Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Lubuskiego rok 2013 poz. 2388

Uchwała nr XL/198/2013 Rady Miejskiej w Małomicach

z dnia 13 listopada 2013r.

w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( tekst jednolity Dz. U. z 2013r. poz. 594 z późn. zmianami) w związku z art. 10 ust. 1 i 3 i art. 12 ust. 4, art. 12 b ust. 4 oraz art. 20 ust. 2 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych[1]) (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 95 poz. 613 z póź. zmianami) oraz obwieszczenia Ministra Finansów z dnia 7 sierpnia 2013 r. w sprawie górnych granic stawek kwotowych podatków i opłat lokalnych w 2014r. (M.P. 2013 poz. 724)Rada Miejska uchwala, co następuje:

§ 1. Określa się roczne stawki podatku od środków transportowych następującej wysokości:

1. Od samochodów ciężarowycho dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu:

Lp.

Samochody ciężarowe o dopuszczalnej masie całkowitej
(w tonach)

Stawka podatku
(w złotych)

1.

powyżej3,5 tony do 5,5 tony włącznie

620,00

2.

powyżej 5,5 tony do 9 ton włącznie

1.034,00

3.

powyżej 9 ton iponiżej 12 ton

1.241,00

2. Od samochodów ciężarowycho dopuszczalnej masie całkowitej równej lub wyższej niż 12 ton z tym, że w zależności od liczby osi, dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu i rodzaju zawieszenia stawki podatku wynoszą:

Lp.

Liczba osi i dopuszczalna masa całkowita
(w tonach)

Stawka podatku
(w złotych)

nie mniej niż

mniej niż

Oś jezdna (osie jezdne) z zawieszeniem pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne

Inne systemy zawieszenia osi jezdnych

dwie osie

4.

od 12

1.000,00

2.368,00

trzy osie

5.

od 12

1.500,00

1.600,00

cztery osie i więcej

6.

od 12

29 włącznie

2.368,00

2.368,00

7.

powyżej 29

2.368,00

2.480,00

3. Od ciągników siodłowych i balastowychprzystosowanych do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów stawki podatku wynoszą:

Lp.

Ciągniki siodłowe i balastowe łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów(w tonach)

Stawka podatku
( w złotych)

8.

od 3,5 tony i poniżej 12 ton

1.447,00

4. Od ciągników siodłowych i balastowychprzystosowane do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdówrównej lub wyższej niż 12 tonz tym, że w zależności od liczby osi, dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu i rodzaju zawieszenia stawki podatku wynoszą:

Lp.

Liczba osi i dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów:ciągnik siodłowy+naczepa; ciągnik balastowy+przyczepa(w tonach)

Stawka podatku ( w złotych)

nie mniej niż

mniej niż

oś jezdna (osie jezdne) z zawieszeniem pneumatyczym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne

inne systemy zawieszenia osi jezdnych

dwie osie

9.

od 12

31włącznie

1.700,00

1.700,00

10.

powyżej 31

1.700,00

1.960,00

trzy osie

11.

12

40 włącznie

1.830,00

1.830,00

12.

powyżej 40

2.368,00

2.500,00

5. Od przyczep i naczep, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitąod 7 ton i poniżej 12 ton, z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego :

Lp.

Przyczepy i naczepy łącznie z pojazdem silnikowym o dopuszczalnej masie całkowitej( w tonach)

Stawka podatku
(w złotych)

13.

od 7 ton i poniżej 12 ton

1.241,00

6. Od przyczep i naczep, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitąrówną lub wyższą niż 12 ton, z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego, z tym że w zależności od osi, dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu i rodzaju zawieszenia:

Lp.

Liczba osi i dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów : naczepa/przyczepa+ pojazd silnikowy(w tonach)

Stawka podatku ( w złotych)

nie mniej niż

mniej niż

Oś jezdna (osie jezdne) z zawieszeniem pneumatyczym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne

Inne systemy zawieszenia osi jezdnych

jedna, dwie, trzy osie

14.

od 12

38 włącznie

1.447,00

1.447,00

15.

powyżej 38

1.700,00

1.700,00

7. Od autobusów, w zależności od liczby miejsc do siedzenia:

Lp.

Autobusy - ilość miejsc do siedzenia

Stawka podatku (w złotych)

16.

mniej niż 30 miejsc

1.447,00

17.

równej lub wyższej niż 30 miejsc

1.830,00

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Małomic.

§ 3. Traci moc uchwała Nr XXVIII/137/2012 Rady Miejskiej Małomice z dnia 20 listopada 2012 roku w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych.

§ 4. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego z mocą obowiązującą od 01 stycznia 2014 roku oraz podlega podaniu do wiadomości publicznej.

Przewodniczący Rady


Józef Chuchra


Uzasadnienie

Burmistrz Małomic przedkłada projekt uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych w Gminie Małomice, które będą obowiązywały od dnia 01 stycznia 2014 roku.

Stawki przeliczane są zgodnie z procentowym wskaźnikiem kursu EURO i walut krajowych ogłaszanym w dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, na pierwszy dzień roboczy października danego roku w stosunku do kursu EURO w roku poprzedzającym dany rok podatkowy - w przypadku gdy wskaźnik ten jest równy lub wyższy niż 5 %. Przeliczone stawki zaokrągla się w górę do pełnych groszy.

Wysokość stawek minimalnych określa się dla samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej równej lub wyższej niż 12 ton, ciągników siodłowych i balastowych przystosowanych do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów równej lub wyższej niż 12 ton oraz przyczep i naczep, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą równą lub wyższą niż 12 ton, z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego.

W związku z tym, że kurs EURO ogłoszony na pierwszy roboczy dzień października 2013 r, tj. na 1 października 2013r. wyniósł 4,2308 zł, a zatem uległ zwiększeniu o 3,05 % w stosunku do kursu euro ogłoszonego na pierwszy dzień roboczy października roku poprzedniego, który 1 października 2012 roku wynosił 4,1057 zł. W związku z tym stawki minimalne podatku od środków transportowych nie zostały przeliczone i w 2014r. będą obowiązywać stawki z roku podatkowego 2013.

W projekcie uchwały Burmistrz proponuje dokonać zmiany stawek :

- samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej równej lub wyższej niż 12 ton dotyczących dwóch osi jezdnych z zawieszeniem pneumatycznym lub zawieszeniem uznanym za równoważne,

- samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej równej lub wyższej niż 12 ton dotyczących trzech osi jezdnych,

- ciągników siodłowych i balastowych przystosowanych do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów równej lub wyższej niż 12 ton do 31 ton włącznie dotyczących dwóch osi jezdnych,

- ciągników siodłowych i balastowych przystosowanych do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów wyższej niż 31 ton dotyczących dwóch osi jezdnych z zawieszeniem pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne,

- ciągników siodłowych i balastowych do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów wyższej niż 40 ton dotyczących trzech osi jezdnych z innym systemem zawieszenia,

- przyczep i naczep, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą wyższą niż 38 ton,


[1]) Niniejsza ustawa dokonuje w zakresie swojej regulacji wdrożenia następujących dyrektyw Wspólnot Europejskich: 1) dyrektyw 92/106/EWG z dnia 7 grudnia 1992 r. w sprawie ustanowienia wspólnych zasad dla niektórych typów transportu kombinowanego towarów między państwami członkowskimi (Dz.Urz.WE L 368 z 17.12.1992r.), 2) dyrektywy 1999/62/WE z dnia 17 czerwca 1999r. w sprawie pobierania opłat za użytkowanie niektórych typów infrastruktury przez pojazdy ciężarowe (Dz. Urz. WE L 187 z 20.07.1999r.). Dane dotyczące ogłoszenia aktów prawa Unii Europejskiej, zamieszczone w niniejszej ustawie - z dniem uzyskania przez Rzeczpospolitą Polską członkostwa w Unii Europejskiej - dotyczą ogłoszenia tych aktów w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej - wydanie specjalne.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00