Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Lubuskiego rok 2013 poz. 1781

Sprawozdanie nr ŁZG.0011.3.2012 ŁUŻYCKIEGO ZWIĄZKU GMIN

z dnia 26 marca 2012r.

SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA BUDŻETU ŁUŻYCKIEGO ZWIĄZKU GMIN ZA 2011 R

Budżet Łużyckiego Związku Gmin na rok 2011 uchwalony został w 12 listopada 2010r. po stronie dochodów w kwocie 79 029 zł oraz wydatków w łącznej kwocie - 113 013 zł. W ciągu roku w budżecie dokonano dwóch zmian:

1. Uchwałą nr II/2/2011 Zgromadzenia Łużyckiego Związku Gmin z dnia 26 kwietnia 2011r.

• Zwiększono dochody budżetu na rok 2011 o kwotę 5 176 zł, w tym dochody bieżące o kwotę 5 176 zł. W wyniku zmian łączna kwota dochodów wynosi 84 205 zł, w tym dochody bieżące 84 205 zł.

• Zwiększono wydatki budżetu na rok 2011 o kwotę 24 173 zł. W wyniku zmian łączna kwota wydatków wynosi 137 186 zł.

2. Uchwałą nr IV/1/2011 Zgromadzenia Łużyckiego Związku Gmin z dnia 11.10.2011r.

• Zwiększono dochody budżetu na rok 2011 o kwotę 850,00 zł, w tym dochody bieżące o kwotę 850,00 zł. W wyniku zmian łączna kwota dochodów wynosi 85 055 zł, w tym dochody bieżące 85 055 zł.

• Zwiększono wydatki budżetu na rok 2011 o kwotę 30 576,00 zł. W wyniku zmian łączna kwota wydatków wynosi 167 762,00 zł.

• Różnica między dochodami, a wydatkami stanowi planowany deficyt budżetu w kwocie 82 707,00 zł, który pokryty zostanie nadwyżką z lat poprzednich.

Wprowadzone w trakcie roku zmiany spowodowały zmiany ogólnych kwot budżetu.


W ujęciu syntetycznym wykonanie budżetu za 2011 rok przedstawia poniższa tabela:

Lp.

Treść

Plan

Wykonanie

D-Należności

% wyko-

nania

W-Zobowiązania

I

Dochody ogółem

85 055,00

85 422,48

100,40%

1

Dochody własne

85 055,00

85 422,48

100,80%

pozostałe odsetki

5 450,00

5 817,56

9 348,70

106,74%

wpływy z różnych dochodów

576,00

575,92

100,00%

wpływy z wpłat gmin na rzecz innych jednostek samorządu terytorialnego oraz związków gmin lub związków powiatów na dofinansowanie zadań bieżących

79 029,00

79 029,00

100,00%

II

Wydatki ogółem

167 762,00

154 721,91

92,20%

1

Wydatki bieżące

167 762,00

154 721,91

5 491,96

92,20%

wynagrodzenia

60 598,00

57 783,09

4 152,25

95,40%

pochodne od wynagrodzeń

9 526,00

8 263,77

724,71

86,70%

pozostałe wydatki bieżące

97 638,00

88 675,05

615,00

90,80%

2

wydatki majątkowe

0,00

0,00

III

Wynik

-82 707,00

-69 229,43

1

deficyt

-69 229,43

2

nadwyżka

tab. 01

Uzyskany deficyt budżetowy w kwocie 69 299,43 zł jak zaplanowano znajdzie pokrycie w nadwyżce budżetowej z lat poprzednich.

Uzasadnienie wykonania planu przedstawione zostanie w dalszej części sprawozdania przy omawianiu dochodów oraz wydatków w układzie klasyfikacyjnym.

Realizacja dochodów według działów klasyfikacji budżetowej

Wykonanie dochodów za 2011 rok przedstawia poniższa tabela:

Dział

Rozdział

§

Treść

Plan

Wykonanie

Należności

% wyko-

nania

750

Administracja publiczna

79 630,00

79 635,03

0,00

100,4%

75095

Pozostała działalność

79 630,00

79 635,03

0,00

100,0%

0920

pozostałe odsetki

25,00

30,11

0,00

120,4%

0970

Wpływy z różnych dochodów

576,00

575,92

0,00

99,99%

2900

wpływy z wpłat gmin na rzecz innych jednostek samorządu terytorialnego oraz związków gmin lub związków powiatów na dofinansowanie zadań bieżących

79 029,00

79 029,00

0,00

100,0%

758

Różne rozliczenia

5 425,00

5 787,45

0,00

106,7%

75814

Różne rozliczenia finansowe

5 425,00

5 787,45

0,00

106,7%

0920

pozostałe odsetki

5 425,00

5 787,45

0,00

106,7%

900

Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

0,00

0,00

9 348,70

0,00%

90002

Gospodarka odpadami

0,00

0,00

9 348,70

0,00%

0920

pozostałe odsetki

0,00

0,00

9 348,70

0,00%

Ogółem dochody

85 055,00

85 422,48

9 348,70

100,4%

tab. 02

Dochody wykonano w 100,40% planowanej wielkości. Przekroczenie planu dochodów to uzyskanie odsetek od środków na rachunku bankowym oraz odsetek od nieterminowych wpłat składek członkowskich.

Dział 750 - Administracja publiczna

Na wykonane dochody w tym dziale w kwocie 79 635,03 zł, co stanowi 100,40 % planu, składają się:

1. wpłaty gmin z tytułu składek członkowskich przeznaczonych na bieżącą działalność Związku - w kwocie 79 029,00 - ( 100% planu );

2. odsetki od nieterminowych wpłat składek członkowskich w kwocie 30,11 zł.

Zaległości we wpłatach składek członkowskich na koniec roku 2011 wystąpiła od Gminy Gozdnica w kwocie 30,11 zł,

3.wpływy z różnych dochodów -jako zwrot składki emerytalnej i rentowej za 2010r.

Dział 758 - Różne rozliczenia

Wykonane dochody w tym dziale w kwocie 5 787,45 zł to uzyskane odsetki od środków na rachunkach bankowych.

Dział 900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska.

W roku 2011 w dziale tym nie uzyskano dochodów. Na dzień 31.12.2011r. widnieje zaległość z tytułu odsetek od nieterminowych płatności dodatkowych środków finansowych od gminy Gubin - w kwocie 9 348,70 zł.

Kilkakrotnie wystawiano wezwania do uregulowania odsetek, jednakże do dnia sprawozdania gmina nie uregulowała należnych odsetek, ani nie ustosunkowała się do wezwań.

W ydatki budżetowe

Wykonanie wydatków za 2011 rok przedstawia poniższa tabela:

Dział

Rozdział

§

Treść

Plan

Wykonanie

Zobowiązania

% wyko-

nania

750

Administracja publiczna

166 632,00

154 721,91

5 491,96

92,85%

75095

Pozostała działalność

166 632,00

154 721,91

92,85%

4010

wynagrodzenia osobowe pracowników

50 900,00

48 849,99

95,97%

4040

dodatkowe wynagrodzenie roczne

3 698,00

3 473,10

4 152,25

93,92%

4110

składki na ubezpieczenia społeczne

8 698,00

7 469,67

661,46

85,88%

4120

składki na Fundusz Pracy

828,00

794,10

63,25

95,91%

4170

wynagrodzenia bezosobowe

6 000,00

5 460,00

91,00%

4210

zakup materiałów i wyposażenia

5 002,00

3 784,88

75,67%

4260

zakup energii

1 200,00

764,50

63,71%

4280

zakup usług zdrowotnych

100,00

0,00

0,00%

4300

zakup usług pozostałych

81 323,00

78 925,02

615,00

97,67%

4350

zakup usług dostępu do sieci internet

800,00

723,30

90,41%

4360

opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii komórkowej

600,00

533,92

88,99%

4370

opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjonarnej

500,00

0,00

0,00%

4400

Opłaty za administrowanie i czynsze za budynki, lokale i pomieszczenia garażowe

1 576,00

1 574,98

99,94%

4410

podróże służbowe krajowe

2 000,00

1 001,04

50,05%

4440

odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych

1 407,00

1 367,41

97,19%

4700

szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej

2 000,00

0,00

0,00%

758

Różne rozliczenia

1 130,00

0,00

0,00%

75818

Rezerwy ogólne i celowe

1 130,00

0,00

0,00%

4810

Rezerwy

1 130,00

0,00

0,00%

900

Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

0,00

0,00

0,00%

90002

Gospodarka odpadami

0,00

0,00

0,00%

4150

dopłaty w spółkach prawa handlowego

0,00

0,00

0,00%

Ogółem wydatki

167 762,00

154 721,91

5 491,96

92,23%

Wydatki budżetowe za 2011 rok, stanowiące w całości wydatki bieżące wyniosły 154 721,91 co stanowi 92,23 % planu.

Z kwoty tej:

- 66 046,86 zł to sumy wydatkowane na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń, co stanowi 94,19% planu,

- 88 675,05 zł to pozostałe wydatki bieżące wykonane w 90,82% wielkości planowanej.

Realizacja wydatków według działów klasyfikacji budżetowej przedstawia się następująco:

Dział 750 - Administracja publiczna

W dziale tym mieszczą się wydatki związane z funkcjonowaniem Łużyckiego Związku Gmin. Związek zatrudniał w 2011r. w ramach umowy o pracę dwie osoby na 1 etatu, jedną osobę na 1 etatu oraz jedną osobę na umowę zlecenie. Pozostałe organy Związku wykonują pracę społecznie.

Na utrzymanie biura Związku zaplanowano kwotę 42 052,00 zł. Wydatkowano w roku 2011 kwotę 37 357,60 zł co stanowi 88,84 % planu.

Na ogólną kwotę wydatków w tym dziale składają się wydatki na:

1. Wynagrodzenia 57 783,09 zł

w tym: - wynagrodzenia osobowe 48 849,99 zł

- dodatkowe wynagrodzenia roczne 3 473,10 zł

- wynagrodzenia bezosobowe 5 460,00 zł

2. Pochodne od wynagrodzeń 8 263,77 zł

w tym: - składki na ubezpieczenia społeczne 7 469,67 zł

- składki na Fundusz Pracy 794,10 zł

3. Zakup materiałów i wyposażenia 3 316,02 zł

z tego: -zakup wyposażenia (tel. komórkowy, cukiernica) 96,98 zł

- materiały biurowe ( skoroszyty, , koperty itp.) 36,68 zł

-artykuły spożywcze 1 110,21 zł

- prenumeraty i publikacje 696,00 zł

- pozostałe 1 376,15 zł

4. Zakup energii 764,50 zł

z tego: - energia elektryczna 159,80 zł;

- energia cieplna (C.O.) 546,36 zł

- woda 58,34 zł

5. Zakup usług pozostałych 78 925,02 zł

z tego: - obsługa prawna 7 375,00 zł;

- opłaty bankowe 1 072,50 zł;

- opłaty pocztowe 170,40 zł;

- wywóz nieczystości i odprowadzanie ścieków 275,17 zł;

- programy i licencje 841,05 zł

- aktualizacja Planu Gospodarki Odpadami 41 574,00 zł

- pozostałe 27 616,90 zł

6. Zakup usług telekomunikacyjnych 1 257,22 zł

z tego: - dostęp do sieci Internet 723,30 zł

- telefonia komórkowa 533,92 zł

7. Czynsze najmu lokali biurowych 1 574,98 zł

8. Podróże służbowe 1 001,04 zł

9. Odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych 1 367,41 zł

10. Zakup papieru do drukarki i kserokopiarki 122,87 zł

11. Zakup tonerów i atramentu 345,99

Dział 758 - Różne rozliczenia

W dziale tym zaplanowano rezerwę ogólną w kwocie 1 130,00 zł, zgodnie z art. 222 ustawy o finansach publicznych. Rezerwy nie wykorzystano.

Przewodnicząca Zarządu

Łużyckiego Związku Gmin

(-) Grażyna Niklewicz

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00