Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2024-04-17
Wersja aktualna od 2024-04-17
obowiązujący
ZARZĄDZENIE NR 14
NACZELNEGO DYREKTORA ARCHIWÓW PAŃSTWOWYCH
z dnia 17 kwietnia 2024 r.
w sprawie powołania i zasad pracy komisji konkursowej do oceny ofert złożonych w konkursie na realizację zadania publicznego „Wspieranie działań archiwalnych 2024”
§ 1. W celu oceny ofert złożonych w konkursie na realizację zadania publicznego, ogłoszonym zarządzeniem nr 12 Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych z dnia 18 marca 2024 r. w sprawie ogłoszenia konkursu na realizację zadania publicznego „Wspieranie działań archiwalnych 2024” (Dz. Urz. NDAP poz. 13), zwanym dalej „WDA 2024”, powołuje się komisję konkursową, zwaną dalej „komisją”, w składzie:
1) Dariusz Makowski (Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych) - przewodniczący;
2) Anna Czajka (Archiwum Główne Akt Dawnych);
3) Bartłomiej Konopa (Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych);
4) Ewelina Kowalik (Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych);
5) Anna Laszuk (Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych);
6) Agnieszka Makówka (Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych);
7) Konrad Szuba (Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych);
8) Elżbieta Wiercioch-Seget (Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych).
§ 2. 1. Oferty złożone w konkursie „WDA 2024” zostają poddane weryfikacji formalnej zgodnie z kryteriami określonymi w zarządzeniu, o którym mowa w § 1.
2. Weryfikacji formalnej złożonych ofert, za pomocą systemu Witkac.pl, dokonują członkowie komisji wymienieni w § 1 pkt 4, 5 i 6.
3. Komisja sporządza protokół z weryfikacji formalnej ofert. Załącznikiem do protokołu jest lista oferentów, których oferty odrzucono ze względów formalnych oraz lista ofert przekazanych do oceny merytorycznej.
4. Oferty złożone w konkursie „WDA 2024”, które zostały pozytywnie zweryfikowane pod względem formalnym, zostają poddane ocenie merytorycznej zgodnie z kryteriami określonymi w zarządzeniu, o którym mowa w § 1.
5. Oceny merytorycznej ofert, za pomocą systemu Witkac.pl, dokonują członkowie komisji wymienieni w § 1 pkt 2, 3 i 7.
6. Z punktów przyznanych przez poszczególnych oceniających, o których mowa w ust. 5, wyciągana jest średnia arytmetyczna stanowiąca ocenę każdej oferty. Na tej podstawie komisja ustala listę ofert odrzuconych oraz rekomendowanych do udzielenia dotacji, wraz z propozycją wysokości dotacji.
7. Komisja sporządza projekt protokołu z oceny merytorycznej ofert. Załącznikiem do protokołu jest lista kolejności ofert, którą ustala się według przyznanej punktacji, poczynając od oferty, która uzyskała największą liczbę punktów, wraz z propozycją wysokości dotacji.
8. Treść protokołu z prac komisji jest ustalana w głosowaniu przez członków komisji w trakcie posiedzenia lub zdalnie za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Protokół podpisuje przewodniczący komisji.
9. Listę, o której mowa w ust. 7, przewodniczący komisji przedstawia Naczelnemu Dyrektorowi Archiwów Państwowych.
§ 3. 1. Posiedzenia komisji zwołuje i kieruje nimi przewodniczący komisji.
2. Członkowie komisji przed pierwszym posiedzeniem, po zapoznaniu się z wykazem złożonych ofert, składają oświadczenie o braku konfliktu interesów, którego wzór stanowi załącznik do zarządzenia.
3. Oświadczenie, o którym mowa w ust. 2, złożone w postaci papierowej lub elektronicznej jako skan podpisanego oświadczenia, zostaje przekazane przewodniczącemu komisji.
4. W przypadku, gdy z oświadczenia członka komisji wynika, że zachodzi konflikt interesów, członek ten zostaje wyłączony ze składu komisji, a na jego miejsce Naczelny Dyrektor Archiwów Państwowych powołuje nowego członka komisji.
5. Prace komisji mogą odbywać się na posiedzeniach w siedzibie Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych oraz w trybie pracy zdalnej z użyciem środków komunikacji elektronicznej.
6. Rozstrzygnięcia komisji zapadają zwykłą większością głosów członków obecnych na posiedzeniu, w obecności co najmniej 5 członków komisji. W przypadku równej liczby głosów „za” i „przeciw” decyduje głos przewodniczącego komisji.
7. Dokumentację postępowania konkursowego przechowuje Departament Archiwistyki Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych.
8. Obsługę kancelaryjną i administracyjną komisji zapewnia Departament Archiwistyki Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych.
§ 4. Komisja działa do chwili zawarcia ostatniej umowy o realizację zadania publicznego WDA 2024.
§ 5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Naczelny Dyrektor Archiwów Państwowych: P. Pietrzyk
Załącznik do zarządzenia nr 14
Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych
z dnia 17 kwietnia 2024 r. (poz. 15)
WZÓR - OŚWIADCZENIE O BRAKU KONFLIKTU INTERESÓW