Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Dolnośląskiego rok 2011 nr 242 poz. 4257

Uchwała nr XV/101/11 Rady Miejskiej w Leśnej

z dnia 27 października 2011r.

w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych

Na podstawie art.18 ust.2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz.U. Z 2001 r. Nr 142, poz.1591, z 2002 r. Nr 23,poz. 220, Nr 62, poz.558, Nr 113, poz. 984,Nr 153, poz. 1271, Nr214, poz. 1806, z 2003r. Nr 80, poz. 717, Nr162, poz. 1568, z 2004r. Nr 102, poz. 1055,Nr 116, poz. 1203, Nr167, poz. 1759, z 2005r. Nr 172, poz. 1441,Nr 175, poz. 1457, z2006 r. Nr 17, poz.128, Nr 181, poz.1337, z 2007 r. Nr 48,poz. 327, Nr 138, poz.974, Nr 173, poz.1218, z 2008 r. Nr180, poz. 1111, Nr223, poz. 1458, z 2009r. Nr 52, poz. 420, Nr157, poz. 1241, z 2010r. Nr 28, poz. 142 i146, Nr 40, poz. 230,Nr 106, poz. 675, z2011 r. Nr 21, poz.113, Nr 117, poz. 679,Nr 134, poz. 777, Nr149, poz. 887) oraz art.10 ust.1 i 2 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych1) (tekst jednolity: Dz.U. Z 2010 r. Nr 95, poz.613, Nr 96, poz. 620,Nr 225, poz. 1461,Nr 226, poz. 1475, z2011 r. Nr 102, poz.584, Nr 112, poz.654, Nr 171, poz.1016) - Rada Miejska w Leśnej uchwala, co następuje:

§ 1. 1. Określa się następujące stawki podatku od środków transportowych obowiązujące na terenie Miasta i Gminy Leśna:

1) od samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu:

a) powyżej 3,5 tony do 5,5 tony włącznie - 733,00 zł

b) powyżej 5,5 tony do 9 ton włącznie - 1.033,00 zł

c) powyżej 9 ton do poniżej 12 ton - 933,00 zł

2) od samochodów ciężarowych w zależności od liczby osi, dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu i rodzaju zawieszenia:

a) o dwóch osiach z zawieszeniem pneumatycznym lub uznanym za zawieszenie równoważne oraz innym i dopuszczalnej masie całkowitej:

- nie mniej niż 12 ton, mniej niż 13 ton - 1.819,00 zł

- nie mniej niż 13 ton, mniej niż 14 ton - 1.819,00 zł

- nie mniej niż 14 ton, mniej niż 15 ton - 1.819,00 zł

- nie mniej niż 15 ton - 1.819,00 zł

b) o trzech osiach z zawieszeniem pneumatycznym lub uznanym za zawieszenie równoważne oraz innym i dopuszczalnej masie całkowitej:

- nie mniej niż 12 ton, mniej niż 17 ton - 1.819,00 zł

- nie mniej niż 17 ton, mniej niż 19 ton - 1.819,00 zł

- nie mniej niż 19 ton, mniej niż 21 ton - 2.386,00 zł

- nie mniej niż 21 ton, mniej niż 23 ton - 2.386,00 zł

- nie mniej niż 23 ton, mniej niż 25 ton - 2.386,00 zł

- nie mniej niż 25 ton - 2.386,00 zł

c) o czterech osiach i więcej z zawieszeniem pneumatycznym lub uznanym za zawieszenie równoważne i dopuszczalnej masie całkowitej:

- nie mniej niż 12 ton, mniej niż 25 ton - 2.386,00 zł

- nie mniej niż 25 ton, mniej niż 27 ton - 2.386,00 zł

- nie mniej niż 27 ton, mniej niż 29 ton - 2.656,00 zł

- nie mniej niż 29 ton, mniej niż 31 ton - 2.572,00 zł

- nie mniej niż 31 ton - 2.572,00 zł

d) o czterech osiach i więcej z zawieszeniem innym i dopuszczalnej masie całkowitej:

- nie mniej niż 12 ton, mniej niż 25 ton - 2.589,00 zł

- nie mniej niż 25 ton, mniej niż 27 ton - 2.606,00 zł

- nie mniej niż 27 ton, mniej niż 29 ton - 2.639,00 zł

- nie mniej niż 29 ton, mniej niż 31 ton - 2.739,00 zł

- nie mniej niż 31 ton - 2.739,00 zł

3) od ciągników siodłowych i balastowych przystosowanych do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów od 3,5 tony i poniżej 12 ton - 1.632,00 zł

4) od ciągników siodłowych i balastowych przystosowanych do używania z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów, w zależności od liczby osi, dopuszczalnej masy całkowitej zespołu pojazdów i rodzaju zawieszenia:

a) o dwóch osiach z zawieszeniem pneumatycznym lub uznanym za zawieszenie równoważne i dopuszczalnej masie całkowitej:

- nie mniej niż 12 ton, mniej niż 18 ton - 1.973,00 zł

- nie mniej niż 18 ton, mniej niż 25 ton - 2.006,00 zł

- nie mniej niż 25 ton, mniej niż 31 ton - 2.073,00 zł

- nie mniej niż 31 ton - 2.073,00 zł

b) o dwóch osiach z zawieszeniem innym i dopuszczalnej masie całkowitej:

- nie mniej niż 12 ton, a mniej niż 18 ton - 1.973,00 zł

- nie mniej niż 18 ton, a mniej niż 25 ton - 2.006,00 zł

- nie mniej niż 25 ton, a mniej niż 31 ton - 2.040,00 zł

- nie mniej niż 31 ton - 2.173,00 zł

c) o trzech osiach z zawieszeniem pneumatycznym lub uznanym za zawieszenie równoważne i dopuszczalnej masie całkowitej:

- nie mniej niż 12 ton, a mniej niż 40 ton - 2.106,00 zł

- nie mniej niż 40 ton - 2.140,00 zł

d) o trzech osiach z zawieszeniem innym i dopuszczalnej masie całkowitej:

- nie mniej niż 12 ton, a mniej niż 40 ton - 2.123,00 zł

- nie mniej niż 40 ton - 2.789,00 zł

5) od przyczep i naczep, z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą od 7 ton i poniżej 12 ton - 1.232,00 zł

6) od przyczep i naczep, z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą:

a) o jednej osi z zawieszeniem pneumatycznym lub uznanym za zawieszenie równoważne oraz innym i dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów:

- nie mniej niż 12 ton, mniej niż 18 ton - 1.365,00 zł

- nie mniej niż 18 ton, mniej niż 25 ton - 1.382,00 zł

- nie mniej niż 25 ton - 1.382,00 zł

b) o dwóch osiach z zawieszeniem pneumatycznym lub uznanym za zawieszenie równoważne oraz innym i dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów:

- nie mniej niż 12 ton, mniej niż 28 ton - 1.415,00 zł

- nie mniej niż 28 ton, mniej niż 33 tony - 1.532,00 zł

- nie mniej niż 33 tony, mniej niż 36 ton - 1.820,00 zł

- nie mniej niż 36 ton - 2.123,00 zł

c) o trzech osiach z zawieszeniem pneumatycznym lub uznanym za zawieszenie równoważne oraz innym i dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów:

- nie mniej niż 12 ton, mniej niż 36 ton - 1.820,00 zł

- nie mniej niż 36 ton - 1.973,00 zł

7) od autobusów, w zależności od liczby miejsc do siedzenia:

a) mniejszej niż 15 miejsc - 800,00 zł

b) nie mniejszej niż 15 i mniejszej niż 30 miejsc - 1.150,00 zł

c) równej lub wyższej niż 30 miejsc - 1.800,00 zł

§ 2. Traci moc Uchwała Nr XLIII/291/09 Rady Miejskiej w Leśnej z dnia 29 października 2009 r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych.

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Leśnej.

§ 4. 1. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Województwa Dolnośląskiego, nie wcześniej jednak niż z dniem 01 stycznia 2012 roku.

2. Oprócz publikacji wskazanej w ust.1 podlega ogłoszeniu w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Leśnej.

Przewodniczący Rady Miejskiej


Walter Straszak


Uzasadnienie

Uprawnienia Rady Gminy do ustalenia wysokości stawek podatku od środków transportowych wynikają z art.10 ust.1 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych (tekst jednolity Dz.U. z 2010 r. ,Nr 95, poz.613 ze zm.).
Dolne granice stawek (minimalne) ulegają przeliczeniu na następny rok podatkowy zgodnie z procentowym wskaźnikiem kursu euro na pierwszy dzień roboczy października danego roku w stosunku do kursu euro w roku poprzedzającym dany rok podatkowy.
Górne granice stawek kwotowych ulegają corocznie podwyższeniu na następny rok podatkowy w stopniu odpowiadającym wskaźnikowi cen detalicznych towarów i usług konsumpcyjnych w okresie pierwszego półrocza roku, w którym stawki ulegają zmianie, w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. Minister Finansów ogłasza, w drodze obwieszczenia, w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej: Monitor Polski", górne granice stawek kwotowych na każdy rok podatkowy.
W roku 2011 obowiązywały stawki wynikające z uchwały Nr XLIII/291/09 Rady Miejskiej w Leśnej z dnia 29 października 2009 i wynosiły:
1) od samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu:
a) powyżej 3,5 tony do 5,5 tony włącznie - 540,00 zł, proponowana 733,00 zł
b) powyżej 5,5 tony do 9 ton włącznie - 700,00 zł, proponowana 1.033,00 zł
c) powyżej 9 ton do poniżej 12 ton - 800,00 zł, proponowana 933,00 zł
2) od samochodów ciężarowych w zależności od liczby osi, dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu i rodzaju zawieszenia:
a) o dwóch osiach z zawieszeniem pneumatycznym lub uznanym za zawieszenie równoważne oraz innym i dopuszczalnej masie całkowitej:
- nie mniej niż 12 ton, mniej niż 13 ton - 820,00 zł, proponowana 1.819,00 zł
- nie mniej niż 13 ton, mniej niż 14 ton - 850,00 zł, proponowana 1.819,00 zł
- nie mniej niż 14 ton, mniej niż 15 ton - 900,00 zł, proponowana 1.819,00 zł
- nie mniej niż 15 ton - 1.300,00 zł, proponowana 1.819,00 zł
b) o trzech osiach z zawieszeniem pneumatycznym lub uznanym za zawieszenie równoważne oraz innym i dopuszczalnej masie całkowitej:
- nie mniej niż 12 ton, mniej niż 17 ton - 1.000,00 zł, proponowana 1.819,00 zł
- nie mniej niż 17 ton, mniej niż 19 ton - 1.100,00 zł, proponowana 1.819,00 zł
- nie mniej niż 19 ton, mniej niż 21 ton - 1.200,00 zł, proponowana 2.386,00 zł
- nie mniej niż 21 ton, mniej niż 23 ton - 1.300,00 zł, proponowana 2.386,00 zł
- nie mniej niż 23 ton, mniej niż 25 ton - 1.600,00 zł, proponowana 2.386,00 zł
- nie mniej niż 25 ton - 1.600,00 zł, proponowana 2.386,00 zł
c) o czterech osiach i więcej z zawieszeniem pneumatycznym lub uznanym za zawieszenie równoważne i dopuszczalnej masie całkowitej:
- nie mniej niż 12 ton, mniej niż 25 ton - 1.850,00 zł, proponowana 2.386,00 zł
- nie mniej niż 25 ton, mniej niż 27 ton - 1.950,00 zł, proponowana 2.386,00 zł
- nie mniej niż 27 ton, mniej niż 29 ton - 2.050,00 zł, proponowana 2.656,00 zł
- nie mniej niż 29 ton, mniej niż 31 ton - 1.700,00 zł, proponowana 2.572,00 zł
- nie mniej niż 31 ton - 1.700,00 zł, proponowana 2.572,00 zł
d) o czterech osiach i więcej z zawieszeniem innym i dopuszczalnej masie całkowitej:
- nie mniej niż 12 ton, mniej niż 25 ton - 1.850,00 zł, proponowana 2.589,00 zł
- nie mniej niż 25 ton, mniej niż 27 ton - 1.950,00 zł, proponowana 2.606,00 zł
- nie mniej niż 27 ton, mniej niż 29 ton - 2.050,00 zł, proponowana 2.639,00 zł
- nie mniej niż 29 ton, mniej niż 31 ton - 2.500,00 zł, proponowana 2.739,00 zł
- nie mniej niż 31 ton - 2.500,00 zł, proponowana 2.739,00 zł
3) od ciągników siodłowych i balastowych przystosowanych do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów od 3,5 tony i poniżej 12 ton - 1.300,00 zł, proponowana 1.632,00 zł
4) od ciągników siodłowych i balastowych przystosowanych do używania z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów, w zależności od liczby osi, dopuszczalnej masy całkowitej zespołu pojazdów i rodzaju zawieszenia:
a) o dwóch osiach z zawieszeniem pneumatycznym lub uznanym za zawieszenie równoważne i dopuszczalnej masie całkowitej:
- nie mniej niż 12 ton, mniej niż 18 ton - 1.400,00 zł, proponowana 1.973,00 zł
- nie mniej niż 18 ton, mniej niż 25 ton - 1.500,00 zł, proponowana 2.006,00 zł
- nie mniej niż 25 ton, mniej niż 31 ton - 1.660,00 zł, proponowana 2.073,00 zł
- nie mniej niż 31 ton - 1.660,00 zł, proponowana 2.073,00 zł
b) o dwóch osiach z zawieszeniem innym i dopuszczalnej masie całkowitej:
- nie mniej niż 12 ton, a mniej niż 18 ton - 1.400,00 zł, proponowana 1.973,00 zł
- nie mniej niż 18 ton, a mniej niż 25 ton - 1.500,00 zł, proponowana 2.006,00 zł
- nie mniej niż 25 ton, a mniej niż 31 ton - 1.600,00 zł, proponowana 2.040,00 zł
- nie mniej niż 31 ton - 2.000,00 zł, proponowana 2.173,00 zł
c) o trzech osiach z zawieszeniem pneumatycznym lub uznanym za zawieszenie równoważne i dopuszczalnej masie całkowitej:
- nie mniej niż 12 ton, a mniej niż 40 ton - 1.700,00 zł, proponowana 2.106,00 zł
- nie mniej niż 40 ton - 1.800,00 zł, proponowana 2.140,00 zł
d) o trzech osiach z zawieszeniem innym i dopuszczalnej masie całkowitej:
- nie mniej niż 12 ton, a mniej niż 40 ton - 1.770,00 zł, proponowana 2.123,00 zł
- nie mniej niż 40 ton - 2.600,00 zł, proponowana 2.789,00 zł
5) od przyczep i naczep, z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą od 7 ton i poniżej 12 ton - 350,00 zł, proponowana - 1.232,00 zł
6) od przyczep i naczep, z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą:
a) o jednej osi z zawieszeniem pneumatycznym lub uznanym za zawieszenie równoważne oraz innym i dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów:
- nie mniej niż 12 ton, mniej niż 18 ton - 400,00 zł, proponowana 1.365,00 zł
- nie mniej niż 18 ton, mniej niż 25 ton - 450,00 zł, proponowana 1.382,00 zł
- nie mniej niż 25 ton - 600,00 zł, proponowana 1.382,00 zł
b) o dwóch osiach z zawieszeniem pneumatycznym lub uznanym za zawieszenie równoważne oraz innym i dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów:
- nie mniej niż 12 ton, mniej niż 28 ton - 550,00 zł, proponowana 1.415,00 zł
- nie mniej niż 28 ton, mniej niż 33 tony - 900,00 zł, proponowana 1.532,00 zł
- nie mniej niż 33 tony, mniej niż 36 ton - 1.350,00 zł, proponowana 1.820,00 zł
- nie mniej niż 36 ton - 1.750,00 zł, proponowana 2.123,00 zł
c) o trzech osiach z zawieszeniem pneumatycznym lub uznanym za zawieszenie równoważne oraz innym i dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów:
- nie mniej niż 12 ton, mniej niż 36 ton - 1.000,00 zł, proponowana 1.820,00 zł
- nie mniej niż 36 ton - 1.300,00 zł, proponowana 1.973,00 zł
7) od autobusów, w zależności od liczby miejsc do siedzenia:
a) mniejszej niż 15 miejsc - 350,00 zł, proponowana 800,00 zł
b) nie mniejszej niż 15 i mniejszej niż 30 miejsc - 700,00 zł, proponowana 1.150,00 zł
c) równej lub wyższej niż 30 miejsc - 1.500,00 zł, proponowana 1.800,00 zł
Stawki podatkowe na rok 2012 konsultowane były wstępnie na Komisjach Rady Miejskiej i ze wszystkich proponowanych stawek przez poszczególne Komisje do projektu uchwały na 2012 rok przyjęte zostały stawki ustalone na podstawie średniej arytmetycznej.

1) Niniejsza ustawa dokonuje w zakresie swojej regulacji wdrożenia następujących dyrektyw Wspólnot Europejskich: 1) dyrektywy 92/106/EWG z dnia 7 grudnia 1992 r. w sprawie ustanowienia wspólnych zasad dla niektórych typów transportu kombinowanego towarów między państwami członkowskimi (Dz. Urz. WE L 368 z 17.12.1992); 2) dyrektywy 1999/62/WE z dnia 17 czerwca 1999 r. w sprawie pobierania opłat za użytkowanie niektórych typów infrastruktury przez pojazdy ciężarowe (Dz. Urz. WE L 187 z 20.07.1999). Dane dotyczące ogłoszenia aktów prawa Unii Europejskiej, zamieszczone w niniejszej ustawie - z dniem uzyskania przez Rzeczpospolitą Polską członkostwa w Unii Europejskiej - dotyczą ogłoszenia tych aktów w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej - wydanie specjalne.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00