ZARZĄDZENIE NR 45
MINISTRA ROZWOJU, PRACY I TECHNOLOGII1)
z dnia 23 lipca 2021 r.
w sprawie powołania Komisji do spraw oceny projektów pilotażowych w ramach naboru wniosków na projekty pilotażowe pod nazwą „Nowe spojrzenie - nowe możliwości”
Na podstawie art. 4 ust. 1 pkt 2 lit. a i pkt 7 lit. f ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz.U. z 2021 r. poz. 1100) zarządza się, co następuje:
§ 1.
Powołuje się Komisję do spraw oceny projektów pilotażowych w ramach naboru wniosków na projekty pilotażowe pod nazwą „Nowe spojrzenie - nowe możliwości”, zwaną dalej „Komisją”.
§ 2.
Do zadań Komisji należy:
1) analiza i ocena złożonych wniosków, zgodnie z zasadami, o których mowa w Regulaminie ubiegania się o środki rezerwy Funduszu Pracy na realizację projektów pilotażowych pod nazwą „Nowe spojrzenie - nowe możliwości”, zwanym dalej „Regulaminem”;
2) przedłożenie Ministrowi Rozwoju, Pracy i Technologii, zwanemu dalej „Ministrem”, listy rankingowej wniosków rekomendowanych przez Komisję do realizacji, a także kwotę finansowania.
§ 3.
1. W skład Komisji wchodzą członkowie w liczbie co najmniej 12, w tym:
1) przewodniczący - Zastępca Dyrektora Departamentu Funduszy;
2) wiceprzewodniczący- Dyrektor Departamentu Rynku Pracy;
3) sekretarz - osoba wyznaczona przez przewodniczącego spośród pracowników Departamentu Funduszy;
4) sześciu pracowników Departamentu Rynku Pracy;
5) czterech pracowników Departamentu Funduszy;
6) inni pracownicy Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii zaproszeni przez przewodniczącego do udziału w pracach Komisji.
2. Listę członków Komisji, przedstawioną przez przewodniczącego, zatwierdza Minister.
3. Członkowie Komisji składają oświadczenie o bezstronności, a w przypadku zaistnienia konfliktu interesów powiadamiają o tym przewodniczącego. Po otrzymaniu informacji o zaistnieniu konfliktu interesów przewodniczący wyłącza członka z prac Komisji. Wzór oświadczenia członka Komisji stanowi załącznik nr 1 do zarządzenia.
4. Członkowie Komisji składają oświadczenie o zachowaniu poufności danych zawartych w opiniowanych wnioskach w związku z ich udziałem w pracach Komisji. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do zarządzenia.
§ 4.
1. Komisja obraduje na posiedzeniach, zwoływanych przez przewodniczącego, w trybie stacjonarnym lub zdalnym w formie wideokonferencji i podejmuje decyzje w drodze uchwał.
2. Uchwały Komisji zapadają zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy członków Komisji niepodlegających wyłączeniu z prac Komisji zgodnie z § 3 ust. 3. W przypadku równej liczby głosów decyduje głos przewodniczącego albo osoby go zastępującej.
3. Członkowie Komisji oceniający złożone wnioski wypełniają kartę oceny wniosku w części B dotyczącej oceny merytorycznej. Karta oceny wniosku stanowi załącznik nr 2 do Regulaminu.
4. Komisja może podejmować uchwały w drodze korespondencyjnego głosowania (tryb obiegowy).
5. W przypadku, gdy członkowie Komisji dokonają rozbieżnej oceny merytorycznej wniosku, ostateczną decyzję o rekomendacji finasowania wniosku podejmuje przewodniczący.
6. Ostateczną listę rekomendowanych do finansowania wniosków, która zostanie zamieszczona w Intranecie Publicznych Służb Zatrudnienia i stronie internetowej Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii, zatwierdza Minister.
§ 5.
1. Do obowiązków przewodniczącego należy:
1) przedłożenie do zatwierdzenia Ministrowi listy członków Komisji;
2) odebranie oświadczeń o bezstronności oraz zachowaniu poufności od członków Komisji;
3) kierowanie pracami Komisji;
4) zwoływanie posiedzeń Komisji i określanie porządku obrad;
5) podejmowanie decyzji w przypadkach spornych, w tym decyzji o ostatecznej liście wniosków, które zostaną przedstawione Ministrowi;
6) akceptowanie sporządzonego przez sekretarza protokołu z posiedzenia Komisji.
2. W przypadku nieobecności przewodniczącego jego zadania wykonuje wiceprzewodniczący, a w przypadku jednoczesnej nieobecności przewodniczącego i wiceprzewodniczącego pisemnie upoważniony przez przewodniczącego albo wiceprzewodniczącego inny członek Komisji wyznaczony przez przewodniczącego.
§ 6.
Do obowiązków sekretarza należy:
1) powiadamianie członków Komisji o terminie i miejscu posiedzenia Komisji;
2) sprawdzenie poprawności wypełnienia kart oceny wniosku pod względem formalnym;
3) prowadzenie korespondencji w sprawach dotyczących prac Komisji;
4) sporządzanie protokołów z posiedzeń Komisji;
5) przechowywanie dokumentacji dotyczącej prac Komisji.
§ 7.
Za pracę w Komisji Członkowie Komisji nie otrzymują wynagrodzenia.
§ 8.
Obsługę organizacyjną i administracyjno-biurową Komisji zapewnia Departament Funduszy.
§ 9.
Komisja działa do dnia ogłoszenia na Intranecie Publicznych Służb Zatrudnienia i stronie internetowej Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii, listy rekomendowanych do finansowania projektów pilotażowych.
§ 10.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
MINISTER ROZWOJU,
PRACY I TECHNOLOGII
JAROSŁAW GOWIN
1) Minister Rozwoju, Pracy i Technologii kieruje działem administracji rządowej -praca na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 6 października 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii (Dz. U. poz. 1718).
Załączniki do Zarządzenia nr 45 z dnia 23 lipca 2021 r. (poz. 47)
Załącznik nr 1
WZÓR - OŚWIADCZENIE
Załącznik nr 2
WZÓR - OŚWIADCZENIE
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00