Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Lubuskiego rok 2013 poz. 2134

Sprawozdanie Wójta Gminy Lipinki Łużyckie SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI BUDŻETU GMINY LIPINKI ŁUŻYCKIE ZA 2012 ROK

- dochody majątkowe 1 865 256 zł

- dochody bieżące 8 210 469 zł oraz wydatki w kwocie 9 589 959 zł, w tym:

- wydatki majątkowe 1 652 704 zł

- wydatki bieżące 7 937 255 zł Zaplanowano nadwyżkę budżetu w wysokości 485 766 zł, przeznaczony na spłatę rat kredytów i pożyczek. Zaplanowano przychody budżetu w wysokości 1 532 454 zł, w tym 686 598 zł na finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących cz budżetu Unii Europejskiej. W toku realizacji budżetu Rada Gminy na podstawie przyjętych uchwał oraz Wójt Gminy na podstawie wydanych zarządzeń dokonali zmian budżetu, których rezultatem jest zwiększenie planowanych dochodów do kwoty 10 977 561 zł ( zwiększenie o 901 836 zł) oraz zwiększenie planu wydatków do kwoty 9 739 706 zł (zwiększenie o 149 747 zł). Dokonanie zwiększeń po stronie dochodów było konsekwencją wprowadzenia nowych i zwiększenia istniejących dotacji na zadania zlecone i własne oraz refundacji poniesionych w latach poprzednich kosztów zadań realizowanych z udziałem środków z budżetu Unii Europejskiej. Zwiększenie budżetu po stronie wydatkowej związane są z uzupełnianiem środków na wydatki bieżące oraz wprowadzaniem środków z dotacji, natomiast znaczne zmniejszenie wydatków majątkowych (ogółem o kwotę 1 023 047 zł) jest efektem przesunięcia części inwestycji budowy wodociągu w Górce na rok 2013.W trakcie roku budżet został uzupełniony wolnymi środkami w wysokości 336 935 zł, wynikającymi z rozliczeń z lat poprzednich. W wyniku zmian wydatków majątkowych zmniejszone zostały przychody z kredytów i pożyczek o kwotę 145 856 oraz pożyczki na wyprzedzające finansowanie o kwotę 392 713 zł, w wyniku czego na koniec roku 2012 zadłużenie Gminy wynosiło 3 953 863,03 zł co stanowi 36,62% dochodów wykonanych - zestawienie realizacji przychodów i rozchodów budżetu w 2012 roku stanowi załącznik Nr 3. W efekcie zmian budżetu planowana nadwyżka na koniec roku wyniosła 1 237 855 zł, wykonana została w wysokości 1 772 052,36 zł. Podczas realizacji budżetu zwiększono plan dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej do kwoty 1 657 532 zł - tabelaryczne zestawienie realizacji dochodów i wydatków związanych z zadaniami w zakresie administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie odrębnymi ustawami stanowi załącznik Nr 4. DOCHODY - ogółem zrealizowano w 98,37% Dział 010 ROLNICTWO I ŁOWIECTWO Z wpływów za dzierżawę terenów łowieckich planowano uzyskać kwotę 4 000 zł, wpłynęło 3 868,31 zł. Na rachunek gminy przekazana została dotacja na zwrot podatku akcyzowego: 99 875 zł (100% planowanych środków). Na rachunek budżetu Gminy wpłynęło 1 565 256 zł (100%) dotacji za zrealizowaną w 2010 roku budowę wodociągu w Pietrzykowie- dofinansowaną w ramach PROW. Dział 400 WYTWARZANIE I ZAOPATRYWANIE W ENERGIĘ ELEKTRYCZNĄ, GAZ I WODĘ Wpływy ze sprzedaży wody zaplanowano na kwotę 298 000 zł, a uzyskano 312 901,12 zł. Dodatkowo z zaplanowanych 3 000 zł odsetek za nieterminowe opłaty wpłynęło 3 014,20 zł. Uzyskano także wpłaty za przyłącza wodociągowe: 6 325,14 zł z zaplanowanych 6 500 zł. Dział 600 TRANSPORT I ŁĄCZNOŚĆ W dziale tym zaplanowano dochody z tytułu opłat za zajęcie pasa drogi w wysokości 500 zł, z których wpłynęło 236,94 zł. Dział 700 GOSPODARKA MIESZKANIOWA Z ogólnie zaplanowanej kwoty 339 543 zł wpłynęło 258 229,03 zł, co stanowi 76,05%, z tego:

- za wieczyste użytkowanie wpłynęło 99,97% zaplanowanych środków tj. 703,79 zł;

- za dzierżawę i wynajem lokali mieszkalnych i użytkowych planowano 72 000 zł - wpłynęło 74 863,23 zł;

- ze sprzedaży mienia komunalnego planowano uzyskać kwotę 266 339 zł, wpłynęło 182 405,81 zł;

- z zaplanowanych odsetek w kwocie 500 zł uzyskano wykonanie w wysokości 256,20 zł. Dział 750 ADMINISTRACJA PUBLICZNA Z zaplanowanych 52 205 zł wykonano 51 618,91 zł. Z tego w 100% wpłynęła zaplanowana w wysokości 45 500 zł dotacja na zadania zlecone związane z prowadzeniem ewidencji ludności, wystawianiem dowodów osobistych oraz prowadzeniem czynności związanych z wykonaniem powszechnego obowiązku obronnego. Uzyskano również 6 112,71 zł z pozostałych dochodów (ze sprzedaży złomu, materiałów rozbiórkowych, odszkodowania oraz inne drobne wpłaty) na plan 6 700 zł. Z tytułu udziału we wpływach za udostępnianie danych meldunkowych Gmina uzyskała 6,20 zł z planowanych 5 zł. Dział 751 URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW WŁADZY PAŃSTWOWEJ, KONTROLI I OCHRONY PRAWA ORAZ SĄDOWNICTWA W 100% wpłynęła dotacja w kwocie: 577 zł na prowadzenie rejestru wyborców. Dział 752 OBRONA NARODOWA W dziale tym zaplanowana została dotacja w wysokości 600 zł na przeprowadzenie szkolenia obronnego. Dział 754 BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE I OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA W dziale tym zaplanowane zostały środki przekazane na rzecz Ochotniczej Straży Pożarnej w Lipinkach Łużyckich: 1 500 zł dotacja od Zarządu Województwa Lubuskiego oraz 1 700 zł darowizny - dochody wykonane w 100%. Dział 756 DOCHODY OD OSÓB PRAWNYCH, OSÓB FIZYCZNYCH I OD INNYCH JEDNOSTEK NIEPOSIADAJĄCYCH OSOBOWOŚCI PRAWNEJ ORAZ WYDATKI ZWIĄZANE Z ICH POBOREM W dziale tym na ogólnie zaplanowaną kwotę 2 208 745 zł uzyskano 2 197 483,38 zł, co stanowi 99,49% planu, z tego:

- z tytułu wpływów z karty podatkowej wpłynęły środki z Urzędu Skarbowego w kwocie 9,00 zł z zaplanowanych 100 zł;

- z zaplanowanej kwoty 343 000 zł podatku od nieruchomości od osób prawnych wpłynęło na rachunek Gminy 342 995,87 zł (100,00%);

- podatku od nieruchomości od osób fizycznych zaplanowano 322 000 zł, z czego wpłynęło 336 854,36 zł (104,61%);

- wpływy z podatku rolnego od osób prawnych wyniosły 51 038,00 zł na planowane 53 000 zł (96,30%), natomiast od osób fizycznych: 173 150,19 zł na planowane 172 000 zł (100,67%);

- wpływy z podatku leśnego wyniosły: od osób prawnych 89 414,00 zł na planowane 82 000 zł (109,04%), od osób fizycznych 1 783,56 zł na plan 2 000 zł (89,18%);

- z podatku od środków transportowych uzyskano 2 393,00 zł od osób prawnych, co stanowi 95,72% planowanej kwoty 2 500 zł oraz 9 313,60 zł od osób fizycznych na plan 9 400 (99,08%);

- planowano wpływy z tytułu podatku od spadków i darowizn w kwocie 20 000 zł - zrealizowano 19 196,00 zł;

- wpłynęło 548,80 zł (99,78%) z zaplanowanej kwoty 550 zł wpływów z opłaty targowej;

- uzyskano dochody z podatku od czynności cywilnoprawnych od osób fizycznych 44 576,00 zł na które ustalono plan w wysokości 50 000 zł oraz 38,00 zł od osób prawnych (100% planu);

- z zaplanowanych odsetek na 21 000 zł wpłynęło 25 712,27 zł (122,44%);

- uzyskano dochody z tytułu opłaty skarbowej w kwocie 2 969,00 zł - planowano 3 100 zł;

- wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu: na plan 36 375 zł uzyskano 36 385,29 zł (100,03%);

- na zaplanowane 1 084 682 zł udziałów w podatku dochodowym od osób fizycznych wpłynęło 1 054 576,00 zł, wpływy z udziałów stanowiły 97,22% planu;

- z zaplanowanej kwoty 7 000 zł udziałów w podatku dochodowym od osób prawnych wpłynęło 6 530,44 zł. Dział 758 RÓŻNE ROZLICZENIA Ogółem dochody w tym dziale zaplanowano na poziomie 4 033 880 zł, z czego wykonano 4 034 358,16 zł. W 100% został wykonany plan części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego: 2 113 927 zł, części wyrównawczej subwencji: 1 897 023 zł oraz uzupełnienie subwencji ogólnej: 6 930 zł. Uzyskano również 16 478,16 zł odsetek od środków zgromadzonych na rachunku bankowym, których zaplanowano 16 000 zł. Dział 801 OŚWIATA I WYCHOWANIE Ogółem dochody w dziale 801 - Oświata i wychowanie zaplanowano w wysokości 154 084 zł, zostały one wykonane w 97,26% tj. 149 868,84 zł. Za wynajem sprzętu sali gimnastycznej zaplanowano wpływ środków w wysokości 10 000 zł, a uzyskano 5 490,00 zł. W 100% wpłynęły środki na dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianych pracowników w celu przyuczenia ich do wykonywania określonej pracy w wysokości 41 546,86 zł. Ponadto uzyskano odsetki od rachunków bankowych: przedszkola - 90,98 zł, zespołu szkół - 998,33 zł. Z pozostałości środków na rachunkach jednostek oświatowych uzyskano: od rachunku przedszkola - 68,72 zł, zespołu szkół - 526,61 zł. W rozdziale 80104 - Przedszkola w 100% zrealizowana została dotacja na przebudowę i modernizację przedszkola w Lipinkach Łużyckich, otrzymana z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego w wysokości 101 147,34 zł Dział 852 POMOC SPOŁECZNA Ogółem plan wynosił 1 890 339 zł, z czego wpłynęło 1 843 100,36 zł. W 100% wpłynęły dotacje na:

- zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe - 115 800 zł;

- składki na ubezpieczenie zdrowotne podopiecznych OPS - 7 699 zł;

- zasiłki stałe - 101 890 zł;

- wypłacanie wynagrodzenia za sprawowanie opieki - 500 zł;

- działalność Ośrodka Pomocy Społecznej - 44 800 zł;

- wypłatę pomocy finansowej osobom pobierającym świadczenie pielęgnacyjne - 9 100 zł;

- realizację programu "Pomoc państwa w zakresie dożywiania" - 98 250 zł. Z planowanej kwoty 1 485 500 zł dotacji na świadczenia rodzinne, zaliczkę alimentacyjną, fundusz alimentacyjny oraz składki na ubezpieczenie emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego zwrócono na rachunek dysponenta 46 372 zł środków, które nie zostały wykorzystane w 2012 roku. Z zaplanowanej kwoty 6 000 zł udziału we wpływach z odzyskanych zaliczek alimentacyjnych oraz funduszu alimentacyjnego wpłynęło 6 008,76 zł. Na składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia rodzinne wpłynęło 95,07% planowanej dotacji w kwocie 15 900 zł (zwrócono niewykorzystaną część 783,60 zł). Wpływy z opłat za usługi opiekuńcze zaplanowano na kwotę 3 900 zł, wpłynęło 3 899,14 zł. W 2012 roku do budżetu przekazana została kwota 702,21 zł odsetek od rachunków bankowych Ośrodka Pomocy Społecznej. Tytułem zwrotów nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych z lat poprzednich wpłynęło na rachunek gminy 197,85 zł z planowanych 200 zł. Ośrodek Pomocy Społecznej wykazał pozostałe dochody w wysokości 9 zł, na które nie ustalono planu.. Dział 853 POZOSTAŁE ZADANIA W ZAKRESIE POLITYKI SPOŁECZNEJ W dziale tym zaplanowane zostały środki przeznaczone na finansowanie projektów w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Kwotę 46 450,77 zł stanowi otrzymana w 100% dotacja rozwojowa do projektu realizowanego przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Lipinkach Łużyckich pn: "Aktywna integracja szansą na lepszą przyszłość", natomiast kwota 116 494,21 zł z planowanych 122 449 zł stanowi dotację do projektu pn.: "Przyszłość jest nasza - dodatkowe zajęcia wyrównawcze, rozwijające i terapeutyczne dla uczniów Szkoły Podstawowej w Lipinkach Łużyckich." Dział 854 EDUKACYJNA OPIEKA WYCHOWAWCZA Z przyznanej dotacji na wypłatę stypendiów socjalnych w wysokości 128 492 zł wykorzystano 84 961,60 zł ( co stanowiło 80% wydatkowanych środków) - różnica została zwrócona dysponentowi środków - wykorzystane środki zabezpieczyły w całości potrzeby. Dział 900 GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA W dziale tym zaplanowano wpływy dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu ochrony środowiska wykonane w kwocie 6 921,60 zł co stanowi 98,88 % planu - tabelaryczne zestawienia dochodów i wydatków z tego tytułu stanowi załącznik Nr 6. Dział 921 KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO W dziale tym w 100% zrealizowana została dotacja na dofinansowanie dożynek z 2011 roku w kwocie 12 885 zł. Zestawienie tabelaryczne realizacji dochodów przedstawia załącznik Nr 1. WYDATKI - ogółem zrealizowano 92,67% Realizacja zadań przedstawia się następująco: Dział 010 ROLNICTWO I ŁOWIECTWO Ogółem zaplanowano 702 374 zł, wykorzystano 595 486,93 zł z tego:

- na budowę wodociągu w Górce 441 914,10 zł;

- na rozbudowę sieci wodociągowej w Suchlebie 29 225,32 zł;

- na dokumentację budowy wodociągu w Piotrowicach 20 130,00 zł;

- na opłatę składek dla Lubuskiej Izby Rolniczej przekazano 4 342,51 zł z zaplanowanej kwoty 4 843 zł;

- na zwrot podatku akcyzowego wydano 100% otrzymanej na ten cel kwoty tj. 99 875,00 zł, w ramach środków na obsługę przeznaczono na zakup akcesoriów komputerowych (tonery i papier) kwotę 1 958,33 zł. Dział 400 WYTWARZANIE I ZAOPATRYWANIE W ENERGIĘ ELEKTRYCZNĄ, GAZ I WODĘ Z ogólnie zaplanowanej w tym dziale kwoty 247 268 zł wydatkowano 196 859,81 zł. Wydatki na wynagrodzenia i pochodne w tym dziale wyniosły 76 874,31 zł, pozostałe wydatki bieżące (zakup energii, zakupy materiałów, opłaty za konserwacje urządzeń i badania wody, podatki oraz opłaty za korzystanie ze środowiska) stanowiły kwotę 119 985,50 zł. Dział 600 TRANSPORT I ŁĄCZNOŚĆ Na modernizację i utrzymanie dróg gminnych zaplanowano ogółem 92 067 zł, z których wykorzystano 65 230,60 zł na bieżące utrzymanie dróg, remonty przystanków, zimowe utrzymanie dróg, a także zakup i transport tłucznia do uzupełniania dróg gminnych. Dział 700 GOSPODARKA MIESZKANIOWA Z ogółem zaplanowanej kwoty 146 610 zł zrealizowano wydatki w kwocie 99 555,11 zł. W ramach tych wydatków na wynagrodzenia i pochodne wykorzystana została kwota 38 662,69 zł. Pozostałą kwotę w wysokości 60 892,42 zł stanowią koszty wywozu nieczystości, energię, ubezpieczenie mienia komunalnego, drobnych zakupów i napraw, opłaty za administrowanie, wyceny itp. Dział 710 DZIAŁALNOŚĆ USŁUGOWA Na wykonanie projektów decyzji o warunkach zabudowy przeznaczono kwotę 14 793 zł, z której wykorzystano 10 080,00 zł. Ponadto kwotę 7 707 zł przeznaczono na usługi geodezyjne ( wypisy z rejestru gruntów, ksera map, wznowienie granic działek itp.), wykorzystaną w całości. Dział 750 ADMINISTRACJA PUBLICZNA Zaplanowano wydatki w wysokości 1 393 070 zł, zrealizowano 1 317 921,55 zł, w tym:

- w 100% wykonano zaplanowane w wysokości 45 500 zł wydatki na zadania zlecone z administracji publicznej;

- wydatki rady gminy zaplanowano: 46 000 zł, wykorzystano: 45 648,17 zł, z czego kwota 43 698,00 zł stanowi wydatki na diety radnych;

- z planowanych wydatków urzędu gminy: 1 181 930 zł wykonano 1 128 356,49 zł, w tym wynagrodzenia i pochodne plan: 918 969 zł, wykonanie: 894 264,59 zł, kwotę 3 749,60 przekazano w formie dotacji dla Urzędu Marszałkowskiego na realizację programu "Lubuski e-Urząd";

- na promocje gminy z planowanej kwoty 10 000 zł wykonano 6 339,34 zł;

- na wynagrodzenia wraz z pochodnymi pracowników zatrudnionych w ramach prac interwencyjnych i robót publicznych zaplanowano 56 840 zł, z których wykonano wydatki w wysokości 44 475,79 zł, pozostałe wydatki bieżące w rozdziale 75095 wyniosły 47 601,76 zł z planowanej kwoty 52 800 zł. Dział 751 URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW WŁADZY PAŃSTWOWEJ, KONTROLI I OCHRONY PRAWA ORAZ SĄDOWNICTWA W dziale tym zostały wykonane w 100% środki na prace związane z prowadzeniem rejestru wyborców w kwocie 557 zł. Dział 752 OBRONA NARODOWA W ramach tego działu przeprowadzono szkolenie obronne, na które wykorzystano 100% zaplanowanych środków - 600,00zł. Dział 754 BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE I OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA W dziale tym z zaplanowanej kwoty 44 950 zł, na wydatki bieżące związane z ochroną przeciwpożarową w gminie (OSP), wykorzystano 41 901,22 zł. Z planowanych 3 400 zł na obronę cywilną wykorzystano 1 910,02 zł na zakup sprzętu OC (1 710,02 zł) oraz udział w Powiatowej Spartakiadzie w Sportach Obronnych Pracowników Samorządowych połączonej ze szkoleniem z zakresu obrony cywilnej (200,00 zł) . W dziale tym zaplanowano kwotę 2 000 zł na wydatki bieżące Komendy Powiatowej Policji w Żarach oraz nagrodę za osiągnięcia dla policjantów, którzy realizują zadania z zakresu służby prewencyjnej na terenie gminy Lipinki Łużyckie - zaplanowana kwota została wykorzystana i rozliczona w 100%. Dział 757 OBSŁUGA DŁUGU PUBLICZNEGO Na obsługę, zaciągniętych zobowiązań zaplanowano 228 038 zł, w 2012 roku zapłacono odsetki od kredytów i pożyczek w wysokości 227 174,51 zł oraz prowizję od zaciągniętej pożyczki w wysokości 862,34 zł. Dział 758 RÓŻNE ROZLICZENIA Na koniec 2012 roku w budżecie pozostała niewykorzystana rezerwa celowa na zadania z zakresu zarządzania kryzysowego w wysokości 20 000 zł oraz rezerwa ogólna w wysokości 75 868 zł. Dział 801 OŚWIATA I WYCHOWANIE Ogółem na oświatę w gminie zaplanowano kwotę 3 591 827 zł, z której wykorzystano 3 481 547,04 zł. Z tego:

- w rozdziale 80101 zaplanowano kwotę 1 871 534 zł, z czego na wynagrodzenia i pochodne wykorzystano 1 379 220,25 zł (w tym na godziny ponadwymiarowe nauczycieli i zastępstwa doraźne wydano kwotę 89 603,08 zł) z planowanej kwoty 1 428 806 zł, natomiast na wydatki bieżące (pomoce naukowe, energię, zakup oleju opałowego, remonty bieżące, fundusz świadczeń socjalnych itp.) wykorzystano 427 077,22 zł (w tym kwota 141 122,82 zł stanowi wydatki na zakup oleju opałowego). Ponadto Zespół Szkolno-Przedszkolny realizował dochody własne którymi finansował wybrane wydatki - tabelaryczne zestawienie planu dochodów własnych i wydatków nimi finansowanych stanowi załącznik Nr 7;

- 547 650 zł zaplanowano na utrzymanie przedszkola (płace i pochodne, remont, zakup: pomocy naukowych, opału, energii, itp.), wykonano 542 601,57 zł. W kwocie tej w ramach porozumienia zawartego z gminą miejską Żary przekazano 10 823,94 zł napobyt dzieci z terenu Gminy Lipinki Łużyckie w niepublicznych przedszkolach dotowanych przez tą jednostkę samorządu terytorialnego;

- w rozdziale 80110 Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Lipinkach Łużyckich z zaplanowanej kwoty 761 191 zł wykorzystano na: wydatki bieżące (odpis na zfśs i wydatki osobowe niezaliczane do wynagrodzeń) 88 940,39 zł, na wynagrodzenia i pochodne 656 283,99 zł;

- na przewozy szkolne tj. zatrudnienie kierowcy i opiekuna dzieci, zastępstwa, zakup paliwa i niezbędnych części zamiennych do autobusu szkolnego, przeglądy techniczne i bieżące naprawy oraz dodatkowy wynajem autobusu do przewozu dzieci i zwrot za zakupione bilety z zaplanowanej kwoty 231 870 zł wykonano 211 916,27 zł;

- na dokształcanie i doskonalenie nauczycieli z planu 16 360 zł, wykorzystano 13 136,11 zł;

- na utrzymanie stołówki szkolnej (wynagrodzenia, pochodne i zfśs, usługi i zakupy oraz wyżywienie kucharek) zaplanowano 107 807 zł - wykonano 107 458,45 zł;

- na zakupy doposażenia gabinetów dla młodzieży szkolnej planowano: 3 250 zł, wykonano natomiast 2 795,93 zł;

- wykorzystano 100% zaplanowanych w wysokości 41 414,86 zł środków na dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianych pracowników w celu przyuczenia ich do wykonywania określonej pracy;

- wykorzystano 9 952,00 zł (99,52%) z przyznanych 10 000 zł środków na stypendia naukowe i sportowe;

- na przeprowadzenie egzaminu na wyższy stopień awansu zawodowego nauczyciela wydatkowano 100% zaplanowanej kwoty: 750,00 zł. Dział 851 OCHRONA ZDROWIA Z ogólnie zaplanowanej kwoty 44 960 zł wykorzystano 37 527,38 zł. Zaplanowano wydatki w kwocie 2 000 zł na realizację Programu Przeciwdziałania Narkomanii, z których wykorzystano w 2012 roku 798,97 zł zakup programów i filmów dydaktycznych i realizację programu "Narkotyki - nie biorę" oraz 37 560 zł na realizację Programu Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, z czego wykorzystano 31 328,41 zł (diety dla członków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, pomoc dla dzieci z rodzin patologicznych, przeprowadzenie programów profilaktycznych w szkołach tj. "Noe" i "Debata", sfinansowanie wyjazdów na kolonie, funkcjonowanie świetlicy terapeutycznej oraz warsztatów twórczych, zatrudnienie psychologa i terapeuty itp.). W ramach porozumienia podpisanego z Powiatem Żarskim przekazano 5 400,00 zł dotacji na wykonanie szczepień, co stanowiło 100% zaplanowanych środków - dotacja została rozliczona w terminie. Dział 852 POMOC SPOŁECZNA Z ogółem zaplanowanej kwoty 2 195 389 zł wykorzystano 2 133 770,88 zł (w kwocie tej zawarte są wydatki w wysokości 1 463 844,40 zł zrealizowane z dotacji celowych na zadania zlecone). Zaplanowano 38 200 zł na współfinansowanie pobytu dwojga podopiecznych z Gminy Lipinki Łużyckie w Domach Pomocy Społecznej, wydano kwotę 38 200,04 zł. Na finansowanie częściowych kosztów pobytu dziecka w zawodowej rodzinie zastępczej wykorzystano 857,98 zł z przeznaczonych na ten cel 1 000 zł. Na realizację świadczeń rodzinnych, zaliczek alimentacyjnych, wypłat z funduszu alimentacyjnego oraz składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego z zaplanowanych 1 496 960 zł wykorzystano 1 449 103,16 zł, z których kwotę 40 183,46 zł stanowią wydatki na wynagrodzenia i pochodne pracownika obsługi świadczeń rodzinnych oraz 71 712,96 zł składki na ubezpieczenia społeczne osób pobierających świadczenia. Składki na ubezpieczenia zdrowotne osób pobierających niektóre świadczenia z pomocy społecznej oraz niektóre świadczenia rodzinne zostały wykorzystane w wysokości 22 869,24 zł z zaplanowanych 23 653 zł. Wypłacono 166 591,53 zł z planowanej kwoty 167 592 zł tytułem zasiłków okresowych i celowych oraz 102 485,53 zł z zaplanowanych 102 487 zł zasiłków stałych, z których skorzystało 28 osób (wypłacono 293 świadczenia). Wydatkowano 33 036,98 zł z zaplanowanej kwoty 33 037 zł na wypłatę dodatków mieszkaniowych. Koszty funkcjonowania Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej wyniosły w 2012 roku 147 612,13 zł (planowano 148 683 zł), z czego na wypłatę wynagrodzeń i ich pochodnych wydatkowano 126 149,82 zł. Planowano również 34 977 zł na usługi opiekuńcze (wynagrodzenia, pochodne i zfśs opiekunek), z których wykorzystano 25 100,29 zł. Na realizację programu "Pomoc państwa w zakresie dożywiania" wykorzystano 100% przeznaczonych środków w wysokości 131 000 zł, w tym 2 800 zł wykorzystano na zakup sprzętu przeznaczonego na doposażenie stołówek. Na zatrudnianie w ramach prac społecznie-użytecznych z planowanej kwoty 8 700 zł wykorzystano 7 814,00 zł. Na wypłatę pomocy finansowej osobom pobierającym świadczenie pielęgnacyjne (zadanie zlecone z zakresu administracji rządowej) wykorzystane zostało 100% przyznanej dotacji tj. 9 100,00 zł. Dział 853 POZOSTAŁE ZADANIA W ZAKRESIE POLITYKI SPOŁECZNEJ W dziale tym zaplanowano środki na realizację projektu systemowego "Aktywna integracja szansą na lepszą przyszłość" finansowanego z Europejskiego Funduszy Społecznego, które zostały wykorzystane w 100% tj. w kwocie 46 450,77 zł . w ramach projektu zatrudniono (na 5/8 etatu) pracownika socjalnego i specjalistę do spraw rodziny (3/8 etatu), zakupiono aparat fotograficzny, sfinansowano zajęcia ze specjalistami z różnych dziedzin. W 2012 roku Gmina rozpoczęła realizację projektu pn.: "Przyszłość jest nasza - dodatkowe zajęcia wyrównawcze, rozwijające i terapeutyczne dla uczniów Szkoły Podstawowej w Lipinkach Łużyckich.", na który wydatkowano 82 753,90 zł z zaplanowanych 122 449 zł. Dział 854 EDUKACYJNA OPIEKA WYCHOWAWCZA Ogółem na dział ten przeznaczono 214 286 zł, wydatkowano 168 535,28 zł, w tym:

- 66 594 zł zaplanowano na świetlicę szkolną, wykorzystano 62 333,28 zł;

- z zaplanowanych 136 092 zł środków na wypłatę stypendiów socjalnych dla uczniów, wydatkowano kwotę 98 732,00 zł;

- wykorzystano 7 470,00 zł środków z planowanych 11 600 zł na zakup podręczników. Dział 900 GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA Ogółem zaplanowano 225 031 zł, wykonano 200 316,96 zł, w tym:

- na obsługę przepompowni wykorzystano 31 804,23 zł z zaplanowanych środków w kwocie 38 300 zł;

- na utrzymanie zieleni zaplanowano: 20 801 zł, wykorzystano: 10 676,70 zł ( w ramach wydatków majątkowych został zakupiony plac zabaw zamontowany w miejscowości Suchleb za kwotę 4 400,01);

- na udrażnianie przepustów wydatkowana została kwota 13 230,09 zł;

- na oświetlenie ulic, placów i dróg (energia elektryczna, modernizacja i konserwacja urządzeń oświetlenia ulicznego) zaplanowano 131 600 zł, a wykorzystano 123 755,94 zł;

- na objęcie udziałów spółki pod nazwą Zakład Zagospodarowania Odpadów Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Żarach wykorzystano 100% zaplanowanych środków tj. 20 850,00 zł. Dział 921 KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO Z ogółem zaplanowanej kwoty 242 010 zł wykorzystano 236 472,36 zł, z tego:

- na utrzymanie świetlic wiejskich (w tym zakup paliwa, energii), oraz zatrudnienie instruktora dla zespołu KGW planowano 118 354 zł, wydano: 113 143,88 zł, w ramach tych środków za kwotę 48 585,00 zł wykonano naprawę parkietu w świetlicy w Lipinkach Łużyckich;

- 18 000,00 zł przekazano w formie dotacji celowej stowarzyszeniom na realizację zadań gminy w zakresie krzewienia kultury;

- na drobne zakupy w ramach działalności kulturalnej przeznaczono 2 300 zł, z których wykorzystano 2 102,52 zł;

- na utrzymanie Gminnej Biblioteki Publicznej przekazano 100% zaplanowanej dotacji: 74 290 zł - tabelaryczne zestawienie informacji z wykonania planu finansowego tej instytucji stanowi załącznik Nr 11. Dyrektor Biblioteki pozyskał dodatkowe środki na zakup nowości wydawniczych opłaty za Internet i organizację spotkań dla czytelników na łączną kwotę 5 049,00 zł;

- na organizację dożynek oraz innych imprez kulturalnych zaplanowano 29 066 zł, które zostały wykorzystane w kwocie 28 935,96 zł. Dział 926 KULTURA FIZYCZNA I SPORT W dziale tym na utrzymanie kompleksu sportowego przy Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Lipinkach Łużyckich wydatkowano w 2012 roku kwotę 3 550,75 zł, na zatrudnienie animatora sportu oraz opiekuna sali gimnastycznej i zatrudnienie trenera zapasów oraz pozostałe wydatki bieżące związane z kulturą fizyczną wykorzystano 32 381,80 zł z przeznaczonej kwoty 39 216 zł. Zaplanowano dotację dla LZS Lipinki Łużyckie w kwocie 35 000 zł, która w całości została przekazana. Zestawienie tabelaryczne realizacji wydatków przedstawia załącznik Nr 2. Dochody i wydatki rachunków jednostek oświatowych wykonane zostały w 85,52% tj. w kwocie 133 839,33 zł. Niewykorzystane środki zostały przekazane do budżetu gminy w terminie do końca 2012 roku - tabelaryczne zestawienie dochodów rachunku jednostek prowadzących działalność określoną w ustawie o systemie oświaty i wydatków nimi finansowanych w 2012 roku stanowi załącznik Nr 7. Jak wynika z analizy wykonania Wieloletniej Prognozy Finansowej w 2012 roku , stanowiącej załącznik Nr 8, realizacja dochodów jak i wydatków była zgoda z założonym planem, przy czym zrealizowane wolne środki z roku poprzedniego (387 496,73 zł) były wyższe od planowanych (336 935 zł) o 15,01%. Pozostałe przychody i rozchody budżetu zrealizowane zostały zgodnie z założonym planem. Zadłużenie Gminy Lipinki Łużyckie na koniec 2012 roku wyniosło 3 953 863,03 zł co stanowi 36,62% zrealizowanych dochodów ogółem, po wyłączeniach z art. 243 ust. 3 pkt 1 ustawy o finansach publicznych (293 884,65 zł - pożyczka z budżetu państwa na wyprzedzające finansowanie zadań realizowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej) wskaźnik zadłużenia obniża się do 33,89%. Dzięki oszczędnej realizacji wydatków bieżących (93,37%) zrealizowany wskaźnik relacji o której mowa w art. 243 ustawy o finansach publicznych wzrósł trzykrotnie w stosunku do założonego planem i wynosi 5,80% - wyższe wykonanie tego wskaźnika pozwoli na uzyskanie wyższego maksymalnego dopuszczalnego wskaźnika spłaty w latach następnych. Zaplanowane na 2012 rok przedsięwzięcia - zgodnie z załącznikiem Nr 9 - zrealizowane zostały w 81,28%, a ich kontynuacja przewidziana została na rok 2013 .


Załącznik Nr 1 do Sprawozdania Nr ....................
Wójta Gminy Lipinki Łużyckie
z dnia .................... 2013 r.
Zalacznik1.pdf

Załącznik Nr 2 do Sprawozdania Nr ....................
Wójta Gminy Lipinki Łużyckie
z dnia .................... 2013 r.
Zalacznik2.pdf

Załącznik Nr 3 do Sprawozdania Nr ....................
Wójta Gminy Lipinki Łużyckie
z dnia .................... 2013 r.
Zalacznik3.pdf

Załącznik Nr 4 do Sprawozdania Nr ....................
Wójta Gminy Lipinki Łużyckie
z dnia .................... 2013 r.
Zalacznik4.pdf

Załącznik Nr 5 do Sprawozdania Nr ....................
Wójta Gminy Lipinki Łużyckie
z dnia .................... 2013 r.
Zalacznik5.pdf

Załącznik Nr 6 do Sprawozdania Nr ....................
Wójta Gminy Lipinki Łużyckie
z dnia .................... 2013 r.
Zalacznik6.pdf

Załącznik Nr 7 do Sprawozdania Nr ....................
Wójta Gminy Lipinki Łużyckie
z dnia .................... 2013 r.
Zalacznik7.pdf

Załącznik Nr 8 do Sprawozdania Nr ....................
Wójta Gminy Lipinki Łużyckie
z dnia .................... 2013 r.
Zalacznik8.pdf

Załącznik Nr 9 do Sprawozdania Nr ....................
Wójta Gminy Lipinki Łużyckie
z dnia .................... 2013 r.
Zalacznik9.pdf

Załącznik Nr 10 do Sprawozdania Nr ....................
Wójta Gminy Lipinki Łużyckie
z dnia .................... 2013 r.
Zalacznik10.pdf

Załącznik Nr 11 do Sprawozdania Nr ....................
Wójta Gminy Lipinki Łużyckie
z dnia .................... 2013 r.
Zalacznik11.pdf

Załącznik Nr 12 do Sprawozdania Nr ....................
Wójta Gminy Lipinki Łużyckie
z dnia .................... 2013 r.
Zalacznik12.pdf

Załącznik Nr 13 do Sprawozdania Nr ....................
Wójta Gminy Lipinki Łużyckie
z dnia .................... 2013 r.
Zalacznik13.pdf

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00