Akt prawny
Alerty
Uchwała nr XL/313/2013 Rady Gminy Skąpe
z dnia 20 grudnia 2013r.
w sprawie uchwalenia wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Skąpe na lata 2014 - 2019
Na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2005 r. nr 31, poz. 266 z późn. zm.), uchwala się, co następuje:
Rozdział 1.
Postanowienia ogólne
§ 1. Celem realizacji zadań własnych Gminy w zakresie tworzenia warunków do zaspokajania potrzeb mieszkaniowych wspólnoty samorządowej uchwala się wieloletni program gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Skąpe na lata 2014-2019.
§ 2. W ramach realizacji wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gmina w wypadkach przewidzianych w ustawie, zapewnia lokale mieszkalne, socjalne i zamienne dla gospodarstw domowych o niskich dochodach, wykorzystując własny zasób mieszkaniowy lub w inny sposób zależny od możliwości pozyskania mieszkań z innych źródeł. Tworzenie warunków w zakresie zaspokojenia potrzeb mieszkaniowych wspólnoty jest uwzględniane w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego oraz w decyzjach o warunkach zabudowy na obszarze Gminy.
Rozdział 2.
Prognoza wielkości i stanu technicznego zasobu mieszkaniowego Gminy
§ 3. 1. Gmina Skąpe wg stanu na dzień 30 listopada 2013 r. dysponuje 15 budynkami mieszkalnymi stanowiącymi wyłączną własność Gminy, w których znajdują się 24 lokale mieszkalne. Natomiast w 30 budynkach wspólnot mieszkaniowych Gmina posiada 45 lokali mieszkalnych. Ogółem mieszkaniowy zasób Gminy stanowi 69 lokali mieszkalnych, spośród których wyodrębniono:
- 4 lokale socjalne wynajmowane na czas określony,
- 65 lokali mieszkalnych wynajmowanych na czas nieoznaczony.
Ogólna powierzchnia użytkowa zasobu mieszkaniowego wynosi 3085,63 m2.
Stan ilościowy zasobów mieszkaniowych Gminy wraz z udziałem w budynkach wspólnot mieszkaniowych przedstawia się następująco:
Lp. | Wyszczególnienie | Stan na dzień 30.11.2013 r. |
1. | Liczba komunalnych budynków mieszkalnych (szt) | 15 |
2. | Liczba lokali mieszkalnych w budynkach komunalnych (szt.) | 24 |
3. | Powierzchnia lokali mieszkalnych w budynkach komunalnych (m2) | 1108,05 |
4. | Liczba lokali użytkowych w budynkach komunalnych (szt.) | 50 |
5. | Powierzchnia lokali użytkowych w budynkach komunalnych (m2) w tym: - garaże - sklepy - pomieszczenia gospodarcze - lokale usługowe | 963,48 668,36 83,65 119,20 92,27 |
6. | Liczba wspólnot mieszkaniowych z udziałem Gminy (szt.) | 31 |
7. | Liczba gminnych lokali mieszkalnych w budynkach wspólnot mieszkaniowych (szt.) | 45 |
8. | Powierzchnia gminnych lokali mieszkalnych w budynkach wspólnot mieszkaniowych (m2) | 1977,58 |
9. | Liczba gminnych lokali użytkowych w budynkach wspólnot mieszkaniowych (szt.) - piwnice | 23 |
10. | Powierzchnia gminnych lokali użytkowych w budynkach wspólnot mieszkaniowych (m2) | 189,37 |
2. Stan ilościowy zasobu ulega systematycznemu zmniejszaniu z uwagi na trwającą sprzedaż mieszkań. W minionych latach w efekcie wprowadzenia dogodnych warunków wykupu lokali mieszkalnych przez ich najemców, mieszkaniowy zasób Gminy ulegał systematycznym zmianom. Ilość lokali komunalnych pozostających w dyspozycji Gminy znacznie się zmniejszyła. W oparciu o statystyczne zmiany ilości lokali mieszkalnych prognozuje się stan ilościowy zasobu podany poniżej.
Prognozowana ilość lokali mieszkalnych
wchodzących w skład zasobu Gminy Skąpe w latach 2014 - 2019
Rok | Ilość mieszkań w zasobie mieszkaniowym Gminy wg stanu na 30 listopada 2013 r. | |
ogółem | w tym socjalne | |
2013 | 69 | 4 |
2014 | 66 | 4 |
2015 | 71 | 10 |
2016 | 60 | 10 |
2017 | 63 | 10 |
2018 | 60 | 10 |
2019 | 57 | 10 |
3. Potrzeby mieszkaniowe wynikają z zapotrzebowania na lokale mieszkalne osób i rodzin, które nie posiadają tytułu prawnego do innego lokalu i z powodu niskich dochodów ubiegają się o najem lokalu komunalnego. Obecnie na przydział lokalu oczekuje 18 rodzin.
4. Stan techniczny budynków, w których usytuowane są lokale stanowiące mieszkaniowy zasób Gminy jest niezadowalający, gdyż w większości są to budynki wybudowane przed rokiem 1945. Budynki, które wybudowano w okresie późniejszym nie spełniają obowiązujących obecnie norm budowlanych, szczególnie termicznych, a jakość stolarki i pokryć dachowych jest zdecydowanie zła. W tej sytuacji utrzymanie zasobu w odpowiednim stanie technicznym wymaga znacznych nakładów finansowych na naprawy i remonty. W budynkach wspólnot mieszkaniowych zakres remontów uzależniony jest od możliwości finansowych współwłaścicieli i wielkości środków zgromadzonych na funduszu remontowym wspólnoty.
Przewidziane w programie działania ukierunkowane są na utrzymanie zasobu mieszkaniowego w stanie nie pogorszonym. Zakłada się, że w ramach nakładów na remonty i modernizację następować będzie sukcesywna poprawa wyposażenia lokali, co spowoduje podniesienie standardu wynajmowanych mieszkań. W ramach realizacji obowiązku Gminy wynikającego z art. 4 ustawy o ochronie praw lokatorów i mieszkaniowym zasobie Gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego, przewiduje się adaptację budynków gospodarczych na lokale socjalne.
Rozdział 3.
Analiza potrzeb oraz plan remontów i modernizacji wynikający ze stanu technicznego budynków i lokali, z podziałem na kolejne lata
§ 4. 1. Podstawę do określenia i sporządzenia rocznych planów remontów i modernizacji zasobu mieszkaniowego stanowią przeglądy techniczne budynków. Dotyczy to budynków będących wyłączną własnością komunalną, jak również lokali w budynkach wspólnot mieszkaniowych. Cechą istniejącego zasobu mieszkaniowego Gminy jest zaawansowany wiek znacznej części budynków, nie odpowiadający współczesnym normom stan konstrukcji i termoizolacji ścian oraz niepełne wyposażenie mieszkań w instalacje i urządzenia. Jako priorytetowe uznaje się remonty wynikające z wymogów bezpieczeństwa i zagrożenia życia. W pierwszej kolejności realizowane będą remonty konstrukcyjnych elementów budynków tj.: dachy, stropy, schody. Corocznie będzie ustalany szczegółowy plan koniecznych remontów uwzględniający realne możliwości finansowe Gminy.
W przypadku lokali komunalnych wchodzących w skład małych i dużych wspólnot mieszkaniowych, remonty i modernizacje uzależnione są od decyzji wspólnot mieszkaniowych. W budynkach wspólnot plany remontowe opracowywane są na określony rok kalendarzowy w formie uchwał. Zasadą działania Gminy we wspólnotach będzie racjonalne wspomaganie realizacji ich planów remontowych stosownie do udziału we współwłasności, po zabezpieczeniu środków w budżecie Gminy na poszczególne lata budżetowe.
Zestawienie potrzeb remontowych przedstawiono poniżej w tabeli:
Zakres remontów | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 |
wartość | wartość | wartość | wartość | wartość | wartość | wartość | |
Instalacje elektryczne | 2.700,00 | 2.000,00 | 2.000,00 | 2.000,00 | 2.000,00 | 2.000,00 | 2.000,00 |
Instalacje wodno-kanalizacyjne | 300,00 | 2.000,00 | 2.000,00 | 2.000,00 | 2.000,00 | 2.000,00 | 2.000,00 |
Elewacje | - | - | - | - | - | - | - |
Okna | 5.000,00 | 4.000,00 | 4.000,00 | 4.000,00 | 4.000,00 | 4.000,00 | 4.000,00 |
Inne: | |||||||
-piece | 1.000,00 | 1.500,00 | 1.500,00 | 1.500,00 | 1.500,00 | 1.500,00 | 1.500,00 |
-dachy | 5.000,00 | 5.000,00 | 5.000,00 | 5.000,00 | 5.000,00 | 5.000,00 | 5.000,00 |
-konserwacje | 2.000,00 | 4.000,00 | 4.000,00 | 4.000,00 | 4.000,00 | 4.000,00 | 4.000,00 |
-drzwi | 2.000,00 | 2.000,00 | 2.000,00 | 2.000,00 | 2.000,00 | 2.000,00 | 2.000,00 |
-wentylacje | 200,00 | 300,00 | 300,00 | 300,00 | 300,00 | 300,00 | 300,00 |
-malowanie klatek | 200,00 | 200,00 | 200,00 | 200,00 | 200,00 | 200,00 | 200,00 |
-instalacje gazowe | 3.000,00 | 2.000,00 | 2.000,00 | 2.000,00 | 2.000,00 | 2.000,00 | 2.000,00 |
Fundusz remontowy | 21.734,00 | 21.000,00 | 21.000,00 | 21.000,00 | 21.000,00 | 21.000,00 | 21.000,00 |
Ogółem | 43.634,00 | 44.000,00 | 44.000,00 | 44.000,00 | 44.000,00 | 44.000,00 | 44.000,00 |
Planowany koszt remontów, napraw i modernizacji
Zakres robót | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 |
Remonty ogólnobudowlane | 8.000,00 | 8.000,00 | 8.000,00 | 8.000,00 | 8.000,00 | 8.000,00 |
Naprawy i konserwacje | 15.000,00 | 15.000,00 | 15.000,00 | 15.000,00 | 15.000,00 | 15.000,00 |
Fundusz remontowy | 21.000,00 | 21.000,00 | 21.000,00 | 21.000,00 | 21.000,00 | 21.000,00 |
Razem | 44.000,00 | 44.000,00 | 44.000,00 | 44.000,00 | 44.000,00 | 44.000,00 |
Wykonanie planowanych remontów pozwoli na utrzymanie zasobu w stanie nie pogarszającym się, a przy ich systematycznej realizacji doprowadzi do poprawy stanu technicznego zasobu.
Powyższe kwoty zostały wyliczone, na podstawie aktualnych potrzeb remontowych przy uwzględnieniu poziomu cen i kosztów robót wg stanu na 30 listopada 2013 r.
Planowane koszty mogą ulegać zmianie, co zostanie uwzględnione w corocznych szczegółowych planach remontów opracowywanych przez Samorządowy Zakład Gospodarki Komunalnej w Skąpem.
Rozdział 4.
Planowana sprzedaż lokali w kolejnych latach
§ 5. Sprzedaż mieszkań w Gminie prowadzona jest głównie na rzecz najemców w oparciu o ustawę z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2004 r. Nr 261 poz. 2603 z późn. zm.). Lokale wolne zbywane są w drodze przetargu nieograniczonego.
W przypadku sprzedaży lokali mieszkalnych na rzecz najemców stosowane będą bonifikaty umożliwiające nabycie lokalu za obniżoną cenę w stosunku do wartości rynkowej lokalu w oparciu o odrębną uchwałę Rady Gminy. Wynikiem stosowania przy sprzedaży lokali mieszkalnych bonifikat jest sukcesywna sprzedaż corocznie około 3 lokali mieszkalnych.Szacuje się, że w 2019 roku Gmina posiadać będzie 60 lokali mieszkalnych w tym 10 lokali socjalnych, co stanowić będzie 85% obecnego zasobu mieszkaniowego Gminy.
Uwzględniając potrzeby i możliwości Gminy przewiduje się, że w kolejnych latach sprzedaż lokali mieszkalnych będzie kształtować się w sposób następujący:
Rok | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 |
Planowana sprzedaż lokali mieszkalnych | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Ustalając warunki sprzedaży lokali mieszkalnych dotychczasowym najemcom, Gmina będzie stosować zasady preferencyjne, zachęcające do wykupu jak największej ilości mieszkań.
Rozdział 5.
Zasady polityki czynszowej oraz warunki obniżania czynszu
§ 6. 1. Czynsz za najem lokali mieszkalnych i socjalnych będzie wyliczany na podstawie zasad określonych w Uchwale Nr XX/106/2004 Rady Gminy w Skąpem z dnia 9 czerwca 2004 r. w sprawie określenia zasad polityki czynszowej na najem lokali mieszkalnych i socjalnych w Gminie Skąpe (Dz. Urz. Woj. Lubuskiego z 2004 r. Nr 44, poz. 796).
2. Wysokość stawek czynszu w latach objętych niniejszym programem będzie zależna od sytuacji gospodarczej oraz kształtowania się kosztów utrzymania lokali.
3. Stosując się do wymogów ustawy o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego, wysokość czynszu jest ustalana z uwzględnieniem czynników obniżających wartość użytkową lokalu.
1) Czynniki obniżające:
- położenie budynku,
- położenie lokalu w budynku,
- wyposażenie budynku i lokalu w urządzenia techniczne,
- ogólny stan techniczny budynku.
4. W latach 2010 - 2013 bazowa stawka czynszu za najem 1m2 lokalu mieszkalnego i socjalnego kształtowała się następująco:
Rok | Stawka czynszu za najem 1 m2 pow. użytkowej. lokalu mieszkalnego | Stawka czynszu za najem 1 m2 pow. użytkowej. lokalu socjalnego |
2010 | 2,15 | 0,54 |
2011 | 2,15 | 0,54 |
2012 | 2,15 | 0,54 |
2013 | 2,15 | 0,54 |
Przewidywane dochody w latach 2014-2019
Rodzaj dochodu | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 |
Dochody z najmu | 61.100,00 | 62.500,00 | 62.000,00 | 62.000,00 | 62.000,00 | 62.000,00 |
Rozdział 6.
Sposób i zasady zarządzania lokalami i budynkami wchodzącymi w skład mieszkaniowego zasobu Gminy oraz przewidywane zmiany w zakresie zarządzania mieszkaniowym zasobem Gminy w kolejnych latach
§ 7. 1. Zasobem mieszkaniowym Gminy Skąpe zarządza zakład budżetowy. Zakres wykonywanych zadań przez ten zakład określa statut Samorządowego Zakładu Gospodarki Komunalnej w Skąpem oraz uchwała w sprawie ustalenia zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy. Zakład zarządza budynkami komunalnymi oraz wykonuje obowiązki Gminy jako właściciela nie wyodrębnionych lokali w budynkach wspólnot mieszkaniowych.
Do obowiązków Zakładu należy:
- zawieranie umów najmu na lokale mieszkalne oraz lokale użytkowe zgodnie z uchwałami Rady Gminy Skąpe w tym w zakresie lub zarządzeniami Wójta Gminy Skąpe,
- naliczanie i pobieranie czynszu za lokale mieszkalne i użytkowe,
- naliczanie i pobieranie innych opłat związanych z wynajmem lokali,
- dochodzenie od najemców wykonywania ich obowiązków wynikających z umów najmu,
- wykonywanie obowiązków właściciela nieruchomości wynikających z ustawy o własności lokali w ramach wspólnot mieszkaniowych,
- utrzymanie w należytym stanie porządku i czystości zarządzanych nieruchomości,
- dokonywanie remontów i konserwacji budynków gminnych oraz lokali i pomieszczeń,
- naprawy i wymiana instalacji wodociągowych, grzewczych, kanalizacyjnych i elektrycznych w zakresie należącym do obowiązków Gminy
- zapewnienie dostaw wody i odbioru ścieków do lokali komunalnych stosownie do zawartych umów najmu,
- prowadzenie czynności egzekucyjnych względem najemców lokali pozostających w zwłoce z regulowaniem opłat.
2. W latach następnych nie przewiduje się zmian w sposobie zarządzania zasobem mieszkaniowym Gminy.
3. Zarządzanie w zakresie części wspólnych w budynkach wspólnot mieszkaniowych wykonywane jest przez zarządcę wybieranego przez wspólnotę mieszkaniową w drodze uchwały.
Rozdział 7.
Źródła finansowania gospodarki mieszkaniowej w kolejnych latach
§ 8. 1. W latach 2014 - 2019 źródłem finansowania gospodarki mieszkaniowej będą:
- wpływy z wynajmu komunalnych lokali mieszkalnych, użytkowych, garaży i piwnic,
- środki z budżetu Gminy ustalane w rocznych planach budżetowych,
- inne możliwe do pozyskania środki w ramach wsparcia budowy i remontów mieszkań komunalnych,
- pozostałe dochody.
2. Zestawienie dochodów z tytułu najmu lokali w roku 2013 r.
Rodzaj dochodu | 2013 |
Dochody z najmu | 59.300,00 |
3. W latach następnych dochody z tytułu opłat czynszu za najem lokali ustala się przy następujących założeniach:
- sprzedaż mieszkań w latach wg rozdz. 4,
- przewidywane podwyżki czynszu do 3 % w kolejnych latach.
Rozdział 8.
Wysokość wydatków w kolejnych latach z podziałem na koszty
§ 9. 1. Zakłada się, że podstawowym źródłem finansowania kosztów utrzymania zasobu mieszkaniowego Gminy będą dochody pochodzące z opłat wnoszonych przez najemców lokali.
2. W kolejnych latach przewiduje się następującą wysokość wydatków:
2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | |
Koszty bieżącej eksploatacji ZGK | 4.900,00 | 6.000,00 | 5.500,00 | 5.500,00 | 5.500,00 | 5.500,00 |
Remonty ogólnobudowlane | 8.000,00 | 8.000,00 | 8.000,00 | 8.000,00 | 8.000,00 | 8.000,00 |
Naprawy i konserwacje | 14.000,00 | 15.000,00 | 15.000,00 | 15.000,00 | 15.000,00 | 15.000,00 |
Fundusz remontowy | 21.700,00 | 21.000,00 | 21.000,00 | 21.000,00 | 21.000,00 | 21.000,00 |
Koszty zarządunie ruchomościami wspólnymi(wynagrodzenie, utrzymanie części wspólnych) | 12.500,00 | 12.500,00 | 12.500,00 | 12.500,00 | 12.500,00 | 12.500,00 |
RAZEM: | 118.200,00 | 62.500,00 | 62.000,00 | 62.000,00 | 62.000,00 | 62.000,00 |
3. Zestawienie dochodów i wydatków:
2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | |
Przewidywane wydatki na utrzymanie zasobu mieszkaniowego Gminy | 61.100,00 | 92.500,00 | 92.000,00 | 62.000,00 | 62.000,00 | 62.000,00 |
Przewidywane dochody z najmu lokali | 61.100,00 | 62.500,00 | 62.000,00 | 62.000,00 | 62.000,00 | 62.000,00 |
Środki z budżetu Gminy ustalane w rocznych planach budżetowych | - | 30.000,00 | 30.000,00 | - | - | - |
4. Przewidywane wydatki inwestycyjne.
2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | |
Środki z budżetu Gminy | 0,00 | 30.000,00 | 30.000,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 |
RAZEM: | 0,00 | 30.000,00 | 30.000,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 |
Szacunkowe kwoty wydatków inwestycyjnych są wydatkami prognozowanymi. Wysokość wydatków w poszczególnych latach określi każdorazowo uchwała budżetowa.
Rozdział 9.
Opis działań mających na celu poprawę wykorzystania i racjonalizację gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy
§ 10. 1. Gmina, mając na uwadze zapotrzebowanie na lokale mieszkalne popiera wszelkie działania zmierzające do zwiększenia oferty w zakresie zaspokajania potrzeb mieszkaniowych, a w szczególności:
- podejmuje budowę lokali socjalnych,
- podejmuje adaptację obiektów o innym przeznaczeniu celem uzyskania pomieszczeń dostosowanych do zamieszkania w formie lokali socjalnych,
2. Dla sfinansowania wysokich kosztów budowy lokali socjalnych Gmina korzysta z wsparcia finansowego możliwego do pozyskania z innych źródeł.
3. Planuje się sprzedaż lokali w ilości określonej w rozdz. IV. Gmina będzie kontynuować sprzedaż mieszkań na rzecz najemców, szczególnie w budynkach wspólnot mieszkaniowych, gdzie udział Gminy ogranicza się do własności 1 lub 2 lokali a działania takie pozwolą na pełną prywatyzację budynku.
4. Wykaz ilościowy wspólnot z lokalami stanowiącymi własność Gminy:
Lokale gminne we wspólnocie mieszkaniowej | Liczba wspólnot | Powierzchnia użytkowa lokali gminnych |
45 | 30 | 1977,58 |
Lokalizacja budynków wspólnot, w których Gmina posiada lokale:
Lp. | Miejscowość | ulica/numer | Liczba lokali | Powierzchnia użytkowa lokali gminnych |
1. | Łąkie | 38 | 1 | 72,94 |
2. | Darnawa | 19 | 2 | 105,46 |
3. | Kalinowo | 10 | 1 | 48,10 |
4. | Międzylesie | 6 | 1 | 69,30 |
5. | Międzylesie | 18 | 2 | 87,00 |
6. | Rokitnica | 11 | 1 | 22,00 |
7. | Ołobok | 26 | 1 | 28,00 |
8. | Ołobok | 8 | 3 | 170,16 |
9. | Niekarzyn | 56A | 2 | 87,45 |
10. | Niekarzyn | 58 | 1 | 56,20 |
11. | Radoszyn | 43 | 1 | 60,70 |
12. | Radoszyn | 65 | 2 | 73,45 |
13. | Podła Góra | 23 | 1 | 63,46 |
14. | Zawisze | 6 | 1 | 36,70 |
15. | Zawisze | 7 | 1 | 37,34 |
16. | Zawisze | 9 | 1 | 37,73 |
17. | Zawisze | 14 | 1 | 43,40 |
18. | Skąpe | 36 | 1 | 38,00 |
19. | Darnawa | 36 | 1 | 36,00 |
20. | Niesulice | 19 | 1 | 32,00 |
21. | Cibórz | 14 | 1 | 26,09 |
22. | Cibórz | 18 | 1 | 23,25 |
23. | Cibórz | 19 | 3 | 164,89 |
24. | Cibórz | 26 | 1 | 58,39 |
25. | Cibórz | 29 | 2 | 90,96 |
26. | Cibórz | 30 | 2 | 50,68 |
27. | Cibórz | 31 | 2 | 56,72 |
28. | Cibórz | 32 | 2 | 76,37 |
29. | Cibórz | 33 | 1 | 73,51 |
30. | Cibórz | 40 | 4 | 151,33 |
Razem | 45 | 1977,58 |
5. W zależności od zapotrzebowania i zainteresowania budową mieszkań na terenie Gminy Skąpe sukcesywnie wyznacza się do sprzedaży gminne działki budowlane . W obrębach geodezyjnych Ołobok, Niesulice i Łąkie Gmina Skąpe opracuje miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego gruntów z przeznaczeniem pod budownictwo mieszkaniowe.
6. Z uwagi na ograniczone możliwości finansowe Gminy w stosunku do kosztów realizacji budownictwa mieszkaniowego oraz rozmiar przewidywanych przedsięwzięć w tym zakresie, program jest otwarty na dalsze propozycje wspomagające jego realizację czy rozbudowę.
§ 11. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego.
Przewodniczący Rady Gminy |