Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Lubuskiego rok 2012 poz. 2941

Uchwała nr XXIV/147/12 Rady Gminy Dąbie

z dnia 20 grudnia 2012r.

w sprawie w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na obszarze Gminy Dąbie i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Na podstawie art.18 ust.2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 z późn.zm.) oraz art.6r ust.3 ustawy z dnia13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j.Dz.U. z 2012 r. poz.391) uchwala się, co następuje:

§ 1.

1. W zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi z nieruchomości, odbierane będą wytworzone w gospodarstwach domowych następujące frakcje odpadów komunalnych, odbierane raz w miesiącu:

1) zmieszane odpady komunalne,

2) papier i tektura,

3) tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe i metal,

4) szkło,

5) odpady komunalne ulegające biodegradacji,

6) nie rzadziej niż dwa razy w roku następujące frakcje odpadów: meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyte opony, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, odpady w postaci metalu i chemikaliów, zużyte baterie i zużyte akumulatory, przeterminowane leki.

2. Odpady komunalne wymienione w ust.1 odbiera, wybrany w drodze przetargu, przedsiębiorca bezpośrednio od właścicieli nieruchomości.

3. W punkcie selektywnego zbierania odpadów odbierane będą odpłatnie następujące frakcje odpadów zebranych selektywnie:

1) zużytych baterii i zużytych akumulatorów,

2) przeterminowanych leków,

3) mebli i innych odpadów wielkogabarytowych,

4) metali i chemikaliów,

5) odpadów ulegających biodegradacji oraz odpadów zielonych,

6) zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego,

7) odpadów budowlanych i rozbiórkowych, prowadzonych we własnym zakresie, pochodzących z remontów i innych robót budowlanych,

8) zużytych opon,

9) innych odpadów niebezpiecznych, wydzielonych ze strumienia odpadów komunalnych.

4. Przedsiębiorca, o którym mowa w ust.2, odbiera bezpośrednio od właścicieli nieruchomości odpady komunalne z pojemników i worków, przeznaczonych do zbierania odpadów, określonych w Regulaminie utrzymania czystości i porządku w Gminie Dąbie.

§ 2.

1. Gminny Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych zostanie wyznaczony na terenie Gminy Dąbie i prowadzony będzie przez Gminę Dąbie.

2. Informację o lokalizacji oraz godzinach otwarcia Gminnego Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych zostanie podana do publicznej wiadomości na stronie internetowej Gminy Dąbie oraz w sposób zwyczajowo przyjęty.

3. Właściciele nieruchomości samodzielnie i na własny koszt dostarczają do Gminnego Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych, odpady komunalne zebrane w sposób selektywny, w przypadku, gdy pozbycie się tych odpadów jest konieczne poza harmonogramem.

§ 3.

1. Odpady komunalne zmieszane odbierane są od właścicieli nieruchomości zamieszkałych raz w miesiącu,

2. Odpady komunalne zmieszane z nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne odbiera się od właścicieli nieruchomości raz w miesiącu .

3. Odpady zbierane w sposób selektywny odbierane są od właścicieli nieruchomości
raz w miesiącu .

§ 4.

Odpady komunalne odebrane od właścicieli nieruchomości w ramach gminnego systemu gospodarki odpadami komunalnymi przekazywane będą uprawnionym podmiotom, w celu poddania procesom odzysku lub unieszkodliwiania, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.

§ 5.

Wykonanie uchwały powierza sie Wójtowi Gminy Dąbie.

§ 6.

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego z mocą obowiązującą od 1 lipca 2013 r.


Uzasadnienie

Na podstawie art. 6c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz. 391 z późn. zm.) gminy są obowiązane do zorganizowania odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy. W celu wywiązania się z nowych obowiązków Rada Gminy Dąbie powinna przyjąć szereg uchwał, w tym uchwałę w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Uchwała w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi stanowi akt prawa miejscowego i jest podstawą dalszych działań mających na celu wprowadzenie nowego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi w Gminie Dąbie. Jest też bezpośrednio związana z uchwałami: w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki tej opłaty, w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, składanej przez właściciela nieruchomości.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00