Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Lubuskiego rok 2016 poz. 470

Sprawozdanie Starosty Powiatu Gorzowskiego

z dnia 25 lutego 2016r.

w sprawie działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku za rok 2015

Zgodnie z art. 38 b ust. 3 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. roku o samorządzie powiatowym (tekst jednolity: Dz. U. z 2015 r. poz. 1445 ze zm.) przedkładam Radzie Powiatu Gorzowskiego sprawozdanie z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku za rok 2015. Komisja Bezpieczeństwa i Porządku w 2015 roku zgodnie z Zarządzeniem Starosty Gorzowskiego nr 4/2015 z dnia 16 stycznia 2015 r., pracowała w składzie: Przewodniczący: Małgorzata Domagała - Starosta Gorzowski; Członkowie:

1) Janusz Szymczyk - Radny Rady Powiatu,

2) Andrzej Kail - Radny Rady Powiatu,

3) Jarosław Kowalski - I Z-ca Komendanta Miejskiego Policji w Gorzowie Wlkp.,

4) Dariusz Wróblewski - przedstawiciel Komendanta Miejskiego Policji w Gorzowie Wlkp., - Naczelnik Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji,

5) Ewa Stojanowska - Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubiszynie,

6) Helena Guhl - Dyrektor Biura Zarządu Stowarzyszenia Pracowników Służb Społecznych "Krąg" w Gorzowie Wlkp.,

7) Dorota Śliwińska Naczelnik Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Starostwa Powiatowego w Gorzowie Wlkp., W pracach Komisji uczestniczyła Halina Mikołajczuk - Prokurator Rejonowy w Gorzowie Wlkp. Na wniosek Komendanta Miejskiego Policji w Gorzowie Wlkp. z dnia 14 kwietnia 2015 r., Zarządzeniem Starosty Gorzowskiego nr 21/2015 z dnia 20 kwietnia 2015 r., dokonano zmiany
w składzie Komisji - Dariusza Wróblewskiego zastąpił Roman Hak - Naczelnik Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gorzowie Wlkp. W roku sprawozdawczym Komisja Bezpieczeństwa i Porządku Powiatu Gorzowskiego działała według przyjętego rocznego planu pracy. W trakcie posiedzeń omawiano tematy, a także podejmowano działania mające wpływ na wyniki i ocenę zagrożeń porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli
na terenie powiatu gorzowskiego. Łącznie komisja odbyła 6 posiedzeń, z których sporządzono protokoły. Na pierwszym posiedzeniu komisji w dniu 30 stycznia 2015 r., Starosta Gorzowski wręczyła akty powołania na członka Komisji Bezpieczeństwa i Porządku. Ponadto komisja:

- przyjęła "Regulamin Pracy Komisji Bezpieczeństwa i Porządku dla Powiatu Gorzowskiego".

- pozytywnie zaopiniowała "Plan budżetu powiatu gorzowskiego w zakresie porządku publicznego
i bezpieczeństwa obywateli na rok 2015".

- przyjęła "Plan Pracy Komisji Bezpieczeństwa i Porządku na 2015 rok". W dniu 25 lutego 2015 r. odbyło się drugie posiedzenie komisji, na którym:

- powiatowe służby, inspekcje, straże, jednostki oświatowe powiatu gorzowskiego, organizacje społeczne, złożyły sprawozdania z realizacji "Powiatowego Programu Zapobiegania przestępczości oraz Porządku Publicznego i Bezpieczeństwa Obywateli na lata 2012 - 2014 dla powiatu gorzowskiego",

- powołano zespół ds. opracowania "Powiatowego Programu Zapobiegania Przestępczości oraz Porządku Publicznego i Bezpieczeństwa Obywateli na lata 2015 - 2020 dla powiatu gorzowskiego". W 2014 roku zakończyła się realizacja "Powiatowego Programu Zapobiegania Przestępczości oraz Porządku Publicznego i Bezpieczeństwa obywateli na lata 2012 - 2014 dla Powiatu Gorzowskiego" przyjętego uchwałą nr 74/XII/2012 Rady Powiatu Gorzowskiego z dnia 28 lutego 2012 r.. Koordynatorem realizacji Programu był Starosta Gorzowski i działająca pod jego przewodnictwem Komisja Bezpieczeństwa i Porządku. Realizatorami programu były m.in. powiatowe służby, inspekcje, straże, policja, jednostki oświatowe powiatu gorzowskiego, organizacje społeczne, na które zadania szeroko rozumianego bezpieczeństwa nakładają ustawy bądź zapisane są w ich statutach. "Powiatowy Programu Zapobiegania Przestępczości oraz Porządku Publicznego i Bezpieczeństwa obywateli na lata 2012 - 2014 dla Powiatu Gorzowskiego", został zrealizowany, a zamierzony główny cel, którym było zapewnienie "wzrostu poczucia bezpieczeństwa mieszkańców powiatu gorzowskiego" został osiągnięty. Zgodnie z Planem pracy Komisji Bezpieczeństwa i Porządku na 2015 rok, posiedzenie Komisji w dniu 15 kwietnia 2015 r. odbyło się wraz z posiedzeniami Komisji Stałych Rady Powiatu Gorzowskiego, na którym zapoznano się z:

- informacją o stanie porządku i bezpieczeństwa publicznego na terenie działania Komendy Miejskiej Policji w Gorzowie Wlkp. w 2014 roku;

- informacją na temat realizacji zadań Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Gorzowie Wlkp. w roku 2014;

- informacją o stanie bezpieczeństwa sanitarnego powiatu gorzowskiego w 2014 roku,

- informacją o stanie bezpieczeństwa weterynaryjnego na terenie powiatu gorzowskiego za 2014 r.,

- informacją z realizacji zadań Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Gorzowie Wlkp. za 2014 rok. Przedstawione informacje zostały przyjęte przez Radę Powiatu Gorzowskiego oraz Komisję Bezpieczeństwa i Porządku a następnie zostały włączone do dokumentacji Komisji. Na wspólnym posiedzeniu Komisji Bezpieczeństwa i Porządku oraz Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego w dniu 6 lipca 2015 r. zapoznano się z:

- informacją dotyczącą przygotowania powiatowych służb, inspekcji i straży oraz innych instytucji do zabezpieczenia imprezy masowej "Przystanek Woodstock",

- informacją o podejmowanych przedsięwzięciach profilaktycznych związanych z bezpieczeństwem dzieci i młodzieży w ramach akcji "Bezpieczne Wakacje 2015" na terenie powiatu gorzowskiego. Przedstawiciele Policji, straży, inspekcji przedstawili stan przygotowań do zabezpieczenia imprezy masowej "Przystanek Woodstock" organizowanej w Kostrzynie nad Odrą od 30 lipca do 2 sierpnia 2015 roku. Uczestniczący w posiedzeniu komisji, Burmistrz Miasta Kostrzyn nad Odrą - Pan Andrzej Kunt poinformował o podjętych przez Radę Miasta Kostrzyn nad Odrą uchwałach na czas trwania imprezy m.in. zakazu sprzedaży alkoholu, a także wykonanego przez miasto uzbrojenia w sieć kanalizacyjną i wodociągową, części terenów w rejonie odbywania się imprezy. W związku z potrzebą opracowania nowego "Powiatowego Programu Zapobiegania Przestępczości oraz Porządku Publicznego i Bezpieczeństwa Obywateli na lata 2015 - 2020 dla powiatu gorzowskiego", Komisja powołała zespół ds. opracowania projektu programu w składzie:

- I Z-ca Komendanta Miejskiego Policji - Jarosław Kowalski,

- Z-ca Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej - Grzegorz Rojek,

- Dyrektor Zespołu Szkół w Kostrzynie nad Odrą - Leszek Naumowicz,

- Z-ca Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Gorzowie Wlkp. - Roman Rutkowski,

- Dyrektor Biura Zarządu Stowarzyszenia Pracowników Służb Społecznych "KRĄG"-Helena Guhl,

- Naczelnik Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego - Dorota Śliwińska. Zespół w dniach 30 marca i 22 maja 2015 r. odbył robocze spotkania. Na pierwszym spotkaniu zespół wypracował i omówił formę przygotowania, pozyskiwania materiałów z szeroko pojętego obszaru bezpieczeństwa mieszkańców powiatu gorzowskiego. Propozycje i informacje do programu od służb, inspekcji, straży, jednostek organizacyjnych powiatu gorzowskiego, szkół, samorządów miejskich i gminnych, organizacji społecznych wpływały do Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Starostwa Powiatowego w Gorzowie Wlkp. Na kolejnym spotkaniu zespół opracował projekt programu, który na Komisji Bezpieczeństwa i Porządku przedstawiła Pani Dorota Śliwińska - Naczelnik Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego. Program zawiera:

1. Wstęp - j ednym z zadań Komisji jest przygotowanie projektupowiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz porządku publicznego, uchwalanie powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz porządku publicznego należy do wyłącznej kompetencji rady powiatu. Przygotowany przez Komisję projekt programu jest kontynuacją poprzednich programów, wpisuje się w treść Rządowego Programu Ograniczania Przestępczości i Aspołecznych Zachowań "Razem Bezpiecznie". Program ma charakter uniwersalny, integruje instytucje odpowiedzialne za problem szeroko rozumianego bezpieczeństwa, jednocześnie nie ingeruje w suwerenność poszczególnych służb, inspekcji, straży, instytucji lokalnych oraz innych podmiotów. Zadania są ogólne, wykonawcy mogą samodzielnie, adekwatnie do swoich możliwości realizować poszczególne zadania ujęte w programie.

2. Cele programu - głównymi celami "Powiatowego Programu Zapobiegania Przestępczości oraz Porządku Publicznego i Bezpieczeństwa Obywateli na lata 2015 - 2020 dla powiatu gorzowskiego" są:

- wzrost poczucia bezpieczeństwa wśród mieszkańców powiatu gorzowskiego,

- wzrost realnego bezpieczeństwa mieszkańców i innych osób przebywających na terenie powiatu gorzowskiego,

- zapobieganie przestępczości i aspołecznym zachowaniom poprzez m.in. zwalczanie chuligaństwa i wandalizmu, przestępstw i wykroczeń, które godzą w środowisko naturalne, estetykę miejsc publicznych oraz miejsc zamieszkania,

- dbanie o dobry wizerunek służb działających na rzecz poprawy bezpieczeństwa i porządku publicznego.

3. Podmioty zaangażowane w realizację programu - k oordynatorem realizacji "Powiatowego Programu Zapobiegania Przestępczości oraz Porządku Publicznego i Bezpieczeństwa Obywateli na lata 2015 - 2020 dla powiatu gorzowskiego" jest Starosta Gorzowski i działająca pod jego przewodnictwem Komisja Bezpieczeństwa i Porządku. W realizacji Programu uczestniczą samorządy lokalne, instytucje, powiatowe służby, inspekcje i straże, organizacje pozarządowe funkcjonujące na terenie powiatu gorzowskiego, które w ramach swoich ustawowych i statutowych zadań działają na rzecz szeroko pojętego bezpieczeństwa obywateli.

4. Finansowanie programu - f inansowanie Programu oparto na środkach własnych podmiotów realizujących poszczególne zadania.

5. Monitorowanie i ocena realizacji programu - z adania zawarte w programie będą na bieżąco monitorowane i w razie potrzeby aktualizowane. Oceny wykonawstwa zadań ujętych w Programie będą dokonywane na posiedzeniach Komisji Bezpieczeństwa i Porządku. Realizacja programu za dany rok ujmowana będzie w corocznym sprawozdaniu z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku, które przedkładane jest Radzie Powiatu do 31 stycznia każdego roku.

6. Realizacja programu - obszary działania - o siągnięcie celów Programu odbywa się poprzez realizację zadań wskazanych w obszarach działania: 6.1. Bezpieczeństwo w miejscach publicznych i miejscu zamieszkania.6.2. Przemoc w rodzinie.6.3. Bezpieczeństwo w szkole, demoralizacja i przestępczość nieletnich.6.4. Bezpieczeństwo w ruchu drogowym.6.5. Ochrona dziedzictwa narodowego. Komisja po wnikliwej analizie przyjęła projekt "Programu Zapobiegania Przestępczości oraz Porządku Publicznego i Bezpieczeństwa Obywateli na lata 2015 - 2020 dla powiatu gorzowskiego". Na posiedzeniu Komisji Bezpieczeństwa i Porządku, które odbyło się w dniu 4 września 2015 r., przedstawiono projekt "Powiatowego Programu Zapobiegania Przestępczości oraz Porządku Publicznego i Bezpieczeństwa obywateli na lata 2015 - 2020 dla Powiatu Gorzowskiego", który został przyjęty przez Radę Powiatu Gorzowskiego Uchwałą nr 53/X/2015 z dnia 30 września 2015 r. Zgodnie z planem pracy Komisji, posiedzenie Komisji Bezpieczeństwa i Porządku w dniu 6 listopada 2015 r. wspólnie z Powiatowym Zespołem Zarządzania Kryzysowego. Posiedzenie miało charakter wyjazdowy i odbyło się w Centrum Integracji Społecznej w Gorzowie Wlkp. na którym:

- dokonano podsumowania ćwiczeń Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego na temat "Gotowości powiatowego systemu zarządzania kryzysowego w sytuacji wystąpienia grypy ptaków na terenie powiatu gorzowskiego,

- oceniono przygotowanie powiatu gorzowskiego do zimowego utrzymania dróg powiatowych oraz stan przygotowań służb, straży, inspekcji i samorządów do funkcjonowania w warunkach zimowych 2015/2016.

- zapoznano się z projektem budżetu powiatu gorzowskiego na 2016 r., w zakresie porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli. Podsumowania ćwiczeń Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego dokonał Powiatowy Lekarz Weterynarii. Ćwiczenia odbyły się w dniach 1-2 października 2015 r. na terenie powiatu sulęcińskiego i gorzowskiego, miały na celu przygotowanie pracowników Inspekcji Weterynaryjnej oraz członków Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego i Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego do wykonywania czynności związanych z wystąpieniem ogniska grypy ptaków jak również doskonalenie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych. Przedstawiciele Policji, inspekcji, straży, samorządów powiatu gorzowskiego zgłosili gotowość swoich służb do sezonu zimowego 2015 - 2016. W 2015 roku współpraca Komisji Bezpieczeństwa i Porządku ze służbami powiatowymi, samorządami oraz instytucjami działającymi na rzecz poprawy bezpieczeństwa publicznego na terenie powiatu układała się bardzo dobrze. Członkowie Komisji aktywnie uczestniczyli w jej pracy, a także wnosili szereg wniosków, uwag i propozycji mających na celu podwyższenie poziomu bezpieczeństwa publicznego w powiecie gorzowskim. Podczas prac, Komisja Bezpieczeństwa i Porządku omawiała również sprawy bieżące zgłaszane przez członków Komisji i zaproszone osoby. Przyjęty plan pracy komisji na 2015 rok został zrealizowany. Szczegóły z prac Komisji Bezpieczeństwa i Porządku w 2015 roku ujęte są w protokołach z posiedzeń komisji a także Rady Powiatu, które są do wglądu w Wydziale Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Starostwa Powiatowego w Gorzowie Wlkp.

Starosta Gorzowski


Małgorzata Domagała

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00