Akt prawny
Alerty
Uchwała nr XV/93/11 Rady Miejskiej Gminy Mirsk
z dnia 28 listopada 2011r.
w sprawie warunków funkcjonowania oraz trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków Zespołu Interdyscyplinarnego
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 9a ust. 15 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. z 2005 r. Nr 180, poz. 1493 z późn. zm.) Rada Miejska Gminy Mirsk uchwala, co następuje:
§ 1. Przyjmuje się "Tryb i sposób powoływania i odwoływania członków Zespołu Interdyscyplinarnego oraz szczegółowe warunki jego funkcjonowania", w brzmieniu załącznika do niniejszej uchwały.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Mirsk.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
Przewodniczący Rady Miejskiej Gminy Mirsk |
Załącznik do Uchwały Nr XV/93/11
Rady Miejskiej Gminy Mirsk
z dnia 28 listopada 2011 r.
Tryb i sposób powoływania i odwoływania członków Zespołu Interdyscyplinarnego oraz szczegółowe warunki jego funkcjonowania.
Rozdział 1.
Przepisy ogólne
§ 1. Gmina podejmuje działania na rzecz przeciwdziałania przemocy w rodzinie, w szczególności w ramach pracy w Zespole Interdyscyplinarnym.
§ 2. Zespół Interdyscyplinarny powołuje Burmistrz Miasta i Gminy Mirsk.
§ 3. Zespół Interdyscyplinarny działa na podstawie porozumień zawartych między Burmistrzem Miasta i Gminy Mirsk a podmiotami, których przedstawiciele wchodzą w jego skład.
§ 4. Skład Zespołu Interdyscyplinarnego zostanie powołany Zarządzeniem Burmistrza Miasta i Gminy Mirsk.
Rozdział 2.
Tryb i sposób powoływania i odwoływania członków Zespołu Interdyscyplinarnego
§ 5. W skład Zespołu Interdyscyplinarnego wchodzą przedstawiciele:
1) jednostek organizacyjnych pomocy społecznej;
2) Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych;
3) ) policji;
4) oświaty;
5) ochrony zdrowia;
6) organizacji pozarządowych;
7) kuratorzy sądowi;
8) prokuratorzy;
9) przedstawiciele innych podmiotów działających na rzecz przeciwdziałania przemocy w rodzinie;
10) Parafii Rzymsko-Katolickiej.
§ 6. Powoływanie i odwoływanie członków Zespołu Interdyscyplinarnego:
1) przedstawiciele poszczególnych instytucji zostają wskazani przez osoby kierujące instytucjami;
2) każdy członek Zespołu Interdyscyplinarnego oraz grup roboczych przed udziałem w pierwszym posiedzeniu składa pisemne oświadczenie o zachowaniu poufności wszelkich informacji i danych uzyskanych przy realizacji zadań w ramach pracy w Zespole i grupach roboczych. Obowiązek ten rozciąga się także na okres po ustaniu członkostwa w Zespole Interdyscyplinarnym oraz w grupach roboczych;
3) członek Zespołu Interdyscyplinarnego i grupy roboczej może zostać odwołany w trybie natychmiastowym w przypadku uzasadnionego podejrzenia o naruszeniu zasad poufności informacji i danych uzyskanych w ramach działania w Zespole mocą zarządzenia Burmistrza Miasta i Gminy Mirsk;
4) przewodniczący Zespołu Interdyscyplinarnego zostaje wybrany na pierwszym posiedzeniu Zespołu spośród członków Zespołu, większością głosów, w głosowaniu jawnym;
5) o wyborze przewodniczącego Zespołu Interdyscyplinarnego zostaje w formie pisemnej powiadomiony Burmistrz Miasta i Gminy Mirsk;
6) w wypadku konieczności dokonania zmian w składzie Zespołu Interdyscyplinarnego, jego przewodniczący niezwłocznie powiadamia o tym Burmistrza Miasta i Gminy Mirsk;
7) członkostwo w Zespole Interdyscyplinarnym ustaje w przypadku:
a) odwołania przez Burmistrza Miasta i Gminy Mirsk,
b) złożenia rezygnacji przez członka Zespołu,
c) śmierci członka Zespołu.
Rozdział 3.
Warunki funkcjonowania Zespołu Interdyscyplinarnego
§ 7. Posiedzenie Zespołu Interdyscyplinarnego odbywa się w zależności od potrzeb, jednak nie rzadziej niż raz na trzy miesiące.
§ 8. Zadaniem Zespołu Interdyscyplinarnego jest integrowanie i koordynowanie działań podmiotów wchodzących w skład Zespołu oraz specjalistów w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie, w szczególności przez:
1) diagnozowanie problemu przemocy w rodzinie;
2) podejmowanie działań w środowisku zagrożonym przemocą w rodzinie mających na celu przeciwdziałanie temu zjawisku;
3) inicjowanie interwencji w środowisku dotkniętym przemocą w rodzinie;
4) rozpowszechnianie informacji o instytucjach, osobach i możliwościach udzielania pomocy w środowisku lokalnym;
5) inicjowanie działań w stosunku do osób stosujących przemoc w rodzinie.
§ 9. Zespół Interdyscyplinarny może tworzyć grupy robocze w celu rozwiązywania problemów związanych z wystąpieniem przemocy w rodzinie w indywidualnych przypadkach.
§ 10. W skład grup roboczych wchodzą przedstawiciele:
1) Miejskiego Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mirsku - pracownicy socjalni;
2) Policji - dzielnicowi;
3) sądu - kuratorzy sądowi;
4) oświaty - pedagodzy szkolni;
5) służby zdrowia;
6) innych podmiotów działających na rzecz przeciwdziałania przemocy w rodzinie.
§ 11. Do zadań grup roboczych należy, w szczególności:
1) opracowywanie i realizacja planu pomocy w indywidualnych przypadkach wystąpienia przemocy rodzinie;
2) monitorowanie sytuacji rodzin, w których dochodzi do przemocy oraz rodzin zagrożonych wystąpieniem przemocy;
3) dokumentowanie działań podejmowanych wobec rodzin, w których dochodzi do przemocy oraz efektów tych działań.
§ 12. Prace w ramach grup roboczych są prowadzone w zależności od potrzeb zgłaszanych przez Zespół Interdyscyplinarny lub wynikających z problemów występujących w indywidualnych przypadkach.
§ 13. Członkowie Zespołu Interdyscyplinarnego oraz grup roboczych wykonują zadania w ramach obowiązków służbowych lub zawodowych.
§ 14. Uczestnictwo w spotkaniach Zespołu Interdyscyplinarnego jest obowiązkowe.
Rozdział 4.
Przepisy końcowe
§ 15. Realizację powyższych zapisów powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Mirsk.
Przewodniczący Rady Miejskiej Gminy Mirsk |