Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Lubuskiego rok 2012 poz. 2837

Uchwała nr XIX/153/2012 Rady Gminy w Trzebiechowie

z dnia 14 grudnia 2012r.

w sprawie ustalenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych

Na podstawie art. 6 ust. 2 i 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz.U. 2012 r. Nr 69, poz. 391 z późn. zm.[1]) ) uchwala się, co następuje:

§ 1. Ustala się górne stawki opłat netto ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi w zakresie odbioru odpadów komunalnych stałych gromadzonych:

1) w pojemnikach 0,11 m3 - 0,24 m3 - 140 zł/m3,

2) w pojemnikach 1,1 m3 - 10 m3 - 130 zł/m3.

§ 2. Ustala się górną stawkę opłat netto ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych w kwocie: 21,00 zł/m3.

§ 3. 1. Do górnych stawek opłat, o których mowa w § 1 i § 2 doliczony zostanie należny podatek od towarów i usług (VAT).

2. Górne stawki opłat ustalone w § 1 nie obejmują kosztu udostępnienia pojemników

§ 4. 1. Za zbieranie i odbieranie odpadów komunalnych określonych w § 1 z nieruchomości w sposób selektywny stosuje się stawki niższe o 50% górnej stawki określonej w tym paragrafie

2. Korzystanie ze zbiorczych kontenerów na odpady segregowane jest bezpłatne.

§ 5. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Trzebiechów.

§ 6. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego i podlega podaniu do wiadomości publicznej poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy w Trzebiechowie.

Przewodniczący Rady Gminy


Krzysztof Okińczyc


Uzasadnienie

Do kompetencji Rady Gminy zgodnie z art. 6 ust 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach należy określenie górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych. Ponadto zgodnie z art. 6 ust 4 w/w ustawy Rada Gminy określa niższe stawki, jeżeli odpady komunalne są zbierane i odbierane w sposób selektywny. Górne stawki opłat będą stosowane - zgodnie z art. 6 ust 7 pkt. 2 - ustawy w przypadku, gdy właściciel nieruchomości nie zawrze umowy na wykonanie w/w usług. W tym przypadku Gmina jest obowiązana zorganizować odbieranie odpadów komunalnych oraz opróżnianie zbiorników bezodpływowych od tych właścicieli na podstawie stosownej decyzji, w której nałożony zostanie obowiązek wnoszenia przez nich opłaty z tego tytułu wyliczonej w oparciu o uchwalone górne stawki.


[1]) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2011 r. Nr 152, poz. 897 poz. 951.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00