Akt prawny
Alerty
Umowa nr IE.032.0002.2016 Prezydenta Miasta Nowa Sól
z dnia 15 stycznia 2016r.
dotycząca realizacji projektu pn. ,,Przyjazna Komunikacja Publiczna - Centra Obsługi Pasażerów Nowosolskiego subObszaru Funkcjonalnego" realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego - Lubuskie 2014- 2020
realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego - Lubuskie 2014- 2020
zawarta w dniu 15.01.2016 r. Nowej Soli pomiędzy:
1. Gminą Nowa Sól - Miasto, ul. M.J. Piłsudskiego 12, 67- 100, Nowa Sól
reprezentowaną przez Wadima Tyszkiewicza - Prezydenta Miasta Nowa Sól,
przy kontrasygnacie Bożesławy Korczyk - Giza - Skarbnika Miasta,
zwaną dalej Beneficjentem,
2. Gminą Kożuchów, ul. Rynek 1a, 67-120 Kożuchów
reprezentowaną przez Pawła Jagaska - Burmistrza Kożuchowa,
przy kontrasygnacie Joanny Rajewskiej - Jaworowicz - Skarbnika Gminy,
zwaną dalej Partnerem,
3. Gminą Nowa Sól, ul. Moniuszki 3a, 67-100 Nowa Sól,
reprezentowaną przez Izabelę Bojko - Wójta Gminy Nowa Sól,
przy kontrasygnacie Justyny Anteckiej - Klimek Skarbnika Gminy,
zwaną dalej Partnerem,
4. Gminą Otyń, ul. Rynek 1, 67-106, Otyń,
reprezentowaną przez Barbarę Wróblewską - Wójta Gminy Otyń,
przy kontrasygnacie Łucji Babiarz - Skarbnika Gminy,
zwaną dalej Partnerem,
5. Gminą Siedlisko, ul. Zamkowa 6, 67-112 Siedlisko,
reprezentowaną przez Dariusza Strausa - Wójta Gminy Siedlisko,
przy kontrasygnacie Bernadety Szczepańskiej - Skarbnika Gminy,
zwaną dalej Partnerem,
6. Gminą Kolsko, ul. Piastowska 12, 67- 415 Kolsko
reprezentowaną przez Henryka Matysika - Wójta Gminy Kolsko,
przy kontrasygnacie Renaty Chodak - Skarbnika Gminy,
zwaną dalej Partnerem,
oraz
Powiatem Nowosolskim, w imieniu którego działają:
Waldemar Wrześniak - Starosta Powiatu Nowosolskiego
Andrzej Ogrodnik - Członek Zarządu Powiatu
przy kontrasygnacie Ewy Matyla - Skarbnika Powiatu,
zwanym dalej Partnerem Wspierającym,
i odpowiednio:
1. Uchwały NR XX/150/15 Rady Miejskiej w Nowej Soli z dnia 30 grudnia 2015 r.
stanowiącej Załącznik nr 2,
2. Uchwała NR XX/77/2015 Rady Gminy Nowa Sól z dnia 21 grudnia 2015r.
stanowiącej Załącznik nr 3,
3. Uchwały NR XVIII.132.2015 Rady Gminy w Otyniu z dnia 21 grudnia 2015r.
stanowiącej Załącznik nr 4,
4. Uchwały NR XIII/74/2015 Rady Gminy w Siedlisku z dnia 29 grudnia 2015 r.
stanowiącej Załącznik nr 5,
5. Uchwały NR XV.91.2015 Rady Gminy Kolsko z dnia 29 grudnia 2015 r.
stanowiącej Załącznik nr 6.
6. Uchwały NR XXII/174/15 Rady Gminy Kożuchów z dnia 23 grudnia 2015r.
stanowiącej Załącznik nr 7.
7. Uchwały NRXV/83/2015 Rady Powiatu Nowosolskiego z dnia 22 grudnia 2015r.
stanowiącej Załącznik nr 8.
Na podstawie artykułu 74 w zw. z art. 18 ust.2 pkt. 12 i art. 10 ustawy o samorządzie gminnym z dn. 8 marca 1990r. ( Dz. U. z 2015r, poz. 1515)
§ 1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
Nadrzędnym celem Umowy Partnerskiej wynikającym z Priorytetów Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie 2020 jest ograniczenie niskiej emisji zanieczyszczeń z sektora transportu, ograniczenie odpływu pasażerów komunikacji publicznej oraz poprawa standardu usług przewozowych w zakresie transportu publicznego w województwie lubuskim.
Słownik zwrotów, wyrazów, stosowanych w umowie:
- Projekt - zespół działań podejmowanych przez Beneficjenta, Partnerów i Partnera Wspierającego mających na celu uzyskanie decyzji o dofinansowaniu przedsięwzięcia inwestycyjnego, jego realizację oraz zapewnienie trwałości, zdefiniowanych w takich dokumentach jak m.in. plany, programy, studia, ekspertyzy m.in. Program Gospodarki Niskoemisyjnej, Plan Transportowy wraz systemem zrównoważonej mobilności miejskiej, studium wykonalności projektu, wniosku o dofinansowanie oraz innych niezbędnych do realizacji przedsięwzięcia inwestycyjnego związanego z transportem publicznym w obszarze 6 gmin. Nazwa własna : "Przyjazna Komunikacja Publiczna - Centra Obsługi Pasażerów Nowosolskiego subObszaru Funkcjonalnego " - przedsięwzięcie inwestycyjne ubiegające się o dofinansowanie z UE, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie 2014- 2020, Oś Priorytetowa 3: Gospodarka Niskoemisyjna, Działanie 3.3. Ograniczenie niskiej emisji w miastach;
- Decyzja - decyzja Zarządu Województwa jako Instytucji Zarządzającej RPO L 2020 o dofinansowaniu projektu pod nazwą "Przyjazna Komunikacja Publiczna -Centra Obsługi Pasażerów Nowosolskiego subObszaru Funkcjonalnego "
- Beneficjent - Gmina Nowa Sól - Miasto;
- Partner - gmina/ podmiot wskazany w projekcie, który bierze udział w jego realizacji;
- Partner Wspierający - podmiot współpracujący w zakresie realizacji projektu, który nie partycypuje
w kosztach realizacji projektu;
- RPO L 2020 - Regionalny Program Operacyjny - Lubuskie 2014-2020;
- IZ - Instytucja Zarządzająca, odpowiedzialna za zarządzanie i realizację Regionalnego Programu Operacyjnego- Lubuskie 2020;
- Umowa - niniejsza Umowa Szczegółowa;
- Nowosolski subObszar Funkcjonalny - obszar/terytorium 6 gmin z powiatu nowosolskiego: Gmina Nowa Sól- Miasto, Gmina wiejska Nowa Sól, Gmina Otyń, Gmina Siedlisko, Gmina Kożuchów, Gmina Kolsko - zamieszkały przez 74 485, mieszkańców;
- Operator - utworzona przez Beneficjenta i Partnerów spółka komunalna świadcząca usługi publiczne transportu zbiorowego w subobszarze, której Beneficjent i Partnerzy przekażą (w części) składniki majątkowe z udziałem dofinansowania, po zawarciu umowy o świadczenie usług publicznych, jako formy bezpośredniego powierzenia tej usługi podmiotowi wewnętrznemu na podstawie art. 5 ust. 4, 5, 6 Rozporządzenia (WE) nr 1370/2007;
- Rozporządzenie 1370/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007r. dotyczące usług publicznych w zakresie kolejowego i drogowego transportu pasażerskiego, które weszło w życie 3 grudnia 2009r. i uchyliło Rozporządzenie Rady(EWG) nr 1191/69 i 1107/70(Dz. Urz. UE 1991 L 2007 L 315/1);
- Rozporządzenie nr 1303/2013 Parlamentu Europejskiego i rady (UE) z dnia 17 grudnia 2013r. ustanawiające przepisy wspólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności, Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz ustanawiające przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności, Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz uchylające rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006 (Dz. Urz. UE. 2013L 347/320);
§ 2. PRZEDMIOT UMOWY I CZAS TRWANIA
1. Strony niniejszej Umowy podejmują wspólne działania na rzecz przygotowania i realizacji projektu pn. "Przyjazna Komunikacja Publiczna - Nowosolskiego subObszaru Funkcjonalnego ", który będzie realizowany w ramach RPO L 2020.
2. Umowa zawarta zostaje na czas oznaczony, tj. na okres przygotowania i realizacji Projektu oraz okres 5 lat od terminu zakończenia realizacji Projektu.Przedmiotem Projektu, o którym mowa w ust. 1 jest budowa
i przebudowa infrastruktury dla rozwoju transportu publicznego wraz z zakupem floty transportu publicznego i inteligentnego systemu transportowego na terenie 6 gmin: Gmina Nowa Sól - Miasto, Gmina Otyń, Gmina wiejska Nowa Sól, Gmina Kożuchów, Gmina Kolsko, Gmina Siedlisko.
W ramach projektu realizowane będą następujące Zadania:
1) Dokumentacja Przygotowawcza, w tym wykonanie stosownych planów, programów, studiów, ekspertyz m.in. Programu Gospodarki Niskoemisyjnej, Planu Transportowego wraz systemem zrównoważonej mobilności miejskiej, studium wykonalności projektu, wniosku o dofinansowanie;
2) Inwestycje w tym:
a) zakup floty transportu publicznego (taboru);
b) budowa zajezdni autobusowej;
c) budowa przystanków w subobszarze;
d) budowa centrum przesiadkowego;
e) zakup systemu informacji pasażerskiej;
3) Nadzór Inwestorski dla zadań inwestycyjnych;
4) Promocja Projektu;
§ 3. STATUS PARTNERSTWA
1. Koordynatorem Projektu jest Gmina Nowa Sól- Miasto, która będzie występowała w charakterze Beneficjenta, w staraniach o środki finansowe z funduszy Unii Europejskiej ramach RPO L 2020, oraz Organizatora Komunikacji Miejskiej w subobszarze , na co Partnerzy wyrażają zgodę.
2. Wszystkie działania podejmowane przez Beneficjenta i Partnerów w ramach realizowanego wspólnie Projektu muszą być zgodne z Umową i przepisami prawa.
§ 4. ZADANIA BENEFICJENTA I PARTNERÓW
1. Postanowienia ogólne
1) Beneficjent zleci opracowanie Projektu.
2) W ramach prac przygotowawczych Beneficjent zobowiązuje się do opracowania przy współpracy z Partnerem dokumentacji projektowej inwestycji wraz z kosztorysami inwestorskimi oraz oceną oddziaływania na środowisko na poszczególną inwestycję.
3) Beneficjent jest stroną Decyzji o przyznaniu dofinansowania wydanej przez IZ RPO L 2020.
4) Strony odpowiadają za prawidłową realizację Projektu w zakresie zadań przypisanych im
w Umowie.
5) Dokumentacja Projektu jest przechowywana w siedzibie Beneficjenta.
6) Beneficjent jest jedynym podmiotem upoważnionym do ponoszenia wydatków kwalifikowanych
w ramach Projektu.
7) Wszelkie decyzje dotyczące wydatkowania środków finansowych, a w szczególności dotyczące kwalifikowalności ponoszonych wydatków podejmuje Beneficjent, przy czym Beneficjent odpowiada za poprawność formalną i merytoryczną dokumentów.
8) Zakupiony w ramach projektu tabor jako składnik majątkowy stanowić będzie współwłasność Beneficjenta i Partnerów w proporcjach odpowiadających liczbie mieszkańców gminy w stosunku do liczby mieszkańców z subobszaru. Przystanki, będące składnikiem majątkowym i jednocześnie środkiem trwałym stanowiącym efekt realizacji Projektu, które zostaną wybudowane na gruncie należącym do Partnera przez 5 lat od daty zakończenia Projektu pozostaną w posiadaniu Beneficjenta i Partnera.
9) Składniki majątkowe w tym środki trwałe, będące efektem realizacji Projektu które stanowić będą przedmiot aportu do operatora (podmiotu wewnętrznego) do czasu przekazania nie mogą być zbyte ani w jakikolwiek sposób obciążone.
10) W terminie 5 lat od dnia zakończenia realizacji projektu Beneficjent i Partnerzy będą odpowiedzialni za zapewnienie trwałości projektu, w tym do wnoszenia rekompensat z tytułu świadczenia usług publicznych obliczanych zgodnie z postanowieniami załącznika do rozporządzenia 1370/2007.
2. Beneficjent jest zobowiązany, uprawniony i ponosi odpowiedzialność za:
1) uzyskanie Decyzji o dofinansowaniu oraz jej ewentualnej zmiany;
2) realizację Projektu w zakresie kompetencji określonych w Umowie zgodnie z ustalonym harmonogramem Projektu oraz zasadami określonymi przez RPO L 2020, w tym zasadami dotyczącymi kwalifikowania wydatków, kontroli, monitorowania, przepływów finansowych oraz informacji i promocji;
3) egzekwowanie zobowiązań od Partnerów, określonych w niniejszej Umowie, Decyzji i przepisach prawa;
4) ewidencjonowanie we własnych księgach rachunkowych, przychodów, kosztów, dochodów
i wydatków związanych z realizacją Projektu w sposób zapewniający wyodrębnienie tych zapisów w ewidencji księgowej na potrzeby rozliczenia Projektu;
5) zarządzanie budżetem i zarządzanie finansowe Projektem, w tym występowanie z wnioskami
o płatność, otrzymywanie płatności i dysponowanie nimi;
6) nadzór i kontrolę nad prawidłowością rzeczową i finansową realizowanego Projektu;
7) zapewnienie właściwej ścieżki audytu dla dokumentacji związanej z realizacją Projektu;
8) nadzór i kontrolę nad zapewnieniem trwałości Projektu w terminie 5 lat od dnia zakończenia projektu, zgodnie z rozporządzeniem nr 1303/2013.
9) zgromadzenie od Partnerów wszystkich informacji niezbędnych do przygotowania wniosku o dofinansowanie oraz dokumentów i oświadczeń niezbędnych do podpisania i złożenia wniosku, a także uzupełnienie lub poprawienie wniosku w przypadku takiej konieczności;
10) sporządzenie kompletnego wniosku o dofinansowanie z zachowaniem należytej staranności, uzupełnienie lub poprawienie wniosku w przypadku takiej konieczności;
11) koordynację, monitorowanie i kontrolę działań związanych z realizacją działań przyjętych do realizacji w Projekcie;
12) opracowanie oraz wdrożenie systemu i zasad archiwizacji dokumentacji projektowej w celu zapewnienia przechowywania dokumentacji związanej z realizacją Projektu zgodnie z wymogami;
13) bieżące zarządzanie środkami finansowymi, zgromadzonymi na rachunku bankowym Projektu;
14) współpracę z upoważnionymi instytucjami krajowymi i Unii Europejskiej w zakresie kontroli prawidłowej realizacji Projektu;
15) promocję Projektu zgodnie z wymogami RPO L 2020.
16) przeprowadzenie niezbędnych postępowań o udzielenie zamówienia publicznego z udziałem Partnerów.
3. Partnerzyzobowiązani są i odpowiadają za:
1) terminowe dostarczenie Beneficjentowi wszystkich informacji niezbędnych do przygotowania programów, studium wykonalności projektu wniosku oraz dokumentów i oświadczeń niezbędnych do podpisania i złożenia wniosku o dofinansowanie, a także do uzupełnienia i poprawienia wniosku w przypadku takiej konieczności;
2) podejmowanie działań na rzecz współpracy z Beneficjentem, szczególnie w zakresie:
a) wspólnego przygotowania Projektu,
b) wspólnej realizacji Projektu,
c) wspólnej kadry realizującej Projekt;
3) przygotowanie i przedstawienie dokumentów dla potrzeb kontroli i ewaluacji, które będą przeprowadzone w czasie realizacji projektu, a także w okresie trwałości projektu;
4) ponoszenie kosztów związanych z eksploatacją przez okres trwałości Projektu (okres trwałości liczony jest od daty zakończenia rzeczowej i finansowej realizacji projektu), w części dotyczącej przystanków u Partnera.
a) podatków związanych z utrzymaniem gruntu;
b) opłat za dysponowanie gruntem;
5) podejmowanie działań w celu zachowania trwałości Projektu zgodnie z rozporządzeniem nr 1303/2013.
6) promowanie Projektu zgodnie z wymogami RPO l 2020;
7) zawarcie z Beneficjentem umowy przyznającej mu prawo do dysponowania nieruchomością na cele budowlane w rozumieniu ustawy 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane z późniejszymi zmianami;
8) nieodpłatne udostępnianie przystanków dla potrzeb osób zainteresowanych przez okres trwałości projektu;
9) zapewnienie trwałości Projektu zgodnie z rozporządzeniem nr 1303/2013, w okresie 5 lat od jego zakończenia w zakresie dotyczącym Partnerów pod rygorem odpowiedzialności odszkodowawczej określonej Umową oraz obowiązującymi przepisami.
10) przygotowanie materiałów do przygotowania opisu przedmiotu zamówienia dla inwestycji w wersji edytowalnej.
11) nadzoru w miejscu wykonywania inwestycji i bezpośredniego kontaktu z wykonawcą robót budowlano- montażowych i nadzoru inwestorskiego.
§ 5. PŁATNOŚCI
1. Beneficjent Projektu odpowiada za rozliczanie finansowe Projektu.
2. Beneficjent w celu realizacji Projektu zleci niezbędne dokumenty w tym: opracowanie studium wykonalności i wniosek, które stanowią podstawę do ubiegania się o dofinansowanie Projektu ze środków RPO L 2020.
3. Koszty opracowania wniosku oraz innych dokumentów stanowiących koszty niekwalifikowane Partnerzy poniosą w stosunku do procentowego udziału, tj. wartości kosztorysowej inwestycji Partnera w kosztach inwestycyjnych całości Projektu. Rozliczenie finansowe Beneficjenta z Partnerami nastąpi w latach 2016- 2017.
4. Beneficjent zobowiązuje się do zabezpieczenia w swoim budżecie w latach 2015- 2017 środków niezbędnych na realizację Projektu określonych w Wieloletnim Programie Inwestycyjnym:
Łączne koszty finansowe -35 806 296,44 PLN
Dochody własne jst -6 198 844,47 PLN
Środki pochodzące z UE -29 607 451,97 PLN
5. Środki finansowe na udział własny w kosztach realizacji Projektu (tj. m.in. koszty wykonania studium wykonalności, robót budowlanych dla inwestycji, promocji projektu i nadzorów inwestorskich), pozostali Partnerzy zabezpieczą w swoich budżetach w latach 2016- 2017. Rozliczenie finansowe Beneficjenta
z Partnerami nastąpi w latach 2016 - 2017.
6. Partnerzy zabezpieczą środki finansowe stanowiące udział własny w kosztach realizacji w stosunku
do procentowego udziału tj. wartości kosztorysowej inwestycji Partnera w kosztach inwestycyjnych i całości projektu inwestycyjnego tj.:
1) Gmina Otyń: 250 365,32 PLN
w roku 2016 - 10 740,00 PLN
w roku 2017 - 239 625,32 PLN
2) Gmina wiejska Nowa Sól: 294 829,70 PLN
w roku 2016 - 10 980,85 PLN
w roku 2017 - 283 848,85 PLN
3) Gmina Kożuchów: 668 153,65 PLN
w roku 2016 - 20 497,72 PLN
w roku 2017 - 647 655,92 PLN
4) Gmina Siedlisko: 146 455,97PLN
w roku 2016 - 7 508,37 PLN
w roku 2017 - 138 947,60 PLN
5) Gmina Kolsko : 156 600,19 PLN
w roku 2016 - 7 252,85 PLN
w roku 2017 - 149 347,34 PLN
Rozliczenie finansowe Partnerów o którym mowa w ust 5,6 niniejszego paragrafu nastąpi w formie dotacji do budżetu Beneficjenta zgodnie z art. 74 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2015r, poz. 1515) , która zostanie określona w budżetach każdego Partnera na lata 2016 i 2017 . Przekazanie dotacji nastąpi w terminie dwóch tygodni przed wyznaczoną na fakturze datą płatności chyba, że Beneficjent wyznaczy inny termin rozliczenia finansowego.
7. W przypadku, gdy koszty poszczególnych etapów Projektu wzrosną lub Projekt przekroczy planowane dofinansowanie z UE co zostanie potwierdzone przez Beneficjenta uzasadnionymi dowodami, Partnerzy zobowiązują się do zabezpieczenia w swoich budżetach dodatkowych środków finansowych.
8. W przypadku gdy powstaną oszczędności w kosztach kwalifikowanych projektu, w szczególności wynikające z zakontraktowanych prac budowlano - montażowych inwestycji, Beneficjent zobowiązuje się do uzgodnień z Parterami w przedmiocie ich zagospodarowania i wnioskowania do IZ w celu uzyskania maksymalnego dofinansowania Projektu
9. Wszystkie koszty niekwalifikowane wykraczające poza zakres wniosku i umowy o dofinansowanie Projektu ze środków RPO L 2020 związane z daną inwestycją zostaną pokryte przez Beneficjenta i Partnerów.
10. Beneficjent ma obowiązek wykorzystać dotacje, o których mowa w ust. 6 niniejszego paragrafu zgodnie z celem Projektu, na który je przeznaczono.
11. Beneficjent zobowiązuje się do przedkładania Partnerom końcowych rozliczeń finansowych. Środki finansowe pochodzące z dotacji, o której mowa w ust. 6 niewykorzystane zgodnie z celami, na które zostały przeznaczone, podlegają w całości zwrotowi do budżetu Partnera. Zwrot niewykorzystanej dotacji przez Beneficjenta nastąpi bezzwłocznie. Za datę zwrotu dotacji przyjmuje się dzień obciążenia rachunku bankowego Beneficjenta.
12. Beneficjent zapewni aktywny udział Partnerów w czynnościach podejmowanych na każdym etapie realizacji Projektu m. in. weryfikacji SIWZ, udziału w Komisjach Przetargowych, odbiorach częściowych oraz odbiorze końcowym.
13. Dla realizacji wspólnego projektu Beneficjent utworzy odrębny rachunek bankowy, na który przekazywane będą wszelkie środki finansowe związane z realizacją Projektu.
14. Uprawnionym do zarządzania gromadzonymi środkami finansowymi na wyodrębnionym rachunku bankowym jest Beneficjent, który będzie informował Partnerów o stanie konta, na ich żądanie oraz na koniec roku kalendarzowego.
15. Partnerzy upoważniają Beneficjenta do zaciągnięcia kredytu do wysokości kwoty współfinansowanej z UE.
16. Każdy z partnerów zobowiązuje się do poniesienia kosztów obsługi kredytu zaciągniętego na poczet kwoty współfinansowanej z UE, takich jak: koszty prowadzenia rachunku, prowizja, marża, odsetki oraz innych kosztów wynikających z umowy kredytowej w wysokości proporcjonalnej do wysokości udziału własnego każdego z Partnerów, o którym mowa w niniejszym paragrafie umowy.
17. Partnerzy zobowiązują się do bieżącego przekazywania środków finansowych na obsługę kosztów zaciągniętego kredytu na rachunek Beneficjenta, w wysokości proporcjonalnej do wartości zadania Partnera
w Projekcie i terminach wskazanych w notach obciążeniowych przekazywanych przez Beneficjenta.
18. Strony zobowiązują się do pokrycia wszelkich dodatkowych kosztów nieprzewidzianych na dzień złożenia Projektu o dofinansowanie z UE, a niezbędnych do jego realizacji.
§ 6. STRUKTURA ORGNIZACYJNA
1. Partnerzy projektu stworzą Komitet Sterujący składający się z Prezydenta, Burmistrzów i Wójtów 6 gmin, któremu przewodniczy przedstawiciel Beneficjent a.
2. Komitet Sterujący:
2.1. jest odpowiedzialny za monitorowanie wdrażania Projektu;
2.2. opiniuje wszelkie zmiany w harmonogramie;
2.3. uczestniczy w odbiorach produktów Projektu;
2.4. opiniuje produkty Projektu określone we wniosku o udzielenie dotacji.
3. W celu sprawnej realizacji zadań operacyjnych określonych we wniosku Beneficjent powoła Zespół Wykonawczy składający się z pracowników Urzędu Miejskiego w Nowej Soli i przedstawicieli Partnerów.
4. Strony umowy zobowiązują się wskazywać swoich przedstawicieli do prac w Zespole Wykonawczym.
§ 7. MONITORING I KONTROLA
1. Beneficjent i Partnerzy zobowiązują się do rzetelnego realizowania przyjętych założeń, przyjmując jako zasadę działanie non - profit.
2. Beneficjent i Partnerzy zobowiązują się przekazywać sobie wzajemnie wszelkie niezbędne informacje związane z realizacją Projektu.
3. Beneficjent odpowiedzialny jest za monitorowanie i kontrolę realizacji Projektu.
§ 8. ROZWĄZANIE UMOWY
1. Beneficjent może wypowiedzieć umowę Partnerom ze skutkiem natychmiastowym, w formie pisemnej, w przypadku, gdy Partnerzy nie realizują Projektu na warunkach określonych w umowie, umowie
o dofinansowanie i obowiązującym prawie, nie wykonują postanowień niniejszej umowy lub cel Projektu nie może być zrealizowany.
2. Partner, z winy którego nastąpiło wypowiedzenie umowy w trybie określonym w niniejszym paragrafie, ponosi wszelkie koszty związane z realizacją całości projektu oraz całości kar
i odszkodowań wynikłych z odstąpienia bądź rozwiązania wcześniej zawartych umów, obsługi projektu za okres do jego rozwiązania i wartości wszystkich utraconych dotacji przez Beneficjenta
i pozostałych Partnerów.
3. W przypadku rozwiązania umowy w trybie, o którym mowa w ust. 1, Partnerom nie przysługują odszkodowania.
4. Umowa wygasa w przypadku wykonania przez Strony wszelkich wynikających z niej zobowiązań.
5. Rozwiązanie umowy może nastąpić w związku z wystąpieniem niezależnych od stron okoliczności uniemożliwiających dalsze wykonywanie zawartych postanowień.
6. Umowa wygasa w przypadku nie otrzymania dofinansowania na realizację Projektu ze środków RPO L 2020.
7. Beneficjent nie ponosi odpowiedzialności wobec Partnerów za nieuzyskanie dofinansowania Projektu. W takim przypadku umowa ulega rozwiązaniu, a strony nie będą występowały wobec siebie
z jakimikolwiek roszczeniami odszkodowawczymi.
§ 9. ZAMÓWIENIA PUBLICZNE I ZAWIERANIE UMÓW
1. Beneficjent zobowiązuje się stosować ustawę z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 poz. 907 z późn. zm.).
2. Beneficjent zobowiązuje się, na pisemne żądanie Partnera, do przesyłania Partnerowi przed zawarciem Umowy z wykonawcą informacji o wyniku postępowania oraz udostępniania, na żądanie Partnera, opisów i dowodów stosowania procedur dotyczących udzielania zamówień oraz zasad postępowania członków komisji przetargowej.
3. Beneficjent przechowuje, zgodnie z obowiązującymi przepisami, dokumentację związaną
z przeprowadzonymi postępowaniami przetargowymi.
§ 10. ROZWIĄZYWANIE SPORÓW
1. Spory związane z realizacją niniejszej Umowy Lider i Partnerzy będą się starali rozwiązywać polubownie.
2. Do czasu rozstrzygnięcia sporu stanowisko Lidera jest wiążące.
3. W przypadku braku polubownego rozwiązania, spór zostanie poddany pod rozstrzygnięcie sądu powszechnego właściwego dla siedziby Beneficjenta.
§ 11. RAMY CZASOWE UMOWY
1. Umowę zawiera się na czas oznaczony tj. na okres przygotowania i realizacji Projektu oraz okres 5 lat od terminu zakończenia realizacji Projektu.
2. Partnerzy zobowiązują się do współpracy i daleko idącej pomocy Beneficjentowi w trakcie wszelkich działań związanych z Projektem w myśl dobrze pojętej współpracy.
3. Każdy z Partnerów może wypowiedzieć niniejszą umowę na 4 miesiące przed zakończeniem roku kalendarzowego, z zastrzeżeniem, że uprawnienie to nie przysługuje stronom w okresie pięciu lat liczonych od daty zakończenia realizacji Projektu.
4. Beneficjent ma prawo do rozwiązania umowy bez wypowiedzenia z tym Partnerem, który nie realizuje postanowień niniejszej umowy.
5. Partner, z winy którego nastąpiło rozwiązanie porozumienia w trybie określonym w niniejszym paragrafie, ponosi wszelkie koszty związane z realizacją całości projektu oraz całości kar i odszkodowań wynikłych z odstąpienia bądź rozwiązania wcześniej zawartych umów, obsługi projektu za okres do jego rozwiązania i wartości wszystkich utraconych dotacji przez Beneficjenta i pozostałych Partnerów.
§ 12. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści niniejszej Umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
2. Wszelkie istotne dla Projektu ustalenia będą podejmowane jednogłośnie w formie aneksu do Umowy i wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
3. Umowę podpisano w 7 (słownie: siedmiu) jednobrzmiących egzemplarzach po jednym dla każdej ze stron.
4. Umowa wchodzi w życie z dniem podpisania i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego.
5. Beneficjent dopełni obowiązku przekazania Umowy, po jej podpisaniu do opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego.
6. Niniejszą Umowę organy wykonawcze Partnerów zobowiązują się przedłożyć swoim organom stanowiącym.
7. Załączniki stanowią integralną część Umowy.
§ 13. ZAŁĄCZNIKI DO UMOWY
1) Załącznik nr 1 - Koszty Projektu
2) Załącznik nr 2 - Uchwała NR XX/150/15 Rady Miejskiej w Nowej Soli z dnia 30 grudnia 2015 r.
3) Załącznik nr 3- Uchwała NR XX/77/2015 Rady Gminy Nowa Sól z dnia 21 grudnia 2015r.
4) Załącznik nr 4 - Uchwała NR XVIII.132.2015 Rady Gminy w Otyniu z dnia 21 grudnia 2015r.
5) Załącznik nr 5 - Uchwała NR XIII/74/2015 Rady Gminy w Siedlisku z dnia 29 grudnia 2015 r.
6) Załącznik nr 6 - Uchwała NR XV.91.2015 Rady Gminy Kolsko z dnia 29 grudnia 2015 r.
7) Załącznik nr 7 - Uchwała NR XXII/174/15 Rady Gminy Kożuchów z dnia 23 grudnia 2015r.
8) Załącznik nr 8 - Uchwała NR XV/83/2015 Rady Powiatu Nowosolskiego z dnia 22 grudnia 2015r.
Prezydent Miasta Nowa Sól | Skarbnik Miasta Nowa Sól |
Wójt Gminy Nowa Sól | Skarbnik Gminy Nowa Sól |
Wójt Gminy Kolsko | Skarbnik Gminy Kolsko |
Burmistrz Kożuchowa | Skarbnik Gminy Kożuchów |
Wójt Gminy Otyń | Skarbnik Gminy Otyń |
Wójt Gminy Siedlisko | Skarbnik Gminy Siedlisko |
Starosta Nowosolski | Członek Zarządu
|
Załącznik Nr 1 do Umowy Nr IE.032.0002.2016
Prezydenta Miasta Nowa Sól
z dnia 15 stycznia 2016 r.
Zalacznik1.pdf
Załącznik Nr 2 do Umowy Nr IE.032.0002.2016
Prezydenta Miasta Nowa Sól
z dnia 15 stycznia 2016 r.
Uchwała Nr XX/150/15
Rady Miejskiej w Nowej Soli
z dnia 30 grudnia 2015 r.
w sprawie: zawarcia przez Gminę Nowa Sól - Miasto z gminami: Kożuchów, Nowa Sól, Otyń, Siedlisko, Kolsko i Powiatem Nowosolskim Umowy Szczegółowej w sprawie powierzenia przez Gminę Kożuchów, Nowa Sól, Otyń, Siedlisko, Kolsko, Powiat Nowosolski Gminie Nowa Sól - Miasto realizacji zadań publicznych.
Na podstawie art. 10, art. 18 ust. 2 pkt 12 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz.U. z 2015 poz. 1515)
uchwala się, co następuje:
§ 1. Wyraża się zgodę na zawarcie przez Gminę Nowa Sól- Miasto Umowy Szczegółowej z gminami: Kożuchów, Nowa Sól, Otyń, Siedlisko, Kolsko i Powiatem Nowosolskim, w sprawie powierzenia przez Gminę Kożuchów, Nowa Sól, Otyń, Siedlisko, Kolsko, Powiat Nowosolski Gminie Nowa Sól - Miasto zadań publicznych dotyczących realizacji projektu pn:,,Przyjazna Komunikacja Publiczna - Centra Obsługi Pasażerów Nowosolskiego subObszaru Funkcjonalnego".
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu przez wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego i w BIP.
Przewodniczący Rady Miejskiej w Nowej Soli |
Załącznik Nr 3 do Umowy Nr IE.032.0002.2016
Prezydenta Miasta Nowa Sól
z dnia 15 stycznia 2016 r.
Uchwała Nr XX/77/2015
Rady Gminy Nowa Sól
z dnia 21 grudnia 2015 roku
w sprawie: zawarcia przez Gminę Nowa Sól wspólnie z gminami: Kożuchów, Nowa Sól-Miasto, Otyń, Siedlisko, Kolsko i Powiatem Nowosolskim Umowy Szczegółowej z Gminą Nowa Sól- Miasto w sprawie powierzenia przez Gminę Kożuchów, Nowa Sól, Otyń, Siedlisko, Kolsko, Powiat Nowosolski Gminie Nowa Sól - Miasto zadań publicznych.
Na podstawie art. 10, art. 18 ust. 2 pkt 12 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz.U. z 2015 poz. 1515)
uchwala się, co następuje:
§ 1. Wyraża się zgodę na zawarcie wspólnie z gminami Kożuchów, Nowa Sól-Miasto, Otyń, Siedlisko, Kolsko i Powiatem Nowosolskim Umowy Szczegółowej w sprawie powierzenia przez Gminę Kożuchów, Nowa Sól, Otyń, Siedlisko, Kolsko, Powiat Nowosolski Gminie Nowa Sól - Miasto zadań publicznych dotyczących relacji projektu pn. ,,Przyjazna Komunikacja Publiczna - Centra Obsługi Pasażerów Nowosolskiego subObszaru Funkcjonalnego".
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy..
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu przez wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego i w BIP.
Przewodniczący Rady Gminy Nowa Sól |
Załącznik Nr 4 do Umowy Nr IE.032.0002.2016
Prezydenta Miasta Nowa Sól
z dnia 15 stycznia 2016 r.
Uchwała Nr XVIII.132.2015
Rady Gminy w Otyniu
z dnia 21 grudnia 2015 r.
w sprawie zawarcia przez Gminę Otyń z gminami: Kożuchów, Nowa Sól, Nowa Sól - Miasto, Siedlisko, Kolsko i Powiatem Nowosolskim Umowy Szczegółowej w sprawie powierzenia przez Gminę Kożuchów, Nowa Sól, Otyń, Siedlisko, Kolsko, Powiat Nowosolski Gminie Nowa Sól - Miasto realizacji zadań publicznych.
Na podstawie art. 10 i art. 18 ust. 2 pkt 12 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2015 poz. 1515)
uchwala się, co następuje:
§ 1. Wyraża się zgodę na zawarcie przez Gminę Otyń Umowy Szczegółowej z gminami: Kożuchów, Nowa Sól, Nowa Sól - Miasto, Siedlisko, Kolsko i Powiatem Nowosolskim, w sprawie powierzenia przez Gminę Kożuchów, Nowa Sól, Otyń, Siedlisko, Kolsko, Powiat Nowosolski Gminie Nowa Sól - Miasto zadań publicznych dotyczących realizacji projektu pn. "Przyjazna Komunikacja Publiczna - Centra Obsługi Pasażerów Nowosolskiego subObszaru Funkcjonalnego".
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Otyń.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty.
Przewodnicząca Rady Gminy Otyń |
Załącznik Nr 5 do Umowy Nr IE.032.0002.2016
Prezydenta Miasta Nowa Sól
z dnia 15 stycznia 2016 r.
UCHWAŁA NR XIII/74/2015
RADY GMINY SIEDLISKO
z dnia 29 grudnia 2015 roku
w sprawie: zawarcia przez Gminę Siedlisko z gminami: Nowa Sól - Miasto, Kożuchów, Nowa Sól, Otyń, Kolsko i Powiatem Nowosolskim Umowy Szczegółowej w sprawie powierzenia przez Gminę Kożuchów, Nowa Sól, Otyń, Siedlisko, Kolsko, Powiat Nowosolski Gminie Nowa Sól - Miasto realizacji zadań publicznych.
Na podstawie art. 10, art. 18 ust. 2 pkt 12 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz.U. z 2015 poz. 1515)
uchwala się, co następuje:
§ 1. Wyraża się zgodę na zawarcie przez Gminę Siedlisko Umowy Szczegółowej z gminami: Nowa Sól- Miasto, Kożuchów, Nowa Sól, Otyń, , Kolsko i Powiatem Nowosolskim, w sprawie powierzenia przez Gminę Kożuchów, Nowa Sól, Otyń, Siedlisko, Kolsko, Powiat Nowosolski Gminie Nowa Sól - Miasto zadań publicznych dotyczących realizacji projektu pn:,,Przyjazna Komunikacja Publiczna - Centra Obsługi Pasażerów Nowosolskiego subObszaru Funkcjonalnego".
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Siedlisko.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu przez wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy i w BIP.
Przewodnicząca Rady Gminy Siedlisko |
Załącznik Nr 6 do Umowy Nr IE.032.0002.2016
Prezydenta Miasta Nowa Sól
z dnia 15 stycznia 2016 r.
Uchwała Nr XV.91.2015
Rady Gminy Kolsko
z dnia 29 grudnia 2015 r.
w sprawie: zawarcia przez Gminę Kolsko z gmianmi: Kożuchów, Nowa Sól, Nowa Sól - Miasto,Otyń, Siedlisko i Powiatem Nowosolskim Umowy Szczegółowej w sprawie powierzenia przez Gminę Kożuchów, Nowa Sól, Otyń, Siedlisko,Kolsko, Powiat Nowosolski Gminie Nowa Sól - Miasto realizacji zadań publicznych.
Na podstawie art.10, art.18 ust.2 pkt 12 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2015 r. poz.1515 ) uchwala się, co następuje;
§ 1. Wyraża się zgodę na zawarcie przez Gminę Kolsko Umowy Szczegółowej z gminami: Kożuchów, Nowa Sól, Nowa Sól - Miasto, Otyń, Siedlisko i Powiatem Nowosolskim, w sprawie powierzenia przez Gminę Kożuchów, Nowa Sól,Otyń,Siedlisko, Kolsko, Powiat Nowosolski Gminie Nowa Sól - Miasto zadań publicznych dotyczących realizacji projektu pn.: "Przyjazna Komunikacja Publiczna - Centra Obsługi Pasażerów Nowosolskiego subObszaru Funkcjonalnego".
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu przez wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy i w BIP.
Przewodniczący Rady Gminy Kolsko |
Załącznik Nr 7 do Umowy Nr IE.032.0002.2016
Prezydenta Miasta Nowa Sól
z dnia 15 stycznia 2016 r.
UCHWAŁA NR XXII/174/15
RADY MIEJSKIEJ W KOŻUCHOWIE
z dnia 23 grudnia 2015 r.
w sprawie: zawarcia przez Gminę Kożuchów z gminami: Kolsko, Nowa Sól, Nowa Sól - Miasto, Siedlisko, Otyń i Powiatem Nowosolskim Umowy Szczegółowej w sprawie powierzenia przez Gminę Kożuchów, Nowa Sól, Otyń, Kolsko, Siedlisko, Powiat Nowosolski Gminie Nowa - Sól - Miasto realizacji zadań publicznych.
Na podstawie art. 10 i art. 18 ust. 2 pkt 12 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2015 r., poz. 1515) Rada Miejska w Kożuchowie uchwala, co następuje:
§ 1. Wyraża się zgodę na zawarcie przez Gminę Kożuchów Umowy Szczegółowej z gminami: Kolsko, Nowa Sól, Nowa Sól - Miasto, Siedlisko, Otyń i Powiatem Nowosolskim w sprawie powierzenia przez Gminę Kożuchów, Kolsko, Nowa Sól, Nowa Sól - Miasto, Siedlisko, Otyń i Powiat Nowosolski Gminie Nowa Sól - Miasto zadań publicznych dotyczących realizacji projektu pn. "Przyjazna Komunikacja Publiczna - Centra Obsługi Pasażerów Nowosolskiego subObszaru Funkcjonalnego".
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Kożuchowa.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega umieszczeniu w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Kożuchowie.
Przewodniczący Rady Miejskiej w Kożuchowie |
Załącznik Nr 8 do Umowy Nr IE.032.0002.2016
Prezydenta Miasta Nowa Sól
z dnia 15 stycznia 2016 r.
UCHWAŁA NR XV/83/2015
RADY POWIATU NOWOSOLSKIEGO
z dnia 22 grudnia 2015 roku
w sprawiewzajemnej współpracy i współdziałania z Gminą Nowa Sól- Miasto,Gminą Kożuchów, Gminą Nowa Sól, Gminą Otyń, Gminą Siedlisko,Gminą Kolsko na rzecz realizacji wspólnych projektów z NowosolskiegosubObszaru Funkcjonalnego realizowanych w formule Kontraktu Lubuskiego.
Na podstawie art. 12 pkt 4 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (tekst jednolity Dz. U. z 2015 r., poz. 1445) uchwala się, co następuje :
§ 1. 1. Rada Powiatu Nowosolskiego wyraża wolę wzajemnej współpracy i współdziałania z Gminą Nowa Sól - Miasto, Gminą Kożuchów, Gminą Nowa Sól, Gminą Otyń, Gminą Siedlisko, Gminą Kolsko na rzecz realizacji wspólnych projektów z Nowosolskiego subObszaru Funkcjonalnego realizowanych w formule Kontraktu Lubuskiego.
2. W ramach wzajemnej współpracy i współdziałania będą realizowane następujące projekty w formule Kontraktu Lubuskiego:
1) "Przyjazna Komunikacja publiczna - Centra Obsługi Pasażerów Nowosolskiego subObszaru Funkcjonalnego",
2) "Rowerowa Eko-Pętla w Nowosolskim subObszarze Funkcjonalnym",
3) "Lubuskie Młode i Zdrowe - rozbudowa Wielospecjalistycznego szpitala SPZOZ gwarancją inkluzji społecznej mieszkańców Nowosolskiego Obszaru Funkcjonalnego" realizowany we współpracy z Wielospecjalistycznym Szpitalem SPZOZ w Nowej Soli.
§ 2. Upoważnia się Zarząd Powiatu Nowosolskiego do zawarcia umowy partnerskiej i umów szczegółowych regulujących w szczególności wzajemne rozliczenia finansowe.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty.
Przewodniczący Rady Powiatu |