Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Lubuskiego rok 2013 poz. 2788

Uchwała nr XLIII/253/13 Rady Miejskiej w Dobiegniewie

z dnia 16 grudnia 2013r.

w sprawie uchwały budżetowej gminy na rok 2014

Na podstawie art.18, ust.2 pkt 4, 9 lit. "d" i "i" oraz pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. nr 142, poz.1591 z późn. zmianami) oraz art. 94 ust. 1, art. 211, art. 212, art. 214, art. 215,art. 217, art. 222 ust.1 i 2, art. 235, art. 236, art. 237, art. 239, art. 242, art. 258 ust. 1, art. 264 ust.3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240)

uchwala się, co następuje:

§ 1. Określasię łączną kwotę planowanych dochodów budżetu gminy w wysokości22 799 761,13
zł ,zgodnie z załącznikiem nr 1 do uchwały, z tego:

1) dochody bieżące w kwocie 19 581 557,13 zł, w tym: dochody z tytułu dotacji i środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, z niepodlegających zwrotowi środków pochodzących z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) oraz z innych środków pochodzących ze źródeł zagranicznych niepodlegających zwrotowi w kwocie 130 300,13 zł,

2) dochody majątkowe w kwocie 3 218 204 zł, w tym: dochody z tytułu dotacji i środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, z niepodlegających zwrotowi środków pochodzących z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) oraz z innych środków pochodzących ze źródeł zagranicznych niepodlegających zwrotowi w kwocie 2 913 204 zł,

§ 2. 1. Określasię łączną kwotę planowanych wydatków budżetu gminy w wysokości21 846 635,13 zł,zgodnie z załącznikiem nr 2 do uchwały.

2. Wydatki budżetu obejmują plan wydatków bieżących na łączną kwotę 19 453 440,13 zł, z czego na:

1) wydatki bieżące jednostek budżetowych w kwocie łącznej - 14 615 185,69 zł, w tym: wydatki na wynagrodzenia i składki od nich naliczane 9 227 520,69 zł, wydatki związane z realizacją zadań statutowych jednostek budżetowych - 5 387 665 zł,

2) wydatki na dotacje, na zadania bieżące - 179 500 zł,

3) wydatki na świadczenia na rzecz osób fizycznych - 3 917 419 zł,

4) wydatki na programy finansowane z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, z niepodlegających zwrotowi środków pochodzących z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) oraz z innych środków niepodlegających zwrotowi, pochodzących z zagranicy w łącznej kwocie 183 335,44 zł,

5) wydatki na obsługę długu publicznego - 558 000 zł.

3. Wydatki budżetu obejmują plan wydatków majątkowych na łączną kwotę 2 393 195 zł, z czego:

1) wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne w kwocie 2 393 195 zł, w tym na wydatki inwestycyjne na programy finansowane z pomocy zagranicznej w łącznej kwocie 2 363 195 zł.

§ 3. 1. Określasię planowaną nadwyżkę budżetu gminy w kwocie953 126 , która przeznaczona zostanie na wykup obligacji, na spłatę zaciągniętych pożyczek i kredytów długoterminowych oraz udzielenie pożyczek w kwocie 100 000 zł.

2. Określasię przychody budżetu w łącznej kwocie 60 642 zł, z tego:

1) przychody ze spłaty udzielonych pożyczek ze środków publicznych w kwocie 60 642 zł.

3. Określasię rozchody budżetu w łącznej kwocie 1 013 768 zł, z tego:

1) udzielone pożyczki i kredyty - 100 000 zł,

2) wykup innych papierów wartościowych - 300 000 zł,

3) na spłatę zaciągniętych kredytów i pożyczek - 613 768 zł.

4. Zestawienie przychodów i rozchodów zawiera załącznik nr 3 do uchwały.

§ 4. 1. Określa się limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek w wysokości 2 000 000 zł, w tym:

1) na sfinansowanie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do kwoty2 000 000 zł.

2. Łączna kwota udzielonych pożyczek w roku 2014 nie może przekroczyć kwoty 100 000zł.

3. Upoważnia się Burmistrz do:

1. Samodzielnego zaciągania zobowiązań do kwoty2 000 000 zł.

2. Dokonywania zmian:

a) w planie wydatków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy w ramach działu,

b) w planie wydatków majątkowych w ramach działu,

c) w planie wydatków w ramach działu, polegających na zwiększeniu lub zmniejszeniu wydatków majątkowych z odpowiednią zmianą (zwiększeniem lub zmniejszeniem) w zakresie wydatków bieżących w ramach działu,

3. Przekazania uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych gminy do dokonywania przeniesień planowanych wydatków bieżących jednostki w obrębie jednego rozdziału klasyfikacji budżetowej, za wyjątkiem wydatków na uposażenia, wynagrodzenia i składek od nich naliczanych.

4. Przekazania uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych gminy do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku 2014 i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok 2014 na łączną kwotę 400.000 zł.

5. Lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.

6. Udzielania pożyczek w roku budżetowymdo maksymalnej wysokości 100 000 zł.

7. Zaciągania zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów krótkoterminowych w roku budżetowym do kwoty2 000 000 zł.

§ 5. 1. Ustala się rezerwę ogólna w kwocie 150 000 zł.

2. Ustala się rezerwy celowe budżetu w kwocie łącznej 50 000 zł, z tego:

1) na realizację zadań własnych z zakresu zarządzenia kryzysowego w kwocie 50 000 zł.

§ 6. 1. W planie dochodów i planie wydatków budżetu wyodrębnia się:

1) dochody i wydatki związane z realizacją zadań zleconych z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w kwocie 2 613 703 zł,

2. W planie dochodów i planie wydatków budżetu określa się:

1) dochody z opłat, z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 130 000 zł oraz wydatki budżetu na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz gminnym programie przeciwdziałania narkomanii w kwocie 130 000 zł.

§ 7. Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu gminy jednostkom należącym do sektora finansów publicznych i jednostkom spoza sektora finansów publicznych zawiera załącznik nr 4 do uchwały.

§ 8. Wydatki budżetu na 2014 rok obejmują zadania jednostek pomocniczych gminy na łączną kwotę 89 155 zł.

§ 9. Określa się plan przychodów i kosztów samorządowego zakładu budżetowego - "Centrum Integracji Społecznej w Dobiegniewie", zgodnie z załącznikiem nr 5 do uchwały.

§ 10. W planie dochodów i wydatków budżetu określa się dochody związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska w kwocie 20 000 zł.

§ 11. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi.

§ 12. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2014 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego.


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XLIII/253/13
Rady Miejskiej w Dobiegniewie
z dnia 16 grudnia 2013 r.
Zalacznik1.pdf

Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XLIII/253/13
Rady Miejskiej w Dobiegniewie
z dnia 16 grudnia 2013 r.
Zalacznik2.pdf

Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr XLIII/253/13
Rady Miejskiej w Dobiegniewie
z dnia 16 grudnia 2013 r.
Zalacznik3.xls

Załącznik Nr 4 do Uchwały Nr XLIII/253/13
Rady Miejskiej w Dobiegniewie
z dnia 16 grudnia 2013 r.
Zalacznik4.xlsx

Załącznik Nr 5 do Uchwały Nr XLIII/253/13
Rady Miejskiej w Dobiegniewie
z dnia 16 grudnia 2013 r.
Zalacznik5.pdf

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00