Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Dolnośląskiego rok 2010 nr 227 poz. 3736

Uchwała nr LXV/335/10 Rady Miejskiej Gminy Lubomierz

z dnia 27 października 2010r.

w sprawie w sprawie trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków zespołu interdyscyplinarnego oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania


Na podstawie art. 9a ust. 15 ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie w (Dz. U. z 2005r. Nr 180, poz. 1493 z późn. zm.) oraz art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) RADA MIEJSKA GMINY LUBOMIERZ uchwala się, co następuje:
§ 1. W celu realizacji zadań wynikających z ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie na terenie Gminy i Miasta Lubomierz, uchwala się tryb i sposób powoływania i odwoływania członków zespołu interdyscyplinarnego zajmującego się przeciwdziałaniem przemocy w rodzinie oraz szczegółowe warunki jego funkcjonowania.
Tryb powoływania członków zespołu interdyscyplinarnego
§ 2. 1. Zespół Interdyscyplinarny, zwany dalej "zespołem" powołuje Burmistrz Gminy i Miasta Lubomierz w drodze zarządzenia. 2. W skład zespołu wchodzą przedstawiciele następujących instytucji, organizacji i jednostek organizacyjnych działających na terenie Gminy i Miasta Lubomierz: 1) Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubomierzu - minimum dwóch przedstawiciel; 2) Gminnej Komisji do spraw Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Lubomierzu - minimum jeden przedstawiciel; 3) Rewiru Dzielnicowych w Lubomierzu - minimum jeden przedstawiciel; 4) jednostek oświatowych - minimum jeden przedstawiciel; 5) jednostek ochrony zdrowia - minimum jeden przedstawiciel; 6) organizacji pozarządowych - minimum jeden przedstawiciel; 7) kuratorzy sądowi - minimum jeden przedstawiciel. 3. Zespół interdyscyplinarny powinien się składać z minimum 8 osób. 4. W uzasadnionych przypadkach Burmistrz Gminy i Miasta Lubomierz może poszerzyć skład zespołu interdyscyplinarnego o podmioty, o których mowa w art. 9a ust. 3 i 5 ustawy z dnia 10 czerwca 2010 r. o zmianie ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie oraz niektórych innych ustaw. 5. Zespół działa na podstawie Porozumień zawartych między Burmistrzem Gminy i Miasta Lubomierz, a podmiotami, których przedstawiciele powołani zostaną do zespołu.
Tryb odwoływania członków zespołu interdyscyplinarnego
§ 3. 1. Burmistrz Gminy i Miasta Lubomierz może odwołać członka zespołu interdyscyplinarnego przed upływem kadencji w następujących przypadkach: 1) na wniosek członka; 2) na wniosek instytucji, która go delegowała do pracy w zespole interdyscyplinarnym; 3) na wniosek przewodniczącego zespołu w uzasadnionych przypadkach. 2. Tryb odwoływania z funkcji przewodniczącego zespołu, zastępcy przewodniczącego oraz sekretarza zespołu określa regulamin organizacyjny zespołu.
Szczegółowe warunki funkcjonowania zespołu interdyscyplinarnego
§ 4. 1. Kadencja zespołu trwa 4 lata. 2. Pierwsze posiedzenie zespołu zwołuje Burmistrz Gminy i Miasta Lubomierz. 3. Przewodniczący zespołu jest wybierany na 4 letnia kadencję na pierwszym posiedzeniu zespołu spośród pozostałych jego członków, większością głosów w głosowaniu jawnym. 4. Na wniosek przewodniczącego, podczas pierwszego posiedzenia zespołu wybierany jest zastępca przewodniczącego oraz sekretarz zespołu, spośród jego członków większością głosów w głosowaniu jawnym. 5. Zadania zespołu interdyscyplinarnego wynikają z art. 9b ust. 2 ustawy z dnia 10 czerwca 2010r. o zmianie ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie oraz niektórych innych ustaw. 6. Szczegółowy zakres prac zespołu, w tym zadania przewodniczącego, zastępcy przewodniczącego i sekretarza zespołu oraz tryb ich odwoływania zostaną określone w regulaminie organizacyjnym opracowanym przez zespół i zatwierdzonym przez Burmistrza Gminy i Miasta Lubomierz w drodze zarządzenia. 7. Posiedzenia zespołu zwołuje przewodniczący zespołu, a gdy jest to niemożliwe - zastępca przewodniczącego lub sekretarz. 8. Posiedzenie zespołu może być zwołane także na wniosek co najmniej jednej czwartej liczby członków zespołu. 9. Posiedzenia zespołu odbywają się w zależności od potrzeb, nie rzadziej niż raz na trzy miesiące. 10. Pracami zespołu interdyscyplinarnego kieruje przewodniczący zespołu, a gdy jest to niemożliwe - zastępca przewodniczącego lub sekretarz. 11. Zespół może powoływać grupy robocze w celu rozwiązywania indywidualnych problemów związanych z występowaniem przemocy w rodzinie. 12. Członkowie zespołu i grup roboczych wykonują zadania w ramach obowiązków służbowych lub zawodowych. 13. Siedziba zespołu mieści się w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Lubomierzu przy Placu Wolności 1. 14. Obsługę organizacyjno - techniczną zespołu zapewnia Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubomierzu. 15. Przewodniczący zespołu interdyscyplinarnego zobowiązany jest do przedkładania Burmistrzowi Gminy i Miasta Lubomierz sprawozdań z pracy zespołu w terminach: 1) do 31 lipca roku, którego sprawozdanie dotyczy - sprawozdanie półroczne; 2) do 31 stycznia roku następującego po roku, którego sprawozdanie dotyczy - sprawozdanie roczne
§ 5. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy i Miasta Lubomierz.
§ 6. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
Przewodniczący Rady Miejskiej Gminy Lubomierz

Romuald Achramowicz
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00