Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Lubuskiego rok 2013 poz. 786

Sprawozdanie nr 1 Starosty Gorzowskiego

z dnia 30 stycznia 2013r.

Z DZIAŁALNOŚCI KOMISJI BEZPIECZEŃSTWA I PORZĄDKU ZA ROK 2012

Na podstawie - Zgodnie z art. 38 b ust. 3 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. roku o samorządzie powiatowym (t. j.: Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 ze zm.), przedkładam Radzie Powiatu Gorzowskiego sprawozdanie z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku za rok 2012.

Komisja Bezpieczeństwa i Porządku zwana dalej Komisją w 2012 r. wykonywała obowiązki określone w ustawie w celu realizacji zadań Starosty Gorzowskiego w zakresie zwierzchnictwa nad powiatowymi służbami, inspekcjami i strażami oraz zadań w zakresie porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli Powiatu Gorzowskiego. Priorytetem działalności Komisji jest realizowanie Powiatowego Programu Zapobiegania Przestępczości oraz Porządku Publicznego i Bezpieczeństwa Obywateli na lata 2012 - 2014 dla Powiatu Gorzowskiego , uchwalonego przez Radę Powiatu Gorzowskiego 28 lutego 2012 roku.

Zgodnie z przyjętym planem pracy na rok 2012, Komisja odbyła 5 posiedzeń: 31 stycznia, 11 kwietnia, 12 lipca, 8 października i 3 grudnia 2012 r.

Na posiedzeniu w dniu 31 stycznia 2012 roku zapoznano się ze wstępnym projektem sprawozdania z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku za rok 2011, projektem Powiatowego Programu Zapobiegania Przestępczości oraz Porządku Publicznego i Bezpieczeństwa Obywateli na lata 2012-2014 dla Powiatu Gorzowskiego oraz budżetem powiatu gorzowskiego na 2012 r. w zakresie bezpieczeństwa i porządku publicznego.Przedstawione propozycje sprawozdania i programu zostały jednogłośnie zaakceptowane przez członków Komisji. Powiatowy Program Zapobiegania Przestępczości oraz Porządku Publicznego i Bezpieczeństwa Obywateli na lata 2012-2014 dla Powiatu Gorzowskiego został uchwalony na sesji Rady Powiatu Gorzowskiego w dniu 28 lutego 2012 r. Podczas posiedzenia członkom Komisji przedstawiony został również projekt planu pracy Komisji na rok 2012. Po naniesieniu poprawek Komisja przyjęła projekt planu jednogłośnie.

Drugie posiedzenie Komisji odbyło się 11 kwietnia 2012 roku, wspólnie z Komisjami Stałymi Rady Powiatu Gorzowskiego. Komisja:

1) na podstawie przedstawionej Informacji o stanie bezpieczeństwa sanitarnego powiatu gorzowskiego w 2011 r ., pozytywnie zaopiniowała i oceniła pracę Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Gorzowie Wlkp.,

2) na podstawie przedstawionej Oceny stanu porządku i bezpieczeństwa publicznego na terenie działania Komendy Miejskiej Policji w Gorzowie Wlkp. w 2011 roku , pozytywnie zaopiniowała i oceniła pracę Policji,

3) na podstawie przedstawionej Informacji na temat zadań Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Gorzowie Wlkp. w roku 2011 , pozytywnie zaopiniowała i oceniła pracę Państwowej Straży Pożarnej,

4) na podstawie przedstawionej Informacji Powiatowego Lekarza Weterynarii w Gorzowie Wlkp. o stanie bezpieczeństwa weterynaryjnego na obszarze powiatu gorzowskiego , pozytywnie zaopiniowała i oceniła pracę Powiatowego Lekarza Weterynarii,

5) na podstawie przedstawionej Informacji z realizacji zadań za 2011 rok Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego , pozytywnie zaopiniowała i oceniła pracę Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego.

W dniu 12 lipca 2012 roku odbyło się wspólne posiedzenie Komisji oraz Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego. Podczas posiedzenia dokonano oceny bezpieczeństwa imprez masowych organizowanych na terenie powiatu gorzowskiego ze szczególnym uwzględnieniem imprezy masowej organizowanej w Kostrzynie nad Odrą "Przystanek Woodstock". Omówiono stan przygotowania powiatowych służb, inspekcji i straży oraz innych instytucji do zabezpieczenia festiwalu "Przystanek Woodstock". W posiedzeniu udział wzięli również burmistrz Miasta Kostrzyna nad Odrą oraz przedstawiciel Zarządu Spółki z o. o. ,,Nowy Szpital w Kostrzynie".

W dniu 8 października 2012 roku Komisja:

1) przyjęła informację o działaniach podejmowanych przez Policję w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa dzieciom i młodzieży w okresie wakacji oraz zapoznała się z oceną stanu porządku publicznego i bezpieczeństwa w powiecie,

2) zapoznała się z oceną bezpieczeństwa przeciwpożarowego w powiecie,

3) zapoznała się z oceną stanu zabezpieczenia ujęć wody pitnej oraz jakość wody pitnej na terenie powiatu,

4) przyjęła informację Prokuratora Rejonowego w Gorzowie Wlkp. o stanie przestępczości i jej zwalczaniu w powiecie.

Zaproszeni na posiedzenie dyrektorzy szkół przedstawili informację dotyczącą bezpieczeństwa młodzieży w powiatowych szkołach ponadgimnazjalnych, a z-ca dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Gorzowie Wlkp. przedstawił problem podjęcia pracy przez osoby rejestrujące się po pobycie w zakładzie karnym. W sprawach bieżących omówiono problem dotyczący nakładanych mandatów na kierowców polskich poza granicami naszego państwa.

Ostatnie posiedzenie Komisji w 2012 roku, odbyło się 3 grudnia 2012 roku, wspólnie z Powiatowym Zespołem Zarządzania Kryzysowego. Podczas posiedzenia omówiono następującą tematykę:

1) zadania i obowiązki podmiotów zarządzających drogami zgodnie z ustawą Prawo o ruchu drogowym i ustawą o drogach publicznych,

2) informacja o przygotowaniu do zimowego utrzymania dróg w powiecie gorzowskim w sezonie zimowym 2012/2013,

3) ocena i wnioski z zagrożeń wynikających z okresu zimy 2011/2012 na terenie powiatu gorzowskiego oraz przedstawienie stanu przygotowań do realizacji zadań ochrony i zabezpieczenia mieszkańców powiatu gorzowskiego przed negatywnymi skutkami nadchodzącego okresu zimowego 2012-2013,

4) spalanie szkodliwych materiałów (śmieci) w gospodarstwach domowych - uregulowania prawne w tym zakresie, sankcje karne oraz sposób egzekwowania przez organy samorządowe zakazu spalania odpadów,

5) sytuacja rodzin zastępczych w powiecie gorzowskim.

Podczas posiedzenia poruszono również problem jaki w okresie zimowym może wystąpić na tzw. ,,starej 3", gdzie nadal jest duży ruch samochodów zwłaszcza ciężarowych, które aby uniknąć opłat na nowo wybudowanej S3 wybierają "starą" drogę krajową nr 3, która przebiega przez teren gminy Lubiszyn na odcinku ok. 14,5 km. Zgodnie z prawem (ustawa o drogach publicznych), droga ta z chwilą oddania do użytkowania nowej S3 została zaliczona do kategorii dróg gminnych a jej zarządcą jest wójt gminy Lubiszyn, który odpowiada również za jej zimowe utrzymanie. Jest to duże obciążenie dla budżetu gminy. Wójt gminy Lubiszyn przyjął VI standard zimowego utrzymania przedmiotowej drogi ze względu, że powyższy odcinek "starej" drogi nr 3 nie spełnia kluczowej roli dla gminy (przy drodze nie jest zlokalizowana żadna gminna miejscowość).

Wyczerpujących informacji na temat spalania szkodliwych materiałów (śmieci) w gospodarstwach domowych, uregulowania prawne w tym zakresie, sankcje karne oraz sposób egzekwowania przez organy samorządowe zakazu spalania odpadów udzielił kierownik Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Zielonej Górze Delegatura w Gorzowie Wlkp. Materiały w powyższym temacie zostały przekazane gminom oraz umieszczone na stronie internetowej powiatu gorzowskiego.

Przedstawiciele urzędów gmin powiatu gorzowskiego, I Z-ca Komendanta Miejskiego Policji w Gorzowie Wlkp., p. o. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny, Powiatowy Lekarz Weterynarii, Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego oraz przedstawiciele Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Gorzowie Wlkp. i Nadzoru Wodnego w Świerkocinie dokonali oceny zagrożeń wynikających z okresu zimy 2011/2012 oraz przedstawili stan przygotowań do realizacji zadań ochrony i zabezpieczenia mieszkańców powiatu gorzowskiego przed negatywnymi skutkami nadchodzącego okresu zimowego 2012/2013.

Sytuację rodzin zastępczych w powiecie gorzowskim omówili przedstawiciele Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Gorzowie Wlkp.

Przyjęty plan pracy Komisji na 2012 rok został w pełni zrealizowany. Szczegóły z prac Komisji Bezpieczeństwa i Porządku w 2012 roku ujęte są w protokołach posiedzeń Komisji, które są do wglądu w Biurze Zarządzania Kryzysowego Starostwa Powiatowego w Gorzowie Wlkp.

Starosta Gorzowski


Józef Kruczkowski

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00