description
Akt prawny
Dziennik Urzędowy Województwa Lubuskiego rok 2011 nr 84 poz. 1663
Dziennik Urzędowy Województwa Lubuskiego rok 2011 nr 84 poz. 1663
ZAMKNIJ close
Alerty
Sprawozdanie Wójta Gminy Zabór z wykonania Budżetu Gminy Zabór za rok 2010
Budżet gminy uchwalony został 27 stycznia 2010 roku na ogólną kwotę po stronie dochodów 9.937.429,00zł. w tym dochody bieżące -8.246.028,00 zł., a majątkowe -1.691.401,00zł. a po stronie wydatków na kwotę 11.093.918,00zł. w tym wydatki bieżące - 8.071.178,00 zł. a wydatki majątkowe - 3.022.740,00 zł. Po dokonanych korektach w trakcie roku 2010 budżet gminy uległ zmianie i wynosi po stronie dochodów 11.271.734,21zł. w tym dochody bieżące 9.806.847,21 zł. a majątkowe 1.464.887,00zł. a po stronie wydatków 11.998.385,71zł. w tym wydatki bieżące 9.259.235,71zł. a majątkowe - 2.739.150,00 zł. Występujący deficyt budżetowy w wysokości 726.651,50zł. został pokryty przychodami pochodzącymi z zaciągniętych kredytów oraz wolnych środków jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu jednostki samorządu terytorialnego, wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych.( załącznik Nr 3 do sprawozdania) Plan dochodów i wydatków na realizację zadań zleconych gminie z zakresu administracji rządowej po zmianach wynosi 1.341.737,00 zł. Są to dotacje na zadania zlecone w zakresie : 1. Rolnictwa - dotacja na zwrot części podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej 2. Administracji - zadania rządowe zlecone gminie: -Urzędy Wojewódzkie, oraz w zakresie Spisu powszechnego 3. Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa - dotacja na zadnia w zakresie aktualizacji rejestru wyborców, wybory prezydenta , wybory do rad gmin, wybory wójta. 4. Obrony narodowej - szkolenia w zakresie obrony, 5. Pomocy społecznej - dotacja na świadczenia rodzinne, świadczenia z funduszu alimentacyjnego, składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe, składki na ubezpieczenie zdrowotne, dotacja na usuwanie skutków powodzi, zasiłki dla rolników poszkodowanych w powodzi. Powyższe dane przedstawia załącznik Nr 4 .
DOCHODY: Plan dochodów budżetowych w roku 2010 wynosił 11.271.734,21 zł. i został wykonany w wysokości 10.089.813,98zł. tj. 89,51 % Plan dochodów budżetu składa się z następujących wpływów:
L.p. | Wyszczególnienie | Plan | Wykonanie | % |
I | Razem podatki i opłaty w tym | 2.801.486,00 | 2.702.849,62 | 96,48 |
1. | Podatek od nieruchomości | 1.304.300,00 | 1.296.954,32 | 99,44 |
2. | Podatek rolny | 143.000.00 | 109.530,33 | 76,59 |
3. | Podatek leśny | 75.560,00 | 75.093,40 | 99,38 |
4. | Podatek od środków transportowych | 29.838,00 | 29.841,00 | 100,01 |
5. | Podatek od czynności cywilnoprawnych | 70.000,00 | 75.057,00 | 107,22 |
6. | Podatek od działalności gospodarczej opłacany w formie karty podatkowej | 5.000,00 | 1.561,35 | 31,23 |
7. | Wpływy z opłaty skarbowej | 15.000,00 | 8.810,20 | 58,73 |
8. | Podatek od spadków i darowizn | 30.000,00 | 6.188,45 | 20,63 |
9. | Udziały gmin w podatku dochodowym od osób fizycznych | 1.072.788,00 | 1.049.631,00 | 97,84 |
10. | Udziały gmin w podatku dochodowym od osób prawnych | 4.000,00 | 3.652,70 | 91,32 |
11. | Wpływy z opłat za wydawanie zezwoleń na sprzedaż alkoholu | 52.000,00 | 46.529,83 | 89,48 |
II | Dochody z majątku gminy w tym: | 129.700,00 | 133.608,02 | 103,01 |
1. | Wplaty z tytułu odpłatnego nabycia prawa wlasności oraz wpływy ze sprzedaży składników majątkowych | 19.700,00 | 17.835,40 | 90,53 |
2. | Dzierżawy | 100.000,00 | 105.393,25 | 105,39 |
3. | Użytkowanie wieczyste gruntów | 10.000,00 | 10.379,37 | 103,79 |
III | Subwencje w tym: | 2.956.109,00 | 2.956.109,00 | 100,00 |
1. | Subwencja oświatowa | 2.126.194,00 | 2.126.194,00 | 100,00 |
2. | Subwencja wyrównawcza | 829.915,00 | 829.915,00 | 100,00 |
IV | Dotacje celowe na zadania własne | 487.369,00 | 480.957,68 | 98,68 |
v | Dotacje celowe na realizacje zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie | 1.341.737,00 | 1.327.403,97 | 98,93 |
VI | Pozostałe dochody własne | 1.717.883,50 | 1.683.686,89 | 98,01 |
VII | Dotacje celowe w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich | 1.798.635,71 | 775.625,00 | 43,12 |
VIII | Dotacje celowe otrzymane z gminy na zadania bieżace reazliowane na podstawie porozumień między jst | 38.814,00 | 29.573,80 | 76,19 |
Razem dochody (od I do VIII) | 11.271.734,21 | 10.089.813,98 | 89,51 |
Dochody budżetowe zrealizowane zostały w wysokości 89,51%. Zaniżone wykonanie dochodów spowodowane jest nie otrzymaniem dotacji celowych z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na dofinansowanie inwestycji które realizowane są w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich .Powyższe środki finansowe z tytułu zakończenia i rozliczenia inwestycji w roku 2010 jakie miały wpłynąć do budżetu gminy to kwota około 980.000,00 zł. Wpłyną one jednak do budżetu gminy dopiero w roku 2011. Niskie wykonanie dochodów z tytułu podatku rolnego spowodowane jest trudną sytuacją podatników. Systematycznie prowadzona jest egzekucja należności, ale procedura jest uciążliwa, długa i często mało skuteczna. Stan należności na dzień 31.12.2010r. według danych sprawozdawczych wynosi 1.637.978,83 zł. w tym należności wymagalnych 1.230.343,56 zł. z tego zaległości zabezpieczone hipotecznie na nieruchomościach wynoszą 60.098,60 zł. Skutki obniżenia górnych stawek podatków: ( od nieruchomości, rolnym i od środków transportowych) za rok 2010 wyniosły 680.297,11 zł. W roku 2010 umorzono podatki na ogólną kwotę 18.046,81zł. w tym: - podatek od nieruchomości - 12.162,81 zł., - podatek rolny - 4.194,60 zł., - podatek leśny - 4,40 zł., - odsetki od należności podatkowych 1.685,00 zł. Niepewnym źródłem dochodów niezależnych od gminy są podatki przekazywane przez Urzędy Skarbowe ( podatki od spadków i darowizn, podatek od działalności gospodarczej opłacany w formie karty podatkowej oraz wpływy z opłaty skarbowej) . Najważniejszą przyczyną jest przedłużający się kryzys. Szczegółowe dane liczbowe przedstawia załącznik Nr 1 do niniejszego sprawozdania
Załącznik Nr 1 do sprawozdania
Załącznik Nr 2 do sprawozdania
Załącznik Nr 3 do sprawozdania
Załącznik Nr 4 do sprawozdania
Załącznik Nr 5 do sprawozdania
Załącznik Nr 6 do sprawozdania
Załącznik Nr 7 do sprawozdania
Załącznik Nr 8 do sprawozdania
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close