Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Ministra Aktywów Państwowych rok 2021 poz. 33
Wersja aktualna od 2022-01-01
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Ministra Aktywów Państwowych rok 2021 poz. 33
Wersja aktualna od 2022-01-01
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE
MINISTRA AKTYWÓW PAŃSTWOWYCH1)

z dnia 3 listopada 2021 r.

zmieniające zarządzenie w sprawie wprowadzenia instrukcji kancelaryjnej, jednolitego rzeczowego wykazu akt i instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwum zakładowego

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1. W zarządzeniu Ministra Aktywów Państwowych z dnia 18 grudnia 2020 r. w sprawie wprowadzenia instrukcji kancelaryjnej, jednolitego rzeczowego wykazu akt i instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwum zakładowego (Dz. Urz. Min. Ak. Państ. poz. 32) załącznik nr 2 otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszego zarządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2. Dyrektorzy komórek organizacyjnych Ministerstwa Aktywów Państwowych, w podległych im komórkach organizacyjnych, zapewniają wprowadzenie i stosowanie jednolitego rzeczowego wykazu akt.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3. Sprawy zarejestrowane przed dniem 1 stycznia 2022 r., zgodnie z jednolitym rzeczowym wykazem akt stanowiącym załącznik nr 2 do zarządzenia Ministra Aktywów Państwowych z dnia 18 grudnia 2020 r. w sprawie wprowadzenia instrukcji kancelaryjnej, jednolitego rzeczowego wykazu akt i instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwum zakładowego, mogą być procedowane do ich zakończenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2022 r.

Minister Aktywów Państwowych: J. Sasin

1) Minister Aktywów Państwowych kieruje działami administracji rządowej - aktywa państwowe, gospodarka złożami kopalin oraz łączność, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Aktywów Państwowych (Dz. U. z 2021 r. poz. 943).

Załącznik do zarządzenia
Ministra Aktywów Państwowych
z dnia 3 listopada 2021 r. (poz. 33)

Załącznik nr 2

JEDNOLITY RZECZOWY WYKAZ AKT MINISTERSTWA AKTYWÓW PAŃSTWOWYCH

§ 1. 1. Dokumentacja powstająca w Ministerstwie Aktywów Państwowych, zwanym dalej "MAP" i do niego napływająca jest klasyfikowana i kwalifikowana na podstawie jednolitego rzeczowego wykazu akt, zwanego dalej "wykazem akt", przez oznaczanie, rejestrację i łączenie dokumentacji w akta spraw albo jej grupowanie jako dokumentacji nietworzącej akt spraw.

2. Czynności, o których mowa w ust. 1, dokonywane są przy wszczynaniu spraw w MAP i skutkują ustaleniem kwalifikacji archiwalnej dokumentacji.

§ 2. 1. Konstrukcja wykazu akt opiera się na:

1) jednolitości klasyfikowania dokumentacji w oparciu o kryteria rzeczowe;

2) systemie klasyfikacji dziesiętnej;

3) ustaleniu kwalifikacji archiwalnej dla klas na końcowym etapie podziału w wykazie akt.

2. Jednolitość klasyfikacji dokumentacji, o której mowa w ust. 1 pkt 1, polega na jej niezależności od struktury organizacyjnej MAP oraz od podziału kompetencji komórek organizacyjnych.

3. Oparcie budowy wykazu akt na systemie klasyfikacji dziesiętnej, o której mowa w ust. 1 pkt 2, polega na dokonaniu podziału wszystkich zagadnień, którymi zajmuje się MAP, a tym samym i całości wytwarzanej i gromadzonej w związku z tym dokumentacji, na maksymalnie dziesięć klas pierwszego rzędu, zwanych dalej "klasami głównymi". W ramach każdej klasy głównej dokonuje się podziału na klasy drugiego rzędu (minimum - dwie, maksimum - dziesięć). Dalszy podział klas na klasy kolejnych rzędów jest dokonywany analogicznie, aż do stworzenia klasy końcowej, czyli klasy oznaczonej kategorią archiwalną, dla której prowadzi się spis spraw, lub w ramach której grupuje się dokumentację bez wymogu rejestracji w ramach spraw.

4. Ustalenie dla klas końcowych kwalifikacji archiwalnej polega na przyporządkowaniu tym klasom oznaczeń kategorii archiwalnej, wynikających odpowiednio z przepisów wydanych na podstawie art. 5 ust. 2 lub ust. 2b ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2020 r. poz. 164), zwanej dalej "ustawą archiwalną".

5. Każda klasa otrzymuje symbol klasyfikacyjny stanowiący kombinację cyfr dla klas:

1) pierwszego rzędu to symbole jednocyfrowe od "0" do "9";

2) drugiego rzędu to symbole dwucyfrowe od "00" do "99";

3) trzeciego rzędu to symbole trzycyfrowe od "000" do "999";

4) czwartego rzędu to symbole czterocyfrowe od "0000" do "9999".

6. Schemat sposobu nadawania symboli klasyfikacyjnych:

Symbole klasyfikacyjne

I

II

III

IV

0

00

000

0000

0001

001

01

010

011

0110

0111

1

10

100

101

1010

1011

11

110

§ 3. 1. Jeżeli w działalności jednostki organizacyjnej pojawią się nowe zadania, klasy w wykazie akt, odpowiadające tym zadaniom, wprowadza się przed pojawieniem się dokumentacji związanej z realizacją tych zadań lub niezwłocznie po nałożeniu tych zadań na jednostkę organizacyjną w trybie i na zasadach określonych w instrukcji kancelaryjnej.

2. Na opis klasy w wykazie akt składają się:

1) symbol klasyfikacyjny, o którym mowa w § 2 ust. 5;

2) hasło klasyfikacyjne, czyli sformułowanie nazwy zagadnienia;

3) w przypadku klas końcowych - kategoria archiwalna, o której mowa w § 2 ust. 4.

3. Na opis klasy może składać się, w razie potrzeby, uszczegółowienie hasła klasyfikacyjnego przez wyjaśnienia i szczegółowy komentarz na temat rodzaju dokumentacji, sposobu jej prowadzenia, nietypowych metod liczenia okresów przechowywania lub określenia kryteriów dla przyszłej ekspertyzy archiwalnej.

JEDNOLITY RZECZOWY WYKAZ AKT

TYTUŁY KLAS I i II RZĘDU

0 Zarządzanie

00 Organy kolegialne

01 Organizacja

02 Akty normatywne, legislacja i pomoc prawna

03 Planowanie, sprawozdawczość i statystyka

04 Informatyka

05 Skargi i wnioski, petycje, sprawy zgłaszane przez obywateli

06 Prace naukowo-badawcze, wydawnictwa, popularyzacja działalności Ministerstwa Aktywów Państwowych, reprezentacja i patronaty

07 Współdziałanie z krajowymi jednostkami organizacyjnymi i organizacjami pozarządowymi

08 Kontakty z podmiotami zagranicznymi

09 Kontrola, audyt wewnętrzny

1 Kadry

10 Ogólne zasady pracy i wynagrodzeń

11 Zatrudnienie

12 Ewidencja osobowa

13 Bezpieczeństwo i higiena pracy

14 Szkolenie i doskonalenie pracowników

15 Dyscyplina pracy

16 Działalność socjalna w Ministerstwie Aktywów Państwowych

17 Ubezpieczenia pracowników

2 Gospodarowanie mieniem

20 Podstawowe zasady gospodarowania środkami trwałymi

21 Administracja nieruchomości, inwestycje i remonty (kapitalne)

22 Gospodarka materiałowa

23 Źródła zaopatrzenia

24 Transport i łączność

25 Ochrona zakładu pracy

26 Zamówienia publiczne

3 Ekonomika

30 Podstawowe zasady ekonomiczno-finansowe

31 Finanse i księgowość

32 Księgowość finansowa

33 Księgowość materiałowo-towarowa

34 Inwentaryzacja

35 Koszty i ceny

36 Fundusze celowe

37 Rozliczanie wynagrodzeń

38 Fundusze specjalne. Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych

4 Gospodarka złożami kopalin, górnictwo węglowe i niewęglowe

40 Nadzór nad funkcjonowaniem sektora górnictwa węgla kamiennego, węgla brunatnego oraz górnictwa niewęglowego

41 Funkcjonowanie, monitoring i sytuacja ekonomiczna sektora górnictwa węgla kamiennego oraz surowców nieenergetycznych

5 Nadzór właścicielski, prywatyzacja i uprawnienia właścicielskie, majątkowe i roszczenia

50 Nadzór właścicielski nad podmiotami będącymi pod kuratelą Ministra Aktywów Państwowych

51 Egzamin dla kandydatów na członków organów nadzorczych

52 Przedsiębiorstwa państwowe

53 Nadzór nad instytutami badawczymi i innymi organizacjami administracji rządowej

54 Nadzór nad fundacjami

55 Zbywanie akcji/udziałów Skarbu Państwa

56 Nieodpłatne udostępnienie akcji/udziałów

57 Uprawnienia majątkowe i roszczenia

6 Fundusze Unii Europejskiej i relacje z organizacjami międzynarodowymi

60 Program Operacyjny Pomoc Techniczna

61 Relacje w obszarze gospodarki, handlu i ekonomii z organizacjami międzynarodowymi i Unią Europejską

7 Bezpieczeństwo Narodowe

70 Przygotowania obronne

71 Zarządzanie kryzysowe i ciągłość działania

72 Infrastruktura krytyczna

73 Obrona cywilna

74 Kontrola niektórych inwestycji

Symbole klasyfikacyjne

Hasła klasyfikacyjne

Kat.

Uwagi

1

2

3

4

5

6

7

8

0

ZARZĄDZANIE

00

Organy kolegialne

Porządki obrad, materiały na posiedzenia, zestawienie zobowiązań, protokoły.

000

Organy uchwałodawcze

A

Dla każdego organu prowadzi się odrębne teczki. Zaproszenia na posiedzenia, skład, porządek posiedzenia, listy obecności, protokoły, wystąpienia, wnioski, uchwały, opracowania problemowe sporządzone specjalnie na określone posiedzenia.

001

Komisje, rady i zespoły pozaresortowe, międzyresortowe stałe i doraźne

A

W tym udział przedstawiciela Ministerstwa w komisjach parlamentarnych. Jak przy klasie 000. Zaproszenia na posiedzenia, skład, protokoły posiedzeń, referaty, opracowania, sprawozdania, wnioski i postulaty.

002

Rady, komisje i zespoły resortowe stałe i doraźne

A

Jak przy klasie 001. Do kat. A kwalifikuje się materiały w tej komórce organizacyjnej, przy której działa sekretariat danej rady lub zespołu. W tym również zespoły przy departamentach zajmujące się procesem legislacyjnym czy innymi zagadnieniami. Dotyczy również zespołów powołanych zarządzeniami Dyrektora generalnego z wyłączeniem Zespołu Zarządzania Kryzysowego, którego materiały rejestruje się w klasie 712.

003

Udział w pracach zewnętrznych organów kolegialnych

A

Własne wystąpienia, referaty, opracowania, notatki problemowe, sprawozdania.

01

Organizacja

010

Podstawy prawne działania Ministerstwa Aktywów Państwowych

A

Przepisy ogólnopaństwowe, resortowe dotyczące bezpośrednio działania własnej jednostki, w tym statut, akty erekcyjne.

011

Podstawy prawne działania jednostek podległych Ministrowi Aktywów Państwowych

BE10

Jak przy klasie 010. Dla każdej jednostki zakłada się odrębne teczki.

012

Organizacja władz i organów nadrzędnych

BE10

Statuty, schematy organizacyjne, w tym informacje o zmianach zasad funkcjonowania, siedzib, danych teleadresowych itp.

013

Organizacja Ministerstwa Aktywów Państwowych i niektóre instrumenty zarządzania w Ministerstwie Aktywów Państwowych

0130

Projektowanie regulaminów, Regulamin i schematy organizacyjne Ministerstwa Aktywów Państwowych oraz regulaminy wewnętrzne komórek organizacyjnych

A

Ustalenia i wytyczne dotyczące projektowania regulaminów.

0131

Zarządzanie procesami

B10

Dokumentacja procesowa, w tym: zestawienia procesów, karty procesów, sprawozdania i analizy dotyczące zadań.

0132

Zarządzanie projektami

B5

Dokumentacja projektowa, w tym: karty projektów, struktury projektowe, plany działań, harmonogramy, sprawozdania, raporty dotyczące procesów.

0133

Zarządzanie ryzykiem

B5

Dokumentacja identyfikacji i oceny ryzyka, plany postępowania z ryzykiem nieakceptowalnym, raporty i analizy.

0134

System zarządzania jakością

A

W tym: Polityka jakości, Polityka antykorupcyjna, Deklaracja stosowania, procedury, instrukcje, raporty i analizy, strategie działalności.

0135

Ochrona dostępu, bezpieczeństwo informacji i nadzór nad przetwarzaniem danych osobowych

B10

Wyjaśnienia, interpretacje, opinie z zakresu ochrony danych osobowych, korespondencja z innymi organami, w tym z Urzędem Ochrony Danych Osobowych. Sprawdzenia, kontrole, szkolenia, zalecenia, Rejestry i ewidencje związane z ochroną danych osobowych. W tym również upoważnienia dotyczące przetwarzania danych osobowych.

0136

Przepisy wewnętrzne Ministerstwa Aktywów Państwowych dotyczące ochrony danych osobowych

A

W tym Polityka Ochrony Danych Osobowych.

014

Pełnomocnictwa, upoważnienia wzory podpisów, podpisy elektroniczne

B10

Ewidencja, oryginały. Okres przechowywania liczy się od dnia wygaśnięcia pełnomocnictwa lub upoważnienia (za wyjątkiem upoważnień dotyczących przetwarzania danych osobowych).

W tej klasie rejestruje się również sprawy dotyczące uzyskania kwalifikowanego podpisu elektronicznego (wnioski o przyznanie podpisu i potwierdzenia odbioru). Upoważnienia do przeważania danych osobowych i ich ewidencję rejestruje się w klasie 0135. Klasa nie obejmuje pełnomocnictw klasyfikowanych w klasach 5010, 5011, 5012, 5301.

015

Organizacja prac kancelaryjnych

0150

Przepisy kancelaryjne i archiwalne

A

Instrukcja kancelaryjna, jednolity rzeczowy wykaz akt, instrukcja o zakresie działania i organizacji archiwum zakładowego, korespondencja, poradnictwo.

0151

Wzory formularzy korespondencyjnych

A

Opracowanie wzorów i korespondencja w tych sprawach.

0152

Wzory odciskowe pieczęci

A

Kat. A obejmuje także ewidencję wzorów.

0153

Kwerendy archiwalne dokumentacji w archiwum

B5

0154

Środki ewidencji i kontroli obiegu dokumentów w Ministerstwie Aktywów Państwowych

B5

Ewidencje wpływów i ewidencje wysyłanej korespondencji.

0155

Przekazywanie dokumentacji w związku ze zmianami organizacyjnymi i kompetencyjnymi

A

Dotyczy przekazywania dokumentacji między komórkami oraz jednostkami organizacyjnymi w związku z przekształceniami i zmianami kompetencji.

016

Obsługa kancelaryjna w zakresie informacji niejawnych

0160

Rejestr teczek w kancelarii tajnej

BE10

0161

Urządzenia ewidencyjne dla dokumentacji o różnych klauzulach tajności

BE10

0162

Zmiana klauzuli tajności dokumentów

BE10

017

Archiwum Zakładowe

0170

Ewidencja zasobu archiwum zakładowego

A

Spisy zdawczo-odbiorcze oraz ich wykaz, spisy materiałów archiwalnych przekazanych do archiwum państwowego, protokoły brakowania i spisy akt wybrakowanych.

0171

Przekazywanie dokumentacji do archiwum państwowego

A

0172

Brakowanie dokumentacji niearchiwalnej

A

W tym: korespondencja, protokoły oceny dokumentacji niearchiwalnej, spisy dokumentacji przekazywanej na makulaturę, protokoły potwierdzające zniszczenie dokumentacji.

0173

Udostępnianie i wypożyczanie akt z archiwum zakładowego

B5

Zezwolenia, karty udostępnienia akt, rejestr korzystających.

0174

Skontrum dokumentacji

A

0175

Profilaktyka i konserwacja dokumentacji

B10

w archiwum zakładowym

0176

Doradzanie komórkom organizacyjnym w zakresie postępowania z dokumentacją oraz ustalanie terminów przejęcia dokumentacji

B5

018

Ochrona informacji niejawnych

W tym korespondencja z krajowymi władzami bezpieczeństwa.

0180

Ogólne zasady ochrony informacji niejawnych i klasyfikowanych w Unii Europejskiej i NATO

B10

Unormowania ustawowe i inne zewnętrzne.

0181

Ochrona informacji niejawnych

BE10

M. in. przepisy wewnętrzne Ministerstwa Aktywów Państwowych dotyczące ochrony informacji niejawnych i ich interpretacji.

0182

Analizy, interpretacje, wyjaśnienia i sprawozdania z zakresu ochrony informacji niejawnych

B10

0183

Sprawy związane z postępowaniami sprawdzającymi

B20

Akta zakończonych postępowań sprawdzających przechowywane są przez okres co najmniej 20 lat.

0184

Bezpieczeństwo teleinformatyczne informacji niejawnych

B10

02

Akty normatywne, legislacja i pomoc prawna

020

Wewnętrzne akty Ministra Aktywów Państwowych

A

Zarządzenia, decyzje, komunikaty, dziennik urzędowy i inne wewnętrzne akty Ministra Aktywów Państwowych. Komplet podpisanych zarządzeń, instrukcji, wytycznych itp. Dla każdego rodzaju aktów normatywnych zakłada się odrębne teczki. 1 egz. wraz z materiałami źródłowymi (projekty, notatki, opinie powstające w procesie tworzenia) rejestruje się w odpowiednich klasach i przechowuje w odpowiednich teczkach rzeczowych. Rejestr wewnętrznych aktów normatywnych.

021

Wewnętrzne akty Dyrektora Generalnego Ministerstwa Aktywów Państwowych

A

Zarządzenia, komunikaty i inne wewnętrzne akty Dyrektora Generalnego Ministerstwa Aktywów Państwowych. Komplet podpisanych zarządzeń, instrukcji, wytycznych itp. Dla każdego rodzaju aktów normatywnych zakłada się odrębne teczki. 1 egz. wraz z materiałami źródłowymi (projekty, notatki, opinie powstające w procesie tworzenia) rejestruje się w odpowiednich klasach i przechowuje w odpowiednich teczkach rzeczowych. Rejestr aktów normatywnych.

022

Projekty dokumentów rządowych przygotowywanych w Ministerstwie Aktywów Państwowych

A

W klasie rejestruje się projekty tylko tych dokumentów rządowych, które powstały w Ministerstwie Aktywów Państwowych - ustaw, rozporządzeń Prezesa Rady Ministrów, rozporządzeń Rady Ministrów, rozporządzeń Ministra Aktywów Państwowych, umów międzynarodowych, stanowisk Rady Ministrów, a także innych dokumentów rządowych określonych w Regulaminie pracy Rady Ministrów.

023

Rozporządzenia wydawane przez inne organy w porozumieniu z Ministrem Aktywów Państwowych

W klasie tej rejestruje się projekty rozporządzeń zaaprobowanych przez Ministra Aktywów Państwowych i przekazanych właściwym organom.

024

Opiniowanie projektów aktów normatywnych oraz pozostałych dokumentów rządowych

BE10

W klasie tej rejestruje się dokumenty dotyczące opiniowania projektów aktów normatywnych: ustaw, rozporządzeń Prezesa Rady Ministrów, rozporządzeń Rady Ministrów, rozporządzeń ministrów, zarządzeń Prezesa Rady Ministrów oraz zarządzeń ministrów przygotowanych przez inne organy. Klasa dotyczy również opiniowania innych dokumentów rządowych, w tym stanowisk Rady Ministrów przygotowanych przez inne organy.

025

Opiniowanie projektów umów międzynarodowych

BE10

Dotyczy opiniowania projektów umów międzynarodowych przygotowanych przez inne organy.

026

Opinie i informacje prawne

BE10

Dotyczy opinii prawnych do umów zawieranych przez Ministra Aktywów Państwowych, opinii i informacji prawnych związanych z zapytaniami komórek organizacyjnych Ministra Aktywów Państwowych, instytucji, organizacji, obywateli, opinii dotyczących tworzenia aktów prawnych wewnątrz Ministerstwa Aktywów Państwowych itp.

027

Sprawy administracyjne, sądowe oraz sprawy przed organami ścigania

0270

Sprawy w postępowaniu cywilnym

BE10

Sprawy z zakresu prawa cywilnego, prawa pracy, ubezpieczeń społecznych oraz inne sprawy, do których przepisy kodeksu postępowania cywilnego stosuje się z mocy ustaw szczególnych. Klasa obejmuje także rejestr spraw.

0271

Sprawy w postępowaniu administracyjnym i sądowo-administracyjnym

BE10

Akta spraw w postępowaniu administracyjnym i sądowo-administracyjnym. W klasie tej rejestruje się wyłącznie sprawę, której zarejestrowanie nie zostało przewidziane we właściwej tematycznie klasie rzeczowej wykazu akt. Okres przechowywania liczy się od daty wykonania ostatecznej i prawomocnej decyzji, stwierdzenia ostateczności lub prawomocności decyzji, stwierdzenia prawomocności orzeczenia przez sąd lub umorzenia sprawy, w tym również rejestr spraw.

0272

Sprawy karne

BE10

Sprawy przed organami ścigania oraz przed sądami w sprawach karnych. Klasa obejmuje także rejestr. Okres przechowywania liczy się od uprawomocnienia się orzeczenia kończącego postępowanie w sprawie.

028

Mediacje, postępowania polubowne, arbitraże i inne postępowania

BE10

W tej klasie rejestruje się również inne postępowania, których nie da się zarejestrować w klasach 0270, 0271, 0272. W klasie tej nie rejestruje się postępowań toczących się przed Trybunałem Sprawiedliwości Unii Europejskiej lub Trybunałem EFTA, które rejestruje się w klasie 612.

03

Planowanie, sprawozdawczość i statystyka

Dla każdego rodzaju planów i sprawozdań zakłada się odrębne teczki. Klasa 03 obejmuje opisowe i liczbowe plany, sprawozdania itp. Ministerstwa Aktywów Państwowych.

030

Metodyka i organizacja planowania i sprawozdawczości

0300

Strategie, prognozy i programy

A

Własne regulacje, sprawozdania i raporty z realizacji. W tym również strategie dotyczące rozwoju sektorów gospodarki nadzorowanych przez MAP.

0301

Opracowania zewnętrzne dotyczące sprawozdawczości

B5

Założenia i wskaźniki. W tym również zewnętrzne strategie przekazane do MAP.

0302

Opracowania własne dotyczące sprawozdawczości

A

Wersje ostateczne.

031

Prognozowanie i planowanie

Klasa 031 obejmuje także plany finansowe i dokumentację prac nad planowaniem budżetu państwa oraz zamówień publicznych.

0310

Plany i prognozy własne

03100

Plany i prognozy własne w ujęciu budżetu tradycyjnego

A

Roczne i wieloletnie (każdy rodzaj w odrębnej teczce). Wersje ostateczne.

03101

Plany i prognozy własne w ujęciu budżetu zadaniowego

A

Roczne i wieloletnie (każdy rodzaj w odrębnej teczce). Wersje ostateczne.

03102

Plany zamówień publicznych

B5

03103

Plany działalności Ministra Aktywów Państwowych

A

Roczne i wieloletnie (każdy rodzaj w odrębnej teczce). Wersje ostateczne.

03104

Plany działalności komórek organizacyjnych Ministerstwa Aktywów Państwowych

B5

0311

Plany i prognozy jednostek podległych lub nadzorowanych przez Ministra Aktywów Państwowych

BE10

Roczne i wieloletnie (każdy rodzaj w odrębnej teczce).

0312

Opracowania innych resortów w zakresie prognozowania i planowania

B5

0313

Planowanie budżetu państwa

B10

Dokumentacja prac projektowych dot. założeń do ustawy budżetowej i projektu budżetu państwa. Wersje ostateczne przekazane poza Ministerstwo Aktywów Państwowych.

032

Sprawozdawczość

Klasa 032 obejmuje także sprawozdania finansowe.

0320

Sprawozdania z działalności Ministerstwa Aktywów Państwowych

A

Sprawozdania roczne w ujęciu budżetu tradycyjnego i w ujęciu budżetu zadaniowego. W tym również kwartalne i półroczne sprawozdania zbiorcze oraz oświadczenia kontroli zarządczej. Sprawozdania w obszarze zamówień publicznych - kat. B5.

0321

Sprawozdania miesięczne Ministerstwa Aktywów Państwowych i łączne informacje z wykonania części budżetu

B5

W tym kwartalne informacje o kontroli i ocenie przewidywanych zagrożeń w zakresie realizacji planowanych wydatków oraz informacje dla kierownictwa Ministerstwa z realizacji budżetu.

0322

Sprawozdania jednostek podległych lub nadzorowanych przez Ministra Aktywów Państwowych

B10

W tej klasie rejestrujemy sprawozdania roczne dla jednostek podległych lub nadzorowanych przez Ministra Aktywów Państwowych w ujęciu budżetu tradycyjnego i zadaniowego.

0323

Wkłady Ministerstwa Aktywów Państwowych do sprawozdań innych członków Rady Ministrów i organów administracji

B10

033

Statystyka

0330

Źródłowe materiały statystyczne

BE5

Ankiety, karty, formularze statystyczne, sprawozdania. Okres przechowywania liczy się od daty opracowania końcowego.

0331

Projekty programu badań statystycznych statystyki publicznej

BE5

Dla projektów dotyczących bieżącego roku oraz kolejnych lat zakłada się odrębne teczki aktowe.

0332

Projekty wzorów formularzy badań statystycznych prowadzonych przez Ministra Aktywów Państwowych

BE5

Jak w klasie 0331.

0333

Statystyczne opracowania końcowe

A

Własne i zbiorcze.

0334

Współpraca metodologiczna z Radą Statystyki w zakresie badań realizowanych przez Główny Urząd Statystyczny

BE5

0335

Statystyka międzynarodowa, w tym UE

BE5

034

Analizy działalności (kompleksowe i problemowe)

0340

Analizy własne

A

W tym analizy zbiorcze, tematyczne, przekrojowe. Kat. A dotyczy wersji ostatecznych.

0341

Analizy jednostek podległych Ministrowi Aktywów Państwowych

B10

0342

Informacje o charakterze analitycznym i sprawozdawczym dla innych jednostek organizacyjnych

A

Np. dla Prezydenta RP, Parlamentu, Premiera RP.

04

Informatyka

040

Projektowanie i koordynacja systemów

0400

Organizacja i zarządzanie systemami informatycznymi

B5

Plany, harmonogramy, oferty korespondencja oraz zarządzanie zmianą.

0401

Założenia i wymagania dotyczące

A

systemów informatycznych

0402

Projektowanie rozwiązań informatycznych

A

0403

Spis informatycznych systemów i programów wykorzystywanych w MAP

A

W tej klasie rejestruje się tylko dokumentację dotyczącą posiadanych przez MAP systemów.

0404

Testy i ocena informatycznych systemów oraz programów

A

W tej klasie rejestrujemy dokumentację, w tym informacje i wyniki dotyczące przeprowadzanych testów w perspektywie długotrwałej. Dla testów bieżących mających na celu sprawdzenie błędów o charakterze krótkotrwałym kat. B5.

0405

Administrowanie stronami internetowymi

A

W tym obsługa merytoryczna BIP.

041

Banki danych i przetwarzanie

BE5

Okres przechowywania uzależniony jest od przydatności tych materiałów do celów praktycznych, tj. od ich całkowitego wykorzystania.

042

Wdrażanie i rozpowszechnianie systemów i programów

B5

043

Eksploatacja systemów informatycznych

B5

Umowy, protokoły odbioru produktu, dokumentacja formalno-prawna.

044

Bezpieczeństwo systemów informatycznych

B10

05

Skargi i wnioski, petycje, sprawy zgłaszane przez obywateli

050

Przepisy własne i ich interpretacja w sprawach załatwiania skarg i wniosków oraz petycji

A

051

Skargi i wnioski od obywateli

0510

Skargi, wnioski i zapytania od obywateli załatwiane bezpośrednio przez Ministerstwo Aktywów Państwowych

A

Wszystkie skargi, wnioski zapytania, dezyderaty, donosy (w tym także anonimy) projekty, oskarżenia i inne dotyczące obszaru działalności MAP. Klasa ta obejmuje również rejestr. W tym również skargi i wnioski przekazane do wiadomości MAP.

0511

Skargi, wnioski i zapytania od obywateli przekazane do załatwienia wg właściwości

B5

j/w

052

Petycje od obywateli

A

Klasa ta obejmuje również rejestr.

053

Interpelacje, dezyderaty i zapytania poselskie oraz opinie i wystąpienia poselskie

A

W tym posłów, senatorów, radnych itp. W tym także rejestr.

054

Sprawy przekazane do załatwienia według właściwości

B2

Sprawy od obywateli lub instytucji, w tym petycje przekazane do załatwienia wg właściwości lub też pisma nie będące skargami, wnioskami lub petycjami. Dotyczy spraw, które nie mieszczą się w zadaniach własnej jednostki, a zostały do niej skierowane przez pomyłkę lub ze względu na brak wiedzy wnioskodawcy.

055

Wnioski o udostępnienie informacji publicznej

A

Klasa obejmuje również rejestr.

056

Organizacja spotkań z zainteresowanymi w celu zidentyfikowania problemów prawnych.

BE5

06

Prace naukowo-badawcze, wydawnictwa, popularyzacja działalności Ministerstwa Aktywów Państwowych, reprezentacja i patronaty

060

Prace naukowo-badawcze i opracowania problemowe

W klasie tej rejestruje się wyłącznie opracowania, których zarejestrowanie nie zostało przewidziane we właściwej tematycznie klasie rzeczowej wykazu akt.

0600

Metodologia prac

A

0601

Wstępne opracowania robocze

B5

0602

Opracowania końcowe

A

W teczce oprócz wersji ostatecznej powinny znaleźć się opracowania etapowe i materiały pomocnicze.

0603

Opracowania materiałów informacyjno-tezowych na potrzeby urzędów centralnych i innych instytucji

B2

Materiały informacyjne w zakresie działalności bieżącej opracowywane we współpracy z komórkami organizacyjnymi Ministerstwa Aktywów Państwowych.

061

Opiniowanie prac naukowo-badawczych (własnych i zewnętrznych)

A

Recenzje, koreferaty, opinie itp.

062

Wydawnictwa Ministerstwa Aktywów Państwowych

A

Dla każdego tytułu wydawanego przez Ministerstwo Aktywów Państwowych zakłada się odrębną teczkę zawierającą egzemplarz okazowy oraz dokumentację każdego tytułu.

063

Wydawnictwa reklamowe i dodatki w mediach

BE5

064

Kontakty ze środkami publicznego przekazu

A

Informacje własne dla mediów, sprostowania, odpowiedzi, polemiki prasowe.

065

Informacje prasowe o działalności jednostek własnych i nadzorowanych

BE5

066

Konferencje prasowe, briefingi, wystawy, pokazy, konkursy, odczyty (własne i obce)

A

Własne referaty, wystąpienia i relacje z uczestnictwa.

067

Wizyty gości, przyjęcia i imprezy okolicznościowe

B2

Organizacja przyjęć i imprez okolicznościowych, zapotrzebowania na obsługę przyjęć, spotkań. Korespondencja, rejestr, harmonogramy wizyt.

068

Tłumaczenia wewnętrzne

B2

Zapotrzebowania na wewnętrzne tłumaczenia specjalistyczne dokumentacji dla komórek organizacyjnych MAP. Zapotrzebowania na tłumaczenia dotyczące organizowanych spotkań należy rejestrować w klasie 067.

069

Reprezentacja, patronaty i udział w komitetach honorowych

BE5

Zaproszenia (w tym również do udziału w komitetach honorowych), zawiadomienia o uroczystościach, patronaty, udział w komitetach honorowych. W tej klasie rejestruje się wnioski o objęcie patronatem podziękowania i inną korespondencja członków kierownictwa Ministerstwa Aktywów Państwowych o podobnym charakterze. Zaproszenie do udziału w ciałach kolegialnych (radach i zespołach) pozaresortowych i międzyresortowych rejestruje się w klasie: 001 a dla gremiów wewnątrz resortowych w klasie 002 dla gremiów pozaresortowych lub międzyresortowych.

07

Współdziałanie z krajowymi jednostkami organizacyjnymi i organizacjami pozarządowymi

Obejmuje sprawy ogólne współdziałania z jednostkami krajowymi, niezwiązane bezpośrednio z aktami innych klas. Udział w posiedzeniach komisji, zespołów i grup roboczych klasyfikuje się w klasach rzeczowych w ramach grupy rzeczowej 00 "Organy kolegialne".

070

Wyjaśnienia, interpretacje opinie oraz akty prawne dotyczące współdziałania z krajowymi jednostkami organizacyjnymi

A

071

Nawiązywanie kontaktów i określanie zakresu współdziałania z krajowymi jednostkami organizacyjnymi i pozarządowymi

A

Listy intencyjne, umowy, porozumienia, aneksy do umów i porozumień. Okres przechowywania liczy się od daty wygaśnięcia umowy lub jej aneksów. W tym również wszelkie materiały dotyczące zakresu współdziałania w nawiązaniu do zawartych umów i porozumień (notatki, opinie, korespondencja, dezyderaty, oświadczenia).

072

Konferencje naukowe i seminaria organizowane przez Ministerstwo Aktywów Państwowych

A

Własne wystąpienia, referaty, opracowania, notatki problemowe, sprawozdania.

073

Przyjmowanie delegacji krajowych

A

Korespondencja, harmonogramy wizyt, notatki informacyjne i tezy do spotkań.

074

Krajowe wyjazdy delegacji Ministerstwa Aktywów Państwowych

BE5

Sprawy organizacyjno-techniczne delegacji.

08

Kontakty z podmiotami zagranicznymi

080

Przyjazdy delegacji zagranicznych

A

Programy pobytu delegacji zagranicznych, sprawozdania z przebiegu rozmów i spotkań.

081

Wyjazdy delegacji Ministerstwa Aktywów Państwowych za granicę

A

Instrukcje wyjazdowe, sprawozdania, wnioski, materiały ze spotkań zespołów i grup roboczych itp.

082

Udział w zagranicznych konferencjach naukowych i seminariach

A

Własne referaty, wystąpienia i relacje z uczestnictwa.

083

Współpraca o zasięgu międzynarodowym oraz z Unią Europejską

A

Obejmuje sprawy ogólne współdziałania z jednostkami międzynarodowymi i Unią Europejską, niezwiązane bezpośrednio z aktami innych klas.

09

Kontrola, audyt wewnętrzny

Planowanie i sprawozdawczość przy klasie 03.

090

Wyjaśnienia, interpretacje, opinie, akty prawne dotyczące zagadnień z zakresu kontroli, audytu, szacowania ryzyka dla realizacji zadań

A

Kat. A - przepisy i ustalenia własne. Zewnętrzne - kat. B5.

091

Organizacja kontroli

B5

Rekomendacje dotyczące jednostek przeznaczonych do kontroli, wnioski, notatki, sprawy techniczne dotyczące kontroli z wyłączeniem kwestii dotyczących obsługi delegacji pracownika kontrolującego. Te należy rejestrować w klasie 075.

092

Kontrole zewnętrzne własnej jednostki

A

Protokoły, sprawozdania z kontroli, wnioski, zarządzenia i wystąpienia pokontrolne, odpowiedzi na wystąpienia, sprawozdania z realizacji zaleceń. Dotyczy również klas od 092 do 094.

093

Kontrole zewnętrzne w jednostkach podległych lub nadzorowanych przez Ministra Aktywów Państwowych

BE5

094

Kontrole wewnętrzne przeprowadzane w Ministerstwie Aktywów Państwowych

A

Protokoły z kontroli w zakresie ochrony informacji niejawnych - kat. B10.

096

Kontrole przeprowadzane przez Ministerstwo Aktywów Państwowych w jednostkach podległych lub nadzorowanych przez Ministra Aktywów Państwowych

A

097

Książka kontroli

BE5

Okres przechowywania liczy się od skończenia książki. Służy do wpisywania wszystkich kontroli zewnętrznych.

098

Procedury przeprowadzania audytu wewnętrznego i akta audytu

0980

Metodologia audytu

A

Procedury przeprowadzania audytu wewnętrznego, opracowania i ustalenia własne. Podręcznik audytu wewnętrznego.

0981

Akta audytu

BE10

Dokumentacja zadania audytowego i czynności doradczych. Dla każdego zadania audytowego zakłada się odrębną teczkę.

099

Plany audytu wewnętrznego

W tym opracowania własne, plany roczne.

0990

Audyt wewnętrzny w Ministerstwie Aktywów Państwowych

A

0991

Audyt zewnętrzny

A

0992

Sprawozdania z wykonania planów audytu wewnętrznego

A

1

KADRY

10

Ogólne zasady pracy i wynagrodzeń

Dotyczy pracowników Ministerstwa Aktywów Państwowych i jednostek podległych Ministrowi.

100

Zasady wynagradzania pracowników Ministerstwa Aktywów Państwowych i jednostek podległych Ministrowi Aktywów Państwowych

A

Siatki płac, stawek, dodatki itp.

101

Otrzymane od organów i jednostek zewnętrznych regulacje, ich projekty oraz wyjaśnienia, interpretacje, opinie, akty prawne dotyczące zagadnień z zakresu spraw kadrowych

BE10

Jeżeli regulacje dotyczą bezpośrednio pracowników Ministerstwa Aktywów Państwowych dokumentację kwalifikuje się do kategorii A.

11

Zatrudnienie

110

Rekrutacja

B5

Sprawy naboru do służby cywilnej w Ministerstwie Aktywów Państwowych, obsługa zatrudnienia. Akta osób przyjętych odkłada się do akt osobowych (klasa 120), przy czym dokumentację z posiedzeń komisji klasyfikuje się przy klasie 002.

111

Przeglądy kadr i oceny pracowników

B5

112

Wartościowanie stanowisk pracy

B10

Akta dotyczące wartościowania poszczególnych pracowników można odłożyć do akt osobowych danego pracownika.

113

Opisy stanowisk pracy

A

1 egzemplarz przechowuje się w aktach osobowych danego pracownika.

114

Przeszeregowania i awanse, przedłużanie umów o pracę

B5

Wnioski i zestawienia. Delegowanie, przeniesienia, zastępstwa, awanse, podwyżki, przydział; akta dotyczące konkretnych pracowników odkłada się do akt osobowych danego pracownika.

115

Nagrody, odznaczenia państwowe i kary

1150

Nagrody

BE10

1151

Odznaczenia państwowe

BE5

Wnioski.

1152

Kary

BE5

Okres przechowywania z uwzględnieniem zasad (terminów) zatarcia kary; odkłada się do akt osobowych.

116

Odznaczenia oraz wyróżnienia honorowe

A

Zasady i tryb, wnioski i ewidencje nadanych odznak honorowych.

117

Analizy, sprawozdania i interpretacja przepisów dotycząca spraw osobowych

1170

Analizy i sprawozdania dotyczące spraw osobowych

A

Kat. A dotyczy analiz i sprawozdań rocznych.

1171

Wyjaśnienia i interpretacje spraw dotyczące akt osobowych

B10

118

Wykazy etatów

A

Zestawienia ilościowe, jakościowe i zbiorcze etatów własnych i jednostek podległych Ministrowi Aktywów Państwowych.

119

Dostęp osób zatrudnionych do informacji niejawnych

BE20

12

Ewidencja osobowa

120

Akta osobowe pracowników Ministerstwa Aktywów Państwowych

BE10

Dla każdego pracownika prowadzi się odrębną teczkę. Jeśli akta osobowe prowadzone są w formie elektronicznej, to ich archiwizacja odbywa się również w formie elektronicznej, przy czym dokumentację w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracownika dotyczących stosunków pracy nawiązanych przed dniem 1 stycznia 1999 r. oraz w okresie po dniu 31 grudnia 1998 r. a przed dniem 1 stycznia 2019 r., w którym pracodawca nie złożył raportu informacyjnego kwalifikuje się do kategorii BE50. Dla każdego pracownika prowadzi się oddzielną teczkę zawierającą: w cz. A - oświadczenia lub dokumenty zgromadzone w związku z ubieganiem się o zatrudnienie w cz. B - oświadczenia lub dokumenty dotyczące nawiązania stosunku pracy oraz przebiegu zatrudnienia pracownika, w cz. C - oświadczenia lub dokumenty związane z rozwiązaniem lub wygaśnięciem stosunku pracy, w cz. D - dokumenty związane z ponoszeniem przez pracownika odpowiedzialności porządkowej lub odpowiedzialności określonej w odrębnych przepisach, które przewidują zatarcie kary po upływie określonego czasu.

121

Oświadczenia majątkowe pracowników

B6

122

Pomoce ewidencyjne do akt osobowych pracowników Ministerstwa Aktywów Państwowych

BE10

Książka przyjęć do pracy, ewidencja zwolnionych, skorowidze. Dla każdego pracownika prowadzi się odrębną teczkę. Jeśli akta osobowe prowadzone są w formie elektronicznej, to ich archiwizacja odbywa się również w formie elektronicznej, przy czym dokumentację w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracownika dotyczących stosunków pracy nawiązanych przed dniem 1 stycznia 1999 r. oraz w okresie po dniu 31 grudnia 1998 r. a przed dniem 1 stycznia 2019 r., w którym pracodawca nie złożył raportu informacyjnego kwalifikuje się do kategorii BE50.

123

Dokumentacja dotycząca stosunku pracy pracowników podległych jednostek organizacyjnych, w odniesieniu do których decyzje podejmuje Minister Aktywów Państwowych

1230

Powołania dyrektorów jednostek podległych

BE10

Odkłada się do akt kierownika BE10, jak w klasie 120.

1231

Odwołania dyrektorów jednostek podległych

B10

j/w

1232

Ustalone wynagrodzenia

B10

j/w

1233

Nagrody i premie

B10

j/w

1234

Świadczenia wynikające z zawartego stosunku pracy

B10

j/w

13

Bezpieczeństwo i higiena pracy

130

Przepisy o bezpieczeństwie i higienie pracy

1300

Ocena stanu bezpieczeństwa i higieny pracy w Ministerstwie Aktywów Państwowych

A

Kat. A dotyczy przepisów własnych.

1301

Ocena stanu bezpieczeństwa i higieny pracy w jednostkach nadzorowanych przez Ministra Aktywów Państwowych

B10

131

Wypadki przy pracy

1310

Wypadki zbiorowe, śmiertelne, powodujące inwalidztwo

A

Dokumentacja wymagana przepisami dotyczącymi bhp.

1311

Pozostałe wypadki

BE10

Jak przy klasie 1310.

1312

Analiza wypadków i chorób zawodowych

A

132

Okresowe badania lekarskie pracowników

B5

133

Warunki pracy

1330

Szkolenie w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy

B5

1331

Środki ochrony indywidualnej, odzież i obuwie robocze oraz inne środki ochrony

B5

W tym wnioski o dofinansowanie zakupu przez pracowników okularów korygujących wzrok do pracy przy komputerze.

14

Szkolenie i doskonalenie pracowników

140

Organizacja szkolenia i doskonalenia zawodowego

1400

Zasady i programy szkolenia i doskonalenia

A

Własne ustalenia, w tym również potrzeby i analizy szkoleniowe.

1401

Szkolenia organizowane we własnym zakresie

BE10

W tym przy pomocy podmiotów zewnętrznych, obsługa administracyjna szkoleń.

141

Dokształcanie pracowników

B5

Studia, szkolenia w tym zagraniczne, specjalizacje, lektoraty języków obcych organizowane przez inne podmioty dla własnych pracowników. Kopie dokumentów ukończenia odkłada się do akt osobowych.

142

Indywidualne Programy Rozwoju Zawodowego

B5

Ustalenia własne. Kopię zaświadczenia o ukończeniu szkolenia w ramach ustalonego Indywidualnego Programu Rozwoju Zawodowego odkłada się do akt osobowych.

143

Służba przygotowawcza

B3

Kopię zaświadczenia o ukończeniu służby przygotowawczej pracowników odkłada się do akt osobowych.

144

Ewidencja szkolonych

B50

W tym protokoły egzaminacyjne.

145

Staże i praktyki zawodowe

1450

Praktyki studenckie

B5

Okres przechowywania liczy się od dnia wygaśnięcia porozumienia.

1451

Wolontariat

B5

Okres przechowywania liczy się od dnia wygaśnięcia porozumienia.

1452

Staże

B5

Staże zawodowe słuchaczy Krajowej Szkoły Administracji Publicznej, Urzędu Pracy.

146

Pracownicze Plany Kapitałowe

BE10

15

Dyscyplina pracy

150

Czas pracy

BE10

Informacje dotyczące zmiany godzin pracy, odbiorów godzin nadliczbowych oraz okresów rozliczeniowych.

151

Ewidencja obecności

BE10

Listy obecności, ewidencje wyjść służbowych i prywatnych.

152

Zwolnienia od pracy i usprawiedliwione nieobecności

BE10

Zwolnienia lekarskie przechowuje się przez okres ustalony odrębnymi przepisami emerytalnymi.

153

Dodatkowe zatrudnienie dla osób zatrudnionych w Ministerstwie Aktywów Państwowych

B10

Odkłada się do akt osobowych.

154

Urlopy osób zatrudnionych w Ministerstwie Aktywów Państwowych

Plany urlopów, karty urlopowe, podania o urlopy.

1540

Urlopy wypoczynkowe

BE10

Plany urlopów, karty urlopowe, podania o urlopy.

1541

Urlopy macierzyńskie, ojcowskie, wychowawcze, dla poratowania zdrowia itp.

BE10

Można odłożyć do akt osobowych danego pracownika.

1542

Urlopy bezpłatne

BE10

Można odłożyć do akt osobowych danego pracownika.

155

Postępowanie dyscyplinarne i antymobbingowe

B5

156

Ewidencja podróży służbowych

B3

Rachunki kosztów podróży należą do dowodów księgowych - kat. B5.

16

Działalność socjalna w Ministerstwie Aktywów Państwowych

160

Zasady działalności socjalno-bytowej

A

Kat. A dotyczy własnych przepisów, m.in. regulaminu Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.

161

Sprawozdania z działalności socjalnej

BE5

W tym protokoły z działalności socjalnej, plany rzeczowo-finansowe Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, odpisy na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych.

162

Działalność socjalno-bytowa

1620

Dofinansowanie wypoczynku, częściowa refundacja zajęć sportowo-rekreacyjnych, działalności turystycznej, kulturalno-oświatowej i opieki nad dziećmi

B5

Wykazy dopłat, kwity opłat.

1621

Pomoc pieniężna i rzeczowa

B5

1622

Pożyczki na cele mieszkaniowe

B5

163

Opieka zdrowotna

B10

17

Ubezpieczenia pracowników

170

Przepisy ubezpieczeniowe

B10

Przepisy i wyjaśnienia ZUS oraz innych instytucji ubezpieczeniowych.

171

Ubezpieczenia społeczne - dokumentacja

B5

Dokumenty zgłoszeniowe i wyrejestrowujące.

172

Dowody uprawnień do zasiłków

B5

Dot. zasiłków chorobowych, wychowawczych, rodzinnych i pogrzebowych, kartoteki zasiłków, ewidencja zasiłków.

173

Emerytury i renty

B5

Wnioski oraz wyliczenia dot. wysokości świadczeń odkłada się do akt osobowych.

174

Raporty imienne o odprowadzanych składkach na ZUS

B5

2

GOSPODAROWANIE MIENIEM

20

Podstawowe zasady gospodarowania środkami trwałymi

A

Ustalenia własne w zakresie zaopatrzenia i gospodarki środkami rzeczowymi.

21

Administracja nieruchomości, inwestycje i remonty (kapitalne)

210

Dokumentacja prawna i techniczna obiektów własnych

A

Klasa ta dotyczy nabywania i zbywania obiektu. Dla każdego obiektu prowadzona jest odrębna teczka przez cały okres eksploatacji obiektu.

211

Wykonawstwo, rozliczenie i odbiór inwestycji i remontów

B10

Umowy, harmonogramy i kosztorysy robót, protokoły zaawansowania prac, odbioru prac itp. Okres przechowywania liczy się dnia rozliczenia umowy.

212

Ewidencja inwestycji

A

213

Wykonawstwo i odbiór inwestycji

B5

Umowy, harmonogramy robót, protokoły zaawansowania prac projektowych, narady autorskie itp.

214

Przydział i najem lokali i innych obiektów użytkowych na potrzeby własne jednostki

B5

Okres przechowywania liczy się od daty utraty obiektu.

215

Eksploatacja nieruchomości

B5

Umowy z wykonawcami, oferty, kosztorysy, protokoły odbioru prac, notatki, korespondencja w tym z najemcami powierzchni na terenie administrowanego budynku. Okres przechowywania liczy się od dnia rozliczenia umowy bądź utraty obiektu.

216

Podatki i opłaty publiczne

B10

Deklaracje, wymiary podatkowe (z wyjątkiem dowodów księgowych).

22

Gospodarka materiałowa

220

Organizacja gospodarki materiałowej

A

Przepisy i ustalenia własne.

221

Zaopatrzenie, zakupy i uruchomienie sprzętu

B5

Zapotrzebowanie, zamówienia, rozdzielniki, oferty, umowy, karty gwarancyjne; okres przechowywania liczy się od momentu wygaśnięcia umowy.

222

Magazynowanie i użytkowanie

B5

Dokumentacja przychodu i rozchodu materiałów. Gospodarka magazynowa, dostawa do miejsc pracy, eksploatacja.

223

Gospodarka odpadami (surowcami wtórnymi)

B3

224

Dokumentacja techniczna maszyn i urządzeń

B10

Opisy techniczne, instrukcje obsługi. Okres przechowywania liczy się od 1 stycznia następnego roku, po roku w którym sprzęt i urządzenia wyszły z użytku.

225

Ewidencja osobistego wyposażenia pracowników

B5

226

Konserwacja i remonty środków trwałych

B5

Umowy, protokoły przeglądu i napraw sprzętu i urządzeń.

227

Upłynnianie i przekazywanie środków trwałych i nietrwałych

B10

Protokoły przekazania i likwidacji.

228

Zakup oprogramowania, cesje, certyfikaty na oprogramowanie

B3

Okres przechowywania liczy się od momentu wygaśnięcia licencji.

23

Źródła zaopatrzenia

B5

Nie dotyczy zamówień publicznych, do których ma zastosowanie ustawa o zamówieniach publicznych.

24

Transport i łączność

240

Eksploatacja środków transportowych

B5

W tym środki własne i obce. Karty drogowe, karty eksploatacyjne samochodów, zeszyty eksploatacyjne, rejestry wyjazdów służbowych, prośby o wydanie przepustek na wjazd pojazdów użytkowanych przez Ministerstwo Aktywów Państwowych na teren innej jednostki administracyjnej.

241

Dokumentacja techniczno-eksploatacyjna samochodów służbowych

B5

Dla każdego samochodu służbowego prowadzi się odrębna teczkę zawierającą kopie rachunku zakupu, sprzedaży, protokół przekazania-przejęcia, dowód rejestracji, instrukcje obsługi, książkę gwarancyjną, polisy ubezpieczeniowe i dowody opłat podatku drogowego. Okres przechowywania liczy się od momentu upłynnienia samochodu. Dokumentację związaną z upłynnieniem samochodu rejestruje się w klasie 227.

242

Wykorzystanie samochodów prywatnych do celów służbowych

B2

243

Eksploatacja środków łączności

B5

Telefony, radiowęzły, telewizja przemysłowa itp.

25

Ochrona zakładu pracy

250

Zabezpieczenie obiektów Ministerstwa Aktywów Państwowych

B10

W tym prośby o wydanie przepustek dla najemców lokali, dla pojazdów wjeżdżających do gmachu Ministerstwa.

251

Ochrona przeciwpożarowa

B10

252

Ubezpieczenia rzeczowe

B10

M.in. ubezpieczenia od pożaru, kradzieży itp. Okres przechowywania liczy się od daty wygaśnięcia umowy ubezpieczeniowej.

26

Zamówienia publiczne

260

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego

B5

Okres przechowywania dokumentacji liczy się od dnia zakończenia realizacji postępowania. Dokumentacja postępowań prowadzonych na podstawie ustawy Prawo zamówień publicznych przez komórkę właściwą do spraw zamówień publicznych.

261

Zamówienia publiczne realizowane bez stosowania ustawy

B5

262

Rejestr zamówień publicznych

B5

263

Nadzór nad realizacją zamówień publicznych jednostek podległych

B5

Notatki, raporty, sprawozdania, korespondencja.

3

EKONOMIKA

30

Podstawowe zasady ekonomiczno-finansowe

300

Systemy ekonomiczno-finansowe

A

301

Systemy informacyjno-dewizowe

A

302

Systemy i metody analiz

A

303

Metody rachunku ekonomicznego

A

304

Metody analizy wartości

A

305

System ewidencji finansowo-księgowej i plan kont

A

31

Finanse i księgowość

310

Finansowanie, kredytowanie obrót gotówkowy

3100

Rozliczenia z budżetem

B5

W tym między innymi rozliczenia bezkosztowe.

3101

Finansowanie własnej jednostki

B5

Plany i raporty kasowe.

3102

Finansowanie jednostek podległych

B5

3103

Zasady kredytowania, współpraca z bankiem

B5

3104

Składki na ubezpieczenie społeczne (Fundusz Pracy)

B5

3105

Harmonogram dochodów i wydatków budżetowych

B5

3106

Zapotrzebowanie na środki budżetowe

B5

3107

Finansowanie inwestycji

B5

3108

Dokumenty finansowe dotyczące UE

B5

311

Przychody z udziałów i akcji

B5

312

Dochody budżetowe

3120

Dochody budżetowe z tytułu dywidend

B5

3121

Dochody budżetowe z mienia po likwidacji.

B5

W tym również z mienia po likwidacji przedsiębiorstw państwowych.

3122

Dochody budżetowe z tytułu najmu i dzierżawy

B5

3123

Dochody budżetowe z innych tytułów

B5

313

Postępowanie w sprawie naruszenia dyscypliny finansów publicznych

A

314

Przepisy prawne dotyczące systemu finansowo-księgowego

B5

Przepisy zewnętrzne i ich wyjaśnienia.

315

Zasady finansowania programów samorządowych

A

Kat. A dotyczy opracowań własnych.

316

Zasady finansowania innych programów, niż samorządowe

A

Jak przy klasie 314.

317

Zasady finansowania zadań realizowanych przez organizacje pozarządowe

A

Jak przy klasie 314.

32

Księgowość finansowa

320

Dowody księgowe

B5

Wyciągi bankowe, raporty kasowe, noty, faktury własne i obce, dowody zastępcze itp.

321

Dokumentacja księgowa

B5

Księgi, rejestry, dzienniki, karty kontowe, grzbiety książeczek czekowych, kopie asygnat i kwitariuszy, polecenia księgowania.

322

Rozliczenia

B5

Z dostawcami, odbiorcami, pracownikami, instytucjami ubezpieczeniowymi, podatkowymi, w tym również refundacja poniesionych kosztów delegacji, rozliczenia opłat za wnioski wizowo-paszportowe, rozliczenia kart płatniczych itp.

323

Windykacja należności

B5

Dokumenty związane z udowodnieniem zadłużeń i należności.

324

Uzgadnianie sald

B5

Korespondencja.

325

Ewidencja syntetyczna i analityczna

B5

Księgi lub kartoteki finansowe.

326

Kontrole i rewizje kasy

B5

327

Zobowiązania i poręczenia

B5

33

Księgowość materiałowo-towarowa

B5

Karty ilościowo-wartościowe, analityczne, księgi, rejestry i inne, faktury.

34

Inwentaryzacja

340

Ogólne zasady przeprowadzania inwentaryzacji

B10

341

Spisy z natury i protokoły

B5

342

Sprawozdania z przebiegu inwentaryzacji i różnice inwentaryzacyjne

B5

343

Wycena i przecena

B5

Dotyczy inwentaryzowanego mienia.

35

Koszty i ceny

350

Kalkulacja kosztów

3500

Ogólne zasady kalkulacji kosztów

A

Własne wytyczne i ustalenia.

3501

Kalkulacje planowe i wynikowe

A

3502

Analiza kosztów własnych

A

351

Kalkulacja cen

3510

Polityka cen

A

Własne ustalenia, zasady, zarządzenia i opracowania.

3511

Analiza cen, ceny zbytu, zmiana cen

A

j/w

36

Fundusze celowe

360

Fundusze nadzorowane przez Ministra Aktywów Państwowych

W tym także własne.

3600

Podstawowe zasady gospodarowania funduszem celowym

A

3601

Przychody funduszu celowego

B5

3602

Wnioski o uruchomienie wydatków publicznych

B5

Wnioski z funduszu celowego.

3603

Wydatki funduszu celowego - zarząd mieniem, likwidacja i upadłość, przekształcenia

B5

3604

Umowy skutkujące zobowiązaniami lub należnościami

A

Umowy.

3605

Dokumenty księgowe funduszu

B5

37

Rozliczanie wynagrodzeń

370

Dokumentacja wynagrodzeń

3700

Listy zaliczek na wynagrodzenia

B3

3701

Listy wynagrodzeń

B10

3702

Kartoteka imienna wynagrodzeń

B10

3703

Zaświadczenia o wynagrodzeniach

B10

Kopie zaświadczeń lub ich rejestry. Zaświadczenia o zatrudnieniu i wynagrodzeniu dla potrzeb emerytalno-rentowych odkłada się do akt osobowych.

3704

Dokumentacja dotycząca zobowiązań komorniczych

B5

3705

Dokumentacja dotycząca wynagrodzeń finansowych ze środków UE i z rezerw celowych

B5

3706

Dokumentacja związana z wyrokiem TK dotyczącym wysokości zasiłków chorobowych

B5

371

Deklaracje podatkowe

3710

Deklaracje podatku dochodowego od osób fizycznych

B5

3711

Deklaracje zryczałtowanego podatku dochodowego od osób fizycznych

B5

372

Deklaracje rozliczeniowe ZUS

B10

373

Prace zlecone

3730

Rozliczenie umów ze składką ZUS

B10

Kartoteki zasiłków, ewidencja zasiłków.

3731

Rozliczenie umów bez składki ZUS

B5

3732

Zgłoszenie i wyrejestrowanie z ubezpieczeń

B10

3733

Lity wynagrodzeń - prace zlecone i umowy o dzieło

B10

38

Fundusze specjalne. Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych

B5

Sprawy finansowe i księgowe funduszu.

4

GOSPODARKA ZŁOŻAMI KOPALIN, GÓRNICTWO WĘGLOWE I NIEWĘGLOWE

40

Nadzór nad funkcjonowaniem sektora górnictwa węgla kamiennego, węgla brunatnego oraz górnictwa niewęglowego

400

Programy, opracowania, akty prawne dotyczące sektora górnictwa

4000

Programy rządowe w zakresie górnictwa węgla kamiennego, węgla brunatnego oraz górnictwa niewęglowego

A

Programy, strategie, plany techniczno-ekonomiczne, opracowania własne lub na zlecenie Ministerstwa Aktywów Państwowych.

4001

Prace studialno-analityczne dotyczące dokumentów rządowych w zakresie górnictwa węgla kamiennego, węgla brunatnego oraz górnictwa niewęglowego

A

Kat. A dotyczy opracowań własnych.

401

Prace nad programami sektorowymi i ich realizacja

4010

Realizacja i nadzór nad realizacją programów dotyczących górnictwa węgla kamiennego, węgla brunatnego oraz górnictwa niewęglowego

A

Kat. A dotyczy opracowań własnych, programów wieloletnich, notatki, uzgodnienia, stanowiska.

4011

Własne akty normatywne powszechnie obowiązujące dotyczące sektora górnictwa węgla kamiennego, węgla brunatnego oraz surowców nieenergetycznych - rozporządzeń, obwieszczeń wydanych przez Ministra Aktywów Państwowych

A

Kat. A dotyczy podpisanych aktów normatywnych. W teczce powinna znaleźć się również dokumentacja pomocnicza dotycząca prac nad własnymi aktami normatywnymi m. in. projekty, notatki, uzgodnienia, dezyderaty, opinie.

4012

Interpretacje i wyjaśnienia dotyczące aktów normatywnych powszechnie obowiązujących dotyczących górnictwa węgla kamiennego, węgla brunatnego oraz górnictwa niewęglowego (ustaw i rozporządzeń), których projekty zostały przygotowane w Ministerstwie Aktywów Państwowych

A

Kat. A dotyczy korespondencji merytorycznej i własnych opracowań przygotowanych dla Sejmu, Senatu, Kancelarii Prezydenta, TK, RPO.

41

Funkcjonowanie, monitoring i sytuacja ekonomiczna sektora górnictwa węgla kamiennego oraz surowców nieenergetycznych

410

Analizy i oceny funkcjonowania i sytuacji ekonomicznej górnictwa węgla kamiennego, węgla brunatnego oraz surowców nieenergetycznych

4100

Opracowania dotyczące analiz, oceny funkcjonowania i sytuacji ekonomicznej górnictwa węgla kamiennego, węgla brunatnego oraz surowców nieenergetycznych

A

Kat. A dotyczy opracowań własnych lub na zlecenie Ministerstwa Aktywów Państwowych.

4101

Analizy i oceny zewnętrzne dotyczące funkcjonowania i sytuacji ekonomicznej górnictwa węgla kamiennego, węgla brunatnego oraz surowców nieenergetycznych

BE5

411

Oceny i raporty o stanie bezpieczeństwa górnictwa węgla kamiennego, węgla brunatnego oraz surowców nieenergetycznych

BE5

412

Sprawozdania z wykonania zadań w sektorze górnictwa węgla kamiennego, węgla brunatnego oraz surowców nieenergetycznych

BE5

413

Sprawy dotyczące cen węgla kamiennego, węgla brunatnego oraz surowców energetycznych

B10

414

Wykorzystanie surowców związanych z górnictwem węgla kamiennego, węgla brunatnego oraz surowców nieenergetycznych

4140

Zagospodarowanie metanu z kopalń

BE10

Założenia, opinie, analizy, notatki, uzgodnienia, ekspertyzy, stanowiska, korespondencja.

4141

Nowoczesne wykorzystanie węgla

BE10

Założenia, opinie, analizy, notatki, uzgodnienia, ekspertyzy, stanowiska, korespondencja.

4142

Wykorzystanie innych surowców związanych z górnictwem węgla kamiennego, węgla brunatnego oraz surowców nieenergetycznych

BE10

Założenia, opinie, analizy, notatki, uzgodnienia, ekspertyzy, stanowiska, korespondencja.

415

Uzgodnienia udzielania koncesji w zakresie górnictwa węgla kamiennego, węgla brunatnego, węglowodorów oraz surowców nieenergetycznych, decyzje dotyczące koncesji

B10

Kat. B10 dot. wniosków, postanowień decyzji. Okres przechowywania liczy się od dnia wygaśnięcia koncesji.

416

Opiniowanie wniosków o dofinansowanie ze środków zewnętrznych przedsięwzięć z zakresu górnictwa

B10

Wnioski, opinie.

417

Pomoc państwa w funkcjonowaniu podmiotów sektora górnictwa energetycznego, węgla brunatnego oraz surowców nieenergetycznych (dotacje budżetowe, przywileje, gwarancje)

4170

Programy pomocowe dla podmiotów sektora górnictwa energetycznego, węgla brunatnego oraz surowców nieenergetycznych

A

Kat. A dotyczy programów wieloletnich, planów rocznych, wniosków rocznych, umów, sprawozdań i rozliczeń.

4171

Kryteria przyznawania dotacji państwa na pomoc dla podmiotów sektora górnictwa energetycznego, węgla brunatnego oraz surowców nieenergetycznych

BE10

Instrukcje, metodyka, procedury przyznawania dotacji dotyczy wniosków miesięcznych, decyzji finansowych, sprawozdań i rozliczeń miesięcznych.

418

Wyjaśnienia, opinie, interpretacje dotyczące sektora górnictwa węgla kamiennego, węgla brunatnego oraz surowców nieenergetycznych

4180

Notyfikowanie Komisji Europejskiej polskich aktów prawych dla sektora górnictwa węgla kamiennego, brunatnego i surowców nieenergetycznych

A

4181

Notyfikacje przepisów innych państw członkowskich UE dla sektora górnictwa węgla kamiennego, brunatnego

B5

5

NADZÓR WŁAŚCICIELSKI, UPRAWNIENIA WŁAŚCICIELSKIE, MAJĄTKOWE i ROSZCZENIA

50

Nadzór właścicielski nad podmiotami będącymi pod kuratelą Ministra Aktywów Państwowych

500

Polityka właścicielska

A

Programy, harmonogramy, strategie, założenia, procedury.

501

Wykonywanie praw korporacyjnych

Wnioski organów spółek i akcjonariuszy, korespondencja z organami, notatki, projekty aktów notarialnych, kopie pełnomocnictw, oświadczenia.

5010

Zwyczajne walne zgromadzenia/zwyczajne zgromadzenia wspólników

A

Notatka z wnioskiem o podjęcie decyzji, instrukcja wykonywania prawa głosu na walnym zgromadzeniu lub zgromadzeniu wspólników; pełnomocnictwa jednorazowe, wniosek w sprawie ustalenia składu lub zmian w składzie rady nadzorczej; wniosek do Rady do spraw spółek z udziałem Skarbu Państwa i państwowych osób prawnych; uchwały Zarządu i Rady Nadzorczej.

5011

Nadzwyczajne walne zgromadzenia/zgromadzenia wspólników

A

W tym: pełnomocnictwa jednorazowe na nadzwyczajne walne zgromadzenia lub nadzwyczajne zgromadzenia wspólników, instrukcje wykonywania prawa głosu na nadzwyczajnym walnym zgromadzeniu lub nadzwyczajnym zgromadzeniu wspólników, pełnomocnictwa jednorazowe na nadzwyczajne walne zgromadzenie lub nadzwyczajne zgromadzenia wspólników, wniosek w sprawie ustalenia składu lub zmian w składzie rady nadzorczej, zgody Dyrektora Generalnego Ministerstwa Aktywów Państwowych, wniosek do Rady do spraw spółek z udziałem Skarbu Państwa i państwowych osób prawnych, uchwały Zarządu i Rady Nadzorczej.

5012

Pełnomocnictwa stałe dla podmiotów do wykonywania praw z akcji/udziałów

A

Inne niż jednorazowe pełnomocnictwa na Walne Zgromadzenia.

5013

Organy Spółek (Zarządy, Rady Nadzorcze, Pełnomocnicy Wspólnika)

A

W tej klasie rejestruje się Wnioski personalne, zgody Dyrektora Generalnego Ministerstwa Aktywów Państwowych oraz uchwały, opinie, decyzje i sprawozdania Zarządów, Rad Nadzorczych, Pełnomocników Wspólnika, nie dotyczące walnych zgromadzeń/zgromadzeń wspólników.

5014

Oświadczenia Ministra Aktywów Państwowych

A

Osobiste uprawnienia Ministra Aktywów Państwowych w zakresie powoływania Członków Rad Nadzorczych i Zarządów. W tej klasie rejestruje się: wniosek w sprawie ustalenia składu lub zmian w składzie rady nadzorczej, zgody Dyrektora Generalnego Ministerstwa Aktywów Państwowych, wniosek do Rady do spraw spółek z udziałem Skarbu Państwa i państwowych osób prawnych, oświadczenie Ministra Aktywów Państwowych w sprawie powołania bądź odwołania członków organów spółek.

5015

Utworzenie lub przystąpienie do Spółki

A

5016

Nabycie lub objęcie udziałów/akcji

A

Nie dotyczy podwyższenia kapitału.

5017

Bieżący nadzór nad działalnością spółek (Zarządów i Rad Nadzorczych poza walnymi i zwyczajnymi zgromadzeniami)

A

Sprawy bieżące związane z wykonywaniem nadzoru właścicielskiego, wewnętrzne notatki, uzgodnienia opinie Zarządu, uchwały Rady Nadzorczej, komisji rewizyjnej, pełnomocnika wspólnika - niezwiązane z walnymi zgromadzeniami czy zgromadzeniami wspólników. W tym również notatki, uzgodnienia, stanowiska, sprawy personalne w spółkach, analizy i materiały informacyjne dotyczące stanu spółek nadzorowanych.

5018

Emisja znaczków pocztowych

A

Przygotowanie, uzgodnienia, materiał ostateczny. W tym plan tematyczny emisji, wnioski do planu.

5019

Zbiory znaczków wprowadzonych do obiegu

A

51

Egzamin dla kandydatów na członków organów nadzorczych

510

Organizacja egzaminu

B2

W tym potwierdzanie wpisu na listę uczestników egzaminu.

511

Lista osób, które złożyły egzamin z wynikiem pozytywnym

B2

Potwierdzanie faktu złożenia egzaminu z wynikiem pozytywnym i udostępnianie danych osobowych.

512

Dokumentacja egzaminu

B50

Ustalanie terminów i miejsca przeprowadzenia egzaminu, ustalanie składu komisji egzaminacyjnej, wydanie dyplomów, upoważnienia dotyczące egzaminów.

52

Przedsiębiorstwa Państwowe

520

Łączenie, podział, postępowania naprawcze przedsiębiorstw państwowych, upadłość i likwidacja

A

521

Umowy o zarządzanie przedsiębiorstwem

A

522

Organy przedsiębiorstwa

A

Do kat. A zaliczamy uchwały, wnioski Rady Pracowniczej i ogólnego zebrania pracowników; zarządzenia, decyzje Dyrektora, Zarządcy, Zarządcy Komisarycznego.

523

Nadzór bieżący nad przedsiębiorstwami państwowymi

A

53

Nadzór nad instytutami badawczymi i innymi organami administracji rządowej

530

Organizacja instytutów badawczych i sprawozdawczość z ich działania

5300

Organizacja instytutów badawczych oraz nadzorowanych organów administracji rządowej

A

Nadawanie i zatwierdzanie statutów, przekazane regulaminy i schematy organizacyjne, zakresy działania itp. Dotyczy instytutów naukowo-badawczych i Wyższego Urzędu Górniczego.

5301

Oświadczenia i pełnomocnictwa Ministra nadzorującego instytuty.

A

Powoływanie, odwoływanie (prezesów, wiceprezesów, dyrektorów, zastępców dyrektorów, członków rad naukowych), wnioskowanie lub określanie wysokości wynagrodzenia, zawieranie umowy o zakazie konkurencji, wydawanie zgody na dodatkowe zatrudnienie w ramach stosunku pracy lub prowadzenie działalności gospodarczej. Dotyczy instytutów naukowo-badawczych i Wyższego Urzędu Górniczego.

5302

Roczne i półroczne sprawozdania z działalności nadzorowanych instytutów badawczych oraz organów administracji rządowej

A

Zatwierdzanie rocznych Sprawozdań finansowych, wniosków co do podziału zysku, informacje o zarządzaniu składnikami mienia trwałego instytutu; kwartalne informacje o działalności instytutu badawczego. Dotyczy instytutów naukowo-badawczych i Wyższego Urzędu Górniczego.

5303

Miesięczne i kwartalne sprawozdania z działalności nadzorowanych instytutów badawczych oraz organów administracji rządowej

BE10

5304

Bieżący nadzór nad działalnością instytutów badawczych oraz organów administracji rządowej

BE5

Korespondencja, notatki, stanowiska, udzielanie zgody na urlop, wyjazdy służbowe. Dotyczy instytutów naukowo-badawczych i Wyższego Urzędu Górniczego.

531

Prace badawczo-rozwojowe prowadzone przez jednostki nadzorowane

A

532

Programy prac badawczo-rozwojowych

A

Programy oraz wnioski, korespondencja z wykonawcami prac, materiały robocze dot. projektów badawczych.

533

Finansowanie działalności jednostek badawczo-rozwojowych nadzorowanych przez Ministra Aktywów Państwowych

B5

Wnioski, oceny, opinie Ministerstwa Aktywów Państwowych, korespondencja, w tym również dofinansowanie.

534

Międzynarodowe i międzyrządowe umowy o współpracy naukowo-technicznej

B5

Projekty umów, opinie Ministerstwa Aktywów Państwowych, notatki, korespondencja.

535

Opracowania problemowe i analityczne dotyczące jednostek badawczo-rozwojowych nadzorowanych przez Ministra Aktywów Państwowych

A

536

Restrukturyzacja majątku i zatwierdzanie programów naprawczych jednostek badawczo-rozwojowych nadzorowanych przez Ministra Aktywów Państwowych

BE10

Opinie dla Ministra Aktywów Państwowych, notatki, dokumenty związane z wyceną i umowami zbycia majątku, korespondencja, dokumentacja dotycząca programów naprawczych.

537

Okresowe sprawozdania statystyczne

5370

Analizy, roczne i półroczne sprawozdania statystyczne, założenia, nadzór i informacje sektorowe

A

W tej klasie rejestruje się plany, opinie analizy oraz sprawozdania z realizacji inwestycji podmiotów objętych nadzorem właścicielskim Ministra Aktywów Państwowych, w tym również dokumentację dotyczącą realizacji inwestycji w zakresie morskich farm wiatrowych lub farm fotowoltaicznych.

5371

Kwartalne, miesięczne sprawozdania statystyczne oraz analizy i informacje sektorowe

BE10

Zestawienia statystyczne, analizy, ekspertyzy, opinie. W tym również dokumentacja dotycząca realizacji inwestycji w zakresie morskich farm wiatrowych lub farm fotowoltaicznych.

538

Niejawne sprawozdania statystyczne i ochrona informacji dotyczących działalności spółek

A

539

Restrukturyzacja branż, sektorów, przekształcenia, pomoc publiczna i likwidacja

5390

Koncepcje restrukturyzacji branż i sektorów

A

W tym opracowania, raporty, analizy, wnioski, notatki, strategie itp. dotyczące wszystkich spółek oraz farm wiatrowych i solarnych nadzorowanych przez MAP.

5391

Programy restrukturyzacyjne

A

5392

Łączenie, podział, przekształcanie i likwidacja spółek

A

W tym również sprawy dotyczące koordynacji działań podmiotów objętych nadzorem właścicielskim Ministra Aktywów Państwowych w procesie realizacji inwestycji w zakresie morskich farm wiatrowych.

5393

Umowy zawierane w procesie restrukturyzacji i konwersja wierzytelności na akcje lub udziały

A

5394

Pomoc publiczna

A

W tym pomoc horyzontalna, sektorowa, regionalna.

5395

Monitorowania pomocy publicznej

B5

54

Nadzór nad fundacjami

540

Organy fundacji i nadzór fundatorski

A

Powołania, odwołania, kwestionariusze osobowe, pisma opiniujące kandydatów, w tym korespondencja.

541

Sprawozdania roczne z działalności fundacji

A

542

Bieżący nadzór nad działalnością fundacji

BE10

Korespondencja, notatki, informacje, stanowiska, opinie.

55

Zbywanie akcji/udziałów Skarbu Państwa

550

Analizy i wycena

A

551

Wnioski do Rady Ministrów o zbycie akcji

A

Wnioski podmiotu uprawnionego do wykonywania praw z akcji do Rady Ministrów o zgodę na zbycie akcji, materiały dotyczące oceny zasadności zbycia akcji/udziałów.

552

Zezwolenia Rady Ministrów na zbycie akcji

A

553

Wybór doradcy i procedura sprawdzająca

A

554

Memorandum informacyjne, prospekt emisyjny

A

555

Publiczne zaproszenie i wybór inwestora

BE10

556

Wezwanie i przyjęcie wezwania

BE10

Ogłoszenie i materiały poświadczające przyjęcie.

557

Sprzedaż, umowy sprzedaży akcji i udziałów

A

56

Nieodpłatne udostępnienie akcji/udziałów

560

Umowy na czynności techniczne oraz umowy nieodpłatnego zbycia akcji/udziałów na rzecz osób uprawnionych

BE10

Klasa dotyczy umów zawieranych z uprawnionymi pracownikami, w tym również rolnikami i rybakami. Do tej klasy oprócz umów zalicza się również dokumentację (w tym korespondencję z osobami fizycznymi i spółkami) dotyczącą tylko tego procesu.

561

Umowy nieodpłatnego zbycia akcji/udziałów na rzecz innych podmiotów prawnych.

BE10

Klasa dotyczy umów nieodpłatnego zbycia akcji/udziałów na rzecz innych podmiotów działających zarówno w formie podmiotów prawa handlowego jak i samorządów. Do tej klasy oprócz umów zalicza się również dokumentację (w tym korespondencję z podmiotami prawa handlowego i samorządami) dotyczącą tylko tego procesu.

57

Uprawnienia majątkowe i roszczenia

570

Uprawnienia z praw majątkowych

5700

Uprawnienia do mienia pozostałego z likwidacji państwowych jednostek organizacyjnych i spółek z udziałem Skarbu Państwa

A

5701

Uprawnienia przypadające Skarbowi Państwa z innych tytułów

A

W tym umowy leasingowe, spadki, darowizny itp.

571

Ochrona majątku Skarbu Państwa

5710

Obowiązkowa ochrona obszarów, obiektów urządzeń, ochrona przeciwpożarowa aktywów państwowych

A

5711

Uprawnienia Ministra wobec terenów zamkniętych

A

Decyzje, opinie, notatki, dezyderaty.

5712

Rozporządzanie mieniem przez państwowe osoby prawne i przekazywanie go jednostkom samorządu terytorialnego

A

5713

Gospodarka nieruchomościami na potrzeby administracji rządowej i oddanymi w trwały zarząd.

BE10

W tym również umowy.

572

Roszczenia

5720

Decyzje i postanowienia dotyczące roszczeń

A

5721

Rejestry osób uprawnionych i wypłaty rekompensat

A

6

FUNDUSZE UNII EUROPEJSKIEJ I RELACJE Z ORGANIZACJAMI MIĘDZYNARODOWYMI

60

Program Operacyjny Pomoc Techniczna

600

Obsługa projektu PO PT

A

601

Budżet projektu PO PT

B5

602

Programowanie programów operacyjnych, koordynacja i wdrożenie

BE10

Opiniowanie dokumentacji programowej, kryteriów, wytycznych; analizy, uwagi, ekspertyzy, konsultacje, korespondencja merytoryczna, notatki sprawozdania, umowy i ustalenia.

603

Informacja i promocja w zakresie programów pomocowych UE oraz innych źródeł dofinansowania

A

Analizy, opracowania, korespondencja informująca o dostępności programów pomocowych itp.

604

Wsparcie Spółek Skarbu Państwa z programów UE oraz innych źródeł dofinansowania

BE10

Analizy, raporty, oceny, sprawozdania, opinie własne, animacja partnerstw, korespondencja.

61

Relacje w obszarze gospodarki, handlu i ekonomii z organizacjami międzynarodowymi i Unią Europejską

W tej klasie jest rejestrowana dokumentacja dotycząca współpracy wielostronnej z organizacjami o zasięgu globalnym, jak też z Unią Europejską oraz m. in z ONZ, OECD, V4, G20, WTO, Inicjatywa Trójmorza, Grupą Wyszehradzką (V4), Rada Państw Morza Bałtyckiego, euroregionami, Światowym Związkiem Pocztowym (UPU) Europejską Konferencją Administracji Poczty i Telekomunikacji (CERP -Comité Européen de Réglementation Postale).

610

Założenia polityki wielostronnych stosunków międzynarodowych gospodarczych, handlowych i ekonomicznych

A

Założenia, opinie, analizy własne oraz roczne i wieloletnie plany.

611

Współpraca z instytucjami międzynarodowymi o charakterze globalnym i regionalnym w zakresie realizacji umów gospodarczych i ekonomicznych

A

W tej klasie jest rejestrowane są umowy i dokumentacja dotycząca umów zawartych z organizacjami międzynarodowymi o zasięgu globalnym i regionalnym oraz bieżąca dokumentacja jak np. biuletyny, memoranda, listy intencyjne, wyjaśnienia, a także bieżąca korespondencja. Klasa dotyczy m. in organizacji takich jak: ONZ, OECD, V4, G20, WTO, Światowego Związku Pocztowego (UPU), Europejskiej Konferencji Administracji Poczty i Telekomunikacji (CERP - Comité Européen de Réglementation Postale). W tej klasie rejestrujemy również materiały dotyczące współpracy w ramach Unii Europejskiej, która bezpośrednio nie dotyczy funduszy unijnych. Pozostałą odnoszącą się do funduszy należy rejestrować w klasie 613.

612

Transpozycja, implementacja, derogacja aktów prawnych i monitoring prawodawstwa

A

Do tej klasy zaliczamy wszelkie materiały (w tym również korespondencję) dotyczące przeniesienia prawa wspólnotowego, wprowadzenia w życie przepisów, zastępowaniu przepisów krajowych regulacjami unijnymi. W tym także analizy, oceny i opinie własne (poza opiniowaniem umów międzynarodowych, które rejestruje się w klasie 026). W tej klasie rejestruje się sprawy związane z postępowaniem przed Trybunałem Sprawiedliwości Unii Europejskiej lub Trybunałem EFTA oraz współdziałanie w przygotowywaniu stanowiska Polski w sprawach toczących się przed TSUE lub Trybunałem EFTA.

613

Realizacja projektów finansowanych ze środków zagranicznych

A

Wnioski o udział w programach finansowanych ze środków zewnętrznych, wyjaśnienia, rekomendacje, interpretacje, opinie, akty prawne dotyczące zagadnień z zakresu programowania, dotyczy również funduszy pozaunijnych. W tej klasie rejestruje się również dokumentację dotyczącą współpracy z Parlamentem Unii Europejskiej, Komisjami, Komitetami i Grupami Roboczymi Unii Europejskiej w zakresie funduszy. Pozostałe materiały wykraczające poza ten obszar należy rejestrować w klasie 611.

614

Współpraca z polskimi placówkami dyplomatycznymi w zakresie porozumień międzynarodowych

BE5

Sprawozdania, analizy, opinie, korespondencja z instytucjami wielostronnymi, w tym z polskimi placówkami zagranicznymi w zakresie realizacji i nadzoru porozumień międzynarodowych.

7

BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE

70

Przygotowania obronne

700

Planowanie obronne

BE10

Plany, programy, przeglądy obronne, decyzje, umowy dotyczące mobilizacji gospodarki.

701

System Kierowania Bezpieczeństwem Narodowym

BE10

Koncepcje, harmonogramy, plany, przygotowania elementów Systemu Kierowania Bezpieczeństwem Narodowym, szkoleń obronnych, Stałego Dyżuru, Host Nation Support (wsparcie dla sił sojuszniczych).

702

Militaryzacja

BE10

Wnioski, wykazy, wyciągi, aneksy, protokoły ustaleń Rady Ministrów, wyciągi ze zbiorczego i resortowego zestawienia zadań, resortowe zestawienie zadań w zakresie militaryzacji. Plany, harmonogramy, wykazy, meldunki.

703

Szczególna ochrona obiektów

BE10

Dokumenty szczególnej ochrony obiektów oraz plany, wnioski, koncepcje, harmonogramy, wykazy. Protokoły ustaleń Rady Ministrów. Plany i koncepcje formowania wzorcowych baz formowania specjalnie tworzonych jednostek zmilitaryzowanych.

704

Tereny zamknięte, zastrzeżone ze względu na bezpieczeństwo i obronność państwa

BE10

Decyzje, wnioski, wykazy plany.

705

Szkolenia obronne

BE10

Dokumentacja szkoleniowa, wytyczne, programy, plany szkolenia i sprawozdania.

706

Kontrole wykonywania zadań obronnych

BE10

Dokumentacja kontroli, plany, programy, harmonogramy, wykazy, meldunki, decyzje, umowy, protokoły.

71

Zarządzanie kryzysowe i ciągłość działania

710

Plany, programy, koncepcje zarządzania kryzysowego

A

Dotyczy planów, programów w obszarze zarządzania kryzysowego.

711

Nadzór nad środkami dystrybucji i przesyłu

A

Dotyczy sprawozdań, koncepcji, analiz, informacji i meldunków w obszarze infrastruktury krytycznej.

712

Zespół Zarządzania Kryzysowego

A

Regulamin, organizacja i zasady działania, plany reagowania kryzysowego, koordynacja działań, analizy zagrożeń, meldunki i raporty sytuacyjne.

713

Szkolenia, sprawozdania, analizy, informacje i meldunki związane z zarządzaniem kryzysowym

A

Dotyczy dokumentacji szkoleniowej, analiz, informacji i meldunków w obszarze zarządzania kryzysowego.

714

Obowiązkowa ochrona obiektów

B10

Wnioski, decyzje, wykazy, postanowienia.

715

Ciągłość działania w szczególnych warunkach

A

Dotyczy planów, programów w obszarze ciągłości działania.

72

Infrastruktura krytyczna

720

Decyzje Ministra Aktywów Państwowych dotyczące infrastruktury krytycznej

A

Decyzje wydawane w trybie art. 2 ust. 1 i 2 ustawy o szczególnych uprawnieniach ministra właściwego do spraw aktywów państwowych.

721

Powoływanie i odwoływanie pełnomocników do spraw infrastruktury krytycznej

A

722

Plany ochrony infrastruktury krytycznej spółek

A

723

Raporty i sprawozdania pełnomocników do spraw ochrony infrastruktury krytycznej

A

724

Narodowy Program Ochrony Infrastruktury Krytycznej

A

73

Obrona cywilna

BE10

Plany, programy, Regulaminy, plany obrony i ochrony, plany pomieszczeń. W tym także organizacja łączności.

74

Kontrola niektórych inwestycji

740

Komitet konsultacyjny

BE10

Materiały z działalności komitetu, w tym instrukcje i stanowiska.

741

Kontrola zawiadomień o zamiarze dokonania transakcji

A

Wnioski, zawiadomienia, postanowienia, decyzje.

742

Współpraca międzynarodowa w zakresie monitorowania inwestycji bezpośrednich

BE10

Informacje na temat monitorowania inwestycji podmiotów spoza Unii Europejskiej, w tym instrukcje, stanowiska.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00