Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Lubuskiego rok 2013 poz. 1782

Sprawozdanie nr ŁZG.0011.3.2013 ŁUŻYCKIEGO ZWIĄZKU GMIN

z dnia 25 marca 2013r.

SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA BUDŻETU ŁUŻYCKIEGO ZWIĄZKU GMIN ZA 2012 R

Budżet Łużyckiego Związku Gmin na rok 2012 uchwalony został 15 grudnia 2011r uchwałą Zgromadzenia ŁZG nr V/1/2011. po stronie dochodów w kwocie 78 877zł oraz wydatków w łącznej kwocie-185 512zł. W ciągu roku w budżecie dokonano zmiany:

1. Uchwałą nr I/4/2012 Zgromadzenia Łużyckiego Związku Gmin z dnia 28 maja 2012r.

• Zwiększono wydatki budżetu na rok 2012 o kwotę 50 000,00 zł. W wyniku zmian łączna kwota wydatków wynosi 235 512,00 zł.

• Różnica między dochodami, a wydatkami stanowi planowany deficyt budżetu w kwocie 156 635,00 zł, który pokryty zostanie nadwyżką z lat poprzednich.

Wprowadzone w trakcie roku zmiany spowodowały zmiany ogólnych kwot budżetu.


W ujęciu syntetycznym wykonanie budżetu za 2012 rok przedstawia poniższa tabela:

Lp.

Treść

Plan

Wykonanie

D-Należności

% wyko-

nania

W-Zobowiązania

I

Dochody ogółem

78 877,00

85 004,66

10 181,70

107,77%

1

Dochody własne

78 877,00

85 004,66

10 181,70

107,77%

pozostałe odsetki

0,00

5 351,66

9 348,70

wpływy z wpłat gmin na rzecz innych jednostek samorządu terytorialnego oraz związków gmin lub związków powiatów na dofinansowanie zadań bieżących

78 877,00

79 653,00

833,00

100,98%

II

Wydatki ogółem

235 512,00

149 544,91

7 649,02

63,50%

1

Wydatki bieżące

235 512,00

149 544,91

7 649,02

63,50%

wynagrodzenia

125 293,00

68 164,29

5 571,32

54,40%

pochodne od wynagrodzeń

21 889,00

12 393,17

1 101,29

56,62%

pozostałe wydatki bieżące

88 330,00

68 987,45

976,41

78,10%

2

wydatki majątkowe

0,00

0,00

0,00

0,00%

III

Wynik

-156 635,00

-64 540,25

0,00

41,20%

1

deficyt

-156 635,00

-64 540,25

0,00

41,20%

2

nadwyżka

Uzyskany deficyt budżetowy w kwocie 64 540,25 zł jak zaplanowano znajdzie pokrycie w nadwyżce budżetowej z lat poprzednich.

Uzasadnienie wykonania planu przedstawione zostanie w dalszej części sprawozdania przy omawianiu dochodów oraz wydatków w układzie klasyfikacyjnym.

Realizacja dochodów według działów klasyfikacji budżetowej

Wykonanie dochodów za 2012 rok przedstawia poniższa tabela:

Dział

Rozdział

§

Treść

Plan

Wykonanie

Należności

% wyko-

nania

750

Administracja publiczna

78 877,00

79 653,00

833,00

100,98%

75095

Pozostała działalność

78 877,00

79 653,00

833,00

100,98%

2900

wpływy z wpłat gmin na rzecz innych jednostek samorządu terytorialnego oraz związków gmin lub związków powiatów na dofinansowanie zadań bieżących

78 877,00

79 653,00

833,00

100,98%

758

Różne rozliczenia

0,00

5 351,66

0,00

75814

Różne rozliczenia finansowe

0,00

5 351,66

0,00

0920

pozostałe odsetki

0,00

5 351,66

0,00

900

Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

0,00

0,00

9 348,70

90002

Gospodarka odpadami

0,00

0,00

9 348,70

0920

pozostałe odsetki

0,00

0,00

9 348,70

Ogółem dochody

78 877,00

85 004,66

10 181,70

107,77%

Dochody wykonano w 107,77% planowanej wielkości. Przekroczenie planu dochodów to uzyskanie odsetek od środków na rachunku bankowym oraz nadpłata składek członkowskich przez Gminę Miejską Żary w kwocie 1 609,00 zł.

Dział 750 - Administracja publiczna

Na wykonane dochody w tym dziale w kwocie 79 653,00 zł, co stanowi 100,98 % planu, składają się:

1. wpłaty gmin z tytułu składek członkowskich przeznaczonych na bieżącą działalność Związku - w kwocie 79 653,00 - ( 100,98% planu );

Zaległości we wpłatach składek członkowskich na koniec roku 2012 wystąpiła od Gminy Gozdnica w kwocie 833,00 zł,

Dział 758 - Różne rozliczenia

Wykonane dochody w tym dziale w kwocie 5 351,66 zł to uzyskane odsetki od środków na rachunkach bankowych.

Dział 900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska.

W roku 2012 w dziale tym nie uzyskano dochodów. Na dzień 31.12.2012r. widnieje zaległość z tytułu odsetek od nieterminowych płatności dodatkowych środków finansowych od gminy Gubin - w kwocie 9 348,70 zł.

Kilkakrotnie wystawiano wezwania do uregulowania odsetek, jednakże do dnia sprawozdania gmina nie uregulowała należnych odsetek, ani nie ustosunkowała się do wezwań.

Wydatki budżetowe

Wykonanie wydatków za 2012 rok przedstawia poniższa tabela:

Dział

Rozdział

§

Treść

Plan

Wykonanie

Zobowiązania

% wyko-

nania

750

Administracja publiczna

183 657,00

106 009,91

7 649,02

57,72%

75095

Pozostała działalność

183 657,00

106 009,91

7 649,02

57,72%

4010

wynagrodzenia osobowe pracowników

115 140,00

58 446,04

140,82

50,76%

4040

dodatkowe wynagrodzenie roczne

4 153,00

3 785,25

5 363,50

91,14%

4110

składki na ubezpieczenia społeczne

19 004,00

10 897,53

978,65

57,34%

4120

składki na Fundusz Pracy

2 885,00

1 495,64

122,64

51,84%

4170

wynagrodzenia bezosobowe

6 000,00

5 933,00

67,00

98,88%

4210

zakup materiałów i wyposażenia

3 690,00

2 183,44

0,00

59,17%

4260

zakup energii

1 870,00

779,79

0,00

41,70%

4280

zakup usług zdrowotnych

300,00

160,00

0,00

53,33%

4300

zakup usług pozostałych

14 500,00

13 763,16

871,20

94,92%

4350

zakup usług dostępu do sieci internet

1 170,00

662,97

60,27

56,66%

4360

opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii komórkowej

1 000,00

445,10

44,94

44,51%

4370

opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjonarnej

1 500,00

0,00

0,00

0,00%

4400

Opłaty za administrowanie i czynsze za budynki, lokale i pomieszczenia garażowe

3 420,00

1 620,60

0,00

47,39%

4410

podróże służbowe krajowe

2 500,00

384,31

0,00

15,37%

4440

odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych

3 375,00

2 461,34

0,00

72,93%

4700

szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej

3 150,00

2 991,74

0,00

94,98%

758

Różne rozliczenia

1 855,00

0,00

0,00

0,00%

75818

Rezerwy ogólne i celowe

1 855,00

0,00

0,00

0,00%

4810

Rezerwy

1 855,00

0,00

0,00

0,00%

900

Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

50 000,00

43 535,00

7 649,02

87,07%

90002

Gospodarka odpadami

50 000,00

43 535,00

0,00

87,07%

4150

dopłaty w spółkach prawa handlowego

50 000,00

43 535,00

0,00

87,07%

Ogółem wydatki

235 512,00

149 544,91

0,00

63,50%

Wydatki budżetowe za 2012 rok, stanowiące w całości wydatki bieżące wyniosły 149 544,91 co stanowi 63,50 % planu.

Z kwoty tej:

- 80 557,46 zł to sumy wydatkowane na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń, co stanowi 54,73 % planu,

- 68 987,45 zł to pozostałe wydatki bieżące wykonane w 78,10 % wielkości planowanej.

Realizacja wydatków według działów klasyfikacji budżetowej przedstawia się następująco:

Dział 750 - Administracja publiczna

W dziale tym mieszczą się wydatki związane z funkcjonowaniem Łużyckiego Związku Gmin. Związek zatrudniał w 2012r. w ramach umowy o pracę jedną osobę na 1 etatu, jedną osobę na 3 etatu oraz jedną osobę na cały etat. W 2012r. zatrudniono również jedną osobę na umowę zlecenie. Pozostałe organy Związku wykonują pracę społecznie.

Na utrzymanie biura Związku zaplanowano kwotę 17 050 zł. Wydatkowano w roku 2012 kwotę 9 369,06 zł co stanowi 54,95 % planu.

Na ogólną kwotę wydatków w tym dziale składają się wydatki na:

1. Wynagrodzenia 68 164,29 zł

w tym: - wynagrodzenia osobowe 58 446,04 zł

- dodatkowe wynagrodzenia roczne 3 785,25 zł

- wynagrodzenia bezosobowe 5 933,00 zł

2. Pochodne od wynagrodzeń 12 393,17 zł

w tym: - składki na ubezpieczenia społeczne 10 897,53 zł

- składki na Fundusz Pracy 1 495,64 zł

3. Zakup materiałów i wyposażenia 2 183,44 zł

z tego: -zakup wyposażenia (krzesło biurowe, dzbanki) 269,98 zł

- materiały biurowe (skoroszyty, , koperty itp.) 588,89 zł

-artykuły spożywcze 403,69 zł

- prenumeraty i publikacje 319,00 zł

-zakup papieru do drukarki i kserokopiarki 223,98 zł

- zakup tonerów i atramentu 377,90 zł

4. Zakup energii 779,79 zł

z tego: - energia elektryczna 147,60 zł;

- energia cieplna (C.O.) 570,24 zł

- woda 61,95 zł

5. Zakup usług zdrowotnych 160,00 zł

6. Zakup usług pozostałych 13 763,16 zł

z tego: - obsługa prawna 10 086,00 zł;

- opłaty bankowe 578,50 zł;

- opłaty pocztowe 143,80 zł;

- wywóz nieczystości i odprowadzanie ścieków 292,27 zł;

- programy i licencje 890,16 zł

- pozostałe 1 772,43 zł

7. Zakup usług telekomunikacyjnych 1 108,07 zł

z tego: - dostęp do sieci Internet 662,97 zł

- telefonia komórkowa 445,10 zł

8. Czynsze najmu lokali biurowych 1 620,60 zł

9. Podróże służbowe 384,31 zł

10. Odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych 2 461,34 zł

11. Szkolenia pracowników 2 991,74 zł

Dział 758 - Różne rozliczenia

W dziale tym zaplanowano rezerwę ogólną w kwocie 1 855,00 zł, zgodnie
z art. 222 ustawy o finansach publicznych. Rezerwy nie wykorzystano.

Dział 900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

Dział ten zawiera zaplanowane wydatki w kwocie 50 000 zł na opracowanie wytycznych do wprowadzenia przez członków związku znowelizowanej Ustawy
o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi. Wydatki wykonano na poziomie 43 535,00 zł, co stanowi 87,07% planowanej kwoty.

Przewodnicząca Zarządu

Łużyckiego Związku Gmin

(-) Grażyna Niklewicz

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00