Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Lubuskiego rok 2015 poz. 2782

Uchwała nr XXIII/125/15 Rady Miejskiej w Lubsku

z dnia 29 grudnia 2015r.

w sprawie określenia kryteriów rekrutacji do szkół podstawowych i gimnazjów prowadzonych przez Gminę Lubsko, przyznania poszczególnym kryteriom określonej liczby punktów oraz określenia dokumentów niezbędnych do ich potwierdzenia

Na podstawie art. 20e ust. 3 i 4, w zw. z art. 20zf pkt 1 ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.), uchwala się, co następuje:

§ 1. 1. Określa się kandydatom do szkół podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Lubsko, zamieszkałym poza obwodami, następujące kryteria rekrutacji wraz z przyznaniem im liczby punktów:

1) w szkole obowiązek spełnia rodzeństwo kandydata - pkt - 10;

2) miejsce pracy przynajmniej jednego z rodziców lub opiekuna prawnego kandydata znajduje się w obwodzie szkoły - pkt - 5;

3) wielodzietność rodziny kandydata - pkt - 3;

4) samotne wychowanie kandydata w rodzinie - pkt - 3;

5) dziadkowie kandydata mieszkają w obwodzie szkoły - pkt - 2.

2. Dokumentami niezbędnymi do potwierdzenia kryteriów określonych w ust. 1 pkt 1-5 są odpowiednio:

1) w przypadku kryterium o którym mowa w ust. 1 pkt 1 - pisemne oświadczenie rodzica lub opiekuna prawnego;

2) w przypadku kryterium o którym mowa w ust. 1 pkt 2 - zaświadczenie z miejsca pracy (z ostatniego miesiąca) potwierdzające zatrudnienie;

3) w przypadku kryterium o którym mowa w ust. 1 pkt 3 - pisemne oświadczenie rodzica lub opiekuna prawnego ;

4) w przypadku kryterium o którym mowa w ust. 1 pkt 4 prawomocny wyrok orzekający rozwód/separację, akt zgonu lub zaświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka;

5) w przypadku kryterium o którym mowa w ust. 1 pkt 5 - pisemne oświadczenie dziadków.

§ 2. 1. Określa się kandydatom do gimnazjum, dla którego organem prowadzącym jest Gmina Lubsko, zamieszkałym poza obwodem, następujące kryteria rekrutacji wraz z przyznaniem im liczby punktów:

1) średnia ocen na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej za średnią 6.0 - pkt - 10 (niższe średnie przeliczane są według reguły: 10 pkt = 100% = średnia 6.0);

2) świadectwo ukończenia szkoły podstawowej z wyróżnieniem - pkt - 5;

3) za maksymalny wynik ze sprawdzianu - pkt - 10 (niższe wyniki przeliczane są według reguły: 10 pkt = 100% = 40 pkt ze sprawdzianu);

4) miejsce pracy przynajmniej jednego z rodziców lub opiekuna prawnego kandydata znajduje się w obwodzie szkoły - pkt - 4;

5) w szkole obowiązek spełnia rodzeństwo kandydata - pkt - 3.

2. Dokumentami niezbędnymi do potwierdzenia kryteriów określonych w ust. 1 pkt 1-5 są odpowiednio:

1) w przypadku kryterium o którym mowa w ust. 1 pkt 1 i pkt 2 - świadectwo ukończenia szkoły podstawowej;

2) w przypadku kryterium o którym mowa w ust. 1 pkt 3 - zaświadczenie ze sprawdzianu;

3) w przypadku kryterium o którym mowa w ust. 1 pkt 4 - zaświadczenie z miejsca pracy (z ostatniego miesiąca) potwierdzające zatrudnienie;

4) w przypadku kryterium o którym mowa w ust. 1 pkt 5 - pisemne oświadczenie jednego z rodziców lub opiekuna prawnego.

§ 3. Kryteria określone w § 1 ust. 1 i § 2 ust. 1 niniejszej uchwały maja zastosowanie począwszy od rekrutacji na rok szkolny 2016/2017.

§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Lubska.

§ 5. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego.

Przewodniczący Rady Miejskiej


Andrzej Tomiałowicz


Uzasadnienie

Z dniem 01 stycznia 2014r. weszła w życie nowelizacja ustawy o systemie oświaty, która wprowadziła jednolite zasady rekrutacji do przedszkoli, oddziałów przedszkolnych oraz klas pierwszych szkół podstawowych i gimnazjum. Nowelizacja nazywana także "ustawą rekrutacyjną" nakłada na organ stanowiący obowiązek ustalenia tzw. dodatkowych kryteriów rekrutacyjnych.

Uchwała reguluje kwestie związane z rekrutacją pierwszych klas szkół podstawowych i gimnazjum w przypadku przyjęć na wolne miejsca dzieci spoza obwodu tych szkół.

sporządził:

Naczelnik Wydziału Spraw Społecznych

Mateusz Szaja

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00