Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Dolnośląskiego rok 2011 nr 216 poz. 3734

Porozumienie międzygminne nr 9/11 Wójta Gminy Janowice Wielkie; Zarządu Powiatu Jeleniogórskiego

z dnia 28 lipca 2011r.

w sprawie powierzenia przez Powiat Jeleniogórski oraz przyjęcia przez Gminę Janowice Wielkie zadania polegającego na utrzymaniu w sezonie letnim 2011 zieleni niskiej w pasie drogowym dróg powiatowych na terenie Gminy Janowice Wielkie

zawarte w dniu 28 lipca 2011 roku pomiędzy: Powiatem Jeleniogórskim, reprezentowanym przez: 1. Pana Jacka Włodygę Starostę Jeleniogórskiego 2. Pana Zbigniewa Jakiela Wicestarostę przy kontrasygnacie Skarbnika Powiatu Pani Grażyny Bojęć zwanym dalej "Powierzającym" a Gminą Janowice Wielkie z siedzibą przy ul. Kolejowej 2 w Janowicach Wielkich reprezentowaną przez Pana Kamila Kowalskiego - Wójta Gminy przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy Pani Elżbiety Stasiak zwaną dalej "Przyjmującym"

W celu wykonania uchwały nr IX/39/2011 Rady Gminy w Janowicach Wielkich z dnia 21 czerwca 2011 r. w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia komunalnego dotyczącego utrzymania w sezonie letnim 2011 zieleni niskiej w pasie drogowym dróg powiatowych na terenie Gminy Janowice Wielkie oraz uchwały Nr XI/61/11 Rady Powiatu Jeleniogórskiego z dnia 28 lipca 2011 r. w sprawie powierzenia Gminie Janowice Wielkie prowadzenia zadania polegającego na utrzymaniu w sezonie letnim 2011 zieleni niskiej w pasie drogowym dróg powiatowych położonych na terenie Gminy Janowice Wielkie

§ 1. 1) Powierzający powierza, a Przyjmujący przyjmuje prawa i obowiązki w zakresie utrzymania zieleni niskiej w pasie drogowych dróg powiatowych na terenie Gminy Janowice Wielkie, określone w art. 20 ust. 4 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych, polegające na utrzymaniu zieleni niskiej w poboczach drogi poprzez systematyczne dokonywanie wykorzeń traw w cyklach pozwalających na utrzymanie bezpieczeństwa ruchu, czystości i estetyki poboczy, uzależnionych od warunków wegetacji traw.

2) Strony przyjmują, że na terenie Gminy Janowice Wielkie znajduje się 27,636 km następujących dróg powiatowych: 2770 D Janowice Wielkie - Mniszków, 2735 D Radomierz -Janowice Wielkie - Trzcińsko - Przełęcz Karpnicka, 2778 D Trzcińsko - Wojanów, 2750 D Komarno - Radomierz, 2749 D Droga przez Komarno, 2745 D Janowice Wielkie - Miedzianka, 2775 D Droga przez Radomierz (dół). Z uwagi na skrzyżowania, zjazdy, chodniki itp. przyjmują 27 km jako realną długość dróg wymagających utrzymania letniego, co jest równoznaczne z 54 km poboczy.

§ 2. Przekazanie praw i obowiązków następuje na okres od dnia zawarcia umowy do dnia 31 października 2011 r.

§ 3. 1) Powierzający zobowiązuje się do zwrotu kosztów paliwa do pracy sprzętu w ilości pozwalającej na wykonanie zakresu rzeczowego objętego Porozumieniem, w ryczałtowej kwocie 2500,00 PLN. (słownie dwa tysiące pięćset złotych) na sezon trwający do dnia 31 października 2011 r.

2) Pozostałe koszty pracy przy realizacji zadań określonych w § 1 przejmuje Przyjmujący.

§ 4. Rozliczenie nastąpi w terminie do 14 dni od otrzymania od Przyjmującego noty obciążającej wraz z załączonymi kserokopiami faktur (potwierdzonymi za zgodność z oryginałem) za zakupione paliwo, po zakończeniu sezonu, określonego w § 2.

§ 5. Powierzający udostępni Przyjmującemu kopię umowy ubezpieczenia.

§ 6. 1) Osobą odpowiedzialną za koordynację robót objętych Porozumieniem ze strony Powierzającego jest Pan Edward Bojęć- specjalista ds. drogownictwa Zarządu Dróg Powiatowych w Jeleniej Górze.

2) Osobą odpowiedzialną za koordynację robót objętych Porozumieniem ze strony Przyjmującego jest Pan Tadeusz Chrząstowski - inspektor ds. gospodarki komunalnej Urzędu Gminy w Janowicach Wielkich.

§ 7. 1) Zakres wykonywanych prac związanych z realizacją porozumienia i rozliczeniem środków koniecznych na wykonanie tych prac odbywać się będzie na podstawie protokołu odbioru robót wykonanych do dnia 31 października 2011 roku.

2) Przyjmujący zadania odpowiada za bezpieczeństwo w trakcie realizacji zadań objętych Porozumieniem i zobowiązuje się do wykorzystania przekazanych mu przez Powierzającego środków wyłącznie na cele określone w Porozumieniu.

3) Powierzającemu zadania przysługuje prawo dokonywania bieżącej oceny prawidłowości ich wykonania, polegające w szczególności na:

a) przeprowadzaniu kontroli i wglądu w dokumenty rozliczeniowe;

b) wydawaniu zaleceń pokontrolnych;

c) wydawaniu wiążących wytycznych w zakresie zadań powierzonych w Porozumieniu.

§ 8. 1) Zmiana postanowień niniejszego Porozumienia wymaga dla swej ważności zachowania formy pisemnej w postaci aneksu.

2) W sprawach nieregulowanych niniejszym Porozumieniem zastosowania mają przepisy:

a) ustawy z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2007, Nr 19, poz. 115 z późn. zm.),

b) ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.).

3) Każda ze stron może rozwiązać umowę za jednomiesięcznym pisemnym wypowiedzeniem.

§ 9. Porozumienie zostało sporządzone w trzech egzemplarzach: po jednym dla każdej ze stron oraz w jednym egzemplarzu celem ogłoszenia w Wojewódzkim Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

§ 10. Spory wynikające z niniejszego porozumienia rozpatruje sąd powszechny właściwy dla siedziby Powierzającego.

Starosta


Jacek Włodyga


Wicestarosta


Zbigniew Jakiel


Skarbnik


Grażyna Bojęć

Wójt


Kamil Kowalski


Skarbnik


Elżbieta Stasiak

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00