Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Dolnośląskiego rok 2010 nr 232 poz. 3885

Uchwała nr XXV/229/2010 Rady Gminy Głogów

z dnia 10 listopada 2010r.

w sprawie trybu postępowania o udzielenie z budżetu gminy dotacji podmiotom niezaliczonym do sektora finansów publicznych i niedziałających w celu osiągnięcia zysku, na cele publiczne związane z realizacją zadań gminy, sposobu ich rozliczania oraz kontroli wykonywania zadań zleconych

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym /tekst jednolity z 2001r. Dz. U. Nr 142, poz. 1591 ze zm./ oraz art. 221 ust. 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych /Dz. U. z 2009r. Nr 157, poz. 1240 ze zm. / Rada Gminy uchwala, co następuje:

§ 1. Podmioty niezaliczone do sektora finansów publicznych i niedziałające w celu osiągnięcia zysku mogą otrzymać z budżetu Gminy Głogów dotacje na cele publiczne związane z realizacją zadań gminy innych niż określone w art. 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie /Dz. U. z 2003r. Nr 96, poz. 873 ze zm./.

§ 2. Ilekroć w uchwale mowa jest o:

1. gminie - rozumie się przez to Gminę Głogów,

2. Wójcie - rozumie się przez to Wójta Gminy Głogów,

3. podmiocie - rozumie się przez to podmiot niezaliczony do sektora finansów publicznych, nie działający w celu osiągnięcia zysku, prowadzący działalność statutową związaną z realizacją zadań gminy, o których mowa w § 1.

§ 3. 1. Podmiot składa wniosek o udzielenie dotacji z budżetu gminy zgodnie z załącznikiem nr 1 do uchwały w terminie do 30 września poprzedzającego rok budżetowy.

2. W przypadkach szczególnych, wymagających uzasadnienia w formie pisemnej, wniosek może być złożony po upływie ww. terminu.

3. Do wniosku powinien być dołączony statut lub inny dokument rejestracyjny i organizacyjny podmiotu, z którego wynikają jego zadania statutowe oraz pełnomocnictwa do składania oświadczeń woli.

4. Wniosek powinien być podpisany przez osobę lub osoby uprawnione na podstawie pełnomocnictw do składania oświadczeń woli w imieniu podmiotu.

5. Wójt może uzależnić rozpatrzenie wniosku od złożenia w ustalonym terminie dodatkowych informacji i wyjaśnień lub dokumentów.

6. Niezłożenie wskazanych dokumentów lub niezłożenie wyjaśnień w terminie spowoduje wykluczenie podmiotu z postępowania o udzielenie dotacji.

§ 4. Sprawy związane z postępowaniem w sprawie przyjmowania wniosków i przyznawaniem dotacji z zachowaniem zasady jawności postępowania prowadzone są na stanowisku merytorycznym.

§ 5. 1. Decyzję o przyznaniu dotacji podejmuje Wójt uwzględniając w szczególności:

1) znaczenie zadania dla realizowanych przez gminę celów,

2) wysokość środków budżetu gminy przeznaczonych na realizację zadań zleconych podmiotom, o których mowa w § 1,

3) ocenę przedstawionej we wniosku kalkulacji kosztów realizacji zadania, w tym realizacji do zakresu rzeczowego zadania,

4) ocenę możliwości realizacji zadania przez podmiot,

5) analizę wykonania zadań zleconych podmiotowi w okresie poprzednim, z uwzględnieniem rzetelności i terminowości ich realizacji i rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.

2. Wójt dokonuje wyboru najkorzystniejszych ofert realizacji zadania, uwzględniając przepisy ustawy o zamówieniach publicznych.

§ 6. 1. Zlecenie zadania i udzielenie dotacji podmiotowi następuje na podstawie umowy zawartej pomiędzy gminą, a podmiotem reprezentowanym przez osoby, o których mowa w § 3 ust. 3.

2. Umowa, o której mowa w ust. 1, powinna zawierać w szczególności:

1) oznaczenie stron umowy,

2) szczegółowy zakres rzeczowy realizowanego zadania, terminu i miejsce jego realizacji,

3) określenie czasu na jaki umowa została zawarta,

4) zobowiązanie podmiotu do prowadzenia dokumentacji w sposób umożliwiający ocenę wykonania zadania pod względem rzeczowym i finansowym.

5) zobowiązanie podmiotu do poddania się w każdym czasie bez wcześniejszego powiadomienia, kontroli prowadzonej przez Wójta lub osobę przez niego na piśmie upoważnioną w zakresie objętym umową,

6) określenie wysokości dotacji, jaka zostanie przekazana podmiotowi z tytułu realizacji umowy oraz sposób i termin jej przekazywania,

7) ustalenie zasad i terminów oraz formy rozliczeń,

8) zobowiązanie podmiotu do realizacji przedmiotu dotacji przestrzegając ustawy Prawo Zamówień Publicznych,

9) warunki wypowiedzenia umowy,

10) szczegółowo określone zasady odpowiedzialności podmiotu z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania zleconego zadania lub wykorzystanie dotacji na cele inne niż określone w umowie, w szczególności:

- termin zwrotu kwoty dotacji przeznaczonej na inne cele,

- termin zwrotu dotacji w wypadku niewykonania lub częściowego niewykonania zleconego zadania,

- termin zwrotu niewykorzystanej dotacji, nie dłuższy niż terminy określone w art. 251 i art. 252 ustawy o finansach publicznych,

- określenie sankcji z tytułu nienależytego wykonania umowy lub wykorzystania dotacji na inne cele niż określone w umowie,

11) termin wykorzystania dotacji nie dłuższy niż do 31 grudnia danego roku budżetowego,

12) inne postępowania, istotne z uwagi na charakter zadania.

3. Umowę zawiera się na czas nie dłuższy niż okres jednego roku budżetowego.

4. Podmiot nie może wykorzystać środków uzyskanych na podstawie umowy na inne cele niż określone w umowie.

5. Prawa i obowiązki stron nie mogą być przenoszone na osoby trzecie.

6. W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się za zgodą stron możliwość zmian w ciągu roku zakresu rzeczowego oraz warunków realizacji zadania, w formie aneksu do umowy.

§ 7. 1. Wójt lub osoba przez niego upoważniona zobowiązany jest do prowadzenia nadzoru w zakresie wykonywania umów oraz oceny ich realizacji, uwzględniając kryteria efektywności, rzetelności, ciągłości, terminowości oraz jakości świadczenia.

2. Nadzór nad wykonaniem umowy prowadzony jest w sposób określony w umowie, w szczególności poprzez:

1) analizę okresowej oceny realizacji zadania, sporządzonej przez podmiot,

2) kontrolę realizacji zadania w trybie określonym przez podmiot.

§ 8. 1. Rozliczenie z wykonanego zadania i wykorzystania dotacji z zachowaniem zasady jawności postępowania następuje na podstawie:

a) sprawozdania z wykonania zadania,

b) kserokopii opisanych rachunków i faktur VAT dotyczących wydatków podmiotu faktycznie poniesionych na realizację zadania.

2. Rozliczenie wykonanego zadania i wykorzystanie przyznanej dotacji następuje w terminie określonym w umowie.

3. W przypadku wykorzystania na realizację umowy tylko części przekazanej kwoty dotacji, niewykorzystana część dotacji podlega zwrotowi.

4. Zwrot dotacji w sytuacji, o której mowa w ust. 3 następuje w terminach ustalonych w umowie, nie później niż do 31 stycznia następnego roku budżetowego, na rachunek bieżący gminy.

§ 9. 1. Udzielenie dotacji przez Wójta Gminy Głogów odbywa się po uchwaleniu przez Radę Gminy uchwały budżetowej na dany rok, jednakże warunkiem jest rozliczenie się podmiotu z przyznanej dotacji dotyczącej roku poprzedniego.

2. Uruchomienie środków następuje jednorazowo lub w kilku ratach, w zależności od specyfiki wykonywanego zadania i postanowień umowy. Przekazanie kolejnej raty środków następuje po rozliczeniu poprzedniej.

§ 10. 1. Podmiot obowiązany jest do przedstawienia komórkom merytorycznym Urzędu Gminy w Głogowie rozliczenia zadania pod względem rzeczowym i finansowym, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do uchwały.

2. Rozliczenie, o którym mowa w ust. 1 powinno nastąpić w terminie do 14 dni po zakończeniu realizacji zadania.

3. Zatwierdzenie rozliczenia zadania przez komórkę merytoryczną powinno nastąpić w terminie do 14 dni od przedłożenia rozliczenia zadania, nie później niż do 31 stycznia następnego roku budżetowego.

§ 11. 1. Komórka merytoryczna obowiązana jest do prowadzenia nadzoru w zakresie wykonania umowy na zasadach w niej określonych, w szczególności w zakresie:

a) sposobu realizacji zadania zleconego,

b) gospodarowania przekazaną dotacją,

c) prowadzenia dokumentacji umożliwiającej ustalenie kosztów zleconego zadania.

2. Na podstawie przekazanej dokumentacji oraz prowadzonego nadzoru komórka merytoryczna dokonuje oceny:

a) stanu realizacji zadania,

b) prawidłowości wykorzystania przekazanej dotacji na realizację zadania.

§ 12. Umowa może być rozwiązana ze skutkiem natychmiastowym w przypadku nieterminowego wykonania umowy lub nienależytego jej wykonania. Podstawę do rozwiązania umowy stanowi wynik kontroli wykonania umowy.

§ 13. Zapewnia się jawność postępowania w sprawie przyjmowania wniosków, przyznania i rozliczenia dotacji poprzez publikację wszelkich materiałów związanych z dotacją w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Głogów.

§ 14. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Głogów.

§ 15. Traci moc uchwała Nr XVII/149/2004 Rady Gminy w Głogowie z dnia 29 grudnia 2004r. w sprawie trybu postępowania o udzielenie z budżetu gminy Głogów dotacji podmiotom niezaliczonych do sektora finansów publicznych i niedziałających w celu osiągnięcia zysku, na cele publiczne związane z realizacją zadań gminy, sposobu ich rozliczania oraz kontroli wykonania zadań zleconych.

§ 16. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.


Uzasadnienie

Art. 221 ust. 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych zobowiązuje organ stanowiący samorządu terytorialnego do określenia trybu postępowania o udzielenie dotacji na inne zadania niż określone w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, sposobu jej rozliczania oraz kontroli wykonywania zadania zleconego, mające na celu zapewnienie jawności postępowania o udzielenie dotacji i jej rozliczenia.

Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XXV/229/2010
Rady Gminy Głogów
z dnia 10 listopada 2010 r.
Zalacznik1.doc

Załącznik Nr 1

Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XXV/229/2010
Rady Gminy Głogów
z dnia 10 listopada 2010 r.
Zalacznik2.doc

Załącznik Nr 2

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00