Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Lubuskiego rok 2016 poz. 814

Sprawozdanie nr 1/2016 Burmistrza Słubic

z dnia 31 marca 2016r.

z wykonania budżetu Gminy Słubice za 2015 rok

Na podstawie art. 267 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tj. Dz. U. z 2013 r. poz. 885 z późn. zm.) przedstawiam:

§ 1. Sprawozdanie roczne z wykonania budżetu Gminy Słubice za rok 2015 zawierające zestawienie dochodów i wydatków wynikające z zamknięć rachunków budżetu Gminy Słubice.

§ 2. Sprawozdanie roczne z wykonania budżetu Gminy Słubice za rok 2015 zawiera:

1) ogólną charakterystykę budżetu, uchwalonego przez Radę Miejską w Słubicach w dniu 18 grudnia 2014 roku uchwałą nr II/8/2014 w sprawie uchwały budżetowej Gminy Słubice na rok 2015, przedstawioną w załączniku nr 1 do niniejszego sprawozdania,

2) dochody budżetu, w szczegółowości określonej w uchwale budżetowej, przedstawione w załączniku nr 2 do niniejszego sprawozdania,

3) wydatki budżetu, w szczegółowości określonej w uchwale budżetowej, przedstawione w załączniku nr 3 do niniejszego sprawozdania,

4) przychody budżetu przedstawione w załączniku nr 4 do niniejszego sprawozdania,

5) rozchody budżetu przedstawione w załączniku nr 5 do niniejszego sprawozdania,

6) dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych Gminie Słubice odrębnymi ustawami na rok 2015 przedstawione w załączniku nr 6 do niniejszego sprawozdania,

7) wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych Gminie Słubice odrębnymi ustawami na rok 2015 przedstawione w załączniku nr 7 do niniejszego sprawozdania,

8) dochody z opłat za wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki budżetu na realizację zadań ujętych w "Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii dla Gminy Słubice" przedstawione w załączniku nr 8 do niniejszego sprawozdania,

9) wydatki majątkowe przedstawiono w załączniku nr 9 do niniejszego sprawozdania,

10) kwoty dotacji udzielonych z budżetu Gminy Słubice jednostkom należącym do sektora finansów publicznych i jednostkom spoza sektora finansów publicznych przedstawiono w załączniku nr 10 do niniejszego sprawozdania,

11) wykaz samorządowych jednostek budżetowych prowadzących działalność określoną w ustawie z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty, które gromadziły dochody na wydzielonym rachunku i realizowały z niego wydatki oraz tabele dochodów i wydatków tych jednostek przedstawiono w załączniku nr 11 do niniejszego sprawozdania,

12) wydatki na przedsięwzięcia realizowane w ramach funduszu sołeckiego przedstawiono w załączniku nr 12 do niniejszego sprawozdania,

13) zmiany w planie wydatków na realizację programów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych dokonane w trakcie roku budżetowego przedstawiono w załączniku nr 13,

14) kwotę długu Gminy Słubice przedstawiono w załączniku nr 14.

§ 3. Sprawozdanie przedstawia się Radzie Miejskiej w Słubicach i Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Zielonej Górze.

§ 4. Sprawozdanie podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego.


Załącznik Nr 1 do Sprawozdania Nr 1/2016
Burmistrza Słubic
z dnia 31 marca 2016 r.

Ogólna charakterystyka budżetu Gminy Słubice na rok 2015.

Budżet Gminy Słubice na rok 2015 został uchwalony uchwałą nr II/8/2014 Rady Miejskiej w Słubicach z dnia 18 grudnia 2014 roku w sprawie uchwały budżetowej Gminy Słubice na rok 2015 opublikowanej w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego z 2015 roku poz. 7. Uchwała zakładała:

1. planowane dochody budżetu w łącznej kwocie 64 000 000,00 zł, z tego:

1) dochody bieżące w kwocie 62 000 000,00 zł,

2) dochody majątkowe w kwocie 2 000 000,00 zł,

2. planowane wydatki budżetu w łącznej kwocie 67 500 000,00 zł, z tego:

1) wydatki bieżące w kwocie 57 500 000,00 zł,

2) wydatki majątkowe w kwocie 10 000 000,00 zł,

3. planowany deficyt w kwocie 3 500 000,00 zł,

4. planowane przychody budżetu w łącznej kwocie 5 398 903,84 zł,

5. planowane rozchody budżetu w łącznej kwocie 1 898 903, 84 zł.

W toku wykonywania budżetu w 2015 roku Rada Miejska w Słubicach zmieniała budżet 7 razy. Informację o numerach uchwał, datach dokonanych zmian oraz zmian łącznych kwot dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów przedstawia Tabela nr 1. Natomiast zmian budżetu dokonanych przez Burmistrza Słubic na podstawie upoważnienia zawartego w uchwale budżetowej oraz na podstawie ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych było 19 i przedstawia je Tabela nr 2.

Tabela nr 1. Zmiany budżetu Gminy Słubice w 2015 roku dokonane przez Radę Miejską w Słubicach.

Numer

Data podjęcia

Wydatki

Dochody

Przychody

Rozchody

III/17/2015

2015-01-29

920 000,00

1 920 000,00

-1 000 000,00

0,00

IV/31/2015

2015-03-26

-192 724,00

-192 724,00

0,00

0,00

VII/56/2015

2015-06-18

279 544,00

979 544,00

-700 000,00

0,00

XI/88/2015

2015-09-24

-769 593,62

480 406,38

-152 725,84

1 097 274,16

XII/100/2015

2015-10-22

-476 800,00

43 200,00

-520 000,00

0,00

XIV/113/2015

2015-11-26

18 796,00

18 796,00

318 456,00

318 456,00

XV/122/2015

2015-12-17

-212 731,67

-212 731,67

0,00

0,00


Tabela nr 2. Zmiany budżetu Gminy Słubice w 2015 roku dokonane przez Burmistrza Słubic.

Numer

Data podjęcia

Wydatki

Dochody

8/2015

2015-01-13

0,00

0,00

39/2015

2015-02-13

0,00

0,00

59/2015

2015-03-11

15 240,00

15 240,00

78/2015

2015-03-31

140 941,00

140 941,00

106/2015

2015-04-30

361 533,56

361 533,56

111/2015

2015-05-05

6 000,00

6 000,00

139/2015

2015-05-29

136 620,00

136 620,00

163/2015

2015-06-30

207 793,37

207 793,37

189/2015

2015-07-31

346 533,05

346 533,05

213/2015

2015-08-31

71 149,00

71 149,00

215/2015

2015-09-03

22 300,00

22 300,00

240/2015

2015-09-30

578 773,86

578 773,86

263/2015

2015-10-23

22 620,00

22 620,00

268/2015

2015-10-30

354 751,81

354 751,81

271/2015

2015-11-09

6 510,00

6 510,00

281/2015

2015-11-30

-41 818,77

-41 818,77

283/2015

2015-12-01

2 160,00

2 160,00

302/2015

2015-12-18

0,00

0,00

304/2015

2015-12-30

33 155,96

33 155,96


W wyniku zmian dokonanych przez Radę Miejską w Słubicach oraz przez Burmistrza Słubic wymienionych w Tabeli nr 1 i Tabeli nr 2 planowane łączne dochody zostały zwiększone o 5 300 753,55 zł, a planowane łączne wydatki zostały zwiększone o 1 830 753,55 zł. Ostateczne łączne planowane kwoty budżetu Gminy Słubice przedstawiono w Tabeli nr 3 w kol. 2, natomiast wykonanie w zł przedstawia kol. 3, a % wykonania kol. 4 Tabeli nr 3.

W toku wykonywania budżetu Rada Miejska podjęła decyzję o zmniejszeniu planowanych łącznych przychodów budżetu z 5 398 903,84 zł do 3 344 634,00 zł oraz o zwiększeniu planowanych łącznych rozchodów budżetu z 1 898 903,84 zł do 3 314 634,00 zł.

W wyniku dokonanych zmian planowany deficyt budżetu zmniejszył się z 3 500 000,00 zł do 30 000,00 zł, a wykonanie budżetu zamknęło się nadwyżką w wysokości 5 988 306,93 zł.


Tabela nr 3.Realizacja budżetu Gminy Słubice za rok 2015.

Wyszczególnienie

Plan w zł (po zmianach)

Wykonanie w zł

% wyk.

1

2

3

4

Dochody

69 300 753,55

70 992 896,86

102,44

Wydatki

69 330 753,55

65 004 589,93

93,76

Nadwyżka /Deficyt

-30 000,00

5 988 306,93

X

Przychody

3 344 634,00

4 360 644,97

130,38

Rozchody

3 314 634,00

3 228 434,00

97,40


Realizację dochodów z podziałem na dochody bieżące i dochody majątkowe, procent ich wykonania w stosunku do planu oraz procent wykonania w odniesieniu do dochodów ogółem przedstawia Tabela nr 4. Realizację wydatków w podziale na wydatki bieżące i wydatki majątkowe, procent ich wykonania w stosunku do planu oraz procent wykonania w odniesieniu do wydatków ogółem przedstawia Tabela nr 5.


Tabela nr 4. Realizacja dochodów Gminy Słubice za rok 2015.

Wyszczególnienie

plan

wykonanie

% wyk.

% do dochodów ogółem

Dochody ogółem, z tego:

69 300 753,55

70 992 896,86

102,44

X

dochody bieżące

64 373 974,01

65 716 900,55

102,09

92,57

dochody majątkowe

4 926 779,54

5 275 996,31

107,09

7,43


Tabela nr 5. Realizacja wydatków Gminy Słubice za rok 2015.

Wyszczególnienie

plan

wykonanie

% wyk.

% do wydatków ogółem

Wydatki ogółem, z tego:

69 330 753,55

65 004 589,93

93,76

X

wydatki bieżące

58 806 401,43

54 750 651,17

93,10

84,23

wydatki majątkowe

10 524 352,12

10 253 938,76

97,43

15,77


Załącznik Nr 2 do Sprawozdania Nr 1/2016
Burmistrza Słubic
z dnia 31 marca 2016 r.

Dochody budżetu Gminy Słubice za 2015 rok.

010 - Rolnictwo i łowiectwo

Dochody bieżące pochodzą z dotacji celowej z budżetu państwa przeznaczonej na realizację zadań zleconych z zakresu administracji rządowej, przeznaczone na obsługę i wypłatę rolnikom zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego oraz z wpływów z tytułu najmu i dzierżawy składników majątkowych.

020 - Leśnictwo

Dochody obejmują wpływy ze sprzedaży składników majątkowych.

600 - Transport i łączność

Dochody bieżące obejmują wpływy z różnych opłat w rozdziale "Drogi publiczne gminne".

630 - Turystyka

Dochody bieżące pochodzą z realizacji zadania "Budowa przyszłości na wspólnych fundamentach historii: Budowa Polsko-Niemieckiego Centrum Dom Bolfrasa we Frankfurcie n/O oraz przygotowania dla budowy Wieży Kleista w Słubicach, jako latarnie transgranicznego, słubicko-frankfurckiego marketingu turystycznego".

700 - Gospodarka mieszkaniowa

1. Dochody bieżące obejmują m.in.:

· dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych Gminy Słubice,

· opłat z tytułu wieczystego użytkowania gruntu i trwałego zarządu nieruchomościami gminnymi.

2. Dochody majątkowe obejmują:

· wpływy ze sprzedaży majątku,

· wpływy z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego.

710 - Działalność usługowa

Dochody bieżące stanowią głównie wpływy z opłaty cmentarnej.


750 - Administracja publiczna

Dochody bieżące obejmują m.in.:

· wpływy związane z wydawaniem dowodów osobistych, ewidencją ludności i rejestracją działalności gospodarczej,

· dotację celową na wykonane wydatki z ramach zadania współfinansowanego ze środków UE tj. "Centrum Kompetencji i Kooperacji".

751 - Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa i sądownictwa

Dochody bieżące obejmują dotację celową z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej zleconych gminom. Środki dotyczą aktualizacji stałego rejestru wyborców, przygotowania oraz przeprowadzenie wyborów na urząd Prezydenta, wyborów do Sejmu i Senatu, Referendum ogólnokrajowego.

752 - Obrona narodowa

Dochody bieżące obejmują dotację celową z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej zleconych gminom, w zakresie działań obronnych.

754 - Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa

Dochody bieżące obejmują dochody dotyczące grzywien, mandatów i innych kar pieniężnych od osób fizycznych.

756 - Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem

Dochody bieżące obejmują wpływy m.in. z tytułu:

· podatku od działalności gospodarczej osób fizycznych, opłacanego w formie karty podatkowej,

· podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego,

· podatku od środków transportowych,

· podatku od czynności cywilnoprawnych,

· opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,

· opłaty od posiadania psów, opłaty targowej, skarbowej i eksploatacyjnej,

· opłaty za zezwolenie na sprzedaż alkoholu,

· udziału Gminy w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa.

758 - Różne rozliczenia

Dochody bieżące obejmują głównie:

· część oświatową subwencji ogólnej z budżetu państwa,

· część wyrównawczą subwencji ogólnej z budżetu państwa,

· część równoważącą subwencji ogólnej z budżetu państwa.

801 - Oświata i wychowanie

1. Dochody bieżące obejmują m.in. wpływy z tytułu zwrotu przez gminy dotacji, wypłaconej na rzecz przedszkoli niepublicznych w Gminie Słubice na dzieci, będące mieszkańcami tych gmin.

2. Dochody majątkowe obejmują wpływ środków z częściowego rozliczenia zadania współfinansowanego z budżetu UE pn. "Edukacja bez granic - stworzenie polsko - niemieckiego systemu edukacji przedszkolnej wraz z infrastrukturą".

851 - Ochrona zdrowia

Dochody obejmują wpływy z różnych dochodów.

852 - Pomoc społeczna

Dochody bieżące obejmują m.in.:

· środki pochodzące z budżetu państwa na realizację zadań z zakresu pomocy społecznej,

· dotację na realizację programu rządowego "Dożywianie".

853 - Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej

Dochody bieżące obejmują wpływy z opłat za pobyt dzieci w Żłobku Samorządowym "Bajka".

854 - Edukacyjna opieka wychowawcza

Dochody bieżące obejmują dotację celową otrzymywaną z budżetu państwa na pomoc materialną dla uczniów.

900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

Dochody bieżące obejmują środki uzyskane z kar i opłat za korzystanie ze środowiska oraz wpływów z różnych dochodów, w tym środki uzyskane z WFOŚiGW z tytułu usunięcia azbestu.

921 - Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego

Dochody obejmują wpływy z różnych dochodów, w tym z tytułu uzyskania odszkodowania zasądzonego przez Sąd na rzecz Gminy Słubice.

926 - Kultura fizyczna

Dochody bieżące obejmują środki z różnych dochodów.

Dochody majątkowe to środki pochodzące z rozliczenia zadania współfinansowanego z budżetu UE pn.: "Ogólnodostępny teren rekreacyjny - Fitness w Sołectwie Kunowice".


Załącznik Nr 3 do Sprawozdania Nr 1/2016
Burmistrza Słubic
z dnia 31 marca 2016 r.

Wydatki budżetu Gminy Słubice za 2015 rok.

010 - Rolnictwo i łowiectwo

Wydatki bieżące obejmują środki na dokonanie obowiązkowych wpłat na rzecz Izb Rolniczych, a także środki na wypłatę rolnikom zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego.

020 - Leśnictwo

Wydatki bieżące obejmują środki na podatki na rzecz budżetów JST.

600 - Transport i łączność

1. Wydatki bieżące obejmują środki wydatkowane na remonty dróg na terenie Gminy oraz na opracowanie projektów organizacji ruchu, utrzymanie oraz naprawę oznakowania pionowego na drogach, ubezpieczenie dróg i chodników, opłaty za wbudowaną w drogi infrastrukturę,

2. Wydatki majątkowe obejmują zadania, które zostały opisane w Tabeli nr 13 do sprawozdania.

630 - Turystyka

1. Wydatki bieżące poniesiono na realizację zadań: "Budowa przyszłości na wspólnych fundamentach historii: Budowa Polsko-Niemieckiego Centrum Dom Bolfrasa we Frankfurcie n/O oraz przygotowania dla budowy Wieży Kleista w Słubicach, jako latarnie transgranicznego, słubicko-frankfurckiego marketingu turystycznego" oraz "Smaki dwumiasta".

2. Wydatki majątkowe obejmują zadania, które zostały opisane w Tabeli nr 13 do sprawozdania.

700 - Gospodarka mieszkaniowa

1. Wydatki bieżące obejmują środki wydane m. in. na utrzymanie mienia gminnego i gospodarowanie nim. Największą pozycję stanowią wydatki jednostki budżetowej - Zakład Administracji Mieniem Komunalnym. Pozostałe poniesione wydatki dotyczą opłat, związanych ze zbywaniem składników majątkowych (ogłaszanie przetargów na sprzedaż, opłaty za akty notarialne) oraz wypłat odszkodowań właścicielom lokali, zajmowanych przez osoby, oczekujące na przydzielenie lokali socjalnych, wykonaniem operatów szacunkowych w zakresie przekształcenia.

2. Wydatki majątkowe obejmują zadania, które zostały opisane w Tabeli nr 13 do sprawozdania.


710 - Działalność usługowa

1. Wydatki bieżące obejmują środki poniesione głównie na opracowywanie planów zagospodarowania przestrzennego, wynikających ze strategii Gminy oraz na zakup usług, związanych z pracami geodezyjnymi i szacunkowymi w zakresie nieruchomości gminnych.

2. Wydatki majątkowe obejmują zadania, które zostały opisane w Tabeli nr 13 do sprawozdania.

750 - Administracja publiczna

1. Wydatki bieżące obejmują środki na zadania związane m.in. z funkcjonowaniem Urzędu Miejskiego i Rady Miejskiej, z realizacją zadań zleconych z zakresu administracji publicznej oraz z promocją gminy. Obejmują również wydatki na składki członkowskie m. in. do stowarzyszeń.

2. Wydatki majątkowe obejmują zadania, które zostały opisane w Tabeli nr 13 do sprawozdania.

751 - Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa

Wydatki bieżące obejmują środki na aktualizację spisu wyborców z terenu Gminy oraz związane z organizacją i przeprowadzeniem wyborów na urząd Prezydenta RP, wyborów do Sejmu i Senatu oraz referendum ogólnokrajowego.

752 - Obrona narodowa

Wydatki bieżące obejmują środki przeznaczone na zakup prenumeraty publikacji z zakresu spraw obronnych oraz wypłatę obligatoryjnych świadczeń dla rezerwistów.

754 - Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa

1. Wydatki bieżące obejmują środki wykorzystane na utrzymanie Straży Miejskiej, jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych na terenie Gminy oraz prowadzenia działań z zakresu obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego. Ponadto wydatki bieżące obejmują wpłaty na fundusz celowy Policji i Straży Granicznej.

2. Wydatki majątkowe obejmują zadania, które zostały opisane w Tabeli nr 13 do sprawozdania.

757 - Obsługa długu publicznego

Wydatki bieżące obejmują środki wydatkowane na zapłatę odsetek od kredytów zaciągniętych przez Gminę Słubice.

758 - Różne rozliczenia

Wydatki bieżące obejmują plan środków na rezerwy budżetu.


801 - Oświata i wychowanie

1. Wydatki bieżące obejmują środki wykorzystane na utrzymanie przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów oraz Zespołu Administracji Oświatą. Obejmują także wydatki na dowożenie do szkół uczniów z sołectw, dokształcanie i doskonalenie nauczycieli oraz dotację podmiotową z budżetu dla niepublicznych placówek oświatowych, funkcjonujących na terenie Słubic.

2. Wydatki majątkowe obejmują zadania, które zostały opisane w Tabeli nr 13 do sprawozdania.

851 - Ochrona zdrowia

1. Wydatki bieżące obejmują środki na realizację zadań, wynikających z gminnego "Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii dla Gminy Słubice" oraz na funkcjonowanie Komisji ds. Przeciwdziałania Alkoholizmowi.

2. Wydatki majątkowe obejmują zadania, które zostały opisane w Tabeli nr 13 do sprawozdania.

852 - Pomoc społeczna

Wydatki bieżące obejmują środki na realizację zadań własnych i zleconych z zakresu pomocy społecznej na terenie gminy oraz na funkcjonowanie Ośrodka Pomocy Społecznej i Klubu Integracji Społecznej.

853 - Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej

1. Wydatki bieżące obejmują środki dotyczące funkcjonowania Żłobka Samorządowego "Bajka".

2. Wydatki majątkowe obejmują zadania, które zostały opisane w Tabeli nr 13 do sprawozdania.

854 - Edukacyjna opieka wychowawcza

Wydatki bieżące obejmują środki na funkcjonowanie świetlic szkolnych oraz dofinansowanie stypendiów dla uczniów.

900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

1. Wydatki bieżące obejmują środki przeznaczone na utrzymanie urządzeń melioracyjnych na terenie miasta, utrzymanie terenów zielonych, gospodarkę odpadami i oświetlenie gminy, oraz utrzymanie jej w czystości, w tym wydatki związane z funduszem sołeckim.

2. Wydatki majątkowe obejmują zadania, które zostały opisane w Tabeli nr 13 do sprawozdania.

921 - Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego

1. Wydatki bieżące obejmują środki na utrzymanie Słubickiego Miejskiego Ośrodka Kultury, świetlic wiejskich na terenie gminy oraz Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy w Słubicach. Ponadto przekazano środki, jako dotację na dofinansowanie prac konserwatorskich obiektów zabytkowych.

2. Wydatki majątkowe obejmują zadania, które zostały opisane w Tabeli nr 13 do sprawozdania.


926 - Kultura fizyczna

1. Wydatki bieżące obejmują środki przeznaczone na bieżącą działalność w zakresie sportu.

2. Wydatki majątkowe obejmują zadania, które zostały opisane w Tabeli nr 13 do sprawozdania.


Załącznik Nr 4 do Sprawozdania Nr 1/2016
Burmistrza Słubic
z dnia 31 marca 2016 r.

Przychody budżetu Gminy Słubice za 2015 rok.

W 2015 roku Gmina Słubice zrealizowała przychody budżetu w łącznej kwocie 4 360 644,97 zł przy planowanej łącznej kwocie 3 344 634,00 zł. Przychody pochodziły z dwóch źródeł tj.:

1) ze spłat udzielonych pożyczek z budżetu Gminy Słubice,

2) z wolnych środków, o których mowa w art. 217 ust. 2 pkt 6 ustawy o finansach publicznych, przez które rozumie się nadwyżkę środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu wynikającą z rozliczeń wyemitowanych papierów wartościowych, kredytów i pożyczek z lat ubiegłych.

Szczegółowe dane dotyczące przychodów budżetu Gminy Słubice w 2015 roku przedstawiono w Tabeli nr 8.


Załącznik Nr 5 do Sprawozdania Nr 1/2016
Burmistrza Słubic
z dnia 31 marca 2016 r.

Rozchody budżetu Gminy Słubice za 2015 rok.

W 2015 roku Gmina Słubice zrealizowała rozchody budżetu w łącznej wysokości 3 228 434,00 zł, z tego:

1. na spłaty kredytów bankowych przeznaczono 3 214 634,00 zł, z tego:

1) w PKO BP S.A. rata kredytowa w wysokości 505 726,00 zł,

2) w BGK rata kredytowa w wysokości 546 988,00 zł,

3) w Banku Spółdzielczy w Rzepinie rata kapitałowa w wysokości 600 000,00 zł,

4) w PEKAO S.A. rata kredytowa w wysokości 925 000,00 zł,

5) w BGŻ BNP Paribas rata kapitałowa w wysokości 636 920,00 zł.

2. na pożyczki udzielone z budżetu 13 800,00 zł.

Dane dotyczące planu i wykonania rozchodów budżetu Gminy Słubice w 2015 roku przedstawiono w Tabeli nr 9.


Załącznik Nr 6 do Sprawozdania Nr 1/2016
Burmistrza Słubic
z dnia 31 marca 2016 r.

Dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami Gminie Słubice za rok 2015.

W dziale 010 - Rolnictwo i łowiectwo dochody zlecone pochodzą z dotacji celowej otrzymanej z budżetu państwa przeznaczonej na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami przeznaczone na obsługę i wypłatę rolnikom zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego.

W dziale 750 - Administracja publiczna dochody zlecone pochodzą z dotacji celowej otrzymanej z budżetu państwa przeznaczonej na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami, w zakresie wydawania dowodów osobistych, ewidencją ludności i rejestracją działalności gospodarczej.

W dziale 751 - Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa dochody zlecone pochodzą z dotacji celowej otrzymanej z budżetu państwa przeznaczonej na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami, przeznaczone na aktualizację stałego rejestru wyborców, przygotowanie i przeprowadzenie wyborów na urząd Prezydenta RP, wyborów do Sejmu i Senatu oraz przeprowadzenie Referendum ogólnokrajowego.

W dziale 752 - Obrona narodowa dochody zlecone pochodzą z dotacji celowej otrzymanej z budżetu państwa przeznaczonej na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami, w zakresie działań obronnych.

W dziale 801 - Oświata i wychowanie dochody zlecone pochodzą z dotacji celowej otrzymanej z budżetu państwa przeznaczonej na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami, w zakresie wyposażenia szkół w podręczniki, materiały edukacyjne lub materiały ćwiczeniowe oraz sfinansowanie kosztu zakupu podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych w przypadku szkół prowadzonych przez osoby prawne inne niż JST lub osoby fizyczne.

W dziale 852 - Pomoc społeczna dochody zlecone pochodzą z dotacji celowej otrzymanej z budżetu państwa przeznaczonej na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami, na realizację zadań z zakresu pomocy społecznej oraz na realizację programu rządowego "Dożywianie".

Zestawienie planu i wykonania dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami przedstawiono w Tabeli nr 10.


Załącznik Nr 7 do Sprawozdania Nr 1/2016
Burmistrza Słubic
z dnia 31 marca 2016 r.

Wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami Gminie Słubice za rok 2015.

W dziale 010 - Rolnictwo i łowiectwo wydatki zlecone związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami przeznacza się na obsługę oraz wypłatę rolnikom zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego.

W dziale 750 - Administracja publiczna wydatki zlecone związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami przeznacza się na realizację zadań w zakresie administracji publicznej.

W dziale 751 - Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa wydatki zlecone związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami przeznacza się na aktualizację stałego rejestru wyborców oraz na wydatki związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem wyborów na urząd Prezydenta RP, wyborów do Sejmu i Senatu oraz przeprowadzeniem Referendum ogólnokrajowego.

W dziale 752 - Obrona narodowa wydatki zlecone związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami przeznacza się realizację zadań w zakresie działań obronnych.

W dziale 801 - Oświata i wychowanie wydatki zlecone związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami przeznacza się na realizację zadań w zakresie wyposażenia szkół w podręczniki, materiały edukacyjne lub materiały ćwiczeniowe oraz sfinansowanie kosztu zakupu podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych w przypadku szkół prowadzonych przez osoby prawne inne niż JST lub osoby fizyczne.

W dziale 852 - Pomoc społeczna wydatki zlecone związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami przeznacza się na realizację zadań w zakresie pomocy społecznej, w tym na wypłatę świadczeń społecznych oraz na realizację programu rządowego "Dożywianie".

Szczegółowe zestawienie planu i wykonania wydatków związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami przedstawiono w Tabeli nr 11.


Załącznik Nr 8 do Sprawozdania Nr 1/2016
Burmistrza Słubic
z dnia 31 marca 2016 r.

Dochody i wydatki związane z realizacją zadań ujętych w "Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii dla Gminy Słubice" za rok 2015.

Gmina Słubice w roku 2015 realizowała wydatki zawarte w "Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii dla Gminy Słubice" uchwalonym przez Radę Miejską w Słubicach uchwałą nr II/10/2014 z dnia 18 grudnia 2014 roku. Szczegółowe dane przedstawiono w Tabeli nr 12.


Załącznik Nr 9 do Sprawozdania Nr 1/2016
Burmistrza Słubic
z dnia 31 marca 2016 r.

Wydatki majątkowe budżetu Gminy Słubice za 2015 rok.

W Tabeli nr 13 przedstawiono szczegółowe zestawienie wydatków majątkowych zrealizowanych w 2015 roku przez Gminę Słubice. Wydatki majątkowe zostały podzielone na 3 grupy tj. wydatki inwestycyjne, zakupy inwestycyjne oraz inne wydatki majątkowe.


Załącznik Nr 10 do Sprawozdania Nr 1/2016
Burmistrza Słubic
z dnia 31 marca 2016 r.

Dotacje udzielone z budżetu Gminy Słubice w 2015 roku.

W 2015 roku Gmina Słubice udzieliła dla jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych dotacje w łącznej wysokości 2 036 779,66 zł, przy planowanej łącznej kwocie 2 041 300,00 zł. Dla jednostek niezaliczanych do sektora finansów publicznych przekazano dotacje w łącznej wysokości 1 166 369,20 zł, przy planowanej łącznej kwocie 2 010 115,80 zł. Zestawienie dotacji udzielonych z budżetu Gminy Słubice w układzie klasyfikacji budżetowej przedstawiono w Tabeli nr 14.


Załącznik Nr 11 do Sprawozdania Nr 1/2016
Burmistrza Słubic
z dnia 31 marca 2016 r.

Samorządowe jednostki budżetowe prowadzące działalność określoną w ustawie z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty, które gromadziły dochody na wydzielonym rachunku i realizowały z niego wydatki.

W Gminie Słubice w 2015 roku wydzielone rachunki dochodów i wydatków prowadziły następujące samorządowe jednostki budżetowe:

1) Przedszkole Samorządowe nr 1 w Słubicach,

2) Przedszkole Samorządowe nr 2 w Słubicach,

3) Przedszkole Samorządowe nr 3 w Słubicach,

4) Przedszkole Samorządowe nr 4 w Słubicach,

5) Szkoła Podstawowa nr 1 w Słubicach,

6) Szkoła Podstawowa nr 2 w Słubicach,

7) Szkoła Podstawowa nr 3 w Słubicach,

8) Szkoła Podstawowa w Kunowicach,

9) Szkoła Podstawowa w Golicach,

10) Gimnazjum nr 1 w Słubicach,

11) Gimnazjum nr 2 w Słubicach.

Plan dochodów i ich wykonanie na wydzielonych rachunkach samorządowych jednostek budżetowych prowadzących działalność określoną w ustawie z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty przedstawiono w Tabeli nr 15.

Plan wydatków i ich wykonanie na wydzielonych rachunkach samorządowych jednostek budżetowych prowadzących działalność określoną w ustawie z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty przedstawiono w Tabeli nr 16.


Załącznik Nr 12 do Sprawozdania Nr 1/2016
Burmistrza Słubic
z dnia 31 marca 2016 r.

Wydatki budżetu Gminy Słubice w 2015 roku w ramach funduszu sołeckiego.

Gmina Słubice w ramach funduszu sołeckiego w 2015 roku przeznaczyła do dyspozycji rad sołeckich 140 447,42 zł. Sołectwa zrealizowały wydatki w łącznej kwocie 136 702,37 zł, co stanowiło 97,33% planu wydatków. W Tabeli nr 17 przedstawiono plan i wykonanie wydatków poszczególnych sołectw, natomiast w Tabeli nr 18 przedstawiono wydatki w ramach funduszu sołeckiego w układzie klasyfikacji budżetowej.


Załącznik Nr 13 do Sprawozdania Nr 1/2016
Burmistrza Słubic
z dnia 31 marca 2016 r.

Zmiany w planie wydatków na realizację programów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych dokonane w trakcie roku budżetowego.

Zmiany w planie wydatków na realizację programów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych dokonane w trakcie roku budżetowego przedstawiono w Tabeli nr 19. Do środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych zalicza się:

1) środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej,

2) niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA),

3) środki pochodzące ze źródeł zagranicznych niepodlegające zwrotowi, inne niż wymienione w pkt 1 i 2.


Załącznik Nr 14 do Sprawozdania Nr 1/2016
Burmistrza Słubic
z dnia 31 marca 2016 r.

Dług Gminy Słubice

Dług Gminy Słubice w latach 2006 - 2015 przedstawiono w Tabeli nr 20. Tabela ta zawiera również procentową relację zadłużenia w stosunku do dochodów.

Zestawienie kwot zadłużenia Gminy Słubice z podziałem na poszczególnych wierzycieli przedstawiono w Tabeli nr 21. Dług w bankach z tytułu kredytów bankowych na koniec 2015 roku wynosił 23 263 642,88 zł, a dług z tytułu umowy wieloletniej wynosił 656 525,07 zł.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00