Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Dolnośląskiego rok 2011 nr 281 poz. 5205

Uchwała nr XV/93/11 Rady Miejskiej Gminy Mirsk

z dnia 28 listopada 2011r.

w sprawie warunków funkcjonowania oraz trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków Zespołu Interdyscyplinarnego

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 9a ust. 15 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. z 2005 r. Nr 180, poz. 1493 z późn. zm.) Rada Miejska Gminy Mirsk uchwala, co następuje:

§ 1. Przyjmuje się "Tryb i sposób powoływania i odwoływania członków Zespołu Interdyscyplinarnego oraz szczegółowe warunki jego funkcjonowania", w brzmieniu załącznika do niniejszej uchwały.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Mirsk.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

Przewodniczący Rady Miejskiej Gminy Mirsk


Piotr Konsur


Załącznik do Uchwały Nr XV/93/11
Rady Miejskiej Gminy Mirsk
z dnia 28 listopada 2011 r.

Tryb i sposób powoływania i odwoływania członków Zespołu Interdyscyplinarnego oraz szczegółowe warunki jego funkcjonowania.

Rozdział 1.
Przepisy ogólne

§ 1. Gmina podejmuje działania na rzecz przeciwdziałania przemocy w rodzinie, w szczególności w ramach pracy w Zespole Interdyscyplinarnym.

§ 2. Zespół Interdyscyplinarny powołuje Burmistrz Miasta i Gminy Mirsk.

§ 3. Zespół Interdyscyplinarny działa na podstawie porozumień zawartych między Burmistrzem Miasta i Gminy Mirsk a podmiotami, których przedstawiciele wchodzą w jego skład.

§ 4. Skład Zespołu Interdyscyplinarnego zostanie powołany Zarządzeniem Burmistrza Miasta i Gminy Mirsk.

Rozdział 2.
Tryb i sposób powoływania i odwoływania członków Zespołu Interdyscyplinarnego

§ 5. W skład Zespołu Interdyscyplinarnego wchodzą przedstawiciele:

1) jednostek organizacyjnych pomocy społecznej;

2) Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych;

3) ) policji;

4) oświaty;

5) ochrony zdrowia;

6) organizacji pozarządowych;

7) kuratorzy sądowi;

8) prokuratorzy;

9) przedstawiciele innych podmiotów działających na rzecz przeciwdziałania przemocy w rodzinie;

10) Parafii Rzymsko-Katolickiej.

§ 6. Powoływanie i odwoływanie członków Zespołu Interdyscyplinarnego:

1) przedstawiciele poszczególnych instytucji zostają wskazani przez osoby kierujące instytucjami;

2) każdy członek Zespołu Interdyscyplinarnego oraz grup roboczych przed udziałem w pierwszym posiedzeniu składa pisemne oświadczenie o zachowaniu poufności wszelkich informacji i danych uzyskanych przy realizacji zadań w ramach pracy w Zespole i grupach roboczych. Obowiązek ten rozciąga się także na okres po ustaniu członkostwa w Zespole Interdyscyplinarnym oraz w grupach roboczych;

3) członek Zespołu Interdyscyplinarnego i grupy roboczej może zostać odwołany w trybie natychmiastowym w przypadku uzasadnionego podejrzenia o naruszeniu zasad poufności informacji i danych uzyskanych w ramach działania w Zespole mocą zarządzenia Burmistrza Miasta i Gminy Mirsk;

4) przewodniczący Zespołu Interdyscyplinarnego zostaje wybrany na pierwszym posiedzeniu Zespołu spośród członków Zespołu, większością głosów, w głosowaniu jawnym;

5) o wyborze przewodniczącego Zespołu Interdyscyplinarnego zostaje w formie pisemnej powiadomiony Burmistrz Miasta i Gminy Mirsk;

6) w wypadku konieczności dokonania zmian w składzie Zespołu Interdyscyplinarnego, jego przewodniczący niezwłocznie powiadamia o tym Burmistrza Miasta i Gminy Mirsk;

7) członkostwo w Zespole Interdyscyplinarnym ustaje w przypadku:

a) odwołania przez Burmistrza Miasta i Gminy Mirsk,

b) złożenia rezygnacji przez członka Zespołu,

c) śmierci członka Zespołu.

Rozdział 3.
Warunki funkcjonowania Zespołu Interdyscyplinarnego

§ 7. Posiedzenie Zespołu Interdyscyplinarnego odbywa się w zależności od potrzeb, jednak nie rzadziej niż raz na trzy miesiące.

§ 8. Zadaniem Zespołu Interdyscyplinarnego jest integrowanie i koordynowanie działań podmiotów wchodzących w skład Zespołu oraz specjalistów w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie, w szczególności przez:

1) diagnozowanie problemu przemocy w rodzinie;

2) podejmowanie działań w środowisku zagrożonym przemocą w rodzinie mających na celu przeciwdziałanie temu zjawisku;

3) inicjowanie interwencji w środowisku dotkniętym przemocą w rodzinie;

4) rozpowszechnianie informacji o instytucjach, osobach i możliwościach udzielania pomocy w środowisku lokalnym;

5) inicjowanie działań w stosunku do osób stosujących przemoc w rodzinie.

§ 9. Zespół Interdyscyplinarny może tworzyć grupy robocze w celu rozwiązywania problemów związanych z wystąpieniem przemocy w rodzinie w indywidualnych przypadkach.

§ 10. W skład grup roboczych wchodzą przedstawiciele:

1) Miejskiego Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mirsku - pracownicy socjalni;

2) Policji - dzielnicowi;

3) sądu - kuratorzy sądowi;

4) oświaty - pedagodzy szkolni;

5) służby zdrowia;

6) innych podmiotów działających na rzecz przeciwdziałania przemocy w rodzinie.

§ 11. Do zadań grup roboczych należy, w szczególności:

1) opracowywanie i realizacja planu pomocy w indywidualnych przypadkach wystąpienia przemocy rodzinie;

2) monitorowanie sytuacji rodzin, w których dochodzi do przemocy oraz rodzin zagrożonych wystąpieniem przemocy;

3) dokumentowanie działań podejmowanych wobec rodzin, w których dochodzi do przemocy oraz efektów tych działań.

§ 12. Prace w ramach grup roboczych są prowadzone w zależności od potrzeb zgłaszanych przez Zespół Interdyscyplinarny lub wynikających z problemów występujących w indywidualnych przypadkach.

§ 13. Członkowie Zespołu Interdyscyplinarnego oraz grup roboczych wykonują zadania w ramach obowiązków służbowych lub zawodowych.

§ 14. Uczestnictwo w spotkaniach Zespołu Interdyscyplinarnego jest obowiązkowe.

Rozdział 4.
Przepisy końcowe

§ 15. Realizację powyższych zapisów powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Mirsk.

Przewodniczący Rady Miejskiej Gminy Mirsk


Piotr Konsur

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00