,00 zł wykonany został w kwocie 36.744,87 zł . Przychody te to środki otrzymane z Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi .

Wydatki planowane w wysokości 25.340,00 zł wykonane zostały w wysokości 14.186,41 zł i przeznaczone zostały na opłaty za wywóz nieczystości z terenu gminy, selektywną zbiórkę odpadów, zbiórkę odpadów generowanych przez rolników ( folie ) , na wykonanie gniazda dla bociana , badanie gleb dla potrzeb doradztwa nawozowego oraz uiszczono prowizje bankowe. Stan środków na rachunku bankowym na koniec roku to kwota 30.998,53 zł.

Wykonanie przychodów i wydatków GFOŚiGW przedstawia tabela Nr 4.


Wójt Gminy

Mirosław Grzegorz Redzisz

Załącznik Nr 1 do Sprawozdania Nr 1/2010
Wójta Gminy Domaniewice
z dnia 17 marca 2010 r.
Zalacznik1.doc

Tabela nr 1 do sprawozdania za 2009 rok.

Załącznik Nr 2 do Sprawozdania Nr 1/2010
Wójta Gminy Domaniewice
z dnia 17 marca 2010 r.
Zalacznik2.doc

Tabela nr 2 do sprawozdania za 2009 rok.

Załącznik Nr 3 do Sprawozdania Nr 1/2010
Wójta Gminy Domaniewice
z dnia 17 marca 2010 r.
Zalacznik3.doc

Tabela nr 3 do sprawozdania za 2009 rok

Załącznik Nr 4 do Sprawozdania Nr 1/2010
Wójta Gminy Domaniewice
z dnia 17 marca 2010 r.
Zalacznik4.doc

Tabela nr 4 do sprawozdania za 2009 rok

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00