Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Lubuskiego rok 2010 nr 122 poz. 1950

Sprawozdanie nr 1/2010 Burmistrza Zbąszynka

z dnia 19 marca 2010r.

Budżet Gminy na 2009 rok, uchwalony został w dniu 22 grudnia 2008 roku, Uchwałą Nr XXIX/64/2008 Rady Miejskiej w Zbąszynku. W trakcie całego 2009 roku, dostosowując budżet do realnie uzyskiwanych dochodów i możliwości finansowania poszczególnych źródeł wydatków, wprowadzano niezbędne zmiany. W formie uchwały Rady Miejskiej zmieniono budżet dziewięciokrotnie, zarządzeniem Burmistrza - wprowadzono czternaście zmian. Szczegółowy obraz zmian przedstawia tabela Nr 1do niniejszego sprawozdania:

Wykonanie dochodów za 2009 rok wyniosło 16.883.768,57 zł, co stanowi 91,74 % planu, z tego:

1. dochody własne

1) kwota planowana 5.438.039,04zł.

2) wykonanie 4.394.758,76zł.

t.j. 80,82 % planu

2. dotacje celowe z budżetu państwa na realizację zadań własnych, inwestycji gmin, zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz zadań bieżących realizowanych przez gminę na podstawie porozumień

1) kwota planowana 3.524.887,00zł.

2) wykonanie 3.504.676,15zł.

t.j. 99,43 % planu

3. pozostałe dotacje, środki od pozostałych jednostek sektora finansów publicznych, związków gmin, funduszy celowych oraz wpływy z innych źródeł

1) kwota planowana 761.330,00zł.

2) wykonanie 758.320,59zł.

t.j. 99,60 % planu

4. subwencje

1) kwota planowana 4.622.322,00zł.

2) wykonanie 4.622,322,00zł.

t.j. 100% planu

5. udziały gmin w podatkach, stanowiących dochód budżetu państwa

1) kwota planowana 3.396.513,00zł.

2) wykonanie 3.174.240,53zł

t.j. 93,46 % planu

6. środki pozyskane w ramach funduszy strukturalnych, programów wspólnotowych

1) kwota planowana 659.871,00zł.

2) wykonanie 429.450,54zł.

t.j. 65,08 % planu.

W ramach planu ogółem dochodów budżetu gminy na dzień 31.12.2009 roku, tj. kwoty 18.402.962,04 zł wyszczególniamy:

1. dochody bieżące

1) kwota planowana 15.976.200,00zł.

2) wykonanie 14.791.010,41zł.

t.j.92,58 % planu

2. dochody majątkowe

1) kwota planowana 2.426.762,04zł.

2) wykonanie 2.092.758,16zł.

t.j. 86,24 % planu

Szczegółowe zestawienie dochodów zawiera Załącznik Nr 1 do sprawozdania z wykonania budżetu za 2009 rok.

Zaległości z tytułu dochodów budżetowych na dzień 31.12.2009r., wynoszą ogółem 1.569.301,17 zł. Dotyczą one:

1. Podatek od nieruchomości 956.041,90zł.

w tym:

1) osoby prawne 842.090,89zł.

2) osoby fizyczne 113.951,01zł.

2. Podatek rolny 65.721,73zł.

w tym:

1) osoby prawne 0,00zł.

2) osoby fizyczne 65.721,73zł.

3. Podatek leśny 850,94zł.

w tym:

1) osoby prawne 3,00zł.

2) osoby fizyczne 847,94zł.

1. Dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych 165.396,50zł.

4. Podatek od środków transportowych 38.537,21zł.

w tym:

1) osoby prawne 8.684,00zł

2) osoby fizyczne 29.853,21zł.

5. Podatek od spadków i darowizn 29.558,80zł.

6. Podatek od dział. gosp. opłacany w formie karty podatkowej od osób fizycznych 16.797,22zł.

7. Podatek od czynności cywilnoprawnych 371,70zł.

8. Wpływy z opłat za zezwolenie na sprzedaż alkoholu 498,97zł.

9. Dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych 165.396,50zł

10. Opłaty z tyt. użytkowania wieczystego 5.486,37zł.

11. Wpłaty z tytułu odpłatnego nabycia prawa własności oraz prawa użytkowania wieczystego nieruchomości 7.960,28zł.

12. Odsetki z tytułu zaległości od dostaw i usług 37.709,74zł.

13. Zaległości z tytułu zaliczek alimentacyjnych 244.091,71zł.

14. Odsetki zaległe 278,10 zł.

W ogólnej kwocie należności, które na dzień 31.12.2009r., wynoszą 1.942.540,95zł, zaległości stanowią 80,79 %. W trakcie całego roku 2009r. windykowano zaległości, poprzez wysyłanie upomnień, a w przypadku braku reakcji dłużników, występowano na drogę postępowania sądowego. Od początku roku budżetowego do ostatniego dnia sprawozdawczego, wystawiono 176 tytułów wykonawczych na ogólną kwotę 79.379,80 zł.

Wykonanie planowanych wydatków wyniosło 18.878.562,44 zł, co stanowi 88,60 % planu,

z tego:

1. wydatki bieżące

1) kwota planowana 15.561.328,00zł.

2) wykonanie 15.038.691,51zł.

t.j. 96,64% planu

2. wydatki majątkowe

1) kwota planowana 5.747.451,00zł

2) wykonanie 3.839.870,93zł

t.j. 66,81 % planu

Szczegółowe informacje dotyczące wydatków poniesionych w 2009 roku w poszczególnych działach i rozdziałach, wg. klasyfikacji budżetowej, przedstawiono w załączniku Nr 2 do niniejszego sprawozdania.

Zobowiązania budżetu gminy na dzień 31.12.2009 roku, wynoszą 1.065.917,40 zł, stanowią, m.in. wynagrodzenia oraz pochodne od wynagrodzeń oraz zobowiązania z tytułu dostaw towarów i usług, przypadające do zapłaty po okresie sprawozdawczym. Zobowiązania wymagalne, czyli te, których termin płatności upłynął na dzień sprawozdawczy, wynoszą 70.266,53 zł.

W załączniku Nr 3 przedstawiono dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej w objętym sprawozdaniem okresie.

Szczegółowe informacje odnośnie wydatków majątkowych przedstawia załącznik Nr 4.

W załączniku Nr 5 przedstawiono przyjęte w budżecie zadania przewidziane do realizacji z udziałem środków z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności.

Dotacje podmiotowe planowane i przekazane w 2009 roku przedstawia załącznik Nr 6.

Dotacje celowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty należące i nie należące do sektora finansów publicznych w 2009 roku przedstawia załącznik Nr 7.

Przychody i wydatki zakładu budżetowego oraz funduszu celowego za 2009 rok, przedstawiono w załączniku Nr 8.

Wykonanie planowanego deficytu budżetowego, zamknęło się kwotą - 1.994.793,87 zł.

Planowany deficyt na dzień 31.12.2009 roku wynosił -2.905.816,96 zł. W planie, źródłem pokrycia deficytu, są przychody z tytułu kredytów i pożyczek oraz wolnych środków pieniężnych wynikających z bilansu roku 2008.

Finansowanie powstałego deficytu w wysokości -1.994.793,87 zł, pokryte zostało wykonanymi przychodami z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek w wysokości ogółem 2.197.534,21 zł, wolnymi środkami pieniężnymi, wprowadzonymi do budżetu w kwocie 331.512,96 oraz innymi środkami w wysokości 169.861,06 zł, stanowiącymi środki zaciągnięte z subwencji otrzymanej na rok 2010. Sytuacja taka powstała, ponieważ wydatkowano środki, które winny mieć wykonanie po stronie dochodów, w związku z refundacją środków wcześniej poniesionych z funduszy strukturalnych w ramach realizacji projektu. Gmina do końca roku 2009, mimo wcześniejszych zapewnień, nie otrzymała w/w środków finansowych na rachunek bieżący budżetu.

Przychody z tytułu kredytów i pożyczek wykonane za rok 2009 w wysokości 2.197.534,21, stanowią kredyty długoterminowe, zaciągnięte na pokrycie wydatków majątkowych, remontowych i bieżących; na pokrycie wydatków oświatowych. W ramach ogólnej kwoty zaciągniętego w trakcie roku 2009 zadłużenia, wyszczególniamy: kredyt inwestycyjny zaciągnięty w GBS Międzyrzecz na zadanie p.n. "Przebudowa ulic: Sportowa, Topolowa w Zbąszynku" na kwotę 250.000,00 zł, kredyt zaciągnięty w BGK na pokrycie wydatków budżetowych - bieżących, związanych z funkcjonowaniem oświaty w wysokości 600.000,00 zł, kredyt inwestycyjny, zaciągnięty w BGK na zadanie p.n. "Przebudowa ulic Sportowa, Topolowa w Zbąszynku" w wysokości 623.947,00 zł, kredyt zaciągnięty również w BGK na pokrycie wydatków inwestycyjnych i remontowych w wysokości 570.155,00 zł oraz pożyczka zaciągnięta w WFOŚ i GW na zadanie p.n. "Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie gminy Zbąszynek - projekt zasadniczy" w wysokości 153.432,21 zł.

W trakcie roku 2009 terminowo regulowano planowane rozchody. Ogółem spłacono kredytów na kwotę 704.114,36 zł. W ramach rozchodów ogółem, wyszczególniamy kwotę 209.146,24 zł, spłaconą na rzecz konsorcjum banków GBS i GBW, tytułem kredytu długoterminowego, zaciągniętego w 2005 roku w związku z realizacją inwestycji pt.: "Budowa oczyszczalni ścieków w Zbąszynku" oraz spłacony kredyt długoterminowy w wysokości 273.300,00 zł na rzecz Banku Gospodarstwa Krajowego z siedzibą w Zielonej Górze, zaciągniętego na to samo zadanie. Kwotę 144.609,99 zł spłacono tytułem kredytu zaciągniętego w Banku Gospodarstwa Krajowego z siedzibą w Zielonej Górze w 2007 roku na zadania pn. "Budowa ulic osiedlowych wraz z odwodnieniem, kanalizacją sanitarną i siecią wodociągową". Kwotę 77.058,13 zł uregulowano tytułem zaciągniętego kredytu w Banku Gospodarstwa Krajowego z siedzibą w Zielonej Górze w 2008 roku, na "Przebudowę ulicy Małej w Zbąszynku".

Zadłużenie Gminy Zbąszynek z tytułu kredytów i pożyczek długoterminowych na dzień 31.12.2009 roku, wyniosło 4.299.478,49 zł. W ramach ogólnej kwoty zadłużenia, wyszczególnia się: kredyt długoterminowy na kwotę 1.913.100,00 zł, dotyczący "Budowy oczyszczalni ścieków w Zbąszynku" - kredyt z 2006, zaciągnięty w Banku Gospodarstwa Krajowego, 73.412,77 zł - kredyt na "Budowę ulic osiedlowych wraz z odwodnieniem, kanalizacją sanitarną i siecią wodociągową - kredyt z 2007 roku, zaciągnięty w BGK oddział w Zielonej Górze, 115.431,51 zł - kredyt zaciągnięty w BGK na "Przebudowę ulicy Małej w Zbąszynku"; z tego 69.186,61zł - kredyt z 2008 roku i 46.244,90 również z 2008 roku zaciągnięty w BGK z siedzibą w Zielonej Górze, 250.000,00 zł -kredyt zaciągnięty w 2009 roku w GBS Zbąszynek na "Przebudowę ulic Sportowa, Topolowa w Zbąszynku", 600.000,00 zł. - kredyt zaciągnięty w 2009 roku w BGK oddział w Zielonej Górze na "Finansowanie planowanego deficytu budżetu tj. na pokrycie wydatków bieżących roku 2009, nie znajdujących pokrycia w planowanych dochodach budżetu Gminy", 623.947,00 zł - kredyt zaciągnięty w 2009 roku w BGK oddział w Zielonej Górze na "Przebudowa ulic Sportowa, Topolowa w Zbąszynku", 570.155,00 zł - kredyt zaciągnięty w 2009 roku w BGK oddział w Zielonej Górze na "Finansowanie realizacji zadań inwestycyjnych i remontowych: budowa boiska wielofunkcyjnego w Zbąszynku, przebudowa ulic Wrocławskiej i Krakowskiej w Zbąszynku, remont ulicy Wojska Polskiego w Zbąszynku, wykonanie utwardzenia terenu przed SP w Dąbrówce Wlkp., wykonanie dna zbiornika oczyszczalni ścieków w Zbąszynku, czyszczenie stawu w Chlastawie", 153.432,21 zł - I transza pożyczki zaciągniętej w WFOŚ i GW w 2009 roku na "Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie gminy Zbąszynek - projekt zasadniczy".

Zestawienie przychodów i rozchodów budżetu Gminy Zbąszynek w objętym sprawozdaniem okresie przedstawia załącznik Nr 9 do niniejszego sprawozdania.

Na koniec analizowanego okresu łączna kwota długu w relacji do wykonanych dochodów wynosi 25,47 %. Wskaźnik spłaty zadłużenia za rok 2009 w stosunku do dochodów planowanych, wyniósł 3,83%.

Burmistrz Zbąszynka

mgr inż. Wiesław Czyczerski

Załącznik Nr 1 do Sprawozdania Nr 1/2010
Burmistrza Zbąszynka
z dnia 19 marca 2010 r.
Zalacznik1.xlsx

Tabela Nr 1 do sprawozdania z wykonania budżetu za 2009 rok

Załącznik Nr 2 do Sprawozdania Nr 1/2010
Burmistrza Zbąszynka
z dnia 19 marca 2010 r.
Zalacznik2.xls

Załącznik Nr 1 do sprawozdania z wykonania budżetu za 2009 rok

Załącznik Nr 3 do Sprawozdania Nr 1/2010
Burmistrza Zbąszynka
z dnia 19 marca 2010 r.
Zalacznik3.xls

Załącznik Nr 2 do sprawozdania z wykonania budżetu za 2009 rok

Załącznik Nr 4 do Sprawozdania Nr 1/2010
Burmistrza Zbąszynka
z dnia 19 marca 2010 r.
Zalacznik4.doc

Zaącznik Nr 4 do sprawozdania z wykonania budżetu za 2009 rok

Załącznik Nr 5 do Sprawozdania Nr 1/2010
Burmistrza Zbąszynka
z dnia 19 marca 2010 r.
Zalacznik5.xls

Załącznik Nr 5 do sprawozdania z wykonania budżetu za 2009 rok

Załącznik Nr 6 do Sprawozdania Nr 1/2010
Burmistrza Zbąszynka
z dnia 19 marca 2010 r.
Zalacznik6.xls

Załącznik Nr 6 do sprawozdania z wykonania budżetu za 2009 rok

Załącznik Nr 7 do Sprawozdania Nr 1/2010
Burmistrza Zbąszynka
z dnia 19 marca 2010 r.
Zalacznik7.xls

Załącznik Nr 7do sprawozdania z wykonania budżetu za 2009 rok

Załącznik Nr 8 do Sprawozdania Nr 1/2010
Burmistrza Zbąszynka
z dnia 19 marca 2010 r.
Zalacznik8.doc

Załącznik Nr 8 do sprawozdania z wykonania budżetu za 2009 rok

Załącznik Nr 9 do Sprawozdania Nr 1/2010
Burmistrza Zbąszynka
z dnia 19 marca 2010 r.
Zalacznik9.doc

Załącznik Nr 9 do sprawozdania z wykonania budżetu za 2009 rok

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00