Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2017-07-04
Wersja aktualna od 2017-07-04
obowiązujący
DECYZJA NR DRRK-WR.717.26.2017.PL
PREZESA URZĘDU TRANSPORTU KOLEJOWEGO
z dnia 26 czerwca 2017 r.
w sprawie otwartego dostępu dla pasażerskich przewozów kolejowych na trasie Chabówka - Kasina Wielka - Chabówka dla PKP CARGO S.A. z siedzibą w Warszawie
Działając na podstawie art. 13 ust. 1 pkt 5 w związku z art. 29c ust. 1, 3, 5 i 6 oraz art. 13a ust. 1 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r., poz. 1727 z późn. zm.), zwanej dalej "ustawą o transporcie kolejowym", oraz art. 104 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r., Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r., poz. 23 z późn. zm.), zwanej dalej "k.p.a.", w związku z art. 16 ustawy z dnia 7 kwietnia 2017 r. o zmianie ustawy - Kodeks postępowania administracyjnego oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2017 r., poz. 935), zwanej dalej "ustawą nowelizującą k.p.a.", po rozpoznaniu wniosku spółki PKP CARGO S.A. z siedzibą w Warszawie, zwanej dalej "PKP Cargo", "Stroną" lub "Przewoźnikiem", z 5 kwietnia 2016 r., znak: COPU1.070.1.2017.1, w przedmiocie wydania przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego, zwanego dalej "Prezesem UTK", decyzji o przyznaniu otwartego dostępu na trasie Chabówka - Kasina Wielka - Chabówka na okres od 23 czerwca 2018 r. do 23 czerwca 2023 r, tj. na roczne rozkłady jazdy 2017/2018 (od 23 czerwca 2018 r.), 2018/2019, 2019/2020, 2020/2021, 2021/2022 i 2022/2023 (do 23 czerwca 2023 r.),
PRZYZNAJĘ
PKP CARGO S.A. z siedzibą w Warszawie otwarty dostęp dla pasażerskich przewozów kolejowych na trasie Chabówka - Kasina Wielka - Chabówka
1. realizowany liniami kolejowymi nr 98 i 104 na okres od 23 czerwca 2018 r. do 23 czerwca 2023 r, tj. na roczne rozkłady jazdy 2017/2018 (od 23 czerwca 2018 r.), 2018/2019, 2019/2020, 2020/2021, 2021/2022 i 2022/2023 (do 23 czerwca 2023 r.), z zachowaniem następujących warunków i zakresu wykorzystania dostępu do linii kolejowych:
2. Na wnioskowanej trasie Przewoźnik może uruchomić w dobie do 2 par połączeń na trasie Chabówka - Kasina Wielka - Chabówka.
3. Dopuszczalne jest zatrzymywanie się pociągów PKP Cargo na następujących stacjach: Chabówka, Rabka-Zdrój, Rabka Zaryte, Mszana Dolna, Kasina Wielka.
4. Nie stanowi naruszenia postanowień niniejszej decyzji wprowadzenie dodatkowych postojów ustalonych w ramach procesu koordynacji przy konstrukcji rocznego rozkładu jazdy, na wniosek zarządcy infrastruktury kolejowej w celu zachowania cykliczności rozkładu jazdy pociągów przewoźników kolejowych.
5. Na trasie Chabówka - Kasina Wielka - Chabówka, przebiegającej liniami kolejowymi oznaczonymi w sentencji niniejszej decyzji, PKP Cargo będzie realizowała przewozy pojazdami kolejowymi typu OKz32, Ty2, Ty42, TKt48 (parowozy) oraz Bi-29, BCi-29, Ci-28, 101A, 43A (wagony retro).
6. Dopuszcza się możliwość wykorzystywania innych typów pojazdów kolejowych, jeżeli Przewoźnik zagwarantuje takie same bądź lepsze parametry techniczne, eksploatacyjne i jakościowe pojazdów.
7. Dopuszcza się uruchomienie połączeń w innych godzinach niż wskazane w rozkładzie jazdy, stanowiącym załącznik do niniejszej decyzji, o ile nastąpi to z przyczyn niezależnych od Przewoźnika.
UZASADNIENIE
Stan faktyczny:
6 kwietnia 2017 r. do Prezesa UTK wpłynął wniosek PKP Cargo z 5 kwietnia 2016 r, znak: COPU1.070.1.2017.1, o przyznanie otwartego dostępu na trasie Chabówka - Kasina Wielka - Chabówka na okres 5 lat od 23 czerwca 2018 r. do 23 czerwca 2023 r, tj. na roczne rozkłady jazdy 2017/2018 (od 23 czerwca 2018 r.), 2018/2019, 2019/2020, 2020/2021, 2021/2022 i 2022/2023 (do 23 czerwca 2023 r.).
W piśmie z 13 kwietnia 2017 r, znak: DRRK-WR.717.26.2017.2.PL, Prezes UTK zawiadomił Przewoźnika o wszczęciu 6 kwietnia 2017 r. na jego wniosek postępowania administracyjnego w przedmiocie wydania decyzji o przyznaniu otwartego dostępu na trasie Chabówka - Kasina Wielka - Chabówka na okres od 23 czerwca 2018 r. do 23 czerwca 2023 r., tj. na roczne rozkłady jazdy 2017/2018 (od 23 czerwca 2018 r.), 2018/2019, 2019/2020, 2020/2021, 2021/2022 i 2022/2023 (do 23 czerwca 2023 r.). Zawiadomienie zostało doręczone Stronie 18 kwietnia 2017 r.
Informacja o wpłynięciu wniosku PKP Cargo została opublikowana na stronie internetowej Prezesa UTK 19 kwietnia 2017 r.
Pismem z 20 kwietnia 2017 r., znak: DRRK-WR.717.26.2017.3.PL, Prezes UTK zawiadomił podmioty uprawnione, tj. Ministra Infrastruktury i Budownictwa, Województwo Małopolskie, spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z siedzibą w Warszawie oraz spółkę "Przewozy Regionalne" sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, o możliwości złożenia wniosku o badanie równowagi ekonomicznej w związku z wpłynięciem 6 kwietnia 2017 r. do Prezesa UTK ww. wniosku PKP Cargo o przyznanie otwartego dostępu na danej trasie krajowej.
Do dnia wydania niniejszej decyzji do Prezesa UTK żaden z podmiotów uprawionych nie złożył wniosku o badanie równowagi ekonomicznej umowy o świadczenie usług publicznych w zakresie kolejowego przewozu osób.
Pismem z 24 maja 2017 r. (data wpływu do UTK: 9 czerwca 2017 r.) znak: CCR 0012/1021/2017, PKP Cargo przedłożyła pełnomocnictwo do podpisywania z użyciem kwalifikowanego podpisu elektronicznego w imieniu i na rzecz Strony wszelkich dokumentów przekazywanych do Prezesa UTK, dla których wymagana jest elektroniczna forma przesyłania z użyciem kwalifikowanego podpisu elektronicznego.
W dniu 12 czerwca 2017 r. Przewoźnik uzupełnił wniosek z 5 kwietnia 2016 r., znak: COPU1.070.1.2017.1.
Pismem z 12 czerwca 2017 r, znak: DRRK-WR.717.26.2017.6.PL, Prezes UTK zawiadomił Przewoźnika, że do materiału dowodowego zostały włączone licencja PKP Cargo z 27 lutego 2004 r. nr WPO/056/2004 (wydana na czas nieokreślony), certyfikat bezpieczeństwa część A z 18 kwietnia 2014 r. nr PL1120140006 (ważny do 24 czerwca 2019 r.) oraz certyfikat bezpieczeństwa część B z 16 kwietnia 2015 r. nr PL1220150006 (ważny do 23 kwietnia 2020 r.). Jednocześnie Prezes UTK zawiadomił PKP Cargo o możliwości zapoznania się z aktami sprawy i wypowiedzenia się co do zebranych dowodów i materiałów w terminie 5 dni od daty otrzymania zawiadomienia.
Powyższe zawiadomienie zostało doręczone 19 czerwca 2017 r, Przewoźnik nie skorzystał z przysługującego mu uprawnienia.
Mając na względzie powyższe, Prezes UTK zważył co następuje:
Stosownie do art. 13a ust. 1 ustawy o transporcie kolejowym, do postępowania przed Prezesem UTK stosuje się, z zastrzeżeniem art. 13b ust. 2 i 3, przepisy k.p.a.
Ponadto, na podstawie art. 16 ustawy nowelizującej k.p.a., do postępowań administracyjnych wszczętych i niezakończonych przed dniem wejścia w życie tej ustawy, tj. przed 1 czerwca 2017 r., ostateczną decyzją lub postanowieniem, stosuje się przepisy k.p.a. w brzmieniu dotychczasowym.
Zgodnie natomiast z art. 104 § 1 k.p.a.: organ administracji publicznej załatwia sprawę przez wydanie decyzji, chyba że przepisy kodeksu stanowią inaczej.
W dniu 6 kwietnia 2017 r. do Prezesa UTK wpłynął wniosek PKP Cargo o wydanie decyzji w sprawie przyznania otwartego dostępu na trasie Chabówka - Kasina Wielka - Chabówka na okres od 23 czerwca 2018 r. do 23 czerwca 2023 r., tj. na roczne rozkłady jazdy 2017/2018 (od 23 czerwca 2018 r.), 2018/2019, 2019/2020, 2020/2021, 2021/2022 i 2022/2023 (do 23 czerwca 2023 r.).
PKP Cargo jest przewoźnikiem kolejowym posiadającym licencję nr WPO/056/2004 wydaną na czas nieokreślony i potwierdzającą zdolność Strony do wykonywania funkcji przewoźnika kolejowego na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej oraz certyfikat bezpieczeństwa część A nr PL1120140006 (ważny od 25 czerwca 2014 r. do 24 czerwca 2019 r.) i część B nr PL 1220150006 (ważny od 23 kwietnia 2015 r. do 23 kwietnia 2020 r.), potwierdzający akceptację systemu zarządzania bezpieczeństwem na terenie Unii Europejskiej oraz regulacji przyjętych przez Stronę w celu spełnienia krajowych wymagań bezpieczeństwa wykonywania przewozów na danej sieci.
Stosownie do art. 29c ust. 1 ustawy o transporcie kolejowym: Regularny przewóz kolejowy osób niebędący przewozem o charakterze użyteczności publicznej jest wykonywany wyłącznie na podstawie decyzji o przyznaniu otwartego dostępu.
Zgodnie z art. 29d ust. 4 ustawy o transporcie kolejowym: W zakresie kolejowych przewozów osób innych niż przewozy okazjonalne zarządca zawiera umowę o przydzielenie zdolności przepustowej w takim zakresie, w jakim aplikant zawarł umowę o świadczenie usług publicznych, przedstawił oświadczenie organizatora publicznego transportu kolejowego o zamiarze objęcia pociągów umową o świadczenie usług publicznych albo uzyskał decyzję o przyznaniu otwartego dostępu.
W świetle wyżej cytowanych przepisów ustawy o transporcie kolejowym, podmiotem uprawnionym do złożenia wniosku o przyznanie otwartego dostępu na danej trasie krajowej jest więc aplikant. Zgodnie z treścią art. 4 pkt 9b ustawy o transporcie kolejowym, aplikantem jest przewoźnik kolejowy, międzynarodowe ugrupowanie interesów gospodarczych obejmujące przewoźników kolejowych lub inny podmiot zainteresowany uzyskaniem zdolności przepustowej, w szczególności organizator publicznego transportu kolejowego, spedytor, nadawca ładunku lub operator transportu kombinowanego.
PKP Cargo była wobec tego uprawniona do złożenia wniosku będącego przedmiotem rozpoznania w niniejszej sprawie. Podkreślić należy, że Wniosek podpisany został zgodnie z zasadami reprezentacji Przewoźnika wskazanymi w Krajowym Rejestrze Sądowym nr 0000027702.
W myśl art. 29c ust. 3 ustawy o transporcie kolejowym, Prezes UTK wydaje decyzję o przyznaniu otwartego dostępu na danej trasie krajowej, w przypadku gdy w wyniku przeprowadzonego badania Prezes UTK określi, że proponowane krajowe połączenie pasażerskie nie zagraża równowadze ekonomicznej umowy o świadczenie usług publicznych, albo żaden podmiot nie wystąpi o przeprowadzenie takiego badania. W zakresie procedury przeprowadzenia badania, o którym mowa w zdaniu pierwszym, przepisy rozporządzenia 869/2014, z wyłączeniem art. 13 i art. 14 tego rozporządzenia, stosuje się odpowiednio.
Prezes UTK w badaniu, o którym mowa w ust. 3, uznaje równowagę ekonomiczną umowy o świadczenie usług publicznych za zagrożoną, w przypadku gdy skutkiem proponowanej usługi będzie inne niż nieistotne obniżenie przychodów z przewozów realizowanych na podstawie umowy.
Dodatkowo, zgodnie z ust. 6 niniejszego przepisu, decyzja o przyznaniu otwartego dostępu jest wydawana na okres nieprzekraczający 5 lat.
Zgodnie z brzmieniem cytowanego wyżej art. 29c ust. 3 ustawy o transporcie kolejowym, in fine w zakresie procedury przeprowadzenia badania równowagi ekonomicznej umowy o świadczenie usług publicznych, przepisy rozporządzenia Komisji (UE) nr 869/2014 z dnia 11 sierpnia 2014 r. w sprawie nowych kolejowych przewozów pasażerskich (Dz. Urz. UE L 239 z dnia 12 sierpnia 2014 r, s. 1) zwanego dalej "rozporządzeniem 869/2014", z wyłączeniem art. 13 i art. 14 tego rozporządzenia, stosuje się odpowiednio.
Procedura przeprowadzania przez Prezesa UTK badania równowagi ekonomicznej została uregulowana w art. 3 ust. 4, art. 4 ust. 1 oraz art. 10-12 rozporządzenia 869/2014. Przepis art. 3 ust. 4 rozporządzenia 869/2014 traktuje, że organ regulacyjny niezwłocznie publikuje na swojej stronie internetowej powiadomienie o złożonym przez wnioskodawcę wniosku o przyznaniu otwartego dostępu na trasie krajowej, z zastrzeżeniem wszelkich informacji wrażliwych z jego handlowego punktu widzenia, i informuje o tym podmioty uprawnione do złożenia wniosku o badanie równowagi ekonomicznej umowy o świadczenie usług publicznych.
Podmioty uprawnione mają obowiązek złożyć wniosek o badanie równowagi ekonomicznej w terminie czterech tygodni od publikacji wniosku przewoźnika na stronie internetowej organu regulacyjnego (art. 4 ust. 1 rozporządzenia 869/2014).
O badanie głównego celu mogą występować z wnioskiem następujące podmioty (art. 10 rozporządzenia 869/2014):
a) właściwy organ lub właściwe organy, które zawarły umowę o świadczenie usług publicznych obejmującą stację początkową i stację końcową proponowanej nowej usługi;
b) każdy inny zainteresowany właściwy organ mający prawo ograniczania dostępu na mocy art. 11 dyrektywy 2012/34/UE;
c) zarządca infrastruktury na obszarze geograficznym objętym proponowaną usługą w zakresie nowych międzynarodowych przewozów pasażerskich;
d) każde przedsiębiorstwo kolejowe realizujące umowę o świadczenie usług publicznych przyznaną przez organ, o którym mowa w lit. a).
Oznacza to, że do wystąpienia o badanie równowagi ekonomicznej umowy o świadczenie usług publicznych uprawnieni są:
a) organizatorzy publicznego transportu zbiorowego, którzy zawarli co najmniej jedną umowę o świadczenie usług publicznych na realizację połączeń pasażerskich, obejmującą stację początkową i stację końcową na trasie wnioskowanego nowego połączenia;
b) inni organizatorzy publicznego transportu zbiorowego, którzy wykażą swój interes w badaniu równowagi ekonomicznej wnioskowanego nowego połączenia;
c) zarządca infrastruktury na obszarze geograficznym objętym proponowanym nowym połączeniem;
d) operatorzy umów o świadczenie usług publicznych, którzy realizują umowę o świadczenie usług publicznych na rzecz organizatorów publicznego transportu zbiorowego, o których mowa w lit. a.
Informację o wpłynięciu wniosku PKP Cargo Prezes UTK opublikował 19 kwietnia 2017 r., na stronie internetowej Urzędu Transportu Kolejowego (pod adresem: https://www.utk.gov.pl/pl/dostep-do-infrastniktur/dostep-do-infrastruktu/otwartv-dostep-kraiowy/powiadomienia/12829.Wniosek-PKP-Cargo-SA-z-6-kwietnia-2017-r-o-przvznanie-otwartego-dostepu.html).
Wobec tego, czterotygodniowy termin na złożenie ww. wniosków przez podmioty uprawnione upłynął 17 maja 2017 r.
Mając na uwadze powyższe okoliczności, zgodnie z cytowanym wyżej art. 29c ust. 3 ustawy o transporcie kolejowym, Prezes UTK wydaje decyzję o przyznaniu otwartego dostępu na danej trasie krajowej, gdy:
1) w wyniku przeprowadzonego badania określi, że proponowane krajowe połączenie pasażerskie nie zagraża równowadze ekonomicznej umowy o świadczenie usług publicznych, albo
2) żaden podmiot nie wystąpi o przeprowadzenie takiego badania.
Powyższy przepis definiuje kryteria, które powinny zostać spełnione w celu wydania decyzji w sprawie przyznania otwartego dostępu.
Użycie spójnika "albo" wskazuje na alternatywę wykluczającą (rozłączną) zawartą w art. 29c ust. 3 ustawy o transporcie kolejowym. Jej zastosowanie oznacza, że należy wybrać pomiędzy dwoma wykluczającymi się alternatywami. Inaczej mówiąc, użycie spójnika "albo" oznacza, że tylko jedno ze zdań, w których występuje alternatywa rozłączna, jest prawdziwe.
Przenosząc powyższe rozważania na grunt art. 29c ust. 3 ustawy o transporcie kolejowym, wskazać należy, że Prezes UTK zobligowany jest do wydania decyzji o przyznaniu otwartego dostępu na danej trasie krajowej w sytuacji:
1) braku wniosku o badanie równowagi ekonomicznej, bądź
2) wpłynięcia takiego wniosku i przeprowadzenia badania równowagi ekonomicznej umowy o świadczenie usług publicznych, w wyniku którego zostanie wykazane, że proponowane krajowe połączenie pasażerskie nie zagraża równowadze ekonomicznej umowy.
W niniejszej sprawie do Prezesa UTK nie wpłynęły wnioski podmiotów uprawnionych o badanie równowagi ekonomicznej, wobec tego w świetle art. 29c ust. 3 ustawy o transporcie kolejowym Prezes UTK uprawniony był do wydania rozstrzygnięcia, jak w sentencji niniejszej decyzji.
Zgodnie z art. 29c ust. 5 ustawy o transporcie kolejowym, w decyzji o przyznaniu otwartego dostępu określa się w szczególności:
1) aplikanta, jego siedzibę i adres;
2) trasy, na których mają być realizowane przewozy w ramach otwartego dostępu;
3) okres, na jaki decyzja zostaje wydana;
4) warunki oraz zakres wykorzystywania dostępu do infrastruktury kolejowej.
PKP Cargo złożyła wniosek o przyznanie otwartego dostępu na trasie Chabówka - Kasina Wielka - Chabówka na okres od 23 czerwca 2018 r. do 23 czerwca 2023 r., tj. na roczne rozkłady jazdy 2017/2018 (od 23 czerwca 2018 r.), 2018/2019, 2019/2020, 2020/2021, 2021/2022 i 2022/2023 (do 23 czerwca 2023 r.). We wniosku Strona wskazała, że w niniejszej relacji planuje uruchomić 2 pary pociągów w dobie, zgodnie z rozkładem jazdy załączonym do wniosku.
Ze złożonego wniosku wynika, że pociągi PKP Cargo powinny zatrzymywać się na stacjach: Chabówka, Rabka-Zdrój, Rabka Zaryte, Mszana Dolna, Kasina Wielka.
Dodatkowo Strona planuje na wnioskowanej trasie realizować przewozy pojazdami kolejowymi typu OKz32, Ty2, Ty42, TKt48 (parowozy) oraz Bi-29, BCi-29, Ci-28, 101A, 43A (wagony retro).
Biorąc pod uwagę treść ww. art. 29c ust. 5 ustawy o transporcie kolejowym, Prezes UTK postanowił wydać decyzję o przyznaniu otwartego dostępu na wnioskowaną przez Stronę trasę w relacji Chabówka - Kasina Wielka - Chabówka dla 2 par pociągów w dobie, na warunkach wskazanych w złożonym wniosku.
Ponadto, mając na uwadze, że stacje zatrzymania mogą ulec zmianie na skutek ustalonych przez zarządcę postojów w ramach procesu koordynacji przy konstrukcji rocznego rozkładu jazdy, zasadne było wprowadzenie w sentencji decyzji właściwego zapisu.
Z uwagi na to, że to zarządca infrastruktury jest podmiotem uprawnionym do przydzielania przewoźnikowi kolejowemu zdolności przepustowej, zasadne stało się także wprowadzenie zapisu, zgodnie z którym dopuszcza się uruchomienie połączeń, na wnioskowanej trasie w innych godzinach niż wskazane w rozkładzie jazdy stanowiącym załącznik do niniejszej decyzji, o ile nastąpi to z przyczyn niezależnych od Przewoźnika.
Stosownie do art. 29c ust. 6 ustawy o transporcie kolejowym, decyzja o przyznaniu otwartego dostępu jest wydawana na okres nieprzekraczający 5 lat.
Wobec treści powyższego przepisu Prezes UTK wydał decyzję o przyznaniu otwartego dostępu na okres od 23 czerwca 2018 r. do 23 czerwca 2023 r., tj. na roczne rozkłady jazdy 2017/2018 (od 23 czerwca 2018 r.), 2018/2019, 2019/2020, 2020/2021, 2021/2022 i 2022/2023 (do 23 czerwca 2023 r.).
Mając na uwadze powyższe, Prezes UTK rozstrzygnął jak w sentencji decyzji.
Niemniej jednak należy mieć na uwadze, że zgodnie z art. 29c ust. 7 ustawy o transporcie kolejowym, Prezes UTK dokonuje okresowej kontroli działalności przewoźników kolejowych wykonujących usługę w ramach otwartego dostępu w zakresie warunków jej wykonywania określonych w decyzji o przyznaniu otwartego dostępu.
Przepis art. 29c ust. 8 ustawy o transporcie kolejowym określa, że decyzja o przyznaniu otwartego dostępu wygasa w przypadku likwidacji albo ogłoszenia upadłości aplikanta, któremu decyzja została wydana.
Ponadto, stosownie do treści art. 29c ust. 9 ustawy o transporcie kolejowym, Prezes UTK cofa decyzję o przyznaniu otwartego dostępu w przypadku:
1. wystąpienia rażącego naruszenia warunków określonych w tej decyzji;
2. zaprzestania wykonywania przewozów przez co najmniej 6 miesięcy z przyczyn leżących po stronie aplikanta.
POUCZENIE
Na podstawie art. 13b ust. 2 w zw. z art. 29c ust. 3 ustawy o transporcie kolejowym od niniejszej decyzji Prezesa UTK przysługuje Stronie odwołanie do Sądu Okręgowego w Warszawie - Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji. Postępowanie w sprawie odwołania od decyzji Prezesa UTK toczy się według przepisów ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. - Kodeks postępowania cywilnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r, poz. 1822 z późn. zm.) o postępowaniu w sprawach z zakresu regulacji transportu kolejowego. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Prezesa UTK (art. 47969 § 1 k.p.c).
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego: Ignacy Góra
Załączniki:
1. Rozkład jazdy PKP Cargo na trasie Chabówka - Kasina Wielka
2. Rozkład jazdy PKP Cargo na trasie Kasina Wielka - Chabówka
Załącznik 1 do Decyzji DRRK-WR.717.26.2017.PL
Rozkład jazdy PKP Cargo na trasie Chabówka - Kasina Wielka
Załącznik 2 do Decyzji DRRK-WR.717.26.2017.PL
Rozkład jazdy PKP Cargo na trasie Kasina Wielka - Chabówka