Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Lubuskiego rok 2019 poz. 1

UCHWAŁA NR IV/12/2018 RADY MIEJSKIEJ W MAŁOMICACH

z dnia 18 grudnia 2018 r.

w sprawie uchwalenia uchwały budżetowej Gminy Małomice na 2019 rok

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d" „i" oraz pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2018r., poz. 994, 1000, 1349, 1432) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 217, art. 218, art. 219, art. 221, art. 222, art. 223, art. 235, art. 236, art. 237, art. 238, art. 239, art. 242 ust. 1, art. 243, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (teksy jednolity Dz. U. z 2017r., poz. 2077; z 2018r., poz. 62, 1000, 1366, 1669, 1693) Rada Miejska w Małomicach uchwala co następuje:

§ 1. Określa się dochody budżetu gminy w łącznej kwocie 22.331.195,40 zł, w tym

1) dochody bieżące w kwocie 21.928.968,40 zł;

2) dochody majątkowe w kwocie 402.227,00 zł, w tym z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 w kwocie 197.227,00 zł zgodnie z załącznikiem nr 1 do uchwały.

§ 2. Określa się wydatki budżetu gminy w łącznej kwocie 21.693.155,00 zł, w tym:

1. Wydatki bieżące w kwocie 20.646.135,00 zł, z tego;

1) wydatki bieżące jednostek budżetowych 12.014.424,00 zł, z czego:

a) wydatki na wynagrodzenia i składki od nich naliczone w kwocie 8.126.390,00 zł,

b) wydatki związane z realizacją zadań statutowych jednostek budżetowych w kwocie 3.888.034,00 zł;

2) dotacje na zadania bieżące w kwocie 1.026.664,00 zł;

3) wydatki na świadczenia na rzecz osób fizycznych kwocie 7.315.047,00 zł;

4) wydatki na obsługę długu publicznego kwocie 290.000,00 zł.

2. Wydatki majątkowe w kwocie 1.047.020,00 zł, z tego, wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne w kwocie 1.047.020,00 zł, w tym na programy finansowane z udziałem środków o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 w kwocie 460.020,00 zł zgodnie z załącznikiem nr 2 do uchwały.

§ 3. Określa się wydatki inwestycyjne w kwocie 1.047.020,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 3 do uchwały.

§ 4. Określa się:

1. Nadwyżkę budżetową w wysokości 638.040,40 zł, przeznaczoną:

1) na wykup papierów wartościowych w kwocie 500.000,00 zł;

2) spłata otrzymanych krajowych kredytów i pożyczek w kwocie 138.040,40 zł.

2. Rozchody budżetu gminy w wysokości 638.040,40 zł, w tym:

1) wykup papierów wartościowych w kwocie 500.000,00 zł;

2) spłata otrzymanych krajowych kredytów i pożyczek w kwocie 138.040,40 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4 do uchwały.

§ 5. W budżecie gminy tworzy się:

1. Rezerwę ogólną w kwocie 47.500,00 zł.

2. Rezerwę celową w kwocie 61.500,00 zł, na realizacje zadań własnych wynikających z zakresu zarządzania kryzysowego.

§ 6. Dochody i wydatki budżetu obejmują:

1. Dochody w kwocie 6.103.958,00 zł i wydatki w kwocie 6.103.958,00 zł związane z realizacją zadań zleconych z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 5 i 6 do uchwały.

2. Dochody w kwocie 79.125,00 zł z opłat z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 79.125,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz zwalczaniem i przeciwdziałaniem narkomanii.

3. Dochody w kwocie 15.000,00 zł związane zgromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska oraz wydatki w kwocie 15.000,00 zł na realizację zadań wynikających z ustawy Prawo ochrony środowiska.

4. Dochody w kwocie 656.000,00 zł z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz wydatki w kwocie 656.000,00 zł związane z pokryciem kosztów funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami komunalnymi.

5. Wydatki budżetu gminy obejmują wydatki na zadania jednostek pomocniczych określone na podstawie ustawy z dnia 21 lutego 2014 roku o funduszu sołeckim na łączną kwotę 117.145,00 zł, w tym:

a) sołectwo Bobrzany kwota 25.864,00 zł,

b) sołectwo Chichy kwota 23.919,00 zł,

c) sołectwo Janowiec kwota 18.980,00 zł,

d) sołectwo Lubiechów kwota 16.257,00 zł,

e) sołectwo Śliwnik kwota 17.968,00 zł,

f) sołectwo Żelisław kwota 14.157,00 zł.

§ 7.Wydatki budżetu obejmują;

1) dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych w kwocie 921.664,00 zł, w tym:

a) dotacje przedmiotowe w kwocie 140.000,00 zł,

b) dotacje podmiotowe w kwocie 751.664,00 zł,

c) dotacja celowa w kwocie 30.000,00 zł;

2) dotacje dla jednostek spoza sektora finansów publicznych w kwocie 115.000,00 zł, w tym:

a) dotacje celowe w kwocie 115.000,00 zł zgodnie z załącznikiem nr 9 do uchwały.

§ 8. 1. Określa się plan przychodów i kosztów, dla zakładów budżetowych:

1) przychody w kwocie 1.936.723,00 zł;

2) koszty w kwocie 1.945.310,00 zł zgodnie z załącznikiem nr 7 do uchwały.

2. Określa się plan dochodów i wydatków w łącznej kwocie (zbiorczo), dla dochodów jednostek budżetowych (oświatowych):

1) dochody w kwocie 155.000,00 zł;

2) wydatki w kwocie 155.000,00 zł zgodnie z załącznikiem nr 8 do uchwały.

§ 9. Określa się limity zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych na sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie 1.000.000,00 zł.

§ 10. Upoważnia się Burmistrza Małomic do:

1. Zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego wciągu roku przejściowego deficytu w wysokości 1.000.000,00 zł.

2. Samodzielnego zaciągania zobowiązań do wysokości 2.500.000,00 zł.

3. Dokonywania zmian w planie wydatków bieżących i majątkowych z wyłączeniem przeniesień między działami.

4. Przekazania kierownikom i dyrektorom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania zmian w planie wydatków jednostki w ramach tego samego rozdziału klasyfikacji budżetowej, z wyłączeniem wydatków na wynagrodzenia i składki od nich naliczane oraz wydatków majątkowych.

5. Przekazania kierownikom i dyrektorom jednostek budżetowych uprawnień do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy. Suma wszystkich podpisanych umów przez kierowników i dyrektorów jednostek budżetowych nie może przekroczyć kwoty 500.000,00 zł.

6. Lokowania w trakcie realizacji budżetu czasowo wolnych środków budżetowych na rachunkach w innym banku niż bank prowadzący obsługę budżetu.

§ 11. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Małomic.

§ 12. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2019 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Małomicach.

Przewodniczący Rady

Józef Chuchra

Załącznik Nr 1 do uchwały Nr IV/12/2018
Rady Miejskiej w Małomicach
z dnia 18 grudnia 2018 r.

Plan dochodów na 2019 rok

Treść załącznika w formie PDF do pobrania tutaj
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00