Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Lubuskiego rok 2012 poz. 2803

Uchwała nr XXXVI/172/2012 Rady Miejskiej w Witnicy

z dnia 29 listopada 2012r.

w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Witnica

Na podstawie art. 4 ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości
i porządku w gminach (t.j. Dz. U.2012, poz. 391), po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Gorzowie Wlkp.(pismo znak HK-52-27/2/12 z dnia 28 listopada 2012, uchwala się:

Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Witnica

Rozdział 1.
Postanowienia ogólne

§ 1. Regulamin określa szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Witnica.

§ 2. Regulamin obowiązuje:

1) właścicieli nieruchomości;

2) jednostki organizacyjne gminy;

3) wszystkich korzystających z terenów użytku publicznego.

§ 3. Ilekroć w regulaminie mowa o:

1) gminie - należy przez to rozumieć Miasto i Gminę Witnica;

2) burmistrzu - należy przez to rozumieć burmistrza Miasta i Gminy Witnica;

3) ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości
i porządku w gminach (Dz.U.2012.391 ze zmianami);

4) właścicielu nieruchomości - należy przez to rozumieć właściciela nieruchomości
w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ((Dz.U.2012.391 ze zmianami).

5) przedsiębiorca odbierający odpady - należy przez to rozumieć podmiot wybrany przez gminę w drodze przetargu, prowadzący odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

6) przedsiębiorca odbierający ścieki - należy przez to rozumieć podmiot posiadający zezwolenie na odbiór nieczystości ciekłych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy.

Rozdział 2.
Wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości

§ 4. 1. Na terenie gminy prowadzi się selektywną zbiórkę odpadów komunalnych powstających na terenie nieruchomości.

2. Prowadzenie selektywnego zbierania i odbierania odpadów komunalnych odbywa się przy zastosowaniu pojemników lub worków w kolorach:

1) niebieski - z przeznaczeniem na makulaturę (papier i tektura);

2) żółty - z przeznaczeniem na tworzywa sztuczne, puszki aluminiowe, opakowania wielomateriałowe;

3) zielony - z przeznaczeniem na szkło;

4) brązowy - z przeznaczeniem na odpady ulegające degradacji biologicznej.

3. Dopuszcza się możliwość korzystania z przydomowego kompostownika zgodnie
z obowiązującymi przepisami szczegółowymi, określonymi w §36 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury ( Dz.U.2002.75.690 z póżniejszymi zmianami)

4. Odbieraniem odpadów komunalnych z pojemników oraz worków, o których mowa
w ust.2 zajmuje się przedsiębiorstwo wybrane przez Gminę w drodze przetargu, o którym mowa w art. 6d ustawy.

5. Odpady pochodzące z selektywnego zbierania przygotowywane są do recyklingu, zgodnie z obowiązującym wojewódzkim planem gospodarki odpadami.

§ 5. 1. Prowadzenie selektywnego zbierania i odbierania zużytego sprzętu elektrycznego
i elektronicznego odbywa się poprzez:

1) prowadzenie selektywnej zbiórki w sklepach i punktach usługowych, zgodnie z dyspozycją art. 42 oraz art. 42a ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o zużytym sprzęcie elektrycznym
i elektronicznym (Dz. U. z 2005r. Nr 180, poz. 1495 ze zmianami);

2) poprzez dostarczenie odpadu do Gminnego Punktu Zbiórki Odpadów;

3) poprzez przekazanie odpadu podmiotowi zbierającemu zużyty sprzęt elektryczny
i elektroniczny na zasadach określonych w ustawie z dnia 29 lipca 2005r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2005r. Nr 180, poz. 1495 ze zmianami).

§ 6. 1. Prowadzenie selektywnego zbierania i odbierania zużytych baterii i zużytych akumulatorów odbywa się poprzez:

1) prowadzenie selektywnej zbiórki w sklepach i punktach usługowych, zgodnie z dyspozycją art. 48, art. 49 oraz art. 50 ustawy z dnia 24 kwietnia 2009r. o bateriach i akumulatorach
(Dz. U. z 2009r. Nr 79, poz. 666).

2) poprzez dostarczenie odpadu do Gminnego Punktu Zbiórki Odpadów.

§ 7. 1. Prowadzenie selektywnego odbierania odpadów z remontów, odpadów wielkogabarytowych, opon, leków oraz powstających w gospodarstwach domowych, opakowaniach po farbach, rozpuszczalnikach i innych chemikaliach odbywa się poprzez dostarczenie zebranych selektywnie odpadów do Gminnego Punktu Zbiórki Odpadów.

§ 8. 1. Właściciele nieruchomości mają obowiązek utrzymania czystości i porządku oraz niezwłocznego uprzątania śniegu, lodu, błota i innych zanieczyszczeń z części nieruchomości udostępnionych do użytku publicznego oraz z chodników położonych wzdłuż tych nieruchomości.

2. Obowiązek utrzymania czystości i porządku w miejscach, o których mowa w ust. 1, jest realizowany poprzez:

1) zamiatanie i usuwanie piasku i innych zanieczyszczeń oraz umieszczaniu ich w pojemnikach na odpady;

2) odgarnięcie śniegu, lodu i błota w miejsce nie powodujące zakłóceń w ruchu pieszych lub pojazdów;

3) podjęcie działań likwidujących lub co najmniej ograniczających śliskość chodnika.

§ 9. 1. Mycie pojazdów samochodowych poza myjniami może odbywać się na terenie nieruchomości pod warunkiem, że powstające ścieki odprowadzane są do miejskiej kanalizacji sanitarnej lub gromadzone w sposób umożliwiający ich usunięcie zgodnie z przepisami ustawy. Zabronione jest odprowadzanie tych ścieków bezpośrednio do kanalizacji deszczowej, zbiorników wodnych i do gruntu.

2. Naprawy pojazdów samochodowych poza warsztatami samochodowymi mogą odbywać się na terenie nieruchomości wyłącznie z zgoda właściciela nieruchomości, pod warunkiem, że nie będzie to stwarzał uciążliwości dla sąsiednich nieruchomości, a sposób postępowania z powstającymi w ten sposób odpadami będzie zgodny z przepisami szczególnymi.

Rozdział 3.
Rodzaje i minimalna pojemność urządzeń przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych, warunki rozmieszczenia tych urządzeń i ich utrzymania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym.

§ 10. 1. Właściciel nieruchomości zapewnia utrzymanie czystości i porządku między innymi poprzez wyposażenie nieruchomości w pojemniki i kontenery o odpowiedniej pojemności, uwzględniającej częstotliwość i sposób pozbywania się odpadów z nieruchomości,
z zastrzeżeniem ust. 2.

2. Odpady komunalne należy gromadzić w pojemnikach lub kontenerach o minimalnej pojemności:

1) dla budynków mieszkalnych - co najmniej jeden pojemnik 110 litrowy na każdą nieruchomość;

2) dla budynków wielomieszkaniowych - co najmniej jeden pojemnik 1.100 litrów na budynek lub 110 litrowy na jedno mieszkanie;

3) dla szkół wszelkiego typu i przedszkoli - co najmniej jeden pojemnik 1.100 litrów lub dostosowaną do potrzeb ilość pojemników 110 litrów;

4) dla lokali handlowych, usługowych, gastronomicznych - w odniesieniu do pomieszczeń biurowych i socjalnych pojemnik 60 l na każdych 10 pracowników;

5) dla punktów handlowych poza lokalem - jeden pojemnik 110 litrów na jeden punkt;

6) dla zakładów rzemieślniczych i produkcyjnych - w odniesieniu do pomieszczeń biurowych
i socjalnych pojemnik 60 l na każdych 10 pracowników;

7) hoteli, moteli, pensjonatów, domów opieki, - 20 l na jedno łóżko;

8) dla targowisk i bazarów wyposażonych w obiekty handlowe nietrwale związane z gruntem
- co najmniej jeden pojemnik 1.100 litrów na jedno targowisko.

3. W miejscach publicznych (np. drogi, chodniki, place, parki, przystanki autobusowe) odpady komunalne należy gromadzić w koszach ulicznych rozstawionych w sposób umożliwiający zachowanie czystości w tych miejscach. Obowiązek wyposażenia terenu w kosze spoczywa na jego właścicielu.

4. Dopuszcza się gromadzenie odpadów segregowanych w specjalnie w tym celu rozprowadzanych workach foliowych.

5. Urządzenia służące zbieraniu odpadów komunalnych winny być:

1) zabezpieczone przed wydostawaniem się odpadów pod wpływem wiatru, deszczu i innych czynników zewnętrznych, tj. posiadać zadaszenie, zamknięcie lub nakrycie z plandeki oraz szczelne ściany i podłogi.

§ 11. Odpady komunalne powstające na terenie nieruchomości powinny być gromadzone
w urządzeniach odpowiadających wymaganiom określonym w niniejszym Regulaminie, natomiast nieczystości ciekłe w zbiornikach bezodpływowych, odpowiadających wymaganiom wynikającym z przepisów odrębnych, w szczególności ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jednolity z 2010 r. Dz. U. Nr 243, poz. 1623 z późniejszymi zmianami).

§ 12. Szczegółowe wymagania i zasady gromadzenia nieczystości płynnych:

1) zbiorniki bezodpływowe w zakresie częstotliwości ich opróżniania podlegają kontroli
i ewidencji gminnej;

2) przydomowe oczyszczalnie ścieków w zakresie częstotliwości i sposobu pozbywania się komunalnych osadów ściekowych podlegają kontroli i ewidencji gminnej;

3) zabrania się odprowadzania odsiąków z obornika i ścieków płynnych powstałych w wyniku produkcji hodowlanej bydła, trzody chlewnej i innych zwierząt gospodarskich do zbiorników bezodpływowych, w których gromadzone są ścieki bytowe;

4) zabrania się wprowadzania odsiąków z obornika, gnojowicy, środków ochrony roślin
i innych chemikaliów oraz popłuczyn z urządzeń zawierających te substancje do zbiorników bezodpływowych gromadzących ścieki komunalne oraz do urządzeń podłączonych do sieci kanalizacji sanitarnej;

5) odsiąki i popłuczyny, o których mowa w punkcie 3 i 4 muszą być gromadzone w oddzielnych szczelnych pojemnikach i przekazywane przedsiębiorcom odbierającym ścieki do przewiezienia i utylizacji, zgodnie z obowiązującymi przepisami.

§ 13. 1. Właściciel nieruchomości ma obowiązek zapewnić dostęp do pojemników, pracownikom przedsiębiorstwa odbierającego odpady, w sposób umożliwiający opróżnianie pojemników bez narażenia na szkodę ludzi, budynków bądź pojazdów.

2. Postanowienia ust. 1 mają zastosowanie do odbioru nieczystości ciekłych.

Rozdział 4.
Częstotliwość i sposób pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości oraz z terenów przeznaczonych do użytku publicznego.

§ 14. 1. Odpady komunalne należy usuwać z terenu nieruchomości okresowo,
z częstotliwością co najmniej:

1) bioodpady zbierane selektywnie w pojemnikach brązowych - raz na 7 dni;

2) odpady surowcowe zbierane selektywnie (z wyjątkiem pkt. 1) - raz na 2 tygodnie;

3) odpady wielkogabarytowe, odpady remontowo - budowlane, opony, odpady zielone, produkty lecznicze farmaceutyczne i weterynaryjne, chemikalia, w tym farby, rozpuszczalniki, oleje odpadowe itp., zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny
w tym wszelkiego rodzaju lampy żarowe, halogenowe, świetlówki, inne sprzęty będące na wyposażeniu gospodarstw domowych, tekstylia w tym ubrania, opakowania po środkach ochrony roślin i nawozach powstających w rodzinnych gospodarstwach rolnych winny być oddane nieodpłatnie do Gminnego Punktu Zbierania Odpadów - w zależności od potrzeb,
z częstotliwością zapobiegającą ich zaleganiu na nieruchomości. Mieszkańcy miasta są obowiązani we własnym zakresie dowieść odpady do Gminnego Punktu Zbierania Odpadów. Odpady przeznaczone do składowania w Gminnym Punkcie Zbierania Odpadów, a powstałe
w obrębie wsi będą odbierane przez przedsiębiorcę wg podanego przez niego harmonogramu
i przewożone do punktu zbiórki - z wyjątkiem gruzu, odpadów zielonych oraz tekstyliów w tym ubrań, które sam mieszkaniec bez względu na miejsce zamieszkania będzie przywoził do Gminnego Punktu Zbierania Odpadów.

4) pozostałe odpady komunalne zmieszane - raz na 2 tygodnie.

2. Nieczystości ciekłe powinny być usuwane z nieruchomości z częstotliwością zapobiegającą przepełnieniu zbiornika bezodpływowego i wpływowi tych nieczystości do ziemi
i wód gruntowych lub powierzchniowych.

Rozdział 5.
Inne wymagania wynikające z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami.

§ 15. 1. Zmieszane odpady komunalne, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania odpadów przeznaczone do składowania należy bezwzględnie kierować do właściwej dla regionu, określonej w wojewódzkim planie gospodarki odpadami, regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych (a w przypadku jej awarii lub braku - do instalacji wskazanych jako zastępcze).

2. Przez instalację zastępczą, o której mowa w ust. 1 należy rozumieć instalacje zastępczą zlokalizowaną w Zakładzie Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych w Długoszynie.

3. Dopuszcza się kierowanie odpadów, o których mowa w ust. 1 do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych za pośrednictwem stacji przeładunkowej w Krześniczce lub innej dostępnej stacji przeładunkowej, o ile jest taka możliwość.

Rozdział 6.
Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe, mające na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku.

§ 16. 1. Zabrania się wypuszczania psów, poza miejsce ich stałego przebywania (mieszkanie, kojec, zagroda, posesja), bez opieki właściciela lub innego opiekuna.

2. W miejscach publicznych pies może przebywać jedynie na smyczy.

3. Zabrania się pozostawiania w miejscach publicznych:

1) psów o masie ciała większej niż 20 kg - pod opieką dzieci do lat piętnastu;

2) psów ras uznanych za agresywne - pod opieką osób niepełnoletnich.

4. Osoby wyprowadzające psy ras uznanych za agresywne poza miejscem gdzie stale są utrzymywane, mają obowiązek bezwzględnego zakładania psom kagańców i utrzymywania ich na smyczy.

5. Zwolnienie psa ze smyczy, poza miejscami publicznymi, dozwolone jest tylko w takim przypadku, kiedy opiekun psa jest w stanie sprawować w sposób ciągły kontrolę nad jego zachowaniem.

6. Postanowienia ust. 5 nie dotyczą psów ras uznanych za agresywne.

§ 17. 1. Osoby utrzymujące psy lub koty w zabudowie wielorodzinnej mają obowiązek utrzymywać te zwierzęta w taki sposób, aby maksymalnie ograniczyć pozostałym lokatorom uciążliwość wynikającą z tego faktu, a zwłaszcza:

1) wyprowadzać z mieszkania psa lub kota na smyczy lub w inny sposób ograniczyć jego swobodne poruszanie się na korytarzach i klatkach schodowych;

2) sprzątać wszystkie nieczystości i nieporządek pozostawiony przez posiadane zwierzę
w budynku lub jego okolicy;

3) podczas wyprowadzanie na spacer uciszać psy szczekające na korytarzach i klatkach schodowych;

4) nie wyprowadzać psów i kotów na tereny placów zabaw dla dzieci.

2. Zabrania się dokarmiania bezpańskich psów i kotów w miejscach publicznych w pobliżu budynków mieszkalnych.

§ 18. Zakazuje się drażnienia zwierząt lub doprowadzania ich do stanu, w którym zwierzę może stać się niebezpieczne dla człowieka lub innego zwierzęcia.

§ 19. 1. Właściciele (posiadacze) zwierząt domowych, w tym zwłaszcza psów i kotów wyprowadzający posiadane zwierzęta w miejsca publiczne zobowiązani są do sprzątania stałych odchodów pozostawionych przez zwierzęta oraz do usuwania innych zabrudzeń przez nie spowodowanych.

2. Odchody zwierząt, o których mowa w ust. 1, umieszcza się w specjalnie do tego celu przygotowanych i odpowiednio oznakowanych pojemnikach lub w przypadku ich braku,
w pojemnikach na odpady komunalne.

§ 20. Właściciele (posiadacze) psów zobowiązani są do okazania dowodu szczepienia psa przeciwko wściekliźnie na żądanie osoby upoważnionej do kontroli.

§ 21. Osoby utrzymujące gady, płazy ptaki i owady są zobowiązane do zabezpieczenia tych zwierząt przed wydostaniem się z pomieszczeń, w których są utrzymywane.

Rozdział 7.
Wymagania w zakresie utrzymania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolnej, w tym także zakaz ich utrzymania na określonych obszarach lub poszczególnych nieruchomościach.

§ 22. 1. Na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej zwierzęta gospodarskie mogą być utrzymywane pod warunkiem, że:

1) współwłaściciele nieruchomości, na której planowane jest utrzymywanie zwierząt, wyrażą na to zgodę na piśmie;

2) zwierzęta nie będą stanowiły uciążliwości dla otoczenia a także nie będą ograniczały możliwości korzystania z nieruchomości graniczących z nieruchomością, na której są utrzymywane;

3) utrzymywane będą z zachowaniem zasad określonych w niniejszym regulaminie;

4) utrzymywane będą zgodnie z warunkami higieniczno - sanitarnymi oraz warunkami hodowli i przetrzymywania, określonymi w ustawie z dnia 21 sierpnia 1997r. o ochronie zwierząt (Dz. U. z 2003r. Nr 106, poz. 1002 ze zmianami).

2. Utrzymujący zwierzęta gospodarskie jest zobowiązany:

1) gromadzić i usuwać odpady takie jak odchody i pozostałe nieczystości powstające w związku z prowadzoną działalnością w sposób zgodny z prawem, w tym zwłaszcza z wymaganiami niniejszego Regulaminu oraz chronić teren nieruchomości, na której utrzymywane są zwierzęta, w tym wody powierzchniowe i podziemne, przed zanieczyszczeniem tymi odpadami,

2) eliminować wszystkie uciążliwości związane z utrzymywaniem zwierząt, oddziaływujące negatywnie na osoby zamieszkujące i przebywające na nieruchomościach sąsiednich,
a zwłaszcza hałas, odory i zapylenie oraz występowanie wzmożonych ilości owadów i gryzoni.

§ 23. Osoby utrzymujące zwierzęta gospodarskie na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej, które nie spełniają warunków utrzymania zwierząt określonych w §22. zobowiązane są na własny koszt do wyeliminowania nieprawidłowości związanych z prowadzoną działalnością łącznie z usunięciem zwierząt z miejsca ich dotychczasowego utrzymania, w terminie do 60 dni, licząc od dnia wezwania ich na piśmie do wyeliminowania nieprawidłowości przez służby porządkowe gminy.

Rozdział 8.
Obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji i terminy jej przeprowadzenia.

§ 24. 1. Zobowiązuje się z wyjątkiem postanowień §26 właścicieli i zarządców nieruchomości do przeprowadzania obowiązkowej deratyzacji raz w roku - w kwietniu oraz do okazywania się dowodem jej wykonania na żądanie osoby kontrolującej.

2. Obowiązkowej deratyzacji podlegają:

1) wielorodzinne budynki mieszkalne;

2) obiekty użyteczności publicznej;

3) zabudowania gospodarskie, w których prowadzona jest produkcja rolna;

4) sklepy, warsztaty, obiekty przemysłowe.

3. Warunkiem prawidłowego przeprowadzenia deratyzacji na terenie posesji jest:

1) odpowiednie przygotowanie nieruchomości przed rozpoczęciem deratyzacji, poprzez doprowadzenie jej do należytego stanu sanitarnego, dokładne oczyszczenie z odpadów podwórzy, śmietników, piwnic, itp., zabezpieczenie środków spożywczych oraz karmy dla zwierząt przed dostępem gryzoni;

2) rozmieszczenie w widocznym miejscu ostrzeżeń, informacji o rodzaju zastosowanej trutki, dacie jej wyłożenia i sposobie postępowania w razie zatrucia;

3) trzymania inwentarza żywego poza dostępem do wyłożonej trutki;

4) pouczenie mieszkańców, zwłaszcza dzieci o grożącym niebezpieczeństwie;

5) wyłożenie trutki ściśle wg instrukcji podanej przez producenta, w miejscach gdzie pojawiają się gryzonie;

6) usuwanie na bieżąco padłych gryzoni i uzupełnianie w miarę potrzeb trutki;

7) zabrania się usuwania resztki trutki w ostatnim dniu akcji, jako odpady komunalne.

§ 26. Nieruchomości, na terenie których utrzymywane są zwierzęta gospodarskie, podlegają obowiązkowej deratyzacji dwa razy w roku, tj. w kwietniu i w październiku.

§ 27. Do zwalczania gryzoni należy używać preparatów dostępnych w handlu, zatwierdzonych przez Ministerstwo Zdrowia.

Rozdział 9.
Postanowienia końcowe

§ 28. 1. Do przeprowadzania kontroli wypełniania obowiązków określonych w niniejszej uchwale upoważnia się Straż Miejską Miasta i Gminy Witnica.

2. Kontrole mogą prowadzić również inne osoby imiennie upoważnione przez burmistrza. Upoważnienie zawiera: imię, nazwisko osoby kontrolującej, przedmiot i zakres kontroli, pieczątkę Urzędu Miasta i Gminy Witnica oraz podpis i imienną pieczątkę burmistrza.

3. Właściciele nieruchomości mają obowiązek udostępnić nieruchomość do przeprowadzenia kontroli realizacji obowiązków określonych w niniejszej uchwale.

§ 29. W okresie od 1 stycznia 2013 r. do 30 czerwca 2013 r. obowiązują dotychczasowe postanowienia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Witnica uchwalonego na podstawie uchwały Nr LIII/348/2010 Rady Miejskiej w Witnicy, z dnia 24 czerwca 2010 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Witnica (Dz. Urzędowy Województwa Lubuskiego 2010.76.1030).

§ 30. Wykonanie uchwały oraz kontrolę przestrzegania postanowień zawartych
w Regulaminie powierza się Burmistrzowi.

§ 31. Z uwzględnieniem zapisów § 29 traci moc:

1) uchwała Nr LIII/348/2010 Rady Miejskiej w Witnicy, z dnia 24 czerwca 2010 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Witnica
(Dz. Urzędowy Województwa Lubuskiego 2010.76.1030);

§ 32. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego.

Przewodnicząca Rady Miejskiej


mgr Krystyna Sikorska

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00