Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Lubuskiego rok 2011 nr 33 poz. 688

Sprawozdanie Starosty Gorzowskiego

z dnia 24 stycznia 2011r.

Z DZIAŁALNOŚCI KOMISJI BEZPIECZEŃSTWA I PORZĄDKU ZA ROK 2010

Na podstawie art. 38 b ust. 3 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t. j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1592 ze zm.), składam sprawozdanie z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku za rok 2010.

Działalność Komisji Bezpieczeństwa i Porządku w roku 2010 stanowiła kontynuację, ujętego w Uchwale Nr 137/XVII/2008 Rady Powiatu Gorzowskiego z dnia 26 sierpnia 2008 roku, "Powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz ochrony bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego na lata 2008 - 2011 w powiecie gorzowskim", który stanowił płaszczyznę współdziałania i formę koordynacji działań różnych sektorów odpowiedzialnych za szeroko rozumiane bezpieczeństwo publiczne. W oparciu o uchwalony przez Radę Powiatu program realizowane były zaplanowane przedsięwzięcia, a szefowie poszczególnych powiatowych służb, inspekcji i straży sukcesywnie przedstawiali relacje z ich wykonawstwa.

Prace Komisji były realizowane zgodnie z rocznym "Planem Pracy Komisji Bezpieczeństwa i Porządku na 2010 r." opracowanym na podstawie programu. Mając na uwadze rozległość pojęcia "szeroko rozumianego bezpieczeństwa" do uczestnictwa w posiedzeniach Komisji zapraszano przedstawicieli instytucji, których działalność była związana z bezpieczeństwem i porządkiem publicznym.

W 2010 roku Komisja Bezpieczeństwa i Porządku odbyła 4 posiedzenia.

Pierwsze posiedzenie Komisji odbyło się 18 stycznia 2010 roku. Na posiedzeniu członkowie Komisji przyjęli "Plan Pracy Komisji Bezpieczeństwa i Porządku na 2010 rok" oraz pozytywnie zaopiniowali "Sprawozdanie z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku za rok 2009". Sprawozdanie zostało przekazane Radzie Powiatu Gorzowskiego oraz wysłane do opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego. Podczas posiedzenia dokonano także oceny aktualnej sytuacji epidemiologicznej grypy sezonowej i grypy A/H1N1 na terenie powiatu gorzowskiego oraz działania realizowane w tym zakresie przez Powiatową Stację Sanitarno - Epidemiologiczną w Gorzowie Wlkp. Dokonano również oceny zagrożenia powodziowego na terenie powiatu gorzowskiego na podstawie informacji przedstawionej przez kierownika Lubuskiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych Inspektorat Gorzów Wlkp., kierownika Nadzoru Wodnego w Świerkocinie i naczelnika wydziału budownictwa i środowiska.

Na drugim posiedzeniu, w dniu 7 kwietnia 2010 r., członkowie Komisji dokonali oceny zagrożeń porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie powiatu gorzowskiego w oparciu o przedstawione informacje z działalności za 2009 rok powiatowych służb, inspekcji i straży przedstawionych przez Zastępcę Komendanta Miejskiego Policji w Gorzowie Wlkp., Zastępcę Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Gorzowie Wlkp., Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Gorzowie Wlkp. i Powiatowego Lekarza Weterynarii w Gorzowie Wlkp. Członkowie Komisji pozytywnie ocenili pracę Policji, Państwowej Straży Pożarnej, Stacji Sanitarno Epidemiologicznej i Inspekcji Weterynaryjnej. Podczas posiedzenia członkowie Komisji zapoznani zostali również z planami finansowymi na 2010 r. Komendy Miejskiej Policji, Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej i Starostwa Powiatowego, na szeroko rozumiane bezpieczeństwo publiczne.

Kolejne posiedzenie Komisji było posiedzeniem wyjazdowym i odbyło się 30 lipca 2010 roku w Kostrzynie nad Odrą. Pierwsza części posiedzenia odbyła się w Urzędzie Miasta Kostrzyn nad Odrą, gdzie członkowie Komisji zapoznali się z aktualną sytuacją w zakresie przygotowania przez odpowiedzialne służby, inspekcje, straże, instytucje tj. Policję, Państwową Straż Pożarną, Przewozy Regionalne, Lekarza Koordynatora Ratownictwa Medycznego, Straż Graniczną, Stację Sanitarno - Epidemiologiczną, Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa, Burmistrza Miasta Kostrzyn nad Odrą, Wicestarostę Gorzowskiego, organizatora imprezy masowej, Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzowego Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego do imprezy masowej "Przystanek Woodstock", organizowanej przez Fundację Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy Jurka Owsiaka w Kostrzynie nad Odrą. W drugiej części posiedzenia członkowie Komisji dokonali rekonesansu stanowisk kierowania poszczególnych służb: Państwowej Straży Pożarnej w Jednostce Ratowniczo Gaśniczej, w Kostrzynie nad Odrą, Policji w Komisariacie Policji, w Kostrzynie nad Odrą oraz stanowiska kierowania Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej, Policji, Państwowej Straży Pożarnej, organizatora imprezy - na terenie imprezy. Na terenie imprezy członkowie Komisji zapoznani zostali również z funkcjonowaniem szpitala polowego, zorganizowanego przez organizatora masowej imprezy.

Czwarte posiedzenie Komisji Bezpieczeństwa i Porządku odbyło się 20 października 2010 r., podczas którego omówiono następującą tematykę: problem wałęsających się zwierząt domowych na terenie powiatu oraz usuwanie padłych zwierząt z dróg, bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w drodze do i ze szkoły, w tym dowóz dzieci do szkoły, ze szczególnym zwróceniem uwagi na dowóz dzieci niepełnosprawnych, współczesne zagrożenia wśród dzieci i młodzieży poprzez wprowadzenie do sprzedaży tzw. "dopalaczy", zagrożenia pożarowe w kontekście statystyki interwencji jednostek ochrony przeciwpożarowej oraz ocena organizacji ochrony przeciwpożarowej w powiecie gorzowskim.

W związku z zakończeniem III kadencji władz samorządowych, pracę w Komisji zakończyli dotychczasowi radni powiatu, a w ich miejsce w grudniu 2010 r. Rada Powiatu ze swego składu delegowała dwóch radnych Rady Powiatu Gorzowskiego: Janusza Szymczyka i Mieczysława Mołodciaka.

Wnioski wypracowywane przez Komisję Bezpieczeństwa i Porządku były przekazywane do realizacji do odpowiednich organów powiatu lub jednostek organizacyjnych, powiatowych służb, inspekcji i straży.

Podczas prac Komisja Bezpieczeństwa i Porządku omawiała również sprawy bieżące zgłaszane przez członków Komisji i zaproszone osoby.

Szczegóły z prac Komisji Bezpieczeństwa i Porządku w 2010 r. ujęte są w protokołach posiedzeń Komisji, które są do wglądu w Biurze Zarządzania Kryzysowego Starostwa Powiatowego w Gorzowie Wlkp.

Starosta Gorzowski


Józef Kruczkowski

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00