Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Lubuskiego rok 2013 poz. 550

Sprawozdanie nr 1 Starosty Żagańskiego

z dnia 30 stycznia 2013r.

Sprawozdanie Starosty Żagańskiego z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Powiatu Żagańskiego za rok 2012


Na podstawie art. 38 b ust. 3 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.) składam roczne sprawozdanie z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Powiatu Żagańskiego za rok 2012.

Komisja Bezpieczeństwa zgodnie z art. 38 a ust. 1 ustawy o samorządzie powiatowym jest organem powołanym w celu realizacji zadań starosty w zakresie zwierzchnictwa nad powiatowymi służbami, inspekcjami i strażami, tworzącymi powiatową administrację zespoloną, oraz zadań określonych w ustawach w zakresie porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.

Komisja w roku 2012 obradowała na dwóch posiedzeniach:

Pierwsze spotkanie, któremu przewodniczył Starosta Żagański - Marek Ślusarski odbyło się w dniu 20 czerwca 2012r.

I. Przedstawiono do wiadomości i zaopiniowania:

1. Informację z działalności Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego, Komendanta Powiatowego Policji i Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej za rok 2011, w tym informacje z działań mających na celu zapewnienie bezpieczeństwa dzieci i młodzieży podczas wakacji w roku 2012 ze szczególnym uwzględnieniem akwenów wodnych na terenie powiatu.

Zadania realizowane przez powiatowe służby w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa dzieciom i młodzieży podczas wakacji, polegać będą między innymi na przeprowadzeniu kontroli obiektów przeznaczonych do wypoczynku pod względem przestrzegania warunków sanitarno - higienicznych i warunków zabezpieczeń przeciwpożarowych. Zaplanowane są również akcje informacyjno - edukacyjne pod hasłem "Bezpieczne i zdrowe wakacje" w ramach których wydawane będą broszury Wojewody Lubuskiego "Bezpieczne wakacje". Na stronach internetowych służb zamieszczone zostaną porady dotyczące bezpieczeństwa i sposobu postępowania w sytuacjach kryzysowych, postępowania z niebezpiecznymi zwierzętami, oraz sposobu powiadamiania służb ratowniczych.

2. Informację na temat planowanych i podejmowanych działań służb w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa osób (kibiców) przemieszczających się przez teren powiatu do miejsc przeprowadzenia rozgrywek "EURO - 2012".

Główne cele działań policjantów KPP Żagań dotyczące zabezpieczenia EURO 2012 to:

a) Rozpoznanie i eliminacja zagrożeń mogących mieć wpływ na bezpieczeństwo i porządek publiczny na trasach przejazdu (głównie droga krajowa nr 18), miejscach pobytu kibiców, w formalnych i nieformalnych Strefach Kibica.

b) Ochrona życia i zdrowia ludzi oraz mienia przed bezprawnymi zamachaminaruszającymi te dobra, w szczególności zapewnienie bezpieczeństwa, w tym zapewnienie spokoju w miejscach publicznych, w ruchu drogowym, kolejowym, na trasach ewentualnego przejazdu kibiców i zabezpieczanych rejonach, w tym dworcach PKP.

c) Zapewnienie sprawnego i terminowego obiegu informacji o przejazdach i ewentualnych zagrożeniach, w tym w szczególności o ewentualnych próbach zakłócenia bezpieczeństwa i porządku.

Na szczeblu powiatowym zostaje powołany sztab wspomagający, gwarantujący pełną współpracę i wymianę informacji z Centrum Dowodzenia Komendanta Wojewódzkiego Policji w Gorzowie Wlkp.

II. Omówiono przygotowanie do ćwiczeń z powiatowymi służbami, inspekcjami i strażami oraz jednostkami samorządowymi z terenu powiatu żagańskiego - "Organizacja i koordynacja akcji ratunkowej po zaistnieniu na obszarze powiatu określonych zdarzeń noszących znamiona kryzysu."

Zasadniczym celem ćwiczenia jest:

a) Doskonalenie umiejętności współdziałania służb w zakresie planowania, przygotowania i prowadzenia akcji ratowniczej po zaistnieniu na terenie powiatu sytuacji kryzysowych, oraz w usuwaniu skutków ich wystąpienia.

b) Doskonalenie powiatowych służb inspekcji i straży w realizacji zadań ujętych w procedurach reagowania kryzysowego.

c) Sprawdzenie praktycznego działania zespołów zarządzania kryzysowego i osób odpowiedzialnych za realizację zadań zarządzania kryzysowego w sytuacjach zagrożeń.

Wyżej wymienione informacje i sprawozdania zostały przez Komisję przyjęte jednogłośnie.

Drugie posiedzenie odbyło się w dniu 29 listopada 2012 r. - przewodniczył Starosta Żagański, Marek Ślusarski.

I. Przedstawiono do wiadomości i zaopiniowania:

1. Sprawozdanie z działania powiatowych służb inspekcji i straży w zakresie realizacji przedsięwzięć dotyczących zapewnienia dzieciom i młodzieży bezpiecznego wypoczynku w okresie wakacji 2012.

2. Sprawozdanie z działań przeprowadzonych w celu zapewnienia bezpieczeństwa osób (kibiców) przemieszczających się przez teren powiatu do miejsc przeprowadzenia rozgrywek "EURO - 2012" Podsumowanie: zabezpieczenie działań dotyczących Euro 2012 na terenie powiatu żagańskiego przebiegło sprawnie i spokojnie. Na terenie podległym KPP w Żaganiu nie doszło do żadnych incydentów, naruszeń ładu i porządku publicznego przez kibiców jadących do miast, gdzie odbywały się mecze Euro 2012. Na trasach przejazdów kibiców nie doszło do żadnych zdarzeń kryminalnych ani wypadków z ich udziałem.

3. Informację na temat projektu budżetu na 2013 rok.

II. Omówiono przebieg ćwiczeń "Organizacja i koordynacja akcji ratunkowej po zaistnieniu na obszarze powiatu określonych zdarzeń noszących znamiona kryzysu" z powiatowymi służbami, inspekcjami i strażami oraz jednostkami samorządowymi z terenu powiatu żagańskiego.

Zasadnicze cele ćwiczenia zostały zrealizowane i w trakcie ich omawiania przedstawiono następujące wnioski:

W roku 2013 zaplanować i przeprowadzić dwa treningi decyzyjne w formie ćwiczeń epizodycznych, w których jako cele szkoleniowe przyjąć doskonalenie i utrzymanie umiejętności niezbędnych do kierowania i realizacji zadań zarządzania kryzysowego. Doskonalenia umiejętności i nawyków działania zespołowego w wykonywaniu zadań, oraz kształtowania umiejętności współdziałania wszystkich struktur zarządzania kryzysowego w zakresie bezpieczeństwa i ratownictwa.

Komisja po zapoznaniu się z wynikami przeprowadzonych kontroli w miejscach zorganizowanego wypoczynku i wynikami spotkań profilaktycznych (48 spotkań) z dziećmi w szkołach podstawowych dotyczących bezpieczeństwa podczas trwania wakacji zarówno przed rozpoczęciem sezonu wakacyjnego (13 kontroli) jak i w trakcie jego trwania, przyjęła sprawozdania jednogłośnie. Przyjęte przez Komisję zostało również sprawozdanie Komendanta Powiatowego Policji z działań dotyczących zapewnienia bezpieczeństwa przed i po rozgrywkach "EURO - 2012" oraz Kierownika Biura Zarządzania Kryzysowego dot. przeprowadzonych ćwiczeń.

Starosta Żagański omówił projekt budżetu powiatu żagańskiego na rok 2013 ze szczególnym uwzględnieniem zakresu dotyczącego bezpieczeństwa i porządku publicznego.

Starosta Żagański


Anna Michalczuk

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00