Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Lubuskiego rok 2011 nr 33 poz. 687

Sprawozdanie nr 1 Prezydenta Miasta Zielona Góra

z dnia 11 stycznia 2011r.

w sprawie działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego w Mieście Zielona Góra za rok 2010

Komisja Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego w Mieście Zielona Góra realizuje zadania starosty w zakresie zwierzchnictwa nad powiatowymi służbami, inspekcjami i strażami oraz zadania określone w innych ustawach w zakresie porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli. Działania te wykonuje na podstawie art. 38a ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządznie powiatowym.

Zgodnie z zarządzeniem Nr 1042/08 Prezydenta Miasta Zielona Góra z dnia 12 grudnia 2008 r. w sprawie ustalenia składu osobowego Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego w Mieście Zielona Góra w pracach Komisji uczestniczyli:

1) Janusz Kubicki - Prezydent Miasta jako przewodniczący Komisji;

2) członkowie Komisji delegowani przez Radę Miasta:

a) Piotr Barczak - radny Rady Miasta;

b) Henryk Janik - radny Rady Miasta;

3) członkowie Komisji powołani przez Prezydenta Miasta:

a) prof. UZ, dr hab. Grażyna Miłkowska - kierownik Zakładu Opieki, Terapii i Profilaktyki Społecznej Uniwersytetu Zielonogórskiego w Zielonej Górze;

b) mgr Liliana Gintowt - kierownik Sekcji Higieny Komunalnej w Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Zielonej Górze;

c) dr Zbigniew Bartkowiak - prezez Zarządu Fundacji "Bezpieczne Miasto" w Zielonej Górze;

4) członkowie Komisji delegowani przez Komendanta Miejskiego Policji w Zielonej Górze:

a) mł. insp. mgr Piotr Puchała - z-ca Komendanta Miejskiego Policji;

b) nadkom. Jarosław Tchorowski - z-ca Naczelnika Sekcji Ruchu Drogowego;

5) członkowie Komisji z głosem doradczym powołani przez Prezydenta Miasta:

a) Waldemar Michałowski - Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej w Zielonej Górze.

W pracach Komisji bierze udział prokurator rejonowy wyznaczony do współpracy z ramienia Prokuratury Okręgowej w Zielonej Górze - Anna Huzarska.

Kadencja Komisji trwa od 15 grudnia 2008 roku do 15 grudnia 2011 roku.
W 2010 roku z uwagi na upływ kadencji Rady wygasły mandaty dwóch radnych. W mioesiącu styczniu 2011 r. Rada Miasta podejmie uchwałę o delegowaniu nowych radnych do pracy w Komisji BiPP.

Obsugę administracyjno-biurową Komisji prowadzi Wydział Zarządzania Kryzysowego.

Na przestrzeni 2010 roku, jak i w latach poprzednich, podstawową formą pracy Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego były posiedzenia, na których omawiano problemy z zakresu bezpieczeństwa i porządku publicznego. Wypracowywano również wnioski, które skierowano do realizacji. Na posiedzenia Komisji zapraszani byli przedstawiciele instytucji, miejskich jednostek organizacyjnych, służb komunalnych i ratowniczych, których działania przekładają się na bezpieczeństwo mieszkańców Zielonej Góry.

W roku 2010 Komisja odbyła trzy posiedzenia, których temetem były następujące sprawy:

1) przyjęcie sprawozdania z realizacji w roku 2009 zadań ujetych w Programie Zapobiegania Przestępczości oraz Porządku Publicznego i Bezpieczeństwa Obywateli w Mieście Zielona Góra. Sprawozdanie przyjęte zostało jednogłośnie;

2) przyjęcie informacji o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego za 5 miesięcy 2010 r. oraz zamierzenia i priorytety na II półrocze 2010 r. w zakresie bezpieczeństwa, ochrony przeciwpożarowej, stanu sanitarno-epidemiologicznego oraz porządku i czystości w mieście. (Komenda Miejska Policji, Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej, Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny, Straż Miejska);

3) przyjęcia planu pracy komisji na II półrocze 2010 r.;

4) przygotowania organizatora "Winobrania" oraz służb komunalnych i ratowniczych do zapewnienia bezpieczeństwa mieszkańcom miasta i gościom podczas Dni Zielonej Góry "Winobranie' 2010";

5) podsumowania działań podejmowanych podczas organizacji Dni Zielonej Góry - wnioski, uwagi, spostrzeżenia;

6) przeprowadzenia badań ankietowych we wszystkich zielonogórskich szkołach w zakresie zagrożeń, zachowań patologicznych mających wpłw na bezpieczeństwo w szkole. Badania przeprowadzono wśród uczniów kl. V-VI szkół podstawowych, klas I-III szkół gimnazjalnych oraz klas I szkół ponadgimnazjalnych. Łącznie przebadano ok. 2.400 uczniów. Opracowany na podstawie wyników ankiet raport stanowi bazę do ukierunkowania działań profilaktyczno-wychowawczych na konkretne zagrożenia wystepujące na terenie danej placówki;

7) projektu budżetu miasta na rok 2011 w dziale Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa.

W roku 2010 podczas posiedzeń wypracowano 11 wniosków i postulatów, w tym m.in. dotyczących:

- zebrania informacji i przygotowania petycji do ministerstwa w zakresie zbyt długiego okresu oczekiwania na miesjce w Ośrodku Wychowawczym i Socjoterapeutycznym dla nieletniego, który ma postanowienie sądu o zastosowaniu środka wychowawczego;

- zabezpieczenia w budżecie miasta na rok 2011 środków finansowych na dodatkowe 41 etaty dla strażników miejskich i zakup dwóch radiowozów;

- przyznania dofinansowania dla Komendy Miejskiej Policji na wyposażenie Pomieszczeń dla Osób Zatrzymanych;

- organizacji Dni Zielonej Góry w kolejnych latach (wcześniejsze uzgadnianie terminów zamknięcia ulic, zapewnienia korzystania przez personel punktów gastronomicznych i punktów handlowych z łatwo dostępnych toalet, itp.).

Generalnie w roku 2010 na posiedzeniach Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego omawiano zagadnienia i problemy związane z bieżącą działalnością powiatowych służb, inspekcji, straży, Policji oraz jednostek organizacyjnych realizujących zadania z zakresu bezpieczeństwa i porządku.

Prezydent Miasta Zielona Góra


Janusz Kubicki

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00