Akt prawny
Alerty
Sprawozdanie nr 1/2012 Burmistrza Zbąszynka
z dnia 4 czerwca 2012r.
z wykonania budżetu Gminy Zbąszynek za 2011rok
Budżet Gminy Zbąszynek na 2011 rok, został uchwalony w dniu 28 grudnia 2010 roku Uchwałą Nr III/13/2010 Rady Miejskiej w Zbąszynku. W trakcie roku budżetowego, dokonano łącznie 31 zmian budżetu gminy: 11 -krotnie zmian dokonano w formie Uchwały Rady Miejskiej oraz 20-krotnie poprzez Zarządzenia Burmistrza.
Pierwotnie uchwalony budżet wynosił:
- po stronie dochodów, 29.222.461,00 zł,
- po stronie wydatków, 31.161.701,00 zł.
Zmiany dokonane w trakcie roku budżetowego, wyniosły:
- po stornie dochodów, + 652.381,00 zł,
- po stronie wydatków, + 141.369,91 zł.
Budżet na 31.12.2011 rok, po zmianach dokonanych w trakcie, zamknął się planowanymi kwotami:
- po stronie dochodów, 29.874.842,00 zł,
- po stronie wydatków, 31.303.070,91 zł.
Wykonanie dochodów w 2011 roku, wyniosło ogółem 27.653.231,07 zł, co stanowi 92,6 % planu, z tego:
1) Dochody własne,
a) a) kwota planowana 10.945.321,91zł,
b) wykonanie wyniosło 84,9% planu, t.j. 9.295.207,40zł.
2) Dotacje celowe z budżetu państwa na realizację zadań własnych, inwestycji gmin, zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz zadań bieżących realizowanych przez gminę na podstawie porozumień ( § 2010, 2030, 6330 ),
a) kwota planowana 3.573.244,00zł,
b) wykonanie wyniosło 99,5% planu, t.j. 3.555.936,65zł
3) Pozostałe dotacje, środki od pozostałych jednostek sektora finansów publicznych, funduszy celowych oraz wpływy z innych źródeł (§6260, 2320, 6620, 6630, 6300, 2700, 2910, 2330, 2710 )
a) kwota planowana 1.821.819,00zł,
b) wykonanie wyniosło 95,7% planu, t.j. 1.742.895,59zł.
4) Subwencje,
a) kwota planowana 5.129.091,00zł,
b) wykonanie wyniosło 100,0% planu, t.j. 5.129.091,00zł.
5) Udziały gmin w podatkach, stanowiących dochód budżetu państwa,
a) kwota planowana 4.627.341,00zł,
b) wykonanie wyniosło 100,9% planu, t.j. 4.670.574,30zł
6) Środki pozyskane w ramach realizacji zadań, dofinansowanych z funduszy strukturalnych, programów wspólnotowych,
a) kwota planowana 3.518.807,09zł,
b) wykonanie wyniosło 85,3% planu, t.j. 3.000.308,33zł.
7) Zwrot wydatków niewygasających ( §6687 )
a) kwota planowana 259.218,00zł,
b) wykonanie wyniosło 100,0% planu, t.j. 259.217,80zł.
W ramach ogólnego planu i wykonania po stronie dochodów budżetu gminy na dzień 31.12.2011 roku, wyszczególniamy:
1) dochody bieżące
a) a) kwota planowana 24.323.009,91 zł
b) wykonanie 22.638.836,51 zł
t.j.93,1 % planu
2) dochody majątkowe
a) kwota planowana 5.551.832,09 zł
b) wykonanie 5.014.394,56 zł
t.j. 90,3% planu
W ramach wyszczególnionych źródeł dochodów budżetu gminy, widnieje wykonanie średnio wynoszące 92,6 %. W ramach wyszczególnionych dochodów własnych widnieje wykonanie na poziomie 84,9%. Patrząc na dochody własne, na wykonanie wskaźnika na takim poziomie, wpływa w głównej mierze brak wykonania dochodów dotyczących podatku od nieruchomości od największego dłużnika. Biorąc pod uwagę przyjęte uzgodnienia z dłużnikiem, w związku z przejęciem dużej partii gruntów pod potrzeby inwestycyjne w roku 2012, nastąpi potrącenie wzajemnych wierzytelności. Ponadto, na wykonanie wskaźnika duży wpływ miały dochody ze sprzedaży które widnieją na poziomie 61,4% w stosunku do założonego planu. Mimo wstępnego zainteresowania zakupem gruntów i nieruchomości w efekcie czego realizowana była procedura przetargowa, końcowo nie doszło do sfinalizowania transakcji z powodu wycofania się potencjalnych nabywców. Pozostałe pozycje związane z dochodami własnymi nie obrazują znacznych odchyleń w stosunku do założonego planu. W związku z likwidacją zakładu budżetowego, patrząc na fakt, że nowa jednostka budżetowa przejęła zadania z zakresu gospodarki nieruchomościami i gospodarki wodno - ściekowej, uwzględniono stosowne plany dochodów i planowanych wydatków w ramach uchwalonego budżetu gminy. Ważnym czynnikiem wzrostu dochodów bieżących jest przejęcie Zespołu Szkół Technicznych w Zbąszynku od Powiatu Świebodzińskiego z dniem 1 września 201a roku. W budżecie ujęto środki na funkcjonowanie nowej jednostki oświatowej, częściowo pochodzące z subwencji i dodatkowych, niezbędnych do zbilansowania roku 2011 od wcześniejszego organu prowadzącego. Patrząc na stronę dochodową, widnieją planowane środki - pozyskane na realizacją zadań majątkowych, dofinansowanych z funduszy strukturalnych, które nie wpłynęły zgodnie z wielkościami planowanymi i zamknęły się wykonaniem na poziomie 85,3 %, co znacznie utrudniło końcowe rozliczenie budżetu gminy, biorąc pod uwagę niezbędne do poniesienia wydatki.
Szczegółowe zestawienie dochodów zawiera Załącznik Nr 1 do sprawozdania z wykonania budżetu za 2011 roku.
Zaległości z tytułu dochodów budżetowych na dzień 31.12.2011 r., wynoszą ogółem 3.440.150,66zł. Dotyczą one:
1) Podatek od nieruchomości, w tym: 2.167.982,50 zł
- osoby prawne 2.053.839,78 zł
- osoby fizyczne 114.142,72 zł
2) Podatek rolny, w tym:
- osoby prawne 0,00 zł
- osoby fizyczne 52.231,19 zł
3) Podatek leśny, w tym: 709,68 zł
- osoby prawne 3,00 zł
- osoby fizyczne 706,68 zł
4) Podatek od środków transportowych, w tym: 41.028,38 zł
- osoby prawne 14.518,00 zł
- osoby fizyczne 26.510,38 zł
5) Podatek od spadków i darowizn 29.777,60 zł
6) Podatek od dział. gosp. opłacany w formie karty podatkowej od osób fizycznych 19.473,14 zł
7) Podatek od czynności cywilnoprawnych 1.168,30 zł
8) Wpływy z opłat za zezwolenie na sprzedaż alkoholu 827,66 zł
9) Dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych 504.396,04 zł
10) Opłaty z tyt. użytkowania wieczystego 7.420,04 zł
11) Wpłaty z tytułu odpłatnego nabycia prawa własności oraz prawa użytkowania wieczystego nieruchomości 10.578,40 zł
12) Odsetki z tytułu zaległości tyt. opłat, dostaw i usług 15.931,92 zł
13) Zaległości z tytułu zaliczek alimentacyjnych 287.613,46 zł
14) Opłata za zajęcie pasa drogowego 4.599,76 zł
15) Wpływy z usług 55.666,82 zł
16) Wpływy z różnych dochodów 58.355,30 zł
W ogólnej kwocie należności, które na dzień 31.12.2011r., wynoszą 4.186.478,63 zł, zaległości stanowią 82,2 %, tj. kwotę 3.440.150,66 zł. Podlegają one ciągłemu procesowi windykacji, polegającemu na postępowaniu upominawczym, komorniczym i sądowym. W trakcie 2011 roku budżetowego wystawiono 261 tytułów wykonawczych. Należności zahipotekowane wynoszą 207.800,62 zł i stanowią 5 % ogółu zaległości.
Wykonanie planowanych wydatków wyniosło 29.450.131,36 zł, co stanowi 94,1% planu, z tego:
1) Wydatki bieżące:
a) kwota planowana 22.371.221,88 zł,
b) wykonanie wyniosło 93,1% planu, t.j. 20.837.474,22 zł,
2) Wydatki majątkowe
a) kwota planowana 8.931.849,03 zł,
b) wykonanie wyniosło 96,4% planu, t.j. 8.612.657,14 zł,
Szczegółowe zestawienie planowanych i wykonanych wydatków bieżących na dzień 31.12.2011r. z wyszczególnieniem ważniejszych źródeł, przedstawia Tabela Nr 1.
Tabela Nr 1: Wyszczególnienie planu i wykonania ważniejszych źródeł wydatków bieżących na dzień 31.12.2011 roku.
L.p. | Wyszczególnienie | Plan w zł | Wykonanie w zł | % Wykonania |
1. | 2. | 3. | 4. | 5. |
1 | Łącznie plan na wydatki bieżące | 22.371.221,88 | 20.827.474,22 | 93,1 |
2 | z tego, m.in.: | |||
3 | Wydatki bieżące jednostek budżetowych, w tym: | 16.638.135,88 | 15.372.259,73 | 92,4 |
4 | Wynagrodzenia i składki od nich naliczane | 8.978.262,00 | 8.738.587,54 | 97,3 |
5 | Wydatki związane z realizacją zadań statutowych jednostek budżetowych | 7.659.873,88 | 6.633.672,19 | 86,6 |
6 | Dotacje na zadania bieżące | 2.330.421,00 | 2.320.214,06 | 99,6 |
7 | Wydatki na świadczenia na rzecz osób fizycznych | 2.144.404,00 | 2.117.010,34 | 98,7 |
8 | Wydatki na programy finansowane z udziałem środków o których mowa w art.5 ust.1 pkt.2 i 3 | 646.261,00 | 434.972,88 | 67,3 |
9 | Obsługa długu | 612.000,00 | 593.017,21 | 96,9 |
W ramach wykonanych dotacji na zadania bieżące, wyszczególniamy:
1) Dotację celową udzieloną na rzecz Rejonowego Związku Spółek Wodnych, w wysokości 16.000,00 zł,
2) Dotację podmiotową z budżetu dla niepublicznej jednostki systemu oświaty ( przedszkola niepubliczne) w wysokości 1.145.032,06 zł,
3) Dotacja celowa z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji pozostałym jednostkom niezaliczanym do sektora finansów publicznych z zakresu ochrony zdrowia, w wysokości 4.300,00 zł,
4) Dotacja podmiotowa dla samorządowej instytucji kultury, w wysokości 938.982,00 zł,
5) Dotacja celowa z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji pozostałym jednostkom niezaliczanym do sektora finansów publicznych w ramach propagowania kultury i sztuki, w wysokości 49.200,00 zł,
6) Dotacja celowa z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji pozostałym jednostkom niezaliczanym do sektora finansów publicznych w ramach rozpowszechniania kultury fizycznej i sportu, w wysokości 130.500,00 zł.
W ramach ogółu wydatków poniesionych na funkcjonowanie oświaty za 2011 roku, wyszczególniamy pozycje, które obrazuje poniższa tabela Nr 2.
Tabela Nr 2: Wydatki związane z funkcjonowaniem oświaty za 2011 roku z wyszczególnieniem jednostek oświaty i niepublicznych przedszkoli.
L.p | Wyszczególnienie | Plan w zł | Wykonanie w zł | % Wykonania |
1. | 2. | 3. | 4. | 5. |
1 | Łącznie plan na wydatki bieżące w oświacie | 8.375.744,00 | 7.990.408,70 | 95,4 |
2 | z tego: | |||
3 | Szkoły Podstawowe | 4.276.804,00 | 3.967.767,55 | 92,8 |
4 | w tym: | |||
5 | Środki zabezpieczone na bieżące funkcjonowanie SP na terenie gminy do dyspozycji dyrektorów poszczególnych placówek oświatowych (6+7+8) | 3.709.831,00 | 3.632.391,60 | 97,9 |
6 | SP Zbąszynek | 1.985.561,00 | 1.933.783,11 | 97,4 |
7 | SP Kosieczyn | 779.465,00 | 773.561,59 | 100,0 |
8 | SP Dąbrówka Wlkp. | 944.805,00 | 925.046,90 | 97,9 |
9 | Realizacja zadania dofinansowanego z funduszy strukturalnych przez SP Kosieczyn | 4.759,00 | 3.734,68 | 78,5 |
10 | Środki zabezpieczone w budżecie gminy na prace remontowe w szkołach podstawowych | 227.182,00 | 0 | - |
11 | Środki zabezpieczone w budżecie gminy na wydatki majątkowe ( Radosna Szkoła- Place zabaw ) | 335.032,00 | 331.641,27 | 99,0 |
12 | Przedszkola | 1.145.239,00 | 1.145.032,06 | 100,00 |
13 | w tym: | |||
14 | Przedszkole Niepubliczne w Zbąszynku | 764.522,00 | ||
15 | Przedszkole Niepubliczne w Dąbrówce Wlkp. | 143.787,00 | ||
16 | Przedszkole Niepubliczne w Rogozińcu | 54.048,50 | ||
17 | Przedszkole Niepubliczne w Kosieczynie | 107.756,00 | ||
18 | Przedszkole Niepubliczne w Kręcku | 71.610,00 | ||
19 | Przedszkole Niepubliczne w Zbąszyniu (dotacja na dzieci z naszej gminy zgodnie z zawartym porozu-mieniem.) | 3.308,56 | ||
20 | Gimnazja | 1.661.957,00 | 1.639.151,36 | 98,6 |
21 | Dowożenie uczniów | 163.000,00 | 146.930,54 | 90,2 |
22 | Licea Ogólnokształcące | 177.504,00 | 177.504,00 | 100,0 |
23 | Szkoły zawodowe | 870.852,00 | 848.693,01 | 97,5 |
24 | Dokształcanie i doskonalenia nauczycieli | 39.385,00 | 30.115,81 | 76,5 |
25 | Pozostała działalność ( m.in. realizowane projekty z dofinansowaniem z funduszy strukturalnych) | 41.003,00 | 35.214,37 | 85,9 |
Szczegółowe informacje dotyczące wydatków poniesionych w 2011 roku w odniesieniu do poszczególnych działów, rozdziałów i paragrafów, wg. klasyfikacji budżetowej oraz podziału na wydatki bieżące i majątkowe, przedstawia załącznik Nr 2 do niniejszego sprawozdania. Łącznie wykonanie wydatków majątkowych wyniosło 96,4% planu. Zadanie, pn."Budowa północnej obwodnicy Zbąszynka" - częściowo, uwzględnione zostało w budżecie gminy, jako wydatki niewygasające z upływem roku budżetowego, zgodnie z powziętą uchwałą w m- cu grudniu 2010 roku. Ogólna kwota wydatków, ustalonych jako niewygasające, związana z realizacją ww. zadania, wynosi 715.741,79 zł. Szczegółowo obrazuje to, niżej przedstawiona tabela Nr 3.
Tabela Nr 3: Wydatki, uznane jako nie wygasające, uwzględnione w ramach wykonania ogólnej kwoty wydatków budżetu gminy za 2010 rok .
L.p. | Wyszczególnienie | Wydatki, które nie wygasły z upływem roku budżetowego 2010 |
1. | 2. | 3. |
1 | Dział 600 - Transport i łącznośćRozdział 60016 - Drogi publiczne gminne | |
2 | § 6050 Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych | 54.996,38 zł |
3 | § 6057 Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych | 259.233,37 zł |
4 | § 6059 Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych | 401.512,04 zł |
5 | Razem | 715.741,79 zł |
6 | Zwrot do budżetu | 259.217,80 zł |
7 | Wykonanie | 456.523,99 zł |
W związku z nieterminową realizacją robót i brakiem możliwości terminowego rozliczenia się z pobranej zaliczki na poczet realizacji zadania od instytucji pośredniczącej, konieczne było zwrócenie kwoty wydatków uchwalonych jako niewygasające przed ich ostatecznym terminem wykorzystania. W związku z powyższym dokonano stosownych zapisów w ramach zmian w budżecie gminy roku bieżącego.
Szczegółowe informacje odnośnie wydatków majątkowych przedstawia załącznik Nr 3 do niniejszej informacji.
Zobowiązania budżetu gminy na dzień sprawozdawczy, wynoszą 1.707.416,49zł, stanowią, m.in. wynagrodzenia oraz pochodne od wynagrodzeń oraz zobowiązania z tytułu dostaw towarów i usług, przypadające do zapłaty po okresie sprawozdawczym. Na koniec okresu sprawozdawczego nie wystąpiły zobowiązania wymagalne.
W załączniku Nr 4 przedstawiono planowane i wykonane dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej w objętym sprawozdaniem okresie.
Zadania realizowane na podstawie porozumień w 2011r. przedstawia załącznik Nr 5.
Dotacje planowane i wykonane dla podmiotów należących i nienależących do sektora finansów publicznych w 2011 roku, przedstawia załącznik Nr 6 do niniejszego sprawozdania.
W trakcie 2010 roku, zgodnie z wymogami ustawowymi, zlikwidowano Gminny Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, planowane dochody i wydatki z tytułu realizacji tych zadań widnieją w budżecie gminy 2011 roku w rozdziale 90019 - Wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska oraz analogicznie po stronie wydatkowej budżetu. Planowane dochody na kwotę 84.000,00zł zamknęły się wykonaniem na dzień 31.12.2011 roku w wysokości 67.408,65 zł, tj. 80,2 %. Planowane wydatki na kwotę 84.000,00zł zamknęły się wykonaniem w wysokości 65.480,67 zł, tj. wykonano 77,9 % planowanych środków.
Wykonanie planowanego deficytu budżetowego na dzień 31.12.2011 roku, zamknęło się kwotą -1.791.077,75zł. Planowany deficyt budżetu gminy został przekroczony w związku z tym, że gmina uregulowała zobowiązania bieżące przypadające w końcówce roku budżetowego 2011 tak, aby nie wystąpiły zobowiązania wymagalne. Patrząc na realizację zadań dofinansowanych z udziałem środków pochodzących z funduszy strukturalnych nie otrzymano planowanych dochodów w roku budżetowym. Często rozliczenia tych środków następują w ostatnich dniach roku budżetowego. Dodatkowo w m- cu grudniu doszło do sprzedaży nieruchomości z której dochody miały wpłynąć w roku budżetowym 2011 a z określonych przyczyn do tego nie doszło. W związku z powyższym zaczerpnięto środki - częściowo z subwencji oświatowej, która wpłynęła w grudniu na rok 2012. Nie spowodowało to nieterminowej realizacji planu wydatków na oświatę po 01 stycznia nowego roku budżetowego a finansowo środki pokryte zostały otrzymanymi udziałami w podatkach za grudzień 2011 roku i wpływem z tytułu dofinansowania z funduszy strukturalnych do zadań zrealizowanych w 2011 roku.
Reasumując powyższe, deficyt powstały na dzień 31 grudnia 2011 roku, pokryty został wykonanymi przychodami w wysokości ogółem 4.531.911,11zł. W ramach wykonanych przychodów ogółem, wyszczególniamy przychody z tytułu kredytów i pożyczek długoterminowych, w wysokości ogółem, 4.109.929,31zł oraz inne źródła 421.981,80zł. W ogólnej kwocie zaciągniętego zadłużenia - długoterminowego w trakcie roku budżetowego 2011, wyodrębnia się:
1) Kredyt inwestycyjny-długoterminowy, zaciągnięty w BGK Zielona Góra, na zadanie pn. "Budowa Północnej Obwodnicy Zbąszynka II etap" w wysokości 1.100.000,00 zł,
2) Pożyczka zaciągnięta z WFOŚ i GW z siedzibą w Zielonej Górze na projekt reali-zowany p.n.: " Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie gminy - proekt zasadniczy" w wysokości 506.741,27zł,
3) Kredyt zaciągnięty w BGK z siedzibą w Zielonej Górze ze środków Europejskiego Banku Inwestycyjnego na wydatki majątkowe roku 2011, p.n.: " Budowa kompleksu sportowo - rekreacyjnego w Rogozińcu" oraz " Budowa sieci wodociągowej oraz kanalizacji sanitarnej w ul. Jana Pawła II oraz Zaułek Kościelny" w wysokości łącznej 169.000,00zł,
4) Kredyt zaciągnięty w BGK z siedzibą w Zielonej Górze na wydatki majątkowe rok 2011, p.n.: " Budowa kompleksu sportowo - rekreacyjnego w Rogozińcu" oraz " Budowa sieci wodociągowej oraz kanalizacji sanitarnej w ul. Jana Pawła II oraz Zaułek Kościelny" w wysokości łącznej 170.335,00zł,
5) Kredyt zaciągnięty w BGK z siedzibą w Zielonej Górze na wydatki majątkowe roku 2011, w wysokości łącznej 1.556.182,33zł,
6) Kredyt zaciągnięty w BGK z siedzibą w Zielonej Górze na wydatki majątkowe roku 2011, w wysokości łącznej 1.556.182,33zł,
7) Pożyczka zaciągnięta na wyprzedzające finansowanie zadań dofinansowanych z funduszy strukturalnych w BGK z siedzibą w Zielonej Górze na projekt realizowany p.n.: " Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie gminy - projekt wsparcia" w wysokości 274.388,46zł,
8) Pożyczka zaciągnięta na wyprzedzające finansowanie zadań dofinansowanych z funduszy strukturalnych w BGK z siedzibą w Zielonej Górze na projekt realizowany p.n.: " Budowa kompleksu sportowo - rekreacyjnego w Rogozińcu" w wysokości 161.819,42zł,
9) Pożyczka zaciągnięta z WFOŚ i GW z siedzibą w Zielonej Górze na projekt realizowany p.n.: " Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie gminy - projekt wsparcia" w wysokości 91.462,83zł,
W trakcie roku budżetowego 2011, terminowo regulowano wszystkie planowane rozchody. Ogółem spłacono zadłużenie długoterminowe na kwotę 1.422.833,19.
Zestawienie przychodów i rozchodów budżetu Gminy Zbąszynek w objętym sprawozdaniem okresie przedstawia załącznik Nr 7 do niniejszego sprawozdania. Zadłużenie z tytułu kredytów i pożyczek długoterminowych, ze stanem na dzień 31.12.2011 roku, przedstawia Tabela Nr 4.
Lp. | Kredyty i po-życzka długo-terminowe | Cel kredytu | Nazwa banku, pożyczkodawcy | Wartość pozostała do spłaty | Okres spłaty |
1 | kredyt inwestycyjny, długoterminowy | Budowa oczyszczalni ścieków w Zbąszynku | Bank Gospodarstwa Krajowego w Warszawie, Oddział w Zielonej Górze | 1.366.500,00 zł | 17.03.2006 - 31.12.2016 |
2 | kredyt ze środków Europejskiego Banku Inwestycyjnego | Przebudowa ul. Małej w Zbąszynku | Bank Gospodarstwa Krajowego w Warszawie, Oddział w Zielonej Górze | 20.316,19 zł | 29.10.2008 - 31.12.2012 |
3 | kredyt inwestycyjny, długoterminowy | Przebudowa ulic Sportowa, Topolowa, Mała | Bank Gospodarstwa Krajowego w Warszawie, Oddział w Zielonej Górze | 415.947,16 zł | 10.09.2009 - 31.12.2015 |
4 | kredyt inwestycyjny, długoterminowy | Przebudowa ulic Sportowa, Topolowa w Zbąszynku | Gospodarczy Bank Spółdzielczy, Międzyrzecz | 166.666,72 zł | 24.11.2009 - 31.12.2015 |
5 | pożyczka inwestycyjna, długoterminowa | Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie gminy - projekt zasadniczy | Wojewódzki Fundusz Ochrony Środkowiska i Gospodarki Wodnej w Zielonej Górze | 1.015.494,48 zł | 10.12.2009 - 30.11.2019 |
6 | kredyt inwestycyjny, długoterminowy | Centrum Kultury i Folkloru w Dąbrówce Wlkp. | Bank Gospodarstwa Krajowego w Warszawie, Oddział w Zielonej Górze | 232.867,00 zł | 27.04.2010 - 31.12.2013 |
7 | kredyt inwestycyjny, długoterminowy | Budowa Północnej Obwodnicy Zbąszynka | Bank Gospodarstwa Krajowego w Warszawie, Oddział w Zielonej Górze | 1.234.800,00 zł | 18.05.2010 - 31.12.2025 |
8 | kredyt inwestycyjny, długoterminowy | Finansowanie planowanego deficytu budżetu w roku 2010 | Bank Gospodarstwa Krajowego w Warszawie, Oddział w Zielonej Górze | 600.000,00 zł | 19.08.2010 - 31.12.2013 |
9 | kredyt inwestycyjny, długoterminowy | Budowa Północnej Obwodnicy Zbąszynka | Bank Gospodarstwa Krajowego w Warszawie, Oddział w Zielonej Górze | 2.325.000,00 zł | 10.09.2010 - 31.12.2024 |
10 | kredyt inwestycyjny, długoterminowy | Moje boisko - ORLIK 2012" w Dąbrówce Wlkp | Bank Gospodarstwa Krajowego w Warszawie, Oddział w Zielonej Górze | 158.667,04 zł | 10.09.2010 - 31.12.2013 |
11 | kredyt inwestycyjny, długoterminowy | Modern.ul.PCK w Zb-nku, Przebud.systemu kanal.sanit.z płd-zach.częsci miasta do oczysz.ścieków w Zb-nku | Bank Gospodarstwa Krajowego w Warszawie, Oddział w Zielonej Górze | 1.435.171,00 zł | 10.09.2010 - 31.12.2010 |
12 | pożyczka na wyprzedz. finans.inwestycji, długoterminowa | Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie gminy - projekt wsparcia | Bank Gospodarstwa Krajowego w Warszawie, Oddział w Zielonej Górze | 274.388,46 zł | Spłata po uzyskaniu dofinansowania |
13 | pożyczka inwestycyjna, długoterminowa | Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie gminy - projekt wsparcia | Wojewódzki Fundusz Ochrony Środkowiska i Gospodarki Wodnej w Zielonej Górze | 205.185,92 zł | 14.09.2010 - 31.08.2015 |
14 | kredyt inwestycyjny, długoterminowy | Sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w roku 2010 | Bank Gospodarstwa Krajowego w Warszawie, Oddział w Zielonej Górze | 838 320,00 zł | 06.12.2010 - 31.12.2017 |
15 | kredyt inwestycyjny, długoterminowy | Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie Gminy Zb-ek: sołectwo Rogoz.,Dąbrówka Wlkp, Kręcko | Bank Gospodarstwa Krajowego w Warszawie, Oddział w Zielonej Górze | 200.316,32 zł | 14.12.2010 - 31.12.2015 |
16 | kredyt inwestycyjny, długoterminowy | Budowa kompleksu sportowo - rekreacyjnego w Rogozińcu" oraz " Budowa sieci wodociągowej oraz kanalizacji sanitarnej w ul. Jana Pawła II oraz Zaułek Kościelny" | Bank Gospodarstwa Krajowego w Warszawie, Oddział w Zielonej Górze | 170.335,00 zł | 01.02.2013 - 31.12.2015 |
17 | kredyt inwestycyjny, długoterminowy ze środków Europejskiego Banku Inwestycyjnego | " Budowa kompleksu sportowo - rekreacyjnego w Rogozińcu" oraz " Budowa sieci wodociągowej oraz kanalizacji sanitarnej w ul. Jana Pawła II oraz | Bank Gospodarstwa Krajowego w Warszawie, Oddział w Zielonej Górze | 169.000,00 zł | 01.02.2013 - 31.12.2015 |
18 | kredyt inwestycyjny, długoterminowy | Finansowanie planowanego deficytu budżetu w roku 2011 - na pokrycie wydatków majątkowych roku 2011 | Bank Gospodarstwa Krajowego w Warszawie, Oddział w Zielonej Górze | 1.556.182,33 zł | 31.01.2013-31.12.2020 |
19 | pożyczka na wyprzedz. finans. inwestycji, długoterminowa | " Budowa sieci wodociągowej oraz kanalizacji sanitarnej w ul. Jana Pawła II oraz Zaułek Kościelny" | Bank Gospodarstwa Krajowego w Warszawie, Oddział w Zielonej Górze | 161.819,42 zł | Spłata po uzyskaniu dofinansowanie - plan na 2012 rok |
12.546.977,04 zł | |||||
Na koniec analizowanego okresu łączna kwota długu w relacji do planowanych dochodów wynosi 42,0%.
Łączna kwota spłaty zobowiązań (raty kapitałowe wraz z odsetkami) uregulowanych w trakcie roku budżetowego 2011, stanowi 6,7% planowanych dochodów i nie przekracza wskaźnika ustawowego.
Burmistrz Zbąszynka |
Załącznik Nr 1 do Sprawozdania Nr 1/2012
Burmistrza Zbąszynka
z dnia 4 czerwca 2012 r.
Zalacznik1.pdf
Załącznik Nr 1-dochody -do sprawozdania za 2011 rok
Załącznik Nr 2 do Sprawozdania Nr 1/2012
Burmistrza Zbąszynka
z dnia 4 czerwca 2012 r.
Zalacznik2.pdf
Załącznik Nr 2-wydatki -do sprawozdania za 2011rok mójdobry
Załącznik Nr 3 do Sprawozdania Nr 1/2012
Burmistrza Zbąszynka
z dnia 4 czerwca 2012 r.
Zalacznik3.pdf
Załącznik Nr 3 -Wydatki inwestycyjne za 2011rok
Załącznik Nr 4 do Sprawozdania Nr 1/2012
Burmistrza Zbąszynka
z dnia 4 czerwca 2012 r.
Zalacznik4.pdf
Załącznik Nr 4-zadania zlecone za2011rok
Załącznik Nr 5 do Sprawozdania Nr 1/2012
Burmistrza Zbąszynka
z dnia 4 czerwca 2012 r.
Zalacznik5.pdf
Załącznik Nr 5 -porozumienia -XII 2011
Załącznik Nr 6 do Sprawozdania Nr 1/2012
Burmistrza Zbąszynka
z dnia 4 czerwca 2012 r.
Zalacznik6.pdf
Załącznik Nr 6 -dotacje za 2011 rok
Załącznik Nr 7 do Sprawozdania Nr 1/2012
Burmistrza Zbąszynka
z dnia 4 czerwca 2012 r.
Zalacznik7.pdf
Załącznik Nr 7 do spraw.z wykonania budżetu-Przych.rozch za 2011 roku
Załącznik Nr 8 do Sprawozdania Nr 1/2012
Burmistrza Zbąszynka
z dnia 4 czerwca 2012 r.
Zalacznik8.pdf
ZAŁACZNIK NR 8 - ochrona środowiska -wykonania 2011
Załącznik Nr 9 do Sprawozdania Nr 1/2012
Burmistrza Zbąszynka
z dnia 4 czerwca 2012 r.
Zalacznik9.pdf
Stopień zaawansowania programów wieloletnich 2011r.