Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2019-11-26 do 2019-12-19
Wersja archiwalna od 2019-11-26 do 2019-12-19
archiwalny
ZARZĄDZENIE
MINISTRA FUNDUSZY I POLITYKI REGIONALNEJ1)
z dnia 26 listopada 2019 r.
w sprawie ustalenia tymczasowego podziału pracy w kierownictwie Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej
Na podstawie art. 37 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2019 r. poz. 1171) zarządza się, co następuje:
§ 1. 1. Minister Funduszy i Polityki Regionalnej, zwany dalej "Ministrem", kieruje działalnością Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej, zwanego dalej "Ministerstwem", i ustala podstawowe kierunki jego polityki.
2. Minister nadzoruje merytorycznie:
1) Gabinet Polityczny Ministra;
2) Departament Budżetu Rozwoju dotychczasowego Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju, zwanego dalej "MIiR";
3) Departament Europejskiego Funduszu Społecznego dotychczasowego MIiR;
4) Departament Prawny dotychczasowego MIiR;
5) Departament Programów Wsparcia Innowacji i Rozwoju dotychczasowego MIiR;
6) Departament Regionalnych Programów Operacyjnych dotychczasowego MIiR;
7) Departament Spraw Europejskich i Współpracy Międzynarodowej dotychczasowego MIiR;
8) Departament Strategii Rozwoju dotychczasowego MIiR;
9) Biuro Komunikacji dotychczasowego MIiR;
10) Biuro Ministra dotychczasowego MIiR.
3. Minister sprawuje nadzór nad działalnością Wydziału Polityki Regionalnej i Spójności przy Stałym Przedstawicielstwie Rzeczypospolitej Polskiej przy Unii Europejskiej w Brukseli.
§ 2. 1. Minister podpisuje pisma kierowane do: Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, Marszałków i Wicemarszałków Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, Pierwszego Prezesa Sądu Najwyższego, Prezesa i Wiceprezesów Rady Ministrów, Prezesa Trybunału Konstytucyjnego, Przewodniczącego Trybunału Stanu, Prezesa Najwyższej Izby Kontroli, Rzecznika Praw Obywatelskich, Prezesa Naczelnego Sądu Administracyjnego, ministrów i kierowników urzędów centralnych, posłów i senatorów, a w sprawach wnoszenia dokumentów rządowych do rozpatrzenia przez Radę Ministrów - do Sekretarza Rady Ministrów.
2. Do wyłącznej kompetencji Ministra należy:
1) kierowanie założeń do projektów ustaw, ustaw, rozporządzeń i uchwał Rady Ministrów oraz strategii, programów i polityk pod obrady Rady Ministrów;
2) występowanie do Prezesa Rady Ministrów o powołanie lub odwołanie z określonych stanowisk lub funkcji;
3) powoływanie i wyznaczanie, a także odwoływanie i cofanie wyznaczenia na określone stanowiska lub funkcje, w ramach właściwości wynikającej z obowiązujących przepisów.
3. Sekretarze Stanu realizują zadania w zakresie powierzonych kompetencji określone dla działu administracji rządowej - rozwój regionalny.
4. Sekretarze Stanu, każdy w zakresie określonym zarządzeniem, są upoważnieni, z zastrzeżeniem ust. 12 i 13, do załatwiania spraw w imieniu Ministra, w tym do przyjmowania interesantów w sprawach skarg i wniosków.
5. Sekretarz Stanu Grzegorz Puda podpisuje, w zastępstwie Ministra, akty wykonawcze do ustaw, zarządzenia Ministra, wytyczne, komunikaty oraz obwieszczenia.
6. Sekretarz Stanu Grzegorz Puda, jako Pełnomocnik Rządu do spraw przygotowania Światowego Forum Miejskiego w Katowicach w roku 2022:
1) może, w porozumieniu z Ministrem, przedstawiać Radzie Ministrów analizy, oceny i wnioski związane z przygotowaniem i realizacją Światowego Forum Miejskiego w Katowicach w roku 2022;
2) podpisuje pisma w sprawach zastrzeżeń do treści protokołów z posiedzeń Rady Ministrów wraz z wnioskami o ich sprostowanie.
7. Sekretarz Stanu Grzegorz Puda podpisuje pisma kierowane do Sekretarza Komitetu do Spraw Europejskich oraz do Sekretarza Komitetu Rady Ministrów do spraw Cyfryzacji w sprawach dokumentów rządowych wnoszonych na posiedzenia Komitetów oraz rozpatrywanych przez Komitety, a także w sprawach zastrzeżeń do treści protokołów z posiedzeń Komitetów wraz z wnioskami o ich sprostowanie.
8. Sekretarz Stanu Waldemar Buda, jako Pełnomocnik Rządu do spraw partnerstwa publiczno-prywatnego:
1) może, w porozumieniu z Ministrem, za zgodą Prezesa Rady Ministrów, wnosić do rozpatrzenia przez Radę Ministrów projekty dokumentów rządowych wynikających z zakresu swojego działania;
2) może przedstawiać Radzie Ministrów analizy, oceny i wnioski oraz projekty dokumentów związanych z realizacją powierzonych mu zadań;
3) podpisuje pisma w sprawach zastrzeżeń do treści protokołów z posiedzeń Rady Ministrów wraz z wnioskami o ich sprostowanie.
9. Sekretarz Stanu Waldemar Buda podpisuje pisma kierowane do Sekretarza Stałego Komitetu Rady Ministrów w sprawach dokumentów rządowych wnoszonych na posiedzenia Komitetu oraz rozpatrywanych przez Komitet, a także w sprawach zastrzeżeń do treści protokołów z posiedzeń Komitetu wraz z wnioskami o ich sprostowanie.
10. Sekretarze Stanu i Dyrektor Generalny podpisują, z upoważnienia Ministra, pisma w zakresie nadzorowanej problematyki, a w szczególności:
1) do Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, przesyłające opracowane w Ministerstwie stanowiska Rządu do poselskich projektów ustaw, po ich rozpatrzeniu przez Radę Ministrów;
2) do Sekretarza Komitetu Ekonomicznego Rady Ministrów w sprawach dokumentów rządowych wnoszonych na posiedzenia Komitetu oraz rozpatrywanych przez Komitet, a także w sprawach zastrzeżeń do treści protokołów z posiedzeń Komitetu wraz z wnioskami o ich sprostowanie;
3) przesyłające opracowane w Ministerstwie projekty dokumentów rządowych, kierowane do uzgodnień, konsultacji publicznych i opiniowania;
4) zawierające uwagi do projektów zgłaszanych w toku uzgodnień międzyresortowych;
5) będące odpowiedziami na interpelacje, interwencje, zapytania i wystąpienia poselskie, oświadczenia i wystąpienia senatorskie oraz na wystąpienia posłów Parlamentu Europejskiego skierowane do Ministra;
6) do posłów i senatorów, w sprawach zgłaszanych skarg i interwencji.
11. Pisma, o których mowa w ust. 1 i 10, powinny być przygotowane z wykorzystaniem wzoru formularza Ministra i zaakceptowane przez kierującego właściwą merytorycznie komórką organizacyjną dotychczasowego MIiR, a przedkładane do podpisu Ministra - zaakceptowane również przez nadzorującego członka kierownictwa Ministerstwa.
12. Wydawanie decyzji administracyjnych, postanowień i zaświadczeń, udzielanie odpowiedzi na skargi przewidziane w ustawie z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2018 r. poz. 1302, z późn. zm.2)), wnoszenie środków odwoławczych oraz innych pism procesowych w postępowaniach przed sądami administracyjnymi, powszechnymi oraz Sądem Najwyższym, a także pism przedsądowych w sprawach cywilnych i pism w postępowaniu egzekucyjnym wymaga odrębnego upoważnienia albo pełnomocnictwa.
13. Złożenie przez Sekretarzy Stanu lub Dyrektora Generalnego oświadczenia woli w imieniu Ministra wymaga uprzedniego uzyskania upoważnienia albo pełnomocnictwa w formie prawem przewidzianej.
§ 3. 1. Sekretarze Stanu i Dyrektor Generalny realizują politykę ustaloną przez Radę Ministrów i Ministra, podejmują w imieniu Ministra decyzje zgodne ze wskazanym przez Ministra kierunkiem rozstrzygnięcia, bądź będące realizacją ustalonej polityki.
2. Sekretarze Stanu i Dyrektor Generalny współdziałają w realizacji ustawowych zadań Ministra przez:
1) uzgadnianie podejmowanych inicjatyw;
2) wzajemne informowanie się o kluczowych zagadnieniach wchodzących w zakres ich obowiązków oraz kierunkowych rozstrzygnięciach.
3. Sekretarze Stanu i Dyrektor Generalny przedkładają kierownictwu Ministerstwa dokumenty w sprawach wymagających rozstrzygnięć oraz informacje i propozycje w innych ważnych sprawach.
4. Sekretarze Stanu odpowiadają za monitorowanie realizacji zadań określonych w art. 35 ust. 3 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2019 r. poz. 1295 i 2020) oraz w art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020 (Dz. U. z 2018 r. poz. 1431 i 1544 oraz z 2019 r. poz. 730 i 1572), dotyczących wydawania wytycznych.
5. Sekretarze Stanu w zakresie swojej właściwości dokonują kontroli zgodności z polityką Rady Ministrów aktów prawa miejscowego.
6. Sekretarze Stanu w zakresie swojej właściwości realizują zadania:
1) wynikające z nadzoru Ministra nad jednostkami organizacyjnymi podległymi Ministrowi lub przez niego nadzorowanymi;
2) związane z wykonywaniem kompetencji kierownika zamawiającego w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843).
7. Sekretarze Stanu i Dyrektor Generalny wykonują powierzone im zadania przy pomocy kierujących komórkami organizacyjnymi dotychczasowego MIiR.
§ 4. 1. Sekretarz Stanu Grzegorz Puda, z upoważnienia Ministra, podejmuje decyzje i zajmuje stanowisko w sprawach:
1) realizacji zadań wynikających z ustawy z dnia 19 grudnia 2008 r. o partnerstwie publiczno-prywatnym (Dz. U. z 2019 r. poz. 1445, 1572 i 2020), koordynacji i realizacji wdrażania działań wynikających z Polityki Rządu w zakresie rozwoju partnerstwa publiczno-prywatnego oraz prowadzenia Platformy PPP;
2) realizacji zadań związanych z monitorowaniem i koordynacją wsparcia programów i inwestycji infrastrukturalnych w Polsce;
3) koordynacji Planu Inwestycyjnego dla Europy, zwanego "Planem Junckera", w Polsce w zakresie Europejskiego Funduszu na rzecz Inwestycji Strategicznych, współpracy z Europejskim Centrum Doradztwa Inwestycyjnego oraz Europejskim Portalem Projektów Inwestycyjnych;
4) nadzoru nad realizacją zadań na rzecz Umowy Partnerstwa, zwanej dalej "UP", w zakresie projektów inwestycyjnych, w tym generujących dochód i hybrydowych oraz zadań związanych z koordynacją współpracy z inicjatywą JASPERS;
5) nadzoru w zakresie wytycznych ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego dotyczących dofinansowania usług publicznych w transporcie zbiorowym oraz w sektorze gospodarki odpadami komunalnymi;
6) realizacji, w tym osiągnięcia wydatkowania środków zgodnie z założeniami Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013, Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 i instrumentu "Łącząc Europę" (CEF), w ramach sektora transportu oraz Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020 i Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa 2014-2020;
7) realizacji, w tym osiągnięcia wydatkowania środków zgodnie z założeniami projektów finansowanych z Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego, Norweskiego Mechanizmu Finansowego oraz Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy.
2. W sprawach, o których mowa w ust. 1, Sekretarz Stanu Grzegorz Puda reprezentuje Ministra wobec podmiotów zewnętrznych, w szczególności Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, Komisji Europejskiej, województw oraz partnerów społecznych i gospodarczych.
3. Sekretarz Stanu Grzegorz Puda, jako Pełnomocnik Rządu do spraw przygotowania Światowego Forum Miejskiego w Katowicach w roku 2022, realizuje zadania określone w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 4 czerwca 2019 r. w sprawie ustanowienia Pełnomocnika Rządu do spraw przygotowania Światowego Forum Miejskiego w Katowicach w roku 2022 (Dz. U. poz. 1036).
4. Sekretarz Stanu Grzegorz Puda nadzoruje merytorycznie:
1) Departament Partnerstwa Publiczno-Prywatnego dotychczasowego MIiR, z zastrzeżeniem § 6 ust. 6;
2) Departament Programów Infrastrukturalnych dotychczasowego MIiR;
3) Departament Programów Pomocowych dotychczasowego MIiR;
4) Departament Rozwoju Cyfrowego dotychczasowego MIiR.
5. Sekretarz Stanu Grzegorz Puda nadzoruje Departament Spraw Europejskich i Współpracy Międzynarodowej dotychczasowego MIiR w zakresie zadań związanych z obsługą Pełnomocnika Rządu do spraw przygotowania Światowego Forum Miejskiego w Katowicach w roku 2022, określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 4 czerwca 2019 r. w sprawie ustanowienia Pełnomocnika Rządu do spraw przygotowania Światowego Forum Miejskiego w Katowicach w roku 2022.
6. Sekretarz Stanu Grzegorz Puda reprezentuje Ministra w Komitecie do Spraw Europejskich oraz Komitecie Rady Ministrów do spraw Cyfryzacji.
7. Sekretarz Stanu Grzegorz Puda realizuje zadania wynikające z nadzoru Ministra nad Instytutem Rozwoju Miast i Regionów.
§ 5. 1. Sekretarz Stanu Artur Soboń, z upoważnienia Ministra, podejmuje decyzje i zajmuje stanowisko w sprawach:
1) koordynacji wdrażania programów operacyjnych w ramach Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia, zwanych dalej "NSRO", i UP;
2) nadzoru nad przygotowaniem, realizacją i monitorowaniem strategii ponadregionalnych, ze szczególnym uwzględnieniem obszaru strategicznej interwencji Polski Wschodniej;
3) realizacji, w tym osiągnięcia wydatkowania środków zgodnie z założeniami Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007-2013 oraz Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020;
4) pełnienia przez ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego funkcji Instytucji Koordynującej NSRO, oraz Instytucji do spraw koordynacji wdrożeniowej UP, w obszarze informacji i promocji;
5) realizacji, w tym osiągnięcia wydatkowania środków zgodnie z założeniami programów Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa i Partnerstwa 2007-2013, programów Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa 2014-2020, programów Europejskiej Współpracy Terytorialnej w latach 2007-2013 oraz programów Europejskiej Współpracy Terytorialnej w latach 2014-2020;
6) realizacji zdań ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego określonych w ustawie z dnia 9 listopada 2018 r. o kołach gospodyń wiejskich (Dz. U. poz. 2212 oraz z 2019 r. poz. 693) oraz w przepisach wydanych na podstawie tej ustawy;
7) realizacji zadań przez Rzecznika Funduszy Europejskich w zakresie formułowania propozycji usprawnień wdrażania programów operacyjnych, dla których minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego jest Instytucją Zarządzającą.
2. W sprawach, o których mowa w ust. 1, Sekretarz Stanu Artur Soboń reprezentuje Ministra wobec podmiotów zewnętrznych, w szczególności Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, Komisji Europejskiej, województw oraz partnerów społecznych i gospodarczych.
3. Sekretarz Stanu Artur Soboń nadzoruje merytorycznie:
1) Departament Koordynacji Wdrażania Funduszy Unii Europejskiej dotychczasowego MIiR;
2) Departament Programów Ponadregionalnych dotychczasowego MIiR;
3) Departament Promocji Funduszy Europejskich dotychczasowego MIiR;
4) Departament Współpracy Terytorialnej dotychczasowego MIiR;
5) Biuro Obsługi Pełnomocnika Rządu do spraw Małych i Średnich Przedsiębiorstw dotychczasowego MIiR;
6) Biuro Rzecznika Funduszy Europejskich dotychczasowego MIiR.
4. Sekretarz Stanu Artur Soboń realizuje zadania wynikające z nadzoru Ministra nad Centrum Projektów Europejskich.
§ 6. 1. Sekretarz Stanu Waldemar Buda, z upoważnienia Ministra, podejmuje decyzje i zajmuje stanowisko w sprawach związanych z pełnieniem funkcji Instytucji Certyfikującej dla programów operacyjnych perspektywy 2007-2013, Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego 2009-2014 i Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2009-2014 oraz dla Europejskiego Funduszu Dostosowania do Globalizacji, a także dla programu "Rozwój lokalny" w ramach Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego 2014-2021 i Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2014-2021.
2. W sprawach, o których mowa w ust. 1, Sekretarz Stanu Waldemar Buda reprezentuje Ministra wobec podmiotów zewnętrznych, w szczególności Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, Komisji Europejskiej, województw oraz partnerów społecznych i gospodarczych.
3. Sekretarz Stanu Waldemar Buda, jako Pełnomocnik Rządu do spraw partnerstwa publiczno-prywatnego, realizuje zadania określone w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 12 lipca 2019 r. w sprawie ustanowienia Pełnomocnika Rządu do spraw partnerstwa publiczno-prywatnego (Dz. U. poz. 1307).
4. Sekretarz Stanu Waldemar Buda reprezentuje Ministra w Stałym Komitecie Rady Ministrów oraz Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego.
5. Sekretarz Stanu Waldemar Buda nadzoruje merytorycznie Departament Certyfikacji i Desygnacji dotychczasowego MIiR.
6. Sekretarz Stanu Waldemar Buda nadzoruje Departament Partnerstwa Publiczno-Prywatnego dotychczasowego MIiR w zakresie zadań związanych z obsługą Pełnomocnika Rządu do spraw partnerstwa publiczno-prywatnego, określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 12 lipca 2019 r. w sprawie ustanowienia Pełnomocnika Rządu do spraw partnerstwa publiczno-prywatnego.
§ 7. 1. Dyrektor Generalny, na podstawie i w zakresie określonym ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. z 2018 r. poz. 1559 oraz z 2019 r. poz. 730 i 2020), zapewnia funkcjonowanie, warunki działania, organizację pracy oraz realizuje politykę personalną Ministerstwa.
2. Ponadto Dyrektor Generalny odpowiada za nadzorowanie:
1) spraw związanych z budową, rozwojem, utrzymaniem oraz zapewnieniem bezpieczeństwa systemów teleinformatycznych w Ministerstwie;
2) spraw dotyczących kontroli w dziale administracji rządowej kierowanym przez Ministra;
3) realizacji zadań dysponenta trzeciego stopnia części budżetowej 34 - Rozwój regionalny;
4) spraw dotyczących zarządzania kryzysowego, spraw obronnych i ochrony informacji niejawnych.
3. Dyrektor Generalny nadzoruje merytorycznie:
1) Departament Informatyki dotychczasowego MIiR;
2) Departament Kontroli dotychczasowego MIiR;
3) Biuro Administracyjne dotychczasowego MIiR;
4) Biuro Dyrektora Generalnego dotychczasowego MIiR;
5) Biuro Polityki Bezpieczeństwa dotychczasowego MIiR;
6) Biuro Zarządzania Zasobami Ludzkimi dotychczasowego MIiR.
§ 8. 1. Do zakresu działania Gabinetu Politycznego Ministra należy:
1) realizacja zadań dotyczących współdziałania z organami władzy ustawodawczej, administracji rządowej i samorządu terytorialnego, partii politycznych, związków zawodowych i organizacji społecznych, powierzonych przez Ministra;
2) dokonywanie, na polecenie Ministra, oceny merytorycznej i formalnej materiałów przedkładanych Ministrowi.
2. Szczegółowe zadania Gabinetu Politycznego Ministra ustala Minister.
§ 9. 1. Ministra w czasie nieobecności zastępuje, w tym podpisuje pisma, o których mowa w § 2 ust. 1, Sekretarz Stanu Grzegorz Puda.
2. W przypadku jednoczesnej nieobecności Ministra oraz Sekretarza Stanu Grzegorza Pudy, Ministra zastępuje, w tym podpisuje pisma, o których mowa w § 2 ust. 1, Sekretarz Stanu Waldemar Buda.
3. W przypadku jednoczesnej nieobecności Ministra, Sekretarza Stanu Grzegorza Pudy oraz Sekretarza Stanu Waldemara Budy, Ministra zastępuje, w tym podpisuje pisma, o których mowa w § 2 ust. 1, Sekretarz Stanu Artur Soboń.
4. Sekretarza Stanu Grzegorza Pudę zastępuje Sekretarz Stanu Waldemar Buda.
5. Sekretarz Stanu Waldemar Buda oraz Sekretarz Stanu Artur Soboń zastępują się wzajemnie.
6. O nieobecności Ministra, Sekretarzy Stanu i Dyrektora Generalnego oraz osobach zastępujących, Biuro Ministra zawiadamia niezwłocznie członków kierownictwa Ministerstwa.
§ 10. Minister może zlecić Sekretarzom Stanu i Dyrektorowi Generalnemu inne zadania niż określone dla nich w niniejszym zarządzeniu.
§ 11. Wszelkie spory i wątpliwości kompetencyjne związane z realizacją zadań przez Sekretarzy Stanu i Dyrektora Generalnego rozstrzyga Minister, a w przypadku komórek organizacyjnych dotychczasowego MIiR - Dyrektor Generalny, w porozumieniu z właściwymi w sprawie członkami kierownictwa Ministerstwa.
§ 12. Pełnomocnik Rządu do spraw Strategicznej Infrastruktury Energetycznej Piotr Naimski nadzoruje merytorycznie Biuro Obsługi Pełnomocnika Rządu do spraw Strategicznej Infrastruktury Energetycznej dotychczasowego MIiR.
§ 13. Traci moc zarządzenie Ministra Finansów, Inwestycji i Rozwoju z dnia 8 listopada 2019 r. w sprawie ustalenia podziału pracy w kierownictwie Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju (Dz. Urz. Min. Fin. Inw. i Roz. poz. 23).
§ 14. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
MINISTER FUNDUSZY |
|
1) Minister Funduszy i Polityki Regionalnej kieruje działem administracji rządowej - rozwój regionalny, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej (Dz. U. poz. 2263).
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2018 r. poz. 1467 i 1629 oraz z 2019 r. poz. 11, 934, 2070 i 2200.