Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2018-07-04 do 2020-01-15
Wersja archiwalna od 2018-07-04 do 2020-01-15
archiwalny
ZARZĄDZENIE
MINISTRA INWESTYCJI I ROZWOJU1)
z dnia 2 lipca 2018 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju
Na podstawie art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392 oraz z 2015 r. poz. 1064) zarządza się, co następuje:
§ 1. W zarządzeniu Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 8 marca 2018 r. w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju (Dz. Urz. Min. Inw. i Roz. poz. 6 i 14), w załączniku wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 4 ust. 1:
a) po pkt 4 dodaje się pkt 4a w brzmieniu:
"4a) Departament Gospodarki Nieruchomościami | DGN;", |
b) pkt 12 otrzymuje brzmienie:
"12) Departament Polityki Przestrzennej | DPR;", |
c) uchyla się pkt 24,
d) po pkt 28 dodaje się pkt 28a w brzmieniu:
"28a) Biuro Obsługi Pełnomocnika Rządu do spraw Małych i Średnich Przedsiębiorstw | BMS;"; |
2) w § 8 pkt 3 otrzymuje brzmienie:
"3) Inspektor Ochrony Danych, zwany dalej "IOD";";
3) w § 15 ust. 5 otrzymuje brzmienie:
"5. Dyrektor ustala wewnętrzny regulamin organizacyjny komórki organizacyjnej, który określa w szczególności:
1) strukturę organizacyjną komórki organizacyjnej wraz ze schematem organizacyjnym;
2) organizację zarządzania komórką organizacyjną;
3) zakresy upoważnień do załatwiania spraw i podpisywania pism, udzielonych zastępcy (zastępcom) dyrektora i innym pracownikom;
4) szczegółowy zakres zadań komórki organizacyjnej wynikający z regulaminu oraz szczegółowe zakresy zadań dla wydziałów, zespołów, samodzielnych stanowisk i sekretariatu.";
4) w § 18 pkt 8 otrzymuje brzmienie:
"8) zapewnienie przestrzegania przepisów ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. poz. 1000) oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), zwane dalej "RODO", a także ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2018 r. poz. 412, 650, 1000 i 1083) w komórce organizacyjnej;";
5) w § 23 pkt 30 otrzymuje brzmienie:
"30) realizuje zadania związane z ochroną danych osobowych, w tym sprawuje nadzór nad przestrzeganiem przepisów ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz RODO;";
6) w § 24 po pkt 5 dodaje się pkt 5a w brzmieniu:
"5a) koordynację działań związanych z tworzeniem, utrzymaniem i rozwijaniem infrastruktury informacji przestrzennej;";
7) po § 27 dodaje się § 27a w brzmieniu:
"Departament Gospodarki Nieruchomościami (DGN)
§ 27a. Departament Gospodarki Nieruchomościami odpowiada za:
1) opracowywanie rozwiązań systemowych i propozycji przepisów w zakresie gospodarki nieruchomościami, przekształcania prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości, działalności zawodowej w dziedzinie gospodarowania nieruchomościami, wyceny nieruchomości oraz rodzinnego ogrodnictwa działkowego, w tym opracowywanie polityki gospodarowania nieruchomościami Skarbu Państwa oraz planu realizacji polityki gospodarowania nieruchomościami;
2) realizację zadań ministra właściwego do spraw budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa w zakresie:
a) gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność Skarbu Państwa lub przedmiot praw przysługujących Skarbowi Państwa, w tym wykonywanie uprawnień Skarbu Państwa,
b) nadzoru nad Krajowym Zasobem Nieruchomości,
c) działalności zawodowej w dziedzinie gospodarowania nieruchomościami, w tym:
- prowadzenie postępowań administracyjnych oraz wykonywanie zastępstwa procesowego w postępowaniach sądowoadministracyjnych,
- ustalanie standardów zawodowych rzeczoznawców majątkowych i monitorowanie rynku nieruchomości,
- prowadzenie centralnego rejestru rzeczoznawców majątkowych,
- współpraca z organizacjami zawodowymi rzeczoznawców majątkowych, pośredników w obrocie nieruchomościami, zarządców nieruchomości,
- prowadzenie postępowań w sprawach wydania Europejskiej Legitymacji Zawodowej dla pośredników w obrocie nieruchomościami,
- realizowanie obowiązków oraz zadań wynikających z ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji (Dz. U. z 2017 r. poz. 986 i 1475 oraz z 2018 r. poz. 650);
3) zapewnienie obsługi:
a) Państwowej Komisji Kwalifikacyjnej,
b) Komisji Odpowiedzialności Zawodowej,
c) Rady Standardów Zawodowych Wyceny Nieruchomości.";
8) § 35 otrzymuje brzmienie:
"Departament Polityki Przestrzennej (DPR)
§ 35. Departament Polityki Przestrzennej odpowiada za:
1) opracowywanie rozwiązań systemowych i propozycji przepisów w zakresie planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz prowadzenie krajowej polityki przestrzennej, w tym realizację i monitorowanie komponentów przestrzennych strategii i programów;
2) stwierdzanie zgodności planów zagospodarowania przestrzennego województw z koncepcją przestrzennego zagospodarowania kraju;
3) udział w procesie sporządzania planów zagospodarowania przestrzennego polskich obszarów morskich;
4) prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie zażaleń na postanowienia wojewody w sprawie uzgodnienia projektu studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy albo projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub ich zmian w zakresie zgodności z ustaleniami odpowiednich zadań rządowych;
5) organizację, koordynację i monitorowanie działań związanych z tworzeniem, utrzymaniem i rozwijaniem infrastruktury informacji przestrzennej w zakresie tematu danych "zagospodarowanie przestrzenne";
6) inicjowanie i wspieranie badań, studiów, programów i projektów pilotażowych w zakresie planowania przestrzennego, w tym realizację projektów w ramach PO WER, mających na celu zwiększenie potencjału instytucjonalnego administracji publicznej w zakresie gospodarowania przestrzenią;
7) realizację zadań związanych z koordynacją współpracy transgranicznej i przygranicznej w zakresie planowania i zagospodarowania przestrzennego;
8) koordynację udziału i reprezentowanie strony polskiej, w ramach współpracy z instytucjami i organizacjami międzynarodowymi oraz innymi państwami, w zakresie wymiaru terytorialnego polityki rozwoju, planowania przestrzennego i spójności terytorialnej;
9) zapewnienie obsługi Głównej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej.";
9) w § 41:
a) w pkt 4 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 5 w brzmieniu:
"5) prowadzenie innych działań informacyjno-promocyjnych na rzecz Ministerstwa.",
b) uchyla się ust. 2;
10) uchyla się § 47;
11) w § 51 w pkt 12 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 13 w brzmieniu:
"13) prowadzenie spraw z zakresu odznaczeń państwowych i odznak honorowych.";
12) po § 51 dodaje się § 51a w brzmieniu:
"Biuro Obsługi Pełnomocnika Rządu do spraw Małych i Średnich Przedsiębiorstw (BMS)
§ 51a. Biuro Obsługi Pełnomocnika Rządu do spraw Małych i Średnich Przedsiębiorstw odpowiada za obsługę Pełnomocnika Rządu do spraw Małych i Średnich Przedsiębiorstw w zakresie realizacji zadań określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 17 października 2017 r. w sprawie ustanowienia Pełnomocnika Rządu do spraw Małych i Średnich Przedsiębiorstw (Dz. U. poz. 1929 oraz z 2018 r. poz. 322), wpływających na warunki wykonywania działalności gospodarczej przez małe i średnie przedsiębiorstwa, w tym:
1) koordynację działań w zakresie przygotowania projektu strategii i planu działań Pełnomocnika Rządu do spraw Małych i Średnich Przedsiębiorstw;
2) promocję i informację w zakresie działań i zadań Pełnomocnika Rządu do spraw Małych i Średnich Przedsiębiorstw;
3) przygotowywanie analiz, ocen i wniosków oraz projektów dokumentów związanych z realizacją zadań Pełnomocnika Rządu do spraw Małych i Średnich Przedsiębiorstw.";
13) w § 53 w pkt 4 skrót "ABI" zastępuje się skrótem "IOD";
14) w § 55 uchyla się pkt 4.
§ 2. Dyrektorzy nowo utworzonych komórek organizacyjnych oraz komórek organizacyjnych, których zakres zadań uległ zmianie, w terminie miesiąca od dnia wejścia w życie zarządzenia, opracują i przedłożą dyrektorowi generalnemu do zatwierdzenia projekty wewnętrznych regulaminów organizacyjnych kierowanych przez nich komórek organizacyjnych.
§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
Minister Inwestycji i Rozwoju: wz. A. Soboń
|
1) Minister Inwestycji i Rozwoju kieruje działami administracji rządowej - budownictwo, planowanie i zagospodarowanie przestrzenne oraz mieszkalnictwo i rozwój regionalny na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 10 stycznia 2018 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Inwestycji i Rozwoju (Dz. U. poz. 94 i 175).