Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2017-11-07
Wersja aktualna od 2017-11-07
obowiązujący
DECYZJA NR DRRK-WKL.730.27.2017.AO
PREZESA URZĘDU TRANSPORTU KOLEJOWEGO
z dnia 3 listopada 2017 r.
w sprawie zatwierdzenia projektu cennika w zakresie sposobu ustalania stawki jednostkowej opłaty manewrowej przedłożonego przez Wagon Opole sp. z o.o. z siedzibą w Opolu na okres od 10 grudnia 2017 r. do 8 grudnia 2018 r.
Na podstawie art. 104 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r., poz. 1257), zwanej dalej "k.p.a.", w związku z art. 13a ust. 1, art. 13 ust. 1 pkt 1 lit. d oraz art. 33 ust. 8, 14 i 15 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r., poz. 1727 z późn. zm.), zwanej dalej "ustawą o transporcie kolejowym", po rozpatrzeniu wniosku z 8 sierpnia 2017 r. nr TM/005/08/2017 użytkownika bocznicy kolejowej Wagon Opole sp. z o.o. z siedzibą w Opolu, zwanego dalej "Zarządcą", doprecyzowanego w piśmie z 21 września 2017 r. nr TM/017/09/2017, w sprawie zatwierdzenia przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego, zwanego dalej "Prezesem UTK", projektu cennika opłat udostępnionej infrastruktury kolejowej, która nie spełnia cech obiektu infrastruktury usługowej w rozumieniu załącznika nr 2 do ustawy o transporcie kolejowym, w części dotyczącej sposobu ustalania stawki jednostkowej opłaty manewrowej na okres od 10 grudnia 2017 r. do 8 grudnia 2018 r.,
ZATWIERDZAM
projekt cennika w zakresie sposobu ustalania stawki jednostkowej opłaty manewrowej przedłożonego przez Zarządcę na okres od 10 grudnia 2017 r. do 8 grudnia 2018 r., zwany dalej "okresem 2017/2018".
UZASADNIENIE
Stan faktyczny:
Wypełniając przesłankę określoną w art. 33 ust. 14 ustawy o transporcie kolejowym, Zarządca pismem z 8 sierpnia 2017 r. nr TM/005/08/2017 przedłożył Prezesowi UTK do zatwierdzenia regulamin sieci kolejowej dla użytkownika bocznicy kolejowej zarządcy infrastruktury, statut sieci kolejowej oraz projekt cennika opłat udostępnionej infrastruktury kolejowej, która nie spełnia cech obiektu infrastruktury usługowej w rozumieniu załącznika nr 2 do ustawy o transporcie kolejowym.
Pismem z 15 września 2017 r. nr DRRK-WKL.730.27.2017.2.RK Prezes UTK wezwał Zarządcę do złożenia wyjaśnień czy wniosek z 8 sierpnia 2017 r. nr TM/005/08/2017 należy traktować jako wniosek, o którym mowa w art. 33 ust. 14 ustawy o transporcie kolejowym, a więc wniosek o zatwierdzenie w drodze decyzji Prezesa UTK projektu cennika w części dotyczącej sposobu ustalania stawki jednostkowej opłaty manewrowej.
Pismem z 21 września2017 r. nr TM/017/09/2017 Zarządca wyjaśnił, że wniosek z 8 sierpnia2017 r. nr TM/005/08/2017 należy traktować jako wniosek, o którym mowa w art. 33 ust. 14 ustawy o transporcie kolejowym, a więc wniosek o zatwierdzenie w drodze decyzji projektu cennika opłat udostępnionej infrastruktury kolejowej, która nie spełnia cech obiektu infrastruktury usługowej w rozumieniu załącznika nr 2 do ustawy o transporcie kolejowym, w części dotyczącej sposobu ustalania stawki jednostkowej opłaty manewrowej.
Prezes UTK w piśmie nr DRRK-WKL.730.27.2017.7.AO z 17 października 2017 r. zawiadomił Zarządcę o wszczęciu postępowania administracyjnego w sprawie zatwierdzenia projektu cennika opłat udostępnionej infrastruktury kolejowej, która nie spełnia cech obiektu infrastruktury usługowej w rozumieniu załącznika nr 2 do ustawy o transporcie kolejowym, w części dotyczącej sposobu ustalania stawki jednostkowej opłaty manewrowej na okres 2017/2018. Jednocześnie Prezes UTK zawiadomił Zarządcę, że jako strona postępowania może składać ostateczne oświadczenia i stanowiska w sprawie oraz wypowiadać się co do dowodów i materiałów zebranych w sprawie oraz zgłoszonych żądań, a także przeglądać akta sprawy oraz sporządzać z nich notatki, kopie lub odpisy w nieprzekraczalnym terminie 3 dni od dnia doręczenia tego pisma. Zarządca nie skorzystał z przysługującego mu uprawnienia.
Ponadto, w ww. piśmie z 17 października 2017 r. Prezes UTK zawiadomił Zarządcę, że do materiału dowodowego zgromadzonego w niniejszym postępowaniu administracyjnym zostały dołączone następujące dokumenty:
1. Informacja odpowiadająca odpisowi aktualnemu z rejestru przedsiębiorców pobrana na podstawie art. 4 ust. 4aa ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r., poz. 700 z późn. zm.), nr 0000454616, stan na 3 października 2017 r.;
2. Cennik stawek jednostkowych opłat za korzystanie z infrastruktury kolejowej o szerokości torów 1435 mm zarządzanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. obowiązujący od 11 grudnia 2016 r. (dostępny na stronie http://www.plk-sa.pl/dla-klientow-i-kontrahentow/cennik/cennik-obowiazujacy-w-rozkladzie-jazdy-pociagow-20162017/);
3. Decyzja Prezesa UTK z 27 lipca 2016 r. nr DRRK-WKL.730.5.2016.RK (wersja jawna).
Stan prawny:
Przedmiotem niniejszego postępowania jest zatwierdzenie przez Prezesa UTK projektu cennika na okres 2017/2018, w zakresie sposobu ustalania stawki jednostkowej opłaty manewrowej.
Zgodnie z art. 10 ust. 1 ustawy o transporcie kolejowym, centralnym organem administracji rządowej, będącym krajową władzą bezpieczeństwa i krajowym regulatorem transportu kolejowego w rozumieniu przepisów Unii Europejskiej, zwanej dalej "UE", z zakresu bezpieczeństwa, interoperacyjności i regulacji transportu kolejowego, właściwym w szczególności w sprawach regulacji transportu kolejowego, jest Prezes UTK.
Stosownie do treści art. 13 ust. 1 pkt 1 lit. d ustawy o transporcie kolejowym do zadań Prezesa UTK, należy nadzór nad sprawiedliwym i niedyskryminującym traktowaniem przez zarządców wszystkich aplikantów w zakresie dostępu do infrastruktury kolejowej poprzez nadzór nad poprawnością ustalania i pobierania przez zarządcę opłat za udostępnianie infrastruktury kolejowej.
Zgodnie z art. 4 pkt 7 ustawy o transporcie kolejowym zarządcą infrastruktury jest podmiot odpowiedzialny za zarządzanie infrastrukturą kolejową albo, w przypadku budowy nowej infrastruktury, podmiot, który przystąpił do jej budowy w charakterze inwestora; zadania zarządcy infrastruktury mogą wykonywać różne podmioty. Stosownie do art. 4 pkt 10a ustawy o transporcie kolejowym użytkownik bocznicy kolejowej jest zarządcą infrastruktury, który nie zarządza inną drogą kolejową niż bocznica kolejowa.
Na podstawie art. 13a ust. 1 ustawy o transporcie kolejowym do postępowania przed Prezesem UTK stosuje się, z zastrzeżeniem art. 13b ust. 2 i 3, przepisy k.p.a.
W myśl art. 104 § 1 k.p.a., organ administracji publicznej załatwia sprawę, przez wydanie decyzji, chyba że przepisy kodeksu stanowią inaczej. Organ administracji publicznej wszczyna, na podstawie art. 61 § 1 k.p.a., postępowanie administracyjne na żądanie strony lub z urzędu.
W toku postępowania, zgodnie z art. 7 k.p.a., organy administracji publicznej stoją na straży praworządności, z urzędu lub na wniosek stron podejmują wszelkie czynności niezbędne do dokładnego wyjaśnienia stanu faktycznego oraz do załatwienia sprawy, mając na względzie interes społeczny i słuszny interes obywateli.
Zgodnie z art. 10 § 1 k.p.a. organ administracji publicznej obowiązany jest zapewnić stronom czynny udział w każdym stadium postępowania, a przed wydaniem decyzji umożliwić im wypowiedzenie się co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań.
Stosownie do treści art. 33 ust. 1 ustawy o transporcie kolejowym, zarządca opracowuje system pobierania opłat na okres obowiązywania rocznego rozkładu jazdy pociągów oparty na takich samych zasadach w odniesieniu do wszystkich aplikantów dla całej sieci kolejowej.
Zgodnie z art. 33 ust. 8 ustawy o transporcie kolejowym zarządca może pobierać od przewoźników kolejowych opłatę za usługi wykonane w ramach minimalnego dostępu do infrastruktury kolejowej, związane ze zrealizowanymi manewrami, zwaną dalej "opłatą manewrową".
Stosownie do treści art. 33 ust. 9 ustawy o transporcie kolejowym stawki jednostkowe opłaty manewrowej ustalane są przez zarządcę po kosztach bezpośrednich, jakie zarządca ponosi jako rezultat wykonania manewrów.
W myśl art. 35 ust. 1 pkt 9 ustawy o transporcie kolejowym minister właściwy do spraw transportu określi, w drodze rozporządzenia: sposób ustalania opłat, o których mowa w art. 33 ust. 2-4, 8 i 11, oraz minimalne stawki opłat, o których mowa w art. 33 ust. 2 i 3.
Opłatę manewrową, o której mowa w art. 33 ust. 8 ustawy o transporcie kolejowym, zgodnie z § 24 ust. 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 7 kwietnia 2017 r. w sprawie udostępniania infrastruktury kolejowej (Dz. U. z 2017 r., poz. 755), zwanego dalej "rozporządzeniem MIiB", ustala się tak jak opłatę podstawową za przejazd pociągu po linii kolejowej najniższej kategorii. Zarządca może ustalić średnią masę składu pojazdów kolejowych podlegającego manewrom lub średnią odległość przejazdu przyjmowane do obliczenia opłaty.
Jeżeli zarządca nie zarządza linią kolejową, zgodnie z § 24 ust. 2 rozporządzenia MIiB może stosować opłatę manewrową w wysokości określonej dla linii kolejowej, z którą zarządzana przez niego droga kolejowa jest połączona.
Zgodnie z art. 33 ust. 13 pkt 3 ustawy o transporcie kolejowym zarządca opracowuje projekt cennika określającego sposób ustalania stawki jednostkowej opłaty manewrowej.
W myśl art. 33 ust. 14 ustawy o transporcie kolejowym projekt cennika, o którym mowa w ust. 13, zarządca, niezwłocznie po jego opracowaniu, umieszcza w regulaminie sieci oraz, nie później niż w terminie 9 miesięcy przed rozpoczęciem okresu obowiązywania rocznego rozkładu jazdy pociągów, przedkłada do zatwierdzenia Prezesowi UTK w części dotyczącej sposobu ustalania stawki jednostkowej opłaty podstawowej i manewrowej obejmującego kalkulację wysokości zastosowanych stawek cząstkowych i współczynników.
Stosownie do art. 33 ust. 15 ustawy o transporcie kolejowym, Prezes UTK w terminie 90 dni od dnia otrzymania projektu cennika, o którym mowa w ust. 13, w drodze decyzji, zatwierdza go w części dotyczącej sposobu ustalania stawki jednostkowej opłaty podstawowej i manewrowej albo odmawia jego zatwierdzenia w przypadku stwierdzenia jego niezgodności z obowiązującymi przepisami.
Mając na uwadze powyższe, Prezes UTK zbadał przedłożony przez Zarządcę sposób ustalania stawek opłaty manewrowej na okres 2017/2018.
W trakcie postępowania prezes UTK zważył, co następuje:
Zarządca przedłożył do zatwierdzenia Prezesowi UTK projekt cennika w części dotyczącej sposobu ustalania stawki jednostkowej opłaty manewrowej na 4 miesiące przed rozpoczęciem okresu 2017/2018, w taki sposób by zdążyć opublikować cennik przed rozpoczęciem tego okresu.
Mając na względzie przepisy ustawy o transporcie kolejowym i rozporządzenie MIiB, poddano szczegółowej analizie przedłożony przez Zarządcę wniosek o zatwierdzenie projektu cennika na okres 2017/2018, w zakresie sposobu ustalania stawki jednostkowej opłaty manewrowej.
Charakterystyka danych zawartych we wniosku została przedstawiona poniżej:
I. Infrastruktura kolejowa Zarządcy:
Zarządca jest użytkownikiem bocznicy kolejowej odgałęziającej się w stacji Opole Wschód od toru nr 6 rozjazdem nr 7 w km 5,106 linii kolejowej nr 277 Opole Groszowice - Wrocław Brochów, zarządzanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A, zwaną dalej "PKP PLK". Zgodnie z Regulaminem sieci, złożonym przez Zarządcę pismem nr TM/005/08/2017 z 8 sierpnia 2017 r., na ww. bocznicy kolejowej prowadzony jest wyłącznie ruch manewrowy (manewry związane z podstawianiem i zabieraniem wagonów na punkty ładunkowe, technologiczne i warsztatowe oraz ich przemieszczanie w obrębie bocznicy kolejowej). Na sieci kolejowej Zarządcy brak jest zasilania z sieci trakcyjnej.
Zarządca jako użytkownik bocznicy kolejowej nie zarządza inną drogą kolejową niż bocznica kolejowa. Nie zarządza również żadną linią kolejową.
II. Zakres usług świadczonych w ramach udostępniania infrastruktury kolejowej, które mają być świadczone na rzecz przewoźników w trakcie realizacji pracy manewrowej
Zakres usług świadczonych w ramach udostępniania infrastruktury kolejowej, które mają być świadczone na rzecz przewoźników w trakcie realizacji pracy manewrowej zgodnie z Regulaminem sieci, złożonym przez Zarządcę pismem nr TM/005/08/2017 z 8 sierpnia 2017 r., obejmuje m.in.
1. obsługę wniosku o przydzielenie zdolności przepustowej;
2. umożliwienie korzystania z infrastruktury kolejowej w ramach przydzielonej zdolności przepustowej;
3. sterowanie ruchem kolejowym oraz dostarczenie informacji o ruchu manewrowym;
4. udostępnianie informacji wymaganej do wdrożenia lub wykonywania manewrów, dla których została przydzielona zdolność przepustowa.
III. Sposób ustalania stawki jednostkowej opłaty manewrowej:
Zarządca przyjął stawkę opłaty podstawowej za usługi wykonane w ramach minimalnego dostępu do infrastruktury kolejowej związane ze zrealizowanymi manewrami na poziomie stawki jednostkowej opłaty podstawowej przyjętej przez zarządcę infrastruktury PKP PLK, dla linii kolejowej nr 277 Opole Groszowice - Wrocław Brochów, na odcinku Opole Groszowice - Jelcz Miłoszyce w rozkładzie jazdy pociągów 2016/2017, zwanym dalej "rjp 2016/2017", z którym jest połączona bocznica kolejowa Zarządcy.
Zgodnie z § 24 ust. 2 rozporządzenia MIiB, jeżeli zarządca nie zarządza linią kolejową, może stosować opłatę manewrową w wysokości określonej dla linii kolejowej, z którą zarządzana przez niego droga kolejowa jest połączona.
Zarządzana przez PKP PLK linia kolejowa nr 277 w rjp 2016/2017 jest linią zelektryfikowaną, określoną na odcinku Opole Groszowice - Jelcz Miłoszyce jako linia 1 kategorii. Cennik stawki jednostkowej opłaty podstawowej PKP PLK w rjp 2016/2017 dla linii zelektryfikowanej 1 kategorii, przyjęty przez Zarządcę jako cennik stawki jednostkowej opłaty manewrowej na okres 2017/2018 kształtuje się w następujący sposób:
Pociągi pasażerskie
nr linii kolejowej/ kategoria linii | masa całkowita brutto M [t] | stawka jednostkowa opłaty manewrowej |
Linia nr 277 odcinek Opole Groszowice -Jelcz Miłoszyce (kategoria 1) | M<60 | 2,40 |
60≤M<120 | 2,62 | |
120≤M<180 | 2,91 | |
180≤M<240 | 3,29 | |
240≤M<300 | 3,64 | |
300≤M<360 | 4,01 | |
360≤M<420 | 4,34 | |
420≤M<480 | 4,58 | |
480≤M<540 | 4,98 | |
540≤M<600 | 5,30 | |
600≤M<660 | 5,62 | |
660≤M<720 | 5,93 | |
720≤M<780 | 6,25 | |
780≤M<840 | 6,55 | |
840≤M<900 | 6,89 | |
M≤900 | 7,39 |
Pociągi towarowe
nr linii kolejowej/ | masa całkowita brutto M [t] | stawka jednostkowa opłaty manewrowej |
Linia nr 277 odcinek Opole Groszowice -Jelcz Miłoszyce (kategoria 1) | M<60 | 2,40 |
60≤M<120 | 2,62 | |
120≤M<180 | 2,91 | |
180≤M<240 | 3,29 | |
240≤M<300 | 3,64 | |
300≤M<360 | 4,01 | |
360≤M<420 | 4,34 | |
420≤M<480 | 4,58 | |
480≤M<540 | 4,98 | |
540≤M<600 | 5,30 | |
600≤M<660 | 5,62 | |
660≤M<720 | 5,93 | |
720≤M<780 | 6,25 | |
780≤M<840 | 6,55 | |
840≤M<900 | 6,89 | |
900≤M<1000 | 7,39 | |
1000≤M<1100 | 7,87 | |
1100≤M<1200 | 8,40 | |
1200≤M<1300 | 8,97 | |
1300≤M<1400 | 9,50 | |
1400≤M<1500 | 10,06 | |
1500≤M<1600 | 10,58 | |
1600≤M<1700 | 11,13 | |
1700≤M<1800 | 11,65 | |
1800≤M<1900 | 12,23 | |
1900≤M<2000 | 12,74 | |
2000≤M<2100 | 13,32 | |
2100≤M<2200 | 13,81 | |
2200≤M<2300 | 14,39 | |
2300≤M<2400 | 14,93 | |
2400≤M<2500 | 15,50 | |
2500≤M<2600 | 15,88 | |
2600≤M<2700 | 16,51 | |
2700≤M<2800 | 16,98 | |
2800≤M<2900 | 17,60 | |
2900≤M<3000 | 18,05 | |
M≤3000 | 18,25 |
Przyjęty przez Zarządcęsposób ustalenia stawki jednostkowej opłaty manewrowej jest zgodny z § 24 ust. 2 rozporządzenia MIiB.
Zgodnie z treścią art. 33 ust. 9 ustawy o transporcie kolejowym stawki jednostkowe opłaty manewrowej ustalane są przez zarządcę po kosztach bezpośrednich, jakie zarządca ponosi jako rezultat wykonania manewrów, jednakże rozporządzenie MIiB zgodnie z art. 35 ust. 1 pkt 9 ustawy o transporcie kolejowym określa m.in. sposób ustalania opłaty manewrowej, pozwalając zarządcy infrastruktury kolejowej - użytkownikowi bocznicy kolejowej na uproszczony sposób ustalania opłaty manewrowej, oparty na cenniku zarządcy infrastruktury, z którą jest połączona droga kolejowa zarządzana przez użytkownika bocznicy kolejowej. W tym zakresie Zarządca spełnił przesłanki określone w art. 33 ust. 8 i 9 ustawy o transporcie kolejowym oraz § 24 ust. 2 rozporządzenia MIiB.
Mając na uwadze powyższe, na podstawie art. 33 ust. 15 ustawy o transporcie kolejowym, Prezes UTK zatwierdza stawki jednostkowe opłaty manewrowej na okres 2017/2018 - jako zgodne z zasadami, o których mowa w art. 33 ust. 8 i 9 ustawy o transporcie kolejowym oraz z przepisami wydanymi na podstawie art. 35 ustawy o transporcie kolejowym.
Mając na względzie powyższe, Prezes UTK podjął decyzję jak w sentencji.
POUCZENIE
Na podstawie art. 13b ust. 2 ustawy o transporcie kolejowym w zw. z art. 47969 § 1 ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r. poz. 1822 z późn. zm.), zwanej dalej "k.p.c.", strona może wnieść odwołanie od decyzji Prezesa UTK za jego pośrednictwem do Sądu Okręgowego w Warszawie - sądu ochrony konkurencji i konsumentów w terminie dwutygodniowym od dnia doręczenia niniejszej decyzji. Postępowanie w sprawie odwołania od niniejszej decyzji toczy się według przepisów k.p.c. o postępowaniu w sprawach z zakresu regulacji transportu kolejowego (art. 13b ust. 4 ustawy o transporcie kolejowym). Opłata od odwołania wynosi 100 zł (art. 32 ust. 3 ustawy z dnia 28 lipca 2005 r. o kosztach sądowych w sprawach cywilnych (tekst jednolity :Dz. U. z 2016 r., poz. 623 z późn. zm.), zwanej dalej "u.k.s.c."). Stronie przysługuje prawo zwolnienia od kosztów sądowych oraz pomocy prawnej z urzędu na zasadach określonych w art. 95 i nast. u.k.s.c. w związku z art. 117 i nast. k.p.c.
Strona zadowolona z decyzji może złożyć oświadczenie o zrzeczeniu się uprawnienia do wniesienia odwołania, skutkujące prawomocnością decyzji. Złożenie oświadczenia następuje na zasadach ogólnych przewidzianych dla wniesienia podania, określonych w art. 63 § 1 k.p.a.
Z up. Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego Radosław Pacewicz
Załącznik do Decyzji Prezesa UTK nr DRRK-WKL.730.27.2017.AO
STAWKI JEDNOSTKOWE OPŁATY MANEWROWEJ ZA USŁUGI WYKONANE W RAMACH MINIMALNEGO DOSTĘPU DO INFRASTRUKTURY KOLEJOWEJ NA SIECI WAGON OPOLE SP. Z O. O. Z SIEDZIBĄ W OPOLU NA OKRES 2017/2018
Pociągi pasażerskie
nr linii kolejowej/ | masa całkowita brutto M [t] | stawka jednostkowa opłaty manewrowej |
Linia nr 277 odcinek Opole Groszowice -Jelcz Miłoszyce (kategoria 1) | M<60 | 2,40 |
60≤M<120 | 2,62 | |
120≤M<180 | 2,91 | |
180≤M<240 | 3,29 | |
240≤M<300 | 3,64 | |
300≤M<360 | 4,01 | |
360≤M<420 | 4,34 | |
420≤M<480 | 4,58 | |
480≤M<540 | 4,98 | |
540≤M<600 | 5,30 | |
600≤M<660 | 5,62 | |
660≤M<720 | 5,93 | |
720≤M<780 | 6,25 | |
780≤M<840 | 6,55 | |
840≤M<900 | 6,89 | |
M≤900 | 7,39 |
Pociągi towarowe
nr linii kolejowej/ | masa całkowita brutto M [t] | stawka jednostkowa opłaty manewrowej |
Linia nr 277 odcinek Opole Groszowice -Jelcz Miłoszyce (kategoria 1) | M<60 | 2,40 |
60≤M<120 | 2,62 | |
120≤M<180 | 2,91 | |
180≤M<240 | 3,29 | |
240≤M<300 | 3,64 | |
300≤M<360 | 4,01 | |
360≤M<420 | 4,34 | |
420≤M<480 | 4,58 | |
480≤M<540 | 4,98 | |
540≤M<600 | 5,30 | |
600≤M<660 | 5,62 | |
660≤M<720 | 5,93 | |
720≤M<780 | 6,25 | |
780≤M<840 | 6,55 | |
840≤M<900 | 6,89 | |
900≤M<1000 | 7,39 | |
1000≤M<1100 | 7,87 | |
1100≤M<1200 | 8,40 | |
1200≤M<1300 | 8,97 | |
1300≤M<1400 | 9,50 | |
1400≤M<1500 | 10,06 | |
1500≤M<1600 | 10,58 | |
1600≤M<1700 | 11,13 | |
1700≤M<1800 | 11,65 | |
1800≤M<1900 | 12,23 | |
1900≤M<2000 | 12,74 | |
2000≤M<2100 | 13,32 | |
2100≤M<2200 | 13,81 | |
2200≤M<2300 | 14,39 | |
2300≤M<2400 | 14,93 | |
2400≤M<2500 | 15,50 | |
2500≤M<2600 | 15,88 | |
2600≤M<2700 | 16,51 | |
2700≤M<2800 | 16,98 | |
2800≤M<2900 | 17,60 | |
2900≤M<3000 | 18,05 | |
M<3000 | 18,25 |