Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Dolnośląskiego rok 2010 nr 37 poz. 522

Sprawozdanie Starosty Złotoryjskiego z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego za rok 2009


Komisja Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego powołana została Zarządzeniem Starosty Złotoryjskiego Nr 3/2007 z dnia 16 marca 2007 w oparciu o art. 38a ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym.
Celem działania Komisji jest realizowanie zadań Starosty w zakresie porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie powiatu w ramach zwierzchnictwa nad powiatowymi służbami, inspekcjami i strażami oraz wykonywania zadań z tego zakresu określonych w ustawach.
Komisja pracuje w 10 osobowym składzie pod przewodnictwem Starosty Złotoryjskiego.
W roku 2009 Komisja zajmowała się realizacją zadań określonych w Planie Zagrożeń i Poprawy Porządku Publicznego w Powiecie Złotoryjskim, w szczególności bezpieczeństwem obywateli, porządkiem publicznym, ochroną przeciwpożarową oraz stanem bezpieczeństwa sanitarnego i weterynaryjnego.
Przy wykonywaniu swoich zadań Komisja zapoznała się z informacjami złożonymi przez Kierownika Wydziału Zarządzania Kryzysowego, Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych w zakresie bezpieczeństwa publicznego, Dyrektora Powiatowej Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej w Złotoryi w zakresie stanu bezpieczeństwa sanitarnego i zachorowań na grypę, przedstawicieli Komendy Powiatowej Policji i Straży Pożarnej w zakresie bezpieczeństwa obywateli i ochrony przeciwpożarowej oraz Głównej Księgowej w sprawie realizacji budżetu w dziale ochrona przeciwpożarowa i bezpieczeństwo publiczne.
W okresie od stycznia do marca Powiatowa Stacja Sanitarno - Epidemiologiczna potwierdziła 99 przypadków zachorowań na grypę na terenie Powiatu Złotoryjskiego. W grudniu wystąpiło 30 zachorowań, w tym 2 osoby zostały hospitalizowane. Powiat Złotoryjski jest względnie bezpieczny, na terenie powiatu wykonano około 3 tysięcy szczepień przeciwko grupie, w tym 450 przeprowadzono w PSSE.
W celu zwiększenia bezpieczeństwa w szkołach, w Zespole Szkół Zawodowych w Złotoryi, Liceum Ogólnokształcącym w Złotoryi oraz Specjalnym Ośrodku Szkolno - Wychowawczym w Złotoryi, dla których powiat jest organem prowadzącym realizowany jest lokalny program "Szkoła bez przemocy", którego głównym celem jest zwiększanie poziomu świadomości tak ważnego społecznie problemu, jakim jest przemoc szkolna oraz dostarczanie szkołom systemowych narzędzi umożliwiających skuteczne zapobieganie wzrostowi przemocy i agresji w szkołach.
Natomiast Komenda Hufca ZHP i Gmina Pielgrzymka złożyły wnioski o dofinansowanie projektu realizowanego w ramach programu "Razem bezpieczniej", których celem jest zwiększenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym oraz bezpieczeństwa w szkole.
Projekt pn. "Bezpieczna młodzież gwarancją przyszłości" realizowany w ramach programu rządowego "Razem bezpieczniej" w Gimnazjum w Pielgrzymce ma na celu wyeliminowanie przemocy i agresji w szkole oraz jej bezpośrednim otoczeniu, a także budowanie przekonania wśród dzieci i młodzieży o konieczności walki z tymi zjawiskami w szkole i poza nią.
Projekt pn. "Bezpieczeństwo w ruchu drogowym" zakłada, między innymi, przeszkolenie dzieci i młodzieży w temacie zwiększenia bezpieczeństwa na drodze poprzez zaznajomienie dzieci i młodzieży z podstawowymi zasadami poruszania się po drogach oraz na uczuleniu osób dorosłych na ich niepoprawne zachowanie się na drogach. Poprzez swoje uczestnictwo w projekcie, zarówno dorośli, jak i młodzież i dzieci mają zaktywizować lokalne środowiska do podjęcia działań mających na celu poprawę bezpieczeństwa wszystkich mieszkańców Powiatu Złotoryjskiego. Projekt ma wskazać co jest najczęstszą przyczyną wypadków oraz określić jakie działania mogą podjąć lokalne władze, a jakie użytkownicy dróg, zarówno zmotoryzowani jak i piesi, żeby wyeliminować potencjalne zagrożenia w ruchu drogowym. W trakcie realizacji projektu na terenie szkół powiatu prowadzone będą zajęcia informacyjne, szkoleniowe, symulowane sytuacje wypadkowe, nauka udzielania pierwszej pomocy po wypadku, zajęcia profilaktyczne związane z wypadkami spowodowanymi jazdą lub użytkowaniem dróg po spożyciu alkoholu. Zajęcia poprowadzą przedstawiciele policji, straży pożarnej, ratowników medycznych /instruktorów ZHP/ oraz służby zdrowia. Wspólnie z przedstawicielami szkół realizowany jest także program profilaktyczny "Piłeś - nie jedź".
Komisja zapoznała się także z działaniami podjętymi przez gminy i społeczność lokalną w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa mieszkańcom w okresie letnim.
W mieście Złotoryja, akweny wodne zostały objęte nadzorem przez ratowników WOPR. Natomiast Straż Miejska otaczała stałą opieką obiekty, w których zakwaterowane zostały grupy turystyczne. W zakresie bezpieczeństwa pożarowego teren gminy monitorowany był przez Jednostkę Poszukiwawczo-Ratowniczą, zarówno z ziemi, jak i z powietrza. W gminie Złotoryja prowadzono w szkołach prelekcje propagujące bezpieczne zachowanie w okresie letnim. Na basenie w Wilkowie-Osiedlu zatrudniono ratownika, który czuwał nad bezpieczeństwem kąpiących się dzieci, młodzieży i dorosłych. Dla dzieci zorganizowano wypoczynek na koloniach i obozach poza miejscem zamieszkania.
W dniu 30.06.2009 r. odbyło się posiedzenie Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego w Pielgrzymce, którego tematem wiodącym było zapewnienie bezpieczeństwa dzieci i młodzieży. Młodzież mogła spędzać aktywnie czas na boisku sportowym "Orlik", codziennie do godz. 2100. Dozór oraz opiekę nad wszystkimi, którzy przebywali na boisku sprawował zatrudniony opiekun. Zalecono zabezpieczenie dzikich kąpielisk. Wystosowano pisma do właścicieli wyrobisk wypełnionych wodą z prośbą o niezwłoczne umieszczenie tablic zakazujących kąpieli.
W Gminie Zagrodno w celu poprawy bezpieczeństwa dojazdu do Zamku Grodziec, który w okresie letnim, a szczególnie w soboty i niedziele odwiedzany jest przez większą liczbę turystów z kraju i zagranicy, przebudowano nawierzchnię drogi na asfaltową.
Na terenie działania KPP Złotoryja podejmowano działania represyjne wobec łamiących przepisy ruchu drogowego. Zintegrowano system służby patrolowej i operacyjnej wspólnie z innymi służbami mundurowymi na terenie dworców kolejowych i autobusowych oraz na szlakach komunikacyjnych pod kątem zwalczania narkomanii i alkoholizmu, rozpijania nieletnich, pedofilii, rozbojów i kradzieży.
Na ostatnim grudniowym posiedzeniu Komisji pozytywnie zaopiniowano pracę jednostek organizacyjnych, służb, inspekcji i straży oraz Wydziału Zarządzania Kryzysowego w zakresie podnoszenia poziomu bezpieczeństwa i porządku w Powiecie Złotoryjskim oraz zaopiniowano pozytywnie projekt budżetu na 2010 rok w dziale bezpieczeństwo i Obrona Narodowa.
Poza tym członkowie Komisji - kierownicy powiatowych służb, inspekcji i straży brali udział w cotygodniowych odprawach u Starosty Złotoryjskiego, w czasie których dokonywali bieżącej oceny zagrożeń porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli, na terenie powiatu.
Starosta

Ryszard Raszkiewicz
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00