Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Lubuskiego rok 2010 nr 123 poz. 1956

Uchwała nr XLVI/261/2010 Rady Miejskiej w Łęknicy

z dnia 28 września 2010r.

w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z Radą Działalności Pożytku Publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji

Na podstawie art.18 ust.2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz.1591 z późn. zmian) oraz art.5 ust.5 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. z 2003r nr 96, poz. 873 z późn. zmian.) uchwala się, co następuje:

§ 1. Uchwała określa szczegółowy sposób konsultowania z Radą Działalności Pożytku Publicznego, w przypadku jej powołania, z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego, wymienionymi w art.3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji.

§ 2. 1. Uprawnionymi do udziału w konsultacjach są Rada Działalności Pożytku Publicznego, w przypadku jej powołania, organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art.3 ust.3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie prowadzące działalność statutową na terenie Gminy Łęknica, zwanych dalej podmiotami.

2. Konsultacje przeprowadza się w celu wyrażenia opinii podmiotów, o których mowa w ust.1 w sprawie poddanej konsultacji. Wyniki konsultacji nie są wiążące dla organów Gminy Łęknica.

3. Konsultacje przeprowadza się przed wniesieniem projektu aktu prawa miejscowego pod obrady Rady Miejskiej w Łęknicy.

4. Konsultacje uważa się za ważne bez względu na liczbę podmiotów biorących udział w konsultacjach.

§ 3. 1. Decyzję o przeprowadzeniu konsultacji podejmuje Burmistrz Łęknicy w drodze ogłoszenia.

2. Ogłoszenie o przeprowadzeniu konsultacji powinno określać:

1) przedmiot konsultacji

2) termin rozpoczęcia i zakończenia konsultacji

3) formę konsultacji

4) komórkę organizacyjną Urzędu Miejskiego w Łęknicy lub jednostkę organizacyjną odpowiedzialną za przeprowadzenie konsultacji.

3. Ogłoszenie o przeprowadzeniu konsultacji zamieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Łęknicy.

§ 4. 1. Konsultacje mogą mieć formę:

1) bezpośrednich spotkań z przedstawicielami podmiotów,

2) pisemną - poprzez przesłanie projektu aktu prawa miejscowego w celu wyrażenia pisemnej opinii w przedmiocie konsultacji,

3) zamieszczenia na okres 7 dni projektów aktów prawa miejscowego w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Łęknicy oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Łęknicy.

2. Z bezpośredniego spotkania z podmiotami sporządza się protokół, do którego dołącza się listę obecności uczestników spotkania.

3. Opinie, co do sprawy poddanej konsultacji powinny być przedstawione w formie pisemnej i składane w komórce organizacyjnej Urzędu Miejskiego w Łęknicy lub w jednostce organizacyjnej odpowiedzialnej za przeprowadzenie konsultacji, o której mowa w § 3 ust.1 pkt 4 lub przesłane drogą elektroniczną na adres e-mail: sekretariat@umleknica.pl

4. W przypadku konsultacji przeprowadzonych w formach, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3, termin na wyrażenie opinii nie może być krótszy niż 10 dni od dnia ich ogłoszenia.

5. Zebrane dane po przeprowadzonych konsultacjach przekazywane są do zatwierdzenia Burmistrzowi Łęknicy.

6. Wyniki konsultacji, zawierające zestawienie zgłoszonych opinii i uwag wraz ze stanowiskiem Burmistrza opublikowane zostaną w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Łęknicy.

7. Burmistrz Łęknicy przedstawia Radzie Miejskiej w Łęknicy wyniki konsultacji w uzasadnieniu do projektów aktów, o których mowa w § 1.

8. Nie przedstawienie opinii we wskazanym terminie w przedmiocie konsultacji oznacza rezygnację z prawa do jej wyrażenia.

§ 5. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Łęknicy.

§ 6. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego.

Przewodniczący Rady


Andrzej Marszałek

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00