Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Lubuskiego rok 2013 poz. 124

Uchwała nr XXIII/178/12 Rady Gminy Brody

z dnia 28 grudnia 2012r.

w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Brody i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1, art. 41 ust. 1 i art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.), art. 6r ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz.391)

uchwala się , co następuje:

§ 1. 1. W zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, z nieruchomości odbierane są wytworzone w gospodarstwach domowych następujące frakcje odpadów komunalnych:

1) zmieszane odpady komunalne,

2) papier i tektura

3) tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe i metal,

4) szkło,

2. Poniższe frakcje odpadów będą przyjmowane od mieszkańców w sposób wskazany w § 3:

1) przeterminowane leki

2) zużyte przenośne baterie i przenośne akumulatory,

3) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,

4) odpady budowlano - remontowe, pochodzące z remontów i innych robót budowlanych wykonywanych we własnym zakresie, na wykonanie których nie jest wymagane uzyskanie pozwolenia na budowę, lub na wykonanie których nie jest wymagane zgłoszenie do administracji budowlano - architektonicznej,

5) zużyte opony,

6) odpady komunalne ulegające biodegradacji w tym odpady zielone

7) meble i inne odpady wielkogabarytowe.

8) tekstylia i odzież

9) odpady problematyczne np.: świetlówki, gaśnice, puszki po farbach lakierach i aerozolach, zużyte smary oleje i kleje

3. Odpady wymienione w ust. 1 i 2 odbierane są w każdej ilości zebranej przez właściciela nieruchomości.

§ 2. 1. Zmieszane odpady komunalne odbierane są z nieruchomości zgodnie z opublikowanym przez gminę harmonogramem z następującą częstotliwością:

1) budynki jednorodzinne i wielorodzinne - co najmniej 1 raz w miesiącu,

2. Selektywnie zebrane odpady z papieru, szkła oraz zebrane łącznie odpady z tworzywa sztucznego, metalu i opakowania wielomateriałowe gromadzone oddzielnie w odpowiednich workach z nieruchomości zgodnie z opublikowanym przez gminę harmonogramem:

1) budynki jednorodzinne i wielorodzinne - co najmniej 1 raz w miesiącu.

3. Harmonogram odbioru zmieszanych odpadów komunalnych oraz selektywnie zebranych odpadów z papieru, szkła, tworzywa sztucznego, metalu i opakowań wilomateriałowych jest dostarczany mieszkańcom w formie ulotki, ponadto publikowany jest na stronie internetowej Gminy Brody oraz dostępny w Urzędzie Gminy.

4. Meble i odpady wielkogabarytowe oraz zużyty sprzęt elektryczny odbierane są jeden raz w roku w ramach okresowej zbiórki organizowanej przez gminę Brody., Szczegółową informację o terminach zbiórki gmina podaje do publicznej wiadomości poprzez ogłoszenia na tablicach ogłoszeniowych, na stronie internetowej .

§ 3. 1. Odpady wymienione w § 1 ust. 2 mieszkańcy mogą bezpłatnie oddawać w punkcie selektywnego zbierania odpadów.

2. Do punktu selektywnego zbierania odpadów mieszkańcy mogą również bezpłatnie oddawać zebrane w sposób selektywny odpady komunalne z papieru i tektury, szkła, tworzywa sztucznego, metalu i opakowań wielomateriałowych , w przypadku gdy pozbycie się tych odpadów jest konieczne poza harmonogramem odbioru z nieruchomości.

3. Transport odpadów do punktu selektywnego zbierania odpadów mieszkańcy zapewniają we własnym zakresie i na własny koszt.

4. Informację o lokalizacji oraz godzinach otwarcia punktu selektywnej zbiórki gmina podaje do publicznej wiadomości na stronie internetowej gminy. Informacja ta zamieszczana jest także na ulotce z harmonogramem wywozu odpadów z nieruchomości.

§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Brody.

§ 5. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego z mocą obowiązująca od 1 lipca 2013r.

Przewodnicząca Rady Gminy


Jadwiga Łanicka


Uzasadnienie

W związku z wejściem w życie zmian w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 391) opracowany został projekt uchwały w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie gminy Brody i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Art. 6r ust. 3 ww. ustawy nakłada na gminę obowiązek przygotowania powyższej uchwały w celu określenia ilości odpadów komunalnych odbieranych od właściciela nieruchomości, częstotliwości odbierania tych odpadów oraz sposobu świadczenia usług przez punkty selektywnego zbierania odpadów komunalnych.

Zgodnie z zapisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Brody w ramach nowego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi mieszkańcy mają możliwość bezpłatnego przekazywania każdej ilości wytworzonych odpadów komunalnych. Przyjęcie takiego rozwiązania wpłynie na ograniczenie zjawiska dzikich wysypisk, spalania oraz podrzucania odpadów. Odpady powstające w gospodarstwach domowych w sposób regularny tj. zmieszane odpady komunalne, odpady z papieru i tektury, szkła, tworzywa sztucznego, metalu, opakowania wielomateriałowe odbierane będą ze stałą, określoną w harmonogramie opracowanym wspólnie z przedsiębiorcą wykonującym usługę, częstotliwością bezpośrednio z posesji. Pozostałe odpady wytwarzane w gospodarstwach domowych, które mieszkańcy zobowiązani są zbierać zgodnie z ww. Regulaminem w sposób selektywny mogą być bezpłatnie przekazane do punktu selektywnego zbierania odpadów. W tym wypadku mieszkańcy pokrywają jedynie koszty dostarczenia tych odpadów do punktu.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00