Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Dolnośląskiego rok 2010 nr 42 poz. 598

Uchwała nr XXXVI/277/09 Rady Gminy Sulików

z dnia 30 grudnia 2009r.

w sprawie budżetu Gminy Sulików na rok 2010


Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. "d" i lit. "i" ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001 roku nr 142, poz. 1591 ze zmianami), art. 211 - 212, art. 214 - 215, art. 217, art. 222, art. 235 - 237, art. 239, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. nr 157, poz. 1240) oraz art. 169, art. 170, art.184 ust. 1 pkt 7, 8 i 10 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych (Dz. U. nr 249, poz. 2104 ze zmianami) w związku z art. 121 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o przepisach wprowadzających ustawę o finansach publicznych (Dz. U. nr 157, poz. 1241)
Rada Gminy Sulików uchwala, co następuje:
§ 1. 1. Ustala się dochody w wysokości 14.820.443 zł
z tego:
1) dochody bieżące w wysokości 14.089.443 zł
2) dochody majątkowe w wysokości 731.000 zł
zgodnie z załącznikiem nr 1.
2. Ustala się wydatki w wysokości 16.014.043 zł
z tego:
1) wydatki bieżące w wysokości 14.774.039 zł
2) wydatki majątkowe w wysokości 1.240.004 zł
zgodnie z załącznikiem nr 2 i 3.
3. Ustala się limity wydatków inwestycyjnych na lata 2010-2012 zgodnie z załącznikiem nr 4.
§ 2. 1. Ustala się deficyt budżetu w wysokości 1.193.600 zł sfinansowany przychodami pochodzącymi ze sprzedaży papierów wartościowych.
2. Ustala się przychody budżetu w wysokości 2.000.000 zł i rozchody budżetu w wysokości 806.400 zł zgodnie z załącznikiem nr 5.
3. Ustala się limity zobowiązań z tytułu zaciąganych pożyczek i kredytów oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu w wysokości 1.500.000 zł.
4. Ustala się limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz na spłatę pożyczek i kredytów w wysokości 2.000.000 zł.
§ 3. 1. Ustala się rezerwę ogólną w wysokości 150.000 zł.
2. Ustala się rezerwy celowe w wysokości 350.000 zł z przeznaczeniem na:
1) odprawy emerytalne i rentowe oraz zmiany wynagrodzeń osobowych pracowników wraz z składkami od wynagrodzeń w wysokości 280.000 zł,
2) realizację zadań z zakresu zarządzania kryzysowego w wysokości 10.000 zł,
3) dofinansowanie remontu dachu ośrodka zdrowia w Sulikowie w wysokości 60.000 zł.
§ 4. 1. Ustala się dochody i wydatki budżetu związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami w wysokości:
1) dochody 1.563.857 zł
2) wydatki 1.563.857 zł
zgodnie z załącznikiem nr 6.
2. Ustala się dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami, podlegające przekazaniu do budżetu państwa w wysokości 6.000 zł zgodnie z załącznikiem nr 7.
§ 5. Ustala się przychody i wydatki zakładu budżetowego w wysokości:
1) przychody 290.103 zł
2) wydatki 312.674 zł
zgodnie z załącznikiem nr 8.
§ 6. Ustala się dochody własne jednostek budżetowych i wydatki nimi finansowane w wysokości:
1) dochody 181.262 zł
2) wydatki 186.173 zł
zgodnie z załącznikiem nr 9.
§ 7. Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:
1) przychody 61.000 zł
2) wydatki 85.063 zł
zgodnie z załącznikiem nr 10.
§ 8. Ustala się dotacje udzielone z budżetu gminy podmiotom należącym i nie należącym do sektora finansów publicznych w wysokości 630.000 zł zgodnie z załącznikiem nr 11.
§ 9. Ustala się dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w wysokości 52.600 zł i wydatki na realizację zadań ujętych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów uzależnień w wysokości 52.600 zł.
§ 10. Ustala się wydatki na przedsięwzięcia realizowane w ramach funduszu sołeckiego w podziale na sołectwa w wysokości 191.995 zł zgodnie z załącznikiem nr 12.
§ 11. Prognozę kwoty długu i spłat na rok 2010 i lata następne określa załącznik nr 13.
§ 12. 1. Upoważnia się Wójta Gminy Sulików do zaciągania zobowiązań:
1) z tytułu kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości ustalonego limitu,
2) na finansowanie wieloletnich programów inwestycyjnych do wysokości kwot ustalonych w załączniku nr 4,
3) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i których termin zapłaty upływa w roku następnym do wysokości 1.500.000 zł.
2. Upoważnia się Wójta Gminy Sulików do:
1) dokonywania zmian w ramach działu klasyfikacji budżetowej w zakresie wydatków bieżących na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy,
2) przekazania kierownikom jednostek organizacyjnych gminy uprawnień do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym,
3) przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień wydatków między paragrafami klasyfikacji budżetowej w planie dochodów własnych i wydatków z nich finansowanych,
4) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach niż bank obsługujący budżet.
§ 13. 1. Ustala się, że uzyskane przez jednostki budżetowe gminy zwroty wydatków dokonanych w tym samym roku budżetowym zmniejszają wykonanie wydatków w tym samym roku budżetowym.
2. Ustala się, że uzyskane przez jednostki budżetowe gminy zwroty wydatków dokonanych w poprzednich latach budżetowych są przyjmowane na dochody budżetu gminy w roku, w którym dokonano zwrotu tych wydatków.
§ 14. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Sulików.
§ 15. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2010 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
Wiceprzewodniczący Rady

Franciszek Fleszar
Załącznik nr 1
do uchwały Nr XXXVI/277/09
Rady Gminy Sulików
z dnia 30 grudnia 2009 r.
DOCHODY BUDŻETU GMINY W 2010 ROKU (w zł)
Dział Par. Źródło dochodów Przewidywane wykonanie za 2009 rok Plan na 2010 rok z tego:
bieżące majątkowe
010 Rolnictwo i łowiectwo 270 042 0 0 0
0920 Pozostałe odsetki 300 0 0 0
0970 Wpływy z różnych dochodów 300 0 0 0
2010 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami 199 442 0 0 0
2330 Dotacje celowe otrzymane od samorządu województwa na zadania bieżące realizowane na postawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego 70 000 0 0 0
150 Przetwórstwo przemysłowe 10 200 0 0 0
2020 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na zadania bieżące realizowane przez gminę na podstawie porozumień z organami administracji rządowej 10 200 0 0 0
600 Transport i łączność 70 000 110 000 110 000 0
2320 Dotacje celowe otrzymane z powiatu na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego 70 000 110 000 110 000 0
700 Gospodarka mieszkaniowa 1 035 929 746 400 15 400 731 000
0470 Wpływy z opłat za zarząd, użytkowanie i użytkowanie wieczyste nieruchomości 12 224 13 400 13 400 0
0770 Wpływy z tytułu odpłatnego nabycia prawa własności oraz prawa użytkowania wieczystego nieruchomości 1 022 405 731 000 0 731 000
0920 Pozostałe odsetki 100 800 800 0
0970 Wpływy z różnych dochodów 1 200 1 200 1 200 0
750 Administracja publiczna 67 167 64 754 64 754 0
0920 Pozostałe odsetki 5 000 5 000 5 000 0
0960 Otrzymane spadki, zapisy i darowizny w postaci pieniężnej 1 500 0 0 0
0970 Wpływy z różnych dochodów 1 000 500 500 0
2010 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami 59 246 59 254 59 254 0
2360 Dochody jednostek samorządu terytorialnego związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami 421 0 0 0
751 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa 9 542 1 003 1 003 0
2010 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami 9 542 1 003 1 003 0
754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa 1 000 11 000 11 000 0
0570 Grzywny, mandaty i inne kary pieniężne od osób fizycznych 0 10 000 10 000 0
2010 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami 1 000 1 000 1 000 0
756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem 7 393 788 7 327 713 7 327 713 0
0010 Podatek dochodowy od osób fizycznych 2 496 560 2 078 567 2 078 567 0
0020 Podatek dochodowy od osób prawnych 1 353 23 000 23 000 0
0310 Podatek od nieruchomości 3 502 400 4 002 146 4 002 146 0
0320 Podatek rolny 775 000 570 000 570 000 0
0330 Podatek leśny 24 400 21 400 21 400 0
0340 Podatek od środków transportowych 61 500 59 000 59 000 0
0350 Podatek od działalności gospodarczej osób fizycznych, opłacany w formie karty podatkowej 500 500 500 0
0360 Podatek od spadków i darowizn 8 000 8 500 8 500 0
0410 Wpływy z opłaty skarbowej 17 000 18 000 18 000 0
0430 Wpływy z opłaty targowej 8 000 8 000 8 000 0
0460 Wpływy z opłaty eksploatacyjnej 350 000 400 000 400 000 0
0480 Wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu 54 300 52 600 52 600 0
0490 Wpływy z innych lokalnych opłat pobieranych przez jednostki samorządu terytorialnego na podstawie odrębnych ustaw 2 000 0 0 0
0500 Podatek od czynności cywilnoprawnych 70 000 70 000 70 000 0
0590 Wpływy z opłat za koncesje i licencje 275 0 0 0
0690 Wpływy z różnych opłat 6 000 0 0 0
0910 Odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat 16 500 16 000 16 000 0
758 Różne rozliczenia 4 170 542 4 415 323 4 415 323 0
2920 Subwencje ogólne z budżetu państwa 4 170 542 4 415 323 4 415 323 0
801 Oświata i wychowanie 38 276 5 950 5 950 0
0690 Wpływy z różnych opłat 200 280 280 0
0830 Wpływy z usług 3 800 3 500 3 500 0
0920 Pozostałe odsetki 260 1 300 1 300 0
0960 Otrzymane spadki, zapisy i darowizny w postaci pieniężnej 15 000 0 0 0
0970 Wpływy z różnych dochodów 919 870 870 0
2030 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin 18 097 0 0 0
852 Pomoc społeczna 2 135 139 2 138 300 2 138 300 0
0830 Wpływy z usług 4 000 8 000 8 000 0
0920 Pozostałe odsetki 80 540 540 0
0970 Wpływy z różnych dochodów 70 60 60 0
0980 Wpływy z tytułu zwrotów wypłaconych świadczeń z funduszu alimentacyjnego 0 10 000 10 000 0
2010 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami 1 457 756 1 502 600 1 502 600 0
2030 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin 671 900 610 600 610 600 0
2360 Dochody jednostek samorządu terytorialnego związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami 1 333 6 500 6 500 0
854 Edukacyjna opieka wychowawcza 117 973 0 0 0
2030 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin 117 973 0 0 0
900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska 60 200 0 0 0
0400 Wpływy z opłaty produktowej 200 0 0 0
0970 Wpływy z różnych dochodów 60 000 0 0 0
921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego 126 402 0 0 0
0960 Otrzymane spadki, zapisy i darowizny w postaci pieniężnej 30 000 0 0 0
6298 Środki na dofinansowanie własnych inwestycji gmin, powiatów,samorządów województw, pozyskane z innych źródeł 96 402 0 0 0
926 Kultura fizyczna i sport 363 490 0 0 0
6298 Środki na dofinansowanie własnych inwestycji gmin, powiatów,samorządów województw, pozyskane z innych źródeł 303 050 0 0 0
6339 Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracjirządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami 60 440 0 0 0
Ogółem 15 869 690 14 820 443 14 089 443 731 000
Wiceprzewodniczący Rady

Franciszek Fleszar
Załącznik nr 2
do uchwały Nr XXXVI/277/09
Rady Gminy Sulików
z dnia 30 grudnia 2009 r.
WYDATKI BUDŻETU GMINY W 2010 ROKU (w zł)
infoRgrafika
infoRgrafika
infoRgrafika
infoRgrafika
infoRgrafika
infoRgrafika
Wiceprzewodniczący Rady

Franciszek Fleszar
Załącznik nr 3
do uchwały Nr XXXVI/277/09
Rady Gminy Sulików
z dnia 30 grudnia 2009 r.
ZADANIA INWESTYCYJNE W 2010 ROKU (w zł)
infoRgrafika

* Wybrać odpowiednie oznaczenie źródła finansowania:
a) Dotacje i środki z budżetu państwa
b) Dotacje i środki otrzymane od innych jednostek samorządu terytorialnego oraz innych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych
c) Inne źródła
** Zadanie inwestycyjne ujęte jest w limicie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2009 - 2011 (WPI)
Wiceprzewodniczący Rady

Franciszek Fleszar
Załącznik nr 4
do uchwały Nr XXXVI/277/09
Rady Gminy Sulików
z dnia 30 grudnia 2009 r.
LIMITY WYDATKÓW NA WIELOLETNIE PROGRAMY INWESTYCYJNE W LATACH 2010 - 2012 (w zł)
infoRgrafika
* Wybrać odpowiednie oznaczenie źródła finansowania:
a) Dotacje i środki z budżetu państwa
b) Dotacje i środki otrzymane od innych jednostek samorządu terytorialnego oraz innych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych
c) Inne źródła
Wiceprzewodniczący Rady

Franciszek Fleszar
Załącznik nr 5
do uchwały Nr XXXVI/277/09
Rady Gminy Sulików
z dnia 30 grudnia 2009 r.
PRZYCHODY I ROZCHODY BUDŻETU GMINY W 2010 ROKU (w zł)
Lp. Treść § Plan
Przychody ogółem: 2 000 000
1. Kredyty 952 0
2. Pożyczki 952 0
3. Pożyczki na finansowanie zadań realizowanych z udziałem
środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej
903 0
4. Spłaty pożyczek udzielonych 951 0
5. Prywatyzacja majątku gminy 944 0
6. Nadwyżka budżetu z lat ubiegłych 957 0
7. Papiery wartościowe (obligacje) 931 2 000 000
8. Inne źródła (wolne środki) 955 0
Rozchody ogółem: 806 400
1. Spłaty kredytów 992 612 500
2. Spłaty pożyczek 992 193 900
3. Spłaty pożyczek otrzymanych na finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej 963 0
4. Udzielone pożyczki 991 0
5. Lokaty 994 0
6. Wykup papierów wartościowych (obligacji) 982 0
7. Rozchody z tytułu innych rozliczeń 995 0
Wiceprzewodniczący Rady

Franciszek Fleszar
Załącznik nr 6
do uchwały Nr XXXVI/277/09
Rady Gminy Sulików
z dnia 30 grudnia 2009 r.
DOCHODY I WYDATKI ZWIĄZANE Z REALIZACJĄ ZADAŃ Z ZAKRESU ADMINISTRACJI RZĄDOWEJ I INNYCH ZADAŃ ZLECONYCH GMINIE USTAWAMI W 2010 ROKU (w zł)
Dział Rozdz. Dotacje
ogółem
Wydatki
ogółem
(5+8)
z tego:
wydatki
bieżące
w tym: wydatki
majątkowe
wynagrodzenia
składki od wynagrodzeń
1 2 3 4 5 6 7 8
750 75011 59 254 59 254 59 254 50 407 8 847 0
751 75101 1 003 1 003 1 003 853 150 0
754 75414 1 000 1 000 1 000 0 0 0
852 85212 1 499 000 1 499 000 1 499 000 26 197 4 648 0
852 85213 3 600 3 600 3 600 0 3600 0
Ogółem 1 563 857 1 563 857 1 563 857 77 457 17 245 0
Wiceprzewodniczący Rady

Franciszek Fleszar
Załącznik nr 7
do uchwały Nr XXXVI/277/09
Rady Gminy Sulików
z dnia 30 grudnia 2009 r.
DOCHODY ZWIĄZANE Z REALIZACJĄ ZADAŃ Z ZAKRESU ADMINISTRACJI RZĄDOWEJ ORAZ INNYCH ZADAŃ ZLECONYCH GMINIE USTAWAMI, KTÓRE PODLEGAJĄ PRZEKAZANIU DO BUDŻETU PAŃSTWA W 2010 ROKU (w zł)
Dział Rozdz. Par. Treść Plan
852 Pomoc społeczna 6 000
85212 Świadczenia rodzinne, świadczenia z funduszu alimentacyjnego oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego 6 000
0970 Wpływy z różnych dochodów 6 000
Ogółem 6 000
Wiceprzewodniczący Rady

Franciszek Fleszar
Załącznik nr 8
do uchwały Nr XXXVI/277/09
Rady Gminy Sulików
z dnia 30 grudnia 2009 r.
PLAN PRZYCHODÓW I WYDATKÓW ZAKŁADU BUDŻETOWEGO W 2010 ROKU (w zł)
Lp. Wyszczególnienie Stan środków obrotowych
na początek roku
Przychody Wydatki Stan środków obrotowych na koniec roku
ogółem w tym: ogółem w tym:
dotacje
z budżetu
wpłata do budżetu
1 2 3 4 5 6 7 8
1. Gminny Zakład Komunalny w Sulikowie 3 472 290 103 0 312 674 0 -19 099
Ogółem 3 472 290 103 0 312 674 0 -19 099
Wiceprzewodniczący Rady

Franciszek Fleszar
Załącznik nr 9
do uchwały Nr XXXVI/277/09
Rady Gminy Sulików
z dnia 30 grudnia 2009 r.
PLAN DOCHODÓW I WYDATKÓW DOCHODÓW WŁASNYCH JEDNOSTEK BUDŻETOWYCH W 2010 ROKU (w zł)
Lp. Wyszczególnienie Stan środków pieniężnych na początek roku Dochody Wydatki Stan środków pieniężnych na koniec roku Rozliczenia
z budżetem
z tytułu wpłat nadwyżek środków za 2009 rok
ogółem w tym:
źródła dochodów wskazanych przez Radę Gminy
1 2 3 4 5 6 7 8
1. Przedszkole Publiczne w Sulikowie 4 500 104 302 104 302 108 802 0 0
2. Zespół Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Sulikowie 411 76 960 76 960 77 371 0 0
Ogółem 4 911 181 262 181 262 186 173 0 0
Wiceprzewodniczący Rady

Franciszek Fleszar
Załącznik nr 10
do uchwały Nr XXXVI/277/09
Rady Gminy Sulików
z dnia 30 grudnia 2009 r.
PLAN FINANSOWY GMINNEGO FUNDUSZU OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI WODNEJ W 2010 ROKU (w zł)
Dział Rozdz. Par. Treść Plan
900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska
90011 Gminny Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
Stan środków obrotowych na początek roku 24 063
Przychody 61 000
0690 Wpływy z różnych opłat z tego: 60 000
~ wpływy z tytułu opłat i kar za korzystanie ze środowiska 60 000
0920 Pozostałe odsetki 1 000
Wydatki 85 063
4170 Wynagrodzenia bezosobowe z tego: 3 000
~ ekspertyzy wodne 3 000
4210 Zakup materiałów i wyposażenia z tego: 11 000
~ zakup worków foliowych i rękawic na akcję "Sprzątanie świata" i "Dzień Ziemi" 1 000
~ edukacja ekologiczna i propagowanie zachowań proekologicznych 3 000
~ zakup stacji "Psi pakiet" 7 000
4300 Zakup usług pozostałych 71 063
~ likwidacja dzikich wysypisk śmieci 3 000
~ wywóz nieczystości stałych po akcji "Sprzątanie Świata" i "Dzień Ziemi" 3 000
~ urządzanie i utrzymanie terenów zieleni, zadrzewień oraz zakrzewień, ekspertyzy 11 000
~ bieżące utrzymanie oraz odbudowa rowów 8 000
~ opróżnianie pojemników do selektywnej zbiórki odpadów 19 260
~ zbiórka odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego 10 000
~ edukacja ekologiczna i propagowanie zachowań proekologicznych 1 000
~ usuwanie i unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest, ekspertyzy 15 000
~ koszty i prowizje bankowe 803
Stan środków obrotowych na koniec roku 0


Wiceprzewodniczący Rady

Franciszek Fleszar
Załącznik nr 11
do uchwały Nr XXXVI/277/09
Rady Gminy Sulików
z dnia 30 grudnia 2009 r.
DOTACJE Z BUDŻETU GMINY W 2010 ROKU (w zł)
Dział Rozdz. Par. Podmiot dotowany Przeznaczenie Kwota z tego kwota dotacji
celowej podmiotowej przedmiotowej
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Jednostki sektora finansów publicznych 415 000 15 000 400 000 0
010 01008 2330 Województwo Dolnośląskie Utrzymanie cieków i urządzeń melioracji wodnych na terenie Gminy Sulików. 15 000 15 000 0 0
921 92109 2480 Gminny Ośrodek Kultury w Sulikowie Upowszechnianie kultury w Gminie Sulików 400 000 0 400 000 0
Jednostki spoza sektora finansów publicznych 215 000 215 000 0 0
754 75412 2820 - Zadania w zakresie ochrony przeciwpożarowej 100 000 100 000 0 0
921 92120 2720 - Zadania związane z ochroną zabytków 10 000 10 000 0 0
921 92195 2820 - Zadania w zakresie kultury i ochrony dziedzictwa narodowego 5 000 5 000 0 0
926 92605 2820 - Zadania w zakresie kultury fizyczneji sportu 100 000 100 000 0 0
Ogółem 630 000 230 000 400 000 0
Wiceprzewodniczący Rady

Franciszek Fleszar
Załącznik nr 12
do uchwały Nr XXXVI/277/09
Rady Gminy Sulików
z dnia 30 grudnia 2009 r.
WYDATKI NA PRZEDSIĘWZIĘCIA REALIZOWANE W RAMACH FUNDUSZU SOŁECKIEGO W 2010 ROKU (w zł)
Lp. Nazwa sołectwa Środki przypadające na dane sołectwo Przedsięwzięcie przewidziane do realizacji według wniosku sołectwa Dział/rozdział Wydatki w ramach funduszu
bieżące majątkowe
1 2 3 4 5 6 7
1. Bierna 14 306 Zakup umundurowania specjalnego, obuwia specjalnego i hełmów dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Biernej 754/75412 14 304 0
2. Mała Wieś Dolna 9 286 Remont drogi wewnętrznej nr 178, obręb Mała Wieś Dolna 600/60017 9 286 0
3. Mała Wieś Górna 8 458 - - 0 0
4. Miedziana 13 001 Remont świetlicy wiejskiej w Miedzianej - zakup okien i drzwi wraz z montażem 921/92109 7 001 0
Zakup umundurowania i obuwia specjalnego dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Miedzianej 754/75412 6 000 0
5. Mikułowa 12 348 Wykonanie instalacji centralnego ogrzewania w pomieszczeniach świetlicy wiejskiej w Mikułowej, poza salą taneczną 921/92109 0 12 348
6. Radzimów Dolny 14 004 Remont drogi nr 457, 536, 65 polegający na wykonaniu rowu odwadniającego 600/60017 14 004 0
7. Radzimów Górny 16 439 Kontynuacja remontu pomieszczeń znajdujących się w budynku po byłej szkole podstawowej w Radzimowie Górnym z przeznaczeniem na świetlicę wiejską 921/92109 16 439 0
8. Skrzydlice 8 433 Budowa placu zabaw dla dzieci na działce nr 122 N, obręb Skrzydlice 900/90095 0 8 433
9. Stary Zawidów 15 560 Remont świetlicy wiejskiej w Starym Zawidowie wraz z wyposażeniem 921/92109 11 800 0
Modernizacja dróg w sołectwie Stary Zawidów 600/60017 3 760 0
10. Studniska Dolne 21 860 Remont pomieszczeń po byłym ośrodku zdrowia w budynku nr 78 zlokalizowanym na działce nr 527 w Studniskach Dolnych 700/70005 21 860 0
11. Studniska Górne 14 306 Stworzenie miejsca zabaw dla dzieci na działce nr 266/2 w Studniskach Górnych 900/90095 0 14 306
12. Sulików 25 098 Budowa placu zabaw dla dzieci na działce nr 592 przy ulicy Garbarskiej w Sulikowie 900/90095 0 25 098
13. Wilka 8 834 Budowa placu zabaw dla dzieci na działce nr 80, obręb Wilka 900/90095 0 8 834
14. Wilka Bory 5 572 - - 0 0
15. Wrociszów Dolny 9 537 Wymiana zadaszenia świetlicy wiejskiej wraz z oświetleniem 921/92109 5 000 0
Zrobienie sufitu wewnątrz świetlicy wraz z oświetleniem 921/92109 1 500 0
Osuszenie świetlicy wiejskiej, poprowadzenie drenaży wokół świetlicy 921/92109 1 000 0
Wyłożenie kostką brukową podjazdu autobusu przy przystanku we Wrociszowie Dolnym 600/60017 1 100 0
Zakup stołów i krzeseł do świetlicy wiejskiej 921/92109 937 0
16. Wrociszów Górny 8 985 Budowa placu zabaw dla dzieci na działce nr 161, obręb Wrociszów Górny 900/90095 0 8 985
Ogółem 206 027 x x 113 991 78 004
Wiceprzewodniczący Rady

Franciszek Fleszar
Załącznik nr 13
do uchwały Nr XXXVI/277/09
Rady Gminy Sulików
z dnia 30 grudnia 2009 r.
PROGNOZA KWOTY DŁUGU I SPŁAT NA ROK 2010 I LATA NASTĘPNE (w zł)
Lp. Wyszczególnienie Kwota długu na dzień 31.12.2009 Prognoza
2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
1. Zobowiązania według tytułów dłużnych: (1.1+1.2+1.3) 4 854 976 6 854 976 6 048 576 4 836 076 3 621 576 2 432 500 1 410 000 700 000 290 000
1.1 Zaciągnięte zobowiązania (bez prefinansowania) z tytułu: 4 854 976 4 854 976 6 048 576 4 836 076 3 621 576 2 432 500 1 410 000 700 000 290 000
1.1.1 pożyczek 742 476 742 476 548 576 358 576 166 576 0 0 0 0
1.1.2 kredytów 3 362 500 3 362 500 2 750 000 2 137 500 1 525 000 912 500 300 000 0 0
1.1.3 obligacji 750 000 750 000 2 750 000 2 340 000 1 930 000 1 520 000 1 110 000 700 000 290 000
1.2 Planowane do zaciągnięcia zobowiązania(bez prefinansowania): x 2 000 000 0 0 0 0 0 0 0
1.2.1 pożyczki x 0 0 0 0 0 0 0 0
1.2.2 kredyty x 0 0 0 0 0 0 0 0
1.2.3 obligacje x 2 000 000 0 0 0 0 0 0 0
1.3 Pożyczki, kredyty i obligacje na prefinansowanie x 0 0 0 0 0 0 0 0
1.3.1 zaciągnięte zobowiązania x 0 0 0 0 0 0 0 0
1.3.2 planowane zobowiązania x 0 0 0 0 0 0 0 0
2 Obsługa długu (2.1+2.2+2.3) x 1 116 400 1 492 500 1 464 500 1 409 076 1 192 500 820 000 460 000 310 000
2.1 Spłata rat kapitałowych z wyłączeniem prefinansowania x 806 400 1 212 500 1 214 500 1 189 076 1 022 500 710 000 410 000 290 000
2.1.1 pożyczek x 193 900 190 000 192 000 166 576 0 0 0 0
2.1.2 kredytów x 612 500 612 500 612 500 612 500 612 500 300 000 0 0
2.1.3 wykup papierów wartościowych x 0 410 000 410 000 410 000 410 000 410 000 410 000 290 000
2.1.4 udzielonych poręczeń x 0 0 0 0 0 0 0 0
2.2 Spłata zobowiązań z tytułu prefinansowania x 0 0 0 0 0 0 0 0
2.3 Spłata odsetek i dyskonta x 310 000 280 000 250 000 220 000 170 000 110 000 50 000 20 000
3. Zobowiązania na koniec roku według tytułów dłużnych: (3.1+3.2) x 6 048 576 4 836 076 3 621 576 2 432 500 1 410 000 700 000 290 000 0
3.1 Zobowiązania (bez prefinansowania)z tytułu: x 6 048 576 4 836 076 3 621 576 2 432 500 1 410 000 700 000 290 000 0
3.1.1 pożyczek x 548 576 358 576 166 576 0 0 0 0 0
3.1.2 kredytów x 2 750 000 2 137 500 1 525 000 912 500 300 000 0 0 0
3.1.3 obligacji x 2 750 000 2 340 000 1 930 000 1 520 000 1 110 000 700 000 290 000 0
3.2 Pożyczki, kredyty i obligacje na prefinansowanie x 0 0 0 0 0 0 0 0
4. Prognozowane dochody budżetowe x 14 820 443 17 000 000 17 200 000 17 400 000 17 600 000 17 800 000 18 000 000 18 000 000
5. Prognozowane wydatki budżetowe x 16 014 043 15 787 500 15 985 500 16 210 924 16 577 500 17 090 000 17 590 000 17 710 000
6. Prognozowany wynik finansowy x -1 193 600 1 212 500 1 214 500 1 189 076 1 022 500 710 000 410 000 290 000
7. Relacje do dochodów: x x x x x x x x x
7.1 Długu wg art. 170 ust.(3:4) x 40,81% 28,45% 21,06% 13,98% 8,01% 3,93% 1,61% 0,00%
7.2 Długu po uwzględnieniu wyłączeń wg art. 170 ust. 3(3.1:4) x 40,81% 28,45% 21,06% 13,98% 8,01% 3,93% 1,61% 0,00%
7.3 Spłaty zadłużenia wg art.169 ust. 1 (2:4) x 7,53% 8,78% 8,51% 8,10% 6,78% 4,61% 2,56% 1,72%
7.4 Spłaty zadłużenia po uwzględnieniu wyłączeń wg art. 169 ust. 3(2.1+2.3):4 x 7,53% 8,78% 8,51% 8,10% 6,78% 4,61% 2,56% 1,72%
Wiceprzewodniczący Rady

Franciszek Fleszar

OBJAŚNIENIA DO BUDŻETU GMINY SULIKÓW NA ROK 2010

Budżet Gminy Sulików na 2010 rok został opracowany w oparciu o:
- ustawę o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2001 roku nr 142, poz. 1591 ze zmianami),
- ustawę o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 roku nr 249, poz. 2104 ze zmianami),
- ustawę o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 roku nr 157, poz. 1240),
- przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 roku nr 157, poz. 1241),
- ustawę o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (t. j. Dz. U. z 2008 roku nr 88, poz. 539 ze zmianami),
- rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 14 czerwca 2006 roku w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz. U. nr 107, poz. 726 ze zmianami),
- uchwałę nr XXII/145/2000 Rady Gminy Sulików z dnia 24 czerwca 2000 roku w sprawie procedury uchwalania budżetu gminy Sulików oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu,
- strategię rozwoju Gminy Sulików,
- miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego,
- przewidywanego wykonania budżetu gminy za 2009 rok,
- informację Wojewody Dolnośląskiego o projektowanych na 2010 rok kwotach dotacji celowych na realizację zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami i kwotach dotacji celowych na realizację zadań własnych (pismo z dnia 22 października 2009 roku, znak: FB.I.KS.3010-20/09),
- informację Delegatury Krajowego Biura Wyborczego w Jeleniej Górze w sprawie kwoty dotacji na prowadzenie i aktualizację rejestru wyborców na 2010 rok (pismo z dnia 25 września 2009 roku, znak DJG-3101-2/09),
- informację Ministra Finansów w sprawie projektowanej na 2010 rok subwencji ogólnej oraz planowanych wpływach z udziału w podatkach dochodowych od osób fizycznych (pismo z dnia 8 października 2009 roku, znak: ST3-4820-19/2009),
- wycinkowych materiałów planistycznych opracowanych przez jednostki organizacyjne Gminy Sulików,
- przewidywanych wpływów z podatków i opłat lokalnych oraz tendencji wpływów w 2010 roku,
- wskaźnika inflacyjnego w wysokości 1,0%.
Gminie Sulików przyporządkowane są następujące jednostki organizacyjne:
I. Jednostki budżetowe
1. Urząd Gminy Sulików
2. Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Sulikowie
3. Przedszkole Publiczne w Sulikowie
4. Szkoła Podstawowa w Biernej
5. Szkoła Podstawowa w Studniskach Dolnych
6. Zespół Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Sulikowie
II. Zakłady budżetowe
1. Gminny Zakład Komunalny w Sulikowie
III. Instytucje kultury
1. Gminny Ośrodek Kultury w Sulikowie
Uwzględniając przewidywane dochody własne realizowane przez gminę, planowane udziały gminy w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa, kwotę subwencji oraz dotacji celowych zaplanowano dochody ogółem na 2010 rok w wysokości 14.820.443 zł.
Planując dochody z podatków i opłat lokalnych w kwocie 5.210.146 zł posłużono się następującymi wskaźnikami:
1) podatek od działalności gospodarczej osób fizycznych opłacany w formie karty podatkowej, podatek od czynności cywilnoprawnych oraz wpływy z opłaty targowej zaplanowano w wysokości przewidywanego wykonania za 2009 rok,
2) zaplanowano wzrost wpływów z: podatku od nieruchomości o 14,27%, podatku od spadków i darowizn o 6,25%, opłaty skarbowej o 5,88% oraz opłaty eksploatacyjnej o 14,29%,
3) zaplanowano spadek wpływów z: podatku rolnego o 26,45%, podatku leśnego o 12,30%, podatku od środków transportowych o 4,07%, opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu o 3,13%.
Najwyższe dochody w tej grupie pozyskiwane są z podatku od nieruchomości. Jest to jedno z najważniejszych źródeł wpływów (76,81%) i jednocześnie największa pozycja w budżecie (27,00%), na którą rada gminy posiada bezpośredni wpływ ustalając stawki oraz przyznając ulgi i zwolnienia. Drugi podatek lokalny - rolny, ma już mniejsze znaczenie dla kształtowania się wielkości dochodów budżetu. Zauważyć należy istotny spadek wpływów z podatku rolnego w porównaniu do przewidywanego wykonania za 2009 rok. Wynika to głównie ze spadku średniej ceny skupu żyta za okres pierwszych trzech kwartałów. Cena ta jest niższa od analogicznej ceny za 2009 rok o 21,70 zł. Rola pozostałych podatków i opłat lokalnych jest już mniej znacząca.
Dochody z majątku gminy zaplanowane zostały w wysokości 744.400 zł, z tego:
1) wpływy ze sprzedaży 6 działek zabudowanych 392.000 zł,
2) wpływy ze sprzedaży 19 działek niezabudowanych 265.200 zł,
3) wpływy ze sprzedaży 2 działek - drogi 25.600 zł,
4) wpływy ze sprzedaży 7 lokali mieszkalnych 29.000 zł,
5) opłaty roczne za użytkowanie wieczyste 13.400 zł,
6) wpływy z rat za sprzedaż budynków i lokali mieszkalnych 19.200 zł.
Pozostałe dochody zaplanowano w wysokości 64.550 zł, z tego:
1) grzywny, mandaty i inne kary pieniężne od osób fizycznych 10.000 zł,
2) wpływy za wydanie duplikatów legitymacji szkolnych 280 zł,
3) wpływy z tytułu częściowego zwrotu przez świadczeniobiorcę wydatków na usługi opiekuńcze 8.000 zł,
4) wpływy z tytułu opłat za rytmikę 3.500 zł,
5) odsetki od środków finansowych gminy, gromadzonych na rachunkach bankowych 5.000 zł,
6) odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat 16.000 zł,
7) pozostałe odsetki 800 zł,
8) odsetki od środków finansowych jednostek (oświata i wychowanie 1.300 zł, opieka społeczna 540 zł) 1.840 zł,
9) wpływy z tytułu wynagrodzenia dla płatnika w związku z wykonywaniem zadań określonych przepisami prawa (administracja publiczna 500 zł, oświata i wychowanie 870 zł, opieka społeczna 60 zł) 1.430 zł,
10) pozostałe dochody 1.200 zł,
11) wpływy z tytułu zwrotów wypłaconych świadczeń z funduszu alimentacyjnego 10.000 zł,
12) udział z tytułu dochodów uzyskiwanych z realizacji zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami 6.500 zł.
Udział gminy we wpływach z podatku dochodowego od osób prawnych, stanowiących dochód budżetu państwa zaplanowano w kwocie 23.000 zł. Natomiast udział gminy we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych, stanowiącego dochód budżetu państwa zaplanowano w wysokości 2.078.567 zł - według danych przedłożonych przez Ministra Finansów. Zgodnie z wyjaśnieniami Ministra Finansów należy te dane traktować jako szacunkowe, ponieważ w rzeczywistości mogą ulec zmniejszeniu lub zwiększeniu.
Kwoty planowanych subwencji i dotacji celowych przyjmowane są ściśle według informacji podawanych przez organy administracji rządowej i jednostki samorządu terytorialnego. Aktualne wielkości subwencji i dotacji celowych zaplanowano na podstawie projektu ustawy budżetowej, stąd też kwoty przyznanych środków mogą ulec zmianie w toku dalszych prac nad budżetem państwa.
Planowana wstępna kwota subwencji ogólnej dla gminy Sulików na 2010 rok wynosi 4.415.323 zł, z tego:
1) część wyrównawcza 590.489 zł,
- kwota uzupełniająca (wysokość kwoty uzależniona jest od gęstości zaludnienia w gminie na 1 km2 do średniej gęstości zaludnienia w kraju) 590.489 zł
2) część oświatowa 3.824.834 zł.
Zakres zadań oświatowych stanowiący podstawę do naliczenia subwencji oświatowej określony został przez Ministra Edukacji Narodowej na podstawie danych o liczbie uczniów według stanu na początek roku szkolnego 2009/2010 i danych dotyczących liczby nauczycieli poszczególnych stopni awansu zawodowego.
Dotacje celowe z budżetu państwa na realizację zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami a także na realizację zadań własnych, które na podstawie obowiązujących przepisów są finansowane bądź dofinansowywane z budżetu państwa zaplanowano w wysokości 2.174.457 zł, z tego na:
1) realizację zadań z zakresu administracji rządowej 59.254 zł,
2) prowadzenie i aktualizację stałego rejestru wyborców 1.003 zł,
3) realizację zadań z zakresu obrony cywilnej 1.000 zł,
4) realizację zadań z zakresu pomocy społecznej (świadczenia rodzinne, świadczenia z funduszu alimentacyjnego, zasiłki i pomoc w naturze, składki na ubezpieczenia emerytalne, rentowe i zdrowotne, zasiłki stałe i utrzymanie ośrodka pomocy społecznej) 2.113.200 zł.
Dotację celową z powiatu na realizację zadań bieżących z zakresu zimowego utrzymania dróg powiatowych zlokalizowanych na terenie gminy zaplanowano w wysokości 110.000 zł.
infoRgrafika
Wydatki budżetu gminy na 2010 rok zaplanowano w wysokości 16.014.043 zł. Zaplanowano kwotę 14.774.039 zł na wydatki bieżące (92,26%) oraz kwotę 1.240.004 zł na wydatki majątkowe (7,74%).
Struktura planowanych wydatków gminy na 2010 rok w poszczególnych działach przedstawia się następująco:
- rolnictwo i łowiectwo 0,17%
- wytwarzanie i zaopatrzenie w energię 2,25%
- transport i łączność 1,50%
- gospodarka mieszkaniowa 5,74%
- działalność usługowa 0,07%
- administracja publiczna 13,49%
- urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa 0,01%
- bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa 1,63%
- dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem 0,37%
- obsługa długu publicznego 1,94%
- różne rozliczenia 3,12%
- oświata i wychowanie 35,77%
- ochrona zdrowia 0,33%
- pomoc społeczna 16,38%
- edukacyjna opieka wychowawcza 0,79%
- gospodarka komunalna i ochrona środowiska 10,72%
- kultura i ochrona dziedzictwa narodowego 5,10%
- kultura fizyczna i sport 0,62%
Globalną kwotę wydatków w wysokości 16.014.043 zł przeznacza się na:
1) wydatki bieżące 14.774.039 zł
- wynagrodzenia i składki od nich naliczane 6.334.186 zł,
- wydatki związane z realizacją przez jednostki budżetowe statutowych zadań 4.957.322 zł,
- dotacje na zadania bieżące 630.000 zł,
- świadczenia na rzecz osób fizycznych 2.542.531 zł,
- obsługa długu publicznego 310.000 zł,
2) wydatki majątkowe 1.240.004 zł
- inwestycje i zakupy inwestycyjne 678.004 zł,
- wniesienie wkładów do spółek prawa handlowego 562.000 zł.
W ramach poszczególnych działów zaplanowano następujące wydatki:

Dział 010 - ROLNICTWO I ŁOWIECTWO 26.400 zł
Zaplanowano wydatki w wysokości 26.400 zł na:
1) dotacja dla Województwa Dolnośląskiego reprezentowanego przez Dolnośląski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych na utrzymanie cieków i urządzeń melioracji wodnych na terenie Gminy Sulików 15.000 zł,
2) 2 % odpis od planowanych wielkości podatku rolnego na obowiązkową wpłatę na rzecz izb rolniczych zgodnie z art. 35 pkt 7 ustawy z dnia 14 grudnia 1995 roku o izbach rolniczych 11.400 zł.

Dział 400 - WYTWARZANIE I ZAOPATRYWANIE W ENERGIĘ ELEKTRYCZNĄ, WODĘ I GAZ 360.746 zł
Zaplanowano wydatki w wysokości 360.746 zł na dopłatę do cen za świadczone usługi w zakresie dostawy wody dla odbiorców wody na terenie gminy Sulików.

Dział 600 - TRANSPORT I ŁĄCZNOŚĆ 240.000 zł
Wydatki w wysokości 240.000 zł zaplanowano na:
1) utrzymanie zimowe dróg powiatowych 110.000 zł,
2) remonty i utrzymanie dróg gminnych 60.000 zł,
3) remonty i utrzymanie dróg wewnętrznych 31.850 zł,
4) wydatki na przedsięwzięcia realizowane w ramach funduszu sołeckiego 28.150 zł, z tego:
- remont drogi wewnętrznej (działka nr 178) w Małej Wsi Dolnej 9.286 zł,
- remont drogi wewnętrznej (działki nr: 457, 536 i 65) polegający na wykonaniu rowu odwadniającego w Radzimowie Dolnym 14.004 zł,
- remont dróg wewnętrznych w sołectwie Stary Zawidów 3.760 zł,
- wyłożenie kostką brukową podjazdu autobusu przy przystanku we Wrociszowie Dolnym (droga wewnętrzna) 1.100 zł,
5) zadanie inwestycyjne pod nazwą "Budowa drogi służącej do wywozu urobku z kopalni bazaltu w Sulikowie" 10.000 zł.
Dział 700 - GOSPODARKA MIESZKANIOWA 920.000 zł
Zaplanowano wydatki w wysokości 920.000 zł z przeznaczeniem na:
1) utrzymanie oraz przyjmowanie i zbycie nieruchomości (wycena nieruchomości, prace geodezyjne, przygotowanie dokumentacji do sprzedaży nieruchomości, ogłoszenie w gazetach, usługi notarialne, opłaty sądowe) 38.140 zł,
2) wydatki na przedsięwzięcia realizowane w ramach funduszu sołeckiego 21.860 zł, z tego:
- remont pomieszczeń po byłym ośrodku zdrowia w budynku nr 78 (działka nr 527) w Studniskach Dolnych 21.860 zł,
3) opłata za wyłączenie z produkcji rolniczej działek w obrębie Sulików zajętych pod budowę gimnazjum i środowiskowej hali sportowej 25.000 zł,
4) podatki od mienia komunalnego gminy 835.000 zł.

Dział 710 - DZIAŁALNOŚĆ USŁUGOWA 11.500 zł
Zaplanowano wydatki w wysokości 11.500 zł z przeznaczeniem na:
1) wykonanie koreferatów 9.000 zł,
2) ogłoszenia w prasie 2.500 zł.

Dział 750 - ADMINISTRACJA PUBLICZNA 2.159.760 zł
W tym dziale wydatki zaplanowano z przeznaczeniem na:
1) prowadzenie zadań z zakresu administracji rządowej 59.254 zł, z tego:
- wynagrodzenia osobowe pracowników 46.447 zł,
- dodatkowe wynagrodzenie roczne 3.960 zł,
- składki od wynagrodzeń 8.847 zł,
2) działalność rady gminy 95.000 zł, w tym:
- diety dla radnych za udział w sesjach i komisjach oraz ryczałt przewodniczącego rady gminy 86.000 zł,
3) funkcjonowanie urzędu gminy 1.916.299 zł, w tym:
- wynagrodzenia osobowe pracowników 1.103.342 zł,
- dodatkowe wynagrodzenie roczne 77.627 zł,
- składki od wynagrodzeń 205.636 zł,
- zadanie inwestycyjne pod nazwą "Modernizacja budynku Urzędu Gminy Sulików" 100.000 zł,
4) promocję Gminy Sulików 50.000 zł,
5) składkę członkowską na rzecz Związku Gmin Ziemi Zgorzeleckiej z przeznaczeniem na utrzymanie biura ZGZZ (1,25 zł na statystycznego mieszkańca gminy według stanu na dzień 31 grudnia 2008 roku ustalonego przez GUS) 5.945 x 1,25 zł = 7.431 zł,
6) składkę członkowską na rzecz Stowarzyszenia Gmin Polskich Euroregionu Nysa (0,80 zł na statystycznego mieszkańca gminy według stanu ludności na dzień 31 grudnia 2008 roku ustalonego przez Urząd Statystyczny) 5.933 x 0,80 zł = 4.746 zł,
7) składkę członkowską na rzecz Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej 1.100 zł,
8) składkę członkowską na rzecz Stowarzyszenia Lokalnej Grupy Działania - Partnerstwo Izerskie 5.000 zł,
9) składkę członkowską na rzecz Stowarzyszenia Gmin Przyjaznych Energii Odnawialnej (0,15 zł od mieszkańca gminy według stanu ludności na dzień 31 grudnia roku poprzedzającego) 6.200 x 0,15 zł = 930 zł,
10) diety dla sołtysów uczestniczących w sesjach rady gminy 19.000 zł
11) pozostałe wydatki na rzecz sołtysów 1.000 zł.

Dział 751 - URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW WŁADZY PAŃSTWOWEJ, KONTROLI I OCHRONY PRAWA ORAZ SĄDOWNICTWA 1.003 zł
Zaplanowano wydatki w wysokości 1.003 zł na prowadzenie i aktualizację stałego rejestru wyborców w gminie, z tego:
- wynagrodzenia osobowe pracowników 853 zł,
- składki od wynagrodzeń 150 zł.

Dział 754 - BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE I OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA 261.465 zł
Zaplanowano wydatki w wysokości 261.465 zł z przeznaczeniem na:
1) środki na wsparcie policji 3.000 zł, z tego:
- na nagrody dla policjantów wyróżniających się w służbie prewencyjnej 2.000 zł,
- dofinansowanie zakupu kserokopiarki 1.000 zł,
2) wydatki związane z finansowaniem ochotniczych straży pożarnych 101.696 zł, z tego:
- ekwiwalenty dla członków ochotniczych straży pożarnych 20.000 zł,
- pobór wody 2.000 zł,
- dotacje celowe dla ochotniczych straży pożarnych Gminy Sulików na zadania z zakresu ochrony przeciwpożarowej 79.696 zł,
3) wydatki na przedsięwzięcia realizowane w ramach funduszu sołeckiego 20.304 zł, z tego:
- dotacja celowa dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Biernej na zakup umundurowania i obuwia specjalnego oraz hełmów 14.304 zł,
- dotacja celowa dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Miedzianej na zakup umundurowania i obuwia specjalnego 6.000 zł,
4) realizację zadań z zakresu obrony cywilnej 1.000 zł,
5) funkcjonowanie straży gminnej 135.465 zł, w tym:
- wynagrodzenia osobowe pracowników 78.897 zł,
- składki od wynagrodzeń 13.846 zł.
Dział 756 - DOCHODY OD OSÓB PRAWNYCH, OD OSÓB FIZYCZNYCH I OD INNYCH JEDNOSTEK NIEPOSIADAJĄCYCH OSOBOWOŚCI PRAWNEJ ORAZ WYDATKI ZWIĄZANE Z ICH POBOREM 60.000 zł
Zaplanowano wydatki w wysokości 60.000 zł na wydatki związane z poborem podatków, opłat i niepodatkowych należności budżetowych, w tym:
- wynagrodzenia agencyjno - prowizyjne 13.700 zł,
- wynagrodzenia bezosobowe 5.100 zł,
- składki od wynagrodzeń 610 zł.

Dział 757 - OBSŁUGA DŁUGU PUBLICZNEGO 310.000 zł
Zaplanowaną kwotę wydatków w wysokości 310.000 zł przeznacza się na spłatę odsetek od zaciągniętych pożyczek i kredytów oraz odsetki i opłaty od wyemitowanych i zaplanowanych obligacji komunalnych.
Tabela 1. INFORMACJA O DŁUGU GMINY SULIKÓW W 2010 ROKU.
infoRgrafika

Dział 758 - RÓŻNE ROZLICZENIA 500.000 zł
W tym dziale zaplanowano rezerwę w wysokości 500.000 zł, z tego:
1) rezerwę ogólną w wysokości 150.000 zł
2) rezerwę celową na odprawy emerytalne i rentowe oraz zmiany wynagrodzeń osobowych wraz z składkami od wynagrodzeń w wysokości 280.000 zł,
3) rezerwę celową na realizację zadań z zakresu zarządzania kryzysowego w wysokości 10.000 zł,
4) rezerwę celową na dofinansowanie remontu dachu ośrodka zdrowia w Sulikowie 60.000 zł.

Dział 801 - OŚWIATA I WYCHOWANIE 5.727.514 zł
Zaplanowano wydatki w wysokości 5.727.514 zł z przeznaczeniem na:
1) szkoły podstawowe 2.943.612 zł, w tym:
- wynagrodzenia osobowe pracowników 1.894.237 zł,
- dodatkowe wynagrodzenie roczne 152.883 zł,
- wynagrodzenia bezosobowe 500 zł,
- składki od wynagrodzeń 383.670 zł,
- rozbiórka budynku gospodarczego przy Szkole Podstawowej w Studniskach Dolnych 20.000 zł,
2) oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych 135.541 zł, w tym:
- wynagrodzenia osobowe pracowników 92.684 zł,
- dodatkowe wynagrodzenie roczne 5.500 zł,
- składki od wynagrodzeń 19.165 zł,
3) przedszkola 601.597 zł, w tym:
- wynagrodzenia osobowe pracowników 408.163 zł,
- dodatkowe wynagrodzenie roczne 31.038 zł,
- wynagrodzenia bezosobowe 13.500 zł,
- składki od wynagrodzeń 80.858 zł,
4) gimnazjum 1.482.391 zł, w tym:
- wynagrodzenia osobowe pracowników 899.386 zł,
- dodatkowe wynagrodzenie roczne 72.468 zł,
- wynagrodzenia bezosobowe 5.540 zł,
- składki od wynagrodzeń 178.869 zł,
5) dowożenie uczniów do szkół 413.690 zł, w tym:
- dodatkowe wynagrodzenie roczne 1.437 zł,
- składki od wynagrodzeń 253 zł
6) dokształcanie i doskonalenie nauczycieli 25.589 zł,
7) stołówki szkolne 125.094 zł, w tym:
- wynagrodzenia osobowe pracowników 67.872 zł,
- dodatkowe wynagrodzenie roczne 5.479 zł,
- wynagrodzenia bezosobowe 600 zł,
- pochodne od wynagrodzeń 12.973 zł.

Tabela 2. PLANOWANE WYDATKI W DZIALE 801 - "OŚWIATA I WYCHOWANIE" W POSZCZEGÓLNYCH JEDNOSTKACH
L.P. Rozdz. Wyszczególnienie PP Sulików SP Bierna SP Studniska Dolne SP Sulików G Sulików UG Sulików Razem
1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10.
1. 80101 Szkoły podstawowe 837 064 752 765 1 353 783 2 943 612
1.1. Dodatki wiejskie 28 498 24 576 54 087 107 161
1.2. Dodatki mieszkaniowe 6 760 7 560 13 920 28 240
1.3. Pomoc zdrowotna 1 391 1 135 2 193 4 719
1.4. Pozostałe wydatki osobowe 4 635 1 314 3 151 9 100
1.5. Wynagrodzenia osobowe nauczycieli 463 608 378 248 731 145 1 573 001
1.6. Wynagrodzenia osobowe pozostałe 90 294 104 030 126 912 321 236
1.7. Dodatkowe wynagrodzenie roczne 44 000 38 000 70 883 152 883
1.8. Wynagrodzenia bezosobowe 0 0 500 500
1.9. Składki od dodatków 6 255 5 842 11 996 24 093
1.10. Składki od wynagrodzeń 105 805 93 076 160 696 359 577
1.11. Pozostałe wydatki 85 818 98 984 178 300 363 102
2. 80103 Oddziały przedszkolne przy szkołach podstawowych 87 013 48 528 135 541
2.1. Dodatki wiejskie 4 347 2 448 6 795
2.2. Dodatki mieszkaniowe 1 400 720 2 120
2.3. Pomoc zdrowotna 181 97 278
2.4. Pozostałe wydatki osobowe 540 0 540
2.5. Wynagrodzenia osobowe nauczycieli 60 256 32 428 92 684
2.6. Dodatkowe wynagrodzenie roczne 3 500 2 000 5 500
2.7. Składki od dodatków 1 020 576 1 596
2.8. Składki od wynagrodzeń 11 310 6 259 17 569
2.9. Pozostałe wydatki 4 459 4 000 8 459
3. 80104 Przedszkola 601 597 601 597
3.1. Dodatki wiejskie 14 438 14 438
3.2. Dodatki mieszkaniowe 3 960 3 960
3.3. Pomoc zdrowotna 721 721
3.4. Pozostałe wydatki osobowe 3 362 3 362
3.5. Wynagrodzenia osobowe nauczycieli 240 301 240 301
3.6. Wynagrodzenia osobowe pozostałe 167 862 167 862
3.7. Dodatkowe wynagrodzenie roczne 31 038 31 038
3.8. Wynagrodzenia bezosobowe 13 500 13 500
3.9. Składki od dodatków 3 251 3 251
3.10. Składki od wynagrodzeń 77 607 77 607
3.11. Pozostałe wydatki 45 557 45 557
4. 80110 Gimnazja 1 482 391 1 482 391
4.1. Dodatki wiejskie 41 453 41 453
4.2. Dodatki mieszkaniowe 11 280 11 280
4.3. Pomoc zdrowotna 1 959 1 959
4.4. Pozostałe wydatki osobowe 4 556 4 556
4.5. Wynagrodzenia osobowe nauczycieli 652 899 652 899
4.6. Wynagrodzenia osobowe pozostałe 246 487 246 487
4.7. Dodatkowe wynagrodzenie roczne 72 468 72 468
4.8. Wynagrodzenia bezosobowe 5 540 5 540
4.9. Składki od dodatków 9 302 9 302
4.10. Składki od wynagrodzeń 169 567 169 567
4.11. Pozostałe wydatki 266 880 266 880
5. 80113 Dowożenie uczniów do szkół 413 690 413 690
5.1. Dodatkowe wynagrodzenie roczne 1 437 1 437
5.2. Składki od wynagrodzeń 253 253
5.3. Pozostałe wydatki 412 000 412 000
6. 80146 Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli 2 403 5 239 4 107 7 311 6 529 25 589
7. 80148 Stołówki szkolne 8 083 7 858 67 590 41 563 125 094
7.1. Pozostałe wydatki osobowe 100 60 508 254 922
7.2. Wynagrodzenia osobowe 4 848 4 848 38 784 19 392 67 872
7.3. Dodatkowe wynagrodzenie roczne 386 320 3 115 1 658 5 479
7.4. Wynagrodzenia bezosobowe 0 0 300 300 600
7.5. Składki od wynagrodzeń 929 940 7 391 3 713 12 973
7.6. Pozostałe wydatki 1 820 1 690 17 492 16 246 37 248
Razem 604 000 937 399 813 258 1 428 684 1 530 483 413 690 5 727 514
9. Etaty ogółem 13,1 15,28 16,63 26,68 28,06 99,75
9.1. Etaty nauczycielskie 5,1 11,03 11,88 19,18 16,56 63,75
9.2. Etaty pozostałe 8 4,25 4,75 7,5 11,5 36

Dział 851 - OCHRONA ZDROWIA 52.600 zł
Zaplanowano wydatki w wysokości 52.600 zł z przeznaczeniem na realizację gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów uzależnień.

Dział 852 - POMOC SPOŁECZNA 2.622.370 zł
Zaplanowane środki przeznaczone zostały na:
1) świadczenia rodzinne, świadczenia z funduszu alimentacyjnego oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego 1.499.000 zł, w tym:
- wynagrodzenia osobowe pracowników 24.240 zł,
- dodatkowe wynagrodzenie roczne 1.957 zł,
- składki od wynagrodzeń 4.648 zł,
2) składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej oraz niektóre świadczenia rodzinne oraz za osoby uczestniczące w zajęciach w centrum integracji społecznej 14.000 zł,
3) zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe 463.500 zł,
4) dodatki mieszkaniowe 30.000 zł,
5) zasiłki stałe 130.000 zł,
6) utrzymanie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej 359.400 zł, w tym:
- wynagrodzenia osobowe pracowników 238.718 zł,
- dodatkowe wynagrodzenie roczne 18.017 zł,
- pochodne od wynagrodzeń 44.002 zł,
7) usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze 54.000 zł,
8) pozostała działalność 72.470 zł, z tego:
- odpłatność za pobyt mieszkańca gminy w domu pomocy społecznej 30.000 zł,
- udział środków własnych gminy w realizacji programu "Pomoc państwa w zakresie dożywiania" 36.500 zł,
- wydatki na prace społecznie użyteczne 5.970 zł.

Dział 854 - EDUKACYJNA OPIEKA WYCHOWAWCZA 127.176 zł
Zaplanowano wydatki w wysokości 127.176 zł przeznaczone zostały na:
1) świetlice szkolne 76.993 zł, w tym:
- wynagrodzenia osobowe pracowników 51.793 zł,
- dodatkowe wynagrodzenie roczne 3.711 zł,
- składki od wynagrodzeń 10.491 zł,
2) kolonie i obozy oraz inne formy wypoczynku dzieci i młodzieży szkolnej, a także szkolenia młodzieży 5.890 zł,
3) pomoc materialna dla uczniów 43.760 zł, z tego:
- o charakterze socjalnym 40.000 zł,
- za osiągnięcia w nauce i sporcie 3.760 zł,
4) dokształcanie i doskonalenie nauczycieli 533 zł.
Tabela 3. PLANOWANE WYDATKI W DZIALE 854 - "EDUKACYJNA OPIEKA WYCHOWAWCZA" W POSZCZEGÓLNYCH JEDNOSTKACH
Tabela 3. PLANOWANE WYDATKI W DZIALE 854 - "EDUKACYJNA OPIEKA WYCHOWAWCZA" W POSZCZEGÓLNYCH JEDNOSTKACH
L.p. Rozdz. Wyszczególnienie PP Sulików SP Bierna SP Studniska Dolne SP Sulików G Sulików UG Sulików Razem
1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10.
1. 85401 Świetlice szkolne 8 913 11 575 22 037 34 468 76 993
1.1. Dodatki wiejskie 0 617 1 177 1 177 2 971
1.2. Dodatki mieszkaniowe 0 0 360 360 720
1.3. Pomoc zdrowotna 20 23 40 73 156
1.4. Wynagrodzenia osobowe nauczycieli 6 822 7 724 13 118 24 129 51 793
1.5. Dodatkowe wynagrodzenie roczne 560 630 1 238 1 283 3 711
1.6. Pochodne od dodatków 0 112 271 271 654
1.7. Pochodne od wynagrodzeń 1 310 1 519 2 533 4 475 9 837
1.8. Pozostałe wydatki 201 950 3 300 2 700 7 151
2. 85412 Kolonie i obozy oraz inne formy wypoczynku dzieci i młodzieży szkolnej,
a także szkolenia młodzieży
1 170 800 2 020 1 900 5 890
3. 85415 Pomoc materialna dla uczniów 450 290 1 120 1 900 40 000 43 760
4. 85446 Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli 68 77 139 249 533
Razem 10 601 12 742 25 316 38 517 40 000 127 176
5. Etaty ogółem 0,00 0,23 0,50 0,50 1,23
5.1. Etaty nauczycielskie 0,00 0,23 0,50 0,50 1,23
5.2. Etaty pozostałe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00

Dział 900 - GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA 1.716.161 zł
Zaplanowano wydatki w wysokości 1.716.161 zł z przeznaczeniem na:
1) gospodarkę ściekową i ochronę wód 587.000 zł, z tego:
- opłata za korzystanie ze środowiska 25.000 zł,
- wniesienie wkładów do Międzygminnej Spółki Wodno - Kanalizacyjnej SUPLAZ spółka z o.o. w Sulikowie 562.000 zł,
2) gospodarkę odpadami 100.000 zł, z tego:
- zadanie inwestycyjne pod nazwą "Rekultywacja składowiska odpadów w Sulikowie" 100.0000 zł,
3) oczyszczanie wsi 50.000 zł, z tego:
- zamiatanie chodników i zatok parkingów, opróżnianie koszy ulicznych, czyszczenie studzienek 50.000 zł,
4) utrzymanie zieleni w gminie 5.000 zł,
5) schroniska dla zwierząt 16.705 zł, z tego:
- składka członkowska na rzecz Związku Gmin Ziemi Zgorzeleckiej z przeznaczeniem na utrzymanie jednostki "Schronisko dla Zwierząt Małych" w Dłużynie Górnej (2,81 zł na statystycznego mieszkańca gminy według stanu na dzień 31 grudnia 2008 roku ustalonego przez GUS) 5.945 x 2,81 zł = 16.705 zł,
6) oświetlenie ulic, placów i dróg 890.000 zł, z tego:
- opłata za czynności eksploatacyjne urządzeń oświetlenia elektrycznego drogowego na terenie gminy Sulików i energia elektryczna 890.000 zł,
7) pozostała działalność 1.800 zł
8) wydatki na przedsięwzięcia realizowane w ramach funduszu sołeckiego 65.656 zł, z tego:
- zadanie inwestycyjne pod nazwą "Budowa placu zabaw dla dzieci w Skrzydlicach" 8.433 zł,
- zadanie inwestycyjne pod nazwą "Budowa placu zabaw dla dzieci w Studniskach Górnych" 14.306 zł,
- zadanie inwestycyjne pod nazwą "Budowa placu zabaw dla dzieci w Sulikowie" 25.098 zł,
- zadanie inwestycyjne pod nazwą "Budowa placu zabaw dla dzieci w Wilce" 8.834 zł,
- zadanie inwestycyjne pod nazwą "Budowa placu zabaw dla dzieci we Wrociszowie Górnym" 8.985 zł.
Dział 921 - KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO 817.348 zł
W tym dziale zaplanowano wydatki w wysokości 817.348 zł z przeznaczeniem na:
1) dotację podmiotową dla Gminnego Ośrodka Kultury w Sulikowie w wysokości 356.323 zł,
2) wydatki na przedsięwzięcia realizowane w ramach funduszu sołeckiego 56.025 zł, z tego:
- dotacja podmiotowa dla Gminnego Ośrodka Kultury w Sulikowie z przeznaczeniem na remont świetlicy wiejskiej w Miedzianej 7.001 zł,
- dotacja podmiotowa dla Gminnego Ośrodka Kultury w Sulikowie z przeznaczeniem na remont świetlicy wiejskiej znajdującej się w budynku po byłej szkole podstawowej w Radzimowie Górnym 16.439 zł,
- dotacja podmiotowa dla Gminnego Ośrodka Kultury w Sulikowie z przeznaczeniem na remont świetlicy wiejskiej w Starym Zawidowie wraz z wyposażeniem 11.800 zł,
- dotacja podmiotowa dla Gminnego Ośrodka Kultury w Sulikowie z przeznaczeniem na remont świetlicy wiejskiej we Wrociszowie Dolnym wraz z wyposażeniem 8.437 zł,
- zadanie inwestycyjne pod nazwą "Wykonanie instalacji centralnego ogrzewania w pomieszczeniach świetlicy wiejskiej w Mikułowej" 12.348 zł,
3) zadanie inwestycyjne pod nazwą "Adaptacja Świetlicy wiejskiej w Studniskach Dolnych na potrzeby sali gimnastycznej i świetlicy wiejskiej" 390.000 zł,
4) dotacja celowa dla podmiotów spoza sektora finansów publicznych na realizację zadań z zakresu kultury i ochrony dziedzictwa narodowego 5.000 zł,
5) dotacja celowa dla podmiotów spoza sektora finansów publicznych na realizację zadań z zakresu ochrony zabytków 10.000 zł.

Dział 926 - KULTURA FIZYCZNA I SPORT 100.000 zł
Zaplanowano środki w wysokości 100.000 zł z przeznaczeniem na:
1) dotacje celowe dla podmiotów nie zaliczanych do sektora finansów publicznych na realizację zadań z zakresu kultury fizycznej i sportu.
infoRgrafika
Wiceprzewodniczący Rady

Franciszek Fleszar
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00