Akt prawny
Alerty
Uchwała nr XXXIV/274/2012 Rady Miejskiej w Słubicach
z dnia 29 listopada 2012r.
w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi
w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Na podstawie art. 6r ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. 2012 r. poz. 391 z późn. zm.) Rada Miejska uchwala co następuje:
§ 1. 1. Odpady komunalne zmieszane odbierane będą:
1) na terenie miasta Słubice i Kunowic:
a) w zabudowie jednorodzinnej - minimum raz w tygodniu;
b) w zabudowie wielorodzinnej - minimum raz w tygodniu;
c) z nieruchomości niezabudowanych - minimum raz w tygodniu;
d) z instytucji użyteczności publicznej - minimum raz w tygodniu;
e) z targowisk miejskich - minimum dwa razy w tygodniu.
2) na pozostałych terenach wiejskich:
a) w zabudowie jednorodzinnej - minimum raz na dwa tygodnie;
b) w zabudowie wielorodzinnej - minimum raz na dwa tygodnie;
c) z nieruchomości niezabudowanych - minimum raz na dwa tygodnie;
d) z instytucji użyteczności publicznej - minimum raz na dwa tygodnie.
2. Odpady selektywne odbierane są:
1) na terenie miasta Słubice i Kunowic:
a) w zabudowie jednorodzinnej - minimum raz na dwa tygodnie;
b) w zabudowie wielorodzinnej - minimum raz w tygodniu i wedle potrzeb;
c) z nieruchomości niezabudowanych - minimum raz na dwa tygodnie;
d) z instytucji użyteczności publicznej - minimum raz na dwa tygodnie.
e) z targowisk miejskich - minimum raz w tygodniu.
2) na pozostałych terenach wiejskich:
a) w zabudowie jednorodzinnej - minimum raz w miesiącu;
b) w zabudowie wielorodzinnej - minimum raz w miesiącu;
c) z nieruchomości niezabudowanych - minimum raz w miesiącu;
d) z instytucji użyteczności publicznej - minimum raz w miesiącu.
3. Odpady selekcjonowane zbierane będą:
1) w systemie workowym w zabudowie jednorodzinnej;
2) w pojemnikach lub workach w zabudowie wielorodzinnej;
3) w pojemnikach lub workach z nieruchomości niezabudowanych;
4) w pojemnikach lub workach z instytucji użyteczności publicznej.
4. Odpady opakowaniowe (łącznie) wraz z papierem, tekturą, tekstyliami i metalami odbierane będą w cyklu miesięcznym bądź na bieżąco w punkcie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, znajdującym się w Słubicach przy ul. Krótkiej 8, w poniedziałki, środy i soboty, w godz. od 7.00 do 18.00.
5. Odpady niebezpieczne odbierane będą w punkcie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, znajdującym się w Słubicach przy ul. Krótkiej 8, w poniedziałki, środy i soboty, w godz. od 7.00 do 18.00.
6. Odpady wielkogabarytowe odbierane będą raz na kwartał, bądź na bieżąco w punkcie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, znajdującycm się w Słubicach przy ul. Krótkiej 8, w poniedziałki, środy i soboty, w godz. od 7.00 do 18.00.
§ 2. Określa się rodzaje i minimalną pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych i selektywnie zebranych na terenie nieruchomości:
1. Przewiduje się następujące urządzenia do zbierania odpadów komunalnych na terenie gminy Słubice:
1) kosze uliczne o pojemności od 35 do 70l;
2) pojemniki na odpady o pojemności 120l, 240l, 360l oraz 1100l;
3) worki o pojemności od 60 do 120l;
4) kontenery o pojemności 7m3;
2. Odpady komunalne należy gromadzić w workach, pojemnikach lub kontenerach o minimalnej pojemności, uwzględniającej następujące normy:
1) dla budynków mieszkalnych jednorodzinnych 30l na mieszkańca, jednak, co najmniej jeden pojemnik 120 l na każdą nieruchomość;
2) dla budynków mieszkalnych wielorodzinnych 12l na mieszkańca;
3) dla szkół wszelkiego typu 3 l na każdego ucznia i pracownika;
4) dla żłobków i przedszkoli 3 l na każde dziecko i pracownika;
5) dla lokali handlowych 50 l na każde 10m2 powierzchni całkowitej, jednak co najmniej jeden pojemnik 120 l na lokal;
6) dla punktów handlowych poza lokalem 50 l na każdego zatrudnionego, jednak co najmniej jeden pojemnik 120 l na każdy punkt;
7) dla lokali gastronomicznych 20 l na jedno miejsce konsumpcyjne;
8) dla ulicznych punktów szybkiej konsumpcji co najmniej jeden pojemnik 120 l;
9) dla zakładów rzemieślniczych, usługowych i produkcyjnych w odniesieniu do pomieszczeń biurowych i socjalnych pojemnik 120 l na każdych 10 pracowników;
10) dla hoteli 20 l na jedno łóżko;
11) dla ogródków działkowych 20 l na każdą działkę w okresie od 1 marca do 31 października każdego roku, i 5 l poza tym okresem;
12) w przypadku lokali handlowych i gastronomicznych, dla zapewnienia czystości wymagane jest również ustawienie na zewnątrz, poza lokalem, co najmniej jednego pojemnika na odpady;
13) targowiska miejskie 5 l na 1m2powierzchni handlowe.
§ 3. 1. Ilość odpadów komunalnych odbieranych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne uzależniona jest od liczby pojemników o pojemności: 120 l, 240 l, 360l, 1100 l, 7m3 lub worków 60-120 l na odpady zmieszane, w których gromadzone są odpady komunalne na danej nieruchomości.
§ 4. Określa się rodzaje i pojemność pojemników i worków przeznaczonych do selektywnego zbierania odpadów przez właścicieli nieruchomości i dysponujących lokalami:
1. Dla zabudowy jednorodzinnej przewiduje się worki w następujących kolorach:
1) NIEBIESKI z przeznaczeniem na makulaturę,
2) ŻÓŁTY z przeznaczeniem na tworzywa sztuczne,
3) ZIELONY z przeznaczeniem na odpady opakowaniowe wielomateriałowe.
4) BIAŁY z przeznaczeniem na szkło i opakowania szklane.
5) BRĄZOWY z przeznaczeniem na odpady ulegające biodegradacji.
6) CZERWONY z przeznaczeniem na metale.
2. Dla zabudowy wielorodzinnej, nieruchomości niezamieszkałych przewiduje się pojemniki o pojemności 120l, 240l, 360l oraz 1100l, lub worki o pojemności od 60 do 120l.
§ 5. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Słubic.
§ 6. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego z mocą obowiązującą od 1 lipca 2013 r.
Przewodniczący Rady Miejskiej |