Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Dolnośląskiego rok 2010 nr 24 poz. 335

Porozumienie nr 2/2010 Wojewody Dolnośląskiego

z dnia 26 stycznia 2010r.

zawarte pomiędzy Komendantem Wojewódzkim Policji w sprawie powierzenia jednostkom organizacyjnym Policji wykonywania do dnia 31 grudnia 2011 roku zadań centrów powiadamiania ratunkowego województwa dolnośląskiego


zawarte w dniu 26 stycznia 2010 r. pomiędzy :
Wojewodą Dolnośląskim - Rafałem Jurkowlańcem,
zwanym w dalszej części Wojewodą
a Komendantem Wojewódzkim Policji - Zbigniewem Maciejewskim,
zwanym w dalszej części Komendantem Wojewódzkim.
Na podstawie art. 7 ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zmianie ustawy o ochronie przeciwpożarowej oraz niektórych ustaw ( Dz. U. z 2009 r. Nr 11, poz. 59) zostaje zawarte porozumienie następującej treści :
§ 1. 1. W celu wykonywania zadań centrów powiadamiania ratunkowego Wojewoda powierza a Komendant Wojewódzki przyjmuje do realizacji, określone w art. 14a ust. 1 ustawy z dnia
24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (t.j. Dz.U. z 2002 r. Nr 147, poz.1229, z późn. zm.), następujące zadania :
1) bieżącej analizy zasobów ratowniczych,
2) przyjmowania zgłoszeń alarmowych oraz obsługi numeru alarmowego "112"
3) kwalifikacji zgłoszeń
4) podejmowania działań zgodnie z określonymi procedurami, w szczególności:
a) dysponowania sił ratowniczych,
b) koordynowania oraz monitorowania działań ratowniczych,
2. Szczegółowy zakres obsługi telefonu 997 i 112 przez poszczególne jednostki organizacyjne Policji na terenie województwa dolnośląskiego, z uwzględnieniem przyjmowania zgłoszeń ze stacjonarnych publicznych sieci telefonicznych i ruchomych publicznych sieci telefonicznych, określa załącznik nr 1 do porozumienia
§ 2. Strony ustalają, że powierzone zadania Komendant Wojewódzki będzie wykonywał przy pomocy komendantów powiatowych ( miejskich ) Policji i ich stanowisk kierowania oraz wybranych komisariatów Policji do momentu osięgnięcia przez jednostki organizacyjne Państwowej Straży Pożarnej i inne podmioty odpowiedniego przygotowania technicznego.
§ 3. Koszty realizacji powierzonych zadań , o których mowa w § 1. ponoszone będą w ramach budżetu jednostek organizacyjnych Policji.
§ 4. Nadzorowanie, kontrolowanie oraz koordynowanie ustaleń niniejszego porozumienia, wykonywał będzie Dyrektor Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego we Wrocławiu poprzez Wojewódzkie Centrum Zarządzania Kryzysowego.
§ 5. Wszelkie zmiany Porozumienia pod rygorem nieważności wymagają formy pisemnej.
§ 6. Porozumienie zawarto w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym egzemplarzu dla każdej ze Stron.
§ 7. Niniejsze Porozumienie podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
§ 8. Porozumienie wchodzi w życie z dniem podpisania i obowiązuje do dnia 31 grudnia 2011 r.
Komendant Wojewódzki Policji we Wrocławiu

Zbigniwew Maciejewski
Wojewoda Dolnośląski

Rafał Jurkowlaniec
UZASADNIENIE
W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r o zmianie ustawy o ochronie przeciwpożarowej Wojewoda Dolnośląski został zobowiązany do zorganizowania i koordynowania sytemu powiadamiania ratunkowego na obszarze województwa dolnośląskiego. Zadania te wykonywane są przy pomocy Komendanta Wojewódzkiego Policji. Natomiast w drodze porozumienia Wojewoda może powierzyć organizowanie centrów powiadamiania ratunkowego starostom lub prezydentom miast na prawach powiatu. Zgodnie również z zapisami art. 7 tejże ustawy Wojewoda może powierzyć ( w drodze porozumienia) wykonywanie do dnia 31 grudnia 2011 r. zadań centrów powiadamiania ratunkowego innym podmiotom, w szczególności jednostkom organizacyjnym Państwowej Straży Pożarnej, Policji lub jednostkom samorządu terytorialnego. Jest to zapis przeniesiony z ustawy z dnia 8 września 2006 r o Państwowym Ratownictwie Medycznym ( Dz. U. Nr 191, poz. 1410, z późń. zm). Zgodnie z art. 20 ustawy z dnia 23 stycznia 2009 r. o wojewodzie i administracji rządowej w województwie ( Dz. U. Nr 31, poz. 206) Wojewoda może powierzyć prowadzenie, w jego imieniu, niektórych spraw z zakresu swojej właściwości jednostkom samorządu terytorialnego lub organom innych samorządów działających na obszarze województwa, kierownikom państwowych i samorządowych osób prawnych oraz innych państwowych jednostek organizacyjnych funkcjonujących w województwie. Powierzenie następuje na podstawie porozumienia wojewody odpowiednio z właściwym organem samorządu terytorialnego. W porozumieniu tym, określa się zasady sprawowania przez wojewodę kontroli nad prawidłowym wykonywaniem powierzonych zadań. Obecnie w warunkach województwa dolnośląskiego zgłoszenia z telefonu alarmowego "112" przyjmowane są na stanowiskach kierowania Państwowej Straży Pożarnej i Policji oraz Centrum Zarządzania Kryzysowego Urzędu Miejskiego Wrocławia -zgłoszenia z telefonów stacjonarnych. Porozumienia te zostały zawarte w 2006 r. na mocy ustawy o Państwowym Ratownictwie Medycznym. Znowelizowana ustawa o ochronie przeciwpożarowej w art.14a tworzy system powiadamiania ratunkowego integrujący krajowy system ratowniczo-gaśniczy oraz Państwowe Ratownictwo Medyczne. System ten będzie realizował zadania w zakresie :
1. Przyjmowania zgłoszeń alarmowych oraz obsługi numeru alarmowego 112;
2. Kwalifikacji zgłoszeń;
3. Podejmowania działań zgodnie z określonymi procedurami, w szczególności :
a) dysponowania sił ratowniczych i zespołów ratownictwa medycznego,
b) koordynowania oraz monitorowania działań ratowniczych i medycznych czynności ratunkowych,
c) powiadamiania o zdarzeniu szpitalnych oddziałów ratunkowych lub, jeżeli wymaga tego sytuacja na miejscu zdarzenia, jednostek organizacyjnych szpitali wyspecjalizowanych w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych niezbędnych dla ratownictwa medycznego,
d) inicjowania procedur reagowania kryzysowego.
Również znowelizowana ustawa z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym ( Dz. U. Nr 89, poz. 590, z późn. zm.) ustawą z dnia 17 lipca 2009 r. o zmianie ustawy o zarządzaniu kryzysowym ( Dz. U. Nr 131, poz. 1076) daje możliwość Staroście lub Prezydentowi Miastana na prawach powiatu wykonywanie zadań z zakresu zarządzania kryzysowego przy pomocy powiatowej administracji zespolonej i jednostek organizacyjnych powiatu.
Załącznik do Porozumienia
z dnia 26 stycznia 2010 r.
Zalacznik1.doc

Szczegółowy zakres obsługi telefonu 997 i 112 przez poszczególne jednostki organizacyjne Policji Państwowej na terenie województwa dolnośląskiego z uwzglednieniem przyjmowania zgłoszeń ze stacjonarnych publicznych sieci telefonicznych i ruchomych sieci telefonicznych
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00