Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Dolnośląskiego rok 2010 nr 44 poz. 630

Sprawozdanie Starosty Kamiennogórskiego

z dnia 31 stycznia 2010r.

z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego za 2009 rok


Zgodnie z dyrektywą zawartą w art. 38 b pkt 3 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz.1592 z późn. zm.) składam Radzie Powiatu roczne sprawozdanie z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku za 2009 rok.

Komisja Bezpieczeństwa i Porządku została utworzona na podstawie art. 38b pkt 1 ustawy wymienionej wyżej, w celu realizacji zadań starosty w zakresie zwierzchnictwa nad powiatowymi służbami, inspekcjami i strażami oraz zadań w zakresie porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.

Skład Komisji został ustalony Zarządzeniem Nr 9 z dnia 16 lutego 2007 roku, z osób delegowanych, powoływanych i wskazanych w trybie określonym w ust. 5 art. 8a przedmiotowej ustawy.
W 2009 roku Komisja odbyła 2 posiedzenia.
1) Pierwsze w dniu 27.01.2009 r., w którego trakcie kierownicy poszczególnych służb, inspekcji i straży złożyli informację z własnych działań z zakresu bezpieczeństwa za ubiegły rok sprawozdawczy.
a) Komendant Powiatowy Policji w Kamiennej Górze dokonał oceny stanu bezpieczeństwa w powiecie, stwierdzając, że wystąpił nieznaczny spadek wszczętych dochodzeń i śledztw w stosunku do roku ubiegłego przy równoczesnym wysokim wskaźniku wykrywalności, który plasuje jednostkę kamiennogórskiej policji na czołowym miejscu w województwie dolnośląskim. Zaprezentowano przebieg realizacji programu "Razem bezpieczniej". Komisja i Rada Powiatu została zapoznana z zestawieniem dotyczącym wszystkich przestępstw, danymi statystycznymi oraz działaniami profilaktycznymi policji.
b) Stan ochrony przeciwpożarowej i zagrożenia pożarowego występującego na terenie powiatu kamiennogórskiego omówił Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Kamiennej Górze.
Analiza sytuacji pożarowej i innych miejscowych zagrożeń wskazuje na wzrost liczby zdarzeń ok.13% w stosunku do roku ubiegłego. Największa liczba pożarów wystąpiła w okresie wiosennym, co związane było z wypalaniem traw i pozostałości roślinnych. W przyczynach powstawania pożarów dominujące miejsce zajmuje nieostrożność osób dorosłych podczas posługiwania się ogniem oraz podpalenia. Niestety wzrosła liczba osób rannych i ofiar śmiertelnych w porównaniu z latami ubiegłymi. KP PSP prowadzi na bieżąco działalność kontrolno-rozpoznawczą, która ma na celu ograniczenie możliwości powstania i rozprzestrzeniania się pożarów oraz minimalizację zagrożenia dla życia i zdrowia ludzi, strat materialnych, a także rozpoznawanie miejscowych zagrożeń technicznych, chemicznych i ekologicznych.
c) Ocenę bezpieczeństwa weterynaryjnego powiatu przedstawił Powiatowy Lekarz Weterynarii. Wskazał, że Inspekcja Weterynaryjna prowadzi monitoring nad produkcją środków spożywczych pochodzenia zwierzęcego. Na bieżąco prowadzone są badania w zakresie wykrywania chorób zakaźnych zwierząt jak również mobilizowane siły i środki zapobiegające zagrożeniu przeniesienia na teren powiatu wysoce zjadliwej grypy ptaków.
d) Informację na temat bezpieczeństwa sanitarnego przedstawił Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Kamiennej Górze. Scharakteryzował sytuację epidemiologiczną w powiecie, stan sanitarno-epidemiologiczny placówek medycznych oraz obiektów użyteczności publicznej. W podsumowaniu stwierdził, że stan sanitarno-epidemiologiczny tych obiektów jest dobry i ulega systematycznej poprawie.
e) Naczelnik Wydziału Zarządzania Kryzysowego przedstawił organizację systemu zarządzania kryzysowego w powiecie w świetle zmian ustawowych w tym: powołanie Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego, utworzenie Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego, podpisanie porozumienia w sprawie funkcjonowania Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego z Komendantem Powiatowym PSP.
f) W trakcie dyskusji nad informacjami służb inspekcji i straży podnoszono:
- konieczność opracowania na lata 2009 - 2013 "Powiatowego Programu Zapobiegania Przestępczości oraz Poprawy Porządku Publicznego i Bezpieczeństwa Obywateli". Zaproponowano, aby włączyć do realizacji programu prężnie działające organizacje pozarządowe. Należy skupić się również na przeciwdziałaniu narkomanii i alkoholizmowi wśród młodzieży i dotrzeć do młodzieży poprzez szkoły;
- wskazano, że zainstalowanie na terenie miasta Kamienna Góra monitoringu poprawiło znacznie bezpieczeństwo jego mieszkańców;
- omówiono system ostrzegania i alarmowania ludności o zagrożeniach funkcjonujących w powiecie kamiennogórskim. Sygnalizowano konieczność rozszerzenia na inne jednostki OSP systemu selektywnego uruchamiania syren z poziomu Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego oraz Stanowiska Kierowania Państwowej Straży Pożarnej. Gdy wystąpi zagrożenie, bardzo ważne jest w działaniach, stworzenie systemu alarmowania obejmującego cały teren powiatu.
g) Komisja Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego pozytywnie zaopiniowała pracę powiatowych służb, inspekcji i straży.
2) Drugie posiedzenie Powiatowej Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego odbyło się w dniu 16.09.2009 r., na którym omówiono:
a) "Powiatowy Program Zapobiegania Przestępczości oraz Porządku Publicznego i Bezpieczeństwa Obywateli na lata 2009 -2013", który następnie został przyjęty również przez Radę Powiatu.
b) Organizację systemu łączności na potrzeby obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego.
c) Szkody powstałe na terenie powiatu w wyniku nawałnic, jakie miały miejsce na przełomie czerwca - lipca.
d) Organizację systemu łączności radiowej na potrzeby zarządzania kryzysowego zaznaczając konieczność włączania do systemu kolejnych służb ujętych w Zarządzeniu Starosty w tej sprawie.
e) Ponadto poinformowano o przeprowadzonych pracach konserwacyjnych systemu selektywnego alarmowania ludności o zagrożeniach w 8 stacjach obiektowych, dokonując między innymi zmiany częstotliwości pracy systemu, bieżących napraw i konserwacji.
f) Podkreślano konieczność poprawy przepływu informacji bieżącej o powstałych zagrożeniach od powiatowych służb, inspekcji i straży do Burmistrza, Wójta, jak i do Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego.
Starosta

Leszek Jaśnikowski
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00