Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Lubuskiego rok 2013 poz. 61

Uchwała nr XXIII/148/12 Rady Miejskiej w Torzymiu

z dnia 28 grudnia 2012r.

w sprawie uchwalenia uchwały budżetowej gminy na 2013 rok

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, 9 lit. "d" , 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. z 2001 r. Dz. U. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 215, art. 219 ust. 1, art. 220 ust. 1, art. 235, art. 236 ust. 3, 4 pkt 1 art. 237, art. 239, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157 poz. 1240 z późn. zm.) w związku z art. 121 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157 poz. 1241) uchwala się, co następuje:

§ 1. Ustala się dochody budżetu na rok 2013 w łącznej kwocie 22.361.820 zł, w tym:

1) dochody bieżące 20.145.961 zł,

2) dochody majątkowe 2.215.859 zŁ

jak w załączniku nr 1 do uchwały.

§ 2. 1. Ustala się wydatki budżetu na rok 2013 w łącznej kwocie 29.966.908 zł.

2. Wydatki budżetu obejmują wydatki bieżące na łączną kwotę 19.982.961 zł , w tym:

1) wydatki jednostek budżetowych w kwocie łącznej 14.028.527 zł, z czego:

a) na wynagrodzenia i składki od nich naliczane 10.400.241 zł,

b) związane z realizacją ich statutowych zadań 3.628.286 zł.

2) wydatki na dotacje na zadania bieżące 728.000 zł,

3) wydatki na świadczenia na rzecz osób fizycznych 4.424.434 zł,

4) wydatki na programy finansowane z udziałem środków , o których mowa w art. 5 ust.1 pkt 2 i 3, w części związanej z realizacją zadań jednostki samorządu terytorialnego 0 zł,

5) Wydatki na obsługę długu publicznego 802.000 zł.

3. Wydatki budżetu obejmują wydatki majątkowe na łączną kwotę 9.983.947 zł, w tym:

inwestycje i zakupy inwestycyjne 9.983.947 zł, w tym:

1) wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust.1 pkt 2 i 3 w części związanej z realizacją zadań jednostki samorządu terytorialnego w łącznej kwocie 7.158.050 zł, w tym:

a) ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej 3.393.050 zł,

b) z niepodlegających zwrotowi środków pochodzących z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) 0 zł,

c) z innych środków niepodlegających zwrotowi, pochodzących z zagranicy 0 zł,

d) ze środków pochodzących z budżetu krajowego 3.765.000 zł.

2) wydatki na zakupy i objęcie akcji i udziałów 0 zł,

3) wydatki na wniesienie wkładu do spółek prawa handlowego 0

jak w załączniku nr 2 do uchwały.

§ 3. 1. Różnica między dochodami a wydatkami budżetu stanowi deficyt budżetu w kwocie 7.605.088 zł, który zostanie sfinansowany przychodami pochodzącymi z:

1) zaciąganych kredytów.

2. Ustala się przychody budżetu w łącznej kwocie 9.265.088 zł.

3. Ustala się rozchody budżetu w łącznej kwocie 1.660.000 zł.

4. Ustala się limity zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów (pożyczek):

1) na sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu 600.000 zł,

2) na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu 7.605.088 zł, w tym:

- na wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej 3.393.050 zł,

3) na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów 1.660.000 zł

Zestawienie przychodów i rozchodów budżetu gminy, jak w załącznikach nr 3a i 3b do uchwały.

§ 4. 1. Ustala się rezerwę ogólną budżetu w kwocie 45.000 zł.

2. Ustala się rezerwę celową budżetu na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego 55.000 zł.

§ 5. Dochody i wydatki budżetu obejmują:

1) dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych jednostce samorządu terytorialnego ustawami

jak w załączniku nr 4 do uchwały.

2) dochody i wydatki związane z realizacją zadań wspólnych realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego

jak w załączniku nr 5 do uchwały.

§ 6. Ustala się plan przychodów i kosztów Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Torzymiu jak w załączniku nr 6 do uchwały.

§ 7. Dochody i wydatki budżetu obejmują:

1) Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, gminnym programie przeciwdziałania narkomanii oraz gminnym systemie przeciwdziałania przemocy w rodzinie

jak w załączniku nr 7 do uchwały.

§ 8. Wydatki budżetu gminy obejmują planowane kwoty dotacji do udzielenia w 2013 r. w kwocie ogółem 1.201.678 zł, w tym:

1) dotacje podmiotowe w wysokości 490.000 zł,

2) dotacje przedmiotowe w wysokości 100.000 zł,

3) dotacje celowe w wysokości 611.678 zł

jak w załączniku nr 8 do uchwały.

§ 9. Ustala się plan dochodów związanych z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska w wysokości 18.000 zł oraz plan wydatków na finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej w wysokości 18.000 zł.

§ 10. Upoważnia się Burmistrza:

1) do dokonywania zmian w planie wydatków z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,

2) do przekazywania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków w ramach rozdziału,

3) do zaciągania w 2013 r. kredytów i pożyczek na sfinansowanie przejściowego deficytu budżetowego w wysokości 600.000 zł,

4) do lokowania w trakcie realizacji budżetu czasowo wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu lub w formie depozytu u Ministra Finansów.

§ 11. Upoważnia się Burmistrza do samodzielnego zaciągania zobowiązań w kwocie 2.500.000 zł .

§ 12. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi.

§ 13. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2013 r. i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego.

Przewodniczący Rady


Zbigniew Wołoncewicz


Uzasadnienie

Uzasadnienie do PROJEKTU BUDŻETU GMINY TORZYM na 2013 rok W nawiązaniu do art. 30 ust. 2 pkt. 1, art. 51 i 52 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o Samorządzie Gminnym (t.j. z 2001 r. Dz. U. Nr 142 poz.1591 z późn. zm.) oraz art. 233 pkt 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157 poz. 1240 z późn. zm.) Burmistrz Torzymia przedstawia projekt budżetu Gminy Torzym na 2013 r. Do opracowania projektu budżetu posłużyły między innymi następujące dokumenty: - ustawa z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. z 2010 r. Nr 80 poz. 526 z późn. zm.), - pismo Ministerstwa Finansów Nr ST3-4820-9/2012/1374 z dnia 10 października 2012 r. ustalające: kwoty subwencji ogólnej oraz planowane udziały gminy w podatku dochodowym od osób fizycznych, prognozowany średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych w wysokości 102,7 %, średnioroczny wskaźnik wzrostu wynagrodzeń w państwowej sferze budżetowej w wysokości 100,0%, wysokość obowiązkowej składki na Fundusz Pracy na poziomie 2,45% podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe, ? pismo Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego P.S_V. 3110.5.2012.AJab z dnia 19 października 2012 r. określające dotacje na realizację własnych zadań bieżących gminy, ? pismo Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Sulęcinie PCPR.II.600.154.2012 z dnia 16 października 2012 r. określające dotację na realizację własnych zadań bieżących gminy, - pismo Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego FB. I.3110.24.2012.MRat z dnia 17 października 2012 r. określające dotacje z zakresu zadań administracji rządowej zleconych gminie, - pismo Krajowego Biura Wyborczego, Delegatury w Gorzowie Wielkopolskim Nr DG W-420-5/12 z dnia 05 października 2012 r., w sprawie dotacji przeznaczonej na prowadzenie i aktualizację stałego rejestru wyborców, - Komunikat Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 19 października 2012 r. w sprawie średniej ceny sprzedaży drewna obliczonej wg średniej ceny drewna uzyskanej przez nadleśnictwa za pierwsze trzy kwartały 2012 r. (M.P. z 2012 r. poz. 788) - Komunikat Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 19 października 2012 r. w sprawie średniej ceny skupu żyta za okres pierwszych trzech kwartałów 2012 r. (M.P. z 2012 r. poz. 787) - uchwała Nr XXXVIII/266/10 Rady Miejskiej w Torzymiu z dnia 27 sierpnia 2010 r. w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej Gminy Torzym oraz uchwała nr VI/35/11 Rady Miejskiej w Torzymiu z dnia 30.03.2011r. zmieniająca uchwałę w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej gminy Torzym. Ponadto zebrano zapotrzebowania do budżetu od: kierowników referatów Urzędu Miejskiego, dyrektorów podległych jednostek, zakładów budżetowych, sołectw, przedstawicieli organizacji i stowarzyszeń oraz radnych Rady Miejskiej. Projekt budżetu na 2013 r. w zakresie dochodów odzwierciedla wytyczne przesłane z Ministerstwa Finansów w zakresie subwencji oświatowej i wyrównawczej oraz podatku dochodowego od osób fizycznych. Lubuski Urząd Wojewódzki przekazał informacje n. t. dotacji celowych na realizację zadań własnych z zakresu pomocy społecznej i zostały one zawarte w projekcie budżetu. Ze Starostwa Powiatowego wpłynęła dana dot. wysokości dotacji celowej na realizację zadań własnych z zakresu pomocy społecznej i ona również została zamieszczona w projekcie budżetu. Kolejna informacja od Wojewody Lubuskiego, która dot. wysokości dotacji celowych na zadania zlecone w sferze: administracji publicznej, obrony narodowej i pomocy społecznej została uwzględniona w projekcie budżetu. Delegatura Krajowego Biura Wyborczego, podając wielkość dotacji celowej na zadania zlecone w dziedzinie prowadzenia i aktualizacji stałego rejestru wyborców, spowodowała zawarcie i tej wielkości w projekcie budżetu. W przypadku dochodów w postaci podatku rolnego i leśnego ustalono ich planowane wysokości w oparciu o średnią cenę skupu żyta za okres pierwszych trzech kwartałów 2012 r. oraz średnią cenę sprzedaży drewna obliczoną wg średniej ceny drewna uzyskanej przez nadleśnictwa za pierwsze trzy kwartały 2012 r. Zaplanowano otrzymanie i pozyskanie: dotacji celowych otrzymanych z budżetu państwa, środków otrzymanych od pozostałych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych, dotacji celowych w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich, itp. na realizację zadań inwestycyjnych. Uwzględniono kwotę: ze sprzedaży mienia komunalnego . Planowane w 2013 r. do uzyskania pozostałe opłaty i podatki lokalne oraz inne dochody ustalono w oparciu o wykonanie za trzy kwartały b. r. indeksowane prognozowanym średniorocznym wskaźnikiem cen towarów i usług konsumpcyjnych. W projekcie budżetu mają miejsce wpływy w związku z nowelizacją ustawy o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, jak również wpływy środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska. Wydatki na 2013 r. zaplanowano tak, aby uwzględniały możliwości gminy i zaspokajały uzasadnione potrzeby. Przewidziane wydatki bieżące zapewniają funkcjonowanie wszystkich sfer zadań gminy - od rolnictwa i łowiectwa na kulturze fizycznej kończąc. W tej grupie wydatków zadbano o ujęcie płac, pochodnych od płac, świadczeń pracowniczych o charakterze niepłacowym i w drugiej kolejności zabezpieczono na miarę możliwości środki na wydatki rzeczowe. Planowane wydatki inwestycyjne dotyczą takich dziedzin i sfer, jak: - infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi - pozostała działalność z działu rolnictwo i łowiectwo - drogi publiczne wojewódzkie - drogi publiczne powiatowe - drogi publiczne gminne - infrastruktura telekomunikacyjna - gospodarka gruntami i nieruchomościami - pozostała działalność z działu administracja publiczna - ochotnicze straże pożarne - szkoły podstawowe - przedszkola - gimnazja - przeciwdziałanie alkoholizmowi - gospodarka ściekowa i ochrona wód - oświetlenie ulic, placów i dróg - zakłady gospodarki komunalnej - pozostała działalność z działu gospodarka komunalna i ochrona środowiska - domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby - obiekty sportowe - zadania z zakresu kultury fizycznej Ich realizacja wzbogaci infrastrukturę gminną, przyczyniając się do poprawy życia lokalnej społeczności.


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XXIII/148/12
Rady Miejskiej w Torzymiu
z dnia 28 grudnia 2012 r.
Zalacznik1.pdf

Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XXIII/148/12
Rady Miejskiej w Torzymiu
z dnia 28 grudnia 2012 r.
Zalacznik2.pdf

Załącznik Nr 3a do Uchwały Nr XXIII/148/12
Rady Miejskiej w Torzymiu
z dnia 28 grudnia 2012 r.
Zalacznik3a.pdf

Załącznik Nr 3b do Uchwały Nr XXIII/148/12
Rady Miejskiej w Torzymiu
z dnia 28 grudnia 2012 r.
Zalacznik3b.pdf

Załącznik Nr 4 do Uchwały Nr XXIII/148/12
Rady Miejskiej w Torzymiu
z dnia 28 grudnia 2012 r.
Zalacznik4.docx

Załącznik Nr 5 do Uchwały Nr XXIII/148/12
Rady Miejskiej w Torzymiu
z dnia 28 grudnia 2012 r.
Zalacznik5.doc

Załącznik Nr 6 do Uchwały Nr XXIII/148/12
Rady Miejskiej w Torzymiu
z dnia 28 grudnia 2012 r.
Zalacznik6.doc

Załącznik Nr 7 do Uchwały Nr XXIII/148/12
Rady Miejskiej w Torzymiu
z dnia 28 grudnia 2012 r.
Zalacznik7.doc

Załącznik Nr 8 do Uchwały Nr XXIII/148/12
Rady Miejskiej w Torzymiu
z dnia 28 grudnia 2012 r.
Zalacznik8.odt

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00