Akt prawny
Alerty
Uchwała nr XXIV/186/12 Rady Miasta Kostrzyn nad Odrą
z dnia 13 grudnia 2012r.
w sprawie uchwały budżetowej Miasta Kostrzyn nad Odrą na 2013 rok
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 i 9 lit."d" i lit. "i", pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 z późn. zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 217 ust.1, art. 222 ust.1, ust. 2 art. 235, art. 236, art. 237, art. 239, art. 242, art. 258 ust. 1, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) w związku z art.121 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. - Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. nr 157, poz.1241), uchwala się, co następuje:
§ 1. 1. Określa się planowane dochody budżetu na rok 2013 w łącznej kwocie 70.605.647,00 zł, z tego:
1) dochody bieżące w kwocie 58.710.107,00 zł, w tym:
a) dochody na programy i projekty realizowane ze środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt. 2 i 3 ustawy o finansach publicznych w kwocie 564.800,00 zł,
2) dochody majątkowe w kwocie 11.895.540,00 zł, w tym:
a) dochody na programy i projekty realizowane ze środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt. 2 i 3 ustawy o finansach publicznych w kwocie 4.120.894,00 zł,
- zgodnie z załącznikiem Nr 1 do uchwały.
§ 2. Określa się planowane wydatki budżetu na rok 2013 w łącznej kwocie 69.668.555,00 zł, z tego:
1) wydatki bieżące w kwocie 57.030.131,00 zł, w tym:
a) wydatki na programy i projekty realizowane ze środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt. 2 i 3 ustawy o finansach publicznych w kwocie 393.300,00 zł,
2) wydatki majątkowe w kwocie 12.638.424,00 zł, w tym:
a) wydatki na programy i projekty realizowane ze środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt. 2 i 3 ustawy o finansach publicznych w kwocie 5.960.000,00 zł,
- zgodnie z załącznikiem Nr 2 do uchwały.
§ 3. 1. Z wydatków bieżących budżetu przeznacza się łącznie na:
1) wydatki jednostek budżetowych kwotę 43.540.546,00 zł w tym:
a) na wynagrodzenia i składki od nich naliczane kwotę 26.287.225 zł,
b) na wydatki związane z realizacją zadań statutowych kwotę 17.253.321,00 zł,
2) dotacje na zadania bieżące kwotę 4.261.176,00 zł,
3) świadczenia na rzecz osób fizycznych 6.607.212,00 zł,
4) wypłaty z tytułu poręczeń i gwarancji 343.904,00 zł,
5) obsługę długu kwotę 1.883.993,00 zł.
2. Z wydatków majątkowych budżetu przeznacza się łącznie na wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne kwotę 12.638.424,00 zł, w tym na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 kwotę 5.960.000,00 zł.
§ 4. Określa się nadwyżkę budżetu w kwocie 937.092,00 zł, która zostanie przeznaczona na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań.
§ 5. 1. Określa się planowane przychody budżetu w łącznej kwocie 2.650.00,00 zł.
2. Ustala się planowane rozchody budżetu w łącznej kwocie 3.587.092,00 zł.
3. Przychody i rozchody budżetu w łącznej kwocie określa załącznik Nr 3 do uchwały
§ 6. 1. Określa się limit zobowiązań na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu zabezpieczonego wekslem In blanco wraz z deklaracją wekslową w kwocie 2 000 000,00 zł,
2. Ustala się maksymalną wysokość pożyczek udzielanych przez Burmistrza w roku budżetowym do wysokości 165.000,00 zł.
§ 7. 1. Tworzy się rezerwę ogólną w kwocie 150.000,00 zł.
2. Tworzy się rezerwę celową w wysokości 444.000,00 zł, z przeznaczeniem na:
1) wynagrodzenia i uposażenia w kwocie - 74.000,00 zł,
2) na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego w kwocie 150.000,00 zł.
3) rezerwa celowa na wydatki inwestycyjne w kwocie 140.000,00 zł.
4) rezerwa celowa na zabezpieczenie środków bieżących w projektach współfinansowanych z Funduszu Unii Europejskiej w kwocie - 30.000,00 zł.
5) rezerwa celowa na zabezpieczenie środków inwestycyjnych w projektach współfinansowanych z Funduszu Unii Europejskiej w kwocie - 50.000,00 zł.
§ 8. 1. Określa się dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami w kwocie w kwocie 5.532.235,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 4 do uchwały.
2. Określa się dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na mocy porozumień z
organami administracji rządowej w kwocie 8.000,00 zł
§ 9. Określa się dochody w wysokości 465.000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz określa się wydatki w kwocie 465.000,00 zł na realizację zadań określonych w Miejskim Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz wydatki w wysokości 5.500,00 zł w Miejskim Programie Przeciwdziałania Narkomanii.
§ 10. Określa się wysokość dotacji udzielanych z budżetu Miasta dla jednostek należących do sektora finansów publicznych i dla jednostek spoza sektora finansów publicznych, zgodnie z Załącznikiem Nr 5 do uchwały.
§ 11. Plany dochodów rachunków dochodów jednostek o których mowa w art. 223 ust. 1 oraz wydatków nimi finansowanych, określone zgodnie z załącznikiem Nr 6 do uchwały.
§ 12. Określa się dochody związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska i wydatki na finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej w kwocie - 146.108 zł.
§ 13. Upoważnia się Burmistrza w roku budżetowym do:
1) dokonywania wszelkich innych zmian w planie wydatków niż określone w art. 257 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,
2) zaciągania kredytów i pożyczek krótkoterminowych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do kwoty 2.000.000,00 zł.
3) samodzielnego zaciągania zobowiązań do kwoty 2 000 000,00 zł,
4) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach
5) udzielania w roku budżetowym pożyczek z budżetu do łącznej kwoty 165.000 zł;
§ 14. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi.
§ 15. Uchwała wchodzi w życie z dniem 01 stycznia 2013 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego.
Przewodniczący Rady Miasta |
Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XXIV/186/12
Rady Miasta Kostrzyn nad Odrą
z dnia 13 grudnia 2012 r.
Zalacznik1.pdf
Dochody budżetowe
Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XXIV/186/12
Rady Miasta Kostrzyn nad Odrą
z dnia 13 grudnia 2012 r.
Zalacznik2.pdf
Wydatki budżetowe
Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr XXIV/186/12
Rady Miasta Kostrzyn nad Odrą
z dnia 13 grudnia 2012 r.
Zalacznik3.pdf
Przychody i rozchody budżetu
Załącznik Nr 4 do Uchwały Nr XXIV/186/12
Rady Miasta Kostrzyn nad Odrą
z dnia 13 grudnia 2012 r.
Zalacznik4.pdf
Plan finansowy dochodów i wydatków na zadania zlecone
Załącznik Nr 5 do Uchwały Nr XXIV/186/12
Rady Miasta Kostrzyn nad Odrą
z dnia 13 grudnia 2012 r.
Zalacznik5.pdf
Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu Miasta Kostrzyn nad Odrą
Załącznik Nr 6 do Uchwały Nr XXIV/186/12
Rady Miasta Kostrzyn nad Odrą
z dnia 13 grudnia 2012 r.
Zalacznik6.pdf
Plan dochodów rachunku dochodów jednostek budżetowych oraz wydatków nimi finansowanych